6×09 Ab Aeterno

lost_6x09_richard

Bölüm Adı:
Ab Aeterno

Yayın Tarihi:
23 mart 2010


Yazan:
Damon Lindelof & Carlton Cuse

Yöneten:
-

Oyuncular:
Naveen Andrews Sayid rolünde
Michael Emerson Ben rolünde
Matthew Fox Jack rolünde
Jorge Garcia Hurley rolünde
Josh Holloway Sawyer rolünde
Yunjin Kim Sun rolünde
Ken Leung Miles rolünde
Evangeline Lilly Kate rolünde
Terry O’Quinn Locke rolünde

ARAF Nedir? demiş,

24 Mart 2010 @ 14:18

Araf - Vikipedi
Araf, bazı din ve inançların ahiret kavramlarında yer alan, kötüler ve iyilerin nihai ahiret mekanları arasında olduğuna inanılan yer, çoğunlukla dağ. …
İslam dininde Araf, cennet ile cehennem arasındaki tepenin adıdır.

Dizinin başıda sonuda ortasında buraya çıkıyor ve finalde buraya çıkacak. Bir süredir sezilen bu sezgi son bölümle belirginleşmiş oldu.

deniz3838 demiş,

24 Mart 2010 @ 14:26

cok guzel bir bolumdu en azindan riciherdin nasil adaya geldigini ogrenmis olduk. ama anlayamadigim kara duman ilk basta herkesi oldurdu ama ona dokunmadi kendi tarafina geciceginden nasil emindi okadar yoksa sadece onu kullanim jakopu oldurmek icin sansinimi denemek istedi ama digerlerini de oldurmeseydi belki daha cok kisi onun safina gecebilirdi bukadar zeki biri bunlari nasil dusunmuyor.su anki yasayanlarin ricirdin jacin falan adadan once normal hayatlarinda secilmis olmalarimi acaba sebep,jakop tarafindan.cunku bazilarini hic acimadan olduruyor digerlerine dokunmuyor dokunamiyor. birde acaba o ikisini oadaya koyan kim neden ikisi o adada baskalarida varmi acaba ada halkindan disardan gelmeyen hep adada yasamis olan

fikir demiş,

24 Mart 2010 @ 14:39

Bu bölümü izleyince

Jacob un Tanrının stilize edilmiş hali gibi olduğunu düşündüm.

ARAF Nedir? demiş,

24 Mart 2010 @ 14:48

Dizide ARAF teması farklı işlenmiş olabilir. Ama özü buna yakın. Yıllarca komada kalıp sonra yeniden ayılanlar için kullanılan tabirle Ancak sadece ARAF teması var demekte herşeyi açıklamaz. Mesela Kayıp Şehir atlantis’ten alıntılar. Eski Mısır medeniyetinden alıntılarla Dini bazı potifler vs ile izlenir hale getirilerek (Netice biz tv show programı) çeşitlendirilerek yıllarca keyifle izlememize sebep oldu.
Gerçek hayattan alıntı veya gerçekmiş beklentileri ile izleyenler var sanırım. Ama netice bu bir tv programı. İzlediğimiz herhangi bir tv dizisi veya film.
HERŞEYİN Açıklanması KONUSU: Bu konuda çok buyuk beklentiler olmalı derim. Anafikir açıklanır ama detaylar açıklanmaz. Ör: Geminin adaya gelişi gösterildi. Ama adanın ortasına nasıl geldiği açıklanmadı..
Not: mesela bu konuda uzun tartışmalar sebep olmuştu.

iyi seyirler

ılky demiş,

24 Mart 2010 @ 14:52

güzel bi bölumdu bence..rıchardan kım oldugunu bılıyoruz artık :D black rockun adanın ortasına nasıl gelgını de..en onemlısı heykelın nasıl yıkıldıgını

Musa demiş,

24 Mart 2010 @ 15:11

bu bölümde (benim görüşüm o yönde) siyahın kötü beyazın(jakob) iyi olduğunu gördük böylece kim iyi kim kötü tartışması da biter herhalde

Ouzy demiş,

24 Mart 2010 @ 15:29

Bölüm müthiş başladı. Öldüklerine bir an inandım ama sonra tabii düşününce ada dışına nasıl çıkabiliyolar vs. o yüzden, demek ki ölmemişler (?) Yani Araf abi :) dediğin doğru değil bence

cdkral demiş,

24 Mart 2010 @ 15:41

Uzun zamandır tartışılan heykelin ve Black Rock’un sırrını öğrendik. Ve önemli bir nokta. Sayid ile Dogen arasında geçen konuşma Burada da Ricardo ile Siyah arasında geçti.

MR.Q demiş,

24 Mart 2010 @ 15:45

**
Bu bolum bence 6. sezonun en iyi bolumuydu . Coğu soru yu kafamızdan atmıs az da olsa rahatlamıs olduk . Fakat bazı seyler tatmin edici olmadı akılda hala soru isareti bıraktı ;

-Kocaman taş heykelin bir gemiyle paramparca olması ki denizin okadar yukselmesi adayı su altında bırakır :P harbi oha …
-Daha once izledimiz bolumlerde Siyahlı ve Jacop un sahilde otururken gordukleri gemi Black Rock mı? Öyleyse orda gunluk guneslik fakat geminin adaya gelme sahnesi karanlık simsekli yıldırımlı :)
-Jacop olaylara karısmıyorum diyor kendine aracı buluyor yine her iste jacop un parmagı var … anlamıyorum madem iyi neden insanların catur cutur olmesine sesi cıkmıyor . Madem iyisin getirme ozaman insanları …

Bazı sorularda yanıt buldu ;

-Siyahlının beyaz tası ( sawyeri magaraya goturdugunde fırlattıgı tas )
-Richard in olumsuzlugu ( eskiden hep zaman mekanda bir yere sıkısmıs bu yuzden hep boyle kaldgını sanıyordum :P )
-Siyahlı abinin isyanının nedeni ( harbi kotulukmus )
-Jacop un neden insanları getirmesi
-Jacop vs. MIB nin kavgasının nedenini
…ve bir cok sorunun cevabını bu bolumde anlamıs olduk :)

sizce tatmin edici oldumu bilmiyorum ama ben herseyin bilimsel oldugu 3 ve 4 uncu sezonu daha hos buluyordum simdi ise mitoloji din fantazi isin icine girdi yok cennet cehenennem seytan tanrı biraz fazla abartı oldu gibime geldi

zaman ayırıp okudunuz icin tesekkurler :)
**

gülo demiş,

24 Mart 2010 @ 15:49

teoriler bölümündeki bir teori de Dr. Richard Alpert in hayatı anlatılmış ve deniyor ki;1963 yılında Harvard’dan atılmış.Bundan sonra Hindistan a gidip ruhani dünyayı keşfetmeye karar verip ismini RAM DASS yani Tanrı’nın Hizmetçisi olarak değiştirmiş.Gelelim losttaki richard a;Jacop un ricardo ya sonradan richard ismini vermesi bun dan olabilir mi

alpdemirr demiş,

24 Mart 2010 @ 15:50

son bölüm harikaydı. birçok sorumuz cevap buldu.heykelin yıkılışı,geminin adaya gelişi richard’ın temsilci oluşu,uzun yaşamısı,adanın bu kadar önemli olmasının sırrı. savaş şeytanla iyiliğin simgeleri arasında oplacakmış. jakop da adada daimi değilmiş. o da sonradan gelmiş. richard aslında kofti imiş ilana gibi… hatta richarda ismini kim olduğunu falan sorunca jakop da mı kofti dedim ama,sonra aklıma geldi adaya gelenlerle jakop önceden görüşüyor. tanımaması mümkün değil. şimdi bende en önemli soru şu kaldı dharma girişimi ne ayak kim tarafından getirildi.onu finanse eden hanso kim? birde ilk defa lostun bizi yanıltmasını çok istiyorum. savaş sandığımız gibi şeytanla savaşa dönmesin basit bi olay olucak hemde. supernatural da aynı sona gidiyor. zaten oyuncuların çoğu aynı senaryado aynı biterse iki dizide hayal kırıklığı olacak. daha farklı bir son olmalı. hani bizim ağzımızı açık bırakacak aaa bak meğer böyleymiş dedirtmeliki tv ve bs başında geçen onca yıllık zamana değsin…

Boom demiş,

24 Mart 2010 @ 15:51

Bir ara harbiden cehennemde olduklarına inanıcaktım :D Güzel bölümdü cidden.. Sadece koca heykel yıkıldıda o bütün vucudu nereye gitti onu çok merak ettim. saçma olmuş

Bide o gördüün aslnda karın değildi. o aslında…. dedi kaldı öle lanet olsun yönetmenlerin azından tam olarak duyamadık bu hayaletlerin kimler olduğunu. BS diyoruz ama ya değilse ?:D

gülo demiş,

24 Mart 2010 @ 15:53

Bu bölümde Richard siyah dumanla burun buruna geldiğinde korkudan gözlerini kapatıyor ve dua ediyor sonrasında siyah duman ona bişey yapmıyor çünkü önce onu yanına taraf almalı bunun için de her zamn ki kullandığı tekniği kullanıyor onun sevdiği ve öldüğü birinin bedenine girerek onu ikna etme yöntemi bunun içinde onun bir eşyasına ihtiyacı var,richard gözlerini kapadığında karısının kolyesini boynundan alıp yukarı çıkıyor ve onun bedenine giriyor.

gülo demiş,

24 Mart 2010 @ 16:00

Siyah duman ölülerin bedenini kullanarak kendine adam topluyor.Belki de jacop onu bu adaya getirdi ve bu gücü ona verdi ama o bunu kötülük için jacop a karşı kullanıyor.5.sezon bölüm 9 da Cristian ın sun (o da siyah duman jacki ve claire i yanına çekmek için onun bedenine girdi onun da ayakkabısını alarak) içeri aldığı bölümde kulübenin içindelerken arkada sarışın bir bayanın görülüp görülmediği çok tartışılmış,bu sezonu izledikten sonra onun claire olabileceği ihtimali yüksek çünkü şimdiki siyah duman olan lock un arkadaşı clare.O zaman daha lock un bedenine girmeden Cristian ın bedeni ile demek ki claire i böyle kandırmış,babası gibi görünüp konuşarak.

ece demiş,

24 Mart 2010 @ 16:03

Bence son derece güzel bi bölümdü, çok fazla kargaşa ve hareketlilik yoktu ama zevkli bir bölümdü.
Ricard hakkında merak ettiğimiz herşey açıklığa kavuştu. Kimdir nedir, nerden nasıl gelmiştir ne sebeple jacob’ın yanındadır.
Ve tabikide meşhur heykelimizinde nasıl yıkıldığıda artık açıklığa kavuştu. Pek düşünülen bişey değildi geminin çarpmasıyla yıkılacağı ama öyle olmuş
Bu zamana kadar hep karanlık veya kötülük olarak adlandırıyorduk artık bide şeytanımız var
Ama gerçekte şeytan hangisi, ikiside son derece ikna edici konuşuyorlar ve birbirlerine pası atıyorlar ve çelişkiler var ortada

- Gemi adaya yanaşmaya çalışırken içlerinden bir tanesi dışarı bakıyor heykeli ve içinde yanan ateşi görüyor ve şeytan diyor ada şeytan tarafından korunuyor ( ada jacob tarafından korunuyor )

- İnsanların bir kısmını öldürmüş bile olsa richardı siyahlı kurtarıyor ve içmesi için su veriyor

- jacob ise şarap içiyor ve ikram ediyor

- Onları adaya getirmiş olmasına rağmen jacob hiçbiriyle ilgilenmiyor, ölmelerini umursamıyor, ricardı bile

- Daha öncedende heykelin içinde jakob’ın her daim yanan bi ateşi olduğunu görmüştük, gemi adaya geldiği yıllardada yanıyordu, ateş burda neyi temsil ediyor acaba. Genelde cehennemi, yanmayı, şeytanı falan temsil eder ateş

Ben hala ikisi arasında kararsızım, Bana göre ikisininde iyi ve kötü tarafları var. İnsanları sorgusuz sualsiz istekleri dışında birilerine bişey kanıtlamak uğruna o adaya çeken ve ölmelerine seyirci kalan jacop mu daha iyi yoksa, onları öldüren siyahlımı daha iyi bilemiyorum

kral demiş,

24 Mart 2010 @ 16:06

Saçmalamayın neresi güzeldi. Sadece nasıl geldigini gördük o kadar. Başkada bişe anlatmadılar

gülo demiş,

24 Mart 2010 @ 16:09

Adaya tekrar dönmeleri için 6 kişiyi çağıran da bence siyah duman ve onun adamları yani etkilediği kimseler çünkü o adadan çıkamıyor o zaman adayları nasıl öldürecek,onları adaya döndürmesi gerekir.bunda da ben i kullandı her zamn ki gibi.Ben e jonh loc u öldürttü ve yeni bedenine kavuşacaktı acaba hep aynı bedende kalamıyor mu ama ilana bu son dedi neden son jonh adaydı da ondan mı

Sercan IŞIK demiş,

24 Mart 2010 @ 16:21

MR.Q demiş,

24 Mart 2010 @ 15:45

sizce tatmin edici oldumu bilmiyorum ama ben herseyin bilimsel oldugu 3 ve 4 uncu sezonu daha hos buluyordum simdi ise mitoloji din fantazi isin icine girdi yok cennet cehenennem seytan tanrı biraz fazla abartı oldu gibime geldi.

Tebrik ediyorum gerçekten çok güzel bir yorum aynen katılıyorum bilimsel olarak açıklandığında daha gerçekçi ve inandırıcıydı senaristler fena abarttı…

elizabeth demiş,

24 Mart 2010 @ 16:46

geminin heykeli yıkması saçma değil bence… fırtınanın çıkması da saçma değil.. okdr şey gördük aniden yağmurlar yağıp fırtınalar koptu da bu sahne mi saçma geldi ??? anlamıyorum biz lost izleyicileri çok fazla şey bekliyoruz bence… daha 9.cu bölümde en temel şeyleri açıklığa kavuşturdular .. düşünün ki son bölümü nasıl bitiricekler… lost da herşey var işte bilimde var aşk da var mitolojik ruhani şeylerde var … bence ztn herşeyi bilimle açıklamaları gördüğümüz onca absürt ( gerçek olmayan) şeylerden sonra saçma olurdu… elbetteki en basından beri iyi ile kötü nün mücadelesi gözümüze sokuluyor zaten… Tanrı’nın yada Araf ‘ın varlığını bilimsel açıklayamazlar…

ben açıkçası çok keyifle izlemeye devam ediyorum diziyi… konuyu anlatış yöntemleri, efektler mükemmeldi bence bu bölümde…
cevaplar cevaplar diyorduk alın cevap birsürü merak edilen şeyi açıklamışlar bu bölümde ..

black rock un ne oldugunu ,heykelin nasıl yıkıldığını… richard ın kim oldugunu ve adaya nasıl geldiğini .. en önemlisi adanın ne oldugunu ve neden korunması gerektiğini açıklamışlar.. daha ne olsun allasen :))
herkese keyifle tadıını çıkartarak izlemesini tavsiye ediyorum …

dirayet demiş,

24 Mart 2010 @ 16:50

Benim tezim doğru çıkmış oldu bu bölümle birlikte. Ada bir nevi cennetle cehennem arasında köprü görevi görüyor…

Bir nevi araf…

locke demiş,

24 Mart 2010 @ 17:04

peki tmmda bu jackin babası nereye kayboldu ya jackin babasıda siyahtı acaba? yani jackin babasının kılığına girmişmi

Burak Can demiş,

24 Mart 2010 @ 17:06

richardı anlatan güzel bir bölüm izledik.. sanırsam çoğu teori yanlış çıkacak ve jacobun yerine ilk aday hurley olacak gibi duruyor.. jack’in final sezonunda şu ana kadar hiç bir etkinliğini göremedik ( lighthouse dışında).. fakat hurley ölülerle konuşabiliyor..
ben hala ölü insanların adada nasıl canlandığına bir yorum getiremedim.. çünkü isabella geminin içinde richard ile konuşurken dışarıdan kara dumanın geliş sesleri yükselmeye başlamıştı bile..heralde aynı anda iki yerde birden olamıyordur..
jacop ile mib arasında bir eski dostluk ya da akrabalık olduğunu da bu bölümden çıkartabiliriz fakat hala dizinin sonu ile ilgili bilgiler verilmiyor.. bölümler sanki birbirinden kopuk ilerliyor…

soner demiş,

24 Mart 2010 @ 17:09

kavramsal olarak yeni hiçbir iey öğrenmedik.

Bazı nasılları gösterdiler tamam.
Ancak asıl büyük nedenler konusunda bir sürü zoka attılar yine ortaya .

luikang demiş,

24 Mart 2010 @ 17:11

evet 108 numaralı ismin karşılıgını açıklıyorum desmond çünkü 2. sezon 1. bölümde 3.parcanın ilk 6 dakikasını dikkatli izlerseniz jack ambara giriyor ve el feneriyle duvara bakarken 108 cıkıyoro sırada ambardaki kişi desmond ayrıca şunu belirteyim widmore kesinlikle 3. bir taraf sadece kendini düşünüyor. jacop denizfenerinde 108 e ayarla dedi hurley e , çünkü gelmesini beklediği kşi desmond

meric demiş,

24 Mart 2010 @ 17:11

iyillik / kötülük şişe / tıpa sahnesi bana pandoranın kutusunu anımsatıı :))

Pandora’nın kutusu, Yunan mitolojisinde insanlığın tüm günahlarını ve umudu içeren büyük testi …Efsaneye göre, Zeus kendinden ateşi çalıp insanlara veren Prometheus’un kardeşi Epimetheus’a balçıktan yapılmış tanrısal güzellik ve zekaya sahip Pandora’yı eş olarak gönderir. Epimetheus kardeşinin tüm uyarılarına karşı Pandora ile evlenir. Zeus, Pandora’ya evlilik hediyesi olarak topraktan yapılmış, çömlek benzeri bir kavanoz (yanlış yapılmış bir çeviri sonucu kutu olarak anılmaktadır) hediye eder ama bu kavanoz asla açılmamalıdır. Bir süre sonra merakına yenilen Pandora, kavanozu açar ve içindeki tüm kötülükler dünyaya yayılmaya başlar… ancak son anda kutuyu kapatır bu da insanların içindeki “umut”tur.kötülüğün yayılmamış olması umudu.

Pandora mutsuzluk ve dertlerin olmadığı dünyada yaşar fakat kadına özgü merakına yenilip kutuyu açar.Ama başka bir efsaneye göre de Pandora kutuyu açtığında dünyaya kötülük hakim olur

Cihan Ceyhan demiş,

24 Mart 2010 @ 17:13

Bir sonraki bölüm Sun-Jin odaklı olacak arkadaşlar…Ve o bölümden sonra Desmond brother’ı göreceğiz :)

RINGSIDE demiş,

24 Mart 2010 @ 17:16

- Neredeyse 1. sezon tadında bir bölümdü. Hani her bölüm bir karakterimizin geçmişini öğreniyoduk ya o tarzda. Bol cevaplı bir bölümdü ama bazı yerleri gerçekten yuh dedirtecek tarzdaydı. Mesela geminin içinde zincirliyken mahkumlardan biri heykeli görmüştü -ki bizde aynı anda heykeli gördük. Anlamadığım o heykeli nasıl oluyo da Black Rock yıkabiliyor? Su yükseldi desek ada yok olurdu. Bu yüzden biraz saçma geldi.

- Geminin kaptanın ya da sahibinin adı Magnus Hanso’ydu. Hoş kendini göremedik ama en azından öldüğünü gemi mürettebatından duyduk. Bu da demek oluyor ki adaya Dharma Girişiminden öncede bir Hanso gelmiş. Çünkü Dharma’nın kurucusu Alvar Hanso, Magnus Hanso’nun torunu. (hem yabancı sitelerde hem de hanso vakfı sitesinde yazıyor) Büyük ihtimalle şu kalan bölümlerde yine Hansolara değinecekler.

- Hurley’in Richard’ın karısıyla konuşma olayı bu defa beni gülümsetti. Hani Richardla hayalet karısı konuşurken Hugo onlara tercüme ediyodu ya :) Hele Richard gitti mi diye sordu ya bir an kendimi Ghost Wishperer’ı izliyorum sandım :))

- Bir de küçük bir şey yakalamış olabilirim. Şu şarap şişe tıpa benzetmesi konusunda. Hani şişedeki şarap Blacksmoke, mantar tıpada Jacop oldu ya. Sanırım şişede adanın kendisi. BS jacop’u öldüreceğini ve adadan kaçacağını söyleyince Jacop benim yerime başkası gelir demişti. Sonra BS şişeyi kırmıştı. O zaman BS için kaçış sadece adanın ortadan kalkmasıyla olacak. mesela 6×01 in ilk görüntüleri gibi ??? kırılan şişe yok olan ada.
olabilir mi acaba??

Mustafa demiş,

24 Mart 2010 @ 17:29

çok güzel bi bölümdü :)

vugi demiş,

24 Mart 2010 @ 17:30

Flocken morali richarda çok bozuldu farl ettiyseniz ve kesinliklede fark ettiniz nese bu kadar onemli değil ama lostn sonu sanırım üzgünümki vay bea dedirtecek kadar sonla bitmeyecek gibi geliyor bana

ada demiş,

24 Mart 2010 @ 17:49

bnce gsll bi bölümdü ama yok cehennem yok sana ölümsüzlük veriyorum fln bence artkk abarttılar yaniiiiii:PP

vugi demiş,

24 Mart 2010 @ 18:00

arakdaslar dizinin sonunda oyle bi şaşırcakğız ki bu adada ki arkadaslarımız din inancı kalmayan ateist olan insalar ve bu zamanda toplumda o kadar ateist insan war ki bunların b u duygularını silmeye çalsııyorlar ve inanclı bi insan haline getirmeye çalısıyorlar ve bu adadaki elamanların hepsi boyle bni sistemde gerçekten akıllıca ve büyük emeklerle uyapılmıs bi sistemde kendilerini özel hissettirilerek inanclı olmaları saglanıyor dizinin sonuda sezon finalinin son 1 yada 2 dakkası kalırken jackin gozlerini açmasıyla bitime yaklasacak ve bu deney yada tedavinin bitymesiyle dizi finallenecek dizindeki özel hissettirme olayıda budur yasadıkları hep kader kaza ve din üstünden yuasıyorlar ve dine karsı ianancları yukseliyor yada aretıyor diyebilirim bu insalar kendilerini özel hisstiikçe dini benimseyecekler çünkü dizinin asıl konusu o zamanlarda ki inancsız insanların sayısnın kat ve kat azalması dizinin sonuda bu olacak emin oalbilirsiniz nasıl bu kadar emin konsutugumu size dizinin finallenmesinden sonra açıklayabilirim eğer bu yazımı unutmazsanız ve sezon finalinden sonra benimle konusmak isterseniz nasıl ve neden bu akdar emin olabildin derseniz buyrun msn adresim vugi@hotmail.com her seyin bi açıklaması war ama nenden bu kadar mein oldugumu sezon finalinden sonra solıcem şimdien tesekkurler ve ksurua bakmayın çok basit bi son olacak akradaslar hı hiç ummadıgınız ibşi olacak am basit olacak din din din dizinin temeli din ve inancsız insanların çoğalması

ESEN demiş,

24 Mart 2010 @ 18:36

bölüm çok güzeldi ama bu taraf çatışması olayı sıkıcı geliyor cidden.bizi defalarca şaşırtan bir dizinin son bölümünde de insan otomatik olarak çok şaşırmayı bekliyor.uzun süredir bu kadar bir bölümün bitmesine üzülmemiştim bir hafta daha beklemek çok kötü ya..bu arada gelen kişi bencde desmond ama desmondun nasıl özel biri olduğunu anlayamadım faraday ona daha önce geçmiş zamana gittiklerinde sen yapabilirsin sen özelsin gibi şeyler demişti.desmondun neden özel olduğunu anlayacağız bence

Mr.Dumur demiş,

24 Mart 2010 @ 18:41

oha diyorum ve susuyorum.. bundan sonra sadece izliyorum.

knockout

ozan demiş,

24 Mart 2010 @ 18:44

valla bu sezonun en iyi bölümüydü fakat 3 ve 4 . sezon hatta5 .sezon bilimselliği ile dağa iyiydi.. biraz fantastik diziye döndü.. desmon u hala merakla bekliyorum gerçekten en sevdiğim karakter..

melekbanu demiş,

24 Mart 2010 @ 18:46

Bölüm güzeldi…
BS nin kötü taraf olduğuna inanmak çok zor. Jacop adayı kendi başına korusaya.. İnsanları getir hepsinin ölümünü izle. Doğruyu kendileri bulsunlar de. Çoğunun buna vakti bile olmuyor. Hop ölüveriyorlar. Richardı kurtaran kim? MIb. Sağ kalan köleleri öldüren adamı haklayan?Mıb. Mıb Jacop için benim insanlığımı ve bedenimi aldı dedi.(buarada Flocke=Bs=MIB hepsi aynı şeymiş) Bırak gideyim dedi. Sonuçta ada arafsa allah bile şeytanın dünyaya gitmesine izin verdi. Jacop ta kim niye izin vermiyor. Dünya bir sınavsa bunun içinde şeytan da var. Şeytan araftan çıkmadıya. Ben Jacop un iyiliğinden çoook şüpheliyim.
Richard da Jacop un elçisi.
Jacop ölen birisini getiremiyor yada yapmaması lazım. MIB getirebileceğini söylüyor. Bu da bence dilekte bulunanın da ölmesi demek.

Salazar demiş,

24 Mart 2010 @ 18:47

Aklımdaki sorularr :

Heykelin yıkılması 1. saçmalık koskoca gemi o kadar yukseldi ..
tsunami olmuş resmenn veeee sadece heykelin ayagı kalmış çarpışmadaaaa çüşş yani . .

Jacop hep aklımda soru işaretleri bırakıyor .. Richard benden oncede gelenler olmuşmuydu diye sordugunda herkes öldu derken ki kayıtsızlıgı dusundurdu benii . .

Richard ın karısı adada nasıl gozuktu ilk seferde de oluyduu.

O kadar kişi olmusken bi richard kalsınnn .

Dogen ve blackin aynı sozleri kullanması da bi başka gariplikti .

5 . sezon finalinde jacop ve blackin baktıkları gemi acaba neydi onemi nee. ?

Black black rocktakileri oldurdu . Dharmayı niye oldurmedi ?_??

Cevap veriyoruz diye aklımın bu kadar bulanması beni losta daha cok baglıyor.

Merak Ettiklerim

Jacop’ un gucu nerden geliyor .

Black Smoke niye diger kotulukler gibi (Jacop un benzetmesine gore) şampanya kısmında degil

Tıpa olayını sevdim fakat su anki verdikleri cevaplar ilk sezonlara uymuyor . Black gemidekileri oldurdu bizimkileri niye oldurmedi dharmayıı ..

loster demiş,

24 Mart 2010 @ 18:52

Hurley’in gördüğü hayaletler Jacop. Nasıl ki canlıların kılığına Black Smoke girebiliyor, Jacop da ölülerin kılığına ama sadece Hurley’in görebileceği şekilde giriyor. Zaten önceki bölümlerde bir çok kez ölüler tarafından ziyaret edildi.

Benim asıl merak ettiğim şu: Richard Jacop’ı öldürmeye geldiğinde Jacop tekme tokat Richard’ı yere seriyor. Yani kendini öldürtmüyor. Peki neden Benjamin geldiğinde aynı şeyi yapmadı? Yani Benjamin’in öldürmesine bir nevi izin verdi.

Lost hakkında bence ufkumuzu açtı demek en doğru cümle olur.

LosTüRk demiş,

24 Mart 2010 @ 19:12

Adada 2 heykel olduğunu öğrenmiş olduk böylelikle çünkü geçen sezon 1950 ila 1970 yılları arasındaki bölümlerde heykel sağlamdı yani richard adadayken heykel vardı ama bu bölümde heykeli richardın gemisi yıktığını gördük bu durumda adada 2 heykel var

1LostFan demiş,

24 Mart 2010 @ 19:27

çok çok çok bi güzel bölümdü..uzun bi aradan sonra tatmin oldum diziden yaf..inş. böyle sürükleyici devam eder

Ouzy demiş,

24 Mart 2010 @ 19:31

Jacob, Black Rock’ta gözüken Isabella için “O senin karın değildi” diyor ama Isabella’nın siyah duman olduğunu sanmıyorum. Çünkü Isabella gemide Richard’ın yanındayken siyah duman yine o bildiğimiz sesleri çıkarıyor ve sonra da Isabella’yı götürüyor. Mr. Eko’nun kardeşi gibi birden kaybolmuyor.

Yani, gemideki Isabella da siyah duman değildi sanırım.

AslıHan demiş,

24 Mart 2010 @ 19:39

Vay be! uzuun zaman önce hayalet 6. his filmlerine bağlıyacaklarını söylediğimde herkes beni topa tutmuştu. E final olmasada final bölümlerinden birinde tamda söylediğim bu iki filmi yaşatmaları gururumu okşadı.
Beni dikkate aldığı için buradan J.J.ABRAMS’a teşekkürlerimi sunuyorum:)

AslıHan demiş,

24 Mart 2010 @ 19:41

İsabella ve Ricardo sahnesinde arkada unchain melody şarkısını vermeleri gerkirdi diyenler
Yorum yap beğen yoksay

LosTüRk'e Cevap demiş,

24 Mart 2010 @ 19:57

Lostürk yanlışın var geçen sezon un finalinde jacop ile mib arasındaki konuşma 1950 veya 1970 yılında değildi.. Nereden çıkarttın bunu..

melekbanu demiş,

24 Mart 2010 @ 20:14

LosTüRk demiş,
24 Mart 2010 @ 19:12

Adada 2 heykel olduğunu öğrenmiş olduk böylelikle çünkü geçen sezon 1950 ila 1970 yılları arasındaki bölümlerde heykel sağlamdı yani richard adadayken heykel vardı ama bu bölümde heykeli richardın gemisi yıktığını gördük bu durumda adada 2 heykel var

___________________

5. sezon son blm de heykeli gördüğümüzde zamanın ne olduğunu blmlyoruz ki. o sahne çok önceki bir zamana aitti. Hatta Black rock gemisisnin de öncesindeki bir zaman. Çünkü o gemi gelirken hava gayet güzeldi. Zaten Richard jacop a daha önceden de gelen oldumu diyince hepsi öldü dedi. demekki black roctanda önce adaya gelenler olmuş. adada iki heykek yok.

alpdemirr demiş,

24 Mart 2010 @ 20:21

Adada 2 heykel olduğunu öğrenmiş olduk böylelikle çünkü geçen sezon 1950 ila 1970 yılları arasındaki bölümlerde heykel sağlamdı yani richard adadayken heykel vardı ama bu bölümde heykeli richardın gemisi yıktığını gördük bu durumda adada 2 heykel var
___________________________________________________
yanılıyorsun iki heykel yok çünkü heykelin 1970′lerde ayakta olduğunu falan görmedik zaman yolculuğu sırasında john locke kuyuya düştüğü sıraydı jin gördü heykelin ayakta olduğunu sonra da zaman değişti gene zaten. yani yıkılan ve gördüğümüz heykel aynı.

El_Torero demiş,

24 Mart 2010 @ 20:30

Dizinin genel yapısı göz önünde bulundurulduğunda;
Yönetmenler önce bize çözebileceğimiz bazı ipuçları veriyorlar, daha sonra çözdüğümüzü sandığımız bu ipuçlarını çürüten sonuçları gösteriyorlar(Bazen kolaylıkla tahmin edip ihtimal vermediğimiz basit sonuçları da görüyoruz).Bu da önümüzdeki bölümler için tahmin hevesimizi kırıyor ve meraka yola açıyor.Yani Ab Aeterno bölümünde Jacop, Richard’a ölü olmadığını tabir yerindeyse döve döve açıkladı, hala Araf’tan mı bahsediyoruz? Diğer taraftan bakıldığında Araf konusunda açık ipuçları görünüyor.
Cennet lafının geçtiğini hatırlamıyorum. Genel olarak Cehennem ve Şeytan sözleri geçiyor. Çünkü insanlığın cahil dönemlerinde, dünyanın denizler başta olmak üzere bilinmeyen yerlerinde ruhların ve şeytanların olduğu söylenirdi. Ayrıca o çağda, o hava şartlarında, o heykeli gören herkes adayı şeytanın koruduğunu düşünebilirdi. Gemide internet bağlantısı olsa eminim ki o heykelin Mitolojik bir Efsane olduğunu anlayabilirlerdi.
Hurley’in “Eğer onu durduramazsan hepimiz cehenneme gideceğiz” sözünün de manevi anlam içerdiğini düşünüyorum. Yani direkt olarak cehennemden ziyade, doğacak kötü sonuçlarından dolayı cehenneme gideceklerini kastediyor bence.
Bence dizi çok güzel gidiyor. Haklı olarak diziden büyük beklentilerimiz var.Kaldı 8 bölüm ve cevaplanması gereken çok soru var ama bütün cevapları bir anda verseler son bölümde izlenecek ne kalır ki?Sözlerini tutmak için Aşk-ı Memnu’yu yayınlayacaklar son bölümde?Alın size iki soru daha:D
Belki çok normal bir son bizi bekliyor fakat bugünden geriye baktığınızda birçok sorunun cevabını aşağı yukarı bildiğinizi göreceksiniz.Adamlar Jack’in kolundaki dövmeyi bile açıkladılar.Bence asıl cevaplar -tabi eğer olacaksa- Jacop ve Blacksmoke’un hikayelerinde olur.
Alın benden size bir Spoiler:D Korkmayın tahmin Spoiler’i olacak bu;
Geleceği ne olacağı bilinmeyen bir dizinin ilk bölümü için milyon dolarları harcayan yapımcı ve yönetmenler, bugüne kadar geçen sürede ulaşılması güç bir seyirci kitlesini elde edip büyük bir başarı yakalamış bir dizinin son bölümü için neleri göze alabilirler hep beraber bekleyip göreceğiz…
Benim iki endişem var.Biri heyecan bu kadar had safhadayken, diziye herhangi bir ara verilecek mi?Diğeri ise iyi ya da kötü, olağanüstü ya da vasat bir sonu içeren final bölümünden sonra LOSTFAN’ların durumu… Flashforward’ın bir türlü ilerlemeyen konusu mu yoksa Fringe’ın sınırlı konusu mu içimizdeki acıyı dindirir…

dr.jacko demiş,

24 Mart 2010 @ 20:32

luikang demiş,

24 Mart 2010 @ 17:11

evet 108 numaralı ismin karşılıgını açıklıyorum desmond çünkü 2. sezon 1. bölümde 3.parcanın ilk 6 dakikasını dikkatli izlerseniz jack ambara giriyor ve el feneriyle duvara bakarken 108 cıkıyoro sırada ambardaki kişi desmond ayrıca şunu belirteyim widmore kesinlikle 3. bir taraf sadece kendini düşünüyor. jacop denizfenerinde 108 e ayarla dedi hurley e , çünkü gelmesini beklediği kşi desmond

bencede desmond yardıma gelecek. boşu boşuna ‘’see you in another life brotha!” demiyor :))))

melekbanu demiş,

24 Mart 2010 @ 20:35

şimdi şu hayalet işine bir bakalım

hep hayaletlerin bs nin işi olduğunu düşündük. Christian, Ekonun kardeşiYemi sanırsam,locke(durumu biraz tuhaf)
christian:Adada bedeni var
Ekonun kardesşi: adada bedeni var

Isabella Richard ın karısı bedeni adada değil. onu da hayalet olarak gördük(richard gördü)

Hayaletler hep ilgili olduğu kişilere görünüyor. christianı jack ve claire gördü. Yemi yi abeyi gördü.

Bu arada walt adada olmamasına rağmen oda locka(yanılmıyorsam) göründü.

Locke ölmüş dharma üyesini gördü(ilgileri yok)

Hurley ilgili ilgisiz hayaletler görüp duruyor. Ana lucia,charlie,jacop,isabella Üstelik bunları hem adada hem de dış dünyada görebiliyor.

Bs hayaletler kullanarak amacına ulaşmaya çalışıyorsa ki jacop isabella nın aslında o olmadığını söyledi. hurley e görünen hayaletler de aslında onlar değil. bs hurley i de kullanıyor

merve demiş,

24 Mart 2010 @ 20:45

Aklımdaki sorularr :

Heykelin yıkılması 1. saçmalık koskoca gemi o kadar yukseldi ..
tsunami olmuş resmenn veeee sadece heykelin ayagı kalmış çarpışmadaaaa çüşş yani . .

Jacop hep aklımda soru işaretleri bırakıyor .. Richard benden oncede gelenler olmuşmuydu diye sordugunda herkes öldu derken ki kayıtsızlıgı dusundurdu benii . .

Richard ın karısı adada nasıl gozuktu ilk seferde de oluyduu.

O kadar kişi olmusken bi richard kalsınnn .

Dogen ve blackin aynı sozleri kullanması da bi başka gariplikti .

5 . sezon finalinde jacop ve blackin baktıkları gemi acaba neydi onemi nee. ?

Black black rocktakileri oldurdu . Dharmayı niye oldurmedi ?_??

Cevap veriyoruz diye aklımın bu kadar bulanması beni losta daha cok baglıyor.

Merak Ettiklerim

Jacop’ un gucu nerden geliyor .

Black Smoke niye diger kotulukler gibi (Jacop un benzetmesine gore) şampanya kısmında degil

Tıpa olayını sevdim fakat su anki verdikleri cevaplar ilk sezonlara uymuyor . Black gemidekileri oldurdu bizimkileri niye oldurmedi dharmayıı ..

richard karısının kılıgına bs girdi kesinliklikle jacop demişti hatta o senin karın deil die bs işte insanlara yalan sölüo böylece kendi safına adam topluyo

black rock gemisindeki öldürmesinin nedeni aslında onların adada olmaması gerektigi için örnegin mesela 1 sezon 1 bölümde pilotun ölmesi normalde pilot o uçakta olmamalıydı lapidus gelemedigi için o kullanmıştı ve bir başka örnek 1 sezon 5 bölümde bir kadın vardı bogularak ölmüştü jack kurtaramamıştı çünkü oda aynı şekilde adada olmamalıydı dalış yaparken kulakları tıkandıgı için uçuşunu deiştirmişti

dr.jacko demiş,

24 Mart 2010 @ 20:45

başkalarının kılığına giren sadece kara duman değil bence jacob’ta başkasına dönüşüyor. mesela richard alpert’in yanında hurley’in konuştuğu isabella bence jacob’tı. kara dumanın tarafına geçmemesi için onun kılığa girdiğini düşünüyorum. çünkü richard kolyeyi gömdüğü yere gidip kara dumanı çağırmaya çalıştı. fikrini değiştirdiğini söyledi. teklifini kabul edecekti. jacopta bunu önledi.

muro demiş,

24 Mart 2010 @ 20:50

1868 den beri yaşıyor adam yaw senaristler artık soru sormayı bırakıp soruları acıklamaya başlıyolar bu iyiye işaret …;!

WhiTe demiş,

24 Mart 2010 @ 21:20

farkettinizmi bilmem ama BS pantolonu beyaz üstü siyah ,jacob’ın ise pantolonu siyah üstü beyaz …Acaba bir mesaj verilmeyemi çalışılıyor?

cranky demiş,

24 Mart 2010 @ 21:26

Nihayet!!! Herkes bir gün bilim kurgu ve fantastik sinema seyredecek.

4.sezonda ortadan kaybolan ada,Richard in yaşlanmaması vs. gibi örnekler dizinin zaten fantastik bir türde olduğunun kanıtıydı. Hala bilimsellik arayan varsa lütfen aramayın bu zamana kadar seyretmişseniz zaten bilim kurgu ve fantastik türü yapımları seviyorsunuz demektir.En azından kendinize itiraf edin artık.

Şu yönlendirme olayına gelince ;(manüpilasyon deniliyor galiba) En kralını senaristler yapıyor. Bak arka plandan kuş geçti, bak rafta ne var, bu sembol neyin nesi diyerek diziyi bal gibi izlettirdiler. Teorim var cümlelerine karşılık ne teorisi benim ordan burdan derlediğim (bilim,sanat,din gibi) konuların karışımı bir kurgum, hikayem var diyorlar. Bütüne bakıldığında herkes tarafından bilinen bir hikayenin gizem katıldığında ne kadar izlenilebilir olacağını gösteren modern bir pazarlama dehasıdır.Tebrik ediyorum. Ama televizyon tarihinde yerini almış diziler kadar iz bıraktığına\bırakacağına inanmıyorum. Amaç an itibariyle en çok seyredilen olmaksa amacına ulaşmış bir yapımdır. Ama televizyon tarihinin en iyi olması için derleme bir senaryodan çok özgün bir senaryonun olması gerekir diye düşünüyorum.Geri kalan bölümlerin kuşa,rafa,sembollere bakmaktan tadını çıkararak izleminizi tavsiye ediyorum. Herkese iyi seyirler.

serkanz demiş,

24 Mart 2010 @ 21:41

Bence dizi kötü bi sona doğru gidiyor. Sonunda söylendiği gibi şok edici bi son beklemek saçma olur. Basit, cevapsız soruların olduğu bi son olacak.

mustafa... demiş,

24 Mart 2010 @ 21:47

Merak ettiğim bir şey var arkadaşlar…

Kanarya adalarından yola çıkan bir gemi 1867 yılında Pasifikteki küçük bir adaya nasıl gide biliyor :S sizce imkanı var mı bunun

ılky demiş,

24 Mart 2010 @ 21:47

yaw benım en cok kafamı karıstıran olay.. 5. sezonda flashback ler yasanırken rıchard locka arkadaslarını gerı getırmen ıcın olmen gerekecek demıstı bılmıyomuydu bs nın onun bedenıne gırecegını..bu konuda fıkrı olan varmı acaba..bıde dun burda okmustum heykelı kımın yaptırdıgana daır bı ankat vardı en fazla oyu black rock tan kurtulanların aldıgını gormustum boylelıkle bu ankette yalan oldu puhah:D

Locked demiş,

24 Mart 2010 @ 21:54

RINGSIDE, çok doğru tespit. Şişenin tıpasını çıkarsanda yerine başka tıpa gelir ama şişeyi kırarsan gelemez. Bu mesajı çok iyi bir şekilde verdi.

İlk bölümde göstermişlerdi. Ada sular altındaydı. BS adaya kilitlenmemiş ve dünyada. Dünyada olmasına rağmen kötülük sarmıyor dünyayı çünkü insanların iradesi var. İnsanların doğasında hem iyilik hem kötülük var.

|_0$T demiş,

24 Mart 2010 @ 22:16

Ya birşey sorabilir miyim arkadaşlar blackrockla gelen DANIELLE ROUSSEAU ve ekibi değil miydi eğer bu gemiyle Rchrd geldiyse Rousseau nasıl geldi????? lütfen cevap yazın

sinan demiş,

24 Mart 2010 @ 22:32

belkide izlediğim en iyi flashback bölümü buydu.ama bir arkadasın dediği gibi sadece bs ye insanların içinde iyilik oldugu göstermek için onuların hayatlarıyla oynuyorsa jacop ne kadar iyi olabilirki.bs de yalvarıy jacopa bırak gidiyim diye.muhtemelen ikiside mısır tanrıs senaristler bunun cevabını vermezler kanımca.

SAÇMA SAPAN BİR HEYKEL YIKILMA SAHNESİ demiş,

24 Mart 2010 @ 22:41

5. SEZONUN SON BÖLÜMÜNDE 1800 LERDE GÖRDÜĞÜMÜZ GEMİ BAŞKA BİR GEMİYDİ HERALDE. O ZAMAN HAVA GÜNEŞLİ VE GÜNDÜZDÜ, BU BÖLÜMDE HAVA KARANLIK VE YAĞIŞLI.

desmond biraderrr demiş,

24 Mart 2010 @ 22:50

bu bölümde cok seyin cevabını ögrendik ama lost tarihinin en güzel bölümü olucak kadar da güzel bi bölüm degildi sadece 6.sezonun en iyi bölümüydü abartmaya o kadar gerek yoktu bence

final nasıl olcak az cok tahmin edebiliyorum sonuc dine baglanıcak ins lost fanlarını şaşırtıcak bi final olcak yani öle diliyoruz

karamik demiş,

24 Mart 2010 @ 22:58

LosTüRk demiş,
24 Mart 2010 @ 19:12

Adada 2 heykel olduğunu öğrenmiş olduk böylelikle çünkü geçen sezon 1950 ila 1970 yılları arasındaki bölümlerde heykel sağlamdı yani richard adadayken heykel vardı ama bu bölümde heykeli richardın gemisi yıktığını gördük bu durumda adada 2 heykel var
NE BİÇİM İZLİYON SEN DİZİYİ HEYKEL FALAN YOKTU .İYİ İZLE

destiny found demiş,

24 Mart 2010 @ 23:02

son derece güzel bir bölümdü. richardın ölümsüzlüğünün sırıı belli olduu. bide şu hurleyeee hayranım adam duruyo duruyoo bombayı patlatıooo . bidee jacob ve karadumanın adaya nasıl geldiğii ve kim tarafından getirildiği açıklansaydı daha güsel olurduu pekmi aceleciyim neee:))
ve şarap-tıpa-kötülük tasfiri çok güseldii benceeee
analuciaaa pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeee:))))))))))

erkut demiş,

24 Mart 2010 @ 23:05

Bölümün en sonunda Jacop Siyah’ı kapak etti ama o çok hoşuma
gitti

yalcin45 demiş,

24 Mart 2010 @ 23:17

tatmin edici bolumdü. dantel gibi ince islenen bir dizi oldu. gundemdekien iyi dizi.x files gunlerimi hatırlatıyor.

moon demiş,

24 Mart 2010 @ 23:42

zurnanın zort dediği bölüm bu olmuş. dizinin sonu da az çok belli oldu. iyilik kazanacak ve jacobun yerine adaylardan biri geçecek. yani arafın yeni bir bekçisi olacak….

termit00 demiş,

24 Mart 2010 @ 23:50

Güzel bölümdü.

Geminin adanın ortasına gelmesi bana kalırsa hala açıklanmadı. Ancak bizim lostilerde tekrar adaya geldiklerinde uçak düştüğünde de hepsi farklı yerlere düşmüşlerdi bu da nasıl oldu bilemiyoruz. Öğreneceğimizi de sanmam.

Bide tıpa ada dedi şarap black smoke ,şişe de Jacob galiba.Yani diyeceğim, bu ada denizler altına gömülürse bizim flock serbest kalacak demektir bu da hiç iyi olmayacak anladığım kadarıyla.

apocalips demiş,

24 Mart 2010 @ 23:51

Dizinin senaristleri ARAF teorisinin doğru olmadığını çok önce söylediler zaten olayın arafla falan alakası yok ana mantık SİYAH adada hapsediliyor ve JACOP ta ona gardiyanlık ediyor olayın aslı esası bu SİYAH la JACOP adeta santranç maçı yapıyorlar adaya gelen kişilerde piyon tıpkı satranç tahtasındaki siyah ve beyaz taraf gibi birisi galip gelecek JACOP kazanırsa SİYAH adada hapis tutulmaya devam edecek SİYAH kazanırsa özgürlüğüne kavuşup dünyayı kargaşaya ve kaosa sürükleyecek.

termit00 demiş,

24 Mart 2010 @ 23:52

Bu arada koca heykelin gerisine ne oldu diyenler, yukarıdaki tanıtım resmine dikkatle bakarsanız tek ayağın ardında duran kalıntıları görebilirsiniz.

ebru demiş,

25 Mart 2010 @ 00:03

richard in hapisanede karsilastigi peder, Hurley in babasiyla ayni aktor mu? yoksa yaniliyor muyum??

orrin104 demiş,

25 Mart 2010 @ 00:48

5.sezonun en iyi bölümü sawyer’ın leflour olup 3 sene sonra kate’i gödüğü bölümdü bu sezonun eniyi bölümüyse tartışmasız bu bölüm oldu. muhteşemdi.. gereksiz alternatif yaşamdan bıkmıştım tam diziye ilgimi kaybettim derken bu bölüm sezonu kurtardı bence film tadındaydı. allaşkına şu alternatif yaşam olayı biyere bağlansın artık kurtulalım!!

özlem demiş,

25 Mart 2010 @ 01:03

bence jacobun beyaz gıymesı ve beyaz tası tasıması kafada dırek ıyı taraf jacop dıye dusunmemıze neden oluyor ancak sırf sıyahlı adam ınsanların ıyı oldugunu anlaması ıcın okadar ınsanın olmesıne ızın vermesı nekadar ıyı oldugunu gosterıyor :)
kafama takılan en onemlı nokta sıyahlı adamın jacoba bırak benı gıdıyım demesı rıcharda bende seytan tarafından kandırıldım bedenımı aldı demesı …black rock carparken bırının seytanı gordum demesı vede gorunen seyın beyazlı olduqunu net bır sekılde gorduk ? eger sıyahlının tek ıstedıqı adadan gıtmekse kı buna emın olduk jacopun bırakmaması ılgınc deqılmı o gıder jacopta ıstedıgı gıbı adada yasar.ıste ben bu bolumde emın oldumkı jacop kotu ve adaya gelenlerde hep gecmısınde bı kotuluk yapmıs ınsanlardan olusuyor.hala soru ısaretlerı var kafamda yınede en azından rıchard konusunun acıga cıkması ıyı oldu.

RaZoK demiş,

25 Mart 2010 @ 01:32

Bolumu izlerken neredeyse herkesin oldugune inaniyordum neyseki Jacob acikladi olmediklerini hala hayattalar sevindim.
Jacob un (adayi ve BS) sarap sisesi ile cok iyi anlati ve acikladi.
tam Jacob a inanirken Richard ve MIB in konusmasi kafami karisti her kelimenin altinda bisi arar oldum bakalim neler olacak merakla bekliyorum.
Jacob un iyi taraf olmasini umuyorum,

bilir kişi lütfen dikkat demiş,

25 Mart 2010 @ 01:36

bi arkadaş richard ı neden seçti diğerlerini niye öldürdü demiş çünkü richard bir kez öldürdü hemde sevdiği için siyah bunu duman ken gördü çünkü siyah duman herkesin geçmişini görüp sevdiği veya nefret ettiği kişiye dönüşüp onu elde edebiliyo ve sayidi de bunla kandırdı sevdiği göstereceğim diye claire de aaroon la kandırdı sawyerı da adadan kurtulmakla kandırdı(öle zannediyo sawyer yermi böle şeyleri o kanmaz kandırır) ve daha çok kişi geçmişini görüp elde ediyo jackin babasını görmeside siyahın işi

samet demiş,

25 Mart 2010 @ 01:43

benden başka farkeden olmadı mı merak ediyorum..bu bölümde 1867 yılında richard’ın karısnın öldüğünü richardın hapse girdiğini ve black rock adlı gemiyle adaya geldiğini gördük S04E05′te yani the constant adlı bölümde desmond, widmore’u görmek için müzayede salonuna gittiği esnada black rock temalı bir yağlı boya tablonun açık artırması yapılıyor ve oturumu yöneten adam black rock hakkında bilgi veriyor kaptanı hanso olan portsmouth’tan 1845 yılın ayrılan ve kaybolan gemi diyerek. evet bi yerde 1845 yılında kaybolduğu söylenirken richard’ın hayatını izlediğimiz bu bölümde 1867 olması lazım. acaba senaristler çok büyük bi hata mı yaptılar yoksa bu da mı aldatmaca?

comrade demiş,

25 Mart 2010 @ 01:46

Ouzy demiş,
24 Mart 2010 @ 19:31

final sezonun 4. bölümüne dikkat edersen eğer bs aynı anda birden fazla yerde bulunabiliyor karaduman olarak. kılığa bürünmüş halde de birden fazla yerde bulunabiliyor. 5. sezonda john dharma evlerine giderken aynı zamanda christian olarak da sun ve lapidus ile konuşmuştu.

adem demiş,

25 Mart 2010 @ 01:50

Yorumlarda bazı arkadaşlara şaşıyorum.. Yani ne oluyor da “din” bilimden bilimsellikten uzak bir kavram oluyor anlamıyorum. Hem dinin kendisi başlı başına bir bilimdir içindekilere sizin yada başkalarının inanıp inanmadığı onu “bilim dışı” yapmaz.

Aslında “zaman” diye bir kavramın olmadığı dünyada (kolunuzda tarih ve saati gösteren şeylerin var olması zamanın olduğu manasına gelmez) “zamanda yolculuk” gibi kavramların işlendiği bölümler “bilimsel” ..
ab-ı hayat diye tabir edilen ölümsüzlük gibi bir kavram ortaya çıkınca bu işte din var bilimsellikten uzak … Güldürmeyin adamı :) -bu örnekler artırılabilir ama yazmıyorum-

Yok öyle 3 kuruşa 5 köfte…

jakoben demiş,

25 Mart 2010 @ 02:33

Adanın araf olduğu fikrine katılmıyorum. Araf cennet ve cehennem arasında biryer, ama oraya da sadece ölüler gider. Sonuç bunlar ölü değil, birçoğu dünyaya döndü sonra geri geldiler. Widmore oraya döndü vs.

daha önceden iddia ettiğim birşeyin işaretini bu bölümde de gördüm. Jacop İlana’ya gidip talimatları verdiğinde ölüeceğini biliyordu, çünkü herşeyi ölümünden sonraki oratama göre anlattı. Örneğin bu bölümde Richard’ın ne yapacağını bildiğini söylemesi yine ölümünden sonrasına dair bir durumdu. Bu blümde Jacopun Ricard’ı pataklamasını görmek şaşırtıcıydı, bir de Ben’a hiç karşı gelmemesini adeta kendi ölümüne seyirci kalmasını hatırlayınca ve demek ki istese kurtulurdu, bu ikisini birleştirdiğimde belki de Jacop ölmeyi istiyordu, görevinden sıkıldı ya da çözemediğimiz başka birşey var.

LostTürk güzel bir nokta yakalamış, heykelin sağlam halini daha önce görmesine görmüştük ama o zamanda rastgele yolculuk yaparken heykel öncesi bir zaman dilimine gidişti. Ancak o bölümü tekrar incelemek lazım acaba heykelin yıkılışından sonraki bi zaman olduğun adair kanıt var mı??

Cenk Abi & S.U. demiş,

25 Mart 2010 @ 02:44

batman filmini izlemeye başladığımızda artık yapılan doğa üstü şeyler bizlere saçma gelmiyor..ama bu dizide 2-3 sezon ıssız adaya düşüp yaşam mücadelesi veren etten kemikten insanlar gördük..sonra sonra anladık ki mistik ve ruhani olaylar da işin işinde..ve yıkıldık..bekledik ki herşey reel dünyadaki mantıkla şekil bulsun..peki bizler reel dünyada herşeyi mantıkla açıklayabiliyor muyuz? mantıklı olmadığını bile bile saçma şeyler yapmıyor muyuz..doğduk, büyüdük her şeyi akılla, bilimle çözeriz dedik..pat..ummadığımız ve kontrol edemediğimiz olaylar oldu..sonradan bunları kabullenir olduk ve buna inanç dedik..ee dizi kahramanları da s01e01′de doğdu , büyüdü ve sonunda inanç olayına geldiler..hatta dizi süresince bunu sorguladılar..arkadaşlar bırakın hayal kırıklığını falan da dizinin keyfini çıkaralım..şöyle salak bir saplantımız var ya bir filmde adamın başına onca şey gelir ve sonunda yataktan kalkar,aaa rüyaymış diyip en son çıtlanan çekirdeğin acı çıkması gibi yediğimiz onca güzel çekirdekleri unuturuz..yapmayınnn..nasıl bakarsak öyle keyif alırız..6 yılımız boş geçti demeyelim, dedirtmeyelim :))

deli demiş,

25 Mart 2010 @ 03:30

Dizi öyle bir yere geldi ki sonunda Hügo uçakta uyanacak ve her şey bitecek.Lost izleyicileri de bakakalacak.Sonra da dizideki karakterlerimiz ve izleyen karakterlerimiz hayatlarına kaldıkları yerden devam edecekler :)
İnsanlık deli saçmasının ne demek olduğunu tam anlamıyla anlamış olacak.Umarım böyle bir son olmaz :)

ChatMania demiş,

25 Mart 2010 @ 03:56

belki de isabella jacoptu ne bilionus (: bende dizinin temelinin ”din” oldugu kanısındayım.bs’nin herşeyi yapıp jacop’un birşey yapmayıp akışına bırakmasını ve ricardo ile jacop arasındaki konuşmayı dikkatli dinlerseniz bazı ipuçları var.mesela jacop ben sadece insanları getiririm diyor.jacop beyaz takılıyor.dinimize dönelim.melekler insanlara iyilik yap diye dürtmez ama şeytan sürekli vesvese verir diilmi.en basitinden ölüm’ü bile ele alırsak intihar günahtır.intihar kararının verilmesi şeytanın işidir.melek intihar etme demes.ve dogum,ölüm gibi şeyler sürekli melekler tarafından yapılır.(azrail gibi).jacop’un lafına gelirsek ben savaşmam insanları getiririm gösteririm demesi biraz buna benziyor.daha da açacak olursam şeytan birilerinin bedenine girebiliyor.her şekilde karşımıza çıkabilir şuanda malum.bs’de aynı şekilde..jacop istediğiyle konuşuyor.görünmez olabiliyor.(hatırlayın hızır a.s’ın hz. musa’ya hayır-şer olayını anlatışını) bilerek hz. musa’yı örnek verdim ki incil tevrat gibi kitaplarda da ne kadr deiştirilirse deiştirilsin bahsi geçen peygamberdir.örnekler cogalabilir.burdan da ilk baştaki cümlem yani isabella jacop olabilir sözümde bu yüzdendir..ve son olarak savaş diye bahsedilen olay da kıyamet olabilir.dolayısıyla adanın yok olması.daha uzatırım ve bütün sorularınıza cevap bulabilirim ama piyasa da o kadar teoriyi bi anda yıkmak cogu insanı hayal kırıklıgına ugratmaktır.(: oda heycanla beklenen bölümlerin skıcı olması demektir.(:

ChatMania demiş,

25 Mart 2010 @ 04:22

teorim üzerine biras daha kafa yordum biras daha genişletiim dedim (:
ada kesinlikle dünya.şimdi jacop eğer isa ise adaylar isanın tekrar dogusu olabilir.o zaman siyahlı adamda deccal oluyo.dolayısıyla kıyamet alameti oldugu icin savaş diye bahsettikleri kıyamet oluyo.
ikinci bi ihtimali doguran ve kafamı karıstıran şey ise isa’nın insanlara ölümsüzlük veremiyor olması.jacop’u tanrılaştırdılarsa ki hiç ihtimal vermiyorum o zaman richard isa oluyo.bu çok düşük ihtimal.ama hz. isa’nın insanları ölümsüzleştirdiği konusunda bir fikrim yok.yada bu konuda mantıklı bir acıklaması olan varsa yazsın cünkü ben bu teorimde ısrarcıyım (:
biraz araştırdım ve lost fan sayfalarından birtanesinde buna benzer bişey gördüm as önce.bi kac incilden alıntı koymuş.mantıklı geldi paylaşıyım onlarıda.

Luka 2: 10‑11 Melek ise onlara, «Korkmayın!» dedi. «Size, tüm halk için büyük sevinç kaynağı olacak bir müjde getiriyorum: bugün size, Davut’un kentinde bir Kurtarıcı doğdu. Bu, Rab olan Mesih’tir.

Revelations 12: 7-9 : “Ve gökte savaş oldu: Mikail ve melekleri ejderhaya karşı savaştılar. Ejderha melekleriyle birlikte karşı koydu, ama yenemedi. Bu yüzden artık onların gökteki yeri bulunmadı. Ve büyük ejderha, şeytan ve iblis diye de adlandırılan, tüm dünyayı kandıran o eski yılan yeryüzüne atıldı; ve onun melekleri de onunla birlikte atıldılar”.

EJDERHA(iblis)nın ağzından, canavarın ağzından ve sahte peygamberin ağzından kurbağaya benzer üç kötü ruhun çıktığını gördüm. Bunlar olağanüstü belirtiler gerçekleştiren cinlerin ruhlarıdır.(Revelations 16/13-14)

ejderha diye kastedilen bana göre bizim siyah dumandan başkası değil.şayet bu sölenenlere göre bir final olucaksa jacop savaşı kaybedicek demektir.

gene bu sölenenlere göre bir final olucaksa kafanızı kurcalayan ”bu nerde” dediğiniz insanlarıda o bahsedilen 3 cin gibi düşünün.1′ini ben söleim jack’in babası.hani dionuz ya o nerede bsmiydi o falan die.yukardaki söze göreyse o 3′ünden 1′i kesin o olucaktır.

neyse bu son kısımlardan emin deilim ama ”din”kurgusunda ısrarcıyım.sizlerde yorumlarınızı yaparsanız bu yorumum üzerine sevinirim(:

orçun demiş,

25 Mart 2010 @ 08:19

Muhteşem bir bölümdü.

magnetonur demiş,

25 Mart 2010 @ 09:40

güzel bir bölümdü. heyecan tırmanıyor ve her hafta çarşamba bekleme sabırsızlığımız artıyor. Bölümlere dikkat edin sürekli iyi bi taraf aratıyolar bize .. Jacop mu Bs mi? bs nin bu adada doğmadığı buaraya geldiği yada getirildiğini atlamayalım(ada dışında bi yerin evi olduğunu söledi). Jacop dokunduğuna bir güç yada hediye veren biri . Aslında jacop bsden çok daha tehlikeli olabilir.

Boci demiş,

25 Mart 2010 @ 09:57

Adada ayrı ayrı 2 çeşit heykel olduğunu ve bunların birbirinden farklı ama benzer heykeller olduğunu resimlerle görmüştük. Belki aynı anda 2 heykel yoktur, belki yıkıldıktan sonra tekrar yapılmıştır. Ama sonuçta 2 birbirine benzeyen ama tıpatıp aynı olmayan heykel olduğu kesinleşmişti.

Ardenne demiş,

25 Mart 2010 @ 10:54

Yorumlarda bazı yanılgıları farkettim ben.

Birinci yanılgı: Adada iki heykel mi var?

- Hiçbir zaman iki heykel falan olmadı. Tek bir tane heykel var, o da bu bölümde yıkılırken izlediğimiz Tawaret. Geçen sezon parlamalar sırasında Miles, Jin, Sawyer ve Juliet heykeli gördüler evet, ama o sırada parlamalar halen devam ediyordu. O sırada demek ki 1867′den önceki bir zamana gitmişler. Hatırlayın, o anda Locke yerin altında kalmıştı ve Sawyer ipi çekmeye çalışıyordu. Zaten bu olaydan sonra da Locke çarkı çevirdi ve son bir parlama daha oldu, elemanlarımız da 1974′e gittiler ve orada kaldılar.

İkinci yanılgı: 5. sezon son bölümde Jacob ve Siyah konuşurlarken gelen gemi Black Rock ise, o sırada hava günlük güneşlikti, neden gemi adaya yaklaşırken karanlık ve fırtınalı bir hava vardı?

- 4.sezonda Desmond, Sayid ve Lapidus helikopter adadan gemiye giderken birdenbire karanlık ve fırtınalı bir havaya girmişti, ama ada günlük güneşlikti. Adadaki manyetizmanın etkisiyle zamanda oynama vardı. 5.sezonda da Ajira uçağı düşerken normalde gece gittikleri yol birden gün ortasına dönmüştü. Bu da aynı durum.

Üçüncü yanılgı: Gemi, koca heykeli nasıl yıkar?

Olaya bilimsel yaklaşalım. Tawaret, Lostpedia’da yazdığına göre ortalama 75 metre yüksekliğinde sabit bir zeminde olan taştan yapılma bir heykel. Black Rock ise ortalama 40-50 metre yüksekliğinde, 100 metreye yakın uzunluğunda ve 20-25 metre genişliğinde bir gemi. Böyle bir gemi nereden baksanız 50 bin ton vardır. Tsunami gibi 40-50 metre yüksekliğinde, saatte 300 km/h ile karaya doğru gelen bir dalga üzerinde böylesine ağırlıkta bir gemi, sabit olarak duran o heykeli gayet güzel paramparça eder.

Dördüncü yanılgı: O dalgalar nasıl olur da adayı su altında bırakmaz?

2004′teki Endonezya depremi sonucunda 80 metre yüksekliğinde dalgalar adanın içlerine doğru gitti. Tıpkı Black Rock’ın adanın ortasına kadar gelmesi gibi gemileri tekneleri ne varsa sahilin 1-2 km içine kadar yolladı. Ama sonra sular çekildi. Ada bu dalgalarla suyun altında kalmaz…

nemo demiş,

25 Mart 2010 @ 14:39

mustafa… demiş,
24 Mart 2010 @ 21:47

Merak ettiğim bir şey var arkadaşlar…

Kanarya adalarından yola çıkan bir gemi 1867 yılında Pasifikteki küçük bir adaya nasıl gide biliyor :S sizce imkanı var mı bunun
————————————————-
mustafa ada yer deiştiryor unuttun mu ?

nemo demiş,

25 Mart 2010 @ 14:49

valla ben olsam bs yi secerdim cunku jakop cok manıktıksız…arkadaslar dhrahma üyelerini öldüren jakop un adamları olan others grubu değilmiydi?bence jakop iyi tarafsa ben kotu tarafta olmayı tercih ederim bu arada bişey soylemek itiyorum sneek peek lerde sayid bs ye artık hiçbişey hissemiyorum diyor ne mutluluk ne öfke ne bilmem ne diyor.sunu gordukku claire onunla aynı durumda değil.claire gayet öfkeli ve üzgün demekki farklı .sayide yapılan ona yapılmadı…ayrıca koca heykelin tahta bir gemiyle parcalanmasıda baska bir sacmalıktı bence…bs isabelin kılıgına nasıl girdi cunku bs sadece cesedi adada olanların kılıgına girebiliyor aynı soru ilk sezonda shanon olurken walt u gordugundede kafama takıldı walt ölü değildi ki.hem biz bs nin herkesi öldürmediğinide biliyoruz insanları kotuluklerine gore yargılıyor kotuleri oldürüyor gibi geldi bana…

Volkan demiş,

25 Mart 2010 @ 15:11

İncil’den araklanmış bir bölümdü son bölüm. Son bölümde anlatılan olaylarla İncil arasında büyük bir paralellik var. Jacob dünyadan alınan ve şeytanın hakimiyetine engel olan İsa Mesih’tir. Bunu , Richard’a sonsuz yaşam vermesinden anlıyoruz, Hristiyan misyonerler bu sözü papağan gibi söylerler çünkü: İMAN EDİN, İSA MESİH SİZLERE SONSUZ YAŞAM VAAD EDİYOR!

İncil’i okuyanlar için çok çok fantastik bir bölüm değildi anlayacağınız. ChatMania arkadaş da İncil kısmına dikkat çekmiş. İsa Mesih peygamberliği sıırasında ölüleri diriltmiş ve hastalıkları iyi etmiştir. Ancak öldürüldükten veya dünyadan göğe alındıktan sonra bu özelliklerinin devam edip etmediğini bilmiyoruz. Tek bir şey var o da İsa Mesih’in öğretisine uyanların GÜNAHLARININ BAĞIŞLANACAĞI, KUTSAL RUHLA KUTSANACAKLARI VE SONSUZ HAYATA KAVUŞACAKLARI söylenir. Dizi başından sonuna İncil ve Hristiyanlık etkisindeymiş de haberimiz yokmuş, günaydınlar hepimize 6 yıldır Hiristiyan misyonerleri ile karşı karşıyaymışız.

mess-ud demiş,

25 Mart 2010 @ 15:19

ricardo nun kara duman la yüz yüze geldiği sahnede gözlerini kapayıp dua etmesi bizim dinimizde de şeytan kötü bi şey yapmaya zorladığı zaman besmele cekerek ondan kurtulmayı temsil etmiş gibi sanki ve bencede bu bölüm çok güzeldi en iyisi değildi ama iyilerinden biriydi bi de lost son sezonlarda saçmalaştı diyenlere sonucda bu bi dizi ve burda anlatmak istenilen şeyler var herşey bi olayı bi durumu temsil ediyo sen izleyip kendine düşeni al yeter aşk-ı memnu yu izleyip nasıl sevişecegini yengene nasıl kötü gözle bakacagını öğreneceğine hayata nasıl bakacağını öğren daha iyi değil mi ?…

Sercan IŞIK demiş,

25 Mart 2010 @ 15:51

adem demiş,

25 Mart 2010 @ 01:50

Yorumlarda bazı arkadaşlara şaşıyorum.. Yani ne oluyor da “din” bilimden bilimsellikten uzak bir kavram oluyor anlamıyorum. Hem dinin kendisi başlı başına bir bilimdir içindekilere sizin yada başkalarının inanıp inanmadığı onu “bilim dışı” yapmaz.

Nedir şimdi yani bu arkadaş…Yok ada arafmış cennet cehennem arasıymış sallayan sallayana yok o peygambermiş birisi şeytanmış.Sen nasıl cahil bi insansınki ordakileri dinle bütünleştiriyosun.Tabiki herkesin inancı var ama bunu dizide basit bi şekilde ifade etmek kutsal değerlere hakarettir…

bekiralkan demiş,

25 Mart 2010 @ 16:04

güzel bi bölümdü. benim teorim bu siyah duman cerberrus 3 kafalı canavar ve istedigi zaman farklı 3 kişinin kılıgında olabiliyor. siyah kötü adanın sular altında kalmasıda zaten 4.sezonun sonunda suların altına girmedi mi :D işte onu baglıcaklar su anda olanlar cok farklı

melekbanu demiş,

25 Mart 2010 @ 16:23

magnetonur demiş,
25 Mart 2010 @ 09:40

güzel bir bölümdü. heyecan tırmanıyor ve her hafta çarşamba bekleme sabırsızlığımız artıyor. Bölümlere dikkat edin sürekli iyi bi taraf aratıyolar bize .. Jacop mu Bs mi? bs nin bu adada doğmadığı buaraya geldiği yada getirildiğini atlamayalım(ada dışında bi yerin evi olduğunu söledi). Jacop dokunduğuna bir güç yada hediye veren biri . Aslında jacop bsden çok daha tehlikeli olabilir.
__________________
Nerden çıkardın ada dışında bir evi olduğunu. adam evime gitmek istiyorum dedi. O kadar. Adaya getirildiğini ancak umabiliriz. Kesin bişiy yok

coast guard demiş,

25 Mart 2010 @ 16:31

Gerçekten hala burada iyi-kötü tartışması yapılabildiğine inanamıyorum.Çünkü Jacobun iyi taraf olduğu gerçekten çok açık.Adada taraflaşma olduğunu hepimiz biliyoruz.Ki sadece taraflardaki kişilere bakaraktan bile iyinin ve kötünün kim olduğunu anlayabiliriz.Ayrıca alternatif yaşamdaki seçimlerde bunun başka bir kanıtı.Daha sonra son bölümde herşey açıkca söylendi zaten.Jacob bsnın gözünün içine baka baka sen kötüsün engellenmelisin dedi ve bs buna hiçbirşey diyemedi.ben şahsen olayların bazı arkdaşların bahsettiği kadar din boyutlu olmadığını düşünesemde tabi etkisi ouyor.mesela CHATMANİA arkdaşın bahseettiği melekler şuınu yap bunu yap demez doğru yolu kendimizn bulmasını ister, yalnız şeytan ise hep dürter bizi kandırmaya çalışır ifadesi benım de bu bölümü izlerken ilk aklma gelen şey oldu ve kesinlikle çok mantıklı.Hadiceksiniz lost bu herşey olur sağ gösterip sol vurubilir ama oda artık bu saatten sonra öküz altında buzağı aramak olur.çünkü herşey çok açık.Ayrıca dizi ilerledikçe gerçekten Hurley çok daha önemli bir karakter haline geliyor, yalnız ben her nekadar bu sezon Jack okadar gözükmesede hala dizinin kilit ismi olduğunu düşünüyorum.Zaten dizinin sonunu bilen tek oyuncu olmasıda basşlı başına en büyük kanıtı.
Benim diziden ceveplamsını beklediğim şeyler basit ayrıntılar değil bilioyrmki herşeyi açıklayamacaklar ama bi Waltı bi aaronı falan anlatmalrı lazımlar misal…

arkadaşlar magnus hanso dan bahsedıyoor demiş,

25 Mart 2010 @ 16:39

ARKDAŞLAR HATIRLARMISINIZ BILMEM AMA BU SİTE DE YAYINLNMIŞTI HANSO VAKFI İLE İLGİLİ ALVAR HANSO BAŞKANIYDI BUNUN DA DEDESI MAGNUS HANSO YANİ DİZİDEKİ BLACK ROCK GEMISINDEKI MAGNUS HANSO DEĞİLMİ BEYLER BELKİ DE SİZİ BUNA GÖRE HAREKET EDIYOR ;)

coast guard demiş,

25 Mart 2010 @ 16:39

Son olarak bende ilk 3 sezonun diğer sezonlardan daha iyi olduğunu düşünsemde ondan sonraki sezonlarında gayet iyi olduğu düşüncesindeyim.Diğer türlüsünü sölemek bence haksızlık olur.yani bazıları yok şöle yok böle die söylüyor ama hala izliyorlar dmekki bişiy var bu dizide.Yani ben şahsım adına beğenmediğim bişeyi izlemem hayatta.Dizinin eski bölümlerinin hatrınaymış yok şöleymiş falan bırakın bunları lütfen.
Ha bu arada Lost u çok sevdiğim kadar bi okadarda nefret ediyorum.niye mi?Çünkü Lost ilk sürekli takip ettiğim yabancı dizidir.yalnız ondan sonra izlediğim yabancı dizilerin hatti hesabı yok ve tabi uykusuz gecelrinde:)

Ersin demiş,

25 Mart 2010 @ 19:24

Bana sanki şöyle bir benzetme yapılmış gibi geldi. (Hıristiyan inancı)

Tanrı –> Jacob (Tanrısal güçler)
Şeytan –> Siyahlı Adam (Açıklamaya gerek yok herhalde)
İsa –> Richard (Tanrının temsilcisi)

Jacob’un Richard’a içki içirmesi (İçki olduğundan emin miyiz?), Jacob’un Richard’ı cennete gönderememesi (Belki de…), Jacob’un ölmesi (Ya da öldü sanıyoruz…) gibi bir kaç şey dışında mantıklı bir eşleştirme gibi.

Naginni demiş,

25 Mart 2010 @ 19:40

—— Bu dizi Adamı Dinden Cıkaracak Sürekli Siyonist Görüşler
Var 5 Sezon Süperdi Zaman ana Kavramdı Simdi Seytan Cehennem İncil Haç bilmem ne

samet demiş,

25 Mart 2010 @ 19:56

vay arkadaş yazdığım halde yine kimse farketmedi galiba!!!

bi bakın arkadaşlarım bu olaya takılan bi benmiyim kaçırdığım bi nokta mı var merakım iyice arttı lütfen!!!

yukarıdaki yazım:

benden başka farkeden olmadı mı merak ediyorum..bu bölümde 1867 yılında richard’ın karısnın öldüğünü richardın hapse girdiğini ve black rock adlı gemiyle adaya geldiğini gördük S04E05′te yani the constant adlı bölümde desmond, widmore’u görmek için müzayede salonuna gittiği esnada black rock temalı bir yağlı boya tablonun açık artırması yapılıyor ve oturumu yöneten adam black rock hakkında bilgi veriyor kaptanı hanso olan portsmouth’tan 1845 yılın ayrılan ve kaybolan gemi diyerek. evet bi yerde 1845 yılında kaybolduğu söylenirken richard’ın hayatını izlediğimiz bu bölümde 1867 olması lazım. acaba senaristler çok büyük bi hata mı yaptılar yoksa bu da mı aldatmaca?

sethhunters demiş,

25 Mart 2010 @ 22:19

ilk yorumlardan birinde dumanın adaylara dokunamadığı yazılmış
peki bu duman değilmiydi j.locke u bacağından yakalayıp tapınaka giden deliğe çeken(şu kolu kopan fransızın düştüğü delik). eee locke da aday olduğuna göre?
bence mib ve jacop kardeş oldukları için ikisi de kara duman özelliğine sahip. mib adadan çıkamıosa jackin yanına gelen ( babası kılığında hastanede görünmüştü) jacop olması lazım ve duman dedektörü ötmüştü. ne dersiniz arkadaşlar haksız mıyım?

melekbanu demiş,

25 Mart 2010 @ 23:17

El_Torero demiş,
24 Mart 2010 @ 20:30

____________

EVET NE OLACAK Dizi bitince LOST FANLARIN DURUMU? ne yapacak onca kişi ne izleyecek*? Bu konuda iyi fikirleri olanlar paylaşsın ltf

jakoben demiş,

25 Mart 2010 @ 23:37

Dizinin dini referanslar içerdiği gerçekten açık, ancak bunu bu blümden sonra ortaya çıkmış gibi görmeyelim, uzun zamandır var olan bir durum. Üstelik hıristiyanlıktan çok ben Yahudiliğe referanslar olduğunu düşünüyorum daha doğrusu Kabbala’ya.. Kabala yahudiliğin mistik öğretisidir, seçilen isimler Jacop Yakup peygambere, Jack’in soyadı olan Shepard (Çoban) Hz. İsa’ya direk bir gönderme, 4. Sezonun son bölümü Exodus Eski Ahitteki bir bölümün adı vs. vs.
Ancak bazıları bundan rahatsız olmuş görünüyor. Bir de niye bilimle açıklanmadı serzenişleri.. Bunlar çok komik daha ilk sezon ilk bölümde bilim falan bitmişti, çünkü kara dumanı o bölümden beri biliyoruz, daha ne istiyorsunuz bilemiyorum??

awsalli demiş,

26 Mart 2010 @ 00:01

Bs nin planı belliydi.Zayıf noktası olan kişiyi bulup onu kullanmaktı ve richardında çok bariz zayıf noktası vardı oda karısı.Oyüzden karısının kıllıgına girip onu kandır ve oyüzden öldürdü.
İyi kötü tartışması yapmak yanlış bence.Jacob adaya bir sürü kişiyi çağırmış hepsinide bs öldürmüş malesef.Buraya kadar bs kötü gibi duruyor ama jacobda kötü okadar kişiyi çağırdın onları niye korumuyorsun.Şöyle diyor kendileri birşeleri görebilsinler diye yardım etmedim.Adamların birşey görecek hallerimi vardı hemen bs halletti sağolsun.O yüzden iyilik kötülük diye birşey yok

ChatMania demiş,

26 Mart 2010 @ 07:58

Dini inançlar aramak çok saçma bilimsel olmalı demiş yukarda bir arkadaş.merak ettim bilimsel olarak ölülerle konuşma,birine ölümsüzlük verme,dünya üzerinde sabit bir adayı yer deiştirme vs vs birsürü şey sayabilirim bununla ilgili nasıl mümkün oluyor acaba?hadi hepsine mümkün dedin..bir uçak ikiye bölünüyor parçalanıyor ve çoğu insan sağ salim hatta cizik bile almadan yaşıyor.biri de sakatken yürüyor..ölüm insanın kaderidir.ben yolda yürürken taşa takılır düşer ölürüm,sen 20 kurşun yersin birşey olmaz..dimi?
o yüzden macera aramayın dizide.Dizinin ana kurgusu”Din”dir.ve bu konu dünya üzerinde hayal kırıklığı yaratacağı içinde soru işaretlerine cevap bulman çok çok uzun zaman alıyor.otur 1. sezonu baştan izle.Final bölümü yayınlansın hala sırf 1. sezonda cevabını bulmadığın sorular olucak kafanda.
Son olarakta Jacop neden ölmelerine izin veriyor€”a cevap vermek istiyorum.bir çok mantıklı açıklaması olabilirken bunun ısrarla bu soruya takılmanıza gerek yok.
1. bs nasıl jacop’u öldüremiyorsa jacop’ta onu öldüremiyor olabilir!
2. bs jacop’un adamlarını öldürüyor.jacop’ta bs’nin adamlarını öldürebilirdi ama adamı yok..
3. ilk yorumumda söylediğim gibi.eceli gelmeyen adam intihar etse de ölmez.ölme zamanı gelen zaten ölür.en basitinden charlie kac kez hayata döndü dimi!
4. ve son olarak korumadığını kim söylemiş?others’in evlerinin oldugu yere siyah duman giremiyordu.others jacop’un adamlarıydı.others ne zaman yok oldu?ben tapınaktan bs’yi cagırana kadar.ya da bs istese en başında ucak düştügü anda sahilde gezinmiyormuydu?o an orda kim var kim yok öldüremezmiydi?
az sabırlı olursanız kaba taslak cogu sorunun cevabını bulursunuz (:

bektasibo demiş,

26 Mart 2010 @ 20:30

yaw fransız kadın daniel russeuo muydu neydi :D o kadının da bu gemiden çıkış olması gerekmiyormuydu oda adaya bu gemiyle gelmiş sonra saklanmıştı vs.. hem mürettebatın hepsini bi salgın hastalık öldürdü diyordu russeuo o hastalık black smke mu???

coast guard demiş,

26 Mart 2010 @ 21:40

melekbanu demiş,

25 Mart 2010 @ 23:17

Lost ‘un yeri tabikide bambaşka böle dizi bir daha zor gelir ama sana bir kaç dizi tavsiyede bulunabilirim…(çok bilinenleri yazmadım)

Flashforward(ilk sezonunda) , Vampire Diaries(ilk sezonunda ama senaryo itibariyle vampirlerle ilgili en iyi dizi) , Dexter(4.sezonu bitti her sezon gittikçe dizi dahada güzelleşiyor ki son sezonu mükemmel) , Dr.House(İnan başrolü oynayan karakter için bile izlenir benim tüz diziler arsındaki favori oyuncumdur lost da dahil , Lie to Me(2.sezonu bitti çok sürükleyici gerçek hayatta da çok işine yarayacak şeyler var , Merlin(2.sezonu bitti fantastik bir dizi Merlinle Kral Arthur arasındaki bağlantıyı çok değişik ve eğlenceli bir açıdan ele almış bir dizi , Battlestar Galactica(4.sezonuyla beraber sona erdi şu an itibariyle izlemekteyim buda uzay,başka canlılarla ilgili çekilmiş en iyi dizidir bence…

nemo demiş,

26 Mart 2010 @ 22:22

Naginni demiş,
25 Mart 2010 @ 19:40

—— Bu dizi Adamı Dinden Cıkaracak Sürekli Siyonist Görüşler
Var 5 Sezon Süperdi Zaman ana Kavramdı Simdi Seytan Cehennem İncil Haç bilmem ne

—————————————————–
bu mantıkla izliceksen arkadasım ztn izleme bu diziyi seytan incil cehennem dediğin şeyler kurandada var sonucta diziye inan tap diyen yok sana dinden cıkman icin sadece dizi olarak izle ok:D

melekbanu demiş,

27 Mart 2010 @ 00:34

samet demiş,
25 Mart 2010 @ 19:56

Evet senaristlerin böyle bir ayrıntıyı gözden kaçırmaları mümkün gibi gözükmüyor. Aradan geçen 27 yıllk süreyi nasıl analatacaklar yada anlatacaklar mı bilemiyorum. ama şöyle olabilir:
Richardın jacop un elçisi tayin edildiğini öğrendik. Richard nasıl yapıyorsa ada dışına dış dünyaya da gidebiliyor. Belkide bir araca ihtiyaç duymadan da bunu yapabiliyor.Ve bilmediğimiz gizli bir görevle dünyaya gidiyor ve geminin kayıt defterinide amacına göre değiştirerek ve istediği kişiye ulaşmasını sağlayarak(hatta belkide sırf bunun için)adaya görevi tamamlamış olarak dönüyor.

ılky demiş,

27 Mart 2010 @ 01:39

yaw arakadaslar yapmayın yk isa yok hrıstıyan mısyonerler…ılk 5 sezonu ızlerken hıcmı enteresan seyler yoktu bunada alısın alt tarafı bı dızı ama esaslı bı dızı keyfını cıkarın ve sanmayınkı her soruya cevap vercekler ben sahsen dusunmuyorum herkese ıı seyırler dıorum

ncnk demiş,

27 Mart 2010 @ 11:20

bir yer de arkadaşın biri yorum yapmıştı; 6. sezon da flashback olmayacakmış(senarisler açıklamış). Eeee! bu bölüm flashback değilmiydi. Hadi neyse bu mecbur birşeydi ne de olsa richardın nasıl geldiğini bilmek için flashbacki olmalıydı…

Hurley (richardın 1867 de hangi dili konuştuğunu bilmiyorum artık hangi dilse) karısının hayaleti ile konuşurken hayaletin dilinde konuşuyordu demek başka diller biliyormuş hurley;) (şimdiye kadar farkedemedimde).

Vertigo demiş,

27 Mart 2010 @ 13:19

şu an ” final ” diye izlediğimiz sezon aslında SEZON 1 diye
izlediğimiz sezonun öncesini anlatıyor…

Bir yerde okumuştum SEZON-1- Bölüm -1- de uçak düştüğünde JACK herşeyi biliyoRdu, ona göRe haReket ediyoRdu denmişti.. ( zaten göz bebeğindeki KARA DUMANI göRmeyen kalmadı herhalde )

Çünkü aday JACK ti.. JACK adaylığının farkındaydı ve kabul etmişti..

yani SEZON 5 in sonu dizinin sOnu olacak.. ADA patlayınca herkes alternatif hayatlarıyla yaşamlarına deVam edecek..

Bence böyle çıkacak.. ;)

bu da benden olsun demiş,

27 Mart 2010 @ 14:08

bence siyah “ölüm” jacop da onun(ölümün) tanrısı. beslenmesi için insanları öldürmesi gerekiyor siyahın ama bu durumdan memnun değil. o da öldürmeyi istemiyo normal bi insan olmak istiyo fakat jacop buna engel oluyo. biçok insanı öldürerek karnını doyurduktan sonra da bi kısmını da jacop tan kurtulmak için kullanmaya başlıyo. bu duruma ilk richard la başlıyo. çünkü jacop “demek beni öldürtmeye çalıştın” şeklinde bi konuşma yaptı.neyse bıkmış artık öldürmekten siyah. ama onu bu duruma asıl sürükleyen de jacop. jacop ona hükmediyo ölüm konusunda. bazı insanlar da siyahı (ölüm) içeriye almicak bi system buluyolar şu direkleri dikerek. bu arada jacop da boş durmuyo tabi bi kısım insanı dokunarak falan korumaya alıyo. bu dokunuştan sonra bu insanlara en istedikleri şeyleri yapabilme yetisi de verilmiş oluyo. ricard ölmüyo belki hugo libby öldğkten sonra ilk defa onunla tekrar konuşabilmeyi çok istediği için artık lülerle konuşabiliyo sun bebek sahibi oluyo lock yürüyebiliyo.
gerçek lock benjamin linus un falan jacop jacop diye adada kaale aldıkları şeyse siyah. jacop değil. siyah bunları öldüremediğinden kandırıyo.

eften puften demiş,

28 Mart 2010 @ 02:32

Gemi nasıl parçalar heykeli(Uçak ve geminin adaya ilk gelişleri mucizevi olmuştur), Jacob neden ölenleri izler kötü müdür(Jacob dilekleri aldı kalplere hitap etti, bs kendi menfaati için kullandı herkezi), 27 yıl farkı hata mıdır (buraya takılmayın zaman geçişleri için illaki beyaz ışık görmeleri gerekmiyor, üstelik çarpışma sonrası baygındırlar)? dharma neden bs tarafından yok edilmedi(çevresi mantetik cit le korunuyordu)

Bu sorulara 10 yaşındaki çocuklar bile cevap üretir.

Benim cevap aradığım asıl sorular:

Jack ile Desmond stadyumda iken Desmond’un Jack e mutlaka yolların kesişeceğini ima eden bir söz etmişti.
Jack 6. sezondaki uçak yolculuğunda Desmond u gördü ve daha sonra Desmond kayboldu.
Wildmore’un Desmond u penny den uzak tutması, Desmond u öldürtmek istemesi nedir bu düşmanlık kardeşim?
Sadece Desmond dünyayı kurtarmak için sayıları kuruyordu? Tek salak o muydu?

Desmond kilit vaka. Çok kunuşulacak türden.

ABC demiş,

28 Mart 2010 @ 12:06

JACOB TANRI!
BLACK SMOKE ŞEYTAN!
RİCHARD PEYGAMBER!

NASIL MI?

Lost 6. Sezon 9. Bölümde richard ve jacob un konuşması herkesin dikkatını çekmiştir ve bir daha dinlemenizi tavsiye ederim.

Orda richard jacoba neden bizi adaya getirdin diye soruyor ve jacob ta şarap şişesini gösterip şarabın kötülük olduğunu ve dışarı yayılmaması gerektiğini söylüyor.Karanlığı tutan tek şeyinde ada olduğunu söylüyor.

Şimdi herkesin bildiği gibi şaytanın dünyada bir yerlerde tutsak olduğu inancı var olmakta.Çoğu kişi şeytanın afrikada tutsak tutulduğunu bu yüzden orda kuraklık ve açlık olduğunu tahmin ediyor ama bu dizide şeytanın o adada tutsak edildiği söyleniyor.Jacob sözlerine devam ediyor;

-Beni öldürmen için seni gönderen adam tüm inasnların bozuk olduğunu düşünüyor.Ona göre günah işlemek doğalarında var. insanları buraya onu yanıltmak için getirdim.

Kim insanların günak işlemelerinin doğalarında olduğunu ve insanların bozuk olduğunu düşünüyordu? tabikide Şeytan! Peki onu yanıltmak için dünyayı yaratan kimdi?
Tabiki TANRI!!

Konuşmaları devam ediyor; (R=Richard, Jacob=J)
R-Benim gemimden öncede gelenler oldu mu?
J-Evet bir sürü.
R-Ne oldu onlara?
J-Hepsi öldü.
R-Madem onları buraya getirdin neden yardım etmedin?
J-Çünkü kendilerine yardım etmelerini istedim.Ben onlara söylemeden doğru ve yanlışı ayırsınlar istedim.Onları bir şeyi yapmaya zorlasam anlamı kalmaz.Neden karışayım ki?(Bu sözler kimin olabilir??)
R-Sen karışmazsan o karışır.(bir şey söylememe gerek yok herkes Onun kim olduğunu anladı sanırım)
J-İş istermisin?
R-İş mi?Ne yapacağım?
J-Kısacası eğer ben karışmak istemiyorsam belki yerime sen yapabilirsin.Temsilcim olabilirsin.Adaya getirdiğim kişilerle aramdaki aracı olursun.

Jacob un Richard a verdiği iş kimlerin işi??
Tabikide Peygamberlerin!

En sonunda Hurley Richard a bir söz söylüyor.Sözde;
-Kara dumanın adadan gitmesini önlemelisin.Çünkü önlemezsen
HEPİMİZ CEHENNEM YOLCUSUYUZ!

Şeytanın tutsak olduğu yerden serbest kalırsa Kıyametin başlıyacağını ve herkesin öleceğini biliyorsunuzdur.

Bu yazıyı okuyanlar Jacob nasıl öldü o zaman diye sorabilirler.

Jacob ölmedi sadece dünyadan gitti. ;)

blueberries demiş,

28 Mart 2010 @ 16:10

Arkadalar müthiş bir ayrıntı keşfettim. 6. sezonun kaçıncı bölümünde bilmiyorum ama Lock’ın normal hayattaki iş yerine döndüğü sahnelerin birinde patronuyla yada iş arkadaşıyla tartışıyor ve ona sinirleniyor. Önünde bir hesap makinası var sinirli sinir bakarken ona bişeyler yazıyor. Tuşlar tıkır tıkır ses çıkartırken arkadan black s. ‘un sesi geliyor. ve o kadar sinirli bakıyor ki adamı öldürecek gibi gözüküyor. Sesler beni çok etkiledi. sizde izleyin muhakkak sesleri duyacaksınız. Buna dayanarak şunu sölemek istiyorum. Bence kesinlikle yeni sahnelerde gördüğümüz lock bizim lock değil bs onun bedeninde dünyaya dönmeyi başarmış. Lüften o sahneyi bulun ve sesini sonuna kadar acıp dinleyin…

drmev demiş,

28 Mart 2010 @ 17:49

Cennet lafının geçtiğini hatırlamıyorum. Genel olarak Cehennem ve Şeytan sözleri geçiyor. Çünkü insanlığın cahil dönemlerinde, dünyanın denizler başta olmak üzere bilinmeyen yerlerinde ruhların ve şeytanların olduğu söylenirdi. Ayrıca o çağda, o hava şartlarında, o heykeli gören herkes adayı şeytanın koruduğunu düşünebilirdi. Gemide internet bağlantısı olsa eminim ki o heykelin Mitolojik bir Efsane olduğunu anlayabilirlerdi.
Hurley’in “Eğer onu durduramazsan hepimiz cehenneme gideceğiz” sözünün de manevi anlam içerdiğini düşünüyorum. Yani direkt olarak cehennemden ziyade, doğacak kötü sonuçlarından dolayı cehenneme gideceklerini kastediyor bence.
TEBRİK EDİYORUM BÖYLE YORUMLARA İHTYİACIMIZ VAR BENCE MANTIKLI YAKLAŞARAAK,KARAKTERLERİN DE RUH HALLERİNİN BİZDEN ÇOK FARKLI OOLLAMAYACAĞINI DÜŞÜNEREK PSİKOLOJİK İLKELERDEN YARARLANARAK YORUMLAR YAPARSAK ÇOK DAHA FAYDALI OLCAK

DİZİ BİLİMSELLİKTEN UZAKLAŞTI ESKİDEN DAHA BİLİMSEL ANLATIMLAR VARDI DAHA GÜZELDİ DİYENLERE ŞUNU HATIRLATMAK ,İSTERİM:DÜNYA TARİHİNDEKİ BÜYÜK BİLİM ADAMLARINA BİLİMSEL OTORİTE SAYILAN İNSANLARA BİLİMSEL ÇIĞIR AÇAN OLAYLARA BAKTIĞIMIZDA HEMEN HEMEN HER ZAMAN İTİCİ GÜCÜN DİNİ İNANIŞLAR,ÇEŞİTLİ MİSTİK ARMAĞANLARA KAVUŞMA HIRSI,DİNİ ÖĞRETİLER OLDUĞUNU GÖRÜRÜZ.NEWTON KANUNLARININ SAHİBİ ISAAC NEWTON UN GİZLİ TARİKATLARA ÜYE OLDUĞUNU,GALİEO GALİLEİ NİN DİNİ VEYA FELSEFİ ÖĞRETİLERLE ÖRTÜŞTÜRDÜĞÜ ASLINDA BEYİN DALGALARIYLA ,İLGİLİ ÇALIŞMALARI BUNLARA ÖRNEK VEREBİLİRZ BU YORUMLARI YAPANLARIN BUNLARI GÖZ ÖNÜNDE ULUNARAK DİZİNİN BİLİMSEL AYAĞIYLA DOĞAÜSTÜ YANININ İÇİÇE OLDUĞUNU KABULLENMELİRİN İSTERİM

arkeolog demiş,

29 Mart 2010 @ 11:22

arkadaşlar adaya iki gemimi geldi ozaman biri black rock diğeride fransızların gemisi hani şu aklıma gelmedi ama alexin annesinin geldiği gemi?

RaZoK demiş,

29 Mart 2010 @ 13:27

iki veya uc adaya yuzyillardir bi sekilde insanlar geliyor. daha ucakla seyahat olmadan once hep gemiyle geliniyor olabilir bahsettigimiz tarih 1800 lerden daha eski tarihlere dayaniyor.

RaZoK demiş,

29 Mart 2010 @ 13:37

arkeolog demiş,
1800 lu yilinda black rock geliyor.
1800 lu yillardan once heykel yikilmadan once de bir geminin geldigini goruyoruz.
Fransizlarin gemisi bizim ucak dusmeden once karaya vuruyor. sayid in yardim cagrisini buldugunda (.?.) yildan beri cagri tekrarliyor diyor.
Desmond da bir gemiyle adaya geliyor.
iki veya uc adaya yuzyillardir bi sekilde insanlar adaya geliyor yada getiriliyor.

arkeolog demiş,

30 Mart 2010 @ 07:23

teşekkürler Razok

samet demiş,

30 Mart 2010 @ 15:41

black rock adlı geminin 4. sezonda 1845 te adaya düşmüş olduğu daha doğrusu kaybolduğu söylenirken bu sezon 1867′de adaya gitmiş olduğunun gösterilmesinin nedeni gemideki dinamitlermiş arkadaşlar..ilk dinamit 1866′da alfred nobel tarafından üretilmiş..dolayısıyla 1845′te adaya giden bir gemide dinamit olması mantık hatasına sebep oluyor..bunu böyle saçma bir şekilde düzeltmişler senaristler..

Garip demiş,

31 Mart 2010 @ 19:21

Yahu 5. sezonun son bölümünüde kara kaya gün doğarken geliyordu ama bu bölümde yağmurlu havada geliyor ? burda hata yok mu ?

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın