Hiyeroglifler

lost_fan_net_hiyeroglif

Lostfanlarının en çok kafasını kurcalayan şeylerden biride, son zamanlarda sıkça karşılaştığımız Mısır bağlantılı hiyeroglifler olmuştur. Bu inceleme ile birlikte bazı soru işaretlerinin netlik kazanacağını düşünüyoruz, keyfini çıkarın..

 
Anlamı:
"kuzeye seyahat" veya "aşağı yönde seyahat" veya "suyun akıntısı" veya
"kuzey"
 

Görüldüğü yer:
Daniel’in haritası
 
Anlamı:
"seyahat" ya da "bir yandan diğer yana geçmek"
 

Görüldüğü yer:
Donmuş Çark,
Tapınak
 
Anlamı:
"Ayıp, suçlanmayı hak eden /Suçlanabilir "
 

Görüldüğü yer:
Tapınak
 
Anlamı:
"Gökyüzüne giden yol/cennet"
 

Görüldüğü yer:
Tapınak
 
Anlamı:
"efendi ya da akıl hocası"
 

Görüldüğü yer:
Tapınak
 
Anlamı:
"çevre" veya "zaman" veya "yaşam süresi"
 

Görüldüğü yer:
Donmuş Çark,
Tapınak
 
Anlamı:
"seyahat"
 

Görüldüğü yer:
Ben’in gizli kapısı
 
Anlamı:
"ömür" ya da "çağ" ya da "zaman boşluğu"
 

Görüldüğü yer:
Tapınak

 

 
Anlamı:
"zamanın kralları ya da antik zaman"
 

Görüldüğü yer:
Daniel’in haritası,
Tapınak
 
Anlamı:
"ölüler diyarı" ya da "ölmek"
 

Görüldüğü yer:
Kuğu(Swan) İstasyonu, Ajira Airways geçiş kartı,
Jack’in temizlediği tahta
 
Anlamı:
"Çağrı yapmak" ya da "davet etmek(ruh)"
 

Görüldüğü yer:
Ben’in gizli kapısı
 
Anlamı:
"Koruma"
 

Görüldüğü yer:
Ben’in gizli kapısı
 
Anlamı:
 ? Bilinmiyor
 

Görüldüğü yer:
Donmuş Çark
 
Anlamı:
"Ayıp, suçlanmayı hak eden /Suçlanabilir "
 

Görüldüğü yer:
Donmuş Çark
     

Kaynak: Lostpedia
Çeviri: Gülçin KARAKUŞ

yago demiş,

22 Nisan 2009 @ 08:45

yakında bi firavun çıkarsa hiç şaşırmayın

ZeL4Ever demiş,

22 Nisan 2009 @ 09:24

Vaybe bunları bir kenera yazıyım ezbelermek lazım :) lostfan teşşekürler !

musa demiş,

22 Nisan 2009 @ 09:39

e yani artık gün gibi ortada yalnız senaristler finalde herşeyi bilimsel olarak açıklayacağız dediler KAYIP UYGARLIKLAR ATLANTİS ve MU MEDENİYETİ BİLİMSEL OLARAK KANITLANMADI (bildiğim kadarıyla) eğer finali MISIRlılara veya ATLANTİS ve MU MEDENİYETİNİN BİR UZANTISI ise şahsım olarak kendimi aldatılmış hissederim (çünkü senaristler bilim dediler yani kendimi şöyle ifade edeyim. Jodie Foster’ın oynadığı MESAJ adlı filmde çok sevdiğim bir kaç sahneden birini yazayım peder bilim kadınına soruyor TANRI(ALLAH)a inanırmısın diye oda ben bilim insanıyım fizikte kanıtlanmış şeyler için elle tutulur bir delilin olmalı diyor (ben söylemiyorum bilim insanları diyor bu reblik bence doğrudur) yani eğer dizi bilimsel bir finalle bitecekse ve buna bağlı olarak bilimsel olarak kanıtlanmamış medeniyetlere ATLANTİS veya MU medeniyetine çıkarsa final yukardada dediğim gibi kendimi ALDATILMIŞ hissederim ama senaristler bilim le ilgili bir şeyler söylemeselerdi derdimki ne kafana takıyosun ya dizi işte izle keyfine bak(yinede öyle hala hayranlıkla izliyorum) derdim ama dediğimgibi bilim diyorsan o zaman bilim le ilişki lendirsinler KARDEŞİM…….!!

umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir ….

musa demiş,

22 Nisan 2009 @ 09:48

yanlış anlaşılmasın diye bir iki şey daha söyleyeyim yukarda sözünü ettiğim filmle ilgili (mesaj) orda kadın uzaya çıkıyor ve uzayı derin bir hayranlıkla izliyor.(filmde en sevdiğim sahne) Bence kadın orda bırakın (HAŞA) ALLAH’ı sorgulamayı ona inanıyor(yada ben ALLAH’a inandığım için o sahnede kadınında benim gibi düşünmesini istedim)……

ControlleR demiş,

22 Nisan 2009 @ 09:57

Sanırım herkes büyük bir sabırsızlıkla dizinin mısırla bağlantısını merak ediyordur. Tarihte belki de eski mısırda yaşanılanlar bizimkiler ve others tarafından yaşanılmış ta olabilir gibime geliyor. Yeni bölümü sabırsızlıkla bekliyoruz.

panço demiş,

22 Nisan 2009 @ 10:09

bu kadar hiyeroglif yazısının gözümüzün içine içine sokulmasının vardır elbette bir sebebi.senaristlerin diziye gizem katmak için yaptıklarını düşünmüyorum.Kesin adanın geçmişini kayıp atlantis veya mu uygarlığına baglayacaklar.zaten burdan göçen insanların mısıra gittikleri söylenir.yazılarını da mısıra götürmüşlerdir.o nedenle ben dizinin mısıra bağlanacağını söyleyenlere katılmıyorum.zaten bermuda üçkeni ve benzeri olaylarla ilgilenenler her zaman mu ve atlantis ismine rastlamışlardır.gelelim tapınakta yazan”efendi akıl hocası” yazısına jacob kulübesinde yaşadıgına göre bu akıl hocası black smoketur.tapınakta mazgalların arasından çıktığını hepimiz gördük.dizi kahramanlarının 2.sezondan beri soyledikleri ”ada izin vermez” veya ”ada böyle olmasını istiyor” dedikleri o adanın özü,ruhu siyah dumandır ve belki de jacob aracılıgıyla insanlara ne yapması gerektiğini soyluyordur.Tapınaktaki bu yazıdan siyah dumanın efendi oldugunu anlıyoruz.Jacob sadece onun sesi oluyor.

desperado demiş,

22 Nisan 2009 @ 12:00

swan istasyonunda kodun girilmemesinden sonra sayacın hiyeroglif yazılar göstermesi ve bu yazıların “ölüler diyarı” ya da “ölmek” anlamına gelmesi çok ilginç. Bu manyetik patlamada adadaki herkes öldümü yoksa ölüler diyarınamı gitmiş oldu yoksa her ikisidemi. Bence bunu tartışmalıyız..

ismrliyimm demiş,

22 Nisan 2009 @ 13:12

desperado demiş,

22 Nisan 2009 @ 12:00

swan istasyonunda kodun g

aynı şeyi ben de düşündüm. daha da ilginci yani asıl kafamı karıştıran şey, aynı hiyeroliflerin ajira airways’in logosunda olmasındaydı. çevirirken ekstra açıklama var mı diye baktım ama bulamadım.

sawyer demiş,

22 Nisan 2009 @ 13:21

@musa
herşeyi bilimsel olarak açıklayacaz dediler ama bu dizinin bilimsellikle alakası yok bence.Black Smoke u bilimselikle nasıl açıklarsın? Ayrıca geçmişe gitmek nasıl açıklanabilir.Bazı bilim adamları geçmişe gitmek mümkün olabilir diyor.Ama bilimsel olarak açıklaması yok.Dediğin gibi MU Kıtasıda aynı şekilde bi varsayım.Kesin olarak bilinmediği için bilimsel açıklaması da yok.Bu dizinin sonunda bilimsellik aranırsa bi şekilde biter.O da yaşanılan herşeyin bir hayal olmasıdır.Belkide Flight 815 deki bi yolcunun ruyasıdır bu 6 sezonun sonu:D

zeusonur demiş,

22 Nisan 2009 @ 14:30

Zaman yolculuğu bilimsel değil ama şimdilik imkansızdır çünkü henüz ışık hızına ulaşamadık ama bence bilimsel dendiğinde çok dar düşünüyorsunuz yani bundan beş yüz yıl önce dünyanın yuvarlak olması hiç de bilimsel değildi. Bence senaristlerin söylemek istediği dizinin sonunda bu sihirmiş gibi bir açıklama olmayacağıdır ve son olarak Lost adasının Atlantis ya da Mu ile finallendirileceğini de hiç sanmıyorum, bu herkesin tahmin ettiği bir şey ve senaristler böyle bir sıradanlığa düşmez.

skywalker demiş,

22 Nisan 2009 @ 15:11

sizdeki bu bilimsellik takıntısı nedir anlamıyorum.bu dizide bilim dışı o kadar cok sey var ki, siz kalkmıssınız yok mısırlara yada uzaylılara baglarlarsa hayal kırıklığına uğrarım gibi şeyler söylüyorsunuz.miles’ın ya da hurley’nin ölülerle konuşması,ya da richard’ın yaşlanmaması gibi şeyler size mantıklımı geliyor,yada bilimle acıklayabiliyormusunuz?bi hikaye var hani;”kazanın doğurduğuna inanıyorsunuz da öldüğüne mi inanmıyorsunuz?” bence bırakın bilimi falanda,dizinin tadını cıkarın.böyle dizi bi daha zor gelir.adamlarda nasıl istiyorlarsa öyle bitirsinler.canı istemeyen izlemez.

PİNAR demiş,

22 Nisan 2009 @ 15:22

desperado demiş,
22 Nisan 2009 @ 12:00

swan istasyonunda kodun girilmemesinden sonra sayacın hiyeroglif yazılar göstermesi ve bu yazıların “ölüler diyarı” ya da “ölmek” anlamına gelmesi çok ilginç. Bu manyetik patlamada adadaki herkes öldümü yoksa ölüler diyarınamı gitmiş oldu yoksa her ikisidemi. Bence bunu tartışmalıyız..

Evet bencede bunu tartışmalıyız ve bu ölüler diyarı olayını Miles çözecek gibi geliyor bana..Ayrıca birçok şeyin bilimselliğe bağlanması dışında,Mısır la ilgili işaretler,hiyeroglifler ve Black Smoke u düşünürsek mistik durumlarda söz konusu.Kaldı ki Miles ın bu durumdaki önemi ortaya çıkıyor ve bilimle eski zamanların gizemli havası birleşiyor.İnsanda çok büyük bi merak uyandıracak başka bişey olamaz.

LOSTinLOST demiş,

22 Nisan 2009 @ 15:46

bilimsel bir teori olarak açıklanması gerekiyor derken, bilimsellikten ne anladığınıza bağlı 2+2=4 şeklinde açıklanmasını beklemeniz bu kadar olaydan sonra pek mümkün değil, bilimsel bir TEORİ olarak bence açıklanabilir..

bahsi geçen mu kıtası vs durumlarla ilgili adamların elinde bazı kanıtlar var fakat durum tam olarak açıklanamıyor,

alt tarafı bir dizi sonuçta..

LOSTinLOST demiş,

22 Nisan 2009 @ 15:48

— AYRICA BEKLENTİLERİNİZİ BU KADAR YÜKSEK TUTTUĞUNUZ SÜRECE, DİZİNİN İLERLEYEN BÖLÜMLERİNDEN VE DİZİNİN SONUNDAN DAHA AZ ZEVK ALICAKSINIZ BENCE—

– BENCE BİR ŞEY BEKLEMEKTENSE SADECE TADINI ÇIKARMAK EN GÜZELİ :) —-

yasmin demiş,

22 Nisan 2009 @ 16:36

O FIRAVUN JACOP OLMALI O ZAMAN :))

tedy demiş,

22 Nisan 2009 @ 16:54

ljgu g7gmfr6r9m nm ott 7 90y7y h78 7y98y y 97hh 8*8j*8-8 nb3s6as6c 76
*-0ö890un y76770tnj6 06*

TEDY

lostmania muro demiş,

22 Nisan 2009 @ 17:00

walla arkadaşlar bazı şeyleri şekillerle değilde yazı olarak yazsalardı lostun ne gizemi kalırdı ne de izlenirliği merak uyandırmak ve kafa karıştırmak için yapılan klasik holivud(orjinalini yazmaya uğraşamadım :P )oyunları bana kalırsa finalden pek hoşnut olmayacağız tatmin etmeyecek bizim gibi lost manyaklarını. :)

zeusonur demiş,

22 Nisan 2009 @ 18:25

bence de beklentileri yükseltmeden sadece dizinin zevkini çıkartmak gerekiyor. Yine de dizinin sonunda bilimsel bir teori oluşturulacaktır ve milles’in ölüleri duyması ve riçırt’ın uzun yaşaması gibi şeyler şu anda bize çok uçukmuş gibi geliyor çünkü tam anlamıyla açıklanmadı, tıpkı yeminin adada Eko ile konuşması 2. sezonda çok garip geldiği gibi ama şimdi onun aslında duman olduğunu öğrendik.

Milles’a bilimsel bir teorim var; İnsan beyni elektronlarla çalışmıyor mu? yani elektrik dalgalarıyla ve manyetik alan yayıyor. bence adada bulunan insanların bazıları (bu durum neye göre seçiliyor?) adadaki büyük manyetik güçten etkileniyor ve öyle bir hale geliyor ki ölmüş insanının bedeninde bıraktığı manyetik alanla ölmeden önce ne düşündüğünü duyabiliyor (Milles ölünün bedenine bakmak istedi ve gördüğü ölülerin sadece ölmeden önce ne düğşündüklerini söyleyebildi, aslında onlarla konuştuğu söylenemez) ve adaya yeni gelenler de bu yetiyi yavaş yavaş kazandıkları için bazı fısıltılar duyuyorlar ama anlamıyorlar. Swan istasyonundaki kaza yüzünden insanlar bir anda ölülerin seslerini en azından bir süre için çok net duymaya başladılarsa, bu yüzden hiyeroglifleri yazmış olabilirler.

panço demiş,

22 Nisan 2009 @ 18:26

@lostmania muro
valla diziyi yazanlar bizden daha da manyak:)böyle olaganüstü bir diziyi kaç beyin bir araya gelip yazıyo kendilerini tebrik etmek lazım.ben bu ekipten hayal kırıklıgı yaratıcak bir son beklemiyorum.çok şaşkınlık yaratacak ve bizim 1 hafta ortalarda sersem sersem dolaşmamızı sağlayacak bir final bizi bekliyor bence.bu kadar umutsuz olmayın lütfen bugüne kadar losttan daha iyi bir dizi biliyor musunuz?

olds 90 demiş,

22 Nisan 2009 @ 18:28

adanın dünya tarihinin her yerinde olduğu gibi bi mısır geçmişi var nasıl bugün yasadığımız toprakların da varsa.o yüzden mısıra bağlamalarını anlayamamanızı anlamak çok güç.çünkü dizide zaman kavramı var ve adada bu zaman devamlı oynuyor. tabikiide e n eski tarihi mısıra kadar gideceklerdi yoksa işin tılsımı ilginç yanları nerde olcaktı richardın yaslanmamasını miles hep bu şekilde açıklayacaklar.ada bizim kiler düştüünde 2001 yılında zaman sabitindeydi rakamları girerek her 108 dak bi bunu sağlıyordu desmond bi gün basmadı ve tarih kayıp günümüz 2004 gelince uçak düştü yani bizimkiler okyanus dibine değilde bu adaya düştüler sora hatırlarsanız desmond rakamlara yine girdi ve yine 2001 yılına sıkıştılar bu yüzden ada var ama yoktu ve bizimkilerin hikayesi bu garip adada böle başladı öncesi ise normal olarak mısırlara dayanıyordu simdi bu zamanlara geri dönüyorlar
zaten senaryo yazılmış bitmiş ti finalleri bile belli adamların sonradan uydurmadılar yani korkmayın izleyin keyfine varın

βоЪ MấŔĿ3ý demiş,

22 Nisan 2009 @ 18:35

Zaten filmi Mısırlılarla bağlantılı hale getirdiler. Bunun gerisi mutlaka gelir. Sezon finalinde ne olacak merak ediyorum. Garanti şu heykelle ilgilidir. Birde şu Richard’ın flashbacklerini gösterseler süper olur. Sırların çoğu o zaman ortaya çıkar buna inanın. :D

BOB MARLEY’den saygılar

βоЪ MấŔĿ3ý demiş,

22 Nisan 2009 @ 18:42

Zaten hiyogriflerin anlamlarını iyi bir şekilde okuyup incelerseniz dizinin ne kadar süper felsefi konular işlediğini görürsünüz.

Any demiş,

22 Nisan 2009 @ 19:16

@βоЪ MấŔĿ3ý

Evet richardın flashbackleri gösterilse baya bi sır çıkar ama onun flashbackleri 6 sezon daha olsa yine bitmez :D

doruk demiş,

22 Nisan 2009 @ 21:14

bence mısır mu adası filan bunlar senaristlerin yanıltmacaları her zaman dediğim gibi gökkuşağı deneyi finalin asıl konusu hiyoroglifler bence aldatmaca

lostmania muro demiş,

22 Nisan 2009 @ 21:16

panço demiş,

22 Nisan 2009 @ 18:26

@lostmania muro
valla diziyi yazanlar bizden daha da manyak:)böyle olaganüstü bir diziyi kaç beyin bir araya gelip yazıyo kendilerini tebrik etmek lazım.ben bu ekipten hayal kırıklıgı yaratıcak bir son beklemiyorum.çok şaşkınlık yaratacak ve bizim 1 hafta ortalarda sersem sersem dolaşmamızı sağlayacak bir final bizi bekliyor bence.bu kadar umutsuz olmayın lütfen bugüne kadar losttan daha iyi bir dizi biliyor musunuz?

ewet bunun gibi bi dizi olmadı şimdiye kadar ama kafamızda milyon tane soru işareti warken hepsini bi finalde(3 saat diyelim) nası açıklıcaklar çok merak ediorm tabi 1 hafta sona sersem oluruz böle bi diziyi daha izleyemicez diye
ayriyetten bütün lost fan alemine selamlar

Yem demiş,

22 Nisan 2009 @ 22:19

aslında var ya hiç takmayın bunları kafaya! dizide sonra nerde çıkarki karşınıza çıktı diyelim ee nolcak
yani yine boş çabalar dolu teoriler …

GKN demiş,

22 Nisan 2009 @ 22:25

Delinin biri kuyuya taş atar kırk akıllı çıkaramazmış,nasıl bir senaristtir bu..

zuzuz demiş,

22 Nisan 2009 @ 23:15

locke ben’e “wellcome to the land of the living” demişti
ölüler diyarı falan diye yazılan şeyleri okuyunca aklıma o cümlesi geldi…

EurosoftBilgisyar demiş,

23 Nisan 2009 @ 03:03

Bu istasyonu yapanlar drahmacılar, mısır tarihini öğreten gene drahmacılar. Bizim drahmacılar othersdan daha meraklı mısıra :). Sırlarının ortaya çıkmasını istemeyense others.

ControlleR demiş,

23 Nisan 2009 @ 09:03

Şimdi söyleyin bakalım bu Black Smoke yani kara duman denilen şey mademki mistik bi olay, insanların şekline bürünebiliyor vs.
Neden Kate ve Juliet ondan kaçarken güvenlik çitlerinin arkasına geçtikten sonra Ses çitini çalıştırır ve Black Smoke sınırdan öteye geçemez çite çarpar bir araca çarpmış gibi ve geriye döner?
Sizce mistik bir şey gidipte böyle saftirik bir engele takılabilir mi?
Bu onun için engel teşkil edebilir mi?
Hiç sanmıyorum. Bence Black Smoke denilen varlık ya da hayalürünü şey, gelişmiş bir gelecekte adadaki zaman akımını kontrol altına alabilmek adına yapılmış makinesel birşey ve bu da bazı engellere karşı gelemiyor, ve Dharma Girişim de bunun daha önceden farkına varmış olacak ki böyle bir güvenlik sistemi oluşturmuşlar. Adadakilere yerli diyorlar sanki yamyam geliyor yerli deyince insanın aklına. Bu adadaki insanlar geçmiş ya da gelecek arasında sıkışıp kalmış orda ikamet etmek zorunda kalan zaman yolcuları bence.

Bir kere daha düşünün diyorum Smoke Monster neden ses çitine takılıp kaldı? Kara Duman Canavarına ses çiti söker mi kardeşim?

PİNAR demiş,

23 Nisan 2009 @ 09:29

Ya evet aslında haklısınız,bi yandan bu şekilde kafa yorarken aslında tadını çıkarmak en iyisi =) Ama bugüne kadar böyle bi dizi daha görmediğimiz için merakımız bize bu yorumları yaptırıyor,haksız mıyım?

PİNAR demiş,

23 Nisan 2009 @ 09:31

Dizi bitince uzunca bi süre ‘vay bee!’ diyeceğimiz kesin =)

efdal demiş,

23 Nisan 2009 @ 09:51

Bram VE Ilına’nın frank lapidus’a ”heykel’in altındaki gölgede ne var” demesi neyi anlamaya çalışıyor ve gölgenin altında ne var?

metehan demiş,

23 Nisan 2009 @ 11:16

zeusonur:

aynen katılıyorum kardeş.

lostta ne zaman tahminlerimizde başarılı olabildik ki? olduysak bile bu bildiklerimiz yavaş yavaş diziye yedirilen şeylerdi ( blacksmoke’un ölülerin şekline girebilmesi )

_maydanoz demiş,

23 Nisan 2009 @ 13:01

Anubis’in izi neredeyse tüm mezarlarda görülür. Eski Mısır inancına göre Anubis’in mezarları koruma güçüne sahip olduğu bilinmektedir.Bu yüzden mezarların girişine Anubis mezarları korusun diye Anubis heykelleri konulmuştur.

bence heykelin gölgesinde birinin mezarı var.
sizce de olabilir mi ?

r80_lost demiş,

23 Nisan 2009 @ 13:19

arkadşlar yaklaşık 1.5 hafta kadar önce lostun orjinal 4.sezon soundtrackı çıktı.şimdi bazı torrent sitelrinde var ama ücretli .acaba satın alan biri veya nasıl indirebilceğimizi bilen biri varmı.????????:(

desmando demiş,

23 Nisan 2009 @ 13:35

bence senaristler haşa jacop u tanrıya,alpert,Abaddon ve benjamin gibileri de elçileri olarak gösteriyor ve en sonunda bejamin cezalandırılıyor. filmde geçen bir çok sahnede tarihten bazı konulara deyiniliyor hiyeroglifler,mu,atlantis vb. bence peygamberlerede bi gönderme var jacop-yakup benjamin-bünyamin aaron-harun demeye çalıştığım adanın kaderini jacop belirliyor.

bilmezuydurur demiş,

23 Nisan 2009 @ 13:36

arkadaşlar, burası ölüler diyarı falan olmamaz, ya da mistik bir olay olamaz, yani olmamalı, çünkü bunun ip uçlarını verdiler.. hatırlayın.. Faraday’ın roket deneyini.. dakika farkını.. bu bir fizik olayı.. bu gibi ip uçlarını daha da artırıp bi şekilde bu olayın sonunu bilime veya bilimsel bir (henüz kanıtlanmamış olabilir) teoriye bağlayacaklardır… yine de boş verin bunları, gelmiş geçmiş en iyi tv dizisinin keyfini çıkarın.. en iyi lost çünkü en fazla düşündüren beynimizi, fikrimizi zorlayan bu dizi, diğerlerinden zevk alıyosun ama bu dizinin her bölümünden sonra beynin biraz daha ısınıyo.. yakında motor yanacak… DD

captain demiş,

23 Nisan 2009 @ 14:56

bu hiyeroglif meseleleri banada atlantise baglanackmis gibi gelio. cunku inanisa gore mısır uygarligini kuranlar, atlantisteki buyuk felaketten kurtulanlar.

ama benm kafami basindan beri isimler kurcaliyor . jacob(yakup), benjamin(bünyamin),…… mısırla baglanti kurulan hiyerogliflerde ciktigina gore yarin oburgun dizide adanin gecmisini gosterip joseph (yusuf) adinda bi karakter eklerlerse hic sasirmicam..

doruk demiş,

23 Nisan 2009 @ 15:20

bi arkadaş bana birşeyi hatırlatdı hatırlarsanız heykelin gölgesi sorusu gibi 2. sezonda bir soru vardı bir kardan adam diğerine ne demiş diye bence önemli bir ipucu hatta ilerletiyorum illana ve grubunun dharmadan olduğunun kanıtıdır .

PİNAR demiş,

23 Nisan 2009 @ 15:40

_maydanoz demiş,
23 Nisan 2009 @ 13:01

Anubis’in izi neredeyse tüm mezarlarda görülür. Eski Mısır inancına göre Anubis’in mezarları koruma güçüne sahip olduğu bilinmektedir.Bu yüzden mezarların girişine Anubis mezarları korusun diye Anubis heykelleri konulmuştur.

bence heykelin gölgesinde birinin mezarı var.
sizce de olabilir mi ?

Evet bencede olabilir,bu çok kuvvetli bi ihtimal!!!

tedy demiş,

23 Nisan 2009 @ 15:53

kayıp

diznin ismi cup diye oturmuş

kayıp ama ne kayıp

hemen hemen herşey

ilk başta uçak kazası gibi uçak kayıp falan şimdi

herşey

TEDY

LostManyaqı demiş,

23 Nisan 2009 @ 16:28

valla bütün yazıların anlamı görüldükleri yerle çok alakalı doğru bi tespit yapılmış sonunda ne olucak acaba

tedy demiş,

23 Nisan 2009 @ 17:05

belkide mezar değildir başka bir istasyondur

belki jacop”un kulubesidir

belkide 1977″dekilerin bıraktığı bir izdir

belki

belki

belki

dizide okadar çok belki varki

artık tahmin edemiyorum

koptum :)) TEDY

DCN demiş,

23 Nisan 2009 @ 17:05

ya bu özel bölümün linkini veren arkdaş var mı

nemo demiş,

23 Nisan 2009 @ 17:43

fringe diziide bilim kurgu ve fantastik ama lost iyice indiana jones la 6. his karışımı oldu.fringe dizindede bir sürü paranormal olay var ama kanıtlanmamşta olsa bir acklama var.ama lost mısıra yada atlantise dayandırılırsa o güzelim senaryo ucuzlar.eger bole bir dizi izlmek isteseydim stargate atlantisi izlerdim.neyse umarımki bu mitoloji biter artık

tedy demiş,

23 Nisan 2009 @ 18:10

hatırlarmısınız 2. veya3. sezonda ismini hatırlayamadığım iki kişi vardı?

bir örümcek ısırığı yüzünden kısmi felç olmuşlardı ve ikiside canlı canlı gömülmüştü

bence lost yapımcıları bu kadar çok ayrıntıya dikkat ettiklerine göre bu iki karekter ileriki bölümlerde tekrar ve daha önemli rollerde göre biliriz.

o bölümü haybeye göstermediler herhalde

TEDY

lostisland demiş,

23 Nisan 2009 @ 19:46

arkadaşlar 22 nisanda yayınlanmış olan özel bölümü izleyebildiniz mi, nerden izleyebiliriz? link göremedim..

olds 90 demiş,

23 Nisan 2009 @ 20:46

faraday kendi amaçları için geri döncek döndüğünde ilk olarak dr chang konuşup onun fikirlerini değiştrimeye çalışacak miles oğlu oldğn sölicel daha sonra annesi ile konuşmak için otherslara gitcek fakat annesi onu tanımayp vurcak konusamıcak faradayın öldüğünü görcez bu arada babasıda wildmore faradayın bunu görcez .penny annesi yani elosie , adada ayrılıklar belilenince kate jackle gitcek fakat kara almakta farkl düşüncelere varcaklar buarada jinle sun kavuşcaklar fakat çok farrklı bir zamanada adada karışıklık çıkçak kate jack sawyer ve juliet 4 lüsü kaçmak için bot bulcaklar fakat sayid yüzünden jack onlarla gidemiyecek ve finalde jack=jacob olduğunu görcez jackin adada bırakılmasının nedenide bu zaten

ismrliyimm demiş,

23 Nisan 2009 @ 21:38

ee bi kardan adam öteki kardan adama ne demiş? onun da cevabını verseydin:D:D:D bi de kim kime demişti?

tknzcn demiş,

23 Nisan 2009 @ 21:45

_maydanoz demiş,
23 Nisan 2009 @ 13:01

Anubis’in izi neredeyse tüm mezarlarda görülür. Eski Mısır inancına göre Anubis’in mezarları koruma güçüne sahip olduğu bilinmektedir.Bu yüzden mezarların girişine Anubis mezarları korusun diye Anubis heykelleri konulmuştur.

bence heykelin gölgesinde birinin mezarı var.
sizce de olabilir mi ?

Jacob??? Bedeni orada ruhu black smoke olarak etrafta olabilir mi?Ya da Christian Shephard ya da John Locke?

tknzcn demiş,

23 Nisan 2009 @ 21:47

Arkdaşlar heykelin gölgesinde yatan olarak kastetmedim christian la john’u.jacob ın yönettiği kişiler olarak kastettim.Yanlış anlaşılma olmasın.

nemo demiş,

23 Nisan 2009 @ 22:52

Yeryüzünde insanın ilk ortaya çıktığı kıta Mu kıtasıdır.[11]
Mu kıtası kuzeyden güneye 3000 mil, doğudan batıya 5000 mil kadar uzanan,üç kara parçasından oluşan büyük bir kıtaydı.[12]
Günümüzde Polinezya, Mikronezya ve Melanezya takımadalarını oluşturan adalar, muhtemelen bu kıtadan arta kalan kara parçalarıdır.[12]
Bu kıta, kıtanın altında yer alan gaz odacıklarının patlamalara yol açması nedeniyle, yaklaşık 12.000 yıl önce 64 milyon nüfusuyla birlikte sulara gömülmüştür.[13]
Bu kıtada 70.000 yıl önce tek tanrılı bir din bulunuyordu. Aynı tarihlerde Mu’lular diğer kıtalarda koloniler oluşturmaya başlamışlardı ki, anavatan dışındaki en büyük imparatorluk, başkenti günümüzde Gobi Çölü’nün uzandığı bölgede bulunan Uygur İmparatorluğu’ydu.[14]
Mu dininin öğretimini Naakaller adı verilen rahipler üstlenmişlerdi ve sembolizme dayalı bir öğretimleri vardı.[15]
Mu dininin esası, Tanrı’nın tek oluşuna ve ruhsal gelişim için sürekli olarak tekrar doğmak inanışına dayanıyordu.[16]
Atlantis’teki din Mu’nun tek tanrılı dininden başka bir şey değildir.[17]
“Ra” sözcüğü güneş anlamına gelirdi ki, daire ile ifade edilen güneş sembolü, bir ad ve sıfat vermek istemedikleri, “O” diye hitap ettikleri Tek Tanrı’yı simgelemede kullanılırdı; Mu imparatoru da “Mu’nun güneşi” anlamında Ra-Mu adıyla ifade edilirdi. Ra sözcüğü sonradan diğer kıtalara ve Atlantis yoluyla Mısır’a da taşınmıştır.[18]
Dört ırktan oluşan Mu’lularda yazı dilleri farklı olmakla birlikte, konuşma dilleri ortaktı..[19]
Mu’lular günümüz uygarlığına kıyasla manevi alanlarda çok daha ileriydiler.[20]
Telepati, durugörü, çift bedenlenme, astral seyahat gibi, uygarlığımızda ancak kimi medyumlarda ve mistiklerde görülebilen olağanüstü yetenekler Mu’lularda olağan yetenekler olarak mevcuttu.[21] (Bu, Churchward’un değil, bazı izleyicilerinin görüşüdür

olds 90 demiş,

24 Nisan 2009 @ 08:19

ismrliyimm demiş,
23 Nisan 2009 @ 21:38

ee bi kardan adam öteki kardan adama ne demiş? onun da cevabını verseydin:D:D:D bi de kim kime demişti?

bir kardan adam ötekine havuç gibi kokuyor demiş 2.sezon desmond bunu darmacılar bilir ve onun uzantıları ;)

olds 90 demiş,

24 Nisan 2009 @ 08:20

ismrliyimm demiş,
23 Nisan 2009 @ 21:38

ee bi kardan adam öteki kardan adama ne demiş? onun da cevabını verseydin:D:D:D bi de kim kime demişti?

bir kardan adam ötekine havuç gibi kokuyor demiş 2.sezon desmond locke a bunu dharmacılar bilir ve onun uzantıları ;)

berro demiş,

24 Nisan 2009 @ 08:50

Tedy,
Niki Ve Paulo’dan bahsediyosun. Onlar hakkında açıklama yaptılar. izleyenler diğer kurtulanlar ne yapıyorlar diye sordukları için böyle bir hikaye almışlar araya. Fakat sonra yine izleyenler asıl oyuncuların ve hikayenin zamanlarından çalınıyor diye bunu istememişler.
Bide bi yerde okudum spoiler mı yoksa bir fikir mi emin değilim. tapınak’a gitmek için ıslanmak gerekiyomuş gibi bişey. Bu da belki tapınağın yerinin heykelin altında bir yerler olabileceği anlamına gelebilir mi acaba?

panço demiş,

24 Nisan 2009 @ 08:55

ya bu ozel bolumu izleyen var mı arkadaşlar?ozet mı geçmiş diziyi?eğer oyleyse izlemicem çünkü.

dcn demiş,

24 Nisan 2009 @ 09:08

arklar bunun içnde altyazı varm.birde online link yok mu

yasemin demiş,

24 Nisan 2009 @ 09:26

tarık linkler için teşekkürler altyazısı da varmı acaba sende ben nette bulamadım da.

x.o.x.o demiş,

24 Nisan 2009 @ 11:08

eski losta bi bakın simdiki losta bi bakin aralarinda daglar kadar fark war tamam misir izlerini tasiyo ada ama lostun son bolumleri bu misir seyleriyle baglanmazsa iyi olur

musa demiş,

24 Nisan 2009 @ 11:24

ARKADAŞLAR ÖZEL BÖLÜMÜ İZLEYEN VARMI VASA ACİLEN CEVAP LÜTFEEN

gok1701 demiş,

24 Nisan 2009 @ 12:08

bence 29 nisandaki bölümde faradayın anlattıklarıyla baya bir soru işareti çözülecek. sezon finalinde de istasyondaki olay ile birlikte 1977 ahalisi 2007ye tekrar ışınlanacak, herkesi birarada olduğu bir zaman diliminde bu sefer ajira ekibi ile uğraşıcaz.

coy demiş,

24 Nisan 2009 @ 12:35

arkadaslar bu ozel bolumun online linki ingilizce altyazilidir…
http://bycarlost.blogspot.com/2009/04/lost-especial-story-of-oceanic-6-online.html

zzeben demiş,

24 Nisan 2009 @ 15:02

Anlamı:
“ölüler diyarı” ya da “ölmek”
Görüldüğü yer:
Kuğu(Swan) İstasyonu, Ajira Airways geçiş kartı,
Jack’in temizlediği tahta

bence herkes ölü o adada yaşam buluyor

susceptible demiş,

24 Nisan 2009 @ 19:23

olds 90 arkadasim bu yazdigin seyleri nerden biliyorsun cok merak ettim aciklarmisin?(faraday ile ilgili olan)

Enderul demiş,

25 Nisan 2009 @ 01:53

O dört parmaklı ayağın görüdüğünden beri adanın lemuriaya bağlanacağını düşünüyordum ve sonunda bağlantı kuruluyor.. Bilindiği gibi bahsi geçen mu kıtası pasifik okyanusun olduğu yerdeydi ve sonra göçtü.. Şu paisifik okyanusunun altında pramitler ve üzerindeki adalarda garip garip mimari yapılar bulunmaktadır.. Şu koca kafalı heykeller vardır belki bilirsiniz.. Bir de zaten pasifiğin kıta sahanlığının bir anda bittiğini yani kırık şeklinde içeri bir geçiş olduğunu sismografik haritasından görebilirsiniz.. mısırlıların da oradan kurtulup gelenler olduğu söylenir.. ben geçmişte yüksek teknoloji sahibi insanların yaşadığına inanıyorum.. lostta bunu kanıtlarsa ne ala:)

HK_Bgm demiş,

25 Nisan 2009 @ 20:48

_maydanoz demiş,
23 Nisan 2009 @ 13:01

Anubis’in izi neredeyse tüm mezarlarda görülür. Eski Mısır inancına göre Anubis’in mezarları koruma güçüne sahip olduğu bilinmektedir.Bu yüzden mezarların girişine Anubis mezarları korusun diye Anubis heykelleri konulmuştur.

bence heykelin gölgesinde birinin mezarı var.
sizce de olabilir mi ?

Çok sağol kardeşim kafamda yeni bişeyleri çağrıştırdı..

Hatırlayın 13. bölümde miles’e ve adı aklıma gelmeyen birine daha sorulan bir soru vardı.

” Tapınağın gölgesinde yatanı biliyor musun ” diye..

Bence bu soru bizim için bir cevap. Yatan Jacob’ın bedeni olabilir..

lost demiş,

27 Nisan 2009 @ 12:10

jacob jacob diyoruz ama jacob bu kaadar güçlü biri olmayabilir çünkü locke dan yardım istiyo neden yardım istedi bence siyah duman tarafından oda tutsak bekletiliyo çünkü dharma görevlilerini öldürttüğü için

gÜlÇiN demiş,

27 Nisan 2009 @ 21:57

şu ölüler diyarı kafama felaket takıldı..yani işin ucunda jacob var bilioz ama.. bu kadar mı anlatır adam ölü ama bi o kadarda yaşıo..:S yani kesinlikle daha coq şe anlatmalı bence!..pf!!!!..

gÜlÇiN demiş,

27 Nisan 2009 @ 22:00

@ Enderul

mu hakkında bi kitap var ve felaket iş lost a uyuo bi bak derim ama yazarın adını unnuttum k.bakma! ^^belki bulursun kolay! ;) yanni kesin ben alıcam bi daaki görüşümde!!..

hassan demiş,

28 Nisan 2009 @ 00:04

üm ada sakinleri sanal bir deneyin içinde ,matriks benzeri ortak bir hayal deneyimliyorlar..bir tür rüya gibi kısa sürede çok uzun ve ortak bir sanal rüyayı deneyimliyorlar..:D

cekicci demiş,

30 Nisan 2009 @ 13:51

o değilde bir mısırla ilgili bağlantıda benden olsun richard alpert eski çağ mısırlılarına benzemiyormu sürmeli gözler filan???

gezegen7 demiş,

9 Mayıs 2009 @ 23:41

herkes sonunu bekliyor ama izleyenlerin kafasına yatacak bir son bulmaları imkansız.bilmsel açıklasalar.bilimin zaten araştırdığı bu son dönemde.net bir sonuç yok.daha o kadar ilerlemedik.adadakilerin hepsi ruh diye bitse havada kalacak,başlarına kablolar bağlanmıs yaratıklar dense seyirci hüsrana uğrayacak tatmin edici bir son değil çünkü.ama çizgi romanı hatırlarsanız orada başlarına kablolar bağlanmıs yaratıklar vardı astral seyehate geçen….kutup ayısı vardı kutup ayısı adada vardı.cocugun bilinc altımdaki canlanmıs ihtimali var.herkes deil ama bir grup uzaylı ynetmek için beyin güçleriyle yönetiyor olabilir.bunların başında albert var adam hiç yaşlanmıyor..

FATE demiş,

31 Ocak 2010 @ 14:34

Birkaç şeye dikkat çekmek istiyorum.Madem mısırla bukadar içli dışlı olduk dizinin önemli bi karektere olan Richard Alpert’in adının ve soyadının ilk harfini birleştirelim : RA (bir mısır tanrısı) . Ayrıca youtube a girip ”lost secrets” olarak bir arama yaparsak sırlar ve teoralier hakkında çok güzel 4 parça bulunuyor hepsini izlemenizi tavsiye ederim

ceren demiş,

28 Mart 2010 @ 14:34

fate arkadaşım sana katılıyorum gzl bir teori bulmuşsun thanks :)

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın