6×09:Ricardo

lost_6x09_ricardo_richard_alpert_adada

Altıncı sezonun, dokuzuncu bölümü ‘Ab Aeterno’ , uzun zamandır dört gözle bekleniyordu çünkü bu bölümün Richard Alpert odaklı olacağı açıklanmıştı. Kimisi bu bölümü çok beğendi, kimisi ise hayal kırıklığına uğradı.

Bize kalırsa bu bölüm, dizinin en gizemli karakterlerinden birisini anlattığı için güzeldi. Peki Richard Alpert hakkında ne öğrendik?


Richard Alpert yani gerçek ismiyle Ricardo, 1867 yılında Kanarya adaları Tenerife’de eşi Isabella ile birlikte yaşamaktadır. Genç çift Yeni Dünya’ya gitmenin hayallerini kurmaktadır. Ancak Isabella çok hastadır. Onu iyileştirmek için yağmur çamur dinlemeden doktorun evine giden Ricardo kaza sonucu doktorun ölümüne neden olur. Yine de doktordan almaya çalıştığı ilacı eşine yetiştirmek için yola düşer fakat eve vardığında Isabella çoktan ölmüştür.
Bundan sonra Ricardo için hapishane günleri başlar. Orada İncil okuyarak İngilizce’sini ilerletir. Şans eseri, asılacağı gün İngilizce bildiği için Black Rock’a alınır.

Black Rock’tan sağ kalan son kişi olarak adada önce Kara Duman’ı, sonra Kara Duman’ı insan formunda Siyah olarak görür. Siyah ondan, şeytan diye bahsettiği Jacob’u öldürmesini ister ama sonuçta Ricardo Jacob’un yanında onun aracısı olarak yer almaya karar verir.

Asılmaktan son anda kurtulan Ricardo, Jacob’un dokunuşuyla sonsuz hayata kavuşur.

ninni

AslıHan demiş,

25 Mart 2010 @ 10:57

hepsinin farklı bir hayatını gösterdiler de ricardo nun yok mu acaba?
belki o da yeni dünyaya gitmiş zengin olmuş isabellayla çocukları olmuş falan.
çok gereksiz ama kafama takıldı bir kere.

karamik demiş,

25 Mart 2010 @ 11:22

Ab Aeterno : YANİ EZELDEN BERİ YADA ÇOK UZUN ZAMAN ÖNCE DEMEK. RİCHARDO YU TANIMAK GÜZELDİ AMA DAHA COK O GNÜDEN BUGÜNE NASIL YAŞANDI ANLATILSA DAHA GÜZEL OLURDU.

WhiTe demiş,

25 Mart 2010 @ 14:30

Şimdiye kadar izlediğim en iyi bölümdü.Dikkat edin jacob pantolonu siyah bs pantolonu beyaz..

gahoy demiş,

25 Mart 2010 @ 14:50

başkasına sonsuz hayat verenin hayatı sonlanırmı?saçmalık…tövbe haşa.

assaa demiş,

25 Mart 2010 @ 14:55

jacob her dokunduğuna ölümsüzlük veriyorsa (bkz. Richard ve Jack’in dibinde dinamit patlatmaya çalışmalarına rağmen ölmemeleri) o halde john locke neden öldü ???

nemo demiş,

25 Mart 2010 @ 14:56

orada yapılan konusma dogen ve sayid arasındaki konusmanın aynısıı bu senaristlerin amacı ne:D

yeni bölümü izledimmm demiş,

25 Mart 2010 @ 15:07

Çok üzüldüm ya adamın aşkına saygı duydum resmen. Baya şanslıymış hem jacop’ı hemde bs’yi görüp konuşabilmiş ama sanki bu olanlar hiç olmamış, onlarla hyiç konuşup sohpet etmemiş gibi davrandı çok uzun zaman. Hiç bir teorim yok ama umarım kimse kimsesinin yerine gecmez veya küllerinden yeniden doğmaz zaten öle bişey olucak olsa ada sular altında kalmamış olurdu.

melda demiş,

25 Mart 2010 @ 15:26

vay be!

melekbanu demiş,

25 Mart 2010 @ 16:06

richard ne diye karısının haç kolyesini gömdü(jacopla anlaşınca????) ve ne diye geri çıkardı(bs ye dönmeye karar verince???)

melekbanu demiş,

25 Mart 2010 @ 16:08

assaa demiş,
25 Mart 2010 @ 14:55

jacob her dokunduğuna ölümsüzlük veriyorsa (bkz. Richard ve Jack’in dibinde dinamit patlatmaya çalışmalarına rağmen ölmemeleri) o halde john locke neden öldü ???
___________________________
Şöyleki ona ilk defa dokunduğunda diriltmişti. hakkını kullanmıştı çünkü:))))))

melekbanu demiş,

25 Mart 2010 @ 16:11

nemo demiş,
25 Mart 2010 @ 14:56

orada yapılan konusma dogen ve sayid arasındaki konusmanın aynısıı bu senaristlerin amacı ne:D

____________
Sakın konuşmasına izin verme dimi

Bence bunlar sürekli yer değiştiriyor. Jacop ve mıb. Aynı şey olduklarını unutuyorlar!!!!!

desmond biraderrr demiş,

25 Mart 2010 @ 16:27

assaa demiş,

jacob her dokunduğuna ölümsüzlük veriyorsa (bkz. Richard ve Jack’in dibinde dinamit patlatmaya çalışmalarına rağmen ölmemeleri) o halde john locke neden öldü ???

kattılıyorum çünkü locka da camdan düstügünde dokunmustu bu biraz kafa karıstırıcı ama bi planları vardır senaristlerin

abdullah demiş,

25 Mart 2010 @ 16:27

merhab arkadaşlar benjamin öldürmeye geldiğinde jacob kılını kıpırdatmadı ama richardı adam akıllı dövdü neden acaba.

bide bs nin ricatda verdiği bıçak sayidin bsye soktuğu bıçak değilmiydi

coast guard demiş,

25 Mart 2010 @ 17:08

birincisi jacobun veya bsnın hatta richardın siyah yada beyaz giymesinin hiçbir anlamı yok sadece akıl karıştırmak iiçin.ikincisi assaa arkadaşım jacop her dokunudguna sonsuza dek yaşam vermiyo sadece richarda verdi.richarda vermesi bunu digerlerindede olacagı anlamına gelmez.

assaa demiş,

25 Mart 2010 @ 17:25

ben ölümsüzlüğü jacob’ın verdiğini de sanmıyorum bu heykelin gölgesinde yatan şey olabilir çünkü jacob michael’a dokunmamasına rağmen sanıyorum 3. sezonda michael kendini öldürmeye çalışmasına rağmen öldürememişti ve Benjamin’in adamı Ada’nın ölmesine izin vermeyeceğini söylemişti

çon enteresan birşeyler var :)

memoli demiş,

25 Mart 2010 @ 17:39

lost 6 sezondur yapamadığını bu bölümde yaptı diye düşünüyorum,bu bölümde heyecan zirve yaptı,doruk noktasına gelindi,adada dharma girişimi olması,deneyler yapılıyor olması,diğerleri olması ve hatta hatta adanın ortadan kaybolması bu bölümün bana göre çok ve çok altında kaldı.Senaristler gerçekten iyi iş çıkardılar bu bölümde,inanılmaz bir bölüm izledik,aklımızdaki soru karmaşıklıkları sürüsünden baya bir kurtulmuş olduk….

keytion demiş,

25 Mart 2010 @ 19:27

Arkadaşlar dikkat ettinizmi bilmiyorum.
Blacksmoke gemide richard’ın yanına geldiğinde flaş patlar gibi ışıklar çıkarken Richard dua gibi bişeyler okuyor.İşte o sırada dikkat edin 6 sezondur çıkan fısıltılardaki seslere ne kadar çok benziyor Richard’ın okudukları.Belkide bitek ben benzettim ama dikkatimi çekti.Sizde bi tekrar bakarsanız sevinirim :)

metin demiş,

25 Mart 2010 @ 21:08

izlediğim en iyi bölümdü bu sezonki…hatta lostun en iyi bölümlerinden biriydi…sinema tadında müthiş bi bölümdü

4815162342 demiş,

25 Mart 2010 @ 22:47

Jacob, Ricardo ile konuşurken Ricardo; “Eşimi tekrar görmek isterim” diyor ve Jacob bunu yapamam diyor. Ama bu noktada Hurley aklıma geldi! Hurley’e dokunarak ona ölülerle konuşabilme, onları görebilme yetisi verdi. Aynı özelliği Ricardo’yada verebilirdi.

Bu bana Lost’ta senaristlerin gözden kaçırdığı bir nokta/hata gibi geldi. Siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?

Lostfan! demiş,

25 Mart 2010 @ 22:56

gahoy demiş,
25 Mart 2010 @ 14:50

başkasına sonsuz hayat verenin hayatı sonlanırmı?saçmalık…tövbe haşa.

katılıyorummm..

Jacob kim? :) demiş,

25 Mart 2010 @ 23:43

assaa demiş,
25 Mart 2010 @ 14:55

jacob her dokunduğuna ölümsüzlük veriyorsa (bkz. Richard ve Jack’in dibinde dinamit patlatmaya çalışmalarına rağmen ölmemeleri) o halde john locke neden öldü ???

her dokunduğuna ölümsüzlük vermio ama dokunduğu çoğu kişinin farklı özellikleri oldu richard sonsuza dek genç,hurley ölülerle konuşabilio gibi ayrıca miles da cesetlerin düşüncelerini okuyabiliyo miles kim ki böyle bir güce sahip olsun muhtemelen zamanında onun da jacobla bi alakası olduğu için bu durumda

jakoben demiş,

26 Mart 2010 @ 00:07

Bölümün en anlaşılmaz sahnelerinden biri, Isabella’nın geldiği sahne ve söyledikleriydi. Bundan sonra Richard ölü olduğunu düşünmeye başladı ve bugüne kadar da aynı filkirde kalmış.
BS Richard’ın aklını okudu, geçmişini öğrendi ve onu yönlendirmek için karısı kılığında geldi, kafasındaki acaba öldüm mü şüphesini de belki kendi lehine kullanmak istedi ve böyle biz mizansen kurdu ama İsabella içerideyken dıştan glen sesle ve Dumanın İsabella’yı kapmasını nasıl açıklayacağız.
Bununla birlikte, İsabella gerçekten orada olup BS tarafından öldürülmüş de olamaz, çünkü sonrada cesedi ortaya çıkmadı, gündeme de gelmedi, Richard mesela onu arama girişiminde bulunmadı.
Belki bu bir rüya idi veyahut bana göre son ihtimal de, adada BS ve :Jacop dışında bir güç daha var, o da kendince birşeyler yapıyor, eğer öyle birşey çıkarsa büyük sürpriz olur, ama çok çok düşük bir ihtimal olduğunu kabul ediyorum..

awsalli demiş,

26 Mart 2010 @ 00:14

assaa birincisi jacobun micheal dokunmadığını bilemiyoruz.İkinci olarakda zaten kişiler kendini öldüremiyor başkası öldürebiliyor.Ölümsüzlüğü tabi jacob vermiyor başka birşey var çüünkü jacob yerine birini arıyor aday arıyor yani eğer oyüzden jacobun bir üstü bir kişivar.Zaten adada Bsye bir çock görünmüştü mesela o ona kurallardan bahsetti öldüremezsin felan dedi.Mesela o jacobun üstünde biriydi.

sblue demiş,

26 Mart 2010 @ 02:29

şimdi ricardonun şu an ki yaşamını merak eden arkadaşlara sesleniyorum. biraz iyi düşünelim 1867 den bahsediyoruz ve normal yaşanıtısını görmemiz için 140 yaşının bulması lazım

108 demiş,

26 Mart 2010 @ 02:42

assaa demiş,

25 Mart 2010 @ 17:25

ben ölümsüzlüğü jacob’ın verdiğini de sanmıyorum bu heykelin gölgesinde yatan şey olabilir çünkü jacob michael’a dokunmamasına rağmen sanıyorum 3. sezonda michael kendini öldürmeye çalışmasına rağmen öldürememişti ve Benjamin’in adamı Ada’nın ölmesine izin vermeyeceğini söylemişti

çon enteresan birşeyler var :)

jacop’ın her dokunduğu ölümsüz olmuyor bence. konuşurlarken richard’a ne istersin diye sordu, o da önce karısını olmayınca günahlarının affolunmasını onu da yapamayacağını söyleyince ölümsüzlüğü istedi ve jacop tamam dedi yani RICHARD’IN İSTEĞİ üzerine oldu ve sadece dokunmasıyla mı oldu bilmiyoruz.
michael’in kendini öldürememesine gelince, ben’in adamının dediğine göre, adadan ayrılan biri ada dışında intihar edemiyor ölümsüzlükle alakalı değil yani sonrasında da patlamayla öldü gibi gözüküyor(gerçi jin’i de öldü sanıyorduk ama patlamadan kurtuldu michael de kurtuldu mu bilmiyoruz.)

ORÇAN demiş,

26 Mart 2010 @ 06:08

itiraf ediyorum;

LOSTUN İZLEDİĞİM EN EN EN GÜZEL BÖLÜMÜYDÜ!

can demiş,

26 Mart 2010 @ 09:01

izlediğim ve merak ettğim bence ne iyi bölümüydü-ağladım

dememiş mi demiş,

26 Mart 2010 @ 09:46

Ricardinyo çılgın aşık. Yine anlamadığım birşey, kolyeyi niye gömdü?

HoimLearL demiş,

26 Mart 2010 @ 11:16

assaa demiş,

arkadasım richard ın dedklerini hatrla kendi kendini öldüremez jacobun dokundğu kisiler..ancak bi baskası tarafndan öldürülebilrler..

smdii gelelim michael e bi sahnede onu ağzına silah dayamıs intihar etmek üzereyken gördük.tom da bunu yapamazsın ada izin vermez kendi kendni öldüremezsin falan fıstık bisyler demisti..

ACABA JACOB MİCHAELE DE Mİ DOKUNDU.

sanırm bu soruyu cvplamadan bitirmezler bu diziyi.

lostlost demiş,

26 Mart 2010 @ 11:45

hurley ne kadar zamandır ölülerle konuşuyor ?örneğin akıl hastanesindeyken çarli ile konuşmuştu .hatta o sıralar eko ile satranç falan oynuyodu . yani adadan çıktıktan sonra akıl hastanesinde ölülerle konuşuyordu. daha önce konuşmuşmuydu hatırlamıyorum .oysa jacop hurleye ajira uçağına binmeden hemen önce dokunmuştu.yani bunun jacobun ona dokunmasıyla bir ilgisi yok gibi duruyor .

drşafak demiş,

26 Mart 2010 @ 11:47

arkadaşlar sizin de dikkatinizi çekti mi bilmiyorum
richard’ı para vererek ölümden kurtaran adam
withfield=widmore
olabilir mi???????

erkut demiş,

26 Mart 2010 @ 13:13

İzlerken biraz duygulandım ya.Herifin berbat hayatı varmış

RINGSIDE demiş,

26 Mart 2010 @ 14:45

lostlost demiş,
26 Mart 2010 @ 11:45

evet hurley adaya gelmeden öncede hayaletlerle konuşuyordu. hatta onların hayalet olduğunu bile bilmiyordu. hatırlarsanız bir arkadaşıyla fotograf çekilmişlerdi ve o fotoğrafı bize gösterdiklerinden ise hurley sanki kolunu birine atmış gibi tek başına poz vermişti.

RINGSIDE demiş,

26 Mart 2010 @ 14:53

melekbanu demiş,
25 Mart 2010 @ 16:06

richard ne diye karısının haç kolyesini gömdü(jacopla anlaşınca????) ve ne diye geri çıkardı(bs ye dönmeye karar verince???)

———-

kolyeyi gömdü çünkü Jacop karısını geri getiremeyeceğini söyledi ama ölümsüz biri içinde sürekli yasta kalmak kafayı yedirtir adama. Kolyeyi çıkardı çünkü BS ona karısını vaad etti ve kolyeyi karısına geri vermek için çıkardı.

offff demiş,

26 Mart 2010 @ 15:55

yahu bu bölümde yanıtlanan hangi soru vardı biri bana açıklayabilir mi lütfen?! dumanın kötü olması(oda kesin bir şey değil), adada hapsolması, insanları adaya bir şekilde jacopun getirmesi falan bir tıpayla anlatıldı diye sorular mı cevaplanmış oldu? zaten sezonun başından beri hep söylenen şeylere, buda sana kapak olsun bölümüydü bence. asıl soru uçak düşmedi ve ada dışında uçaktakiler ve uçak dışındakiler dahil olmak üzere hepsi başka hayatlar yaşıyorlar ama aynı zamanda adadaki hayatları devam etmekte buna cevap versinler kardeşim.

gaffur-richard demiş,

26 Mart 2010 @ 17:59

richard bu bolumde aynı gaffura benziyor ( peker açıkalın) bi de pijama giyseymis tam olcaktı.

richard dizi basladıgından beri cok zayıfladı bu arada

drşafak demiş,

26 Mart 2010 @ 20:25

arkadaşlar sizin de dikkatinizi çekti mi bilmiyorum
richard’ı para vererek ölümden kurtaran adam
withfield=widmore
olabilir mi???????

demişim

tabi bu adam richardı babasının hayrına kurtarmadı ölümden
ada da kendisine bi zarar geleceği korkusuyla tüm köleleri öldürdü zaten
neyse bu yazdığım
whitfield=widmore olayını bi araştırdım burası hariç birçok sitede söz konusu olmuş fikirlerinizi bekliyorum..
ha bu arada the constant bölümüyle ilgili olarak black rock’un 1845 te ingiltere den ticaret için çıkıp kaybolduğu bilgisi hatırlatılmış doğrudur
hatıtlarsanız widmore 815′i gizlemek için büyük bi tezgah kurmuştu onun ataları da yapacakları karanlık işler için veya adayı gizlemekiçin black rocka yıllar öncesinden kaybolmuş havası vermiş olabilirler..
fikirlerinizi bekliyorum..

cumali demiş,

26 Mart 2010 @ 23:06

arkadaşlar dikkat ettinizmi bilmiyorum ama richard heykelin kapısına yaklaşırken jakop saldırıyor acaba içeriye girseydi orda jekop karşı koyamıyomu hatırlarsanız ben jekop’u heykelin içersinde öldürmüştü nedersiniz……

melekbanu demiş,

27 Mart 2010 @ 00:01

drşafak demiş,
26 Mart 2010 @ 11:47

arkadaşlar sizin de dikkatinizi çekti mi bilmiyorum
richard’ı para vererek ölümden kurtaran adam
withfield=widmore
olabilir mi???????

_____________________

Olabilir. Hepsi başkası olmuş olabilir. BS nin Aron, Jacop un BS,Claire in Russso, Faraday(:====))))))))) ın Bs,Claire ın sevgilisinin widmore un oğlu, Denizaltındadki odada sawyer ın kendisinin falan olduğuyla ilgili ortada tonlarca teori dolaşıyor. Yalnız değilsin.

RaZoK demiş,

27 Mart 2010 @ 02:47

lostlost demiş,
26 Mart 2010 @ 11:45

hurley ne kadar zamandır ölülerle konuşuyor ?

ilk akilhastanesinde Hugo yu gordugumuzde hayali bir arkadasi vardi Pjamali bir adamdi bu adam hayali olmadigini ispatlamaya calisiyodu. bunun yaninda Carli, Eko, Analucia, onlarida gormustu. bence bu olanlar hugo ya dokunmadan oncede oluyordu.
Ben daha onceki yorumlarimdan birinde Jacob un bu paralel evrende yasamlari icin dokunduguydu, cunku Ajira ucagina binmeden once dokunmustu.(bomba patlamadan once). dokunmalar diger kisiler icinde gecerli .

Vertigo demiş,

27 Mart 2010 @ 13:20

şu an ” final ” diye izlediğimiz sezon aslında SEZON 1 diye
izlediğimiz sezonun öncesini anlatıyor…

Bir yerde okumuştum SEZON-1- Bölüm -1- de uçak düştüğünde JACK herşeyi biliyoRdu, ona göRe haReket ediyoRdu denmişti.. ( zaten göz bebeğindeki KARA DUMANI göRmeyen kalmadı herhalde )

Çünkü aday JACK ti.. JACK adaylığının farkındaydı ve kabul etmişti..

yani SEZON 5 in sonu dizinin sOnu olacak.. ADA patlayınca herkes alternatif hayatlarıyla yaşamlarına deVam edecek..

Bence böyle çıkacak.. ;)

requıem 'lostta büyük hata' demiş,

27 Mart 2010 @ 13:45

öncelikle razok bana katıldığın içinb saol. asıl konu ise lostta fark ettiğim büyük hata.
öyleki 5. sezon finali bölümünün başındaki siyahlı - jacop konuşmasında siyahlı:
’seni ne kadar çok öldürmek istediğim hakkında bir fikrin var mı?’ diyor
, jacop ta hiç şaşkınlık belirtisi olmadığı çok açık bir şekilde ‘evet’ diyor.
bu konuşmanın devamından çok rahat bir şekilde siyahlının bunu daha önce deneyip,
jacop ı öldürmeye çalışmış fakat başarısız olduğunu anlayabiliriz.
(çünkü hiç kimse ilk kez öldürmek istediğini söyleyeceği birine içinde ukte kalmış ve
daha önce başarısız olduğu belli bir şekilde seni ne kadar çok öldürmek istediğim hakkında bir fikrin var mı?
diye sormaz) ve dikkat edin bu konuşma sırasında arkadaki >heykel sapa sağlam NASIL OLUYORDA İLK ÖLDÜRME İSTEĞİ HEYKEL PARÇALANDIKTAN SONRA OLABİLİYOR?
(çünkü parçalanmadan önce siyahın öldürme girişminde bulunduğunu biliyoruz) .

cba demiş,

28 Mart 2010 @ 02:55

ilk öldürme isteğinin heykel parçalandıktan sonra olduğunu nerden çıkardın??

ABC demiş,

28 Mart 2010 @ 12:06

JACOB TANRI!
BLACK SMOKE ŞEYTAN!
RİCHARD PEYGAMBER!

NASIL MI?

Lost 6. Sezon 9. Bölümde richard ve jacob un konuşması herkesin dikkatını çekmiştir ve bir daha dinlemenizi tavsiye ederim.

Orda richard jacoba neden bizi adaya getirdin diye soruyor ve jacob ta şarap şişesini gösterip şarabın kötülük olduğunu ve dışarı yayılmaması gerektiğini söylüyor.Karanlığı tutan tek şeyinde ada olduğunu söylüyor.

Şimdi herkesin bildiği gibi şaytanın dünyada bir yerlerde tutsak olduğu inancı var olmakta.Çoğu kişi şeytanın afrikada tutsak tutulduğunu bu yüzden orda kuraklık ve açlık olduğunu tahmin ediyor ama bu dizide şeytanın o adada tutsak edildiği söyleniyor.Jacob sözlerine devam ediyor;

-Beni öldürmen için seni gönderen adam tüm inasnların bozuk olduğunu düşünüyor.Ona göre günah işlemek doğalarında var. insanları buraya onu yanıltmak için getirdim.

Kim insanların günak işlemelerinin doğalarında olduğunu ve insanların bozuk olduğunu düşünüyordu? tabikide Şeytan! Peki onu yanıltmak için dünyayı yaratan kimdi?
Tabiki TANRI!!

Konuşmaları devam ediyor; (R=Richard, Jacob=J)
R-Benim gemimden öncede gelenler oldu mu?
J-Evet bir sürü.
R-Ne oldu onlara?
J-Hepsi öldü.
R-Madem onları buraya getirdin neden yardım etmedin?
J-Çünkü kendilerine yardım etmelerini istedim.Ben onlara söylemeden doğru ve yanlışı ayırsınlar istedim.Onları bir şeyi yapmaya zorlasam anlamı kalmaz.Neden karışayım ki?(Bu sözler kimin olabilir??)
R-Sen karışmazsan o karışır.(bir şey söylememe gerek yok herkes Onun kim olduğunu anladı sanırım)
J-İş istermisin?
R-İş mi?Ne yapacağım?
J-Kısacası eğer ben karışmak istemiyorsam belki yerime sen yapabilirsin.Temsilcim olabilirsin.Adaya getirdiğim kişilerle aramdaki aracı olursun.

Jacob un Richard a verdiği iş kimlerin işi??
Tabikide Peygamberlerin!

En sonunda Hurley Richard a bir söz söylüyor.Sözde;
-Kara dumanın adadan gitmesini önlemelisin.Çünkü önlemezsen
HEPİMİZ CEHENNEM YOLCUSUYUZ!

Şeytanın tutsak olduğu yerden serbest kalırsa Kıyametin başlıyacağını ve herkesin öleceğini biliyorsunuzdur.

Bu yazıyı okuyanlar Jacob nasıl öldü o zaman diye sorabilirler.

Jacob ölmedi sadece dünyadan gitti. ;)

blueberries demiş,

28 Mart 2010 @ 16:11

Arkadalar müthiş bir ayrıntı keşfettim. 6. sezonun kaçıncı bölümünde bilmiyorum ama Lock’ın normal hayattaki iş yerine döndüğü sahnelerin birinde patronuyla yada iş arkadaşıyla tartışıyor ve ona sinirleniyor. Önünde bir hesap makinası var sinirli sinir bakarken ona bişeyler yazıyor. Tuşlar tıkır tıkır ses çıkartırken arkadan black s. ‘un sesi geliyor. ve o kadar sinirli bakıyor ki adamı öldürecek gibi gözüküyor. Sesler beni çok etkiledi. sizde izleyin muhakkak sesleri duyacaksınız. Buna dayanarak şunu sölemek istiyorum. Bence kesinlikle yeni sahnelerde gördüğümüz lock bizim lock değil bs onun bedeninde dünyaya dönmeyi başarmış. Lüften o sahneyi bulun ve sesini sonuna kadar acıp dinleyin…

brc demiş,

29 Mart 2010 @ 16:16

ama .. kesinlikle mükemmel ve dramatik bir bölümdü ..Öykülerin işleniş tarzı, ispanyolca diyaloglar ve daha bir sürü şey.. film tadındaydı diyebilirz =) richard ı oynayan Nestor Carbonell gerçekten mükemmel bir oyunculuk sergilemiş .. yardımcı oyuncu ödüllerini kesinlikle hak ediyor.. Bölümde bir kez daha vaatleri gördük.. Kaç vaatin yerine geldiğini kaçının gelmedğiini …Kimin ne vaatte bulunduğunu gördük. :) Birçok şey bakımından açıklayıcıydı ve sonunda richardın geçmişini öğrenmemiz nasıl oluyor da yaşlanmadığını, yani zamanda yolculuk yapmadığını! öğrendik :) burdan da şu sonucu çıkarıyoruz:

Bebek locke u ve yuva gbii bi yerde büyüyen( sanırım öyle bi yerdi) küçük locke u ziyaret eden richard’ın zamanda yolculuk yapmadığını.. Taa başından beri ( jacob ın isteğiyle sanırım) locke u incelediğini anladık :) bnce bu önemli bir ayrıntıdır

brc demiş,

29 Mart 2010 @ 16:21

melekbanu demiş,

25 Mart 2010 @ 16:06

richard ne diye karısının haç kolyesini gömdü(jacopla anlaşınca????) ve ne diye geri çıkardı(bs ye dönmeye karar verince???)
————————-

çünkü karısını gömememişti .. hiç değilse karısını temsil eden kolyesini gömdü =)

requıem demiş,

29 Mart 2010 @ 16:40

cba ya cewap
çunku sahneyı çok dikkatli izledim ve konuşmalara cok dikkat ettim ayrıca daha onceleri sıyah oldurme isteinde bulunmus olsaydı jacop richard a bu bıcağı sana kim verdi diye sacma sapan bi soru sormazdı ve doğal olarak bu ilk değilse bıcağı siyahın verdiğini anlardı .

lostie demiş,

29 Mart 2010 @ 18:25

“ABC ” umarım dediklerin doğru çıkmaz
bundan endişeleniyorum çünkü çok mantıklı geliyor
6 sezon böyle bi sonuç için izlemiş olamayız…

goztepelee demiş,

29 Mart 2010 @ 21:12

JACOB TANRI!
BLACK SMOKE ŞEYTAN!
RİCHARD PEYGAMBER!

NASIL MI?

Lost 6. Sezon 9. Bölümde richard ve jacob un konuşması herkesin dikkatını çekmiştir ve bir daha dinlemenizi tavsiye ederim.

Orda richard jacoba neden bizi adaya getirdin diye soruyor ve jacob ta şarap şişesini gösterip şarabın kötülük olduğunu ve dışarı yayılmaması gerektiğini söylüyor.Karanlığı tutan tek şeyinde ada olduğunu söylüyor.

Şimdi herkesin bildiği gibi şaytanın dünyada bir yerlerde tutsak olduğu inancı var olmakta.Çoğu kişi şeytanın afrikada tutsak tutulduğunu bu yüzden orda kuraklık ve açlık olduğunu tahmin ediyor ama bu dizide şeytanın o adada tutsak edildiği söyleniyor.Jacob sözlerine devam ediyor;

-Beni öldürmen için seni gönderen adam tüm inasnların bozuk olduğunu düşünüyor.Ona göre günah işlemek doğalarında var. insanları buraya onu yanıltmak için getirdim.

Kim insanların günak işlemelerinin doğalarında olduğunu ve insanların bozuk olduğunu düşünüyordu? tabikide Şeytan! Peki onu yanıltmak için dünyayı yaratan kimdi?
Tabiki TANRI!!

Konuşmaları devam ediyor; (R=Richard, Jacob=J)
R-Benim gemimden öncede gelenler oldu mu?
J-Evet bir sürü.
R-Ne oldu onlara?
J-Hepsi öldü.
R-Madem onları buraya getirdin neden yardım etmedin?
J-Çünkü kendilerine yardım etmelerini istedim.Ben onlara söylemeden doğru ve yanlışı ayırsınlar istedim.Onları bir şeyi yapmaya zorlasam anlamı kalmaz.Neden karışayım ki?(Bu sözler kimin olabilir??)
R-Sen karışmazsan o karışır.(bir şey söylememe gerek yok herkes Onun kim olduğunu anladı sanırım)
J-İş istermisin?
R-İş mi?Ne yapacağım?
J-Kısacası eğer ben karışmak istemiyorsam belki yerime sen yapabilirsin.Temsilcim olabilirsin.Adaya getirdiğim kişilerle aramdaki aracı olursun.

Jacob un Richard a verdiği iş kimlerin işi??
Tabikide Peygamberlerin!

En sonunda Hurley Richard a bir söz söylüyor.Sözde;
-Kara dumanın adadan gitmesini önlemelisin.Çünkü önlemezsen
HEPİMİZ CEHENNEM YOLCUSUYUZ!

Şeytanın tutsak olduğu yerden serbest kalırsa Kıyametin başlıyacağını ve herkesin öleceğini biliyorsunuzdur.

Bu yazıyı okuyanlar Jacob nasıl öldü o zaman diye sorabilirler.

Jacob ölmedi sadece dünyadan gitti. ;)

tamamen sana katılıyorum helal olsun çok güzel bir teori veya teoriden öte çok mantıklı .jacopa getirdikleri adamları korumadı diye kötü diyenlere bir sorum var bizi yaradan hz. allah doğruyu yanlışı seçmeyi biz insanlara bırakmadımı öldüğümüzde yaptığımız iyilik ve kötülükler için sorgulanmayacakmıyız yani demem o ki hz.allahtamı kötü haşa huzurda oda bizi bize bırakmış saygılar

BlackSmoke demiş,

30 Mart 2010 @ 03:03

Widmore eski bölümlerden birinde bir müzayedede BlackRock gemisi 2. kaptanının seyir defterini açık arttırmayla satın alıyor… varmı bunu hatırlayan ??? acaba o defteri almaktaki asıl amacı o seyri dünyadan gizli tutmakmı yoksa kendisi için adaya ulaşabilme şeklimi. eğer böyleyse gemide olması gereken seyir defterinin gerçek dünyada ne işi vardı. adadan birimi onu dış dünyaya götürdü acaba??.

cba demiş,

30 Mart 2010 @ 03:50

requıem demiş,

29 Mart 2010 @ 16:40

cba ya cewap
çunku sahneyı çok dikkatli izledim ve konuşmalara cok dikkat ettim ayrıca daha onceleri sıyah oldurme isteinde bulunmus olsaydı jacop richard a bu bıcağı sana kim verdi diye sacma sapan bi soru sormazdı ve doğal olarak bu ilk değilse bıcağı siyahın verdiğini anlardı

öldürmeyi istediği zaten belli. siyah öldürme teşebbüsünde hiç bulınmadığı zamanda bile jacob bu isteği biliyordur.bilmiyormuş gibi yapması richard’ı ikna etmek için kullandığı bir yöntemdir belki de..

desmond’la ilgili kilit noktalar olduğunu düşünüyorum adaya gelişi,dharmada oluşu,widmore’un kızıyla birlikte olması, charlie’nin öleceğini görmesi ve sonrasında oğluna charlie ismini vermesi(belki onunla alakalı bir şeyler de çıkabilir)vs. ada içi önemli biri ve des,pen en güzel çift bence he bir de rose’la bernard var.ama nerdeler belli değil??
bunun dışında jacob’ın ismini önceki sezonlarda da duymuştuk ama siyahın ismi hala söylenmiyor?
claire ile jack kardeş çıktılar(şu an birbirlerine karşı durumdalar) faraday ile penny kardeş çıktılar acaba başka akrabalık ilişkisi olan var mı?

maximus demiş,

30 Mart 2010 @ 04:55

Ya arkadaşlar Desmond ve Faraday’a noldu, bilen var mı? Onların en son hangi bölümde gözüktüğünü hatırlamıyorum da

kdnkk demiş,

30 Mart 2010 @ 14:17

jacob adaya günah işleyen ve günah işlemeyen insanları getiriyor ve gelenlerin içindeki iyiliğe güveniyor. kara duman ise gelenlerin günahkar olanlarını yanına çekmek için sanş tanıyor ve onlara dokunmuyor ancak iyi olmakta ısrar edenleri öldürüyor.(mr. eko) iyi ile kötünün savaşında kurallar var oyun dedikleri birbirlerine taş verme belki de birbirleriyle yaptıkları anlaşmanın kurallarından biri

ozan demiş,

30 Mart 2010 @ 18:23

şu an ” final ” diye izlediğimiz sezon aslında SEZON 1 diye
izlediğimiz sezonun öncesini anlatıyor…

Bir yerde okumuştum SEZON-1- Bölüm -1- de uçak düştüğünde JACK herşeyi biliyoRdu, ona göRe haReket ediyoRdu denmişti.. ( zaten göz bebeğindeki KARA DUMANI göRmeyen kalmadı herhalde )

Çünkü aday JACK ti.. JACK adaylığının farkındaydı ve kabul etmişti..

yani SEZON 5 in sonu dizinin sOnu olacak.. ADA patlayınca herkes alternatif hayatlarıyla yaşamlarına deVam edecek..

Bence böyle çıkacak.. ;)

iide ozman batmış adada herşey sapasağlamdı onu nasıl açıklıcaksın .. hidrojen bombosa patlarsa benm bildiğim tuz buz olur herşey..

ozan demiş,

30 Mart 2010 @ 18:26

maximus Ya arkadaşlar Desmond ve Faraday’a noldu, bilen var mı? Onların en son hangi bölümde gözüktüğünü hatırlamıyorum da

saçma olcak belki ama bence wildmore un denizaltısındaki kilitli kapıda onlar vardı faradayı bilmem ama desmond wardı bence çnkü o adaya gelmek istemiodu herhalde tuttu zorla getirdi :d saçmaydı:d

815 demiş,

30 Mart 2010 @ 19:34

faraday hidrojen bombasını patlatmadan önce ölmüştü :(
desmond kurtulan 6 kişi olarak lanse edilen grupla yola çıkmıştı penny’nin gemisiyle karşılaşınca penny ile gitmişti widmore’dan saklanarak yaşıyorlardı oğlu olmuştu sonrasında 6lı adaya tekrar dönmek istediğinde faradayın annesinin yanına gitmişlerdi eloise guam uçağına binmelerini söylemişti desmond orada inanmayarak çekip gitmişti sanırım en son o zaman gördük -bir de alternatif yaşamda uçakta gördük-

ABC demiş,

30 Mart 2010 @ 20:36

Lost un yeni 6. sezonunu beğenmeyenler ve izlemek istemeyenler!

Bari boş boş diziyi bırakmayında sonunda neler olucakmış öğrenin istedim ve size bulduğum bir linki paylaşıyorum.

NOT:Diziyi hala izlemek isteyenler ve diğer bölümleri merakla beklemek ve bölümün tadını çıkarmak isteyenler bence okumasın!Ben okudum ve çok pişmanım…

http://i40.tinypic.com/2upa6fs.jpg

kati demiş,

31 Mart 2010 @ 00:04

her hafta canlı izlemek isteyenler için herzaman yayın olan link http://livejustin.blogspot.com/2010/02/tuesday-02022010-watch-lost-online-lost.html

lordmasterofpuppets demiş,

3 Nisan 2010 @ 01:43

arkadaşlar ben bu sitede yeniyim söleyeceklerim eğer daha önceden biri tarafından dile getirildiyse şimdiden her kezden özürdilerim.
öyle sanıyorum ki ”LOST’un SIRRINI ÇÖZDÜM”…
aslın da anlatılmak istenen bize hiçte yabancı olmayan bir konu sadece taşlar 5. sezonun sonunda ve 6.sezonun tamamında yerine oturuyor.
lost’un senaristeri kesinlikle şeytan ve meleğin savaşını araştırmışlar ve bilmiyorum ne kadar kesin ama kesinlikle islam inançlarının içine girmişler.islamda kıyamet gününden hemen önce ‘DECCAL’ denen bir şeytan vardır.bu şeytan şu anda ruhani haliiyle yaşıyor ve diridir.peygamber efendimizin bir hadisi şerifinde bir adada zincire vurulmuş ve çıkmak için mevladan emrini bekliyor,bu adada onun bekciliğini yapan mevlanın emrinde birde melek vardır bu melek vakti zamanı geldiğinde ‘DECCAL’ın’ zincirlerini kıracak ve kıyametin en büyük habercisi olarak bizim içimize girecek.
hadisi şeriflerde ‘DECCAL’ın’ çeşitli ikna yolları ve yalan vaatlerle insanları kötü ve karanlık yollara sevk edecegini,peygamber oldugunu söyleyip kendine taraftar toplayacağını ve insanları temiz yollarından karanlık yollara çevirecegini yazam bir çok saih hadis vardır.
arkadaslar bu yazdıklarıma paralel olarda ”Widmore” 6.sezon 10. bölümün sonlarına dogru ‘SİYAH’ yani ‘DECCAL’ hakında bir takım söylemleri var.
şimdi olaylar eğer bu bağlamda devam ederse yani siyah adadan çıkamazsa yada durdurula bilirse karakterler kıyametin normal zamnından önce zuhur etmesine ‘yani kopmasına’engel olacaklar ve sayıları azda olsa dünyayı erken bir felaketten kurtaracaklar.
eğerki engel olamzlarda siyah serbest kalırsa kötülük tüm dünyaya yayılacak ve kıyamet kapacak.
işte ‘HER ŞEY DEĞİŞİR’ bence bu yüzden konmuştur final sezonunun ismine.
herkeze iyi seyirler.
bu arada dip not:yazdıklarımın ve verdiğim rivayetlerin hepsi islam dünyası ve kuranda geçmektedir.incil ve tevratıda araştırmama rahmen bu tür bir söylem içlerinde bulamadım merak edenler araştırsın ve görsün…

allecra demiş,

10 Nisan 2010 @ 11:50

jacobı mısırdaki tanrılardan birine yani yaşam tanrısına benzetmişler. çünkü hugo bi bölümde tapınaga gitarın içinde yaşam tanrısının asasını götrdü.

requıem demiş,

11 Nisan 2010 @ 13:29

cba cewap

cba artık sana cewap vermiycem diziyi at gözlüğüyle izliyosun galiba!!!

bahadır demiş,

8 Mayıs 2010 @ 15:03

mıchael’ın oğlu walt’un köpeği neden adaya getirildi ki.. sonuçta bi hayvan teste tabi tutulamaz günah sevap sorumluluğu yoktur…

beccko demiş,

11 Mayıs 2010 @ 16:33

bir arkadaşın yorumuna dayanarak fikir geliştirdim.Adaylardan hiç biri kendini isteyerek öldüremiyor.Ancak başkası öldürebiliyor.John Lock un ölümü ise kendini asmaya kalktığı için gerçekleşmedi fakat Benjamin geldi ölümüne engel oldu fakat sonra o öldürdü :) Bence bu olay diğer adaylar içinde geçerli…

sayid demiş,

5 Haziran 2010 @ 21:14

bence bu bölüm en harika ve güzel bölümdü gerçekten çok üzücü ve kötü bir şekilde adaya gelmiş ricard alpet bence bunları adaya getiren bir gizem var gelenlerin çoğu hayatında kötü olay yaşayanlar bence çok ilginç değilmi bu bölümü hiç unutmayacağım ve defalarca seyrdedeceğim…

Ömer Coskun demiş,

1 Eylül 2010 @ 23:24

maximus Ya arkadaşlar Desmond ve Faraday’a noldu, bilen var mı? Onların en son hangi bölümde gözüktüğünü hatırlamıyorum da

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın