Sil Baştan.. Bram ve Ilana

Lost, Bram, Illana, Jacob, Dharma, Island

Bram ve Ilana, 316 nolu Ajira uçuşuyla adaya indiklerinde ikisinin, tıpkı Frogurt ve Arzt gibi kısa bir süre içerisinde öleceği düşünülmüşse de, başta düşündüğümüzden daha önemli hale geldiler. Geriye onların aslında kim oldukları ve kimin için çalıştıkları sorusu kaldı.

Ilana ve Caesar ilk başta 316 uçuşundan sağ kurtulanlar arasındaki iki önemli karaktermiş gibi tanıtılmış ama Caesar’ın Ben’in elinden gerçekleşen ölümüyle bunun doğruluğu çürütülmüştü. Anlaşıldığı gibi, Caesar bir aldatmaca, “uygun olmadığı bir oyuna yakalanmış bilgisiz biriydi’. Onun yerine, bakmamız gereken iki kişi, adaya döner dönmez Frank’i kaçıran ve sezon sonuna kadar haftalar boyunca hakkında tahminler yürüttüğümüz, ’Heykelin gölgesinde ne yatıyor?’ sorusunu soran Bram ve Ilana’ydı.

Bu noktaya kadar ancak iki kelime etmiş olan Bram, ‘Some Like It Hoth’ bölümündeki Miles’a ait bir geçmişe dönüşte (flashback), Miles’ın balık tako yemeğini bir maskeli kaçırmayla bölüp, onu Kahana’ya binmekten vazgeçirmeye teşebbüs edince ve karşılığında birtakım tekliflerde bulununca, bir anda dikkatleri üzerine çekti. İnatçı Miles, para yoksa dinlemeyi reddetti ve bu sebepten Bram onu sokağa tepiverdi. Bundan hemen önce Bram ona kazanan tarafta olduğunu söyledi ki ilk kez bir tarafın varlığından haberdar olduk. Bu olaya kadar Ilana’yla ilgili bildiğimiz tek şey ise, olağandışı bir olaymış gibi görünmeyen Sayid’i kaçırışıydı.

Büyük Ajira sandığı ve Frank’in kaçırılmasıyla birlikte bu insanların kim olduğuyla ilgilenmeye başladık. İnsanlar, söylenmeye başladı: Kimdi bu yeni gelenler? Yeni Dharma mı? Ben’in adamları mı? İnsanlar açıklama bekliyordu.

…Ama dört bölüm boyunca görünmeseler de, Ilana ve Bram ‘Incıdent (Olay)’ bölümünde Sawyer’ın grubunun ‘Little Prince (Küçük Prens)’ bölümünde bulduklarına benzer bir kanoyu çekerken yeniden göründüler. Gelecek yıl, Ilana’nın grubuyla bizim zaman yolcularımız arasında bir silahlı çatışma olacak mı acaba? Umarım olur çünkü bunu çözümsüz bırakmak, yalnızca yazarların tembelliği olur.

Frank uyandığında, Bram ve Ilana tarafından aday olabileceği tartışılıyordu. Neye aday? Bram ve Ilana söylemedi ancak çeşitli olasılıklar mevcut. Bunlardan en açığı, Jacob’un taşınacağı bedene aday olması olasılığı. Jacob’un hasmının Locke’un görüntüsüne bürünmesi gibi, Jacob’un da bunu yapabilmesi anlaşılabilir. Muhtemelen Frank, ölümünden sonra Jacob’a bir beden olarak hizmet etmeye aday. Elbette bu fikrin de noksanları var ama elimizdeki bilgiyle, ulaştığımız en iyi sonuç bu.

Bundan sonra, eskiden Jacob’un olduğuna inanılan kulübeye gittiler ve Locke’un ‘The Man Behind the Curtain” bölümünde fark ettiği külden çemberin bozulduğunu keşfettiler. Bunun anlamı neydi? Kül, bir şeyi ya da birilerini tuzağa düşürüyor ve bozulduğunda serbest mi bırakıyordu? Ve çemberi kim bozdu?

İçeri girdiklerinde, Ilana heykelin bir resmini buldu ve Jacob’un bir süredir orada olmadığını anladı. Sonuçta kulübe ateşe verildi. Dizinin en simgesel görüntülerinden biri, görece yeni karakterler tarafından yok edildi.

Ve sonra gördük ki, Ajira sandığının taşıdığı gerçek John Locke’un cesetiymiş ve diğer Locke Jacob’un hasmıymış.

Özellikle Jacob’un Ilana’yı, tüm yüzünün bandajlanmasına neden olan ağır bir olaydan sonra ziyaret etmesi de gösteriyor ki; Ilana ve Bram Jacob için çalışıyor. Bu ziyaret sırasında, Jacob Ilana’dan bir iyilik istedi ve Ilana adada iyiliği yerine getiriyor. Bu iyilik ne? Ilana’nın Jacob’la geçmişi ne? Bana kalırsa eski aşık havasındalar. Sizin fikriniz ne? Sizce Ilana ve Bram kim?

Kaynak: blog lostpedia
Çeviri: ninni

LOST demiş,

8 Haziran 2009 @ 14:43

Bence bu ikisi Charles Widmore için çalışıyor.

doruk28 demiş,

8 Haziran 2009 @ 15:26

bu bedenine girme olayı bana mantıklı geldi ama o aşk olayına katılmıyorum

LostİnLost demiş,

8 Haziran 2009 @ 15:31

Benimde bir teorim var onu size nasıl ulaştırırım benimle iletişime geçerseniz sevinirim ….Lütfen

twinssss demiş,

8 Haziran 2009 @ 16:19

bence ilana da black rocktaydı ve jacop ona da yaşlanmama özelliğini verdi

lostlost demiş,

8 Haziran 2009 @ 16:52

sezon finalinde sahte locke bu işi bitirdikten sonra uçaktaki grubla uğraşmak zorunda kalacaklarını söylemişti .demekki karşıt grubdalar
5sezon 6 da eloise jake e locke nin birinin yerine vekil olarak geçeceğini söylüyor. sezon içindede widmore-eloisenin samimi olmasada birbirlerinden haberdar olduklarını görüyoruz .onlar siyahlı adam tarafındalarmı?
5sezon 6 da parlamalar sırasında 1956 ya gidiliyor richard adaya gelen amerikan askerlerini öldürmek zorunda bırakıldığını söylüyor .kimn tarafından ?richard niye böyle bir ifade kullanıyor ?
yanıltma yoksa adayı terkedenler geri dönemiyordu .widmore ve eloise adaya dönüş için siyah tarafamı geçtiler ?bram ve ılana ise diğer tarafta gibiler.

karamik demiş,

8 Haziran 2009 @ 20:17

onlar adanın yerlileri

reeeeportex demiş,

8 Haziran 2009 @ 20:21

Bence ilana yüzünü değiştirmişti ve aslında o başka biriydi…

OnatEmre demiş,

8 Haziran 2009 @ 21:46

Bedene girme olayında haklı olabilir…

ahnet demiş,

8 Haziran 2009 @ 22:58

brami bilmemde illana önemli bi karakter bence jacopu tanıyor bidefa.ama sayidi kacırmasındaki amaç ajirayı düşürmesi içinmi gerekliydi onu anlamadım sayid ne alaka.adaya gelmesi için böylemi olması gerekiyordu? jacopmu bu emri verdi?bram ve illana kesinlikle jacopa calısıyolar.jacopun hasmının takımıda mr vidmore bana göre çünkü bram kaybedenin yanında olmamasını söylemişti miles’a

βоЪ MấŔĿ3ý demiş,

9 Haziran 2009 @ 15:25

yaw olayları çarpıtmaya gerek yok. 6. sezonda 5. sezon gibi olaylı geçecek. en iyisi 6. sezonu beklemek :D
ama richardın hala jacob la nasıl tanıştıklarını bilmiyoruz.

FRİNGE demiş,

9 Haziran 2009 @ 16:42

herşeyi anladım ama o kulübedeki külü anlamadım.

lafleur demiş,

9 Haziran 2009 @ 20:24

bence çılgınca olcak ama bunlar annalusıa vede mr.eko

brc demiş,

9 Haziran 2009 @ 21:43

sorular aynı.. çemberi kim bozdu vs…

ama illanayla asla aşık olamaz

dugan demiş,

9 Haziran 2009 @ 22:41

bence jacobun ilanadan istedigi iiyilik locku getirmeiydi heralde.boylece bizimkiler geçmişten geri gelince(jacobun geliyorlar dediginde bizimkileri kastedtiggini varsayıyorum)locke da canlanıcak bence..aslında şimdiki zmana gelene kadar bizimkiler adaya donmus sayılmıodu bence..onlar donunce locke canlanıcak ve liderleri olucak sona aksiyona full devam buraya kadarını cıkarabildim ancak :D

hsmngl demiş,

10 Haziran 2009 @ 04:24

bedene girme olayı evet dogru olabilir ancak BENCE aday diye gösterilen FRANK degil cunku frank yasıyor ve siyahlı adamdan da bildigimiz gibi ölü olanların içine girilebiliyor. suan da ada da ölü olarak bulunan tek bi kişi var oda Cezar ve yapımcıların onun onemli bir rolu oldugnu soylemesi de bence bunu kanıtlar nitelikte. yani yeni sezonda Jacop u Cezar ın bedeninde görme ihtimalimiz cok yuksek

ABC demiş,

10 Haziran 2009 @ 10:18

ARKADAŞLAR……

Cevapların diğer sezonlarda olduğunu söylediklerinden beri hepimiz cevapları aramaya başladık ve ben bu cevapları ararken birkaç önemli diyalog gördüm
Şimdi o diyalogları size ileteceğim;

Hatırlarsanız Jack Mixheal in peşinden gittiğinde diğerleri biz ilk defa bu kadar net görünmüştü ve sawyer ı vuran adamla konuştular ama adam orada bir şey demişti;
-Buradaki herkesten daha akıllı biri şöyle demişti”Türümüzün doğuşundan beri merak insanın bir parçası olmuştur”

Buda demek oluyorki diğerleri kötülükten yana yani HASMI nın yanındalar bu da demek oluyorki gelenler JACOB un tarafında olanlar olabilir.Ama Richard ın hangi tarafta olduğunu hala anlamış değilim yoksa Jacob diğerlerinin yanında casusluk yapsın diyemi Richard koyup ölümsüz yaptı bilinmez
Neyse şimdi size başka bir diyaloğu yazıcam;

Claire ve Mr. Eko kumsalın orada oturup konuşmaktadırlar;
(Claire in dedikleri=C Mr. Eko nun dedikleri=E OK!)

C:Demek sen Eko sun öyle mi?
E:Evet
C:Ben Claire.Bu da Aaron
E:Aaron mu?Musa nın kardeşi
C:Bunu yerine getirmek zor olmalı.Herkes “Neden kardeşin Musa ya daha fazla benzemiyorsu?” der.
E:Evet eminim öyle olurdu.Neden bu ismi seçtin?Aaron u?
C:Sadece hoşuma gitti.
E:Aaron yüce bir adamdı.Musa konuşmakta zorlanırdı bu yüzden Aaron onun yerine yerine konuşurdu.
C:Dindar birisin öylemi.

Aaron un JACOB olduğunu düşünenler,eğer Jacob Aaron ise Hasmı da Musa mı?
Tabi bu konuşmayı bir çok kişiye benzeterek yorumlayabiliriz

Şimdide Mr. Eko ile Locke ın konuşmasını veriyorum.
Bu diyalog ambarda geçiyor ve konuşmadan sonra Mr. eko adanın diğer tarafında bulduğu İncil i Locke a vericek ve içinden de ambarda izledikleri video nun silinmiş sahnesi çıkacak ama Mr. Ekon İncil i vermeden önce Locke a bir hikaye anlatıyor şimdi size o hikayeyi aktarıyorum
(Mr Eko=E Locke=L)
E:En baştan alıcam.İsadan çok önce Judah ın kralı Josiah adında birisiydi.

L:Bu kadar baştan alacağını düşünmüyordum.

E:İnsanların ibadet ettikleri tapınak harap durumdaydı.Bu yüzden insanlar putlara taptılar,yanlış tanrılara, krallık karışıklık içindeydi.Josiah iyi bir kral olduğundan katibini hazineye gönderdi ve”;Tapınağı yeniden yapmalıyızédedi.”Tamamlanması için altının tamamını işçilere verin”ama katibi döndüğünde elinde hiç altın yoktu ve Jpsiah bunun nedenini sorduğunda katibi”Bir kitap bulduk” dedi.(İncil)Katibini bulduğu tarih öncesine göre bir kitaptı,Kanun Kitabı.Buna eski ahit olarakta bilebilirsin ve altında değil bu tarih öncesi kitapla Josiah tapınağını yeniden yaptı.Adanın diğer tarafında bunun gibi bir yer bulduk ve burada bir kitap bulduk.

BU diyalogdan anlıyacağımız Mr. Eko nun konuşmalarının çok önemli olduğudur ve bu tapınağı adanın içinde bir yerlerde olduğudur

ABC demiş,

10 Haziran 2009 @ 16:02

Jacob un geliyorlar dediği adamlar kesin ilana ile bram dır
Kesinlikle hasmının locke ı ele geçirmesine karşın oda bir plan kurmuştur ve ilanayı yardıma çağırmıştır geliyorlar dediği kişiler Bram ve Ilana diye düşünüyorum
AMMA FİKİR DEĞİŞTİRDİM :D

ufuk demiş,

10 Haziran 2009 @ 16:03

daha once dendimi bilmiyorun ama 1. sezonun 4. bolumun basinda lucke un goz bebegi kedi gozu gibi cizgiden normal haline geliyor. saliselik bir gortu

coby demiş,

11 Haziran 2009 @ 08:47

editör arkadaşım kesin olmayan konular hakkında kesinmiş gibi yazılar yazıosun bu diziyi izleyenlerin kafasını karıştırabilir

ayrıca kendi yazında kendinle çelişiosun yazını dikkatli okursan bedene taşınma konusunda kendinle çeliştiğini görebilirsin

LOST815 demiş,

11 Haziran 2009 @ 09:08

@LOST

Bu ikisi Widmore için çalışıyor olamaz. Miles Widmore’ un adamı olarak adaya gitti Bram gitmemesini istedi ve Widmore tarafında olması bu nedenle imkansız. Kazanacak olan tarafız demekle de Widmore a karşı olduklarını ve savaşı Widmore un kazanamayacağını anlıyoruz. Widmore kızıyla Desmond’ a çok çektirdi ve Desmond’ a yaptıkları insanlık dışı hareketler ve hakaretlerdi. Widmore ‘ u bir ara iyi sanmamız istendi çünkü Locke’ a yardım ediyordu. Ama bu kadar kötü kalpli biri iyi olamaz ve yardım ettiği Locke’ un bedeni de sonradan zaten malum şahsa hizmet etti. Elois de öz oğluna çok çektiren duygusuz rezalet bir kadın. Ona hep acımasız davrandı ve çocuğun kendisine olan güvenini sarstı mutluluğunu engelledi. Fakat gençliklerine baktığımızda çok da beter değillermiş eskiden Elois ve Widmore, sonradan sapıtmışlar gibi geldi bana. Fakat kötü tarafta olduklarına eminim.

Ilana Jacop’ un sevgilisi veya karısı. Birbirlerine bakışlarından belli oluyordu. Bu konuda teoriler de vardı eski Mısır kökenli ve gayet mantıklı şeylerdi. Ilana’ nın da yaşlanmadığını ve adanın yerlisi olduğunu düşünüyorum. Çıkacak savaşta Jacop tarafında ve ona yardım edenlerden olacaklar.

DanielFaraday demiş,

11 Haziran 2009 @ 09:47

Eğer beden değiştirme diye birşey varsa hani bir bölümde adamın biri jacob a seni bir gün öldüreceğim demişti onun da öyle bir yeteneğinin olması ve de locke kullanması olası olabilir…

LostCan demiş,

11 Haziran 2009 @ 12:51

reeeeportex demiş,
8 Haziran 2009 @ 20:21

Bence ilana yüzünü değiştirmişti ve aslında o başka biriydi…

Kesinlikle sana katılıyorum reeportex tespitin süper..

ABC demiş,

11 Haziran 2009 @ 15:31

Sizcede Ilana Ana-Lucia ya benzemiyormu yani ham isim bakımından hepde yüz davranışları falan Ana-Lucia ya çok benzettim acaba bir bağ olabilir mi?

müberra demiş,

11 Haziran 2009 @ 15:57

said adaya geldi ve benjamini vurdu.benjamin vuruldu ve diğerlerinin tarafına geçti.yani olması gereken birşeydi.bunu yapan saidti. düzeni bozmamak lazım.jacob bunu biliyordu.bu yüzden illanaya saidin adaya gelmesi için emir vermiş olabilir.danielin annesi de adaya gitmeniz için herkesin olması lazım demişti.saidte olması lazım yani.bu yüzden de getirildi diye düşünüyorum

ABC demiş,

11 Haziran 2009 @ 17:43

Bence Hasmı nın adamları diğerleri benjamin falan Jacob un adamları kesinlile jack kate sawyer hurley sayid ilana v.s
Ve benjamin in locke ı jacob u göstereceğim diye götürdüğü kulübenin içindeki adam da Hasmı dır

Neden diye sorarsanız
Jack sawyer yani bana göre Jacob un adamları adaya uçak ile düştüklerinde diğerleriyle bir savaş halindeydiler ve hasmı “diğerlerine göre jacob” jack sawyer ve kate in tehlikeli olduğunu biliyordu bu yüzden onları esir aldı ve jack in benjamini ameliyat ederek kurtarması gerekiyordu çünkü Hasmı nın Jacob u öldürmesi için jack e ihtiyacı vardı

Peki daha sonra jacob un adamları başka bir zamana gittiklerinde yani Dharma nın olduğu zamana yine diğerleri ile bir savaş içindeydiler öyle değilmi

Bu yüzdende black rock ile gelenlerin yine kahramanlarımız jack sawyer “yani jacob un adamları” olduğunu düşünüyorum Hasmının adamlarıda o zaman yine diğerleri idi

Ve büyük bir olasılık ile Jacob un “Geliyorlar!” dediği adamlarda kendi adamlarıdır yani kahramanlarımız olan jack sawyer kate sayid hurley ilana v.s
jacob un adamlarının içinde ilananında olduğunu düşünüyorum çünkü jacob un geçmişinde jacob ilananında yanına gitmişti

Okuduğunuz için teşekkürler

Saygılar……

Holmes demiş,

12 Haziran 2009 @ 00:22

Bence Jacop ve diğer kişi Yakup Peygamber ve kardeşi Esav’dır. Açıklanamayan şeyleri adece böyle açıklayabilirler. Richard’ın yaşlanmaması gibi…

çiçek demiş,

12 Haziran 2009 @ 08:39

alakasız ama lütfen yorum yapın

ambarla desmondla ilgili ve kapalı kutuyla ilgili yazıcam

desmond kesinlikle çok önemli…. geçmişe gitmesi…. carlinin ölümünü görmesi…….( bence anahtarı çevirmeden önce en son çarliyi gördüğü için onun geleceğini görebildi yani ölümünü bunu daha öncede yazmıştım)
ambardaki kevini hatırlarsınız desmondı kurtaran astronot gibi giyinen adam nasıl olduda darmadan kimse kalmadığı halde o ve ravinzki sağ kaldı ben bilerekmi onları sağ bıraktı?????????
razinski niye intahar etti??????
desmonda darma yemekleri nerden geliyordu????????
locke ve benin sahnesini hatırlarsınız ambarda….lockeın bacağı kapının altında kaldı ben ona yardım etti haritayı gördü o sırada duvarda…….ben gitti amaaaaaaaaaa düğmeye bastımı?????? gelip locken kafasını düğmeyle ilgili karıştırdıııııı…..
veeeeee o sırada gökten ambarın yanına darma yiyecekleri helikopterle indi
peki bu kapalı kutu metaforu ne anlama geliyor ben locke anlatmıştıya belki oda yalandı ben de yalan mı yok
lütfen yorum bekliyorum

çiçek demiş,

12 Haziran 2009 @ 08:41

hadi arkadaşlar yorum lütfen

mstfzdn55 demiş,

12 Haziran 2009 @ 14:41

arkadaşlar 1. sezon 14. bölüm 27:19 a bi bakarmısınız walt ın annesi ve üvey babası otururken arka planda hayalet gibi sarışın bi kadın var buraya nasıl konur bilemiorum o yüzden bakıp yorumlarmısınız

ebru demiş,

12 Haziran 2009 @ 19:37

eet sımdi baktım gerçektende sper jacob olyı fln

mr.eko we charlie demiş,

13 Haziran 2009 @ 20:57

bence diziyi fzla karıstrdılar 4. sezonun sonuna kadar daha beyeniyordum bn acıkcası

hacı demiş,

14 Haziran 2009 @ 10:12

bence jack in babasının hayaletiyle 2. lock aynı lock kuyuya indiğinde jack in babasıda ona ölmesi gerektiğini söylemisti

drşafak demiş,

15 Haziran 2009 @ 20:18

arkadaşlar olayı daha iyi anlamak için bi gruplandırma yapalım
iyi ve kötü grupları
şimdi iki baş karakterimiz var jacob ve hasmı
peki kim kimin tarafında
richard ilana ve bram açıkça jacob yandaşları
bramın miles a söylediklerine bakılırsa widmore karşı tarafta
widmore ve eloise ortak bişeyler yapıyor
peki ben ve locke
locke jacoba hizmet ettiğini sanıyor ama aslında karşı tarafın elinde bir piyon
ben de aynı durumda aslında
jacobun elinde piyon ama bi şekilde kandırılıp karşı tarafa hizmet ediyor
peki ya christian?
veya onun bedeninde gördüğümüz kişi
bence o da karşı tarafta
bunu şurdan anlayabiliriz birincisi johnun adadan çıkmasına yardımcı oldu ki john ölsün de plan işlesin
ikincisi kulübede takılıyordu ki bu kulübe jacobun değil çünki o heykelin gölgesinde veya ayağında yaşamakta zaten ben de orada ne olduğunu bildiğinden değil johnu kandırmak için oraya gitti
üçüncüsü sun ve lapidusa johnu veya onun bedenindeki kişiyi beklemeleri gerektiğini söyledi
bizimkiler yani 815 ekibi şu an olayın dışında sadece hayatta kalmaya çalışıyorlar

drşafak demiş,

15 Haziran 2009 @ 20:19

Bİ DE NE OLUR JULIET ÖLMESİN……………….

drşafak demiş,

15 Haziran 2009 @ 20:25

aklıma takılan bi de ne var biliyor musunuz
john bi şekilde geçmişte richarda kendisinin gelecekteki lider olduğunu söyledi tamam
iyi de onca senedir jacob niçin bi şey demedi uyarmadı richardı yok öyle bişey diye senelerce bekledi gitti gördü bi ara beğenmedi falan ama vazgeçmedi hatta jacke sordu var mı böyle biri o da gitti yok ondan ümidini kesme dedi
sonuç kaç sezon richarda gizemli biri diye bakarken aslında tırt bi karakter olduğunu öğrendik

perikles demiş,

16 Haziran 2009 @ 01:44

Bence bu işler Charles Widmore’u bile aştı. Bu olayların onunla bir ilgisi olabileceğini katılmıyorum. . .

Onurkan demiş,

16 Haziran 2009 @ 17:19

finalin başından bu yana john locke un bakıslarında bi gariplik var sanki, onun john locke olmadığı verilmeye çalışılmış diye düşünüyorum yanılıyor olabilirim.

Onurkan demiş,

16 Haziran 2009 @ 18:06

bir de jakop adada zaman geriye gitmeden önce de vardı, ee dizide kader teması işleniyo jakop un öldüğüne inanmıyorum jakop gelecekte yaşıyordu ve olanlar değiştirilemiyor ki jakop geleceği biliyor.Bence jack in bombayı patlatacağını biliyordu o yüzden de Ben e karşı koymadı sadece önüne seçenekler koydu .Miles ın dediği laf da mantıklı belki de kazaya Jack in patlatacağı bomba sebep olmustur belki de hiç patlatmamalıyız demisti .Bence tekrar adaya düştükleri zamana gelecekler jakop ta ölmemiş olacak. bi de dikkatimi çeken bi olay var Horace in evlendiği kadın vardı emily galiba onun kocasını vuruyordu diğerleri emily de öldükten sonra kocasının boynundaki kolyeyi alıyordu o kolyedeki şekille heykelin elinde tuttuğu şekil aynı değil mi?? saygılar

TOGİBOY demiş,

17 Haziran 2009 @ 10:56

ARKADAŞLAR BENCE İLİANA YÜZÜ AMELİYAT İLE DEĞİŞMİŞ OLAN ANA LUCİA DAN BAŞKASI DEĞİL…
6.SEZONDA ÖLEN KARAKTERLER BİR ŞEKİLDE TEKRAR DÖNECEKLER CHARLİE , CLAİRE , MR.EKO gibi…
BENDEN SÖLEMESİ…

phoenix demiş,

18 Haziran 2009 @ 15:36

arkadaşlar evet llana ana lucia’ya çok benziyor ama ana lucia latin amerikalı. llana ise yüzü bandajlıyken jacob’la rusça konuşuyordu. bence aynı kişi değiller.

çiçek demiş,

21 Haziran 2009 @ 21:08

aşkolsun yukarıdaki yazıma kimse yorum yapmamış hadi ama bi zahmet okuyun ve yorum yapın bekliyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

-xyz- demiş,

22 Haziran 2009 @ 04:33

arkadaslar jacob ölmüs falan degil. ölemez. adaya gelen herkesi lock da dahil jacob. herkesle konusan butun bu olanlara zemın hazırlayan jacob. bunda bi iş var. ayrıca jacob öylece durdu ve öldürülmeyi bekledi. bu mudur yani !! sen koskoca jacob öylece bekle!! sacma degılmı sizcede??
nedir ne degildir yorumyapamıycam acıkcası ama jacobun öldügüne inanmıyorum. herkesi adaya getiren o olduguna göre böyle olmasını istiyordu zaten herseyin….

john locke NAMASTE demiş,

25 Haziran 2009 @ 12:48

İlk olarak Kelvin adaya 20 yıl önce gelmedi.çünkü bir kaç yıl önce zaten sayidle savaşta görüşmüşlerdi.kelvin amerikan ordusunda komutandı.bu yüzden zaten kelvini adaya getiren kişi benjamin.

Güneş demiş,

25 Haziran 2009 @ 18:08

BEN BU KONUDA Bİ FİKİR YÜRÜTMÜCEM SÖLİYECEĞİM YANİ HATIRLATMAK İSTEDİĞİM TEK ŞEY BU ADAM DAHA ÖNCE MILES I ADAYA GELMEDEN ÖNCE Bİ ARABAYA ÇEKİP PARA TEKLİF EDEN ADAM HATIRLIYOMUSUNUZ BİZ İYİ ADAMLARIZ DEMİŞTİ O ZAMANDA.’BİZ KAZANACAK OLAN TAKIMDAYIZ’

J. J. Abrams demiş,

25 Haziran 2009 @ 21:26

Çiçekciğim;
Burda fikirlere karşı biraz lost davranıyorlar. Ben de o kadar şey yazdım kimse birşey yazmadı. Ancak Sawyerin yanına o kadın yakışmamış, yok Desmond yaşını göstermiyormuş, Jackın gözü,Benin burnu falan filanmış deyince 100 tane mesaj geliyor. Sen de artık o tür bi yorum yapıcan canım.

brc demiş,

26 Haziran 2009 @ 15:26

yok yaa ne estetik ameliyatı. yaralanmıştı bence ilana.. hatta belki de 4 parmaklı heykelin yıkılmasına sebep olan olay sırasında adadaydı ve o şekilde yaralandı….

brc demiş,

26 Haziran 2009 @ 15:27

ha bu arada çok eski sezonlar da bile kulübede bıçakla heykelin resmi konmuş. yani hurley ya da john kulübeye baktığında içride görünüyormuş ( Lost başucu kitabında okumultum) bu da değişik bi ayrıntı

gÜlÇiN demiş,

29 Haziran 2009 @ 22:24

bu aşk olayını cok düşündümö kesin o bencve de vayyy be! aşk nelere kadirmiş! desene! :D xD ama bu sadece acıklamaya yetmıo tabi!..bence jacob eer bedene ihtiyac duyuosa bu lapidus un bedeniyse! o zaman kulübe de görünende lapidus olabilir! yani eer zamanıda dikkate alırsak o zaman bu ilerde lapidusun jacob ın bedeninde haps olduunu söleyebiliriz yani belki de1.sezon hariç jacob asla tam olarak gösterilmedi!.. ya da hepsi bi aldatmaca sürekli jacob bizim gözümüzün içine sokuluo ve biz görmüoz ! :P deermişim! tabi sacma elbet neler cıkardı o zaman! yani teori yorum acısından..haha!….

murat demiş,

1 Temmuz 2009 @ 02:00

jakop ,jon locke bedeninde geri dönebilir.böylece 2 tane locke olur.hiç şaşırmam.

john locke NAMASTE demiş,

1 Temmuz 2009 @ 17:28

çiçek ;

İlk olarak Kelvin adaya 20 yıl önce gelmedi.çünkü bir kaç yıl önce zaten sayidle savaşta görüşmüşlerdi.kelvin amerikan ordusunda komutandı.bu yüzden zaten kelvini adaya getiren kişi benjamin.

nesriye demiş,

2 Temmuz 2009 @ 09:08

işte size belkide tamamını izlemediğiniz bir sneak peek.
http://www.youtube.com/watch?v=XCVCzplSa6A&feature=related

-xyz- demiş,

4 Temmuz 2009 @ 23:05

ne alaka lockun olmesı gerekıyodu onun bedenını aldı falan falan…
charli öldü daha kımler kımler oldu bı beden lazımsa boonunkını falan kullanabılırdı yada dıger olenlerın, o kada basıt degıl, hem lock su an nasıl yasadıgına sasırıyor. kendı de kendıne noldugunun farkında deıl aslında…

-xyz- demiş,

4 Temmuz 2009 @ 23:11

arkadaslar bırsey dikkatimi cekti son bölümde, jacob benle konusurken oylece bıcaklanmayı bekledi sanki, ne kendini savundu ne baska bısey, sanki ortada düzmece bi durum var gibiydi, veee bıcaklandıktan sonra orda yanan atese düştü, KARADUMAN olayı da bununla acıklanabılırmı acaba,,, karaduman burdan mı köken alıyor acaba diye aklıma geldi…

mesut demiş,

5 Temmuz 2009 @ 01:30

bence jacob’un geliyolar dediği ilana değil jack ve diğerleri.

meLankoLiq demiş,

5 Temmuz 2009 @ 08:13

kardeşlermişçesine benziorlar yav xD

4 8 15 16 23 42 demiş,

7 Temmuz 2009 @ 11:27

bence bram ilana jacob için çalışıyorlar.ilana’nın yüzü bandajlıyken jacob onu ziyaret etti.belki de ilana’yı tedavi etmiştir ve ilana da karşılığında jacob’a hizmet etme sözü vermiştir.
a) ilana ve bram jacob’ın kurduğu bir tarikata üye olabilirler ki bu tarikat adayı korumak için kurulmuş bir tarikat olabilir ve frank’i de tarikata almak isteyebilirler.
b)jacob ve hasmı(bence kara duman,yani canavar bu adam) az önce belirtmiş olduğum tarikata bağlıdırlar ve finalde izlediğimiz eski gemilerin adadan görülmesi jacob’ın dikkatsizliğiyle olabilir.Yani jacob ve siyah duman adanın bulunmamasını ve korunmasını sağlıyorlardı ve jacob’ın dikkatsizliğiyle insanlar adayı buldu.siyah duman ise jacob’a birgün hatasını affetmeyip onu öldüreceğini söylemişti.belki de siyah duman artık daha fazla jacob’a güvenmeyip tarikattan ayrılmış ve siyah duman yani canavar olarak kendi başına adayı korumayı kendine görev edinmiştir.ve bir gün oceanic 815′in düşmesiyle insanlar adayı bulmuşlar ve jacob hayati hatasını yapmıştır.siyah duman ortalıkta gezinip meraklıları öldürüp ve tabii ki Widmore’un askerlerini öldürüp adayı korumaya çalışmış ve daha sonra jacob’ı öldürmüştür.
c)veya siyah duman jacob’a daha fazla güvenmeyip tarikattan ayrılınca ve kendi başına korumaya kalkınca kendi başına idare edemeyeciğini anlayıp o sıralar Dharmalar öldükten sonra The Others’ları yani Richard Alpert’ları kendi özel tarikatına katmış ve kendisi için tapınak yaptırıp others’lar tehlike altında olunca onu çağırmaları için özel tapınağı kullandırtmıştır.Yani bir siyah dumanın others’lı tarikatı var ki bunlar 815′lilerden ve Widmore askerlerinden adayı korumak için siyah dumanı çağırmışlardı.Ayrıca bir de jacob’ın siyah duman ayrıldıktan sonra ilana ve bram’li kurdurduğu tarikat var ki bunlar gerçek dünyada dolaşıp bilgiler alıyorlar ve bunları jacob’a iletiyorlar.Demek ki bram’ler Widmore’un adaya gideceğini ve tehdit oluşturacağını anlamışlar ve miles’ı uyarmışlardı.

Yani sonuç olarak bir Jacob’ın ilana ve bram’li tarikatı var ki jacob’ın hataları onu ölüme götürecek

bir de jacob insanlar adayı bulmasını sağlayacak bir dikkatsizlik yaptığı için jacob’a güvenmeyip the others’ları(dharma’cıları değil)
tarikatına katan ve adayı jacob’dan daha kanlı koruyan siyah duman var.

haytajcak demiş,

16 Temmuz 2009 @ 14:05

herşey jackte bitiyor dedi dersiniz

didi demiş,

20 Temmuz 2009 @ 22:33

adada liderlik yarişi var jacobla düşmani arasinda illana ve bram jacobun yanindalar artik nesidir daha bilinmiyo..jacobun düşmani kara duman dir ve ölü insanlarin bedenine girebilmektedir locke chirstian horace ve biçoğu gibi jacobu öldüren locke un kiligina girmiş kara dumandir yani..bunlardanda birisi iyiliği biriside kötülüğü temsil ediyor ama hala söylenmedi bu(bence jacob kötü diğeri iyi)..illana nin görevi locke un ve digerlerinin adaya dönmesini saglamakdi ve lokce u olay yerine getirmekdi bu yüzden sayidi tutuklayip geldi cünkü sayidin adaya dönmesi için hiç bi neden yokdu ve dönmeyecekdide hugo yu jacob döndürdü jack babasindan dolayi kate clarie i gördüğü icin sun ise kocasini geri bulabilmek için dönmüştü..5 sezon finalde bi en başda bi de en son da geliyorlar kelimesini duyuyoruz bu niçindir daha bilmiyoruz ama tahmin olarak adada liderlik için çekişen 2 kişiden biri yenilince bişeyler oluyo ve onun için böyle bişey söylüyor olabilir kesin konuşmak için beklemek lazim 6. sezonu..karadumanin locke oldugu kesindir finalde acik kapiyi bulmuşsun der jacob locke a .hatirlicamiz üzere finalin başinda o adam bir acik kapi bulup seni öldürecem der…asil karmaşa şurdadir jacob bizimkilerin adaya düşeceğini nerden bilmektedir de onlarin geçmişde yaşamlarinin bazi sahnelerinde yer aliyo cünkü parelel zaman cizgisinde 1970 lerden 50 lerden bizimkileri taniyo..asil soru ise şu peki bundan sonra ne olacak? aslinda daha aciklanacak cok şey var ama cok uzun sürer kafasina takilan birşey olan burdan sorabilir..

ana-lucia demiş,

25 Ağustos 2009 @ 17:27

çok kafa karıştırıyo bu diziden herşey beklenir yorum yazın millet

Miss1907 demiş,

25 Ağustos 2009 @ 17:59

Bence Eloise Hasmi ‘nin tarafında değil. Widmore ‘un Hasmi ‘nin yanında olduğunu ve Eloise ‘in de ona yardım ettiğini düşünüyor herkes gördüğüm kadarıyla ama Widmore ‘un tek isteği adaya geri dönmek. Eloise bunu nasıl yapacağını biliyor eğer Widmore ‘la beraber olsaydı onun da gitmesini sağlayabilirdi ama yapmadı. Eloise Widmore ‘a kızgın çünkü çocukları olan Daniel onun yüzünden ölüyor. Bence Eloise Hasmi ‘nin tarafında değil ama Jacob ‘ın tarafında da değil, o kendisi doğru olarak neyi görüyorsa onu yapıyor bence.

losssssssssst demiş,

29 Ağustos 2009 @ 16:23

mstfzdn’in dediği sarışın kadına baktmda bence o evde çalışan bi kadın vardı ya hani michaela waltun annesi öldüğnde yolladğı kartları geri vermşti o.

katee demiş,

2 Eylül 2009 @ 20:19

bence ILana yaLan söyLedi . sayidi tutukLamadı o uçaqın adaya düşeceqini biLiyordu ve jacob sayid gitmek iStemior die bu yoLu buLdu ILananın yardımı sayidi o uçaqa bindirmekti bence

tickety boo demiş,

7 Eylül 2009 @ 02:51

bnce bu ikisi jacob için calısıo olablr. ve lockn vucuduna gren jacob olmz cunku lock jacob ı oldrmak istedi. bi bölmde jacobn sahlde konustugu bia adm vardı kır saclı . eger vucuda grme olayını yapıcklarsa bu o adam olablr. yada jack locka a babasnn ayakkabılarını gydrmişti faradayn annesinn istegi uzerne belki lockn vucudndaki cristiandr

tickety boo demiş,

7 Eylül 2009 @ 02:55

adaya dusen herkesn haytnn bi bölmnde jacob mtlaka var .jacobn odasndaki görntulerden ben adann kaderni jacobn yazdıgını cıkardım .duvardaki resmler fln bu piramtlerdeki hiyroglif gibiydi jacob ben yaptm demişti bu resmler için boylelkle jacob bir kader yazıcı fln olablr

tickety boo demiş,

7 Eylül 2009 @ 03:06

onurkannn kolyedeki şekil heykeln elnde tuttu sekl evet cunku horace hatrlarsanz ormandaki bu klubeyi yapan kişi. locke horace ı ormanda agac keserkn görmüştü klube yapıorum demişti sanırm horace . daha sonra locke klubeyi bulmştu
ynlış htrlıosam özür

tickety boo demiş,

7 Eylül 2009 @ 03:08

ilananın sayıdı adaya getrmesi gerekiodu cunku onun benjamınn cocukluunu öldrmek istycegini biliordu bence

Locke Fan demiş,

22 Eylül 2009 @ 00:57

Sezon finalinde neden iki Locke vardı.

Birinci ihtimal Ben ile içeri girenin gerçek Locke olmayacağı bir başkasının onun şekline bürünmüş olabileceği, ki bence çok doğru değil dizinin 5 sezonluk kurgusuna aykırı.

Benim teorim ise şöyle.

Dizideki istisnasız tüm karakterler farklı zamanlarda da olsa aynı zaman sürecini yaşıyorlar. Hatırlayınız 1974′e giden Sawyer ve ekibi de 3 yıl geçirdi, gerçek dünyaya dönen Oceanic 6′lısı da, hatta bu zaman dilimlerine paralel olarak adadaki Richard ve arkadaşları da 3 yıllık süreci yaşadı( Hem 74 dekiler hem 2004 dekiler).

Tek istisna ise Locke. 2004′de çarkı çevirdiğinde dünyaya 2007′ye gitti, ölerek adaya döndüğünde de yine 2007 yılına döndü, diğerlerine göre ortada yaşanmamış bir 3 yıl var.

Bu mümkün değil Locke da o üç yılı bir şekilde bir yerlerde geçirmek zorunda ama ölü ama canlı.

Ölü Locke o üç yılı geçirmiş olamaz yoksa çürürdü. Öyleyse Ben ile birlikte içeri giren Locke o üç yılı geçiren Locke. Ölü Locke ise zaman yolcusu.

Kısaca şunu demek istiyorum Locke’un durumunu bebekliğini gören aynı anda iki tane olan Miles’a, Kate’i doğum yaptırırken gören ve o anda bir yerde dolaşan Sawyer’a benzetebilirsiniz.

Aynı anda iki tane olabilirsiniz birisi o zamanı yaşayan diğeri ise o zamana atlayan yani konuk olan.

Aybrs demiş,

24 Ekim 2009 @ 04:09

Jack Ada’nın yeni sorumlusu olucak. Jacop’ın geliyorlar dedikleri Jack ve bizimkiler..

tansu demiş,

2 Aralık 2009 @ 11:39

ana lucia ya benziyo ılana.

Temek Fıkraları demiş,

8 Aralık 2009 @ 14:33

Merhabalar web siteniz çok güzel başarılarının devamını diliyoruz

denizz demiş,

27 Ocak 2010 @ 14:05

brc isimli arkadaş ‘ne estetik ameliyatı ilana belkide 4 parmaklı heykeln yıkıldığı zamnda adadaydı ve o da yara aldı ‘demiş kutluyorum gerçekten şu ilana hakkında neler yazılmış tek mantıklı ve olma olasılığı en yüksek faraziye seninkisi tebrikler gerçekten

secret demiş,

28 Ocak 2010 @ 20:05

benimde bir fikrim var aslında jacob o ateşe düştü ama ölmicek ordan bi şekilde çıkıcak koskoca jacob nasıl ölür ya

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın