Others (Diğerleri)

lost_bizimkiler_digerleri01.jpg

Diğerleri (Others) diye adlandırdığımız kişiler Oceanic 815 nolu uçuşun düşmesinden önce adada yaşayan gizemli bir gruptur. Tam olarak kim olduklarını henüz kesin olarak bilmemekteyiz.


Pek çoğu ise kazadelere karşı düşmanca tavırdalar. Benjamin Linus’in önderliğinde adada yaşamaktadırlar ve yakındaki ikinci bir adada da çalışmaktaydılar fakat daha sonra buraları terk ettiler.

Bu kişilere dizide “ONLAR” “DÜŞMAN” ve “DİĞERLERİ” diye isim takıldığına şahit olduk. Bu isimlerden en popüler olanı “DİĞERLERİ” aslında Danielle Rousseau tarafından Sayide kızının kaçırılma hikayesini anlatırken ortaya çıktı diyebiliriz.

Şimdi onları daha iyi tanımaya başlayalım:

Yaşam Tarzları:

lost_benjamin_juliet.jpg

Juliet, Ben ve diğer Others, uçak düştüğü sırada Others Köyündeydiler. Öncesinde bizler Others’ın ormanda yaşayan pejmürde kılıklı vahşiler zannediyorduk. 2. Sezon itibariyle bize verilen ipuçlarından (Claire’in anımsadığı anılarında Tom’un ve Ethan’ın gayet normal giysilerle gayet donanımlı bir istasyonda görülmeleri, Kate’in Staff istasyonunda bulduğu takma sakal ve kostümler, Wal’ın Michael’a “Göründükleri gibi değiller” demesi) bunun bir yanılgı olabileceğini anlasak da 3. sezonda gördüğümüz kadar iyi durumda olduklarını pek zannetmiyorduk.

lost_dharma_bilim.jpg

3. sezon ile gördük ki, Others, bir kraterin içine inşa edilmiş, küçük bir kasabada yaşıyorlar. Silahları, patlayıcıları, zehirli gaz bombaları, Ordu malı bıçakları, bir denizaltıları, bir tekneleri ve sonradan çaldıkları Desmond’ın teknesi var ellerinde.

Others’ın yaşamakta olduğu köyün bazı yerlerinin ses kayıt ve video kamerlarla izlendiğini biliyoruz. Others’ın oyun salonu olarak kullandığı yerde dahi bu tür bir düzeniğin varlığını Kate ile görüşmeye giden Jack’i Tom’un uyarmasından anlıyoruz. Jack’in bullunduğu evde -ki Tom’un eviydi- öyleydi. Ancak Ben’in evi muaf tutulmuştu ki kimse Locke’un içeriye girdiğini farkedemedi. Kamerların neye göre yerleştirildiği (güven sorunu?) konusunda bir fikrimiz yok.

lost_carl_clockwork01.jpg


Cezalandırma ve rehabilite etme amaçlı bir “beyin yıkama” yöntemi kullandıklarını biliyoruz. Karl, örneğin, bu psikolojik uygulamaya tabi tutulduğu 23. Odadan Sawyer ve Kate sayesinde kurtulmuştu ki oradan çıktığında neredeyse yarı ölü haldeydi.

“Affetmek, onların kitabında yazmıyor…” demişti John Locke, Kate’e veda etmeye geldiği sırada. Affetmeye eğilimli olmadıklarını Juliet’in yargılanması sırasında da görmüştük. Pickett’ı öldürdükten sonra Juliet idamla cezakandırılacaktı, çünkü Others, kendi içlerinde işlenen cinayetler konusunda oldukça hassaslardı. Juliet’in idam cezası son anda Ben’den gelen emirle “damgalanmaya” çevrildi.

Yerleşimler:

lost_ada_3×01.jpg

Barakalar (Others Köyü): DHARMA tarafından kuruldu ve yaşam alanı olarak kullanıldı. Elektrik ve suyu var. Herkesin kendine ait bir evi gibi görünüyor. Tüm beyaz eşyası, düzenli odaları ve modern mobilyaları , bahçeleri, köpek kulubeleri, oyun parkları ile gayet “ev” şeklindeler. Dharma Tasfiyesinden sonra Others buraya yerleşmiş. Şu an terkedilmiş durumda.

lost_ada_harita.jpg

Hydra Adası: Karl, bu adanın Others’ın projeler üzerinde çalıştıkları yer olduğunu söylemişti. Bu projelerden biri de Kazı Alanı idi. Yine Isabel’den aldığımız bilgiye göre, bu ada onların ofisi idi, çalışmak için geldikleri ve gelmekten pek de hoşlanmadıkları bir yer.

lost_digerleri_kate_sawyer.jpg
Kate ve Sawyer buradan kaçtıktan sonra Others, buranın artık güvenli bir yer olmadığına karar vermiş ve Benîn “ev” dediği Barakalara doğru yola çıkmışlardı.

lost_ada_others_evi.jpg

Sahte Köy: Michael’ın verdiği bilgiye göre denizkıyısına inşa edilmiş bu sahte köyde 20 kadar, geneli yaşlı ve kadın olan bir Others grubu yaşamaktaydı. Kıyafetleri eski olan ve balıkla beslenen bir köy idi. Kate, Sawyer, Jack ve Hurley yakalanır yakalanmaz burası terk edildi. Gruba destek olma amıcyla Sun ve Jin ile birlikte Desmond’ın teknesi ile denize açılan Sayid bu köyü bulduğunda çoktan terk edilmişti. Michael, köyde iki silahlı adamla korunan ve üzerinde daha önce görmediğimiz bir amblem bulunan bir kapı gördüğünü söylemişti. Ancak Sayid bu kapıyı açtığında hiçbir yere açılmadığını, hemen ardında kayadan bir duvar bulunduğu görmüştü.

lost_flame_mikhail.jpg

The Flame: DHARMA Initiative zamanında dış dünya ile iletişim kurmak için kullanılan, her türlü modern ekipmanla donatılmış bir istasyon. Mikhail’in burada kedisi Nadia ile birlikte yaşadığını ve Others için dış dünya ile iletişim sağlamakla görevli olduğunu biliyoruz. Oceanic 815 uçuşunun bilgisi buradan teyid edilmiştir. Kazazedelerin hayatları hakkında bilginin burası aracılığı ile edinildiğini, Juliet’in ablasının durumunu öğrenmesi için canlı yayınla izlemesinin yine buradan mümkün olduğunu biliyoruz. İletişimin elektromanyeti boşalmanın ardından kesildiğini ve böylece işlevini yitiren istasyon patlayıcı görünce patlatmadan duramayan Locke tarafından havaya uçurulmuştur. İstasyonun yanında ufak bir bahçe bulunmakytaydı ve Mikhail burada birkaç hayvan da besliyordu.
lost_ameliathane01.jpg

Staff: DHARMA Initiative’in tıbbi faliyetlerini yürüttüğü yerdir. Others ise gebelik ile ilgili araştırmalarından burayı kullanıyordu. Bir ameliyathanesi ve bir ultrason cihazı bulunuyor.

lost_heykel_ada.jpg

Antik Kalıntılar: Barakalardan ayrılan Others, “eski yer/old place” denilen bir yere gidip açık arazide kamp yaptı. Burada Cooper’ın bağlandığı eski bir sütun mevcut.. Adanın tarihinin binlerce yıl öncesine uzanıyor olabileceği şüphesini uyandıran ilk yer burası değil. Daha önce de buna benzer bir eser gördük: Dört Parmaklı Ayak Heykeli. Heykel, ilk, Jack’lerin peşinden denize açılan Jin ve Sun tarafından farkedilmiş ve Sayid’e gösterilmiştir. Sayid can alıcı bir cümle söylemiştir: “Heykeli gördüğüme mi şaşırayım, yoksa dört parmaklı olmasına mı?”. 3. Sezon finali ile aklımıza bu antik kalıntıları getiren yeni bir yerin daha varlığını öğrenmiş bulunmaktayız: Tapınak (Temple). Ne zamandan kaldığı, hangi inanca tabi olduğu ya da hangi amaçla kullanıldığı hakkında henüz bir bilgimiz yok.

lost_jacob_ev.jpg

Jacob’ın evi: Jacob’ın kaldığı yıkık, viran baraka. Orman içinde küçük bir ev bu. Daha çok dağ kulübelerine benziyor. Elektrik yok. İçerisi de oldukça pis. Az sayıda, sade ve eski eşyalar, bir de içlerinde ne olduğunu anlayamadığımız reçel kavanozları, duvarlara mıhlanmış zincirler. Ve bir köpeğin portresi. Evin çevresinin gri kül ile çevrenelerek işaretlenmesi, Jacob’ın yardım istemesi ile ilgili olabilir. Bu kül, onun ardına geçemediği sınırları gösteriyor olabilir.

dharma_ambar_deniz1.jpg

The Looking Glass, kendi sinyalleri hariç, adadan çıkan tüm sinyalleri bloke etmek için kullanılıyor.

Liderlik:

z66.jpg

Topluluğun lideri Benjamin Linus’tır ve topluluğun kendisini izlemesini sağlayan güç ve karizmaya sahip görünmektedir. Ancak ilk farkettiğimiz böyle bariz bir otorite sözkonusu iken, Juliet ve Ben arasında süregelen bir çatışmanın da yadsınamaz olduğudur ki, Juliet çok geçmeden bu çatışmayı Jack ile paylaşıp Jack’i taraf tutmaya zorlar. Akvaryumda JAck’e izlettiği video ile Juliet, topluluk içinde iki farklı grubun bulunduğu, bu gruplardan biri Ben’e sadıkken diğerinin Ben’in davranışlarını onaylamadığını belirtir. Öyle ki, Jack “kazara” Ben’i öldürecek olsa topluluğun bir kısmı bu “kaza”dan memnuniyet duyacaktır. Jack’e verilen bu bilginin doğru mu olduğu yoksa Ben’in Juliet aracılığı ile sergilediği planlardan biri mi olduğu hala cevaplanmamış bir sorudur.
z992.jpg

Juliet, demokrasi, özgür irade ve eşitlik ilkelerinin Others toplumunun önemli değerleri olarak gösterir, 3. sezon premiyerindeki kitap klubü toplantısında. Jack, Juliet’i saf-dışı bırakıp otorite olarak gördüğü Ben ile konuşmak istediğinde Juliet yine bu ilkelerden dem vurup aralarında otorite anlamında bir fark olmadığını, kimsenin kimseye emir vermediğini, bu tarz bir hiyerarşik sıralamanın olmadığını söylese de gerçeklerin bu durumu yansıtmadığını ilerleyen bölümlerde fark ediyoruz.
lost_others_isabel.jpg

“Stranger in a Strange Land”de tanıştığımız Isabel, Tom’un Jack’e verdiği bilgiye göre adanın “şerif”idir. Juliet’in Pickett’ı öldürmesi ve Juliet’in Ben ile ilgili hain planlarının Jack tarafından deşifre edilmesi üzerine olayı soruşturmak için Juliet-Jack ve Tom üçlüsünü yüzleştirmiş, ardından Juliet’in yargılanması oturumuna başkanlık etmiştir. Bıu soruşturma ve yargılama, hatta cezanın infazı aşamaları, sadece Juliet’in davasını görmüş olsak bile Others’ın adalet sistemi hakkında bize biraz bilgi verebilir. Öncelikle, Others kendi üyelerinin birbirlerine karşı tutumlarına hassasiyetle yaklaşmakta ve “göze göz, dişe diş” anlayışını güdmektedir. Bu yüzden, Juliet’in idam edilmesi öngörülmüşken Ben tarafından cezanın “damgalanmaya” çevrilmesi haberi ilk alan Isabel ve Tom’u pek sevindirmişe benzememektedir. Hatta Ben açısından bir otorite zaafiyeti olarak da görülebilir. Toplantı salonunun bayağı dolu olması ve Jack’in bırakın salona girişini, kapıdan içeriye bakmasının bile özellikle engellenmesi, bu yargılama sürecine tüm Others ahalisinin dahil olduğu ve yabancıların içişlerine kesinlikle karıştırılmadığı kapalı bir topluluk oldukları düşüncesini oluşturabilir.

jacob22.jpg

Her ne kadar topluluğun lideri Ben olsa da, Ben’in de hesap vermek zorunda kaldığı bir üst merci daha vardır ki, o da yeni tanıdığımız Jacob’tır. Ben, görülmeyen/duyulmayan Jacob’ın sesidir. Emirler Jacob tarafından verilmekte, Ben aracılığı ile topluluğa uygulatılmaktadır. Ancak görünen o ki, Ben patronla bire bir ilişkide olan tek kişi olmanın avantajını kullanarak kendi emir ve düşüncelerini de Jacob’ın adını kullanarak topluluğa benimsetme kolaylığını seçmiştir.

others_tom_richard.jpg

Tom, Picket, Bae Klugh gibi isimler hiyerarşide Ben’in altında olsalar da toplulukta etkin olan diğer isimlerdir. Özellikle Tom’un Ben’e sadece emir-komuta zinciri ile değil, kişisel bir sadakat ile de bağlı olduğunu gördük.

lost_richards_alpert_man.jpg

Bu isimlerin arasından sıyrılan bir isim var ki, hiyerarşide dikkate değer bir yer kaplıyor: Richard Alpert. Tom’un kas gücü ile Ben’in gözdesi gibi göründüğünü düşünürsek, Richard’ın da beyin takımının gözdesi olduğunu söyleyebiliriz. Richard, Ben’in dış dünyadaki maşası konumunda. Dış dünyadan adam alma gibi önemli bir görevi layıkıyla yerine getirdiğini görebiliyoruz. Richard’ın dikkate değer bir özelliği daha var ki, o da şu an için onu eşsiz kılıyor: Ben gelmeden önce de var olması. Richard, Ben’in daha küçük bir çocukken karşılaştığı ve yakınlaştığı kişi. Buraya kadar garip bir durum yok. Tuhaflık, Richard’ın hala Ben’le tanıştığı yaşta olması. Yani hiç yaşlanmaması ve büyük ihtimalle adanın yerlilerinden olması. Bu durum onu, tüm Others topluluğu içinde özel kılıyor. Tabi şimdilik..

Yazı için Azrael’ e teşekkürler.


erzincan_lostfun demiş,

7 Ocak 2008 @ 16:28

bana göre dizinin kilit ismi richard. tüm bunların ve adada olup bitenlerin dolaylı olarak richardla baglantısı var. dizi bunun üzerine bile kurulmuş olabilir.

orko demiş,

8 Ocak 2008 @ 09:09

richard’ın “ayak parmak sayısı” hakkında herhangi bir bilgiye sahip değiliz değil mi?

birde anlamadığım, locke Ben’in evini ziyaret (baskında bulunduğunda, demek daha doğru aslında) ettiğinde, Ben locke’un babasının getirilmesini istiyor ve denizaltının patlatılması süresi içinde ki, bu sürenin jack’ın kate ile konuşmasından birkaç saatlik bir zaman dilimi olduğunu anlıyoruz, locke’un babası adaya gelmiş oluyor. bu gelişin/yolculuğun nasıl olduğuna dair herhangi bir ipucu var mı?

bunların tamamının ricard ile alakalı olabileceği ve belki de richard’ın temple’de önemli bir görevi olabilir.

muamma demiş,

8 Ocak 2008 @ 12:01

Benjamin ve richard tehlikeli 2li.

Fakat richard sanki benjamin’in bazı tutumlarından rahatsız gibi tavırları vardı.4. sezonda umarım Richard hakkında daha fazla bilgi ediniriz.Bence Desmond gibi Richard’ta 4. sezonda iyi işler başaran ve ana karakterlerden biri olmaya başlayacaktır.

Tuncay demiş,

8 Ocak 2008 @ 19:29

Orientation: The Orchid’i izleyin. Belki Locke’un babasının adaya nasıl geldiği hakkında bi fikir edinirsiniz.

xyz demiş,

9 Ocak 2008 @ 23:24

Richard önemli olmasaydı ,çoktan ölmüştü. Dikkat ederseniz riskli işlerde Richard’ın parmağı yok. (Mesela Tom’u harcadılar!)

kate demiş,

10 Ocak 2008 @ 15:08

süper olmuş…..richard çok iyi adam he

KEDI demiş,

11 Ocak 2008 @ 17:16

Tom Jacob’a cok benzio bnceeeee

orko demiş,

15 Ocak 2008 @ 19:33

Orientation: The Orchid hangi sezonda ve bölümde geçiyor? şimdiden teşekkürler…

boncuk demiş,

15 Ocak 2008 @ 20:04

arkadaşlar bu diğerleri nin walt ı kaçırırken neden takma sakal taktığına bir anlam verebilen var mı

orko demiş,

16 Ocak 2008 @ 15:32

benim düşüncem, Tom ile Walt’u kaçıranın aynı kişi olmadığı. sanırım o noktadan sonra senaryoda değişiklik yapıldı.

Umutis demiş,

17 Ocak 2008 @ 12:16

Richard Alpert. Bu adam ölümsüzse bu adadan herşeyi beklemek lazım,adada yada bilerinde doğa üstü bi güç var bakarsınız dizide ölenlerde canlanır ilerde.

moon demiş,

21 Ocak 2008 @ 17:03

ya
ben
Richard Alpert’e
bayılıyorum:P
tşkler

idris charlıe demiş,

6 Şubat 2008 @ 21:56

bunlara nie (others) diyolarki bunlar dharma girişimi ile burayı bulmuş insanlar

EZEN demiş,

15 Şubat 2008 @ 22:15

idris charlie arkadaşım diziden ve yazılardan anladığım kadarıyla orhersla dharma arasındaki ilişki daha meçul ve ada halkı bunun hakıkında pek bişey bilmedikleri için o şekilde hitap ediliyo

İsmail demiş,

26 Şubat 2008 @ 23:10

Adada kaldıkları müddetçe ölümsüz olabilen kişiler var bence. Adayla ortaklığı olan kişiler. Bunlar ada tarafından bazı yollarla ödüllendirilen kişiler:
Jack
Locke
Ben
Richard
Rose
Mikail
..

sena demiş,

12 Mayıs 2008 @ 09:47

heyy lostu ve kateve sawyer çok seviyorumm onlara slmmmmmm

onur demiş,

15 Mayıs 2008 @ 16:41

bencede kilit isim richard…çünkü dikkat ederseniz,richard hiç yaşlanmıyor hep aynı yaşta…bununsebebini bende öğrenmiş değilim

memo demiş,

17 Mayıs 2008 @ 04:14

unutulan sey michealin anlatıldıgı bolumde tom un gay oldugunu ogrenıyoruz zate kate de sen benim tipim degilsin demistizaten diziyi izlerken hayret ne lezbiyen ne gay karekter var demistim ama sonrada tom cıkti:)belki tom richard eski sevgili:)

bLooDy RoCk GoD!!! demiş,

27 Mayıs 2008 @ 14:03

benim son gözdem richard zaten çok tatlı adam ya!bence Richard Jacob ın sağ kolu gibi bişey adaya zeki çocukları getirip onları liderlik için yetiştiren birisi.Ben ve Locke ikisi de çocukken Richard ile karşılaşmış.5.sezonda daha önemli bir karakter olacaktır eminim senaristlerin röportajında da okumuştum ben bunu onlarda Richard Alpert in daha önemli bir karakter olacağını söylemişlerdi.

cülücüstin demiş,

3 Haziran 2008 @ 00:55

ethan rom=other man :P garip bi ayrıntı paylaşmak istedim. 12345678=72316845 teşekkürler

tuğba&dharma demiş,

6 Haziran 2008 @ 15:18

Ethan’ı Çok Seviyorum(-dum) Maalesef Öldüü Ama Sanırım Tekrar Dirilecek Neden Bilmiyorum Bana Dharma Ve The Others Daha Sempatik Geliyor…Hele Ben’e Bayılıyorum…!

desmond hume demiş,

8 Haziran 2008 @ 10:21

abi ben bide bu richardı çözemedim adam lockedan bile yaşlı ama hep genç

Dharma Initiative demiş,

10 Haziran 2008 @ 08:57

Dizide Richard hiç yaşlanmıyor çünkü adada öldü.
Adada ölenler istedigi kişilere gözükebiliyor bunu zaten çoğu bölümde görmüşsünüzdür.Ayrıca Jacob da jack in babası

ilayda demiş,

10 Haziran 2008 @ 10:50

of ya manyak bir dizi valla ben 1.sezonu izledim uyuşturucu gibi bağlılık yapan bir dizi 1.sezonu izleddim ama benjamini de tanıyorum manyak bir adammış ya yani sun da jacki suçlamasın bence jinnin ölğümünden babası sorumlu

JustMyCaLF demiş,

10 Haziran 2008 @ 17:23

evet o richard çok ilginç birisi nasıl oluyorda seneler boyunca aynı yaşta kalabiliyor anlamadım ayrıca benjamin küçükken onunla tanıştıgı sırada adanın yerlilerinden falan diye bahsetmişlerdi.. adanın yerlileri kimler ?? :S

melis demiş,

1 Temmuz 2008 @ 12:04

richard richard kesin onda bi şeylik var yani.olmasa abes olurdu zaten.ama manyak bi adama benziyor.sırlarla dolu valla.

charlie hastasi demiş,

1 Temmuz 2008 @ 16:44

ayy dominic neden öldü ayy!!!çok kötü oldi.izlemeyi düsünmüyorim.ama merakimdan izleyebilirim.:)))

merve demiş,

8 Temmuz 2008 @ 01:37

dızıı süper adamım benjamin:)butun olayy onda dönuyor bence..cunku her daim planı var ve kucuklugunden berı adada yanıı adanın herseyını fazlasıyla bılıyorr…

nazlı13 demiş,

15 Temmuz 2008 @ 16:39

aynen ya benjamin yürüsün gitsin kimse tutamaz.
others for ever :D

LostFan demiş,

15 Temmuz 2008 @ 19:01

losta bayılıyorum

anonym demiş,

4 Ağustos 2008 @ 17:00

benjaminin tipinden duruşundan belli mükemmel olduğu

anonym demiş,

4 Ağustos 2008 @ 17:01

richard ın yaşlanmaması zamanla ilgili

anonym demiş,

4 Ağustos 2008 @ 17:03

ben en çok o dört parmaklı yaratığı merak ediom insan olduğu ne belli bu adada tüm varlıklaarın parmak sayısı listesi gerek tüm canlılar diemiom bazıların canlı olup olmadığı belli bile deil

anonym demiş,

4 Ağustos 2008 @ 17:05

ayrıca benjamin daha minik bir çocuk iken ne kadar tatlı duruodu di mi

-_Sawyer_- demiş,

17 Ağustos 2008 @ 14:54

ya zaten richard adanın yerlilerindendi dharma ile savaşmaya başladılar ve benjamin dharmaya ihanet ederek richardın tarafına geçti.Bu adam neden yaşlanmıyor acaba?Hatırlarsanız benjamin küçükken richard ile karşılaşıyor.Orada richard oduncu bir köylü gibi duruyor:)ama biz richardın juliet burke’yi adaya getirdiğini de biliyoruz.
Asıl soru şu
Richard Juliet’i dharma için mi adaya davet etti.Kendisi dharmayı yıktığına göre böyle bir şey nasıl oluyor?
Bence bizi çok ilginç bir 5. sezon bekliyor.

lost sever demiş,

23 Ağustos 2008 @ 16:42

bence aslında adadaki herkes ölü zaten richard ondan yaşlanmıyo kate in ölüsünü gösterdiler zaten( katenin çantayı çok istediği bölümlerden birinde sawyer suya atlıyor ve polisin elinden çantayı alıyor polisin yanında ise kate in ölüsü var) ayrıca hurley nin içtiği bir süt kutusunda walt aranıyor yazıyor ve walt ın resmi var bence hepsi aslında ölü adada gezenler ise onarın ruhları adadan çıkınca tekrar ölümlü oluyorlar yani lacke bile adadan çıkınca öldü

lost sever demiş,

23 Ağustos 2008 @ 16:46

sawyer çok yakışıklııııı

qise*mMm demiş,

24 Ağustos 2008 @ 09:21

DİZİNİN EN ÖNEMLİ KİŞİLERİ BENJAMİN RİCHARD VE JACK İN BABASI DR. CHRİSTİAN SHEPHARD(ADINI DOĞRU YAZDIĞIMDAN EMİN DEĞİLİM :D) BİDE AARON VE WALT VAR DİZİ BUNLARDAN BİRİNİN Bİ OLAYIYLA SONA ERECEK DİYE DÜŞÜNÜYORUM … BU İSİMLERE DİKKAT !!!

Ali demiş,

27 Eylül 2008 @ 02:49

Tabii ki Richard hakkında atlanan bir ayrıntı var. John LOCK henüz çocukken onu almaya 2 kez gidiyor, ikisinde de zamanının olmadığını düşünüyor

late demiş,

29 Eylül 2008 @ 17:37

acaba richard jacob olabilirmi hatırlarsanız ben gemidekilere teslim oluyordu ve sonra richard ve adamları ben i kurtarmaya gidiyor ben ona teşekkür ediyor ve richard lafı bile olmaz die bişiy sölüyo(şuan pek hatırlayamadım)

late demiş,

14 Ekim 2008 @ 18:49

ya şimdi yazdığım yorumu okuyorum da biraz şaçma geldi :D

ninni demiş,

15 Ekim 2008 @ 01:06

:D

never forget demiş,

16 Ekim 2008 @ 16:45

dikkatinzi çektimi richard yaşlanmıyor. flashback(geri dönüş) lerde görmüşsünüzdür ben in adaya ilk geldiği zamanda ormanda annesini görüyor ve oraya doğru giderken richardla ilk kez karşılaşıyor ve richard günümüzdede hiç bi değişiklik göstermeden aynı şekilde kalmayı başarmış ilginçç…

late demiş,

16 Ekim 2008 @ 19:28

evte ilginç,şaşırtıcı,inanılmaz ve imkansız…

xLoSTX demiş,

16 Ekim 2008 @ 20:58

ya benim merak ettiğim bu diğerleri iyi mi kötü mü ? yoksa SADECE BEN ve RİCHARD ALPERT ile SADECE BENİN KONUŞTUĞU KİŞİ Mİ KÖTÜ PEKİ DHARMA GRUBANA KARŞI OLANLAR MI BUNLAR ACABA BİRAZ AÇIN YA BUNLARI PEK ANLAYAMADIM BEN Bİ YARDIM EDİO Bİ ETMİOM

late demiş,

17 Ekim 2008 @ 06:17

xlostx
o diğerleri de kendi çaplarında iiler bazı şeylerre karşı kendilerini korumak için yatıkları işler kötü görünsede sadece adayı charlies windmore den korumaya çalışıolar galiba :D ;)

xLoSTX demiş,

17 Ekim 2008 @ 14:23

olabilir ama saldırganlar grubundan değilmiydi ben

xLoSTX demiş,

18 Ekim 2008 @ 09:55

ben ricard ve jakob saldırganlar grunda değilmiydi bu durumda hepsi saldırganlar grubunda yani kötü ama çıklak ayakla siyahi olarak görmüştük saldırganları ve DHARMA üyelerini öldürmüşler bunlar şimdi herkeze iyi davranıyorlar gibi neden neden neden ???

late demiş,

19 Ekim 2008 @ 20:40

I dont know …

gÜlÇiN demiş,

21 Ekim 2008 @ 22:14

diğerlerinin kendine göre daima bi hakları war ama bu aynı zamanda hep haklı oldukları anlamına gelmez! ve bi o kadar da dharma nında kendi hakları war ve yine hep haklı oldukları anlamına yine gelmez..yani bu durum dharma-diğerleri savaşı tabi bu durum ilerleyen zamanlarda iyice karışacak! yani köpek kedi kovalamacası gibi..

ayrıca diğerleri öle zannedildii gibi vahşi yaşamıolar !

gÜlÇiN demiş,

21 Ekim 2008 @ 22:15

xLoSTX

sen kacıncı sezonu izledin en son??..

xLoSTX demiş,

22 Ekim 2008 @ 15:14

ya ben 4 sezonuda izledimde alt yazı olduğundan bazı yerleri kaçırdım şimdi TNT de türkçe izliom ALT YAZILI Bİ DAHA İZLEMEYİ DÜŞÜNÜOM neden ki ? kafam çok karıştıda o bakımdan sordum

xLoSTX demiş,

22 Ekim 2008 @ 15:17

yanlız diğerleri dediğmiz saldırganlar yani diğerleri ismini LOSTTAKİ ELEMANLAR TAKTI — SEN DHARMA-DİĞERLERİ SAVAŞI OLCAK DİON DHARMADAN HİÇ ELEMAN KALDI MI Kİ…!!!

Tahsin demiş,

25 Ekim 2008 @ 19:42

John doğduğunda ve evde Richard göründü.Bence Richard ölmüyor…

See you in another life brother demiş,

26 Ekim 2008 @ 15:44

arkadaşlar anlaşılmayacak birşey yok richard ölümsüz…aklıma takılan soru şu;madem richard ölümsüz ve cok önceden beri adadaydı neden jacob benjaminle konuşuyorda richardla konuşmuyor?

ve diğer sorum 4.sezon bölümlerinde hurleyi ziyarete gelen john locke u odasına götüren hademe,ve naomiye bu işi teklif eden kara kaşkı kara gözlü zenci adam kim??Charles Widmore çalını olabilir diye düşündüm ama adam patrona benziyor :D

LOST_922 demiş,

27 Ekim 2008 @ 14:22

LOSTDAN BASHGA HEC NEYE BAXMAYIN

gÜlÇiN demiş,

27 Ekim 2008 @ 17:44

xLoSTX

elbette war onlar dünya nın dört bir yanına dağılmış durumdalar ve en ilginci de adada bile bizimkilerin yanındakiler bile dharmadan cıkabilior örn libby tabi öldü o ayyyrrrıııı :D yani dharma yok oldu diye bi kavram düşünemiyorum :))

ayrıca diğerleri isminide senaristler bile baştan beri böle bi isim aldıklarını sölemişti yani dharmaya karşı diğerleri!

bi de ö gördüün kişler hani zenci fln demişsin onlar eko lar olanilir belkide karıştırdın yani bu dizi zaten son drece karışık normaldir:)) cünkü ben orda hic zenci görmedim diğerleri ilk gösterildiinde bile zaten ilk olarak diğerlerinden ethan gösteridi ki bunun yanında 2.sezonda da ana-l lerin bölümünde de goodvin gösteridi! ama diğerleri o sölediin biçimde gösterilmedi heee sen eğer zenci kadını diosan o durum kendilerini öle gösterip aslında medeniyetten uzak olmadıkları ileriki bölümlerde gösteridi o yüsden sen o bölümü kafana takma diğerleriyle ilgili cok şey acıklanmamıştır zaten umuoruzki ilerleyen bölümlerde acıklanır..

bi de ben kacıncı sezonu izledin diye sormamın nedeni sadece ona göre acıklama yapmak içindi yani başka bişi yok =))
o bakımdan sordum :))

xLoSTX demiş,

29 Ekim 2008 @ 21:57

michell waltı araken eko ve jin çıplak ve siyahi adamların ayaklarını görmiştük die hatırlıom ben bide ben 4 sezonuda izledim ama baazı bölümlerin alt yazısı yoktu

Musa demiş,

30 Ekim 2008 @ 19:13

ARKADAŞLAR (Benim ŞAHSİ görüşüm yoruma açık)bence DİĞERLERİ ayrı bir gurup DHARMA ayrı bir gurup birincisi(DİĞERLERİ) ada nın yerlileri adaya nasıl geldikleri MEÇHUL ve ikincisi DHARMA çalışanları bence bunları ayrı ayrı tartışmamız lazım……..

Musa demiş,

30 Ekim 2008 @ 19:22

xLoSTX e HİTABEN kardeş DHARMA nın kurucuları ve orjinal çalışanları ben tarafından halledildi( yani öldürüldü ki buna BABAsı da dahil)ve tekrar ben ve (belkide jakop la richard la birlikte DİĞERLERİ olur kendisi) tekrar kurdular hatırlarsan juliet i adaya getirme sebebleri ADA’da kadınların HAMİLE kalamamaları idi. çünkü(tamamen şahsi görüşüm) DİĞERLERİ üreyip çoğalamıyorlar onun için de DHARMA yı tekra kurub hamilelik üzerine araştırma yaptırıyolar(YUKARIDA VE AŞAĞIDA YAZILAN TÜM YORUMLAR ŞAHSİ DİR KİMSE ÜZERİNE ALINMASIN ÇIKARSAAAAA NE ALAAAA ÇIKMAZSA VAY HALİMEE……….Herkese İYİ akşamlar

gÜlÇiN demiş,

31 Ekim 2008 @ 14:25

xLoSTX

o gördüün kişler evet diğerleri ama hepsi zenci diil ayrıca dediim gibi onlar sadece vahşi gibi gösteriolar yani aslında öle diiller! sen boşver bu kadar düşünme! :D

xLoSTX demiş,

31 Ekim 2008 @ 16:57

BU ARADA ÇOOOKKK ÖNEMLİ Bİ BİLGİ ALDIM EĞER LOSTUN BAŞLAMA TARİHİNE KADAR EKONİMİK KRİZ BİTMESSE BAŞLAMA TARİHİ ERTELENCEKMİŞ

AyŞiN demiş,

1 Kasım 2008 @ 14:26

xLoSTX

YA BU ÇOK KÖTO OLUR YHA..

ZATEN BELLİ Kİ KRİZİN UZUN SÜRECEĞİ UZMANLAR,EKONOMİSTLER DİYO Kİ 2009 UN SONLARINA DOORU BİTCEK DİOLAR AMA “LOST” 2009 UN BAŞLARINDA BAŞLAYACAKTI…

O ZMN GARANTİ ERTELENECEK…

YA ZATEN 4. SEZONU DA ZOR BİTİRMİŞLERDİ İLK 8 BÖLÜMÜNÜ ÇEKTİKTEN SONRA AMERİKA’DAKİ TÜM SENARİSTLER (SENDİKA OLARAK) GREV YAPMIŞLARDI DİZİLERİN DEVAMINI YAZMAMIŞLARDI AMA DAHA SONRA SENARİSTLERE İSTEDİKLERİNİ VERMİŞ OLACAKLAR Kİ GREV BİTMİŞTİ VE “lost”un 4. SEZONUN DEVAMINI ÇEKTİLER VE TABİİ Kİ DİĞER AMERİKAN DİZİLERİNE DE NERDE KALDIYSA ORDAN DEVAM ETTİLER PRİSON BREAK OLSUN HEREOS OLSUN SMALLVİLLE OLSUN…(yani bn böyle bi duyum aldım)

late demiş,

1 Kasım 2008 @ 21:06

olamazzz ertelenmesin ben zaten dayanamıyorum ertelenirse naparımmmm hüü:(((

gÜlÇiN demiş,

3 Kasım 2008 @ 20:48

he harika tek meşgalemiz zaten offff ya bu dizi sayesinde neler öğrendik şimdi halen beklioruz mu yani artık gelsin ya ya da jacob adadan gelsin şu krize bi çare bulsun ve bizi lostsuzluktan kurtarsın :D XD şaka.. ama gercekten yaaaa hiç daha fazla bekleyemeyiz üffff…

Kedim demiş,

9 Kasım 2008 @ 15:28

Sevgili Lost hayranlari, Sezon 5 i bende bekliyorum. Hawaii OAhu’dan Lost’a ait pek cok haber ve fotograflarla dondum http://www.binrora.com da Kedim olarak LOST Hawaii I ve II yi yayinladim. Yorumlarinizi ve ilginizi esirgemeyin lutfen. “yorum yazmak icin uye olmaniz gerekir” Lostfan net e tesekkur ederim.

xLoSTX demiş,

12 Kasım 2008 @ 21:12

gerçekten bi adada DHARmA gibi bi merkez olduğunu düşünün hep birlikte gidelim xD xD xD (ciddiyim)

late demiş,

13 Kasım 2008 @ 20:51

:D

gÜlÇiN demiş,

19 Kasım 2008 @ 20:53

:D olabilir :P

daniell demiş,

30 Kasım 2008 @ 23:31

ya abicim bu diğerlerimidir nedir artık ne karın ağrısıya bunları görünce başım dönüo yaa :)

erz demiş,

15 Aralık 2008 @ 14:08

iyi biri o

purple demiş,

18 Aralık 2008 @ 17:44

amaaannn
onlarda insan :)

LOSTÇU demiş,

10 Ocak 2009 @ 19:24

HER ŞEYİN BAŞI BENJAMİN VE JACOB…..

Emre demiş,

21 Ocak 2009 @ 18:57

@Umutis;

dediğine kesinlikle katılıyorum. Adada ölenlerin canlanması konusunda bir teorim var hatta….

Şu Widmore’un gemisinden gelen Charlotte isimli kızıl kız bence Shannon. Neden mi?

Çünkü Daniel gemiye adadaki kişileri taşırken Charlotte da onunla gidecekti ki hayaletlerle konuşma becerisi olan Miles Charlotte’a “Geri dönmek için bu kadar uğaştığın bu adadan bu kadar çabuk gitme isteğinin nedenini anlamıyorum.” diye bir laf etmişti. Bu lafı başkası dese bu kadar takmazdım ama hayaletlerle konuşma yeteneğine sahip birinin diyor olması kafamı oldukça karıştırdı.

Ve bu Charlotte tip itibariyle Shannon’a çok benziyor. Lost’un senaristleri böyle bir diyaloğu ve böyle büyük bir benzerliği boş yere yapmamıştır gibi geliyor bana.

selim demiş,

28 Ocak 2009 @ 09:08

hani ethan ile goodwin nerde?

hermetics demiş,

29 Ocak 2009 @ 21:31

AGARTHA’YI İNCELEYEBİLİRMİSİNİZ?

LostManyaqı demiş,

3 Şubat 2009 @ 01:17

bence benjamin ve ekibi diğerleri deil diğerleri denilen kişiler adanın eeeenn eski yerli halkı ve Dharma ekibi katleden halk Benjaminin ekibiyle fazla bi alakalarıda yok ama birbirleriyle yardımlaşmıyorda değiller

jsph demiş,

3 Şubat 2009 @ 19:53

1) Niye bunlar durmadan kılık değiştiriyorlar?

2)Ben ve richard farklı ekiptendi ben Richardın ekibine katıldı daha sonraları.. peki Richardın ekibinin kökü nereye hangi zamana kadar ulaşıyo?

3)Richardın ekibi adaya nasıl gelmişler.. blackrockla mı?

4)Kimden saklanıyolar ve kaçıyolar.. öyle bi halleri var çünkü kendi kimliklerini gizliyolar…

5)Bu adada işleri ne hepsi istese adayı terkedebilir ama terketmiyorlar… klasik cvp: adanın gücünden yararlanmaya çalışıyorlar.. (bnce cvp bu olmamalı)

6) Nasıl bu kadar ileri bi teknolojiye shp olabiliyolar..

7) Bu adayı ilk bulan kim? ve nasıl?

-son olarak adada bir hidrojen bombası eksikti oda oldu artık…

Delircem lan yeter açıklansın artık herşey :P

mazlum DHARMA demiş,

7 Şubat 2009 @ 19:01

losttun 3. sezonunu izliyom çok karmaşık bölümlerdeyim inşallah şaçmalamazlar hep mantıklı sonuçlar alırız

dee demiş,

9 Şubat 2009 @ 20:58

@ Emre

=)))) Michael,Widmore un gemisinde çalışmaya başlarken doğal olarak adı hakkında yalan söylemişti hatırlarsan.Miles,Michael gemiye ilk bindiğinde adını farklı söylerken duymuş,senin adın bu değil demişti.Charlotte içinde benzer bir şekilde bahsettiğin cümleleri kurmuştu.Tabii bir şekilde zihin mi okuyor ruhlardan mı alıyor bu duyumları bilemicem =))).Mesela Ben’in de 3.3 milyon dolarının olduğunu biliyordu.

@ jsph

1. soruna yanıt verirsem :Bu gördüğümüz hallerinde (3. bölüm -Jughead) kılık değiştirmemişlerdi.Geçmişe gitmiştik, daha Dharma bile kurulmamıştı o zamanlar.Onlar o zamanki normal halleri ve kıyafetleriydi.

jsph demiş,

14 Şubat 2009 @ 00:08

@dee.

evt o bölümde normal kıyafetleri olduklarını biliyorum ama işte geçen sezonlardaki bölümlerde görmüştük orman kaçkını gibi kıyafetler giyiyorlar… hatta sayfanın en başında fotoları var o işte… yani sonuçta bi kılık değiştirme halleri var :)

SaWeT demiş,

17 Şubat 2009 @ 21:58

Benim bu ada hakkında bir çok dusuncem var… Ne kadar doğru ne kadar sacma olsada soylemek istiyorum

Öncelikle adaya düşen kişiler seçilmiş olabilir. unutmayın ki 2. sezon 1.bolumde julietin ewinde kitap okurlarken deprem gibi sarsılıyor ve sonrada ucak 2′ye ayrılıyor ucagın dusmesinin sebebi desmond ın tusa basmaması gibi olabilir

Adaya dustuklerinde locke yuruyebiliyor fln rose iyilestigini soyluyor bence ada yapmıyor oradaki zaman daha oncesine ait ve orada zaman ilerlemiyor sanırım

Ve uçakta hiç tarak bulanamıyor o aksamı others gelip tarakları fln topladılar cünkü saçlarının fln taradıklarında elektro stebilize kaynaklanır buda cc Dharmanın evrensel silahını etkileyerek kotu sonuclara yol acabilir ama şu gerçekki bu dizi cok Nikolai TEsla Dharma girişimine katılan bir kişidir bu adamı googleden bir araştırın eskiden elektrigi 40 km havadan iletebiliyordu ve gunumuzde sanırım en fazla 1.5- 2 metre iletebiliyor düşünün ki bu adaya kimse tesadufen dusmedi

buket demiş,

2 Nisan 2009 @ 11:25

ya bu dizi ne böyle izleyince kafam karışıyo dayanamıyorum yorumları okuyorum bu sefer daha beter karıştı kafam.ben eski bölümlerden başladım izlemeye ve sonraları okuyunca kafam hep karıştı bi canavardır gidiyor ne bu canavar?bi siyah bulut falan mı nası öldürüyo insanları bazı arkadaşlar bunun jackin babası olduğunu yazmış ne alaka jackin babası canavar mı ve adada işi ne bi de ben bişi duydum kate hamileymiş ne kadarı doğru bilmiyorum ama böle bişi warmı ya bide adaya gelen birileri olduğunu yazmışsınız biri turuncu saçlı biri ruhlarla konuşuyo eee bunlar bi uçak kazasıyla gelmediler heralde kim bunlar ya nolur biri bana bişi desin anlamıyorum ayyy söylemeyi unuttum sawyer ölcek mi ay neden onu öldürme gibi bir karar almışlar
ki yoksa bu bir a,sparagas haber mi? cevaplarınızı bekliyorum nolur yorum yazın …

RicHarD demiş,

2 Nisan 2009 @ 11:48

Ya ben bu Richard’ı çok seviyorum çok gizemli birisi benCe o ana karakterlerden biri olucak ve inş. olur =)

buket demiş,

2 Nisan 2009 @ 12:01

Charlie’nin ölmesine çok üzüldüm.birde bi adam vardı charlie nin ölceğini biliyodu yada öyle bişi o adam neyin nesi nerden biliyo müneccim mi ki o adam bi de claire güvercinin ayağına bi not yazıyodu ne oluyo sonra o not birine ulaşıyo mu? ayyy artık herşeyden bi umut bekliyorum ama aslında kurtulmasınlar benim en iyi meşgalem bu aralar bu

buket demiş,

2 Nisan 2009 @ 12:17

yyaa şu rebecca kim yeni gördüm bazı arkadaşlar onun shannon un yerine geçtiğini falan yazmışlar böle bişi olabilir mi ki bu adadakiler hayalet mi ki ada dışına çıkma olayı falan olmuş nası bi ara resimlerde helikopter gördüm onlamı kaçıyolar yoksa bi gemi falan diyolarda onlamı kaçıyolar peki geri gelip diğerlerini kurtarıyolar mı? yoksa onlarda mı geri gelmek istiyorlar ?birde bi arkadaşım demişti sawyer da gidiyomuş sonra kate in kulağına çocukla ilgili bişi diyomuş yoksa sawyerin bilinmeyen bi kızı mı war işler karışıyo daha soracağım bir sürü soru war ama daha öbürkilere cevap alamadım ki.ya düşünebiliyomusunuz bizim sınıftan hiç kimse izlemiyormuş bende yeni örendim acaba yaşıyolar mı diye hayret ediyorum? :)

offf demiş,

10 Nisan 2009 @ 14:10

buket sen en iisi bu diziyi izleme bırak.Şiddetle bırakmanı tavsiye ediyorm…

zeusonur demiş,

19 Nisan 2009 @ 18:20

Diğerlerinin insanları kaçırması da tam olarak açıklanmadı galiba? Özellikle çocukları kaçırıyolar bence bunun sebebi kendi aralarına lacakları kişileri eğitmek istemeleri. Adada kalmasına izin verecekleri kişilerin, ruhani bi doygunluğa erişmelerini istiyolar bence. Bu yüzden karaduman’ın sınavından geçemiyecek kimseleri kaçırmıyolardı, belki de kaçırdıkları kişileri dumana götürüyolardır. Biraz önce 2.sezonu izlerken farkettim, Goodwin kuyruktan kurtulanların arasındayken Analucia tarafından farkediliyor ve kaçırılanlar için şöyle diyor;
“Nathan (diğerleri sanılan birisi) iyi biri değildi, bu yüzden listede yoktu”

sedef demiş,

23 Nisan 2009 @ 11:32

offf sana katılıyorum:)))

lazkızı_ demiş,

9 Mayıs 2009 @ 20:57

hepsi bu Richarddan çıkıyo var ya =D

can1can2 demiş,

1 Temmuz 2009 @ 01:57

5 . sezonu izledim john da richardd gibi ölü ama konuşabiliyor

Benjamin Franknus demiş,

12 Temmuz 2009 @ 18:05

Otherslar 5. sezon 16. bölümde Yakup ve kankasının sahilde gördüğü gemiyle adaya geliyorlar. Yakup ölümsüzdür ve Kara geminin kaptanı Ünlü gemici Macellan’In torunu Riçırd Albırttır. Yakup Riçırd Albırta ölümsüzlük verir, karşılığında itaat ister ( bkz: yetti be bu ne, hep muhalefet, bi de itaat et, sus sus sus ! ) Conlok’UN bedenine gireen Yakupun kankisidir 5. sezon 16. bölümde ilk 10 dk de nedenini anlıyoruz Yakupu öldürtmek istiyor ve öltürdüir.

Yağız demiş,

12 Temmuz 2009 @ 23:17

Richard Alpert Lost dizisinde hayali bir karakterdir. Richard’ın en büyük özellliği,yıllar geçmesine rağmen yaşlanmamasıdır. 1950lerde John Locke’un doğumuna şahitlik eder. 5 yıl sonra, Richard Locke’u ziyaret eder ve çeşitli objelerden hangilerinin kendisine ait olduğunu sorar. Locke bıçağı seçince eşyaları toplar ve orayı terkeder.Yıllar sonra ormanda küçük Benjamin Linus ile tanışır.2000lerde Juliet’le görüşme yaparak onun adaya gelişinde etkin önemde rol oynamıştır.Locke’a adaya geldiğinde Locke’un babasını öldürmesi için Sawyer’ı önermiştir.Oceanic 815 düştüğü gün Juliet’in ablasının yanına onun hayatta olduğunu Juliet’e göstermek için ABD’ye gitmiştir.Richard Ben’den sonra Diğerleri arasında önemli bir konuma sahiptir.Because You Left bölümünde John’a adayı kurtarmak için ölmesi gerektiğini söyler.Ve ona küçükken gösterdiği pusulasını verir.

Charlie loves Claire demiş,

21 Ağustos 2009 @ 10:23

herkes heşeyi Charlie’ye borçlu bunun kimse farkında değil. O çok iyi bir insandı… ve herkesi o kurtardı aslında, Jack değil…

vintage demiş,

6 Mart 2010 @ 10:28

Bence en iyi others üyesi Juliet Burke. Richard ve Ben güvenilmez insanlar bence. (En çok da Ben)

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın