6×01-6×02: Sayid’e Ne Oldu?

lost_sayid_yasam_pinarinda

5.Sezon final bölümünde ağır yaralı bıraktığımız Sayid, bu bölümde Jack’in yapabileceği bir şey kalmadığı için Tapınak’a götürüldü. Aslında bunun yapılmasını isteyen, bir saat önce ölmüş haliyle Hurley’e görünen Jacob’tan başkası değildi.



Jacob Hurley’e, ona verdiği gitar kutusunun hala onda olup olmadığını da sordu. Sayid’i gitar kutusunu da yanlarına alarak Tapınak’a götürdüler. Kum saati ölçümüyle, orada bilmediğimiz bir tedavi şekline maruz kalan Sayid başta arkadaşlarını korkutsa da bölüm sonunda hayata döndü.

lost_sayid_canlandi

Peki ama bu nasıl ve neden oldu? Sayid ve Jacob arasında bir bağlantı var mı? Jacob, Sayid’in bedenini, tıpkı Locke örneğinde olduğu gibi kendisi için kullanmayı düşünmüş olabilir mi?

ninni

DogY demiş,

4 Şubat 2010 @ 07:34

Ya ama şöyle bir durum var Locke örneğinde karaduman Locke’un bedenini kullanmıyo ki, onun bedeni ölü duruyo ve yalnızca karaduman onun bedenine dönüştürüo kendini. Burdaysa Sayid’in kendi bedeni bu, bana Jacob’ın Sayid’in bedenine girmedi mantıksız göründü biraz. Ama tabi Jack’in babasının bedenine girmişti, yani karaduman biçim değiştirebiliyo, Jacob ise ölü vücutlara giriyo olabilir bu da bir ihtimal sanırım. Karıştı yine:))

eFinity demiş,

4 Şubat 2010 @ 08:44

Buradaki durum bence karadumanla alakalı değil de, SAyid’in vurduğu çocuk Ben’in durumu ile alakalı.

Hatırlayın, Savyer ve Kate, Ben’i Richard’a teslim ederken Richard “There will be consequences” demişti. Aynı tapınaktakilerin liderinin Jack’e dediği gibi. (Kate’in yüz ifadesine dikkat)

Ayrıca Hugo ve Miles’ın Sayid’in başında oturdukları sahnede, Miles’ın sanki ölü Sayid ona hiçbirşey söylemiyormuş gibi boş boş bakması da aslında SAyid’in ölmediğine açık bir işaret. Bence su iyileştirme gücünü büyük ölçüde kaybettiği için (liderleri elini kesip suya soktuğunda aslında anlamıştı durumu) Sayid’in kendine gelmesi uzun sürdü.

Benim teorim, çocuk Ben nasıl o suda iyileşti, diğerlerinin lideri oldu ve Yakubu öldürdü ise, Sayid de iyileşip, diğerleri başına geçecek ve kara dumanı öldüren kişi olacak.

Jack -Sawyer Kanka olsun demiş,

4 Şubat 2010 @ 09:13

Bildiğimiz gibi ölü John Locke un içine siyah giyen adam girdi belki de Sayid in içine ölü Jacob girmiştir ve böylece hayatta kalmaya çalışıyordur…

Kovulmuş Melek demiş,

4 Şubat 2010 @ 09:27

Öbür John Locke’nin halının bir parçasını kesmesi dikkatimi çekti.Kesmekle de kalmadı Jacob’un bıçağa bulaşan kanını o halı parçasına sürdü.Sanırım tapınağın etrafına -Siyah Duman’ı dışarıda tutmak için-dökülen o tozu aşmak için kullanacağı bir tür şifre,tanıtma aracı olacak.Yani toz engelini halı parçasına sürdüğü Jacob’un kanı ile aşacak.Siyah Duman’ın evi de bu tapınakla ilintili.
Bana Jacob,iyi adam gibi gelmişti.Ama asıl iyi olanın bu siyah adam olduğu ortaya çıkarsa şaşırmayacağım.Şöyle ki
1-Evinden sürülmüşe benziyor
2-Jacob’un korumalarına iyi davrandı.Onlara özgür olduklarını söyledi
3-Richard’a ”Seni zincirlerden kurtulmuş görmek güzel” dedi.
4-Sahildekilere-İllana,Sun,Lapidus da dahil-”beni hayal kırıklığına uğrattınız” dedi

AloneShadows demiş,

4 Şubat 2010 @ 10:44

Aslında jack ın babasınında ölü bedeni o ucakta değildi hiç yüklenmemişti bedenlere girmiyor jacob sadece onlar gibi görünüyor aynı karaduman gibi bir ben bu yere döktükleri kumu anlayamadım hiç de açıklayıcı bir bilgi yok bir korunma aracı olduğu kesin ama bu yöntem doğa üstü bir varlık için çok basit değilmi.

TheBull demiş,

4 Şubat 2010 @ 11:04

Hatta Jack’in babasının tabutunu Jack 1. bölmünde boş bulmuştu..^^

Darker demiş,

4 Şubat 2010 @ 11:49

Karaduman John kılığında Ben ile konuşurken benim amacım eve dönmek dedi.Tapınakdakilerde karadumanın tapınağa girememesi için önlem aldılar fakat sayid’in öldüğünü ve karadumanın ölü kişilerin kılığına girdiğini bilmiyolar.Sayid aslında öldü ama karaduman onun kılığına girdi ve tapınağın içine girmiş oldu.Bu yüzden jacop kağıda arkadaşınız burda ölürse başınız derde girer yazdı..Anlatabildim mi bilmiyorum.Büyük ihtimal içeriden bizimkileri Sayid kılığında kurtarıcak ama dışarda ne yapıcak bilmiyorum.

Diri john Ben ile konuşurken evime dönmek istiyorum demişti ve bunu adada dediğine göre evi gerçek hayat olmalı.Jack’in babası Cristian’da aslında gerçek hayatta öldüğü zaman karaduman onun kılığında tabuta girdi ve adaya gitti.Şimdi jacop’u öldürdü istediğini yaptı ve tekrar dönmek istiyor..

John’un bıcaklarına ne oldu hiç bi fikrim yok :)

rosin demiş,

4 Şubat 2010 @ 11:53

tapınaktaki su niye baştan sayid girmeden önce kanlıydı hatta lideri ve diğerleride şaşırdı bu da bence aydınlatılacak ilerleyen bölümde…belkide o sıralarda jakob öldürüldüğü içindir

taha demiş,

4 Şubat 2010 @ 12:22

arkadaşlar bence jacob sayidin beddenini faln kullanmayacaq ama bence jacobun geri gelmesi için adaya dönenlerin hepsinin canlı kalması lazım o yüzden jacob kimsenin ölmesine izn vermio bu arda jacob hurley hapisten çıkınca takisde konusmustu ve ya lanet degil kutsanmıssan demişti ölülerle konusabildigi için ölsede bizim kilerle hurley aracaılıgıyla konusa bldigi onları yönnete bildigi için benjaminin onu öldürmesin izn vermiş ola bilr

milesss demiş,

4 Şubat 2010 @ 12:35

darker — ””jacop kağıda arkadaşınız burda ölürse başınız derde girer yazdı.””
hayırrr kelıme hatası var .. arkadaşınız ölürse başımız derde girer diyor bence sayid in yaşaması gerekiyodu

Mustafa Can demiş,

4 Şubat 2010 @ 12:46

Sayid hiç ölmedi ki onun içine karaduman girsin :) Miles sayidin başucuna geçtiğinde tedirgin ve şaşkın bir haldeydi. Nedeni sayidle iletişim kuramamasıydı. Nedenide ölü olmaması…

ABC demiş,

4 Şubat 2010 @ 12:52

yha hala sayidin bedenine biri girdi diyorsunuz anlamadınız galiba ama jacob sayidin ölmemesini istemesinin asıl nedeni iyi bir savaşcı olması ve yakında savaşa gireceklerini bilmesi ;)

ksk1921 demiş,

4 Şubat 2010 @ 12:53

ewt burda demiodu ölürsse diyordu jacob sayidi ayakta tutmak istio hurley aracığıyla onları yönledirip siyah adamı alt etmek istiyor bnce kafam karıştı yazılan her ihtimal olabilir bekleyip göreceğiz haftaya

ben demiş,

4 Şubat 2010 @ 12:56

@Darker söylediklerine katılmıyorum. Katılmıyorum. Smokey(karaduman) Sayid’ in içine girmedi. Bence Sayid’ in içine kimse girmedi dirilen Sayid’in ta kendisi bence.Ben eFinity nin dediklerine katılıyorum. Çünkü karaduman ölen kişilerin vücutlarını kullanmıyo sonuçta sadece onların kılığına giriyor. Senin dediğin gibi olsan 2 tane Sayid olurdu. Hem okuıduğumuz spoilerlarda Sayid’in bu sezon çok hırçın olacağı söylenmişti:DO suya giren öle oluoyor bence aynı Ben’ de olduğu gibi. Bence Sayid’ in içine kimse girmedi. Hatta Miles onunla konuşamadı Çünkü ölmemiştiki:) Sadece su bulanık olduğu için etkisini biraz geç gösterdi bence:D

uqR! demiş,

4 Şubat 2010 @ 13:00

3 ihtimal var

1-sayidin bedenine jacob girdi hatırlarsanız bi bölümde jacob Ilana dan bişey istiyor daha sonra Ilana bi kulubeye giriyor ordan kanlı bir bez yada halı parçası alıyor sonra kulubeyi yakıyorlar bence bu kanlı parçayı tapınaktaki suyun kaynagına götürdü(su kirliydi zaten bu yüzden kesilen el iyileşmedi) ve sayid suda bogulup ölünce sayidin bedenine girdi

2-sayidin bedenine kara duman girdi çünkü jacob’ın notunda sayid burada ölürse hepinizin başı büyük belaya girer yazıyordu buradan kastı karadumanın sayid sayesinde tanınagın içine girmesi kastediliyor olabilir.

3-sayid bildiğimiz sayid : )

AloneShadows demiş,

4 Şubat 2010 @ 13:15

Bende bir yorum yapıyım sayid in içine bir şey girmedi ama bu lider adam ona işkence yapacak girdi zannettikleri için ama girmediği anlaşılacak.

taha demiş,

4 Şubat 2010 @ 13:43

evet yaşaması gerekiyordu ama öldü galba o kum saati boşalana kadar suyun altında tutmaları gerekiyordu o zmnda yaşayan yaşar yaşamayn ölür gibi 1 kuralları var galba

Metin demiş,

4 Şubat 2010 @ 13:52

Bir yanlış anlaşılma olmuş. Karaduman Lock’un bedenine girmedi sadece şeklini aldı. O nedenle de Sayid uyandığında o karaduman olamaz. Ayrıca Jacob da olamaz zaten Jacob kimsenin ölmesini istemiyor. Yoksa Hurley’e bırak ölsün nasıl olsa onun yerine ben geçeceğim falan derdi. Sayid’in ta kendisi ve Sayid Jacob un bir numaralı askeri oldu bence.

Ahmet Genç demiş,

4 Şubat 2010 @ 14:05

Sayid canlanmadan önce tapınağın etrafına toz serpiyolardı karaduman olamaz sayid in bedenine giren

halil demiş,

4 Şubat 2010 @ 14:06

sayid ölmedi.miles sayid ile konuşmaya çalıştı ama konuşamadı,bu da sayidin ölmediğini gösterir

MEHMET ASLANER demiş,

4 Şubat 2010 @ 14:09

bence jacop sayidin içine falan girmeye çalışmıyor. gitarın içinden çıkan şeyin içinde bir not vardı hatırlarsanız. ve içinde jacob sayidin ölmemesi için tapınaktakileri uyarıyordu. eğer yeniden bir bedenle hayata dönmek istese sayidin yaşamasını değil ölmesini ister bence.

Darker demiş,

4 Şubat 2010 @ 14:38

Kelime hatası olabilir.Bende orayı vurgulamak istedim zaten.Jacop karadumanın insanların kılığına girdiğini biliyor ve sayid de tapınkda olduğuna göre aralarına sayid kılığında sızabilir..

Darker demiş,

4 Şubat 2010 @ 14:45

Arkadaşlar diyosunuz tmm o zmn 2 tane Sayid olurdu diye ama patlamadan sonra bunlar ne kadar baygın kaldı bilen varmı?.Sayid yaralı halde konuşurken içindekinin Karaduman olmadığı ne malum???

nirvana demiş,

4 Şubat 2010 @ 14:49

saydin içine kara duman falan girmedi.bu durumu Miles in boş bakışları açılıyor.fakat anlamadığım bir şey var jacop öldüğü halde hurley e göründü yani jacop ve kara duman gibi doğaüstü karakterler ölmez.bu durumda kara duman neden jacop ı öldürmeye çalışıyor.ve bunu neden kendisi yapmıyor da Ben e yaptırıyor.ve jacop ölürken neden hiç karşılık vermedi ve ‘Geliyorlar’ derken kimi kastetti.acaba black rock mıydı?

Ahmet Genç demiş,

4 Şubat 2010 @ 14:49

Arkadaşlar bence Sayid’in vücuduna bürünen Jacob dur.Öncelikle Jacob neden Sayid’in hayatının kurtarılmasını istiyor? Aynı anda Juliet de hala hayatta onu niye tapınağa götürmesini istemiyor Hurley den ? O kağıtta yazan şey Sayid’in kurtarılması değil ölmesi gerektiğiydi bence .Tapınak ile ilgili kutsal bir şey var sadece orada Sayid’in vücuduna girebiliyor olabilir.

Nagini Emin demiş,

4 Şubat 2010 @ 15:51

Arkadaşlar 2 secenek var zaten

1. si sayid ölmedi suyun içinde bayıldı ve nabzı gitti jackte hayata geri döndürdü.zaten milesin oradaki bakıslarından kuskulandım sayid ölmedi gibi geliyor
2.si sayid öldü bedenine jakob yada karaduman girdi bu teorimde tapınagın baskanı bitkiyi keserken elinde hala kesik vardı buda sayidin öldügünü göstere bilir

renovatio demiş,

4 Şubat 2010 @ 15:58

ya bu digerleri bı zamanlar ölenleri gömmeleri gerekiyordu onları öylece brakamıyorlardı diye hatırlıyorum yada ölenlerin cesetlerini istiyorlardı kara duman onları ele gecirmesin diyemı ki…vardı böyle bıseyde hatırlayamadım tam hatırlayan varsa yazıversınn :))

PsychoRocker demiş,

4 Şubat 2010 @ 16:03

:D
ZUHAHHAA :D jacobu beyaz duman olarak görecek olabiliriz arkadaslar :D

oktay bıyıklıoğlu demiş,

4 Şubat 2010 @ 16:51

bence çakma locke ricardi aldıktan sonra diğerlerinin yeni bir danışmana ihtiyacı olacak. bu yüzden jacop da sayidi yeni danışman secti hurley sayesinde jacop ve sayid işleri tekrar yürütmeye çalışacaklar

PsychoRocker demiş,

4 Şubat 2010 @ 16:55

oktay dedigin güzelmiş :) evet rıchard gitti yeni danısman kim olacak !

hurleyde yeni danısman olablr ama

mehmet41 demiş,

4 Şubat 2010 @ 17:29

bence jacop sayid in bedenine girecek çünkü hem sayid ilk öldü gözüküyor sonra aniden bir anda pat diye kalkıyor ve jacop onun çok önemli olduğunu gösteren bir not yazmış

mehmet41 demiş,

4 Şubat 2010 @ 17:36

arkadaşlar bence jacob şekil değiştiriyor hatta bence 5. sezonda jack in babası yerine geldi john a yardım etti ve sun la konuştu

PsychoRocker demiş,

4 Şubat 2010 @ 19:28

Beyler savasın kuralları var biliyorsunuz?

bence bu kurallarda Jacoba beden Karaduman diye tabir ettigimiz seyede ruh verdi :)

yani o kara duman baskaları gibi görünebilir ama hiçbir zaman kendi bedeni olmaz!

jacob ise kendi bedeninde baska hiçbir bedene giremez :)

bekir demiş,

4 Şubat 2010 @ 19:37

ya benim tek anlamadıgım şey saydin yarası geçti kimse ne tepki verdi nede bişi orası biraz saçma olmamış mı sizce

ben demiş,

4 Şubat 2010 @ 20:34

@Nagini Emin sanırım sen yanlış görmüşsün çünkü Dogen elini kestikten sonra eline eldiven geçiriyor. hatta çiçekleri keserkende elinde o eldiven vardı yani kesik görmen biraz zor gibi geldi bana :) istersen tekrar bak:D

oktay bıyıklıoğlu demiş,

4 Şubat 2010 @ 20:56

PsychoRocker bende ilk başta hurley olur diye düşünmüştüm ama sayidin ikna kabiyiyeti hurleyden çok daha yüksek olacacaktır hemde danışman olmak için daha uygun

Elif demiş,

4 Şubat 2010 @ 20:58

Şimdi diyelim ki sayidin bedenine jacob girdi. o zaman sayidin kurtarılmasını istemezdi ve tapınaktakilere eger kurtarmazsanız başınız belaya girer demezdi.. tabi ordaki adam gerçeği söylüyorsa. bir de söylememe ihtimali var yani jacob sayidin ölmesini istemiş olabilir ama tapınaktakiler bunu belli etmiyolardır. suyun kirli olması ve risk olması da buna işaret yada kum saatinin bir türlü bitmemesi yada adamın inatla kum saatinin bitmesini beklemesi… neden tapınaga getirilmesini istedi derseniz oranın külle koruma altına alınacagını biliyordu diyebiliriz. ama nedense hala kafamda eksik kalan oturmayan bi yerler var bunlardan biri de siyah duman jonhın bedenini kullanıyo ölü bedeni hala duruyor. o zaman sayidin bedeninin de durması gerekiyodu.
Sayidin bedenine jacob girmediyse, siyah duman olabilir ve öyle diyenler var. Bence jacob olma ihtimali daha yüksek çünkü siyah dumanı en son gördüğümüzde lockeın bedenindeydi,aynı anda iki bedene giremicegine göre (ki eger en son gördüğümz andan sayidin canlandıgı ana kdr belirli bi süre geçmediyse ve bunu bilmiyoruz)… bir de külle çevirdiler etrafını nasıl girebilecek. bunların cevaplarını bilmiyoruz ama bnm istediğim sayid sayid olsun jonh locke da john locke olsın herkes kendi bedeninde olsun =)

PsychoRocker demiş,

4 Şubat 2010 @ 21:48

Kafamı ortaya koyuyorum . saidin içindeki jacob degil !

_Katie_ demiş,

4 Şubat 2010 @ 21:50

Blacksmoke Locke’ın, Jacob da Sayid’in bedenine girdi diye düşünüyorum.

jawss demiş,

4 Şubat 2010 @ 22:27

bence o su jacob :S sayidin vucuduna gırebılmek ıcınde oraya yolladı onu cunku suyun rengı degısıyor bence jacob öldüğü için değişmişti

PsychoRocker demiş,

4 Şubat 2010 @ 22:41

of arkadaşlar :D bu kadar basit düşünmeyin jacob saidin bedenine girmedi

LOOOAAASST demiş,

4 Şubat 2010 @ 22:55

Jacob Sayid’in bedenine girmedi.O kirlenen suyun etkisi geç tesir etti Sayid’e.Ayrıca Jacob Sayid’in bedenine girseydi Sayid ve Locke’ın savaşması çok saçma olmaz mıydı?Jack ve Locke olsa neyse….

Ayar demiş,

4 Şubat 2010 @ 23:24

Arkadaşlar 6 sezon promosunu izlediyseniz orada anlık bir karede tapınaktakilerin lideri Sayid’e işkence yapıyordu.Buradan;

Tapınaktakiler Sayid’in bedenine başkasına girdiğini zannedecek ve ona işkence edecekler.Burdan da Sayid’in gerçek Sayid olduğunu anlayacaklar.

oktay b demiş,

4 Şubat 2010 @ 23:53

PsychoRocker kafamız beraber gitsin katılıyorum sana:)))

göksel demiş,

5 Şubat 2010 @ 00:52

arkadaşlar bişi söylemek istiyorum unutmayın ki michael kendisini öldürmek istemişti ama ada buna izin vermemişti.belki de sayidin de böle bir durumdur

Serhat demiş,

5 Şubat 2010 @ 01:00

bnce sayid’in içine şeytan girmiş olabilir xD

cew demiş,

5 Şubat 2010 @ 01:05

renovatio demiş,

4 Şubat 2010 @ 15:58

ya bu digerleri bı zamanlar ölenleri gömmeleri gerekiyordu onları öylece brakamıyorlardı diye hatırlıyorum yada ölenlerin cesetlerini istiyorlardı kara duman onları ele gecirmesin diyemı ki…vardı böyle bıseyde hatırlayamadım tam hatırlayan varsa yazıversınn :))

Böle bi şey hatırlamıyorum ama diğerleri ölülerini sala koyup denize salıyolardı belki bundandır.

ufuk demiş,

5 Şubat 2010 @ 01:48

mesele saidin ölüp ölmemesi değil, tapınağın içinde ölmemesi idi. hurleyle konuşan jacob değil karaduman dı..

Süleyman demiş,

5 Şubat 2010 @ 01:54

Arkadaşlar önemli bir ayrıntıyı karıçırıyosunuz 5.sezonun final bölümünde Jacob’ın ana karakterlerlere bir şekilde temas ettiğini gördük.Kate’e bakkalda jack’e hastanede çikolotayı verirken Locke apartmandan düştüğünde Sun ve Jin in düğününe gitmiş ama temas kurmamıştı diye hatırlıyorum birde Sawyer’ın cenazesine gitmişti.Ve bu bölümde Sayid’in başına geldi ve onada dokundu ki bu adamın richard’da gördüğümüz gibi hayat verme gibi bir özelliği var bence bunu Sayid’de de kullandı.

comrade demiş,

5 Şubat 2010 @ 02:16

“Bunun bazı sonuçları olacak” sözü bazı şeyleri açıklıyor bence. Tapınakta iyileştirilenlerin artık adada Jacob için bulundukarını ve bütün hayatlarını adaya adamak durumunda olduklarını düşünüyorum. Sayid artık canla başla ada için Jacob’ın yanında mücadele edecek. Teorim ise şu şekilde: kum saati bir insanın suyun içinde nefes almadan yaşamasının mümkün olmadığı bir süreye kalibre edildi ve o suya girip de iyileşen birinin gerçekten sudan dolayı iyileştiğinden emin olmak adına uygulanan bir yöntem. Suda iyileşmek insanlara belirli özellikler veriyor. Richard’a bilgelik, doğruluk ve ölümsüzlük gibi özellikleri veren de bu suydu bence. Benjamine liderlik vasfını kazandıran da.. Suyun kirlenmesinin sebebi ise Jacob’ın ölmesi, Richard ve Benjamin’in karadumana yardım etmesi dolayısı ile artık güçlerinden mahrum edilmeleri. Jacob başka bedenlere giremiyor ve taklit de edemiyor yada etmiyor. Karaduman ise cesedi adada olan kişileri taklit ediyor; Christian, John, Claire gibi. Sayid yine kendisi ancak bundan sonra bildiğimizin dışında bir özellik yada özelliklere sahip olacak. Karaduman Richard’ın yandaşlarını da etrafına toplayıp evim dediği tapınağa gidecek ki orası zaten ona aitti ve bilmediğimiz bir sebepten dolayı -belki başka bir savaş- kovulup kulübeye hapsedilmişti. Nihayetinde sıcak savaş da başlayacak.

PsychoRocker demiş,

5 Şubat 2010 @ 13:29

Richard

karadumanın yanında yer almadı. onun kara duman oldugunu bilmiyordu o yüzden richardın güclerinin alınacagını sanmıyorum.

Klübede jacob yasıyordu çünkü etrafı külle çevriliydi =) eger kara duman yasıyor olsa o küllerden dolayı klübeden cıkamazdı.

Said ölmedi.eger ölseydi Miles onla iletişim kurardı. ama kurmadı cünkü saidin ruhu bedenden ayrılmamıstı :) jacobta bedeene giremiyor:)

oktay bıyıklıoğlu demiş,

5 Şubat 2010 @ 13:50

arkadaşlar 3.bölümün fragmanını gördüm.diğerlerinin başkanı sayidi çağırıyor yanlız konuşak diyor sayid de tırsıyor biraz eğer o jacop olmuş olsa sayid hiç tereddüt etmezdi karaduman olduğunu düşündüklerinide sanmıyor çünkü o durumda sayidin cevresine toz dökerler onu hapsederlerdi.ben hala sayidin yeni ricard olduğuna inanıyorum. zaten sayid öldükten sonra cehenneme gitmekten korkuyordu jacop bence ona ölümsüzlüğü vererek bu sıkınıdan kurtarıcak onu.
ben sayidi seviyom adam dinimizi temsil ediyor her nekardar namazı selam vermeden bitirsede:xD

PsychoRocker demiş,

5 Şubat 2010 @ 14:16

oktay cok dgru söylüorsun :D said 6. sezonun kilit adamı bnce :D

taha demiş,

5 Şubat 2010 @ 14:34

arkadaşlar bedenin içine girme gibi bi olay yoq ortada 1 tapınagın güvenlik önlemleri alınmıştı 2 sayidden 2 tane olurdu lockun bedenine girilmedi şekline büründde sayid de yaşadıgnı için onun şekline bürünemez bence sayid orda ölmedi sadece oksijen sizlikten bayıldı ve biraz sonrra geri geldi sadece kafa karıştırmak için yapıldı bu oyun bu arada spolirda jacob bi yerde kendi bedeniyle görünüyodu demek ki geri geldi veya ölmedi o yüzden bedene ihtiyaç duymaz bu arada john yani blacksmoke adanın en yetkili 2 kişisini {jacob ve richard} 1 ini öldürdü 1 ini yakaladı ve şimdiki hedefi tapınak ola bilir richard almasının 1 sebebei ola bilir oda ondan faydalan mak veya almak istedigi bişrey vrr

cew demiş,

5 Şubat 2010 @ 14:40

bedene girmek yada lap diye birbirini öldürmek gibi bi mantık yok herhalde ve kara duman herkeside öldüremiyor galiba öle olsaydı adada her gördüğü ulaşabildiği herkesi tek tek öldürürdü ve öldürdüklerinin şekline gire gire istediği herşeyi herkese yaptırırdı kadim bi kural fln var galiba ortada.Burda kural dediğim insan gibi düşünen varlıkların koyduğu kurallar yada fizik kuralları veya ilahi kurallar fln olabilir.Misal lock kara dumanla ilk karşılaştığında günahsız bi insandı herhangi bişeyden utanç duyması gerekmiodu ama ikinci karşılaştığında öle değildi duman onu bi yere çekiodu.Ekoda günahlarını kabul etmek istemiodu öldürdü duman onu ama ben günahlarını kabul ettiği için onu öldürmedi gibi bişi.

Sinan demiş,

5 Şubat 2010 @ 15:39

Jacob, Sayyidin bedenini kullanıyor… Jacob bunu planlamıştı zaten ve hugoyu ona göre yönlendirdi. Hugoya onun tek yaşama şansı tapınak dediği an sayyidin orada ölüp ruhundan ayrılmış bedenine ruh olarak girecek ve sayyidi bu şekilde yaşatacaktı… Demek istediği ve yapmak istediği tam olarak buydu. Jacob ruhsal bir varlık bu tabir dizidede geçiyor jacob böyle tanımlanıyor. Ölmüş bedenlere girmek onun bir özelliği.

PsychoRocker demiş,

5 Şubat 2010 @ 16:57

yaw ben demekten sıkıldım :D siz inatmıı yapıyorsunuz..

saidin bedenine jacob girmedi. said ölmedi çünkü bunu hep diizide yasananlar hemde ilerki bölüm fragmanlarından anlayabiliriz

cew demiş,

5 Şubat 2010 @ 17:54

Ölmüş bedenlere girmek diye bi özelliği yok büyük ihtimalle.Ama şöle bi şey olabilir.Ben Sayid tarafından vurulduktan sonra tapınaktaki o suya bandırıldı ve richard geri döndürülemiycek şeyler olacağını söyledi ve bi şekilde ben bu zamana kadar gelip jacop ı öldürdü.Sayid içinde böle bi şey sölediler.Ama bi fark var ben suya bandırıldığı zaman su temizdi ama karadumana hizmet etti ve sayid suya bandırıldığında su kirliydi belki oda jacop a hizmet edicek yada ben özünde yaptıklarından pişmanlık duymuycak bi insandı suya bandırıldığında ama sayid yaptıklarından pişmanlık duyuyordu.(bilincinde olarak yada olmayarak)

Sanki sayid richard gibi hiç yaşlanmıcak bi adam olabilir yada mikail gibi hiç ölmeyen bi adam (belkide mikail zamanında gözünden vuruldu ve ölmek üzereyken onu bu suya bandılar ve richardda belki öle ama bu suyun yan etkileri var yaşlanmamak veya fiziksel yaralarla ölmemek gibi ama herkesde aynı yan etkiyi göstermiyor olabilebilir).

Sinan demiş,

5 Şubat 2010 @ 18:12

hurley’e hugo demişim yukardaki yorumumda :D çok güldüm kendime :D lost adamı sarhoş ediyo böyle hatalar olur af buyrun :D

alpeyyy demiş,

5 Şubat 2010 @ 18:28

anlatılmak istenen kahramanlarımız adaya hiç düşmeyecek. hayatlarına kaldıkları yerden böyle devam edecekler. bu sezonda anlatacakları nasıl adaya düşmekten kurtuldukları ve hayatlarında normalde ne yapacakları. juliette işe yaradı derken bunu kastediyor. adaya düşmekten kurtuldular ama nasıl kurtuldular bilmiyorum. onu gösterecek bu sezonda.belkide adada çıkacak olan savaştan sonra herşey normale dönecek. jacob bilerek ölüyor. öleceğini biliyor ve bundan kurtulmaya çalışmıyor. john lockenin sıradan basit bir adam olduğunuda gördük. ve son olarak karaduman sayidin vücudunda. sayid canlandı karaduman ewine döndü.

Selfo1 demiş,

5 Şubat 2010 @ 18:38

bence sayidin içine jacobun ruhu girdi ?

PsychoRocker demiş,

5 Şubat 2010 @ 18:52

Sinan

hugoda dogru :D hem hurley diyorlar hem hugo :D

Can demiş,

5 Şubat 2010 @ 19:46

kağıtta sayidin ölmesi gerektiği yazıyordu bence. çünkü jakop onun içine girmeliydi. ama bizimkilere tam tersini söylediler çünkü sayidin ölmesi gerektiğini söyleselerdi bizimkiler tedirgin olacaktı noluyoa lan diye. ama şuanda bizimkiler sayidi gerçek sayid sanıyorlar ama yanılıyorlar. jakop (sayidin bedeninde) böylece bizimkiere istediklerini yaptırabilecek rahatlıkla. jakop yeni askerler kazanmış oldu. miles’ın neden birşey hissetmediği konusuna gelirsek, onuda bir şekilde bağlarlar senaristler. o kısmı kafa karıştırmak için koymuşlar, çünkü bizimde sayidin gerçek sayid olduuna inanmamızı istiyorlar, oyuna gelmeyelim :)

lvleric demiş,

5 Şubat 2010 @ 20:30

bence sorulması gereken soru DES in o uçakta ne işi war :)))

fenerli demiş,

5 Şubat 2010 @ 22:22

sahildekilerle tapınaktakiler arasında savaş çıkacak.Jacob güçlü birini aradı bedenine girmek için.Sayid işkence yapabiliyordu.Jacob’ı tutanlarla Blacksmoke’u tutanlar arasında çıkacak savaşta Sayid’in kişiliği çok işe yarayacak…

PsychoRocker demiş,

5 Şubat 2010 @ 22:33

can aslında siz oyuna gelmeyin :D

allahım o said işte :D jacob girmedi.

lostisland demiş,

5 Şubat 2010 @ 23:23

Sinan demiş,
5 Şubat 2010 @ 18:12

hurley’e hugo demişim yukardaki yorumumda :D çok güldüm kendime :D lost adamı sarhoş ediyo böyle hatalar olur af buyrun :D

:)
doğru yazmışsın ama!!!
hurley lakabı sanırım, adı hugo reyes
demek bilinçaltına iyice yerleşmiş bak ;)

samisenol demiş,

6 Şubat 2010 @ 06:52

karadumanın insan bedenine yada şekline girmek gibi bir özelliği var.3 bölüm fragmanını izlerseniz tapınak liderinin saide işkence yaptığını görürsünüz karadumanın saidin bedenine girme ihtimaline göre.yani ben böle düşünüyorum adam durduk yerde saide neden işkence etsin.
bide yapımcılar açıkladılar 6.sezon jack üzerine yoğunlaşıyor diye ve bunun yanında dah önce ölen karakterlerin tekrar ortaya cıkacağını söylediler.

isimsiz demiş,

6 Şubat 2010 @ 11:01

suyun pis olduğunu hatırlyonuzmu bence o jacob’ın kanıydı ve bu sayede sayid’in bedenine girdi.Ayrıca tapınaktakilerin sayid’i suya sokmadan önce jack’e bazı riskler var dediğini hatırlatırım.Aynı şey daha önce çocuk benjamin öldüğünde de olmuştu Richard;Ben ‘i suya sokacakları zaman kate ve jack’e asla eskisi gibi olmaz,masumiyetini kaybeder demişti.Aynı şey sayid2in başına da gelmiş olabilir.

Fatih demiş,

6 Şubat 2010 @ 16:08

Size gözüme çarpan birşeyi aktarayım;

Sayid tapınakta yerde ölü yatarken miles onunla konuşuyor.

cew demiş,

6 Şubat 2010 @ 17:06

Miles onunla konuşmuyor zaten milesin ölülerle konuşmak gibi bi yeteneği yok ölenlerin ölmeden önce neler düşündüğünü hissedebiliyor ve orda bi şey hisetmiyor ondan şaşkın bi şey hisettiğinden değil bi şey hissetseydi zaten şaşırmazdı normal karşılardı.

danthe demiş,

6 Şubat 2010 @ 17:18

oda değilde son samuraydaki karizma abinin diziye katılması güzel olmuş.bu abinin son samurayda tom cruise u dağıttığı sahne aklımdadır hala

mustafa demiş,

6 Şubat 2010 @ 18:39

ya abi sayid öldü bence bedenine de jacob girdi.böylelikle saflar belirlenmiş oldu. jacob vs black smoke. erlerde hazır zaten bizim tayfalar ve sayid(jacob); benjamin, yeni düşen uçaktaki yolcular ve john locke(black smoke) müthiş bi kapışma olacağa benziyor. Sayid ve John Locke’ın karşı karşıya gelecek olması da ilginç olacak. ne için ve gerçekte kimler arasında olacağını sonradan öğreneceğimiz bir savaşa hazırlanıyor. jacob kim? Black Smoke( Evine dönmeyi arzulayan ve bunun için uğraştığını söyleyen) kim? Hangisi iyilerin yanında hangisi değil? umarım hepsini öğreniriz. Diziyi muallakta bitirirlerse millet söver söyliyim. bu yüzden bu sezondan fazlaca sophistike şeyler ummayalım. herşey somutlaşacak, yerli yerine oturacak, kimlikler açığa çıkacak. olay nedir abi? ye cewap verilecek o kadar…

merve demiş,

6 Şubat 2010 @ 19:25

karaduman insanların bedenine girmiyor sadece onlar gibi görünüyor karaduman lockenun görüntüsünü almış bu kesinleşti lockun cesedini gördük ama sayidin ayriyetten cesedini görmedik zaten mileste sayidi duyamadı bu yüsden o dirilen gerçekten sayiddi su kirli oldugu için sanırım etkisini biraz geç gösterdi die düşünüyorum

merve demiş,

6 Şubat 2010 @ 19:36

TheBull demiş,

4 Şubat 2010 @ 11:04

Hatta Jack’in babasının tabutunu Jack 1. bölmünde boş bulmuştu..^^

bence uçaga hiç konulmamıştı jackin babasının cesedi

Ahmet demiş,

6 Şubat 2010 @ 20:22

said yaşıyodu içine kimse girmedi :D çünkü miles başucunda duruken onunla iletişim kurmaya çalışıyordu aslında.Fakat kuramadı bu yüzden şaşırdı ;) :D:D:D

mhmt demiş,

7 Şubat 2010 @ 12:03

black smoke herşeyi planlamıştı…
Evet benm teorim de bu black smoke 815 adaya düştüğünde adada kalmayı en çok isteyen kişi olan Locke’ı gözüne kestirmişti ve kulübede Cristian Shephard kılığında Lockla konuşarak ona adayı taşımasını söylemişti.( lock ve ben o zamanlar cristianaı jacop sanıyorlardı ama yanılmışlardı )böylece zamanda sıçramalar olacak ve lockeın ölmesi gerekecekti. Black smokeda onun bedeninin kullanabilecekti.

Şerif demiş,

7 Şubat 2010 @ 15:50

BlackSmoke aynı anda iki yerde olamaz. Çünkü sahilde Richardı sırtına alırken aynı anda Sayit in vücuduna giremez zaten ona benzeyebilir örneğin John Locke un cesedinin yanından geçtiği gibi. Bu tez bunu da çürütüyor. Ama burada Sayit suyun sayesinde tekrar diriliyor çünkü Benjamin ufakken bu su sayesinde ölümden kurtulmuştu.

cew demiş,

7 Şubat 2010 @ 18:30

mhmt demiş,

7 Şubat 2010 @ 12:03

black smoke herşeyi planlamıştı…
Evet benm teorim de bu black smoke 815 adaya düştüğünde adada kalmayı en çok isteyen kişi olan Locke’ı gözüne kestirmişti ve kulübede Cristian Shephard kılığında Lockla konuşarak ona adayı taşımasını söylemişti.( lock ve ben o zamanlar cristianaı jacop sanıyorlardı ama yanılmışlardı )böylece zamanda sıçramalar olacak ve lockeın ölmesi gerekecekti. Black smokeda onun bedeninin kullanabilecekti.

Dediğin şeylerde mantıklı şeyler var ama eksikliklerde var black smoke neden locke un şeklini kullanmak istiyordu ve jacopla black smoke düşmansa neden jacop locke u diriltti

Ben şöle bi şeyler ekliyim bu jacopı ve karadumanı o ab-ı hayat suyuna bandırılan bir insan öldürebiliyordu ve karaduman locke olarak beni manipule edip jacopı öldüreceğini ne kadar biliyorsa jacopda o kadar öldürüleceğini biliyordu ama kara duman jacopı öldürmenin verdiği zafer sarhoşluğuyla daha ilerisini idrak edemedi ama jacop hurleye verdiği o gitar kutusuyla sayidin o sıralarda vurulcağını ve gelip o suya bandırıldığında canlanmazsa kendi gücünün tükendiği belli olucakdı ve sayid ölürse onların başı beladaydı ama sayid canlandı.artık jacop hurleyi sayidi manipule ettirterek dumanı olması gereken yere zincirletecek (ve ya öldürtecek) ve bizimkiler kendi aralarında da bölüncekler ve bi kısmı jacopa hizmet ederken bazıları dumana hizmet edicek ama duman galip gelicek çünkü duman onların adaya gelmemesini isteyen kişi ama jacop onları adaya çağıran kişi.zamanın başından beri süren bu savaş bi şekilde ikisininde engellenmesiyle bitecek.Ne duman evine gidebilecek ne de jacop adaya başkalarını çağırabilecek.

Ferhan demiş,

7 Şubat 2010 @ 18:36

yeni farkettiğim bişey ve paylaşmak istedim jacob ve siyahlı adamın konuşma sahnesinin sonunda kırılmamış heykelin elindeki sembol jacobun hurleye verdiği gitar kutusunun içindeki sembolün aynısı :)

Einstein demiş,

7 Şubat 2010 @ 21:03

kara dumanın evim dediği yer bence Mısır ve richardı esir alarak tapınağa gidip sayidle takas yapmaya çalışacak adanın zaten sahra çölüyle bir bağlantısı var orkide de çarkı çevirenler çöle ışınlanıyo aslında biri kara dumanı zamanda ve mekanda hapsetmiş olmalı kara duman musa tarafından lanetlenmiş ve bu yüzden istemediği özelliklere sahip

lostt da lost demiş,

8 Şubat 2010 @ 12:01

Arkadaşlar saçmalamayalım lütfen hiç jacop sayıd ın bedenıne gırecek olsa tapınakda ki halkına da sayıdı öldürün içine giricem dese adamlar hurley jacop öldü dediğinde 3.5 atıp hertarafı korumaya alırlar mı nasılsa jacop sayıd olup gelecek dıye beklerler..

çok mantıklı bir şey var ki sayıd yaşıyor mıles onunla konuşamadı hurley de göremedi ne de olsa biri ölülerin son sözlerini duyuyor diğeri de konuşuyor.. yine jack kalp masajları işe yaradı ki hayata döndü..

brc demiş,

8 Şubat 2010 @ 16:37

cew demiş,

6 Şubat 2010 @ 17:06

Miles onunla konuşmuyor zaten milesin ölülerle konuşmak gibi bi yeteneği yok ölenlerin ölmeden önce neler düşündüğünü hissedebiliyor ve orda bi şey hisetmiyor ondan şaşkın bi şey hisettiğinden değil bi şey hissetseydi zaten şaşırmazdı normal karşılardı.

eğer konuşamıyorsa ( haklı olabilirisn tabii ) , walt’un babaannesi onu evine çağırdığında nasıl oldu da o evdeki hayalet (?)(ya da walt :s ) ona paranın yerini göstermişti ? O da bi saçmaydı ya neyse….

cew demiş,

8 Şubat 2010 @ 19:07

Brc
Ölmeden önce o paranın nerde olduğunu biliyordu çocuk sonradan öğrenmedi :S

cew demiş,

8 Şubat 2010 @ 19:10

O şey gibi bişey galiba insanlarda elektrikle çalışıyorlar aslında yedikleri şeker fln bilmem ne bir sürü biyolojik olay ama sonucta beyindeki sinir uyartıları bir elektrik ve miles o elektrik alanını farkedebiliyor galiba ¿

cew demiş,

8 Şubat 2010 @ 19:13

Sahte lockun evim deiği yer ya uzay :S, ya kendi bedeni :S , yada tapınak (çünkü belki sahte lock duman değilde jacopın ta kendisi yer değiştirdiler bi şekilde ve öle olursa sahte locke jacop ve sayid yada o uzakdoğulu amca duman :S)

cew demiş,

8 Şubat 2010 @ 19:14

Çünkü jacop be esau hakkındaki hikayede jacop esauyu kandırarak ilk doğum ve kutsanmışlık hakkını üstüne alıyordu

DESTINY FOUND demiş,

9 Şubat 2010 @ 16:07

Siyahlı adamın evim dediği yer tapınak çünkü fransız kadının zamanını hatırlayın o zamanlar tapınak ona aitti.hatta siyah duman için canavar değil de tapınağı savunan güvenlik sistemi diyordu.Sayid’e gelecek olursak biraz mantıklı düşünelim sayid’in durumunda bir acayiplik olduğu Miles’in verdiği tepkiden belli. sayid’in bedenine giren kara duman değil.Jacob sayidin bedenine girdi.Sayidin normalde dirilme ihtimali yok.Çünkü pınardaki suyun iyileştirici özelliği kaybolmuştu.Tapınaktaki lider elini kanattıktan sonra su onun elini iyileştirmedi ayrıca suyun rengi de kirliydi.
Bu yüzden Sayidin bedenindeki aslında Jacob.

Hey guys! Where are we ? demiş,

10 Şubat 2010 @ 12:01

bir de 5. sezonda Benjamin vurulduğunda tapınağa getirilirken;

Richard “iyileşir ama asla eskisi gibi olmaz” demişti. Sayyid de eskisi gibi olmayacak.

ahmet demiş,

14 Şubat 2010 @ 12:46

arkadaşlar bir sorum olacak bu tvde tnt ekranlarında yayınlanan LOST ne zaman yayına girecek

jakoben demiş,

14 Şubat 2010 @ 23:29

Sayid öldü, adada şimdiye dek hiçbir ölen geri dönemedi. Benjamin ise ölmemişti, hayat suyu da olsa ölüyü geri döndüremeyecek. Ölümün kesinliğiyle ilgili veriler eski sezonlarda da vardı. O yüzden o kişi artık Sayid değil, bakalım gerçekte kim, belli olacak..

jakoben demiş,

14 Şubat 2010 @ 23:46

Ayrıca Japonun kağıdı okuduktan sonra yaptığı açıklama gerçeği yansıtmıyor da olabilir. Jakop, belki de onu suda boğmanız gerekiyor demişti. Zaten Sayid baya çırpınmasına rağmen resmen boğdular. Çünkü bedenine girmek istiyordu. Aynı anda hem Sayid hem de Juliet ölüm döşeğindeydi ama bedene girmek için uygun kişi tab ki Sayid’di o yüzden onu tapınağa ilettirdi..

nunuk demiş,

20 Şubat 2010 @ 12:00

soyle bi tezim var:

-zamanında adada mısırlıların(zaten simge ve koca mısır heykelleri onu gosterıyoki)olumsuzluk denılen bu suyu buldukları ve bu suyu bi omur boyunca koruyacaklarına yemın etmıslerdır,bunların isimleri digerleri olarak tanıdıgımız ada yerlileridir.

-adanın lideri adayı korumakla mukelleftir,,adanın varisi 2 adaydır birisi karaduman digeri ise jacoptır,zamanla bi sebepten dolayı karaduman denilen kisi kazayla ölur ve bunu olumsuzluk suyuna gotururler,burada iylesir fakat eskisinden daha sinirli daha seytansı bi hal alır,,,,sevdigi herseye zarar vermeye baslar,,jacop bunu durdurmak icin klubeye hapseder,kulubenin etrafı sıyah tozla cevrılıdırki oradan cıkamaz,,,,bu arada jacop ada icin kendi yerine gececek kısılerı aramaya baslarki bunlar bizim lost karakterleridir,,,her birini farkındaysanız umudunu kesmıs bı yenılık ve baslangıc ısteyen karakterlerdır,doktorun babasına olan vıjdanı,sawyerin aile trajedisi,lockn ayagı ve baba trajedisi,kate nın aranması yani her biri adayı korumak icin birer adaydır ve elemelerden gecmektedır,halbuki adada son bi kisi secilecek ve diger herkez normal hayatını surdurmeye devM EDECEKTİR,,lakin karaduman bunu onaylamamakta adanın kendisinden koruyacak yeni jacopa gerek olmadını soylemektedir,,,yani”karadumandan koruması icin cagrılan lost zedelerin arasından secilecek yeni jacopa gerek olmadını soyleyen,bu sıyah adamın tek amacı okadar guvendıgı bu adamlar tarafından oldurulmesını saglamaktırki bunu benjamine yaptırdı,,,simdiye kadar bizler jacopu hıc gormedık ama hep doktorun babasını jacop sandık halbuki en basından belli tum bu olayların tek amacı karadumanın jacopu kendi adamlarıyla oldurtup,tapınagı yıkıp ozgurlugune kavusmaktır,,,magarada bircok isism yazıyor bunların hepsi daha onceki adaylar ve hıcbirisi bunu basaramamıs olması…daha oncede bir cok kez adaya gelen kaza zedeler oldu,yani lost ucagıyla burda kalmaz,tıpkı sıyah adamında jacopa dedıgı gıbı,,gelırler savasırlar vede gıderler,,,,sayed e gelince yeni kara duman olabilir ama adaya bide jacop lazım dimi:))oda buyuk ıhtımal doktor yada sawyer dır.ama benim gorusum su sekılde,,,,doktor jcopsa sawyer karaduman olur zamanla bıkac bolum sonra sawyer olurse sasmayın,,suya sokarlar onu yakında,,,

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın