Ada’nın Yeri Hakkında

lost_adasi_ben_ve_sawyer_bakiyor

Lost’un ilk sezonundan beri adanın yeri hakkında bir çok şey yazılıp çizildi ve tartışıldı. Fakat bizlere adanın yeri hakkında kesin hiçbir bilgi verilmedi. Yapımcılar, dizinin bir çok bölümünde adanın yeri hakkında izleyiciyi şaşırtmayı denediler (Bkz: Not In Portland) Fakat özellikle 5. sezonda, ada’da sürekli olarak Mısır Uygarlığına ait kalıntılarla karşılaşıyoruz, gerek tapınak, gerek heykel, gerekse ada’nın çeşitli yerlerindeki yazılarla…

Ve bu bize adanın Mısır’a yakın bir yerde olabileceği ipucunu veriyor, doğal olarak. Mısır Uygarlığına yapılan son göndermelerden biri de 5×12’deki (Dead Is Dead) Jack’in sildiği tahta ve Ben’in girdiği tapınaktaki uygarlığa ait yazıtlardı.

lost_adasi_jack_kara_tahta

Ada’nın Mısır yakınlarında olduğuna işaret eden bir diğer ipucu ise, Sydney-Los Angeles hattındaki tüm uçakların Mısır ve Tunus üzerinden geçiyor olması.

lost_adasi_dunya_haritasi

Ve son olarak da Ben Linus ve John Locke örneklerinde gördüğümüz gibi adadan ayrılan herkesin gözünü Tunus’ta açması, bize adanın Tunus’a yakın bir yerlerde olduğunu gösteriyor olabilir. Mısır ve Tunus birbirine çok yakın ülkeler olduğundan, adanın Mısır yakınlarında olma ihtimali kuvvetle muhtemel. Coğrafik olarak bakarsak da, Mısır yakınlarında bir çok ada bulunmaktadır. Bu adaların bazıları Yunan adalarıdır ve dizide Yunan Mitolojisine bir çok gönderme yapılmaktadır (bkz: Kara Duman yani Cerberus Yunan Mitolojisinden alınmadır)

Ve işin en tuhaf kısmı da +4° 8′ 15.00″, +16° 23′ 42.00″ koordinatları yani meşhur sayılarımız tam olarak Afrika Kıtasını, Mısır’ın neredeyse güney komşusu ‘’Chad’’ ın koordinatlarıyla birerbir örtüşmekte…

lost_adasi_dunya_haritasi2

paylaşan: başak

nameste demiş,

28 Nisan 2009 @ 22:20

ne kadar önemli ne kadar değil bilmiyorum ama özellikle ilk sezonda her öğlen yağan yağmurlar ekvatoral iklimin işaretcisidir ayrıca palmiyeler ve neredeyse hiç kışın gelmediği bir ada sizce yunan adası yani neredeyse komşumuz olabilir mi amaaaan lost işte her şey olabilir.

alpeyyy demiş,

28 Nisan 2009 @ 23:40

ada yeri sabitmi ki bu tartışma yapılıyor. adanın yeri sürekli değişmiyormu?

Benjamin Linus demiş,

28 Nisan 2009 @ 23:48

Arkadaşın dediği doğru. Mısıra yakın okyanusta olan bir ada nerede olabilir ki. Kızıldeniz demi?, Akdenizde mi? Diyelim ki orada o zaman oceanic 6′lısı neden Endonezya yakınlarında Burma adası civarında karaya çıktı. Hem Mısır ve çevresinde palmiye sadece Nil nehri çevresinde var. Öğlen yağmurları olayı artı Black Rock’tan dinamit almaya gittiklerinde Fen Bilgisi Öğretmeninin Muson Yağmurlarından bahsetmesi bu tezi tamamen çürütüyor. Ama adanın eski Mısır ya da ona benzer bir uygarlıkla ilgisinin olduğu gerçek…

En_Ki demiş,

28 Nisan 2009 @ 23:59

kesinlikle katılmıyorum.Ada büyük okyanusta bir yerlerde.Nitekim 6. bölümü izlerseniz (5:40. dk.)orada sarkaç adayı çok net gösteriyor.
Ayrıca o bölümde adanın olası kordinatlarını gösteren de bir tablo var!Sayılar Mısır’ Çad’ı falan göstermiyor.Olsa olsa 4 derece 8′ 15” (veya 81′ 5”) güney ya da kuzey enlemi,162 derece 3′ 42” (veya 34′ 2”) doğu boylamlarını gösteriyor olabilir.

justwe demiş,

29 Nisan 2009 @ 00:01

Arkdşlar artık gözmüzün içine soktular ada pasifik okyanusunda bi yerde. Bu birçok yerde geçio artık bunu tartşmıo olmamız gerekmio mu? En basitinden Faraday 1954′te diğerleri tarafından yakalandıktan sonra miles ve charlote’a Amerikan ordusu 1950lerde güney pasifikte hidrojen bombası denemeleri yapmştı dmşti. Adadan ayrılanların Tunus’tan çıkmasının sebebi olarak benim teorim şu: Tunus veya civarı, coğrafik olarak adanın simetrisinde olan kısımlar. Yani şöyle düşünün: adadan dünyanın tam merkezine doğru bi çukur açtığınızı varsayın. Çukur kaza kaza en son Tunus’tan çıkarsınız. (Tam açıklayamıyorum eşitağrlık özrlüsüymdür kusura bakmayın:D )

Gelelim Mısırla olan bağlantıya. Bunu sebei olarak da adanın eski atlantis uygarlığıyla olan bağını söyleyeblirz. Yani Şu meşhur Mısır ve Maya gbi uygarlıkların babası olarak bilinen atlantis uygarlığı.

Kordinatlar konusunda şunu söyleyebliriz:

Latitude 4.815, Longitude 162.342 olarak googleMAPS’te arama yaparsanız pasifik okyanusunda denizin ortasında (Guam’a çok yakın!) bir nokta görürsünüz.

Ayrıca, eğer yanlış düşünüosam beni düzeltin, Sydney-LosAngeles uçak seferleri daha kısa yol olan pasifik okyanusu üzerinden yapılıyor. Lost’ta da flight 815 pasifik üzerinden LA’e dönüyordu.

Bana biraz saçma bi teori gibi geldi ama yine de Lost bu o yüzden kesin bişey söyleyemio insan:) Sonuçta emek verilmiş hazrlanmış elinize sağlık:)

EurosoftBilgisayar demiş,

29 Nisan 2009 @ 00:14

Arkadaşlar googleye “world magnetic map” yazıp görsellerde arattığınzı zaman wikimedia sitesindeki World Magnetic Declination Map adlı haritayı inceleyin.
0 noktasının geçtiği yerlere bakın mesela avustralya endenozya, kuzey afrika güney amerika, kutup vb.
Amerika dan dan geçmesi eloise nin bulunduğu kilesedeki alanı hatırlarsanız anlamsız gelmez.
Adanın temel konularından biri magnetizma.

tarık demiş,

29 Nisan 2009 @ 00:15

tropik bir ada nasıl mısır yakınlarında olabilir?

EurosoftBilgisayar demiş,

29 Nisan 2009 @ 00:16

Adanın yerine gelince. Widmorun kızı gemi ile bulunduğu yerde bizimkileri kurtarınca hemen yakındaki bir adaya bıraktılar hatırlarsanız. Yani ada afrika da değil şu an. avustralya ya yakın bir yerde.

En_Ki demiş,

29 Nisan 2009 @ 00:51

Ayrıca Sdney-L..Angeles arası uçuşlar haritadaki gibi değil büyük okyanus üzerinden olmaktadır.
L.Angeles ABD’nin en batısındadır.ABD’nin batı ile doğu arası uçakla bile saatlerce sürmektedir.Yukarıdaki haritada gösterilen uçuş rotaları bu nedenle biraz absürd kaçmış.
Sdney-L.Angeles arası uçuş dünyanın en uzun seferidir(aralıksız mola vermeden)Bu yönüyle meşhur bir tarifedir!!!

En_Ki demiş,

29 Nisan 2009 @ 00:58

Ayrıca yine yukarıdaki yazıya göre adamız Çad’da Afrika’nın göbeğinde bir kara parçasının üzerinde bulunuyor.
Bu nedenle başlık açarken daha mantıklı ve tartışılabilecek konular seçilirse daha güzel olur diye düşünüyorum .
Sevgiler.

widmore demiş,

29 Nisan 2009 @ 01:02

Oahu (Hawaii) DE ÇEKİLMEKTEDİR.ADANIN GÖRÜNÜMÜ ÇOK MİSTİK VE İLGİ ÇEKİCİ DAĞLARIN ŞEKİLLENDİĞİ GÖRÜNTÜLER GÖZ ALICI BAKMANIZI TAVSİYE EDERİM…

esra çaylı demiş,

29 Nisan 2009 @ 09:46

Sydney den Los angeles a giden uçaklar pasifik üzerinden uçarlar,Mısır ve Tunus üzerinden değil.

tedy demiş,

29 Nisan 2009 @ 09:57

bravo valla

zeusonur demiş,

29 Nisan 2009 @ 10:05

Adanın bir yerinin olmadığını yani sürekli yer değiştirdiğini göstermişlerdi ki daha önceki bölümlerde. Adaya dönmeye çalışırlarken Dharma’nın fener isimli istasyonundaki sarkaç adanın yerini belirliyordu ve bu sarkaç yere çizilmiş dünya haritasında bir çok yeri işaretlemişti. Bizimkilerin kısa sürede adaya dönmek zorunda olmalarının sebebi de bu zaten, yenidfen yer değiştirmeden varabilmek.

dcn demiş,

29 Nisan 2009 @ 10:39

Latitude 4.815, Longitude 162.342 olarak googleMAPS’te arama yaparsanız pasifik okyanusunda denizin ortasında (Guam’a çok yakın!) bir nokta görürsünüz.

————————
arattım moritanya diye bir yer çıkıyor.

batı sahranın kuzey doğusunda kalıyor.yani çöl.belkide o numaralar 4-8-15-16-23-42 adanın sürekli bu koordinatlarda kalması içindi.yani ada sürekli yer değiştiriyordu ve onu sabitlemek içindi.aslında dünyayı değil adayı korumak içindi

lockkkefe demiş,

29 Nisan 2009 @ 11:46

alpeyyy demiş,
28 Nisan 2009 @ 23:40

ada yeri sabitmi ki bu tartışma yapılıyor. adanın yeri sürekli değişmiyormu?

katılılıyorum.. neden bu konu üzerinde durulmuş anlayamadım.

ömer faruk demiş,

29 Nisan 2009 @ 12:45

Ada, Los Angeles ile Guam arasında; yani Enonezya’nın kuzeydoğusundadır. Selametle.

_maydanoz demiş,

29 Nisan 2009 @ 12:49

birçok arkadaşında dediği gibi sidney los angeles seferleri pasifik üzerinden yapılır mısır tunus üzerinden değil
1.sezon 1.bölümde pilot fiji ye doğru yöneldik diyor fiji nerde avustralyanın doğusunda yani mısırın tam ters istikametinde
bizim altılı adadan kurtulduklarında nerdelerdi endonezyanın güneyinde membata ya yakın bir yerlerde yani avustralyanın kuzeyi yada kuzeybatısı
adaya tekrar dönerken uçak nereye gidiyordu guam a peki guam nerde avustralyanın kuzeyinde
bütün bunlar uçak rotasının pasifik üzerinden geçtiğini
gösteriyor
şimdi tüm bunlara bakarak sırf mısırla ilgili izlenimlerden ada mısırda demek biraz abes olmazmı

arda demiş,

29 Nisan 2009 @ 13:10

Editör seni kafanda bi sorun mu var, yorumu niye yayınlamadın , yoksa konunun kesin cevabı olduğu içinmi? Tekrar söylüyorum Lost’un ada sahneleri Hawai’de çekiliyor bunun hiçbir belirsizliği yok konu olacak bi tarafıda yok… Tutmurmuşun bir mısırda mısır diye gidiyosun…. Tekrar üstüne basa basa söylüyorum Lost’un ada sahneleri hawaide çekiliyor… Eğer dizi açısında ada nerde diye düşünüyosan saçmalığın daniskasını yapıyosun ve bunun için yapıyosan gerçekten sen lost sendromu geçiriyosun demektir bence bir psikiyatris’e görünme vaktin geldi ve geçiyo bile diye yorumlarım seni…

Biliyorum dün yazdığım yorumu yayınlaman yemediği gibi bununda yayınlamican ama bu yazımı aklına iyi sok dengesizlik yapma….


editör notu:
bir günde kendinizi aşın ve saga sola “hırlamayın” arda bey.. ne olacak sizin sonunuz? tartışmayı bilmezsiniz, saygısızsınız üstüne üstlük bu sitede üreten yahut bunun icin calısan herkese sataşan mesajlar geçiyorsunuz.. mesajlarınızın ana temasıda “saçmalık” sıkılmadınız mı bu kelimeden?.. size göre herkes saçma ve saçmalıyor.. şu ana kadar herhalde 90a yakın mesajınız silinmiştir bu üslubu bozuklugunuz yüzünden.. arada bir tane onaylama geregi duyduk ki ne kadar komik biri oldugunuzu herkes görsün.. bundan sonrada üstlubu bozuk yorumlar yazarsanız (ki bence siz busunuz ve buda yaşam biçiminiz olmuş) yorumlarinizin onaylanmayacagini bilmenizi isterim. saygilar, sevgiler

dcn demiş,

29 Nisan 2009 @ 13:30

arklar.yalnz biz bir ada aramıyoruz.iki tane ada arıyoruz.ve aralarında 1 mil açıklık var. (öyle demişti diye hatırlıyom ben.hani sawyera kalp pili yalanındaki bölümde)

r0wen demiş,

29 Nisan 2009 @ 14:08

Arkadaşlar adanın nerde oldugunu napıcaksınız boşverın Dharma girişimini kımler tarafından kuruldugunu ve ne ıcın adaya gıttını hatırlarsanız adanın nerde oldugunu bılırsınız…valla ben adanın nerde oldugunu hıc merak etmıyorum,richardı merak edıyorum ben sadece artık neyın nesı kımın fesı ogrenmek ısrtıyorum …

namaste demiş,

29 Nisan 2009 @ 15:41

herkes saçma sapan ne teoriler yazdı burada açılan başlıklara ve editörlerde çıkıp hiç bi zaman kardeşim böle şey mi olur demedi saygı duydu ama nedense editörler bi yanlışlık yapsa hemen üserlerine çullanıyorsunuz yanlış yapıyorsunuz arkadaşlar bu insanlar bir hizmet sunuyo açılan başlıkları beğenmiyorsanız okumak veya yorum yazmak zorunda değilsiniz!

Vader demiş,

29 Nisan 2009 @ 15:49

Simdi anlamadigim bi nokta var. Lost’u falan birakin. Pek konuylada alakali olmayacak simdi soyleyecegim.
Internette Lost icerikli en guncel en iyi haber sitesi bence lostfan.net. Bir sekilde adminler yorumlari gozden kacirmis olabilirler veya baska bir neden olmus olabilir. Hayir anlamiyorum, o insanlar emek harcayipta o kadar yazi yazmis, resim bulmus, bazilari gelip diyorlarki senin kafan mi guzel. Yani emege saygisizligi gectim, insana karsi bir saygisizlik var. Sadece bu sitede degil baska sitelerdede bu olay var. Klavyeyi eline alan yaziyor aklina geldigini. Zaten internet ortaminda en guncel lost bilgileri veren birtek bu site var, bununda bari degerini bilin, biraz saygili olalim birbirimize. Meyve veren agac taslaniyor gozler onunde, diger konulardaki yorumlarda artik belli bir siniri gecti gozlemliyorum, yorum yazmayayim diyorum ama bu kadarida pes dogrusu.
Lost ile ilgilide bu teori veya baska bir teori hicbir teoriye katilmiyorum cunku bu diziyi gercekten cok buyuttuk.Yanlis anlasilmasin Lost’u hic kotulemiyorum ve bence dunyanin en guzel dizisi bana gore, Bolumler normal bir dizi gibi geciyor, tamam bazi guzel olaylar oluyor ama arkada cok cevapsiz birakilan sorular var, pat diyede hepsine cevap vermelerini beklemiyorum senaristlerin ama bu sorularin ustune birde teoriler uretince insanlar artik diziden zevk alamamaya basladi. Lost degil havuz problemi cozer moduna gecti herkez. Prison Break, Heroes gibi bi’ dizi bu dizide. Hatta Lost’a bu kadar ustune dusuyorsak, Stargate diye mukemmel bir Sci-fi kurgu dizisinden ustelik ana temasi eski misir tanrilari olan bir diziden neden kimsenin haberi yok? Her persembe diziyi izlerken her dakikada bir duran %300 buyutupte hiyeroglifleri okuyan tiplerden olmayin, 40 dakika diziden zevk almaya bakin. Ayrintilar varsada dizide, onlari her cuma gunu lostfan.net bize cok guzel bir sekilde ss’ler alip gosteriyor zaten.

Burak demiş,

29 Nisan 2009 @ 17:19

En_Ki demiş,

28 Nisan 2009 @ 23:59

kesinlikle katılmıyorum.Ada büyük okyanusta bir yerlerde.Nitekim 6. bölümü izlerseniz (5:40. dk.)orada sarkaç adayı çok net gösteriyor.
Ayrıca o bölümde adanın olası kordinatlarını gösteren de bir tablo var!Sayılar Mısır’ Çad’ı falan göstermiyor.Olsa olsa 4 derece 8′ 15” (veya 81′ 5”) güney ya da kuzey enlemi,162 derece 3′ 42” (veya 34′ 2”) doğu boylamlarını gösteriyor olabilir.

Şöyle bişi var; Belkide aynı derecenin farklı enlemindedir ?:S

twinssss demiş,

29 Nisan 2009 @ 17:50

adanın yerini bilmek güzel ama bu sadece merak gidermeye yarar

tari demiş,

29 Nisan 2009 @ 18:00

arkadaslar dünya haritasında daha dogrusu dünyanın yuvarlak maketinde havaii adalarının tam karsısında tunus var yani ada kesinlikle pasiffik okyanusunda sanki maketin ortasında bir delik oldugunu düşünün yani adadan cıkan tam karsıdan cıkıyo tunustan uff cokmu uctum :)

tedy demiş,

29 Nisan 2009 @ 18:23

KİM TAKAR ADA NERDE

asıl sezon finali nasıl olacak kim ölüp kim kalacak

biraz ona kafa yoralım değilmi

TEDY:)

Marlene demiş,

29 Nisan 2009 @ 18:33

Tüm teoriler yanlış ya da doğru, mantıklı ya da mantıksız tartışmaya açık şeylerdir ama burada bu yazıyı karalayan insanların, tartışacak medeniyette olmadığını görüyoruz. Önce bu medeniyeti edinmek lazım, işi hakaret boyutuna taşımadan. Bir şeyi karalayıp atmak her zaman için en basit olan yoldur ve bir insanın basit yorumları kendi basitliğini ele verir. Ciddiye almamak lazım herkesi… Özellikle ”arda” rumuzlu vatandaşımız, ”editöre kafasında sorun olup olmadığını sormuş” şimdi bu yorumu yazan bir insanı ne kadar ciddiye almak lazım? İnsanı, hayvandan ayıran en büyük özelliğini kullanmayı beceremeyen bir varlığı… Gülüp geçiyoruz…

MrsWh1mper demiş,

29 Nisan 2009 @ 18:37

arda demiş,

29 Nisan 2009 @ 13:10

Editör seni kafanda bi sorun mu var, yorumu niye yayınlamadın , yoksa konunun kesin cevabı olduğu içinmi? Tekrar söylüyorum Lost’un ada sahneleri Hawai’de çekiliyor bunun hiçbir belirsizliği yok konu olacak bi tarafıda yok… Tutmurmuşun bir mısırda mısır diye gidiyosun…. Tekrar üstüne basa basa söylüyorum Lost’un ada sahneleri hawaide çekiliyor… Eğer dizi açısında ada nerde diye düşünüyosan saçmalığın daniskasını yapıyosun ve bunun için yapıyosan gerçekten sen lost sendromu geçiriyosun demektir bence bir psikiyatris’e görünme vaktin geldi ve geçiyo bile diye yorumlarım seni…

Biliyorum dün yazdığım yorumu yayınlaman yemediği gibi bununda yayınlamican ama bu yazımı aklına iyi sok dengesizlik yapma…

arda herkes istediği yorumu yapmakta özgür insan gibi konuş hawaiide çekildiğini herkez biliyo heralde burda bahsedilen dizide nerde olduğu!! umarım tahmin ettiğimiz gibi mısıra bağlarlarda çeneni kapar oturursun!

doruk28 demiş,

29 Nisan 2009 @ 18:51

alpeyyy demiş,
28 Nisan 2009 @ 23:40

ada yeri sabitmi ki bu tartışma yapılıyor. adanın yeri sürekli değişmiyormu?

_________________

alpeyy e katılıyorum ada sürekli yer değiştiriyo onun içinde bulunamıyo hawking de demişti

Emre demiş,

29 Nisan 2009 @ 18:54

Ne pasifiği yahu.. Ben Sydney-Los Angeles hattında uçtum Afrika kıtasına yakın geçiyo gayette =))

MBG demiş,

29 Nisan 2009 @ 19:14

arkadaşlar o kadar yorum var ki okuyamadım bilmiorum benim yazdığımı yazan var mı ama google earth fe girip lost yada dharma yazdığınızda adanın yeri çıkıo hatta diğerlerinin yaşadığı villalar hatta camplarını gösteren resimler mevcut ada aslında çok büyük ve adanın görmediğimiz kısmında yerleşim yerleri var o yüzden mısırda olduğuna inanmıyorum

olds 90 demiş,

29 Nisan 2009 @ 20:19

ya hawaaii dizinin yeriymiş falan filan okuyup gülüyorum size editörü beenmiosan girme bu siteye ayrıcada hawaaiide olduğunu herkes bilioo burda önemli olan dizide senaryoya göre nerde olduğu gerçek hayatta çekildiği yeeri hepimiz bilioruz
ayrıcada burada dizi ile tahmin teori yazmıosan yazma

olds 90 demiş,

29 Nisan 2009 @ 20:20

ayrıca adanın yeride değişiyo devamlı bunu eloise demişti jack a tunus mısır guam üçgenide mantıklı bi teori çamur atmayın

Mr.On3 demiş,

29 Nisan 2009 @ 20:37

Adanın nerede olduğu bilinemez, nerede olacağı hesaplanabilir…(bkz. Lamppost)

nemo demiş,

29 Nisan 2009 @ 21:34

heybeliada cıkmasın:D

melihk demiş,

29 Nisan 2009 @ 22:21

tedy’ye katılıyorum , benim de en son merak ettiğim şey adanın nerde olduğu :)

nasılsa ada habire yer değiştiriyor, zaman değiştiriyor… 6.sezona kim öle kim kala :)

desmando demiş,

29 Nisan 2009 @ 23:55

peki arkadaşlar adanın yeri değişmesine rağmen adanın hiç bir iklim özelliği değişmiyor bu nedir sizce?yoksa adanın yeri değişmiyorda bir reset tuşu gibi baştanmı başlıyor?

lost demiş,

30 Nisan 2009 @ 05:52

Bu arada yanildiginiz bir nokta var Sydney-LA ucuslari buyuk okyanus uzerinden oluyor

blacksmoke demiş,

30 Nisan 2009 @ 08:13

Editörün teorisi ve verdiği bilgiler doğrudur.

http://www.thetravellerslounge.co.uk/images/maps/open_jaw.gif

Siteyi kontrol ederseniz, şirketin uçuş istikametlerini görürsünüz.

Ana sitesi ; http://www.thetravellerslounge.co.uk

yago demiş,

30 Nisan 2009 @ 08:54

Mısır yakınlarında olamaz çünkü adadaki bitki örtüsü tropikal bitki örtüsüne benziyor, dolayısıyla Mısır’ın kuzeyinde olamaz bu ada, Ada Ekvator civarındaki bir yerde olmalı, eğer dizinin tutarlı olması isteniyorsa böyle olmalı. Mesela Endonezya civarlarındaki bi ada olabilir, Jack hatırlarsanız bir bölümde oradaydı.

tedy demiş,

30 Nisan 2009 @ 09:36

-edit-

orion demiş,

30 Nisan 2009 @ 09:56

cevabı önemli ya da önesmsiz olsun hiç farketmez. iyi ki bu başlığı açmışsınız. biz de sizin sayenizde eğlendik biraz. insanlar losfana girecek kadar yorumları okayuacak kadar izliyorlar lostu. sonra da ada hawai de diyorlar. cidden eğlenceli bence. şimdi bu mesajıma dahi ne cevaplar gelir. “gerçekten hawaide” diye. biraz daha güleriz. evet lost süper bir dizi ama bu kadar da kapılmamak lazım değil mi. dizi hawaide çekiliyor diye ve google da adayı ve üstündeki evleri gördünüz diye olaylar hawaide geçmiyor arkadaşlar. zaten olaylar gerçek hayatta geçmişor. farkına varın ve tadını çıkarın. editör, emeğinize sağlık…

çiçek demiş,

30 Nisan 2009 @ 10:38

yuotube dan yeni bölümü izliyordum tam anlayamadığım için bıraktım hadi ama çevirin türkçeyede izleyelim amma yavaş şu çevirmenler haksızmıyımmmmmmmmmmmm

Elisa demiş,

30 Nisan 2009 @ 11:32

herşey bir yanada arkadaşlar son 3 bölum kaldı ya koca bır sezon gecermı şimdi hem sona ulaştı artık gızem çözulecek diye sevınıyorum ama sona ulaşması demek bıtmesı dmek ve bıtınce bu kalıtede bız dızıyı bır daha nerede yakalarız bılemıyorum :(

tedy demiş,

30 Nisan 2009 @ 11:32

Allah”tan bu akşam yeni bölüm yayınlanacakta başka konuları yazarız

kafa uçtu yav:))

kkaaaann demiş,

30 Nisan 2009 @ 13:49

ben bir şey sorabiir miyim adaya düşen eski kazazedeler neredeler peki rose bernard ve diğerleri 1977 yılına gittikleri için onlar kayıp mı oldular çünkü yaşıyorlardı 4. sezon sonu ve 5. sezon başında

PİNAR demiş,

30 Nisan 2009 @ 14:07

ya hakikaten yaa nerden çıktı hawaii olayı! zaten biliyoruz hawaii de çekimlerin yapıldığını,eğer dizideki adanın hawaii olduğu bilinseydi ne adanın yer değiştirmesinin bi anlamı kalırdı,ne de bu dizinin temeli atılmış olurdu!düşünüpte konuşmakta fayda var!

PİNAR demiş,

30 Nisan 2009 @ 14:18

ayrıca editörün işidir zaten farklı varsayımları ortaya koymak.Ki bizler onun üzerinden yorum yapıp,sonuca ulaşmaya çalışalım.

Pinar demiş,

30 Nisan 2009 @ 14:53

orion demiş,
30 Nisan 2009 @ 09:56

cevabı önemli ya da önesmsiz olsun hiç farketmez. iyi ki bu başlığı açmışsınız. biz de sizin sayenizde eğlendik biraz. insanlar losfana girecek kadar yorumları okayuacak kadar izliyorlar lostu. sonra da ada hawai de diyorlar. cidden eğlenceli bence. şimdi bu mesajıma dahi ne cevaplar gelir. “gerçekten hawaide” diye. biraz daha güleriz. evet lost süper bir dizi ama bu kadar da kapılmamak lazım değil mi. dizi hawaide çekiliyor diye ve google da adayı ve üstündeki evleri gördünüz diye olaylar hawaide geçmiyor arkadaşlar. zaten olaylar gerçek hayatta geçmişor. farkına varın ve tadını çıkarın. editör, emeğinize sağlık…

GERÇEKTEN HAWAİİ DEEEEEE =D

çiçek demiş,

30 Nisan 2009 @ 15:15

kaan zamanı var demekki merak etme çıkarlar bi yerlerden

PaRaFiN demiş,

30 Nisan 2009 @ 15:46

Adanın yeri tunusa yakın değil sadece çıkış noktası tunusda

blacksmoke demiş,

30 Nisan 2009 @ 16:58

kkaaaann demiş,

30 Nisan 2009 @ 13:49

ben bir şey sorabiir miyim adaya düşen eski kazazedeler neredeler peki rose bernard ve diğerleri 1977 yılına gittikleri için onlar kayıp mı oldular çünkü yaşıyorlardı 4. sezon sonu ve 5. sezon başında
———————

Finalde isimleri var, büyük bir ihtimal onların da başına ne geldiği finalde anlatılacak.

arda; Özür Diliyorum .. demiş,

30 Nisan 2009 @ 17:37

Özür diliyorum , editör . Dün sana gönderdiğim mesaj içinde burda böyle bir yorum yapıp seni aşağılamaya çalıştığım içinde özür. Dün biraz sinirliydim , sinirliyken bu siteye girip yorumu yayınlamayınca sinirimi senden çıkarmaya çalıştım, ama bide bu öfke dolu yorumu yayınlayınca aslında kendime hayret ettim , nasıl böyle bir yazı yazdım diye ama sana kızdım tekrar ve mesaj gönderdim Bugün sakinleşip mantıklı düşününce hatanın bende olduğunu farkettim, dünkü mesaj içinde burdaki yorumum içinde özür diliyorum.
Umarım özür dileyeşimi kabul edersin…

——-
editör notu:
samimi oldugunu düşünüyorum (umarim yanılmıyorumdur).. ama benden özür dilemene gerek yok, hiç alınmadım mesajlarına beni rahatsız eden burada hoş vakit geçirmek isteyen ziyaretçilerin keyfini kaçıran eylemler.. zira beni tanımayan birinin benim hakkında yaptıgı bir yorumu önemseyecek degilim.. onun icin özrünü bana degil, diger ziyaretçilere yapman gerekir… saygilar, sevgiler

tedy demiş,

30 Nisan 2009 @ 18:16

-edit-

neden edit

——————-
editör notu:
yahu bu sayfada 3 yorumunuz daha var.. her ne kadar konudan alakasiz olsada.. onlar neden editlenmemiş?.. ama bir baska kullanıcıya sataşan mesajınız editlenince onu sorma geregi hissediyorsunuz? bu platformda kimse kimsenin avukati degil.. onun icin baska kullanicilara sataşan içerikte yorumlar yazmamanizi tekrar ve tekrar rica ediyoruz, buna uydugunuzda mesajlarınızın yayınlandıgını zaten biliyorsunuz kanıtlarıda bu ve diger sayfalarda zaten mevcut. lütfen artık böyle gereksiz şeylerin mücadelesini vermeyin… zira buna cevap versenizde yayınlanmayacagini bilmenizi isterim.. saygilar, sevgiler

others demiş,

30 Nisan 2009 @ 18:28

vay be mükemmelsiniz valla :)

olds 90 demiş,

30 Nisan 2009 @ 19:45

yeni bölümde bütün tahminler çıktı süper bi bölümdü bittiğinde inanamadım 20 dk öle kaldım lostdelisi com izlemenizi tavsiye ederim buarada işler kızıştı artık sayid de var tammamdır

OnatEmre demiş,

30 Nisan 2009 @ 20:05

Tebrik ederim sitenizi!

Yorum siliyorsunuz… İşe gelmedik birşey de ondan…

susceptible demiş,

30 Nisan 2009 @ 20:07

gercekten arda nin bunu ciddiye alip da editorle kafa tutmasi cok komik olmus ben de katiliyorum lost ile haber yapan sitelerden en iyisi bana gore lostfan dir.

EMEGE SAYGI.

serhat67 demiş,

30 Nisan 2009 @ 21:14

Editerlerimize sonsuz TEŞEKKÜRLER…….

kafalarınında gayet sağlam olduğuna inanıyor,başarılarının devamını diliyorummmmmmmmm.

lost_toprak demiş,

30 Nisan 2009 @ 22:56

son bölüm gerçektenden bombaydı.uzun zamandır böyle cavap dolu bir böölüm hatırlamıyorum.fakat müjdemi isterimmmmmmmmmmmmmmmmmmm…gelecek bölümde ünlü tapınağın içerisini göreceğiz.orda biri dua ediyo vede jack,sayid yanılmıyorsam eloise de tapınağın içindeler.tapınağın içinde üzeri brandayla kapalı birşey var.belkide zaman makinesidir veya zamanda yolculuğa yarayan bişiydir.belkide tapınakta mum yakıp dua edecekler )))) eğer öle olursa bizdende bi parça olmuş olur.fenada olmaz hani…sawyerler juilet denizaltıyla adadan gönderilio gibi bişiler var.o denizaltında chorklet de olacak vede adadan ayrılacak.bana sorarsanız radzinski chorletin babası olabilir.sonra demedi demeyin…kaderi değiştirme ele alınıyor.umarım değiştirme mümkün olur.gelecek bölümlerde jackin tekrar öne çıkacağınu düşünüyorum…sawaş yaklaşıyor…

arda demiş,

30 Nisan 2009 @ 23:05

Samimiyiydim. Sende beni tanısan böyle kolay kolay özür dilemiyecek biri olduğumu bilrdin. Ama bu özürü gerçekten haksız olduğum inandığım için diledim , yazıp yazmamakta çok düşündüm ama hatamın farkına varıp özür dilemenin de bir erdem olduğunu düşünüyorum ve bu düşünceyle özür diledim.

O özür mesajını da bu özür mesajınıda yayınlaman için değil , gerçekten sana haksızlık ettiğim için diledim.

Diğer yorumculara gelince, Marlane nickli şahıs hariç herkesten çok ama çok özür diliyorum umarım onlarda bu özürümü kabul eder, bu sözlerimdede gerçekten samimiyim.

Editör, bu mesajımı yayınlamak zorunda değilsin ama senden tek bir ricam var bu konuda, oda; ” Diğer yorumculara gelince, Marlane nickli şahıs hariç herkesten çok ama çok özür diliyorum umarım onlarda bu özürümü kabul eder, bu sözlerimdede gerçekten samimiyim.”

Eğer mesajımı komple yayınlamak istemesen sadece diğer yorumculara karşı özürümü bildiren yukarıda tırnak içine aldığım bölümü yayınlamanı gönülden isterim….

Bu konuda daha fazla birşey yazmicam, son olarak şunu söylemek istiyorum özür dilediğim o mesajdada, bu mesajdada gerçekten çok ama çok samimiyim, samimi olmadığım birşeyi hayatta yapmam.

veysel demiş,

30 Nisan 2009 @ 23:46

en iyi lost haber sitesi lostfan bence,ama buda önemli değil önemli olan bu kadar emek harcayan editörlerimize en ağzından saygı içerisinde eleştiri yapılması gerektiğidir bence..(ki bence eleştirelecek bir şey de yoktur.bunlar teoridir sadece tartışılabilir.)

konuyla ilgili merak ettiğimse LA-sydney arasında sadece pasifik varken uçuşlar neden güneyasyayı ,akdenizi,avrupayı,atlantiği hatta birde koskoca amerika kıtasını enine geçmek üzere olsun…bu sol elle sağ kulağı tutmak gibi birşey…bu konuda bir bilgisi olan varsa yorumunu bekliyorum..teşekkürler

chaTlaq demiş,

1 Mayıs 2009 @ 10:31

1.resim adanın yeri; 4.815 latıtude, 162.342 longitude …
2.resim MU uygarlığı …

http://img219.imageshack.us/img219/8681/losttheisland01.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/6324/kritik012.jpg

ChuckY demiş,

1 Mayıs 2009 @ 11:06

Bu arada ARda Adanın gerçekte nerde çekildiğini göstermiyor bu teori cnm adanın dizide nerede olacağını gösteriyor… Bu arada Benim de katılmadığım bir teori zaten los angeles-sydney hava yolu kısa olması için Mısır-tunus üzerinden geçmiyor… Öyle olmasıda saçma olurdu zaten sonuçta dünya yuvarlak…

burak demiş,

1 Mayıs 2009 @ 11:47

Sydney-LA uçak seferlerinin mısır üzerinden yapılması çok saçma çünkü yol iki kat uzuyor. bunu herhangi bir atlastan ya da google earth’ten görebilirsiniz. oceanic firmasının da fazladan yakıt masrafı yapması çok saçma olmaz mıydı?:):)

Miray demiş,

1 Mayıs 2009 @ 12:29

ya ada sürekli yer değiştirmiyo muydu ama…

Miray demiş,

1 Mayıs 2009 @ 12:31

ya da mısırla ilgili şeylerin olması mısırda olduğunu göstermez..

yuci308 demiş,

1 Mayıs 2009 @ 14:33

Arkadaşlar benim yorumum evet ada hareket ediyor fakat belli sınırlar içerisinde yani çok büyük bir değişiklik değil. Ada pasifik üzerinde ve belirli bir alan içerisinde hareket ediyor.

Bazı arkadaşların dediği gibi adadan çıkış tunus civarında olması dünyanın merkezine göre simetriği olmasıdır. Ada belirli alan içerisinde olduğundan çıkış yeri hep aynı nokta olmuyor.

Ben adadan çıktığı yer ile Lock’un adan çıktığı yer aynı nokta değil ama ikiside tunustan çıktı. Ayrıca kızıl kafalı kızın adaya gelmeden önce bulduğu kutup ayısıda (Dharma tasması olan ayı) bu alandan çıktı. Yakında bu kutup ayısını nasıl gönderdiklerinide açıklarlar diye düşünüyorum.

flyatre demiş,

2 Mayıs 2009 @ 05:54

adadaki muson yağmurları, hawaii de çekilmesi vs. gibi ayrıntıları bazı yorumlarda üstüne basa basa söylenmiş. fakat ada yer değiştirebiliyor ve doğru açı ve koordinatlarla yaklaşmazsanız adaya giremiyorsunuz (bknz: daniel’ın helikopter, sandal için yaptığı hesaplar ve ayrılmaması gereken yön). ada ve adanın hemen dışı arasında yanlış hatırlamıyorsam 3 gün civarı bir kayma var (sahile vuran tayfa cesedi). tüm bunlar olurken, bırakın değişken coğrafik koordinatları, bulunduğu zamanla bile kayma yaşayan bir ada neden konumuna göre bir iklime sahip olsun ? buna dayanarak, iklimin vs. hiç bi önemi olmadığını, muson yağmuru altında kutup ayılarının bile yaşayabildiği evrensel kendine has bir iklimi olduğunu düşünüyorum. dolayısıyla, gözüken iklim, konum hakkında bir fikir vermeyebilir.

yutto demiş,

2 Mayıs 2009 @ 23:14

ada kıbrıs olmasın :P

mertak demiş,

8 Mayıs 2009 @ 10:54

öncelikle müthiş ötesi bir ada… adanın ekvator yakınlarında olduğu zaten belli. geniş yapraklı ağaçlar bunun bir göstergesi. ayrıca adada tarihi kalıntıların olması tarihi bir ülkenin yakınlarında olduğu ihtimalini de gözler önüne seriyor. mısır bence olamaz çünkü ekvatora çok uzak. ada neresi derseniz bilmiyorum. ama amerikadan çok uzakta ekvatoral bir bölgede.

Losttt on lost demiş,

8 Mayıs 2009 @ 16:03

süper ya keşke gideblsemm=)

namaste demiş,

10 Mayıs 2009 @ 18:29

Arkadaşlar ben artık kafay yiyecegim bu lost la ya bu lost nasıl bir tutkudur allah aşkına numaramı vereyim benide alsınlar dizi ye bende dharmadan olmak istiyorum ı love you dharma intiative NAMASTE !!!!!!!!

L-O-S-T demiş,

22 Mayıs 2009 @ 14:20

bence adanın yeri gözükmüyor yani guma giderken oranın üstünden geçmeleri lazımdı ama düştüler zaten birden oaraya ışık çıktı ada bunları içeri aldı

twinssss demiş,

20 Haziran 2009 @ 15:55

ben ada nerde bıraktım 6. sezonu bekliyorum yaaa dlircem lostsuzluktan oturup baştan başladım diziye 3. baskı oluyo bu ama izlemeden yapamıyorum nolur şu diziyi 7 ay öne alsınlar yedim kafayı yaaa

Lazz_Boyy demiş,

6 Ağustos 2009 @ 15:54

ada hawai adasının yukarısında kalıyo işte google earth yaz honolulu adası gider oraya zaten adanın en kuzeyizde havaalanının 150 mt solunda kalıyo

zlatan demiş,

27 Ağustos 2009 @ 05:16

guam büyük okyanusta papua yeni ginenin doğusunda yer alan mıcronesıada bi ada

sayid demiş,

5 Ekim 2009 @ 16:44

bence bu yorum gerçekten doğru ise bence ada mısır yakınlarında bir yer chaddada olabilir başka bir yerdede bence afrika kıtasında olması büyük ihtimal

Harun demiş,

6 Ekim 2010 @ 21:36

Arkadaşlar saçmalamayın Amerika-Avustralya arasındaki uçaklar neden Tunus ve Mısır’ın üzerinden geçsin. Dünya’yı yuvarlaktır. ABD-Avustralya uçaklarının Afrika üzerinden uçmasına gerek yok, yukarıdaki mavi dünya haritasına göre sağ tarafdan gitmeleri yeterli. Saçma saçma spolier üretiyosunuz

Jacob demiş,

23 Ekim 2010 @ 14:01

ABD-Avustralya uçakları Büyük Okyanus yani Pasifik üzerinden uçar. Sizin düşündüğünüz gibi Afrika kıtası üzerinden uçmaz. Wildmore’un dediği gibi Tunus yalnızca Çıkış noktasıdır.

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın