Mükemmel Teori

mt.jpg

Lost dizisi için geliştirilen en büyük ve tutarlı teorilerden biri olan ‘Mükemmel Teori’, Adrew Smith isimli bir Lost hayranı tarafından yazılmış. Yazılmasının ardından birçok Lost hayranı tarafından kabul ve ünü hızla yayılan orijinal ismi ‘Ultimate Theory’. Türkçe’ye Mükemmel Teori olarak çevirilmiş. Bir çok Lost hayranının arşivinde .PDF dokümanı olarak yer alan teorinin tümünü yazının devamına tıklayarak okuyabilirsiniz.

001k.jpg002k.jpg

Kahramanlarımız çoğu adada doğdu; Onlar Dharma Girişimi’ni idare etmek için suni olarak tasarlandılar. Dharma Girişiminin amacı dünya barışıydı. Yani; adayı, mekanik canavarlara, köpek balıklarına, siyah dumana ve gelebilecek daha bir çok şeye karşı savunma silahıydılar. En önemlisi de Toplu Bilinç (Collective Consciousness – CC ) adında bir silah…

y001.jpg

CC; Oryantasyon filminde ima edilen ve Hurley’nin çizgi romanında geçen teknolojiyle ambarda (hatch) kafalarından elektrik telleriyle bağlanmış bir grup bilim adamıdır. Bu bilim adamları elektromanyetizm sayesinde arabaları, gemileri, uçakları, loto çekiliş toplarını kontrol edebilecek yetenekte. Hatta zihinde oluşturulan elektrik akımlarıyla insanları alkollü, uyuşturu kullanmış, bitkin veya hasta gibi zayıf hallere sokulabilecek şekilde kontrol edilebilirler.

003.jpg

Gerçekte, Hanso uydusunun yardımıyla, CC tüm dünyadaki olaylara şahit olabilir veya etkiliyebilir. Yanlış ellerde mükemel bir silah oluşabilir ve emniyetli bir nükleer bileşen olmazdı. Doğru ellerde; olayları iyi yönde değiştirebilirdi. Hanso barışçıl yolu seçmeye karar verdi. Onun fikri; dünyayı, muhalif devletleri birleştirecek, aynı zamanda onları temel teknolojiye indirgeyecek, kütlesel veya olağan yıkımları acizleştirecek bir afetin (felaketin) kıyısına almaktı.

Dharma Girişiminin Kurucusu Alver Hanso’ya bakalım:

Hans Ørsted’i tanıyalım:

004.jpg

Hans Ø ,1820 yılında elektromanyetizmayı keşfetti. 1999 yılında Ørsted uydusu yer yüzünün manyetik alanını grafikleştirmek için fırlatıldı. Bulgular bilim adamlarını felaketsel etkileri olan yakın zamanda olmasından korkulan bir kutupsal geri dönüşün gerçekleşebileceğine inandırdı. Eğer yeryüzü magnetosferini kaybetmek üzereyse (çizgi romanda ima edildiği gibi); uzaydan/güneşten savunmasız, aşırı derece radyasyon olacaktı. Aynı zamanda uydu, Güney Afrika altında anormal bir manyetik alan gösterdi. Dünyanın diğer kalanıyla ters yöndeydi ve yüzlerce yıldır büyüyordu. Bu bilgiyi Google dan bulabilirsiniz. Benzer bir fikir “The Core” filminde de kullanıldı.

Hannes Alfvén ile tanışalım:

005.jpg
Onun Nobel ödülünü kazanma yolunda, bilimadamlarının evrene nasıl baktığı konusunda – çoğunlukla elektromanyetizma konusunda – bilime yaptığı katkı devrim yarattı. İngilizce, Almanca, Fransızca, Rusça ve biraz İspanyolca ve Çince bilirdi. Doğu psikolojisi ve inanışları konusunda çalıştı. Fiji adalarında zaman geçirdi. Ufukta görünen olağanüstü “yeşil parlama” nın büyüsüne kapıldı. (Tesadüf değildir ki; “Green Lantern and Flash” çizgi romanı bu durumda İspanyolcaya tam olarak çevrilirse “Linterna Verde Flash“) Hannes Alfvén aynı zamanda roman da yazdı; Mükemmel Bilgisayar - Tüm dünyayı saran bilgisayarların hikayesini anlatan bir görüş (1968). Bilgi için bkz. “Hannes Alfvén”.

006.jpg

Alfvén + Hans O. = Alvar Hanso :

007.jpg

Böylece Dünya barışını – Kutupsal geri dönme – zorla kabul ettirecek Dharma Görüşü’nün kurucusuyla tanıştık. Alan Moore ve Dave Gibbons tarafından yaratılan aynı mizaçtaki “Watchman”, büyük kötü adamın ( Hanso silah tüccarıydı) aslında iyi niyetleri vardı. CC yeryüzünün manyetik alanını bütün dünya büyüklüğünde bir EMP bombası gibi bozdular. Bütün elektrikli ekipmanlar yandı, bütün bilgisayar dataları kayboldu, uçaklar gökyüzünden düştü ve dünya insancıl, politik ve dini olmayan bir düşmana dönüşerek yüzyıllar önceki teknolojiye döndürüldü; DOĞA… Bu an LOST uçağının gökyüzünden düştüğü andı. Şimdiye kadar bize gösterilenden yola çıkararak görünüyor ki; uçak rotasını kaybetti, sonrasında millerce gitti, düşüşe geçti. Ayrı ayrı parçalandı ve küçük parçalar halinde adaya indi.

Sağ kurtulanlar yürüyebilip yürüyemediklerini kontol ettiler (eğer daha önceden yapamıyorlarsa) ve çılgınca bir davranış içine girdiler. Teorinin neler olup bittiğini açıklamaya başlamadan önce şunu düşünelim. Bu çeşit bir kazadan (çarpışmadan) özellikle de o irtifadan çakılan bir uçaktan sağ kurtulanların olması olağan dışı. Değişik parçalarda ve değişik yerlerde bir çok sağ kurtulanın olması imkansız… Tabi sıradan bir uçak kazası olduğunu düşünürsek… Bu imkansızlığa kurtulanlar tarafından birkaç kez değinildi. Aynı zamanda şunu da düşünelim; kazadan sonra John Locke yürüyebildi, Claire bütün uçakta saç fırçasının veya tarağının olmadığını keşfetti. Yani bu iki olay çarpışmadan sonra bir çeşit parazit olasılığını gösteriyor. Fakat birilerini sağ kurtulma imkansızlığına ek olarak, yolcuları ve çarpişma esnasında uçağı yönlendiren bir el vardı. Düşünelim: Kate’in atı ve Eko’nun uçağı, ikisi de adadaydı. Adanın yeri Fiji olabilir yada olmayabilir ama biliyoruz ki atın en son göründüğü yer Amerika’ydı ve uçağı en son gördüğümüz yer Nijerya’ydı. Birşey onları adaya getirdi. Kargo (Fedex) mi? Ayrıca bir de denizden millerce içerde Black Rock adında büyük eski bir gemimiz var. ( Black Rock: keşfedilen ilk manyetik maddeye verilen isim) Teori diyor ki: CC, yüklü metal parçacıklarından başka bişey olmayan siyah duman yardımıyla uçağı adaya düşürdü. Uçağın çarpışmasını simule etti , herkesin dışarı dağılmasını sağladı, yolcuları bilinçsiz kurtulanlar haline getirdi, uçak parçalarını usulca adaya indirdi,yolcuları bir süreliğine uykuda tuttu (belki saatler,belki yıllar…) enkazı dağıttı, bazılarını yaraladı ve farklı yerlerde uyandırdı. ( Ağaçta, motorun yanında, denizde vb.)

008.jpg

Onlar uyurken; diğerleri (the others) – Dharma planına katılan bilimadamları ve soyları – tarakları ve saç fırçalarını uçaktan ve yolculardan aldılar. Saçları tararken oluşacak küçük elektrostatik parazitler CC’nin zihinlerini karıştıracaktı. Dizinin ilk karesinde( Pilot, Bölüm1) CC’nin siyah dumanını gördük.

9a.jpg

9b.jpg

9c.jpg

9d.jpg

9e.jpg

9f.jpg

Jack uyandığında, onu oraya getiren siyah duman gökyüzüne yükseldi. Gözlerini kırptığında gitmişti. Bu durum gözbebeği büyümesi değil, yansımaydı.

010.jpg

Haftalar sonra, bir parça dinamitle siyah dumanın alanını bozdu. İki kutupta görünür haldeydi. Siyah dumanın elektriksel yapısı, 2. sezonda Eko’nun yüzyüze geldiği durumda görülebilir. ( elektrik çıtırtıları kolayca görülebilir) Fakat çoğu için bu adada ilk değildi. Onlar CC’nin insanın var oluşuna bağlı gücünü ve adayı kurumak için Dharma’yı devam ettirmek amacıyla doğdular. Onlar Dharma’nın bir parçası olarak adada doğdular. Çok zaman önce,bir bilim adamı benzer bir projenin bir parçası olan çocukların tedavisine itiraz etti ve sabotaj uyguladı. Ambardaki bilgisayara kod numaralarının girişini kasten engelledi ve böylece Hanso uydusu – bir güvenlik sinyaline karşı programlamıştı – ambarın yerini taradı. Bu olayda dört kişi hayatını kaybetti.(oryantasyon filminde bahedildiği gibi). Ölenlerden biri Hanso’nun kendisiydi. İki bilim adamı kollarını kaybetti. – Dr. Marvin Candle ve Ray Mullen (Kate’i polise yakalatan ve büyük ihtimalle Kate’in gerçek babası). Ölüler adada yatıyordu ve kahramanlarımın tarafından “Adem ve Havva” diye adlandırılarak bulundu. Hanso’nun cesedi bi anlamı olmayan siyah beyaz taşlı olanıydı. ( ying yang benzetmesi gibi) Bilgisayara girdi olarak girilen sayılar esas olarak anlamsız. Daha fazla bir şey söylemek gerekirse, sayılar giderek büyüyor ve toplamları 108’e eşit. Bilinen hiçbir aritmatiksel bir diziye göre giderek büyüyen sayılar, zamanın birimlerini ima ediyor. 108 dakika Yuri Alexeyevich Gagarin’e göre dünyanın etrafındaki yörüngesiydi. Kod, bir uydu için ve eğer girilmezse uydu ambarı imha edecek. “Olaya” dönersek; cehennem anındaki telaşla, isyankar bilimadamı birkaç çocuğu serbest bıraktı. Onların arasında bir test konusundan daha fazlası olan ve sonradan “Ethan Rom” diye adlandırılan bir çocuk vardı.Bu çocuk 1967/8 den beri adada yaşayan hain diğerlerini (others)’ı biraya getirdi. Şu an onlar ikinci nesil. (Dharma’nın işini devam ettiren diğerleriyle(others) tam zıt şekilde). Hainler hareket edişlerini CC den gizleyebilmek amacıyla çok büyük ve dalgalanan siyah duman bulutları oluşturmak için malzemeler yakarlar. Alvar Hanso’nun kaybıyla ciddi biçimde zayıf düşen Dharma Girişimi, çocukları adayı baştan başa dolaşarak arayamadı fakat Amerikan Ordu patronlarının çullanıp ta herşeyi yıkmadan önce, dünya barışının orijinal Dharma vizyonunu başarmaya odaklandılar. Ambar (the hetch), 108 dakikalık zaman sürecinin sağlanamadığı durumda, iki kişilik ekibi korumak amacıyla patlayıcı duvarlardan yapılıdır. Buna rağmen uydunun ateş etmesi halinde içindeki bilim adamlarıyla beraber patlayıcı duvarlar yıkılacaktı. Bu durum teknolojinin yanlış ellere geçmesinden daha iyiydi.

011.jpg

Olay”ın takibinde; Hanso’nun US ordu patronları durumun çözülmesi gerektiğine karar verdiler. Dharma bilimadamları US ordusunun sermayesiyle alınan silahlarla bugüne kadar dayandılar ve adayı güçlendirdiler. Cephanelikteki en güçlü silah CC olmaktı. Kalan çocukları gizlice alıp aralıklarla dünyaya gönderilmelerini ve Dharma projesinin bir parçası olan üvey ailelerinin yanına verilmelerini yönettiler. Hepsi ebeveyn olarak Dharma inançlı insanların yanına yerleştirildiler ve adada gelecekteki özel görevleri için hayatlarında özel bir eğitimle ıslak edildiler. CC’nin dış
dünyada rehberliği ve eğitiminden sonra kahramanlarımız Sydney den kalkan bir uçak seferine konuldular. Adada zamanın geçmesiyle birlikte, hangi kişinin hangi kısımda rol alacağı açıkça görüldü. Projeyi hayatta tutabilmek için, CC dayanmalıydı. Bu nedenle; CC nin bir parçası olarak tuşlara basmak için,ada savunmasını muhafaza etmek için ve sırları gizli tutmak için yerdeğiştirmelere ihtiyaç duydular. Dharma’nın yeni dünya barışı vizyonunun somutlaştırılmasına ek olarak, kahramanlarımız (kontrollü) adada iş başındalar. Özellikle Hurley’nin hayattaki tek gayesi, zaten takıntılı olduğu halde rakamları kullanmaktı.Aynı zamanda, sadece TV yemekleri ve müzik onu idare ettiği halde ev içinde klastrofobik bir ortamda kalmaya kendini şartlandırmıştı. Hurley görünüyor ki; elektrikli ekipmanlar konusunda şanssız. (Sigortaların patlaması vb.) Bu CC tarafından Hurley’nin ambarda saatlerce sıkılarak kaldığında elektrikli aksama karışmaması için cesaretini kırmak için yapılan bir plandı. Ve şimdi orada kalmak amacıyla kendine bir arkadaş bulmuş gözüküyor: Libby…

012.jpg

Hurley’nin kafasında 1. sezonun çoğu bölümünde iki adet elektromıknatıs var. Radyo kulaklıkları onun CC tarafından ne kadar kontrol edildiğine bir benzetme olabilir. Aynı zamanda spesifik olarak: Walt, ölen yaşlı bir bilimadamıyla yerdeğişmesi için kafasına elektrotlar yerleştirilerek CC nin bir parçası olması için vazifelendirilmiştir. Hayatı boyunca CC, onun elektromanyetik bir fenomene sahip olduğundan emindiler. ( örnek olarak cama vuran kuş……) Onun manyetizmaya karşı bir eğilimi var. Yani; CC O’nun bu özelliğini bilerek yada umarak hareket ettiler. Eğitildi fakat o bunu bilmiyor…

013.jpg

Walt, artan bir şekilde “canlandırma”ya ve metal cisimlere hükmetmeye aşina oluyor. Zaten CC’nin de onun üzerinde gerçekten yapmak istediği budur.

014.jpg

CC nin amacı metal objeleri kontrol edebilmek için Walt’u eğitmektir. Şu an CC bütün işi yapıyor ama bir gün o güce sahip olacak. Şu anda görünüyor ki, Walt’un tüm adada zihnini kullanarak CC teknolojisine bir çeşit erişimi var. Kimse sonunda ne olacağını bilmiyor. Bir tahmine göre kahramanlarımız adanın amacını keşfedecekler, dönmek için iyi bir sebep olmadığı ve adayı sevdikler için kalmaya ve CC yi koruyarak Dharma Projesi’nin dünya barışını devam ettirmeye karar verecekler. Şu an: CC, adada kahramanlarımızı idare etmeye devam ediyor. Lock en bariz
durum: CC’ye borçlu çünkü CC, Lock’a yürüme kabiliyetini verdi.Bunun en büyük kanıtı bacağını hissetmemesine rağmen yürüyebilmesidir.

015.jpg

 

015a.jpg

John’un topal bacağının yanındaki yürüyememesine rağmen kasları uyaran elektro – uyarıcı teçhizata dikkat edin. Ayrıca Lock’un siyah duman yüzünden yerde sürüklendiği bir görüntü vardı. Lock’un bacağında metal pimler olduğundan, siyah dumanı kolayca elektromanyetik bir düşman yapar. Diğer kahramanlar, zayıflıkları, bağımlılıkları ve inançlarıyla (ağaçlarda duydukları sesler) oynanarak idare ediliyorlar. Hatta fiziki olarak veya zihinsel olarak önsezilerini kandırmak ve savunmasız hale getirmek mümkündür.

016.jpg

Dharma logosuna dikkat edin…

016a.jpg

Hatta muhafızları kaderlerinde saklı…

Örneğin, Kate’in manevi babası, Hanso’nun silah araştırmasından gelen parayı sağlamak için adada (Kore’den önce), US ordu irtibat subayı olarak bulundu. Dharma fikriyle değişti ve bir kız evlat edindi. Barış sever bir bakış açısıyla birlikte “kalbinde öldür” mantığı olmadan ordunun bir toplama bürosunda masa başı işe geçti. Kahramanlarımızın birçoğunun normal olarak bir uçaktaki insanların rastgele kesişim noktalarının ne olduğunun ötesinde benzer baba meseleleri vardı. Bu onların muhafızları, koruyucuları tarafından gelecekteki görevleri için nasıl eğitildikleri/ıslah edildiklerine yorulabilir. Jack’in durumunda, O’nun üvey babası belli bir mesafede duygusal olarak korumak teşebbüsüyle, daha çocukken katı davranmayı denedi.Böylece,sonunda kendisini kasvetli bir halkanın içine sokan ikilemiyle birlikte, soğuk cerrahın çocuk sevgisi büyüdü. Kendini içkiye verdi ve Jack’i ayartmak için gittiği Avusturalya’ya çağrıldı ve öldürüldü. Jack’in babası telefon açıp Jack’i sevdiğini söylemek istedi fakat yapamadı çünkü “zayıf”tı. Bunu yaptığı takdirde Dharma’dan ceza gelebilceğini anladı ve bu durumda ölümünü hızlandırdı. Pasif hale geliyordu. Bu çevrim dizi boyunca tekrarlandı. Bir üvey aile mesul oldukları kişiyi sevdiklerinde, Dharma Girişimi’ne olan bu ihanetleri trajediyle sonuçlandı. Bir diğer örnekte ise; bir aile mesul olduğu kişiyle arasındaki mesafeyi koruyarak Dharma’ya sadık kalır –John’un durumundaki gibi. Çocuklar üzerindeki amaç onları yalnız, dikkat isteyen, beceri ihtiyaçlı olarak tasarlamaktı. Ada üzerinde doğru insan olabilmeleri için dizayn edildiler. Geriye kalan kahramanlarımız için gerçek amaç bilinmiyor: Yeni CC için belkide Walt’dan daha fazlası gerekecekti ve Hurley’nin numaraları girmesi için bir partnere ihtiyacı vardı. Kesinlikle, adaya destek olabilmek için Dharma stilinde bir birleşime ihtiyaç var ve onlara ne olduğu gerçeği cevapsız. Hayatları boyunca kontrol edilmeleri konusundan ziyade önemli birşeyin parçası olduklarını hissetmeye ihtiyaçları var. Bu teoriyle ilgili dizide sunulan mükemmel temalar var: Kadere karşı hür irade… CC, daha önemli hedefler için onların hayatlarındaki herşeyi kontrol ederek Tanrı gibi hareket ediyor. Fakat maksatlar bu yorumu haklı çıkarır mı? Ve biz tamamen hayatımızdaki bütün deneyimlerin toplamıysak, özgür iradeye sahip miyiz ?

Teori sahibi: Andrew Smith
Çeviri: Bilinmiyor


gokhan demiş,

17 Ağustos 2007 @ 21:42

Tek kelime ile müthiş bi araştırma.
Bu yazı için sizleri tebrik ediyorum.

caner demiş,

21 Eylül 2007 @ 07:40

vay anasınııı

ali demiş,

21 Eylül 2007 @ 14:02

Harika bir teori adam üşenmemiş düşünmüş yazmış…. Bazı noktalar kafama takılmadı değil… İzleyip göreceğiz.

namık demiş,

22 Eylül 2007 @ 22:02

harbıdende mukemmel teorı

Görkem Gedik demiş,

26 Eylül 2007 @ 18:20

mükemmelden daha iyi bir teori ve sanırım dizi bu teori üzerine oturtulmuş ve bence bu da LOST’u dünyanın gelmiş geçmiş en iyi senaryosuna sahip yapıyor. Bu dizide emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunarım. Keşke ben de o dizinin bir parçası olsaydım diye düşünüyorum. “Be the peace of change you wanna see in the world” 2010 daki finali dört gözle beklemekteyim..

cc. demiş,

9 Ekim 2007 @ 23:22

bu teorinin olması için adaya düşen hepsinin yaşı aynı olmalı

Korhan demiş,

12 Ekim 2007 @ 07:22

buradaki çizgi roman sayfalarını görünce aklıma geldi, yazayım dedim. lost kıvamında bir çizgi roman okudum geçen, acayip sardı beni ve tavsiye etmek isterim: loch ness canavarıyla iligli bir çizgi roman. Dylan Dog - korku Kulübü… yani bizim losta kurduğumuz teorilerin aslında daha basiti gibi bir şey ama diziyle aynı mantık temelde. http://www.striphaber.com/ddozel01/

mehmet demiş,

13 Ekim 2007 @ 04:14

guzel teori ama bence senaristler bu kadarını dusunmemişlerdir

omar demiş,

13 Ekim 2007 @ 11:40

senaristler bu kadarını düşünmüşmüdür bilemem ama adam iyi yazmış
ama jack ın babsıının ölmediğini 3. sezon finalinde anladık
jack hastanede doktorla tartışırken çıkıın yukarda babam benden sarhoş deilse giderim ratzı bişiler sölüyo
zaten tabutuda boştu ilk sezonda
ama adamın teorisi gene tutuyo buna göre jack sadece uçağa binsin die avusturalyaya çağırılmış:)

antaydar demiş,

16 Ekim 2007 @ 17:06

allah kahretsin ya bu lost benim beynimi alt üst etti.başka bişey düşünemiyorum ve işin kötüsü bazı parçalar yerine oturmuyor

lostrose demiş,

30 Ekim 2007 @ 21:30

bencew de senaristler bu kadarını düşünmemeiştir. ve biz dizi bittiğinde “ya bu teoriyi yapan haklıymış diyeceğimizi zannetmiyorum”

burak demiş,

30 Ekim 2007 @ 23:32

güzel ama doru olduna inanmıyorum

ATIX demiş,

9 Kasım 2007 @ 15:50

* * * teoriyi şu yönden tutarli buluyorum : kisilerin hemen hepsinin anne babasiyla sorunlari var. ( sun,jin shannnon. boone, walt, ben,claire, jack, kate, john, hurley, ana lucia, bazilari da babasiz annesiz buyumus (locke, sawyer) drive shaft kardeslerin anna babasi daha sonra hic gösterilmiyor, eko ve kardesinin ailesinden de bahsedilmiyor). sonucta hemen hepsinin aile sorunlari gosteriliyor. desmond un ise sevgilisinin babasiyla sorunu var.

Lost oldum offf:) demiş,

18 Kasım 2007 @ 17:06

Evet bi arkadasın yorumu ilgimi cekti. Bu teorinin gercek olması icin hepsinin yasının aynı olması lazım. Ama arada cok yas farkları var. Baska bir teori okumustum. Musevilik kokan kareler vardı ve saglam bi teoriydi. Jacob= Hz. Yakub! Benjamin= Hz. Bünyamin! nerde okumustum unuttum ama cok ciddi bir teori hemde bir turk yazmıs:)

carya demiş,

19 Kasım 2007 @ 04:50

jack ile claire babadan kardeş bu arada. çok tuhaf gelmişti. hiç yorum bulamadım.
aile sorunlarına dikkat çekiyor olması düşündürücü. hepsi kurulu bir aileye mi sahip acep

fatih demiş,

25 Kasım 2007 @ 21:17

kate in babasının öldüğünü bilmiyoruz ölmemişte olabilir çünkü 3. bölüm sonunda kate serbest geziyor

ellioTt demiş,

14 Aralık 2007 @ 14:38

teoriyi yapani kutlarim..usenmemis oturmus yazmis walla..bana kalirsa senaristlerde bunu dusunmustur.sonucta adamin isi bu..bizim gbi derinlemesine takip edenleri nasilda bagladi baksaniza..ama kafami karistiranda jackin babasi nasi hem olu oluo hemde tabutta yok hemde 3.sezonda arkadasin dedii gbi war?:S:S 4..sezonnnn hadi ama artik

kemal demiş,

22 Aralık 2007 @ 01:02

“”"”Böylece Dünya barışını – Kutupsal geri dönme – zorla kabul ettirecek Dharma Görüşü’nün kurucusuyla tanıştık. Alan Moore ve Dave Gibbons tarafından yaratılan aynı mizaçtaki “Watchman”, büyük kötü adamın ( Hanso silah tüccarıydı) aslında iyi niyetleri vardı. CC yeryüzünün manyetik alanını bütün dünya büyüklüğünde bir EMP bombası gibi bozdular. Bütün elektrikli ekipmanlar yandı, bütün bilgisayar dataları kayboldu, uçaklar gökyüzünden düştü ve dünya insancıl, politik ve dini olmayan bir düşmana dönüşerek yüzyıllar önceki teknolojiye döndürüldü; DOĞA… Bu an LOST uçağının gökyüzünden düştüğü andı. Şimdiye kadar bize gösterilenden yola çıkararak görünüyor ki; uçak rotasını kaybetti, sonrasında millerce gitti, düşüşe geçti. Ayrı ayrı parçalandı ve küçük parçalar halinde adaya indi.”"”"

yukarıya copy/paste yaptıklarımı dikkatlice okursanız teorinin tırt olduğunu anlarsınız. lost uçağı düştüğü an elektronik eşyalar bozulup, dünya mahvolmuş. oysaki sezon 3′ün son bölümünde jack’in sakallı halini hatırlayın. adadan kurtulmuştu ve kate’e adaya geri dönmeleri gerektiğini söylüyordu. oysaki dünya gayet normal. hatta kate ile buluşmaya gittiklerinde havalanından uçak kalkıyor. yani teknolojide geriye gitmemiş.

Dog Rednuht demiş,

30 Ocak 2008 @ 16:04

Kemal arkadaşın dediği doğru, teorinin bazı tırt kısımları var. Ayrıca hepsinin aynı yaşta olmalarına gerek yok, o nerden çıktı? Farklı zamanlarda doğmuş olamazlar mı yani? CC herşeyi düşünmüşte bunu mu düşünemiyor? :)

Dog Rednuht demiş,

31 Ocak 2008 @ 15:58

Sonradan aklıma geldi, CC sadece başrol oyuncularını hayatları boyunca bu senaryoya hazırladıysa ve adanın kurtuluşunu amaçladıysa, geriye kalan onca figuranın bu işte rolü nedir? Onlar kurunun yanında yaş mı? Neden hala figuran olarak duruyorlar?

freeengin3000 demiş,

31 Ocak 2008 @ 18:41

eğer dizi herhangi bir teori veya gerçeklik üzerine kurulduysa dizide 15 küsür tane başrol oyuncusu var 40 küsür kişi kurtulmuş uçaktan geri kalan 30 kişinin işi ne onlar da dizide hep arkada meraklı meraklı bakıyolar üzülüp seviniyolar garibanlar.hikaye yok bişey yok.Figüran işte dizinin de bi oyuncu ve para kısıtlaması olmalı değil mi :)

hazel demiş,

4 Şubat 2008 @ 00:08

yh bn pek bşi anlamadım ztn bu kdr karmakarışk bşiyi ypmcılar akıllarına glse ble uygulamk isticklerini düşünmüom.herkes mükkemmel die ama o kdr da deil.Adm çk gzl dşnmş ama fzla karışkk

zen81 demiş,

6 Şubat 2008 @ 22:10

Bence bu dizinin teması çok yalın çıkacak.Tek birşey üzerinde toplanacak.Ben de bu kadar karmaşık bilim kurgu ürünübir şey çıkmayacağını düşünüyrum.Daha basit bir açıklaması olacak herşeyin.

mrgorkyazrail demiş,

16 Şubat 2008 @ 19:04

Yaw wlla dikkatimi çekti yorumlar giderek teori karşıtı olmaya başladı. Belki yarısı doğru yarısı yanlıştır diyen çıkmadı hiç. Ben diyeyim bari de eksik kalmasın:D

Jasmine demiş,

2 Mart 2008 @ 01:52

Tamamen psikolojik ya da sosyo-psikolojik deney üzerine kurulmuş bir senaryo bence. Her biri hayatlarında manevi belli önemli konuların eksikliğini yaşamış, kendini tamamlama gayreti içinde olan baş kahramanların kendi ayakları üzerinde durma (bu psikolojik tarafı) ve toplu yaşama ortamında başlarına gelebileceklere karşı yaşam mücadelesi verme (bu da sosyo-psikolojik tarafı) mücadelesi. Bahsedilen detaylarda senaryonun gizemli yanının varolduğunu gösterebilmek bence. Kuru kuru izlenmez değil mi:)

sinan demiş,

2 Mart 2008 @ 02:26

teori güzel düşünülmüş ama her yonuyle dogru oldugu konusunda aynı fıkırde degılım.zen81 bende senle aynı seyı dusunuyorum.bu kadar karmasanın ıcınde tek bı baglamda sonuclanıcak hersey.sankı bana bu dızının baglamını desmonla penynın aşkı(yanı kavusması) çözucek göruceksınz.onlar kavustugunda son bulucak.buda sadce kafamdakı bır cok teorıden bazısı.senarıstlerın teorıyı dusunmelerıne gelırsek bi traftanda bence adamın anlattıklarının coook fazlasını dusunmusler zaten kı onların dusunduklerını çözmeye çalısılmıs herkesçe

sagopa demiş,

19 Mart 2008 @ 06:02

arkadaşlar çok fazla üzerinde durmayın. ben bu diziye başladığımdan beri paranoyak oldum. bu kadar mükemmel bir dizi veya sinema izlememiştim internetten her türlü teoriyi okudum kendim teoriler geliştirdim hayatımın her anı lostu düşünmekle geçiyor. fakat belki biliyorsunuzdur senaristler lostun bütün fan sitelerini takip ederek izleyicileri ters köşeye yatırmayı seviyorlar eğer bu teori mükemmel deniliyorsa %100 eminimki bu çıkmayacak.

sagopa demiş,

19 Mart 2008 @ 06:10

şuanki diziler başlayıp bitiyor ve çokta tutmuyor. sinemalar artık sondan başa doğru gelmeye başladı çünkü bu daha da heyecan verici oluyor örnek olarak kelebek etkisi, halka gibi. fakat bizi bu diziye hasta eden ve mükemmel olmasının nedeni dizinin ortasından başladı bu şekilde flashback ve flashforwardlarla şuanda olanı anlamak ve sondan az önce ne olduğunu öğrenmek istememizdir.saygılar

deppizm demiş,

22 Mart 2008 @ 20:53

bence evrensel bi olay zamanda gel gitler oluşuyor ve gök yüzünde ışığın görünmesiyle o anda zamanda bir kapı açılıyor. bana göre o patlamanın olmasıyla herşey sil baştan başlıyor. desmondun çıplak oluşu ve evde pennyle konuşması diyebiliriz.. ama en büyük olay bana göre bu dizi desmond üzerine kurulması ve herşeyi desmondun bitirmesi olucak. çünkü adadaki en kritik anda anahtarı çevirmesi,zamanda bi kırılma yaratıp kapı açması ki bana göre öle,yıllarca numaraları girmesi,o kapıdan geçerek penyynin yanına gitmesi ve ormanda çıplak uyanması..

whoa^ demiş,

25 Mart 2008 @ 23:07

Bazı olayların black smoke tarafından gerçekleştirilmiş olması jack’in uyanma karelerinden de açıkca görülüor ve bu adaya düşen kişilerinde dharma kuşağı oldugu teoriside gayet mantklı geldi bana öyle bi uçak kazasında kurtulma olasılıgı nerdeyse 0 yani o yüzden doğrulanma payı bi artı daha kazanıyor gerçekten çok etkileyici bi teori olmş.
HATTA şunuda eklemek istiorm 1. sezon 4. bölümde john kate ve micheal ormandalarken bi yabandomuzu saldırıor micheal yaralanıor kate ile bi yerde beklerlerken john bunlardan ayrılır ve domuzun peşinden gider sonra ağaçların arasından blacksmoke sesi duyulur ve büyük bi gürültüyle john’a doğru gelir ve bs hiçbişe yapmaz john’a (blacksmoke oldugunu kameranın yüksekten çekim yapmasından anlıyorz ve john’un gözlerindeki siyahlıktan) sonra john yabandomuzu ile sahile döner. burdanda aralarındaki ilişkiyi biraz daha güçlendirmiş oluoruz =)

ayhan demiş,

26 Mart 2008 @ 19:53

mukemmel teori tebrikler

Erdem demiş,

26 Mart 2008 @ 22:21

Teori mantıklı ama senaristlerin böyle karmaşık bişey yapıcaklarını sanmıyorum…

ozannn demiş,

22 Nisan 2008 @ 19:06

bnce mantıklı ama bu kadar karısık değildir bazıları dogru olabilir ama

tayfun demiş,

23 Nisan 2008 @ 00:10

belli bi mantığa dayandırılmış bi teori fakat böyle görmek istersen bu sonucu çıkartabilirsin.ipuçlarını bizi götürdüğü noktada kaderci bi yaklaşım var ve bu bence olayı basitleştiriyo…

quarterpast demiş,

9 Mayıs 2008 @ 15:52

bence çok da iyi bir teori değil yani hem karışık hemde paranoyakça yani alakasız olayları birleştirip bi olay örgüsü yapmaya çalışmış adam bence çok karmasık ama herkes benm gibi düşünmüyo olabilir

fosil13 demiş,

10 Mayıs 2008 @ 00:23

bence adam bu teoride çok önemli bir nokta yakalamış. adam dioki nerdeyse bütün kahramanlar babalarıyla bazı sorunlar yaşamış. gerçektende böle jack kate hurley claire lock walt gibi
ayrıca bu ayrıntılarında üzerinde fazla duruldu dizide

abdullah demiş,

10 Mayıs 2008 @ 11:56

bu teori biraz abartılmış ama ve daha önce düşünmediğiz noktalarıda yok değil,
bu herkesin kardeş çıkmasıda beni biraz bizim eski türk film lerine götürdü doğrusu;

bu nikah kıyılamaz
neden
çünkü çünkü
siz kardeşsiniz

ama tabi benimkisi ufak bir benzetme, dizi hakkında olumsuz bir görüşüm kesinlikle yok zaten 10 gün de 80 bölüm izledim

jack&kate manyağı=) demiş,

10 Mayıs 2008 @ 15:57

kimse bu adam helal olsn walla müthiş iş çıkarmış harika bi araştırma ve bana baya baya mantıklı geldi

ipek demiş,

11 Mayıs 2008 @ 12:58

benim de aklıma bir teori geldi paylaşmak istedim.
dharma bir buluş bulmuş ve kimse denek olmak istememiş olabilir.o da adayı anormal hale getirmiş ve birçok insan toplamıştır.bu insanların sorunları var.hiçbiri mutlu mesut yaşamamış.ada 1995te,gerçek zaman ilerde.çünkü dharmanın araştırdığı konu şu;kader değişir mi?bu nedenle insanların sorunlarını düzeltip geleceği değiştirmeye çalışıyorlar.sorunu bitenleri dharma bi şekilde öldürüyor.ve aslında gerçek dünyaya gidiyorlar.ama ada kate ve jacki yollayıp onların kendi ayaklarıyla gelmesini izleyecek.ve de gelecekler.oceanic 6 lıları adaya gelecek ve adada yaşamlarını sürdürecek.çünkü farkındaysanız en çok onların sorunları var.ve belki sonra da çıkacaklar.ama genç olarak.sawyer ölebilir.çünkü sorunu erken bitecek.ama hayatta yaşayacak.bu insanlar hayatta düzgün olarak yaşayacaklar bence.dharma daha fazla kazazede buldu çünkü daha fazla araştırma yapmak istiyor.sorunları ele alalım.
jack manyadı son günlerde. işte düzgünleşecek ve insanlar hep mutlu olacak.önce acı sonra da mutluluk.yani acı dediğimiz katein ihaneti ve daha bi sürü olay.sonra da belki kate ona döner.bu da ikisi açısından mutluluk olacak.
hurley(hugo)nun üzerinden lanetin kalkması mutluluk olacak ama acı dediğimiz olay ise charlienin ölmesi olabilir.
sayid önce acı yaşaması,shannonun ölmesi acı,belki de nadianın adaya düşmesi mutluluk olabilir.
ölenler arkaplanda da oynuyorlar gerçek hayata da gidiyorlar.

ipek demiş,

11 Mayıs 2008 @ 15:46

@kemal
ben zaten öyle birşey hatırlamıyorum,olmadı 2004 yılında :D

CoReeYe demiş,

12 Mayıs 2008 @ 19:42

alakası yok böyle değil

İLKAY demiş,

21 Mayıs 2008 @ 19:07

her şey iyi güzel ama deli saçması….

aydın demiş,

9 Haziran 2008 @ 09:54

Ben Şu oryantasyon kasetlerindeki doktora hasta oluyorum , arkadaş herşeyi biliyor bize çıtlatmak yok

Bir sürü kaset vardı :D korsanını bulsak

tirpan demiş,

20 Haziran 2008 @ 16:53

vaziyet gerçekten de böyleyse yemin ediyorum bütün diziyi baştan sona 10 kez daha izliycem yazılanlar dahice gelebilir ama bana göre imkansız…

Selahattin demiş,

8 Temmuz 2008 @ 01:30

Fazla karmaşık bir teori olmuş bu.Gerçek olmasıda bence olanaksız.Senaristlerin en sonunda izleyicinin daha rahat anlayabileceği bir kurgu seçeceğini düşünüyorum.Bir yandanda dizinin bir kısmında büyük bilimadamlarından Hans Oersted’ten bahsetmesini bende bekliyorum şahsen bu teoride olduğu gibi.Sebebi ise bilim tarihine bakıldığında Faraday ve Oersted aynı çağın ünlü bilimadamlarıdır ve birbirleriyle tanışıklıkları vardır. Oersted’in keşfettiği magnetizmayı Faraday’da geliştirerek bir çok buluşa imza atmıştır.Faraday zaten dizi için önemli bir karakter.

Bu kadar incik cincik karmaşık teori zor daha yalın olmalı…

ihsan can demiş,

8 Temmuz 2008 @ 15:12

Bencede dizinin tüm soruları yalın bir şekilde çıkacak..Olağan üstü gibi gelen durumların aslında mantıklı bir açıklaması olcak KESİN..

ihsan can demiş,

8 Temmuz 2008 @ 15:15

Ayrıca bu kadar karmaşık düşünmeyin..Valla hiç birşey anlamadım çok karışık onun için teori hakkında yorum yapamıyacağım ama 1.Sezonun ilk bölümünde uçağı Dumanın düşürdüğü yeri okuyunca acaip koptum resmen komedi :P

hande demiş,

12 Temmuz 2008 @ 13:45

gerçekten çok güzel bi teori çok mantıklı açıklamalar var sizi tebrik ediyorum çok ii bilgilendirme

infernus demiş,

21 Temmuz 2008 @ 15:08

“tanrı bir çocuktur ve o hiçbirşeyi hesaplamaz” tüm kutsal kitapların üzerinde birleştiği bir gerçek bu. bu dizinin dinle ilgili tek bağlantısı kader. kaderi kontrol etmek = dünyayı kontrol etmek. adanın yapmaya çalıştığı şey sadece bu. bahsettiğiniz gibi olayları tasarlamak iki ingiliz senarist için bir kabustur. onlar sadece ortaya bir taş attı ve bizler bunu dallanıp budaklandırdık. hiçbirşey tesadüf değildir. adada herşey planlandı bu doğru. ama ne uzaylılar nede tanrı bunu sadece insanlar yapmaya çalıştı. ada varolan içindeki elektro manyetik gücüyle insanlara yardımcı oldu. büyük güçler büyük insanlar büyük paralar bu adaya sahip olmak için çalıştı 815 bu amaçla yapıldı. peki sonuç ne olacak. ada yok olacak richard gibi ölümsüzler onun saklanması için çabalamaya dewam edecek…

n*ssa demiş,

30 Temmuz 2008 @ 19:28

ipek senn teorinde güzelmiş gerçekten biras pembe dizi misali olmuş ama daha doyurucu bu teoriyie çok beğendim yazana helal olsun ne diyelim…

alperen demiş,

31 Temmuz 2008 @ 20:54

senaryonun bu kadar karmaşık olduğunu sanmıyorum

beyazıd demiş,

1 Ağustos 2008 @ 02:32

neee oldııııııııı bıı…adam tam cılkını çıkarmış yavvv…
herhalde bu teorisini bitirdiğinde adamın beyni durmuştur…ya abartmış yani sadece ”teori” olarak güzel olabilir ama gerçekleşmesi bakımından imkansız…
Aslında diziyi farklı kılan(tabi görselliği,oyuncu kalitesi.yönetmen..gibi etkenleri gözardı edersek) merak duygusunu ön plana çıkarması…Brezilya dizilerinde de merak duygusu ön planda ancak günlük yaşamla alakalılar ve sonunun genelde 18+ biteceği kesindir..Lostta olağanüstü olaylar var ve bağlantıları kestiremiyorsunuz…

lost48 demiş,

2 Ağustos 2008 @ 09:45

yaa bu teori iyi de merak ettiim zaman yolculugu teorisinde benjamin zamani 1995e almisti, dharmanin adayi bir daha bulmamasi için…Bu durumda benjamin mi kötü yoksa dharma da mi bi yanlislik var onu anlayamadim

DeSSaS demiş,

10 Ağustos 2008 @ 05:58

Ya arkadaşlar herşey tamam da şu adama başka isim mi bulamamışlar alvor hanso koymuşlar.

marqha demiş,

10 Ağustos 2008 @ 21:51

@ lost48

sana katılıyorum. bu teori dharma iyi bir silah buldu ve bunu insanlık namına kullanmak istiyor diyor.. ben ve others dediğimiz toplulukta adayı korumak istiyor. ama adadaki dharma girişimini ortadan kaldıran yine ben ve others?

yinede teori çok hoşuma gitti. karakterlerin evlatlık olarak verilmesi ve adaya tekrar yollanması.. bence mantıklı.. peky diğer karakterlerin fonksiyonları ne? diye soruyoruz. onlarda adadaki neslin devamı için yollanmış olabilirler..

cengiz demiş,

14 Ağustos 2008 @ 21:05

fatih demiş,
25 Kasım 2007 @ 21:17

kate in babasının öldüğünü bilmiyoruz ölmemişte olabilir çünkü 3. bölüm sonunda kate serbest geziyor

sevgılı arkadasım kate ın gercek babası oldu fakat kate bunu yanlıs hatırlamıyorsam bılmıyor. kate uvey babasını oldurdugunu dusunuyor. kate ın serbest dolasmasını ogrenmek ıcınde dızının tum bolumlerını ızlersen 4. sezondakı ff ler ıle jack ona tanıklık yapıyor ve kate serbest kalıyor. boyle guzel bır kadını nasıl takıp etmessın hıc anlamam :D

teorıye gelınce ewet gercekten guzel bazı yerlerı olumlu bazıları ıse olumsuz. ornegın yukarıda arkadasın da bahsettıgı gıbı dunyanın teknolojısı ff lerde aynı sekılde devam edıyor. ama karakterlerın evlatlık verılmesı ucagı karaduman ın ındırmesı mantıklı gelıyor. benjamın ve dıgerlerının dharma calısanlarını oldurmesının sebebı de belkıde aralarında kı bır sorundur. bunu bılmıyoruz fakat her ıkı tarafda aynı hızmet ıcın calısıyor. sıze bu dızı ıle ılgılı cok guzel bır teorı de sunacagım fakat bunu haftaya yazıcam cunku su an calısma asamasındayım.

alper demiş,

20 Ağustos 2008 @ 13:35

5. sezonla ilgili düşüncelerim:
bence adanın kaybolması kedi olayı ile ilgili
adam kolu döndürdüğü zaman ada 1-2 dakikalık kayboldu
yani geleceğe gitti bence o kolu ters yönde döndürürlerse
geçmişe dönücekler ve adada yaşanan kötü olaylar yaşanmamış olacak.

çılgın demiş,

24 Ağustos 2008 @ 11:27

bu ne yaa böle adam lostu resmen bilim kurguya çevirmiş bu ne zeka adam bilim adamı filan galiba elektrotlar manyetizmalar maşallah maşallah nazar değmesin:):)

mr.eko charlie demiş,

26 Ağustos 2008 @ 16:38

bazı yerleri gervekten cok ii düşünülmüş ve yazılmıs ama bn cou yere katılmıyorum bu kadar uzun yazıda bir kac yere katılmamıs olmam doğal

gÜlÇiN demiş,

15 Eylül 2008 @ 15:01

cc olayı biraz fazla akıllıca,senaristler bu cocuu tebrik etmişler walla kendileri bile bu kadar akıllı olamazlar herhalde XD ama sanmıorum bazı şeyler uyuyor ama sanki biraz abartılı bazı şeyleri düşününce hiç uymadıı görülüo..

mine demiş,

25 Eylül 2008 @ 13:52

yha bnce uçak fln hikaye arkadaslar jack kate claire fln hepsi adaya kondu uçak we ölüler gerçek deil bakınız bi kadın geliyodu hani bi sinyal telefonumu ne wardı o ne dedi sizi uçaktan çıkardılar hepiniz ölmüştünüz bu insanların oraya konma amaçları sadece bi deneyden ibaret bence dharmanın insan psikolojisi üzerindeki deneyi ben 3.sezonu bitirdim bu sonucu çkardım

lostboy demiş,

3 Ekim 2008 @ 13:24

teori super ama senarıstlerin bu kadar ayrıntılı dusundugunu sanmıyorum bence akıllarına geldıgı gıbı yazıyolar bu ayrıntıları dusunmezler

Sezgin demiş,

3 Ekim 2008 @ 23:07

Dear Adrew Smith;

Sorular;

-Kutup ayisinin senin teorindeki yeri

-Kacirilan cocuklar normal dunyaya gonderiliyorsa Ben in 16 yil once kacirip yaninda buyuttugu cocugun adada ne isi oldugu

-Faraday in daya gelmesi olayin bir zaman yolculugu ile iliskili olup olmadigi

Herkese selamlar

Sezgin Cu-Dere

late demiş,

4 Ekim 2008 @ 10:59

ya benim çok dikkatimi çekti bu teoriyi yazan demişki adayı siyah dumandan …korumak için görevlendirildiler ama ben siyah dumanı nasıl oluyoda çağırıyo kafam karıştı he öf başlasa artık ya:D

108 demiş,

3 Kasım 2008 @ 03:58

Arkadaşlar 4.sezonda birçok saçma şey çıktı ortaya ve ben bu adamın yorumunu kafa karıştırıcı bulsamda teorinin gerçekliğine inanıyorum.Senaristlerin bu kadar kafa yorucanada inanıyorum çünkü böyle bir diziyi yapabilmek için daha doğrusu bu tarz teorilerin oluşmasını sağlayacak bir dizi yapabilmek için sadece ele kalem alıp boş sayfalara yazılar yazmakla bitmiyor iş en ince detayına kadar araştırmak gerekiyor.Eğer gerçekten CC adlı bu cihaza bağlanmış bir dizi çıkarsa bu insanları ayakta alkışlamak bile yetmez.Dizide herkesin birbiriyle ufakta olsa bağlantılı olması bu teoriyi bence biraz destekliyor yalnız bende şunu merak ediyorum insanların yaşlanmamasını nasıl sağlıyor ada çünkü John Locke’u doğduğunda hastanede izleyen takım elbiseli adam yıllar sonra adada John’la tekrar karşılaşıyor ve hiç yaşlanmamış ayrıca bu adam Benjamin Linus adaya çocukken geldiğinde de orada ve aynı şekilde sadece saçları daha uzun

devkazanı demiş,

10 Kasım 2008 @ 23:04

Benim aklıma takılan şu ;
herkesin anıları gösteriliyor ancak hiçbir karede uçağın düşmesinden sonra kişilerin ailelerinin feryatları falan yok.Yani uçak düştükten sonra yakınlarının durumu gösterilmiyor.Ya manyetik alanla oynayıp bütün dünyanın sonunu getirdiler.Ve adada rakamları sürekli girerek manyetik alanı koruyup kıyametten korunuyorlar.Ya da çok karmaşık bir yapısı var.
Bir soru da; neden sürekli flashback var,anılar var bence sebep şu:
Bütün büyük yapım amerikan filmlerinde genellikle yahudi parmağı vardır.Bence onlar bi konuda düşünmeye zorluyorlar, o da KİM GERÇEKTEN İYİ,filmde dikkat edin bazılarının ölmesini istemiyoruz,çünkü onlar iyiler.İyilerin tanımı yapılıp dünya tarihi boyunca kimin gerçekten iyi olduğunu anlamamıza yardım etmeye çalışıyorlar yani bize göre kahraman olan bir başkasına göre katil olabiliyor.Bu yüzden acaba kim iyi noktasına bizi götürüp özgür iradenin ancak ada ile sınırlı olabileceğini anlatmaya çalışıyorlar sanki.Düşünsenize sınırları belirli olan bir yerde özgür irade ne kadar özgür olabilir ki.

Serhat demiş,

13 Kasım 2008 @ 21:10

Öncelikle bu teorinin ingilizcesini okuduğumu ve yapılan çeviriyi hiç beğenmediğimi söylemeliyim..

Eğer ingilizceniz varsa, ingilizcesini okuduğunuzda neden bu teorinin insanların hoşuna gittiğini anlayacaksınız. Güzel çevrilmiş olsa kafa karıştırmayacak emin olun..

Teoriye inanıyor muyum.. Hayır :)

Çok fazla mantıksız yeri var.. Aklımdan daha mantıklı şeyler geçiyor..

Yiğidi öldür hakkını ver demişler.. güzel bir teori..
Düşünülmüş ve üstünde çalışılmış..

İngilizcesini okuyun arkadaşlar.. çeviri berbat !

izoooww demiş,

16 Kasım 2008 @ 17:07

son derece mantıklı ve senaristler de eminim bunlari
düsünmüslerdir adamlarn ii bu bi izleyici bu kadar yorulayabiliyosa senaristler bunu zaten tasarlamislardir türk dizileri gibi basit bi kurggu üzerine oldunu sanmiorm

leavetime74 demiş,

18 Kasım 2008 @ 02:14

bence teori hayal mahsulunden başka bir şey değil.Karakterlere bir bakalım hepsinin bir arızası var.Matrix tarzı bir son bekliyor bizleri.bu dizinin bence anlatmak istediği bir psikiyatri kliniğine yatırlmış sorunlu insanların sorunlarını unutturacak bir tedavi yöntemi …..
Bu konuyla ilgili onlarca film bulabilirsiniz.Beyinlerine bir takım elektrotlar bağlanarak bilinç altlarına uygulanan elektro şok dalgaları……
(Muhtemelen Gorada da gördüğümüz hani şu abi karışık varmı deyip teyp kasetiyle yapılan yükleme var ya o tarz bir uygulama )..(Yada matrixte neo nun ensesinde yapılan yükleme)
Lost dizisindeki kahramanlarımıza yapılan ise muhtemelen bu tarz bir tedavi yöntemi ………

tolga demiş,

24 Kasım 2008 @ 10:20

bende senaryonun bu kadar karışık olduğunu sanmıorm yaa.yane taa geminin öncesine falan dayanmıodur.

BaRisssi demiş,

21 Aralık 2008 @ 19:40

teorideki tarak veya saç fırçası olmama olayı çok ilgimi çekti… gerçekten güzel bi çalışma olmuş ama lostun sonuna yaklaştığımızı varsayarsak bu kadar cevabı tahmin edilen tarihe yetiştiremeyeceklerini düşünerekten arkadaşa katılıyorum bence dizi en son bi konu etrafında toplanmış şekilde açıklanacak

ahm@ demiş,

21 Aralık 2008 @ 19:57

bu senaryo gerçek olsaydı adada hiç kimse ölmezdi..yani eğer john un sakat bacağı iyileşiyosa uçak enkazıyla düşen boone da kurtulmalıydı…

cango demiş,

29 Aralık 2008 @ 06:09

arkadaşlar bu teori gerçekten seyircilere ağır gelir.bi arkadaşda aynısını demiş..seyirciyi fazla yormazlar…bence zaman teorisi en uygunu.bu arada hazel arkadaşım,bu kadarmı türkçendeki sesli harfler az.?az dikkat ya.

Osan demiş,

29 Aralık 2008 @ 16:19

Black Smoke, Dharma’dan önce adadaymış.

Bence bu teori zaman konusunda kaybediyor..

Teori bi çok yönden mantıklı gelebilir fakat 4. sezondan sonra biraz daha düşünülmeli..

Widmore dan bahsedilmemiş, o adam daha önceden biliyo adayı. Geri istiyor.

anlamaz demiş,

1 Ocak 2009 @ 15:01

neden hiç bi teoride benjaminden bahsedilmiyor.. en çok kendisini merak ediyorum. penny nin babası neden peşinde. pisişik güçleri var ama bu bi çok insanda var. jacob kimdir nedir? tamam bazı teorilerde jacob hz. yakub dur deniyo ama adaya nerden gelmiş kime ne yapmış. bunlar muamma.

barakay demiş,

19 Ocak 2009 @ 15:13

güzel bi teori. black rock un adaya nasıl geldiğine dair benimde kendimce bir teorim var ,nasıl olurda gemi ada içinde olmayı başarabilir ? bana göre ada başka bir yer değiştirme sırasında yeni yerine çıktığı zaman olabilir ancak,okyanusun ortasında ki gemi adanın ortaya çıktığı zamanki yerinde karaya oturmuş olması yani:) saçmaladım mı ne dersiniz ?:))

genel izleyici demiş,

26 Ocak 2009 @ 13:25

alakası yok ilerde göreceksiniz….

Radian demiş,

28 Ocak 2009 @ 08:32

Bas git sallama , kafandan uydurup yazmışsın. yok öyle birşey.
Ada Cehennem. Herkes 2. bir şans için çırpınıyor. herkes ölü

mehmetozkan demiş,

12 Şubat 2009 @ 23:25

siyahduman,John’uniyileşmesi,adada doğummeydana gelmemesi gibi pek çok anormalliğin hidrojen bombası gibi bir sebebi olabilirmi acaba.

mehmetozkan demiş,

12 Şubat 2009 @ 23:28

bu arada hidrojen bombasını uydurmadım uçak düştüğünde beton yada benzeri birşeyin ardında sızınıtı halinde olan birşey rakkamlar da bombanın arızasından dolayı patlamaması için girilen şifresi olabilir.
Daha ayrıntılı düşnüp teorim yazayım bence bende

mehmet akif yılmaz demiş,

22 Mart 2009 @ 01:12

uzun zaman önce bi internet sitesinde okumuştum tam hatırlayamıyorum tabi o zaman 5. sezon yoktu
çekilmemişti bir bayan teori yazmıştı çok detaylı hemen hemen bu teori gibi ama tapınaktan bahsediyordu ve şimdi 5.sezona baktığımızda gerçekten bir tapınak ve bu tapınağı korumakla hükümlü olduklarını az çok kestirebiliyorum aynı zaman o yazıcı kadın zaman mekan değişiminden bahsediyordu amerikada 60lı yıllarda gerçekten böyle bi deney yaşanmış gemi aşırı derece elektrik ile yüklemiş phidelpia deneyi olarak belki google da bulabilirsiniz.izlemeye devam.saygılarımla

ANU demiş,

23 Nisan 2009 @ 18:14

son bölümler izlendikçe bu teori kısmen de olsa çürüyor. Dizi de artık rededilemeyecek bir biçimde mitoloji var. Zamanda yolculuk var.
Tabi Matrix filmi gibi düşünürsek, insanların bilnçlerinde oluşturulan bir ada fikri varsa ozaman bu teori de tutarlı hale gelir. ama Lost bir fenomen oldu, bu kadar işlenmiş bir konu olmayacaktır diyorum.
teori Dharma’nın deneyleri sayesinde önemli kılanan adayı vurguluyor. Ama bence adanın önemli oluşu sayesinde deneyler ve doğa üstü şeyler yaşanıyor.
yine de ilginç gelen tespitler de yok değil.

Esra demiş,

30 Nisan 2009 @ 10:30

ben mi okuduğumdan bişey anlamadım yoksa bu adam dizide gözümüze gözümüze sokulan zaman yolculuğundan hiç bahsetmemiş mi?bence bu adam kendi “lost”unu yaratmış benim seyrettiğim dizi bu değil yada ben seyrettiğimden bişey anlamıyorum.

lostcu demiş,

2 Ekim 2009 @ 20:34

yazı braz eski sanırm çünkü hiçbşe anlamdm

tarkan demiş,

9 Ekim 2009 @ 01:36

gerçektende bazı yerlerde dogruluk payı ola bilir ama sanki biraz fazla karışık gibi bence daha mantıklı kısa ve öz bişey ortaya cıkacak

adem demiş,

27 Kasım 2009 @ 14:01

çelişkiler ve ısrarlar karmasık teori yi ortaya çıkarır.

buğra demiş,

22 Ocak 2010 @ 23:18

teori mükemmel..tam olarak aynısı deildir belki ama lostun orjinal senaryosu da en az bu kdr karışıktır merak etmeyin herşeyi düşünmüşlerdir senaristler..

önder kara demiş,

12 Mart 2010 @ 16:30

metrixten sonra gördüğüm en iyi senaryo bence..konusu ne olursa olsun ..zannetmiyorum ki çok basit bir son olacaktır…hepimiz ağzı açık şekilde ve hayretlerle konuyu dinlemiş olacağız..bu teoride en çok yaklaşılan teori bence…

Murat KayaoğLu demiş,

15 Mart 2010 @ 13:33

adam zamanında ne teori üretmiş yaaaa.. :)) mükemmeL ama sanırım oLayLar çok değilşti.. şmdi çok farkLı şeyLer bekLeniyor :)

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın