6×07 Dr.Linus

lost_benjamin_linus_mezar_kaziyor

Bölüm Adı:
Dr.Linus

Yayın Tarihi:
10 mart 2010


Yazan:
Damon Lindelof & Carlton Cuse

Yöneten:
-

Oyuncular:
Naveen Andrews Sayid rolünde
Michael Emerson Ben rolünde
Matthew Fox Jack rolünde
Jorge Garcia Hurley rolünde
Josh Holloway Sawyer rolünde
Yunjin Kim Sun rolünde
Ken Leung Miles rolünde
Evangeline Lilly Kate rolünde
Terry O’Quinn Locke rolünde

lostboat demiş,

11 Mart 2010 @ 17:44

teorilerim
1.Burun kanamaları:Faraday burun kanamalarını ve buna bağlı ölümü ada içinde uzun süre kalma ile ilişkilendiriyordu hatırlarsınız yani adayların zaman yolculuğunda ölmemelerinin nedeni ada içinde uzun zaman geçirmemeleri.
Bu arada asıl kafamı kurcalayan soru ise eloise hawking’in niçin adadan ayrıldığıydı.Bence bunun nedeni zamanın olduğu gibi kalmasını sağlamaktı.(Belki eloise’in görevi bu:kaderi sağlamak)Bütün olacakları bile bile oğlunun ölmesine izin veren eloise eğer oğlunu adada büyütürse zaman yolculukları sırasında öleceğini biliyordu.
2.Widmore hangi tarafta
Senaristlere sorulan bir soruda 2.sezonda Jack’in listede olmadığının söylenmesinin hata olup olmadığı sorulduğunda listenin ben tarafından değiştirilmiş olabileceğini söylemişler gerçekten ben Jacob’tan herhangi bir icazet almadan adayı kendi yönetmiş olabilir.3.sezonda Widmore’un asıl amacının Ben’i lderlikten uzaklaştırmak olduğu düşünülünce Widmore Jacob’un adamı olabilir(Not:Deniz feneri olayında Jacob’un gerçekte Widmore’u adayı göstermek için kullannacağına fakat olmayınca widmore’a güvendiği için bunu sorun etmediğini düşündüm)
3.Loop teorisi
Bence adanın batması ve alternatif gerçeklik ve nihayetinde dizinin son bölümü loop adını verdiğim teoriyle açıklanabilir.Faraday bombanın patlamasıyla zamnın değişeceğini biyordu fakat bombanın patlatılması için bombayı patlatan ekip adada bulunmalıydı(sonuçta bombayı patlatan ekip adaya hiç gelmediği bir geçeklikte bomba da patlamaz) bunun sonucunda altılımız loop dediğim zaman içinde alternatif bir yerde sıkıştılar.Bunu çözmelerinin iki yolu var ikisi de ikialternatif gerçeklik yaratır
1.Tekrar zamanı değiştirir adanın 1977 yılında kendileri tarafından patlatılmasını önler dharma soykırıma uğramadan ve fransız adaya gelmeden önceki bir tarihte yani 1977-1980 yılları arasında adada kendileri olmadan dharmaya patlatırlar böylece izlediğimiz flash sideaway gerçek olur loop tamamlanarak yeni bir zaman dizgisi gerçek olur(yani 6.sezonun 1.bölümü final bölüm olur-black smoke kazanır)
2.zaman yolculuğu yapılmaz loop kendi içinde kısır döngü yapar tekrar uçağın düştüğü ana geri gelir ve yaşadıklarını hatırlamazlar(yani 1.sezonun 1.bölümü final olur-jacob kazanır)
Not:Çok değişik bir giriş oldu herhalde:)))
Bölüm gayet iyiydi. Özellikle Artz’ın John Locke konuştuktan sonra böyle buyurdu ‘VEKİL’ öğretmen demesi güzeldi

Boom demiş,

11 Mart 2010 @ 17:55

Jacobun dokunuşuyla insanlara bir çeşit güç geldiğini öğrendik… Dokunulduğu anda o kişi kendi kendini öldüremiyordu buda bize şunu açıklamış oldu bomba jack fırlattığında patlamadı çünkü kendi kendilerini öldüremezlerdi. sonra aşağıya juliet düştü bombayı patlamadan bi kaç saniye önce jacob onları tekrar normal zamana yolculuk ettirdi böylece kahramanlarımıza bişey olmamış oldu. Peki eski zamana jacob nie götürmüş olabilir bunları diye düşündüğümde bunların hepsi adaylar olduğundan jacob onların adanın geçmişini göstermeye çalıştı böylece dha önceden neler olduğu hakkında fikirleri olucaktı. Kwon ailesindende geçmişte kalan jin olduğuna göre aday sun değil jin diyorum ;)

Öte yandan bizim kahramanlarımız gerçek hayatta tamamen adada yaşadıkları hayatın tam tersi şekilde yaşıorlar çünkü jacob diye biri olmadığı için hayatlarıda normal şekilde olacağı şekilde ilerliyor. yani kişilerin gerçek kimliğini gösteriyorlar bize. Benin DHARMA’ya katıldığını adaya gittiğini duyduk. Bu biraz kafaları karıştırdı evet ama acaba bizim adamıydı bu?? başka bi adada dharma yerleşmiş olmasın?? çünkü ben Dharmalıları jacobun getirdiğini düşünüyorum bunun nedenide adada elektrik ve teknolojik şeylerden yararlanabilmek için dharmalılar gerekli ekipmanları kurduktan sonrada ben tarafından hepsi yok edildi böylece diğerleride bedavaya kapmış oldular buraları yıllarca kullandılar ;)

Black Smoke bir cerberus dedik cerberus 3 başlı olduğuna göre : Cristian sheard oldu sonra ekonun kardeşi oldu son olarakta Lock oldu böylece 3 kişi kılığına girebildi. Daha fazla insan kılığına giremez çünkü dha fazla kafası yok. Benim düşüncelerim bunlar. İyi Seyirler ;)

Volkann demiş,

11 Mart 2010 @ 17:56

heralde çok açlıkla izlediğim için istediğim cevapları ve verimi alamıyorm , normal bi bölümdü ama ben daha çok şey bekliyorm hala doyurucu

Volkan demiş,

11 Mart 2010 @ 18:11

ben ve alex kütüphanede ders çalışma sahnesinin başında dr. linus’un elindeki kitapta “east india trading company” başlığını okuduğunu gördük. adı geçen ticaret kumpanyası dünyada sömürgeciliğin kitabını yazmış, abd’nin kurulmasında payı varmış, hindistan’ı işgal etmiş…bana ilginç geldi, sanırım bu ilerisi için bir işaret olacak.

yelda demiş,

11 Mart 2010 @ 18:23

arkadaşlar lostun 6. sezonunu hangi kanal hangi günde veriyor bi bilgisi olan paylaşsın lütfen

Ghost demiş,

11 Mart 2010 @ 18:23

Bence sezonun en sıkıcı bölümüydü ama;

bu bölümde

1)Jacob’un Jazk ve Hurley’i daima karuyacağını görük.
2)Jacob ordusunu hazırladı ve Widmorda jacob’un ordusuna katılı.
3)Alternatif zamandaki olayların ne kadar önemli oluğunu gördük . (Senaristlere göre alternatif zamandaki olaylar finalden sonra gerçekleşebilirmiş …)

1453 demiş,

11 Mart 2010 @ 18:29

” lostboat ” teorilerin oldukça ilgi çekiciydi. Benim fikrimde finalde ada denize batacak 6. sezon başlamadan önce setten volkanik çekim yapıldıgı yönünde bilgiler sızmıştı. Bence bu şekilde olup lostistler 5. sezondaki herkesin dışarı takviye edildigi (incident bölümünde oldugu gibi) zamana geri dönecekler ve ada dışına gidecekler. Bu fikrede Dr. Linus bölümünde Ben’in babasının Dharma girişimine keşke katılsaydık gibisinden şeyler söylemesi oldu, sanki adadan uzaklaştırıldırlar izlenimi vermek istemiş senaristler, biliyorsunuz senaristler şaşırtma yapmayı çok seviyorlar ve ayrıca adada kimin kazandıgı ve Jacop’ın yerine kimin geçecegi önemli değil önemli olan adayı korumak. Yorumlarınızı bekliyorum…

yasemin demiş,

11 Mart 2010 @ 18:35

lost’un her bölümünü severek ve merakla izliyorum ama bu bölüm gerçekten kötüydü yaa evet önümüzde daha çok bölüm var ama yine de insan daha heyecanlı daha açıklayıcı şeyler izlemek istiyo. ne öğrendik bu bölümde richard yarım asırdır yaşlanmıyo çünkü jacop ona dokundu hmmmmmmmmm

ayrıca kafama takılan bişey var; benjamin okul müdürüne şantaj yaparken müdür de ona yaptı alex’e mektup yazmam bak heee falan die ben’in elinde o kadar büyük bi koz varken mektubu yaz sonra ikstir git diyemezmiydi ?

Ghost demiş,

11 Mart 2010 @ 18:35

Arkadaşlar senaristler açıklama yaptı bütün sorular açıklanmayacak diye.Bazı bölümler izleyicinin hayal gücüne bırakılacak dediler.

Yani her bölümde cevap aramayın.

Ozan demiş,

11 Mart 2010 @ 18:44

***************
Gecmis sezonlarda Maykilin kendini ilk once arabayla kaza gecirterek oldurememesinin, daha sonra da silahi basina dayayip tetige basmasina ragmen silahin ates almamamasinin nedeni yine Jacob’un dokundurmasindan dolayi olabilir. Yani secilmisler kendilerini olduremiyor olabilirler ancak Maykila silahi cektiginde ates etmeye calis, olmeyeceksin diyen The Other bunu nereden biliyordu, bunu bilmesi adaya dusenlerin aday oldugunu biliyor olmasi anlamina gelirdi ve bunu o biliyorsa Ben de biliyor olmali. Peki ama niye hala saf saf olan biteni izliyor bu Ben, yoksa yine yelekli masum halinin altinda bilmedigimiz planlar mi yapiyor….
****************

Doğukan demiş,

11 Mart 2010 @ 18:54

bence 6. sezon için çok durgun ve vasat bir bölümdü izlemesem de pek birşey kaybetmeden sıradaki bölüme devam edebilirmişim

alpdemirr demiş,

11 Mart 2010 @ 19:11

güzel bi bölümdü bazı soruların cevabını aldık ama gene de hala muallakta olaylar. richard beni çok şaşırttı adam resmen arabeske bağladı jack olmasa başkası olsa öldürtecekti kendini… son bölümün sorusu wildmore jakopcu mu olacak yoksa bsci mi? yani beyaz mı siyah mı? bekleyip görücez. bence desmond da farkında olmadan adaya düşecek yani ilk geldiği gibi bi fırtına kopsa küt desmond adaya gelmiş eloise adanın seninle işi bitmedi demişti…

benjamin lying us demiş,

11 Mart 2010 @ 19:26

benim merak ettiğim jakop daha başka kimlere dokundu.
ayrıca jakopun dokunmasına niye bu kadar anlam yüklenmiş. sun a dokundu da nooldu mesela.
butona basmakla 1 sezon
dharmaya 1 sezon
others a 1 sezon
zamanda gidip gelmeye 1 sezon
joıkapun dokunmasına adaylarına 1 sezon harcadık
kara duman, ölüler, ölüü bedenine girmeler, elektromanyetik dalgalar zart zurt.sıkıldım artık.
bi de sorum olacak fikri olan varsa lutfen soylesin;
BS dharmanın şifreli çitlerinden neden geçemiyodu. dharma orda bilimsel bişeyler yaparken nasıl oldu da BS ye karşı önlem alabildi. bu kadar insan ayrıca Jakop bile kendini BS den koruyamazken?

LOSTMANİA demiş,

11 Mart 2010 @ 19:31

Yha bölüm çok garipti ve birkaç bölümdür Sawyer görünmüyo işler iyice garipleşti ya Sawyer öldü yada biryerlerde saklanıyor adadan ayrılması şu anda imkansız çünkü Smoke daha adadan ayrılmadı ve adam toplaması garip…..

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 19:39

lostboat demiş

Ben loop teorisine pek sıcak bakmıyorum. Adada uzun zaman geçirenler zaman kayması sırasında ölüyorlarsa faraday yada bizimkiler neden ölmedi. Onlar charlottan fazla zaman adada kaldılar.
1. adada olanmadan bombayı patlatabilmeleri de mümkün değil.Dharma o istasyonu bulma konusunda oldukça istikrarlıydı.
2. Bizimkileer adada zaman yolculukları sırasında geçmişe gittiklerinde önceden olan herşeyi hatırlayabilişyorlardı uçağın düştüğünü neden hatırlamasınlar ki.

SaLaZaR demiş,

11 Mart 2010 @ 19:40

Hatırlarsanız Micheal kendini olduremiyordu . Bu ne demek jacop michela da dokundu. ama micheal gemide olurken yaninda cristiani gormustuk yanlıs hatırlamıyorsam. aklım cok karıstı . işler iyice sarpa sarıyor. widmore hanqi tarafta . adayı nasıl buldu . jacop oldugunu ogrenmis olmalıki adaya gelebildi . widmore benjamini olduremeyecegini solemişti . bunu bu bolum gorduk jack richhard ı olduremedi .

Bilmiyorm katılıyormusunuz :D

LOSTUN ÖNCEKİ BÖLÜMLERİNDE demiş,

11 Mart 2010 @ 19:40

bence lostun en iyi bölümlerinden birtanesiydi.tarafların kesinleşmeside iyi oldu 3-4 soruya cevap aldık hade hayırlısı.
jacob=jack hugo ilana benjamin sun miles lapidus
mıb(flocke)=sawyer sayid claire belki kate vedeeee bölüm sonundanda anlaşılacağı gibi charles widmore nedenmi cevap basit çünkü adamı ona sorduğunda denizin dibinden devam ediyor ordan denizaltıyla gidebilecekleri tek bir yer var oda hydra adası.epeki karaduman ve ekibi nereye gidiyor hydraa….

çiçek demiş,

11 Mart 2010 @ 19:43

yorum bekliyorum acil yorum istiyorum hadi ama çabuk okuması bedava yorum yapmasıda…. düşün bi geçen sezon neden sadece sawyerler zaman değiştirdide diğerleri normal zaman çizgisinde kaldı? ki jüliette diğerlerindendi ama oda zamanda yolculuk yaptı?locke diğerlerinin yanına gitti zamanda yolculuk yaptı ama yalnız diğerleri 2003 de kaldı.miles falanda yolculuk yaptı.bu arada şunu öğrendik jacopun dokunduğu kendini öldüremiyor peki tamam işte bombe ben locke öldürmeden önce locke ne yapmak üzereydi ?????? ilginç dimi. kendini öldüremeyecekti..yorumları pek okumadın yazan olmuştur belki belkide bs sadece seçilmiş dışarıda ölmüş ve adaya tekrar geri dönmüş birinin bedenine sahip olabilirdi. bi çok ölünün şekline büründüğünü görmüştük ama ancak locke un bedenine sahip olabilmişti . buda tamamda kırisçınla locke ın farkıı ne beğenmediğinden mi bence hayır locke seçilmişti adaydı ondan mıdır ne dersin

SaLaZaR demiş,

11 Mart 2010 @ 19:43

Bu arada Roger Linus olmemiş . yani sayid benjamini hiç vurmadı. Bizimkileri ben i richarda goturmedi . adaya gitmişler ve benjaminde hatırlıyor gibiydi orada olduklarını . yani hiç bisiy eskisi gibi olmamıs mı demek oluyor bu . O

SaLaZaR demiş,

11 Mart 2010 @ 19:44

Bu arada Roger Linus olmemiş . yani sayid benjamini hiç vurmadı. Bizimkiler ben i richarda goturmedi . adaya gitmişler ve benjaminde hatırlıyor gibiydi orada olduklarını . yani hiç bisiy eskisi gibi olmamıs mı demek oluyor bu . Adayı su altında gorduk . dharmaville yerindeydi. offf !

LOSTUN ÖNCEKİ BÖLÜMLERİNDE demiş,

11 Mart 2010 @ 19:45

Bence onları o adadan çıkarabilecek bir kişi varsa oda charles widmoredur

çiçek demiş,

11 Mart 2010 @ 19:48

boom kardeşim hatırlatırım bs kimin kılığına girmediki oooo saymakla bitmez waltu hatırla shanına göründü ve ölmesine vesile oldu benin annesi kılığına girdi ……3 başş falan hikaye yani

akram demiş,

11 Mart 2010 @ 19:54

Paralel evren falan yok bu adada bir savaş yaşanacak ki bunun bombalı falan değil sırların çözümü şeklinde olacağını düşünüyorum ve hooop tüm kahramanların ada ile yaşadıkları gerçeği yok olup Lax ta yaşamlarına devam edecekler hatta dizinin final sahnesinin 6 sezonun 1. bölümündeki uçak sahnesi olacağını düşünüyorum ve en son olarak denize gömülmüş adayı göreceğiz yani biz aslında şu anda Lax ı izlerken adadaki finalden sonra olacakları izliyoruz.

Bence jacop kaderin değiştirilebileceğini göstermeye çalışıyor bize karadumansa bunun tam tersini ve jacop kazanacak tüm kahramanlar kaderlerini değiştirmiş olacak ” Hala seçme şansın var” derken bene bunu kastediyor bence jacop

Ve ada bir deney merkezi jacopla karaduman için kara duman herkesi öldürerek kaderi değiştirmelerine engel olmaya çalışıyor bence ama herkesi aynı anda öldürmesi lazım tabi ki bir de bu oyunda jacopla karadumanın belirlediği kurallar var bunlar bölümler izlendikçe açıklığa kavuşacak gibi geliyor bana.

Birde karadumanla Jacop’a bu misyonu yükleyen olay var tabi buda aldığımız spoiler gerçekse m.s 23 yılında yapıldığı öne sürülen çekimler yayınlandığında ortaya çıkacak gibi belki de bu iki güç aslında kardeş ve yaşanılan herneyse jacop kaderi değiştirerek onu değiştirmeye çalışıyor karadumansa değişmesini istemiyor ve inanmıyor değişeceğine

Bence adaylar da bizim gibi adada tüm sırları çözüp herşeyi anladıklarında bir parlama ve 2004 uçağında olacaklar kaderlerini kendi elleriyle değiştirmiş şekilde ve ada sulara gömülecek kaderin değiştirilebildiği ispatlandığı için

çiçek demiş,

11 Mart 2010 @ 19:57

a bide boom kardeşim ben 74 de adadaydı 77 dede öyle ….hani sayid vurduya… sayidler o yıla ışınlandılar….adaya gitmişti babasıyla… sonra bum odu ada yok odu..jacop yok odu…. onlarda(ben ve babası) zaten denizaltıyla amarikanın yolunu yarılamışlardı. herkesin yani seçilmişlerin hayatına jacop 77 yılında rahmetli olduğu için müdahele edemedi ada yok olunca mı diyelim sulara gölüncemi diyelim ,,,,,ne ada kaldı ne jacop nede korunacak yada lider olunacak bi ada……..hayatları 77 yılından sonra jacop ın müdahalesi olmadan kendi iradeleriyle devam etti.ama varya haksızmıyım ne adam şu ben aferin ona bu sefer şapa oturmadı yaşasın alexx….

çiçek demiş,

11 Mart 2010 @ 20:01

inanınki widmore bs nin tarafında. bs yalan sylüyo widmorle bir olup herkesi öldürüp adaya sahip olmak istiyolar yaşasın kötülük ama filmlerde hep iyiler kazanır.??? mııııı???? kim iyi kim kötü bilmiyoruz fazlamı uçtum.

çiçek demiş,

11 Mart 2010 @ 20:03

sıkıldınız benden biliyorum ama aklıma bişey geldi. düşünün bi belkide jacop bir çok şeye bilerek göz yumdu belkide adanın ve tabiki bs nin ve kendisinin yok olmasına zemin hazırlayan herşeye göz yumduysa ya herşeyin bitmesini isteiyorsa.. ne dersiniz

Ben ilk kez Jacob Tarafında! demiş,

11 Mart 2010 @ 20:04

Teori şu: Ben ilk kez Jacob tarafında. Daha önceleri hep Black tarafındaydı.
1 : Kucukken annesi dıye ormanda gordugu kısı ve Others tarafına gecmesıne sebeb olan kisi hep blacktı cunku su ana kadar Jacob’un herhangi bir bedeni kullandıgını gormedık kı zaten yasıyordu beden kullanmıyordu.
2. Adada herkesı oldurecek oldurmeyı dusunuyor dedıklerı hep Black’ti kı dharma uyerıde aynı bu sekılde Ben tarafında olduruldu.
bu teoriyi destekleyen detaylardan sızın hatırladıklarınızda olabılır.

sonuc herkesı cok ıyı manuple eden BEN aslında hayatı boyunca bu gune kadar hep black tarafında manupule edılmıs oluyor.. Bu da tam lost felsefesıne yakısır bı durum olur.

3 ben aslında ıyı bırı ama black tarafından kullanıldıgı ıcın hep kotu ısler yapmıstı sımdı bllack olmadıgı ıcın gercek hayatta yıne ıyı bırı olarak karsımıza cıkıyor.
Jacobı oldurdukten sonra yanı asıl sımdı gercek tarafta yanı ıyı olan tarafta..

iyi olan tarafın Jacob oldugundan askı kusku duyulmaz…

Benden bu kadar…
iyi seyırler

çiçek demiş,

11 Mart 2010 @ 20:09

demekki 108 widmore mışşşşşşşşş… kimin eli kimin cebin de anlamadım kim kimin adamı ya kirisçin, widmore, eloisei ben.ben kafamı karıştırıyo. locke’a adayı taşımasını söyleyen jacop mı bs mi ? kafamı karıştıran kısmı ben’in çarkı çevirdikten sonra ışınlandığı tarih ve oteldeki ayırtılmış oda????

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 20:23

7. bölüm güzeldi bazı soruların cvp aldık bazıları ise daha fazla cvpsız soruya neden oldu. konu başlıkları altında toplarsak
1. Ilana külleri jacop u kim öldürdü diye almış. Tabi tapınaği ve diğer külleri de (dumanı hapseden ya da girmesini engelleyen) bildiklerini unutmamak lazım. Ayrıca Miles a da daha önceden yanlış taraftasın dediklerine göre Miles ın ölmeden önce ölünün bedenenin yakınında olarak onların ne hissettiğini Ilianaanın bilmesini açıklar bu. Miles onların da ilgisini çekmiş.
2. Ben in ve babasının aralarının iyi olduğunu Ben in babasına zehirli gaz vermek yerine oksijen verdiğini gördük. daha önceden Dharmayla birlikte olduklarını ve adadan ayrıldıklarını duyduk. Ben alex i feda etmedi bu sefer. kendinden fedakarlık yaptı. aynı Duman la konuşmasında olduğu gibi. adanın gücünü istemedi Ilanayla kalmayı seçti eline bişiy geçmeyeceğinü bile bile. adamımız ben İyileşti gibi??? Bu ben tabii belli olmaz gene de.
3.Miles jacop ölmeden önce ‘umarım Ben hakkında yanılmışımdır’ dedi. bu da ilginç demekki jacop ben den şüpheleniyodu.Yanılmış olduğunu umdu ama yanılmadı!!!! Yanılmadıysa bu da başına gelebileceği şeyi biliyor olması demektir. Jacop bütün bu olanları biliyodu tezini kuvvetlendiriyor.
4. Richard Black rock gemisiyele adaya gelmiş. Zincirlerin orda iskelet yoktu. Bu da Flocke un taa ozamandan onla tanıştığını ve zincirlrinden kurtulmuş olarak seni görmek güzel sözünü açıklar. (Benzetme değil gerçekmiş)
5. Richard Hugo nun Jacopla konuştuğunu duyunca ona inanma dedi. bence bunu gerçekten kastetmedi. Çok kızgın ve umutsuzdu. Uzzzzun hayatının boşa geçtiğini düşünüyordu.
6. Richard Jacop un dokunduğu kişilerin lanetlendiğini???? söyledi (ÇOOk kızgındı) İstesede kendini öldüremeyeceğini bildiğiden bunu başkasının yapmasını istedi.(Richard ölümsüz değil sadece kendini öldüremiyor) Ama bunu Jack te yapamıyor çünkü onada Jacop dokundu. (Bu arada Ilanayı ziyarete gittiğinde Jacop un elinde eldiven vardı?????) (daha önceden Micheal ın da kendisini öldüremeyeceğini- yada başkası mıydı hatırlamıyorum onu izlemiştik)Richard ve Jack kendilerini öldüremeyeceklerini anlayınca Jack in önerisiyele sahile inerler.
7. Richard Jacop a kızgındır çünkü bu kadar zamandır bir PLANIN olduğunu söyler ve zamanı gelince bunu kendisine söyleyeceğini söyler ama diyemeden ölür. Artık richard planın ne olduğunu kendisi öğrenmek zorundadır. Jacop un Bir PLANI var. bu da açıklanmış oldu. Öyle böyle değil uzuuuun süreli bir Plannnn . Seyrettiğimiz herşey Jacop un planı. ve bunun dumanla ilgisi çoook büyük. Kendisinin sağ kalması değil amacı. Hatta ölmesi bile gerekiyordu. Yerine geçecek adayın planı anlaması için. Jack bişiyler anladı gibi ama ben daha anlamış değilim.
8.Ilananaya göre 6 aday var. Tabiii o da emin değil lapidus aday olmasada oalbilir demesinden bunu anlıyoruz. 1. kwon 2. jarrah 3.ford 4.shephard 5. reyes 6. Kate???? faraday??? lapidus????? desmond????? Locke????… Widmore???? ben????Ilana???? Richard????? diğerlerine dokunmadıki onlar aday değil diyebilirsiniz ama Jacop un her dokunduğunun da aday olmadığını öğrendik ÖNK Richard(O da planın bir parçası ama aday olarak değil herhalde) Dolayısıyla dokunmayıp ta aday olabilenler olabilir. Yda dokunmuşturda biz daha sonra öğreneceğiz ^360 derecelik dönen deniz fenerindeki taşı hatırlayın…
9. Bu arada Ben öğretmenken onu müdüre karşı kışkırtan kişi bizim vekil öğretmen locke bu da ilginç. adada da ılanayı vurması konusunda onu kışkırttı.
Aklıma gelenler bunlar eklenecek şeyleri paylaşın ltf

Dev Mersin Balığı vs Dev Tatlı Su Vatozu demiş,

11 Mart 2010 @ 20:23

Richart ne dedi, Jackop bana dokunduğu için ölmüyorum dedi, demekki Jacop’un dokunduğu diğer kişiler de ölmüyor, Jack, Hurly vs..

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 20:41

Widmore kim yada ne için adaya geliyor??

daha önce Ben e ada benim bunu sende biliyorsun eninde sonunda benim olacak demişti.
1. Widmore adaya Locke un adamı olarak geliyor. Biliyoruzki Duman adayı terk edince adadan sorumlu bir kişinin durması gerekiyor. Duman da kendine aday seçiyor yani. Ben i uygun bulduğunu söyledi ama bu aldatmaca olabilir. Adadan ayrılınca yerine geçecek kişi Widmore olabilir.Widmore un Ben e olan kızgınlığı düşünülürse Duman dan taraf olması muhtemel. Zaten kumsaldakileri görmesine rağmen aldırmadı doğruca üzerlerine gidin rotayı değiştirmeyin dedi. Ne yapcak karaya mı oturtacak denzaltıyı anlamadım. Duman adadan onca kişiyle nasıl ayrılacak sorusu da böylece cevaplanmış olur. Duman Görevi Widmore a devreder. O da onlara deniz altıyı verir ve adadan ayrılırlar.
2. Her ne kadar kişiler iyi yada kötü gibi de gözükse de SEÇİMLERİ sonucu bir o yana bir bu yana savrulduklarını görebiliyoruz. Widmore da bizimkilere katılır. Dumana karşı savaşabilirler. Adam zengin adadada daha önce bulunduğundan ve savaşıda bildiğinden tedarikli gelmiştir. Sonik silahları felan vardır. Dumanı öldürebilir. Jacop un kastettiği o gelen o olabilir.
Hatta yanında Faraday ve desmond u da görürsek hiç şaşırmıycam. Hep birlikte bu zaman kaymaları alternatif zaman zavazingolarını halledebilirler. Faraday bize diğer zamanı bilimsel bir şekilde anlatır. artık bomba mı patlatır balon mu onu göreceğiğz.

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 20:46

Başka bir soru neden bizimkiler.
Hadi hugo yu anladık adamın ölülerle konuşabilme yeteneği var. Miles ta da benzer güçler var. Desmond da zamanda kendi bedeninde gezebiliyor. Kate in Jack in locke un sasyid ve sawyer in ne özelliği var Dünyada köti babasını öldüren bir tek kate mi var?? Neden onlarrr?

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 20:55

7. bölümde ılananında bundan sonra ne yapacağı konusunda çokkk ta fazla birşey bilmediği de ortaya çıktı oda balon gibi söndü… Hani tapınak güvenliydi sorusuna bana da öyle denmişti dedi. Kumsalda Ben i kabulünden sonra Çaresiz bir şekilde Jacop un küllerine bakakaldı biçare…
Ilana yı takdir ettim doğrusu. Babam gibiydi dediği Jacop un katilini affetti. O da kendinden fedakarlık yaptı helal olsun Ilanaya.
Bence bu salakların oturup bildikleri herşeyi birbirlerine anlatma zamanı gelmiştir diye düşünüyorum. Biz de böylece rahatlarız. kendileride ne yapacaklarına karar verir. Bu konuda Jack e güveniyorum. O hiç bişiy saklamıyor. Açıkça bildiklerini söylüyor.

nedim sivri demiş,

11 Mart 2010 @ 21:02

izlediğim en sıkıcı bölümlerden biriydi tam sorulara cevap isteniyor daha sonra öğrenirsin kendin cevabın bulmalısın gibi karşılıklar veriliyor offf

Boom demiş,

11 Mart 2010 @ 21:10

Richard ormanın ortasında jack e hugoya ilk göründüğünde onlara nerden geldiğimi bilmek bile istemezsin tarzı bişey söylemişti acaba adada daha görmediğimiz yerler mi war?? Widmore da adanın dağı taşı için gelmiyordur heralde sormalıyız kendimize ne ar bu adada bu kadar sahip olmak istenilecek kadar?

Naginni demiş,

11 Mart 2010 @ 21:13

Bence 6. sezonun En iyi Bölümü İdi Rogerin seni dharmaya götürmeliydim demesi kafamı cok karıstırdı:S ayrıca dizide süper ayrıntı var bejamin babasını gazla öldürmüstü alternatif zamanda ise gazla kurtarıyor burası cok hosuma gitti ayrıca iliana ile ben arasında geçen diyalog cok duygusaldı Linus”Bana Tek Sahip Cıkabilecek kişi o”
iliana”Bende Cıkarım”
Linusun Bu kadar İyi Biri Olabileceğini Düşünmemiştim.Miles Cok Uyanık Biri Hemen Elmasları Araklamış

TARIK_ demiş,

11 Mart 2010 @ 21:31

Arkadaşlar size bazı teorilerimi paylasmak istiyorum.Kessinlikle alıntı vs. deildir kendi düşüncelerimdir:
1.Dogen’in Sayide anlattıgı onun hayatı için adaya gelmeyi kabullendigi oğlu Tom Brennan.Bunu nerden cıkardın derseniz;Lost Sezon 1 Bölüm 22 : Kate ve Tom bir arabada polislerden kacıyorlar,Tom polis tarafından vuruluyor,Kate oldügünü anlıyor arabadan cıkmaya hazırlanıyor,tamda bu sırada arabanın arka koltuguna bakıyor,arabanın arka koltugunda Dogen’in elinde tuttugu BEYZBOL topunun aynısı,bir disneyland oyuncagı,bir kaset ve bir tepsi var.Bu beyzbol topu Dogen’in elnideki topun birebir aynısı.Ve bi yerden okuduguma göre Topun üstünde Tommy Lasorda’nın imzası var.Tommy Lasorda kim derseniz cok ünlü eski bir Beyzbolcu.
2.Adada yaşananlar bir süreç,bakın bir döngü demiyorum,bir süreç!Bu kessinlikle bir şekilde sonlanacak.Jacob o süreçte yerine geçicek birini arıyor.Hasmı ise bu süreçten kaçmaya adadan ayrılmaya calısıyor.Hasmı neden adadan ayrılmak istiyor.Cünkü bu sona ericek nasılmı sona erecek.Lost cekim setlerinden bazı volkanik cekimler yapıldıgı hakkında bilgiler geliyor.Dharma’da zaten cocuklara bu konuda dersler veriliyordu.Arkadaşlar Lost kessinlikle mutlu sonla bitmiyecek bitemez.Arkadaslar Bu dizi bence kessinlikle şu şekilde bitecek;
-Adada beklenen savaş olacak.
-Adada önceden yaşayanlar,Dharma,Black Rock,yerliler,kazazedeler vs dirilicek.Cünkü:Hasmını akla yaraşır yontemlerle oldürmek imkansız.
-Savaş esnasında bir volkanik patlama yaşanacak.
-Lost’un bazı set cekimlerinde askeri gemi vs oldugunu gorüyoruz.Bu gemi bence adadaki kalanları kacırmak için.
-Bu volkanik patlama sırasında Hasmıda Jacopta olecek.
-Bence Jacopla Hasmıyla birlikte Jack ve Richardda olecek cünkü:Jacobun kim oldugunu nasıl biri oldugun en iyi onlar biliyor yada en yakın bilgiye onlar sahipler.
Ada bir volkanik patlama ile yok olmasa bile bir şekilde yok olacak cünkü:Jacob ve hasmının konusmalarını hatırlayın :Hasmı:Onlar gelirler,yağmalarlar ve yok ederler.Jacob:Fakat sona erdiginde,ondan once olanlar gelişmelerdir.Bir şekilde herşey sonra ericek.
3.Dogen Japonca konusmayı ingilizce konusmaya tercih ediyor.Cünkü oğlu Japon değildi.İngilizce konusmak ona acı veriyor.Oğlunu hatırlıyor.
4.Jacob KADER’i değiştiremiyor.Sadece bazı şeyleri yavaşlatabiliyor veya erteleyebiliyor.Nedenmi:
-Dogen’in oğlunu iyilestirme sözüyle Dogeni adaya yolladı Jacop.Ama oğlu oldü.Arkadaslar hadi bu bi teori diyelim Tom dogenin oğlu deil diyelim;
-Babası tarafından aşağıya düşürüldügünde Locke’u iylestirmisti Jacob.Onu iyilestirdi ama belden aşağısı felçli olarak.Ve sonucta gorüyoruz ki Locke oldü.
Benim düşüncelerim böyle yorumlarınızı bekliyorum. Teşekürler…

-

sinan demiş,

11 Mart 2010 @ 21:57

Boom demiş,

arkadasım boom bs ekonun kardeşi,lock ve jackin babasının kılğına girdiği gibi ayrıca linusun ölem kızınında kılığına girmişti hatırlarsan bu sebeble bırakın bu cerberus saçmalığını.

zaten birazcık aklı çalışan yunan mitolojisini bilen birisi cerbusurun kendi kafasına göre hareket etmeyen aksine hadesin sahip oldugu 3 kafali bir it oldugunu bilir.ne oldu lost dizisinde ceberus akıllandımı ..

1-neyse arkadaslar bakın bomba gerçekten patladı.bunu anlayın artık. juliet dedi zaten “işe yaradı”
bomba patlayarak dharma grubunun altenatif evrende linus tarafından katledilmesini engelledi.hala anlamıyormusunuz .linusun babası ne dedi.adadan ayrılmasaydık.yani ne oldu.adadan bomba patlayınca tahliye oldular.
böylece linus o katliyamı yapmadı.böylece halen içinde kalan insanık devam ediyor.babasıyla ilgileniyor.insanlara yardım ediyor.
2-jacop ne anlaşılan o ki kafasındaki adayı belirlemiş, bu jack ayrıca kanımca jacke bişey olursa diye yedeğinide saklıyor.
3-sawyer,sayid,claire,ve şimdilik kate bs nin yanında
bakın tarafında demiyorum,bu nedenle daha tam olarak bsnin yanında sadece sayid ve claire var.sawyer hepkenid tarafındadır.kate de jacke saldırmaz.
4-jack 2 sezon sonunda ipleri eline almayı başladı.bunun anlamı yavaş yavas agırlığını hissetirecek.ama halen jacop bu kadar şeyi yapabilen ve ölümsüzlüğe kadirken yani ölmeden önce jack nasıl yeni jacop olcak.bence o yüzden bırakın jack jacop olcak felan laflarını.dizi o kadar sacmalamaz.
5-bazı arkadaslar wildmorun neden adadan ayrıldıgını merak ediyor.wildmore ada dışında bir kadından çocuk sahibi oldugu için ada kuralları gereği linus ve onun arkadasları tarafında sürgün edildi.çocuk bildiğimiz gibi penny.
6-benim en çok kafamı kurcalayan şey sayid bıçağı bs soktu ama bs ölmedi.ilk bölümdede kurşun sıktılar.oda etki etmedi.
ama jacop hemen öldü.
bunun nedeni biraz düşündürücü.
7-wildmore neden gere geliyor.çünkü jacop öldü.ve artık kurallar işlemiyor.anlaşılan o ki jacop adanın tüm kurallarını koyan kişi.

teori üretmiycem,çünkü saçmalıyoruz bazen.
ancak şunu diyebilir bu bölüm kimse ölmedi.bundan sonra bölüm ya sawyerın yada richardın bölümü galiba .bence kafanızı pek yormayın bırakalım admamlar işin içinden çıkmaya çalışsınlar.bizde keyifle izleyelim.
herkese selamlar ii geceler

lostboat demiş,

11 Mart 2010 @ 22:04

melek banu demiş
1. adada olanmadan bombayı patlatabilmeleri de mümkün değil.Dharma o istasyonu bulma konusunda oldukça istikrarlıydı.

2. Bizimkileer adada zaman yolculukları sırasında geçmişe gittiklerinde önceden olan herşeyi hatırlayabiliyorlardı uçağın düştüğünü neden hatırlamasınlar ki.

Burun kanamaları cevap
1.Adada en fazla kalan Charlotte hatırlıyorsanız 6-7 yaşında adaadan ayrılmıştı.
2.İkinci sırada Juliet gelir çünkü 3 yıldır o adadır ve yanlış hatırlamıyorsam ikinci olarak burnu kanayan Juliet idi.
3.Adaya tekrar gelip adayı kendileri ile birlikte patlattıklarında geçmişlerini tamamen değiştirirler Jacob olmaz, ada olmaz, hatch olmaz sonuçta bindikleri uçakta düşmez ve hiçbir şey hatırlamazlar yeni bir yaşamları olur(6.sezon fideaway)

drşafak demiş,

11 Mart 2010 @ 22:11

sevgili melekbenu
Hatta yanında Faraday ve desmond u da görürsek hiç şaşırmıycam. Hep birlikte bu zaman kaymaları alternatif zaman zavazingolarını halledebilirler. Faraday bize diğer zamanı bilimsel bir şekilde anlatır. artık bomba mı patlatır balon mu onu göreceğiğz.
….demişsin

faradayı alternatif gerçeklik-paralel evrende görmeyi bekleyebilirsin de Allah için adada görmeyi nasıl bekliyorsun öldü işte adam 1977 de daha ne bekliyon..

TARIK_ demiş,

11 Mart 2010 @ 22:12

Bir bilgi daha eklemek istiyorum Jacob’un listesinde 42-Kwon olarak geçen adaylar.Sun ve Jin kessinlikle birlikte adaylardır.Cünkü Jacob, Sun Ve Jinin düğününde ikisinede dokunuyor.

lostboat demiş,

11 Mart 2010 @ 22:19

Kurguya dikkat
7.bölüm bence birçok ipucu ile dolu bir bölümdü.
Ben okul müdürlüğü ve alex ile ilgili seçim yaptığında daha önceki seçimlerini hatırladık Keamy alex’i öldürmek ile tehdit ettiğinde gücünü kaybetmekten korkmuş ve alex’i ölüme terketmişti peki ardında yaptığı neydi black smoke’u serbest bırakmak ben bir şekilde yapılmaması gereken bir şey yapmıştı ardından Widmore’un yanına gidip anlaşmayı bozdun demişti aslında bozan kendisiydi. Jacob’u öldürmesinin nedeni de buydu(bu arada BS işi sağlama alıp alex kılığına girmesini de unutmayalım).Black smoke tekrar yanına geldiğinde aslında bence ben ile ilgilendiği yoktu amacı taraf toplamak ve ya ilanayı öldürtmekti fakat ben ilk defa belki de miles’in yardımıyla bu kez inanarak Jacob’un tarafına geçmişti
NOT:bence odaklanmamız gereken eloise,widmore ve others 1977-2004 arasında ne ile uğraşıyordu ?sonuçta uçak gelene kadar 30 yıl zamanında her türlü olasılığı düşünmüş olmaları gerek ve de dharma adaya nasıl geldi kimdi aslında bu dharmacılar???

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 22:29

Dev Mersin Balığı vs Dev Tatlı Su Vatozu demiş

Jacop richard a dokunduğu için
1 Richard kendini öldüremiyor
2. yaşlanmıyor
Jacop bile ölebildiğine göre Richard da ölebilir

nemo demiş,

11 Mart 2010 @ 22:35

bencede acayip bos bir bölümdü begenmedim.

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 22:37

drşafak demiş,

Faraday öldürüldüğünde annesi ona hamileydi hatırlarsan. Peki anne karnındaki faraday a ne oldu sence? O da aynı seçimleri yapıp gene mi öldü acaba?
Ya da Faraday adadan dharma sayesinde çıktığında dışarda kendinden bir tane daha yok muydu?Yoksa doğmadığı bir zamanda mıydı? Orada yaptığı şey sonrasında olacak ları değiştirmiş olamaz mı? Ben Faraday ın her an çıkabileceğini düşünüyorum…..

melekbanu demiş,

11 Mart 2010 @ 22:39

drşafak demiş

Yani faraday ın daha doğmadığı bir zamanda ölebileceğine inanıyorsun da niye ölmemiş olabileceğine inanmıyorsun?????

lostisland demiş,

11 Mart 2010 @ 22:42

Bir spoilerda Iliana’nın Jacob’ın çocuğu olduğunu okumuştum..
“Babam gibi severdim” dediği Jacob’ın babası olduğunu bilmiyor herhalde ya da spoiler doğru değil..

Bir de hani şu Kwon olayı var, “Jin mi Sun mı” diyoruz..
Jack ‘in özel olduğunu anladık tamam da, aklıma hala gelmiyor değil bu Shephard acaba Jack mi babası mı diye?

Çünkü bir ara “Christian Shephard Jacob mı” gibi tartışmalar yapmıştık. Ayrıca Jack’in aynda gördüğü ev çocukluğunun geçtiği ev ama unutmayalım ki o evde aynı zamanda baba Shephard da bulunmuştu.. bu kadar soru ve bilinmez arasında “buna mı taktım” diye de ekliyorum :)

emosh demiş,

11 Mart 2010 @ 22:51

SPOİLER ŞÜPHESİ:)

arkadaşlar 9. bölümün adı: ab aeterno= Sonsuzluktan beri.

2. Çok eskiden beri, uzun zamandan beri.

ve 11. bölümün adı da Happily Ever After= sonsuza dek mutlu

gerisini düşünebiliyor musunuz?
ben şahsen düşünemiyorum….

burke demiş,

11 Mart 2010 @ 23:14

neden jakop jack ve hurleyi tapınaktan kacırdı. ne gerek vardı ki zaten karaduman adayları öldüremiyo. kural var.
bide sacma kendimce saçma bişey yakaladım jackle hurley tapınaktan cıktıklarında magaranın önünden gecerken shanonın astım ilacını buldular. ama shanonın astım ilacı yoktu. sun bitkisel bişeyler sürmüştü. diğer ilaçlarda kayıptı bulamamıslardı.

MuuSTaaFaa demiş,

11 Mart 2010 @ 23:20

pek heyecanlı bölem değildi benim için :(

munir demiş,

11 Mart 2010 @ 23:55

bu bölümde Linus’un babasıyla konuşması epey bir ip ucunu verdi..hatırlayın babası Roger ada hakkında konuştu ve orada kalsaydık daha farklı olabilirdi gibi bir laf etti..Bu bize Julietin bombayı patlatmayı başardığını yani işe yaradığını gösterdi. Çünkü bombayı patlatmadan önce sayidi vuran Roger di..Ve Sayid ağır yaralanmıştı..Demekki bomba patladı ki Benjamin ve babası Roger yaşıyor..Yani Ben, babasını adada zehirli gazla zehirlemesine ilişkin zaman da henuz gelmedi..Babası da ölmedi..Böylece bomba patladı ve ne Rousseau adaya geldi ne de Alex adada doğdu..Böylece Jakop hiç Oceaonı düşüremedi ve kazazedelerin geçmişlerinde de ortaya çıkmadı..

özlem demiş,

11 Mart 2010 @ 23:55

bölumle alakası yok ama ben aksam eskı bolumlerın bazı yerlerını tekrardan ızledım.1970 yılına gıttıqınde ada jın elındekı fotografı rıcharda qosterıp bunları tanıyormusun dedıgınde oda evet cunku onların nasıl olduklerını qordum dedı.yıl 1970 demekkı bızımkıler daha once olmus richehar qelecekten bahsetmıs olsaydı jını ve dıgerlerını tanırdı.demem o kı bızımkıler aslında ucak dustugunde deqıl daha once (1970 den once ama nezaman onu ogrenıcez)adadaydılar ve olduler.adada olenlerın ruhlarının esır alındıgını dusunuyorum.jacop bu olenlerden onları kurtaracak olanları aday secıp dunyada yenıden dogma hakkı mı sağlanmıs bılmıorum bunun baska bı acıklaması mutlaka vardır.vede hepsıne dokunup adaya gelmelerıne neden olmustur.bu yuzden sureklı evlerı yasadıgı yerler aılelerı yabtıkları takıp edılıyordu hangısı olabılırdı onları kurtaracak olan dıye.ben bızımkılerın rıchearların qeldıqı black rock gemısınde olan murettebattan oldugunu dusunuyorum.gemı Gemi 1881 yılında battı.1970 yılında rıcheard onların olumlerını ızledıqını soyledı.daha sonra bıyerde okuduqum sık sık duyulan fısıltıların seslerının cozumlenmıs hallerı kafamı ıyıce karıstırdı.
fısıltılar bu kım bu omu vs gıbı seyler konusması ozelıklede ıclerınden bırısı oldugunde kacalım bızı gordumu saklanın bızı gorduyse ya konusalım bu ıslerı daha kotu hale getırır bıze yardım edebılır bıze yardım edıcek olan bmu gıbı tarzdakı konusmalarında olunler tarafından gorulebılıyorlar demekkı pekı neden kacmak ıstıyorlar vede neden tanımıyorlar.bunun acıklaması olabılırmı bılmıyorum ama onların yardım bekledıqı kesın kurtarılmak ıstıyorlar.tıpkı bs nın ozgur olmak ıstıyorum demesı gıbı.

alpdemirr demiş,

12 Mart 2010 @ 00:08

widmore siyah tarafta benjamin beyazı seçti ikisi aynı safta olamayacaklarına göre. zaten 5. sezonda miles-jakopun koruması arasında geçen konuşma bunun kanıtı…

ilana çok fazla da birşey bilmiyormuş ama richard’dan fazla şey bildiği kesin.

jack’in yeni jakop olacağı kesin gibi ama alternatif zaman da ada dışına çıkması kafa karıştırıyor.

bs demek denizaltı ile kaçacak.

jakop’un planı olduğunu tahmin ediyorduk kesinleşti. ölmesi bile onun planı doğrultusunda oldu… bakalım plana göre adayı bs den nasıl kurtaracak…

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 00:36

lostboat demiş,
3.Adaya tekrar gelip adayı kendileri ile birlikte patlattıklarında geçmişlerini tamamen değiştirirler Jacob olmaz, ada olmaz, hatch olmaz sonuçta bindikleri uçakta düşmez ve hiçbir şey hatırlamazlar yeni bir yaşamları olur(6.sezon fideaway)

Adada uzun zaman geçirme konusunda burun kanamaları kısmı konusunda haklı olabilirsin ama yanlış hatırlamıyorsam Sawyer ın da burnu kanamıştı.

Ama yukardaki üçüncü konuya kesinlikle katılmıyorum. Adada bomba patladığında olan bence zaman kaymasından başka bişiy değildi. Çünkü ada bomba patladığı için batmış olsa herhalde üstünde 4 ayaklı heykel kalmazdı paramparça olurdu. Ya o dharma evlerine ne demeli sapasağlamlar. Koskoca ada batıyor ama evler sağlam. Biraz tuhaf değil mi? ada her niye battıysa kesinlikle bombadaan başka birşey sebep oldu ona.
O zaman bir de şu soru ortaya çıkar. Şu anda adada olanlar eğer geçmişe gidip Jacopsuz ve adasız bir yaşam sürüyorlarsa , adadakiler de kim? Adada olanlar da neyin nesi?

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 00:44

eğer sun adaysa neden oda uçaktan 77 yılına ışınlanmadı bizimkilerle bebeğini getirmediği için mi? hani eloıse aynı şartlar altında olun falan demişti ya ondan mı dokunması mı aday yapıyo acaba. yada dokundukları kendilerini öldüremiyor yada jakop dokunurken içinden ne geçiriyorsa o özellik mi oluyo yaşlanmasın yada adayım mı diyo duruma göre ne dersiniz.ha bide adadan kurtulduktan sonra 3 yıl yaşadıktan sonra adaya döndüler bizimkilerde 3 yıl geçirmişti darmayla. ama olan locke oldu adamın ömründen üç yıl gitti bırakın üç yılı ömrü gitti rahmtlinin.

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 00:47

yani locke o üç yılı yaşamadı 2003 den 2007 e gitti çarkı çevirince. bene de benzeri oldu. adayı taşımak için çarkı çevirince galiba 9 ay sonrasına gitti hatta otelde bilmem kimin adına yer bile ayrıltılmıştı. adam giyindi pasaportunu aldı çarkı çevirdi hop 9 ay sonrası .ne dersiniz yukarda yazmıştım bunları ama kimse bişey yazmamış

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 01:19

sinan demiş

6-benim en çok kafamı kurcalayan şey sayid bıçağı bs soktu ama bs ölmedi.ilk bölümdede kurşun sıktılar.oda etki etmedi.
ama jacop hemen öldü.
bunun nedeni biraz düşündürücü

BS tabi ölmez çünkü gözüktüğü beden bile değil. Gerçek bedeni gömdüler. O zaten ölü. Biçim değiştirmiş duman ve insan görünümü karışımı tuhaf bişiy.
Jacop ölür çünkü o yaşamaktadır. Fakat hala o da birşekilde adada gezinip planlar yapmakta.

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 01:24

sinan demiş
7-wildmore neden gere geliyor.çünkü jacop öldü.ve artık kurallar işlemiyor.anlaşılan o ki jacop adanın tüm kurallarını koyan kişi.

Peki Widmore Jacop un öldüğünü kimden haber aldı acaba???

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 01:30

Asıl soru şu Widmore un geldiği dünya bizim alternatif evren dediğimiz yer mi? Yoksa bizimkilerin adada oldukları dünyada olmadıkları evren mi?
Eğer alternatif evrenden geliyorsa büyün loop hoop vs teorileri çöker. Çünkü bizimkiler bombayı patlatıp geçmişi değiştirdilerse (Jacop yok ada yokvs) Widmore da adada olmuş olamaz.,Hatırlıyor olamaz.
Ozaman bir evren daha var. Ada gerçek Dışardaki dünya da gerçek bizimkiler orda yok.
Ya da daha da komiği widmore alternatif evrenden denizaltıyla adaya geliyor.

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 01:36

çiçek demiş,
11 Mart 2010 @ 20:09

demekki 108 widmore mışşşşşşşşş… kimin eli kimin cebin de anlamadım kim kimin adamı ya kirisçin, widmore, eloisei ben.ben kafamı karıştırıyo. locke’a adayı taşımasını söyleyen jacop mı bs mi ? kafamı karıştıran kısmı ben’in çarkı çevirdikten sonra ışınlandığı tarih ve oteldeki ayırtılmış oda????

108 in wallace diye bir isim olduğunu duymuştum.

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 01:38

Bence son sahne plaj sahnesi olacak Jacop ve Siyahlı Adamın sahnesi. ve ondan önce öle şeyler izleyeceğiz ki alternatif dediğimiz evrendeki olaylar da olacak olabilecek

jakoben demiş,

12 Mart 2010 @ 02:14

her böümü izeyip anında uzun uzadıya teoriler yazmak bence çok anlamsız, çoğunlukla da birsonraki bölümde çürüyorlar. Diziyi güzeleştiren bir bölümdü son sahne şahaneydi, diziyi bu gözle de izlemek gerek sanırım. oturup da bulmaca çözer gibi izlemekten zevk almıyorum

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 02:15

Yeni habereler var Bölüm isimleri açıklandı

6-08 Reckon (hatırlama) sawyer
6-09 Ab aeterno (latince herhalde sonsuz demek???) richard
6-10 The package( paket) jin/sun
6-11 Happily ever after (sonsuza kadar mutlu)desmond
6-12 everybody loves hugo(herkes hugo yu sever) hurley
6-13The last recruit(son işe alınacak kişi– recruit sözünü ılana flocke un yaptığı şey olarak söylemişti adam toplamak)???????İsim belirtmemişler. herhalde epey şaşıracağimiz bir bölüm olacak
14-15- 16-Bu blmlerin isimleri yok
17 ve 18 sezon ve dizi sonu finaliiiiiiii
Aradaki blm isimleri henüz yok.

Yok artık!!!! demiş,

12 Mart 2010 @ 03:03

Jackoptaki nasıl bir güçse dokunduğu herkes iyileşiyor. Hatta ölümsüzleşiyor. Black smok ta ne ki nasıl o forma dönüştü. Uzaylı falan olsa gerek !!! Şu Lostun senaristleri öyle dağıttılar ki konuyu toparlayamıyorlar. Herşeyin cevabı açıklanmayacakmış. İzleyenlerin hayal gücüne bırakılmış. Peh.. Bulamıyorlar cevapları da ondan. 2004 ten beri oyalayıp duruyorlar. Aha şuraya yazıyorum. 6. sezon en saçma sezon olacak. Tamam güzel dizi sürükleyici ama bi yere kadar. Ne adaymış beaa.

comrade demiş,

12 Mart 2010 @ 03:24

sinan. bombanın patlaması neticesinden adadan tahliye edildiklerini söylemişsin. ancak ben ile roger arasında geçen konuşmaya bakılırsa adadan kendi istekleri ile ayrılmışlar. yani tahliye edilmemişler. bomba patlayana kadar olanlara bakılırsa. ben vurulup diğerlerine teslim ediliyor ve bir daha babasını göremeyecek durumda artık. roger ise kötü bir baba olduğunu düşünüyor ve hayattan bezmiş, yıkık, perişan bir halde. bu tabloya bakarak açıkçası paraleldeki ben ve roger ile adadakinin aynı olduğunu düşünmek oldukça zor. hatta mümkün değil. böylece adadaki geçmişin paraleldeki gelcek ile olan ilgisinin ne kadar düşük bir ihtimal olduğu anlamak mümkün.

jack shepherd jacob tarafından belirlenmiş lider. beyaz tarafın lideri. hatta tüm diğer 359 adayla jacobın, jackin lider olması için bir süreç yarattığını düşünüyorum. yani nihayi amaç jackdi. ve diğer adaylar sadece bir süreçti. yani aslında herşey jacobın istediği gibi devam ediyor. jacob, zaten bu süreç ve son görüşü ile bs’ye karşı duruyordu.

bs dediğin gibi üç bedene sahip değil. bundan böyle şekil değiştiremez ve tek bir bedene sahip. bu da bs nin fiziksel yönü. ben fiziksel yönünün bir şekilde sonlandırılabileceğini düşünüyorum. bunun da bir yolu vardır mutlaka. he aynı anda birden fazla yerde bulunabiliyor o ayrı. bunu final sezonu 4. bölümün başında anlamak mümkün. ben 6 farklı yerde bulunuyor diye saydım ama belki bunlardan birkaçı birbirinin aynısıdır bilmiyorum.

wildmore gelebiliyor çünkü diğerleri yani dharma olmayan ve ben’in yoldaşları savaşta ağır yara aldı bs serbest. wildmore da bs sempatizanı olduğundan artık rahatça adaya gelebilir. onun karşısında durabilecek güç artık adaya hakim yada baskın değil.

özlem demiş,

12 Mart 2010 @ 03:46

sowyorler 1970 yılına qıttıklerınde dharma calısanlarına katılmıslardı.ve o yıllarda benjamın dharmada kucuk bır cocuktu.richard eloıse widmore ıse dıgerlerındendi.jackler 2.ci ucak kazası gerceklestıgınde 1970 yılına gıtmıslerdı.o sıralar kucuk ben vurulunca jack onu rıcharda ıyılestırmesı ıcın goturmustu richard alpert gelir ve benjamin’i kurtarmalarını ister. richar alpert “onu alırsam bir daha asla eskisi gibi olamaz.vurulduğunu unutup masumiyetini yitirir.richar alpert benjamin’i kucağına alır ve daha önce rousse’nun arkadaşlarının içeriye girdikleri ve daha sonra değiştikleri rousse’nun değişiyle hastalandıkları yer olan tapınağa girer.anlasılan okı ben tapınakta ıyılesınce masumıyetını kaybedınce kotu bırımı oluyor? dıgerlerı jacobun tarafı olduguna gore aslında kotu olan dıgerlemı? tapınak ıyılestırdıgını bılıyoruz ama hastalık kapılması ve masumıyetını yıtırmesı neyı anlatmaya calısıyor?
diğerlerinin kampına at süren bir adam gelır bu kişinin richard alpert’in karşısına gidip ben’i kastederek nasıl olur da bizden olmayan bir çocuğu tapınağımıza götürürsün diyerek buna karşı çıkar. richard bunun böyle olmasını jacob’ın istediğini ve adanın seçimini kendisi yaptığını söyleyerek karşı çıkamayacağını gösterir. bunun üzerine yaralı olan ben’in yanına gider. ben nerede olduğunu ve babasını sorar. adam yakında babanın yanına döneceksin dediği sırada ben bunu istemediğini ve sizlerden biri olmak istediğini söyler. ancak ben’e “onların yanında olman bizden biri olmadığın anlamına gelmez” der. ben adama kim olduğunu sorduğunda ise adamın yanıtı şu olur. “benim adım charles, charles widmore.”ben vurulduktan sonra jackler tarafından dıgerlerıne verılınce orda kalmak ıstedıgını soyluyor bu tapınakta masumıyetını kaybettıgı ıcınmı ıstedıgı bırseydı? eger vurulmasaydı ben dıgerlerınden degılde dharmadanmı olucaktı?
daha sonra ben buyumus halıyle genc bır cocukken elinde bebekle diğerlerinin kampına (alex)gelir. ancak charles widmore kadın ve çocuğun ölmesi gerektiğini onu öldürmek zorunda olduğunu söyler. ben ise buna karşı çıkar. kadının bir deli olduğunu bize zarar vermeyeceğini ve bebeğin de zarar vermeyeceğini söyler.
charles widmore’un emrine karşı çıkılmıştır. widmore ben’e yaklaşır ve “bütün verdiğim kararlar adayı korumak için.” sözünün üzerine ben “bu bebeği öldürmemi jacob mı istiyor?” sorusu widmore’un cevapsız kalmasına neden olmuştur.
sımdı ada tasınmadan once ormanda nereye gittiklerini bilmeyen ekibimiz, locke’un gördüğü rüyayla yolunu buluyor. rüyaya göre locke’un horace adındaki dharma elemanını bulması gerekiyor. rüya sahneleri çok gergindi. horace sürekli aynı ağacı deviriyor, 13 yıldır ölü olduğunu söylüyor, burnundan bir kan geliyor bir yok oluyor. karısı ve kendisi için ufak bir kabin yaptığını söyleyen horace, jacob’un uzun zamandır locke’u beklediğini ve kabini bulabilmek için önce onu bulması gerektiğini söylüyor locke’a. locke uyanınca aklına daha önce ben’in kendisini vurduğu dharma toplu mezarı aklına geliyor. ufak bir araştırmadan sonra kabine giden haritayı horace’in cesedinde buluyor.horace dharma uyusesı aynı zamanda athanın babasıydı pekı nasıl oluyorda jacobun sandıgımız klubeyı karısı ve kendısı ıcın yabtıgını ve jacobun onu bekledıgını soyluyor? locke ozamanlar olmedıgıne gore jacopmu yoksa bs tarafındanmı bunlar gerceklestı ?kulubenın yerını bulan locke ıcerı gırdıgınde jack’in babası christian shephard. daha sonra kabinde bir köşede oturmuş,locke milyon tane soru soruyor ama christian sadece tek bir soru için vakit kaldığını söyleyince locke “adayı nasıl kurtaracağını” soruyor. dışarıda bekleyen hurley ve ben’in yanına gidince de cevabı öğreniyoruz, adayı taşımaları gerekiyor.horace lockenın ruyasında jacobu bulmak ıcın kulubeye gıtmesını jacobun kendısı bekledıgını soylemıstı ama orda bekleyen jackın babasıydı bunlar ozaman tamamen bs nın planımıydı ?
baska bır yerde ıse alex kucuk bır coccukken benjamin alex’i salıncakta sallandırmaktadır. bu esnada yanına richard alpert gelir ve denizaltının gitmek üzere olduğunu söyler. benjamin, charles widmore’a elveda demeye gelmiştir. charles’a adadan sık sık ayrılıp dışarıdan birinden çocuğun olduğu için kuralları çiğnedin diyerek charles’ı adadan göndermektedir.
ben, widmore’a adayı korumak için elinden geleni yaptığını ve bu yüzden gitmek zorunda olduğunu söyler. widmore ise adayı korumak için alex’i feda etmedin derken ben, alex’in ölmesini ada değil sen istedin der. charles ise “eğer ada alex’in ölmesini istiyorsa ölecektir. bir gün benim durduğum yerde sen duracaksın sen sürgün edileceksin işte o zaman kaçınılmaza karşı koyamayacaksın” der.ve bırgun widmorenın paralı askerlerınden Martin Keamy tarafından alex oldurulur.ben kuralları bozdugunu soyler.daha sonra rıchard ve ben dharmadakılerı oldurur ve widmorelerın adayı bulamaması ıcın adanın yerını degısır.ben son sezonda ben jacop ıcın herseyı feda ettım bı nevı haklıydı kızını sonra kendı babasını bıle oldurmustu dharma saldırısında ama jacobun onu onemsemedıgını soylemıstı ona kızdıgı ıcın oda kendınce ıntıkam almak ıstedı jacop olurken onun hakkında yanıldıgını dusunmek ıstemesıde bunu kanıtlıyor ancak bu kadar olaylara sebeb vermıs dıgerlerı ıyı taraf gıbı gelmıyor ınsana.widmore sanırım sonradan dharmaya katılmıstı ancak eskıden dıgerlerının tarafındaydı sımdı adaya dıgerlerıne yardım ıcınmı gelıyor?
Amy 1977′de Kocası Diğerleri tarafından öldürülen Dharma üyesi. Sawyer ve Juliet onun hayatını kurtarırlar. Üç yıl sonra Horace Goodspeed ile evlenir ve ondan Ethan’ı doğurur.
horace Dharma’nın adadaki lideri. Ben’in doğumuna yardım etmiş ve hem onu hem de babası Roger’ı Dharma’ya almıştır.
roger Ben’in babası ve Dharma çalışanı. bu kısımlar okadar kafa karıstırıcıkı neye ınanmak yada kım ıı kım kotu gercekten hala bence soru ısareti

EurosoftBilgisayar demiş,

12 Mart 2010 @ 04:50

Ben bu bölümde şunları öğrendim

1- BS nin yanında kalanlar daha önceden adam öldürmüş yani katil olanlar. Kate, sawyer, sayid

2- BS nin yerine 1 aday lazım tıpkı jacop gibi

3- Jacop yerine aday arıyorsa bu öleceğini bildiği anlamına gelir

4- widmore da bir aday ve öldürelemez.

5- widmore ile ilana aynı tarafta değil bunu önceki bölümlerde gördük. Ilana jacop tarafında ise widmore ile de düşmansa gelde çık işin içinden. Mantıken widmore BS tarafında olmalı

Diziyi yeniden YAZMAYIN demiş,

12 Mart 2010 @ 07:07

Bu kadar uzun yazıları/ yorumları ben dahil kimsenin okudugunu sanmıyorum.
Dusunduklerınızı KISA / OZ yazamıyormusunuz?
Çunku bu kadar uzun yazı ıcersınde cok anlamlı bısey yazmıs olsanız bıle okunmadıgı ıcın gozden kacmıs oluyor bılgınız.
Yeniden senaryo yazma hevesı yerıne kısa oz anlasılır sekılde msj veya yorum yazsanız..

sinan demiş,

12 Mart 2010 @ 10:49

melekbanu demiş,
12 Mart 2010 @ 01:24

sinan demiş
7-wildmore neden gere geliyor.çünkü jacop öldü.ve artık kurallar işlemiyor.anlaşılan o ki jacop adanın tüm kurallarını koyan kişi.

Peki Widmore Jacop un öldüğünü kimden haber aldı acaba???

şimdi melekbanu kardeşim widmore zaten uzun zaman adada yaşadı.ve sene biliyorsunki adaya gemide göndermişti.widmorun adanın yerini bulması çokda önemli değil.ama sen illaki nasıl oldugunu merka ediyosan biliyosunki oda denizaltı ile adadan ayrılmıştı.zaten zengin aynı kordinatları takip etmiş olabilir.çok uzun zaman adada yaşadı.ada ışınlansa bile kordinatları takip edip yerini buluyor olabilir.
çokta takılcak bişey değil.

comrade demiş,
12 Mart 2010 @ 03:24

sinan. bombanın patlaması neticesinden adadan tahliye edildiklerini söylemişsin. ancak ben ile roger arasında geçen konuşmaya bakılırsa adadan kendi istekleri ile ayrılmışlar.

comrade bence yanlış bir izlenime sahipsin.roger sadece adada kalsalarmış ben için daha iyi olabiliceğini söylüyor.tabiki kendi istekleriyle ayrıldılar.sonuçta adada bir patlama oldu ve ciddi bir tehlike yaşadılar bu sebebten ötürü adanın tahliye edilmesi çok normal.ayrıca şunuda unutma others gurubu patlamadan dolayı dharma çalışanlarıyla tekrar savaşa girmiş olabilirler.dediğim gibi çok fazla önemli bir detay değil.zaten artık farkındaysan dizi cevap vermiyor.onun yerine yeni oluşumu anlatıyor.farkındausan artık yeni bir düzene geçmeye çalışıyor.bir grubtabi dopruysa bs ve yanındakiler adadan ayrılmayı.diğerleride adadaki hayatın devamını sağlamaya çalışıyorlar.bu sebebten bence diziyi izlerken ümide kapılıp cevaplnamayan sorularınızı boşverin vermiyolar işte.
en basitinden kardeşim bunlar dizinin sonuda beraber tokalaştılar dimi, isan sorar.ne zamandan beri adadasınız felan diye.yok işte.böyle şeyler yok.herkes kendi için takılıyor.neyse

CharLie demiş,

12 Mart 2010 @ 12:45

Ben dedim YorumLarda adaya wıLdmore qeLcek

CharLie demiş,

12 Mart 2010 @ 12:45

Bsnin Tarafında oLacak

Cenk Abi & S.U. demiş,

12 Mart 2010 @ 13:25

kafamız karıştı, kafamızı karıştırdılar, çünkü bu onların işiydi,önce isimleri mitolojiye, tarihe, dine mal ettik..aaron=harun,jakob;=yakup, shephard=çoban(peygamber de çobandı), locke-hume-russo vs.=filozoflar..isimleri ali rıza, bihter fln. olsa da değişmezdi bence
sonra hep soru işareti ve bunu çözmeye çalıştıkça yani soru işareti..yani hayatı çözmeye çalışmamız ve her seferinde soruların artması..halbuki hayatı çözmeye bu kadar kafa yoracağımıza hayatı yaşamak gerçeğini çoğu kez göz ardı etmemiz gibi biz de takılıp kaldık buna..bir arkadaş demiş, senaristler uğraşsın siz dizinin keyfini çıkarın diye..haklı kesin..
benim yorumuma gelince
adanın sabitleri var..mesela russo..mutlaka o role birinin geçmesi gerekiyordu o da clare oldu..aslında adanın bir sahne ve adadakilerin de oyuncu olduğunu düşünürsek, futboldaki oyuncu değiştirmedeki gibi biri olmazsa mutlaka başkası geliyor..eskiden black rock ile gelenler heba olunca uçak düştü ve bizimkiler geldi, ilerde de başka bir olay olacak ve yerlerine başkaları gelecek..bu durumda bu oyunun hem senarist hem oyuncuları jacob ile siyah eleman..ama bunlar da oyuncu, bir düşmanlıkları yok..yani oyun aralarında kuliste geyik çeviriyorlar :) bi yolunu bulup (loophole: açık kapı) seni öldüreceğim demişti siyahlı eleman, buldu ve öldürdü..ama herşey bitti mi..değil..demek ki güç savaşı falan yok..iyi kötü yok..yazılmış senaryo var..”ada=kader=sabit”..ama buna karşılık “oceanic kazazedeleri=hür irade=değişken” var..tıpkı yaşantımızda sorguladığımız sorular gibi..hayatta da bazen kötü adlettiğimiz bir olay bize ilerde güzel gelmiyor mu..bu filmde iyi kötü falan yok..hayatın akışı var..
son söz: dizinin ismi “lost” değil mi..anlamı ne=kayıp, bir şeyi kaybedince ne yaparsın, yerine başkasını koymaya çalışırsın, 6 sezon bunu izledik/izleyeceğiz

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 14:44

gördüğüm en son yazı özleme ait ve çok uzun……..bence 6. sezonun sonunda her ne oluyorsa ;;;;işte o herşeyi değiştiren,,,,bombanın patlayıp patlamaması değil…..sezon sonunda bişeyler olacak ve geçmiş tekrar yazılacak…. …..yok artık arkadaşım kesinlikle katılıyorum…herşey açıklanmayacakmışda bizim hayel gücümüze bırakacaklarmış…siz onu benim külahıma anlatım….uçun uçun sallayın işkembeden sonra toparlayamayınca….hahaha…

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 14:51

ya hatırlarsınız bi zamanlar bi video dönüyodu….faraday ve milesın babsı varya adını unuttum tek kollu bilim adamı vardı. adam bi video kaydı yapıyodu bişeyler açıklıyodu da sonunda faradayın sesini duymuştuk “”"uğraşma işe yaramıyacak kimse izleyemeyecek”"” türünden laflar etmişti.videonun başı ilginçti adamın biri gizlic çekmişti biyerlere sızıp hatırladınızmı????? neydi o video??? bunlar nasıl çekiyo bu diziyi saçma olmaz mı 2 yıl öncesinden niye çeksinlerki o sahneleri faradayın yada miles babası walt mu ki büyüsün. hani anladık maykılı ve waltu neden uçakta göremediğimizi çoçuk büyüdü nasıl göstersinler mümkün değil aynınıda bulamazlar.buna benzer bişey despırıt house viwestwdw oldu. sürekli geçmişe gidildi ama çoçuklar hiç gösterilemedi bikauz mümkün değil nerden bulcan o turuncu kafa tek yumurta ikizlerinin aynını.

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 14:55

hadi o videoyla ilgili bilgi verin bi açıklama yapılmışmıydı…….kesilen sahnelerden birimiydi….mahsus çekilip el altından sırf heyecan yaratması için piyasaya mı verilmişti yapımcılar tarafından…. yoksa ilerleyen bölümlerde izlicez mi… ama nasıl olcak faraday öldü …father of miles hugonun açığını yakalayıp emin oldu bunların 2003 den 1977 ışınlandıklarını… ve inandı…

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 14:58

yapmayın arkadaşlar 1970 e ışınlanmadılar 1974 e ışınlandılar sawyerlar. lütfen azcık dikkat..
linus şarlotun 1979 doğumlu olduğunu söylemişti hatırlarsınız..bak şimdi 1974 yılında şarlotu gördük üç yaşında falandı faraday onunla konuşurken.. o zaman 1971 doğumlu olmalı nasıl oluyo. ya belki bizimkiler çevirirken yanlış yazdılar linus 1971 demiştir belki dimi. hatırlayan var mı????

lostgirl demiş,

12 Mart 2010 @ 15:22

DİZİYİ YENİDEN YAZMAYIN

arkadaşıma katılıyorum yorumlar uzadıkça okunabilirliği azalıyor..

lostgirl demiş,

12 Mart 2010 @ 15:24

ayrıca 6 sezonluk lost bölümlerindeki en sıkıcı ,en amaçsız bölüm buydu sanırım..

hiç cevap yok napıcaklar merak ediyorum kaldı 10 bölüm..

şapuyza demiş,

12 Mart 2010 @ 15:41

bu sezona kadar çevremde lost’a laf edenlere karşı vücudunu siper etmiş “yaw lostta baydı heee” diyenlerle çataçat tartışmış biri olarak artık bende itiraf ediyorumki 6. sezon olmamış vede olmuyor maalesef. Bir tek geçen haftaki bölüm fena değildi hani şu sayide odaklı olan adını hatırayamadım şimdi onun dışında bütün bölümler fosss çıkkıyo

bu bölümde oldukça mantar bi bölümdü yanlış anlamayın yok efendim sorulara cevap vermiyo yada 1. sezondaki aksiyon yok gibi geyiklerde değilim. Önceki sezonlarda ki kaliteyi arıyorum hikayeler losta yakışmayacak kadar basitleşti. Şu paralel evrenmidir ne karın ağrısıysa onunla eski falshback’leri karşılaştırın sanırım hak vereceksiniz herşeye rağmen sonuna kadar izleyecem elbette son sezon diye değil 3 sezon daha olsa gene izlerdim fakat eski heyecenı duymuyorum belkide problem bendedir kimbilir…

DHARMA demiş,

12 Mart 2010 @ 15:47

herşey dharmanın manyetik alana ulaşması ve onunla zamanda yarattıkları kaymadan ibaret ve bu zaman kaymasını düzeltmeye çalışıyorlar adada hangi zamanda ne yaşandığı ve sonucunda neler olduğu biliniyor. Zaman yolculukları yapıp bunu düzeltebilmek için hayatlara müdahale ediyorlar.Jacop un yaptığı da bu ölümsüzlük dağıtmıyor yani… bu insanlardan bazıları neden ölmüyor peki diyorsanız o zamanda yaşamamış olan biri yaşamadığı zamanda ölemez kuralına göre yorumlayınız

Unutma! demiş,

12 Mart 2010 @ 16:24

beyler dikkat ettiyseniz bölümün sonlarına doğru sawyerin çantayı karıştırırken benjamin su şişesine uzanırken bi kitap göründü “The Chosen” önemli olabilir belkide sawyer adaylardan jacobun yerine gececek olan olabilir

sinan demiş,

12 Mart 2010 @ 16:44

Cenk Abi & S.U. demiş,
12 Mart 2010 @ 13:25

kafamız karıştı, kafamızı karıştırdılar, çünkü bu onların işiydi,önce isimleri mitolojiye, tarihe, dine mal ettik..aaron=harun,jakob;=yakup, shephard=çoban(peygamber de çobandı), locke-hume-russo vs.=filozoflar..isimleri ali rıza, bihter fln. olsa da değişmezdi bence
sonra hep soru işareti ve bunu çözmeye çalıştıkça yani soru işareti..yani hayatı çözmeye çalışmamız ve her seferinde soruların artması..halbuki hayatı çözmeye bu kadar kafa yoracağımıza hayatı yaşamak gerçeğini çoğu kez göz ardı etmemiz gibi biz de takılıp kaldık buna..bir arkadaş demiş, senaristler uğraşsın siz dizinin keyfini çıkarın diye..haklı kesin..

evet değerli dostum en son cümleyi yazan kişi benim bırakalım ve sadece dizinin keyfini çıkaralım.
senin teorine gelince kısır döngü diyebileceğimiz yada elonoise dediği gibi evren bir şekilde hayaı devam ettirir demişti.senin teorinde bu cümleyi destekler nitelikte ama diyorum ya birde herşeyden önce bu bir prodiksiyon . ve belirli ekonomik beklentileri var yapımcıların. bir çoğumuzda biliyoruzki 3. sezondan sonra dizinin reytingleri düşmüştü amerikada.bu sebebten ötürü cok fazla mükemmel bir final beklemiyorum.
ha şöyle bişey belki olabilir.dizide nasıl alternatif evren varsa final içinde alternatif final olabilir.yani 2 tane.
mesela aklıma ilk gelen bizim lost zedeler alternatif evrende her biri jacopun arkadası felan olabilir.sadece aklıma yansıyan bir düşünce.
neyse herkese iyi haftalar ve burada ben aslında lost finalini değil.
clash of titansı bekliyorum.çücukken izlediğim 1981 yapımı filmin 30 yıl sonraki rmki.bu film hakkındada yazılar yada yorumlar yaparsanız çok sevinirim.
herkese saygılar .

mehmet sinan ünlü

ucurum demiş,

12 Mart 2010 @ 16:44

Michael Emerson’ın tüm dizi boyunca ve özellike Ilane ile konuştuğu sahnedeki oyunculuk performansı bana müthiş tad verdi. Bu açıdan güzel bir bölümdü. Ama benim gözümde olağanüstü güzelliğe sahip 5. sezonun ardında her geçen gün 6. sezonun hayal kırıklığını yaşıyorum. Çünkü iyi ile kötünün spiritüel savaşına şahit olacaksaydık baştan hiç başlamasaydık diyorum. Bilim kurguya eklenmiş dram boyutundaki 5. sezon sonunda yok Dharma yok zaman makinesi vs harika bir anlatımdı ama şimdi iyi Jacob kötü Flocke’a karşı yani cevabı belli bir soru. Jacob kazanır iyiler kazanır vs. Evil encharned. Şeytanın enkarnesi Locke. Bir el hareketiyle bağcık çözer gibi serbest burakıyor Ben’in ayağını. Yani uçsun gitsin her şeyi yapsın ama kurallar var. Muhtemelen ilahi kurallar. Oysa bilim kurgu öğeleriyle sonuca gitmelerinin çok hayalini kurduydum özellikle Jacob ve Flocke’un uzak gelecekten gelen iki düşman olması hatta illa dini motif olacaksa kardeş olmaları bile beni çok mutlu ederdi. Ama şu an öyle bir noktaya gidiyor ki bir de Jack’e yüzük verip magmaya atsa her şey düzelecek?!? Battlestar Galactica Lost’un yanında çok daha basit bir yapımdı ama dini anlatımları üzerinde yorum yapılacak ve yeni dehlizler açacak bir çok yeni veri veriyordu. Lost’ta bu anlatımlar yok. Ve çok klişeleşiyor gittikçe. Jacob dokunur, “gift” verir. İyi tamam da niye? Çok muhtemel ilahi bir rol verirler ve Jacob cennetine alır Jack’i. Umarım yanılırım, umarım bilimsel bir sonuç çıkarırlar. Çıkarmıyacaklarsa da daha önce bil”me”diğimiz bir şeye açıklık getirirler. Ama bu umarım bir tanrı değil iki tanır var gibi bir açıklama olmaz.

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 16:49

sinan demiş,

Soruyu yanlış anlamışsın. Adayı nasıl bulduğunu sormadım aslında buna şaşırmadım bile. O6 i lamp post istasyonuna yani Eloise yönlendiren kişi zaten oydu.
Ben şunu sordum sana göre Adaya gelmesi için Jacop un ölmesi gerekiyordu ki haklı olabilirsin onun adadan atılmasını sağlayan kuralı o koydu ve Ben de seve seve uyguladı diyelim.

Jacop un öldüğünü nasıl haber aldı sence? Düşünmeye değer diye düşünüyorum…..

karamiks demiş,

12 Mart 2010 @ 17:33

Volkann demiş,
11 Mart 2010 @ 17:56

heralde çok açlıkla izlediğim için istediğim cevapları ve verimi alamıyorm , normal bi bölümdü ama ben daha çok şey bekliyorm hala doyurucu

sanırım sen de benim gibi diziyi zonradan takip ettiğin ve bi çok bölümü ardarda izlediğin için şimdi doyurucu olmuyor.ama nessima diye bi site var oradan daha tatmin olabilirsin

termit00 demiş,

12 Mart 2010 @ 18:09

Şu adayı bulup patlatasım geldi, onlar da kurtulsun bizde…

L o s t demiş,

12 Mart 2010 @ 18:56

Arkadaslar swyer görünmüyordu ama gelecek yani 8.bölüm de onu bol bol görücez :)))
Onun ada dışındaki hayatını izlicez bence de bu bölüm güzeldi ama 6.sezona göre performans biraz düşüktü sanki,Ben’in gercek hayatta Alex icin daha cok sey yaptığını gördük Alexi görünce gercekten cok sevindim ve sasırdım efkarlandım :D
Son sahneler cok duygusaldı sanırsam herseyin basladıgı yerde hersey sona erecek . . .
Ben hala garip Kate’i merak ediyorum kız gitti bu sefer sawyerın yanında olucağına inanıyorum ben ve acaba Julieti tekrar görebilecek miyiz ?
Onu da özledik …
Bu arada herkese duyurmak istiyorum 6.sezon la ilgili bir wallpaper kaydettim pcye duvar kağıdı yaptım ve FINAL SEZON yazısında biseyler var benim gördügüm bi baykus ve buda sanırsam sonunda adayı Hurley’in yöneticeğini acıklıyor dikkatli bakarsanız hepiniz görebilirsiniz fakat yazı üzerinde birkac sembol daha var …

sıkıcı demiş,

12 Mart 2010 @ 19:11

sıkıcı bir bolumdu. ama karakterlerin tum hayatını bir bolumde olumluya donusmus halde ozetliyor. adada ne olduysa alternatif hayatta duzeltilmiş hali oluyor.

BENJAMIN :
ben adada widmoru nasıl yerinden ettiyse ( dısardaki dunyadan biriyle ilskisi var diye ispitlemisti widmoru ) burda da muduru santajla yerinden etmek istedi ama bu sefer alexi tercih etti. babasına da cok iyi bakıyor gaz yerine oksijen veriyor cok yasasın diye. locke da vekil yine .

jACK: babasıyla olan bozuk ilişkisini kendi cocugula yasamamak için çaba gosteriyor

KATE VE CLAIRE : adada oldugu gibi KATE doguma yardım ediyor

HURLEY: hurley lanetli değil şanslı oldugunu dusunuyor.

final bolumu demiş,

12 Mart 2010 @ 19:17

bence %100 herkes finalde hayal kırıklıgı yasayacak.

cunku LOSTUN tek numarası yeni sorular ve bulmaca yaratması. cevap alınca butun sihir yokolmus olacak.

cevaplar cok da basit ve kısa ki 4 bolum kaldı alt tarafı ama bir turlu bolumlerde birşeyler açıklanmıyor. sadece her bolumde her karakterin hayatı nasıl duzelecek onu goruyoz.

bence final bolumu ismi LOST AND FOUND olmalıydı.

final bolumu demiş,

12 Mart 2010 @ 19:18

son bolum everybody loves Hurley oldugu için finalin bir tımarhanede Hurleyle bitmesinden korkuyorum. hersey hayal urunuymus falan

melekbanu demiş,

12 Mart 2010 @ 20:02

Diziyi yeniden YAZMAYIN demiş

Ben şahsen okuyorum ve çok hoş fikirler var.
Bu sayfanın amacı da bu değil mi zaten? Söyleyecek çok şey olunca haliyle yazılar da uzuyor. Uzun olduğunu düşünüyorsan okumayabilirsin.
Benim de bir ricam olacak uzunlukla ilgili değil ama biraz daha düzgün bir türkçe kullansak diyorum. Nokta virgül vs. Bazen okuduklarımı anlamak için 3 4 kez okumam gerekiyor. Cümlenin ne başı var ne sonu.
Saygılar….

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 20:20

yav 1971 olsa faradaydan büyük olur…. hatırlarsınız daha anasının karnındaydı va yıl 1977 idi.yav nası oluyo anlamadım. …şimdi faraday hellikopterle adaya geldiğinde 26 (2003)yaşındamıydı…hay maaşallah yaşınıda hiç göstermiyo hani…bak şimdi olur mu hiç yuh……

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 20:21

özlem………sencede biraz uzun olmamış mı yazın …ne dersin….

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 20:21

artık okuyunda bi yorum yapın sizde şu yazdıklarımı hadi ama olmuyo azcık beyin fırtınası yapalım

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 20:25

bişey daha geldi aklıma belkide bizim bu ada insanlık var olduğundan beri bu şekildeydi….yani jacop, kardeşi,annesi falan.adayı hep korudular…belki önceden başkaları vardı..aaaa buldum şimdi bunlar kendilerini öldüremiyo ya..dur şimdi belki bi bs daha vardır oda jacopların anasıdır…bazı insanların yada ölülerin kılığına o giriyodur..aman aammmaaa uçtum.

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 20:43

bernard ve kocasıda çıkıp gelir yakında. yav ne ada ama herkes birbiriyle karşılaşıyo kolayca kocaman bi ada burası çocuk mu kandırıyolar…belkide riçırt da hızlı hareket etme özelliği var hop heykelin yanında hop tapınak…hop jacklerle karşılaşma…hop …black rock..oh ne ala..daha öncede sawyer tapınaktan diğerlerinin köyüne ışınlandı…ışınlandı diyorum çünkü linus alexe tapınağa gitmesi gerektiğini söylerken şunuda söylemişti hiç durmadan giderseniz……üç buçuk(3,5) GÜNDE gidersiniz demişti….ada sulara gölünce(herley ve diğerlerinin helikopterden şahid oluşu)çekti herhaldeki bi ordalar bi burda…….ya bide şu var ilyana ve beraberindekiler tapınağa tam zamanında geldiler yuh artık yani bu kadar olur…

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 20:46

promo izledim…kate clairenin çöplüğündeydi beşikteki “şeyi” gördü ve kate bişey sordu..clairede toparlanıyodu.yav bunlar diğer adaya niye gidiyolar..8.böülmde bişeyler öğrenelim artık ya

TenzenSama demiş,

12 Mart 2010 @ 21:49

Kwon lardan Sun ın aday olduguna eminim çünki ilk sezonda gördüğümüz üzre adada bebek dünyaya getirilemiyordu claire dışarıdan hamile gelmişti ve yardım alarak cocugunu dogurmustu ancak Sun adada hamile kaldı ve kendini öldüremeyeceginden cocuk dünyaya geldi ;yazıyordumki Jin in gemiyi patlattıgı halde kendini öldüremeyip hayatta kaldıgını hatırladım :S bide şu adayların numaralarını hatırlayan yazabilirmi?

4:Locke 8? 15 -Sawyer 16-? 23-Jack 42-kwon

TenzenSama demiş,

12 Mart 2010 @ 21:51

Birde Richard ın Black Rocktan geldiğini görmek süpriz oldu benim için ayrıca Hurley 108 numaraya cevirmesini söylemişti Jacob 108 de ne vardı ? kim vardı

Sut(Y)en demiş,

12 Mart 2010 @ 22:13

Ben şunu merak ediyorum llana Miles a Jacobla konuşmasını söylüyor oda ısrarla beden olması gerektiğini söylüyo ve külleriyle iletişime geçiyo fakat Miles ı ilk gördüğümüzde yaşlı bi kadının evine süpürge gibi bişeyle gidip ölü beden olmadığı halde iletişim kurabiliyordu?

nekroz demiş,

12 Mart 2010 @ 23:15

benjamin linus’un bu kadar pasif duruma geçmesi sizi de şaşırtmıyor mu? Bunun daha fazla böyle gideceğini sanmıyorum… (ama adam gercekten müthiş oyuncu)

richard demiş,

12 Mart 2010 @ 23:29

daha önceden bunlar yaşanmış ve savaşı yanlış taraf kazandıgı için oluyor olmasın bunlar,Widmore belki bu yüzden savaş olacagını biiyordu.DEJA VU yaşıyor gibi olabilirler

Burak demiş,

12 Mart 2010 @ 23:55

KİMSE BURAYA DİKKAT ÇEKMEMİŞ :S
iliana demişti ya hani gerçek lider napıcağını bilir diye..
Richard’da Jacke şimdi napıcaz dediğinde jack tereddütsüz başladığımız yere geri dönücez dedi.

BENCE bu bölümde en çok can alıcı yer burası. kim ne derse desin

brc demiş,

13 Mart 2010 @ 00:28

çiçek demiş,

12 Mart 2010 @ 00:47

yani locke o üç yılı yaşamadı 2003 den 2007 e gitti çarkı çevirince. bene de benzeri oldu. adayı taşımak için çarkı çevirince galiba 9 ay sonrasına gitti hatta otelde bilmem kimin adına yer bile ayrıltılmıştı. adam giyindi pasaportunu aldı çarkı çevirdi hop 9 ay sonrası .ne dersiniz yukarda yazmıştım bunları ama kimse bişey yazmamış

————————

evet bu da zaten zamanda yolculuğun saçmalığı =) yani adam dakika bazında bi kaç yıl ya da ay sonrasına gidiyo ama o aradaki yıllarda ne olduüu blinmiyor..

herneyse, çoğu yorumu okudum çok güzel çıkarımların yanında sorular da var =) bunlara ben daha fazlasını eklemek istemiyorum. sadece şu aklıma geldi.. dharma ve jacob arasındaki ilişkiyi ben de diğerleri gibi merak ediyorum. hatırlarsanız sözde jacob ın kulübesi olan kulübeyi dharmadan horrace inşa etmişti.. daha sonra da richard ( yani jacob tarafında olanlar) benjamini de kendi taraflarına çekerek bu dharmacıları ortadan kaldırmıştı. burdan adcaba jacob ın dharmacıları sırf teknolojilerinden yararlanmak için çağırdığı sonucunu çıkarabilir miyiz? ya da başka ne olabilir =)

brc demiş,

13 Mart 2010 @ 00:43

birazcık spoilerlı ama şahsen okunması/izlenmesi gereken röportajlar buldum..

ilki michael emersonla : http://spoilerslost.blogspot.com/2010/03/some-snippets-from-michael-emerson.html#axzz0i0Mf8STj

diğerleri de richard rolündeki? ile lostun yapımcılarıyla =))

http://spoilerslost.blogspot.com/2010/03/latest-from-kristin-march-10th.html#axzz0i0N8P5yy

CharLie demiş,

13 Mart 2010 @ 09:06

Bir Teori gaLıba bır yerde okudum Jacob özeL bir cocukmus

sonra biriLeri tarafından bu adaya getırılmıs beynını arastırırken

yalnıs bır sey mı ne yapmısLar ortaya BLack smoke cıkmıs

tolga demiş,

13 Mart 2010 @ 09:20

bence 108 wildmore degil.. come in de degil yani

drşafak demiş,

13 Mart 2010 @ 10:37

sevgili melekbanu
benim faradaydan anladığım şudur:
bu adam 1970 lerin sonunda doğup annesi tarafından öleceği bilinerek yetiştirldi. başka hiç birşeye değil kuantum fiziğine yönlendirildi. ve zamanı gelince adaya gitti. adada zaman kaymaları sırasında geçmişe gitti. ve orada öldü..dead is dead. tabi bomba patladı patlamadı derken alternatif gerçeklik dediğimiz farklı bi zaman dilimi oluştu..şidi bu zaman dilimi bildiğimizden ne kadar farklı bunu bilmiyoruz yani faraday bu zaman diliminde yaşıyor olabilir.. ama bildiğimiz zaman diliminde o bir ölü…

jeykip demiş,

13 Mart 2010 @ 10:38

Charles Widmore kimsenin yanında değil ne jacob ne black smoke. Bunu benjamin tarafından jacop bıçağı yedikten sonra “they are coming” “geliyorlar” demesinden anlıyoruz. Üçüncü taraf kesinlikle charles widmore. Black Smoke ile Jacob arasında bir negatif bir itişme olduğu gibi ayrıca ada ile charles arasında bir itişme var. Widmore ile olacak savaş hem jacobu hem BS yi ilgilendiriyor. Emin olmamakla birlikte ileride Jacop ile BS güçlerini birleştirip Widmorea karşı savaşabilir. Birçok kişi bu detayı gözden kaçırıyor.

jeykip demiş,

13 Mart 2010 @ 10:50

Ayrıca hatırlıyorsanız 4.sezon sonlarında adaya daha önce charles widmore saldırdığında, Ben BSyi çağırdı ve BS gelen widmore’un askerlerini yerle bir etmişti. Hatta Alexide charles’ın adamları öldürdü ve Ben bu yüzden suçluluk duygusuna kapılmıştı. Yani adaya birşey olmasını hem BS, hem jacob istemiyor. O konuda hemfikirler. Ve charles widmore karşı ikiside savaşacak.

lost island demiş,

13 Mart 2010 @ 11:28

farkındaysanız sahte locke beni bir kez kullandı jacopu öldürttü yine kullanıp ilanayı da öldürtecekti demekki sahte locke ilanayı da öldüremiyor.

b_4 demiş,

13 Mart 2010 @ 12:25

Acaba Alvar Hanso da son sezonda olaya dahil olacak mı?

soner demiş,

13 Mart 2010 @ 13:35

Arkadaşlar,

dikkat çekici olan şu

jack, calire, hugo, kwon ve bayan kwon un ( jin ) kulaklarının altkısmında kulak memesi yok.

Acaba bu jacop un yanında olanlar bir şekilde genetik olarak da birbirlerine bağlı mı ?

Bay kwon un tarafı şu anda tam olarak belli olmasa da, en azından seyid - kate- sawyer in kulakları böyle değil !!

Bir ilişki olabilir mi ?

bora demiş,

13 Mart 2010 @ 14:23

eger yeni bişeyler eklemeyip burayı reklam sitesi yapacaksanız kapatın gitsin.

BÜşraa demiş,

13 Mart 2010 @ 15:43

eğer adaya düşmeselerdi her şey aynımı olcaktı farklımı ? bu bölümde Ben alexin yerine adayı seçtiğini söylemişti ama diğer zamanda alexi seçti. bazıları adada yaşadıklarının aynısını bazıları farklı yaşıylar. açıkçası daha buna bi yorum getiremedim. ayrıca çok sıkıcı bi bölümdü. ben baya merak ederk izlemiştim çünkü siyahın şimdi ne yapcağını merak ediyodm ama heralde o bi sonraki bölümde

ozan demiş,

13 Mart 2010 @ 15:55

ya dizi şuanda taraflar ii ve kötü gibi garip bi yere gidio aslında öle gösterio bence senaristler bu dizide dharma .desmond .hurley sayılar bilimsellik daniel faraday .. yani bunlar olmayıncada dizi sevksiz oluo .. bide kafama takılan bi kaç soruyu dile getirim.. john lock 5. sezonda zman yolculuğunun durması için adanın yerini değiştirdi.. ve hangi zmanda değiştirdi hatırlayın kuyu birden kapandı çok eski bi zamandaydılar ve orda mısır vari bi heykeli bile gösterdiler sawyer çok şaşırarak görmüştü.. bence burda john lock adayı etkilicek bişi yaptı bana sorarsanız.. diğer kafamda hala kurcalıyan bir soruda 4. sezonda john un gördüğü rüya .. horrance ı görmüştü ağaçları tek te keksiyordu.. burnundan kan geliyordu.. 12 yıl önce öldüğünü söylüyordu ve o gizemli kulubeyi yapıyordu asıl kafama takılan kulubeyiğ eşim ve kendim için bir çıkış kapısı olarak yapıorm demişti.. bu hala kafamı kurcalıyo .. dizi bilimsellikten lostun ruhundan uzaklaşıo gibi her bölüm biraz dağa sıkıcı gelmeye başladı ama ben hala çok umutluyum bizi senaristler ters yatırablirler .. bekliyorumm

ozan demiş,

13 Mart 2010 @ 16:00

bide hiç mi hiç anlamadığım bişey oldu john lock yada kötü adammı dersini ki o bile belli değil bence ii adam.. yada ii adam kötü adam die bişi yok .. herneyse o akdar tapınağa girmeye çalıştı demi sonra ne oldu karaduman girdi öldürdü gitti.. sora toplanıpo gittiler..bidakka dedim ya bumuydu :SSS ordaki insanları öldürse nollcak ordaki insanları yanına alsa noolcak hiçbişey anlamadım ..gerçekten dharma duman :DDD

b_4 demiş,

13 Mart 2010 @ 16:32

Doğru gerçekten…Benim anlamadığım black smoke tapınağın altında değil miydi geçen sezon.ben onu çağırdı ve af diledi,yargılandı.tapınağa nasıl giremiyo o zaman.zaten tapınakta.ya da sahte lock bilerek mi yaptı acaba :)onun kara duman olmasını anlamasın diye.iyice karıştı.ayrıca bir bölümde ben dumanı evin altındaki gizli bir yerden çağrıyodu.o zaman serbest değil miydi yani

özlem demiş,

13 Mart 2010 @ 18:31

çiçek demiş,
12 Mart 2010 @ 20:21

özlem………sencede biraz uzun olmamış mı yazın …ne dersin….
benim buraya gırıp zaman ayırıp formu okumamın nedenı kafama takılan soruların cevaplarını bulmak kacırdıklarımı gormek aklıma takılanları sorup faydalanmak ıcın.yanı tıpkı sızler qıbı.burdakı bır cok kısının yorumlarından bulamadıgım cevapları buldum belkıde baskalarıda benım yorumlarından bulmustur bılemeyız.he su var yazı bana uzun gelır okumam hosuma gıtmez takılmam .Ayrıca teorıde bulunmus olsaydım belkı kısa yazmam daha acıklayıcı olurdu ama benım uzun yazılarım sordugum 3 4 sorunun bolumlerde yasanan tekrarlarını yazmaktı .amacım daha sonradan bırısının cıkıp sordugum soruya soruyla cevap vermemesı ıcın hatırlatma yaparak yazmaktı.kolaylık olsun diye arkadaslara.qenelde bırısı soru sordugu zaman hatırlayamayanlarda orası nasıl olmustıkı dıye sorabılıyor buda cok doqal.anlamadıgım sız neden bukadar takıldınız kı? kımse kımsenın yazısını okumak zorunda deqıl vede bu bı yarısma platformu deqıl kı herkes bırbırını uyarıyor.
sen soyle bı yukarı cık yazdıklarına bak kısa kısa belkı ama arka arkaya 4 5 mesajı topladıgında emın ol benımkınden uzun oluyordur.parca parca sormak senın fıkrınse saygı duyuyorum benımde tek seferde dusunup sormaksa buda benım sorunum.

özlem demiş,

13 Mart 2010 @ 18:34

TenzenSama demiş,
12 Mart 2010 @ 21:51

Birde Richard ın Black Rocktan geldiğini görmek süpriz oldu benim için ayrıca Hurley 108 numaraya cevirmesini söylemişti Jacob 108 de ne vardı ? kim vardı
108 de wallece vardı ama sanırım kım oldugu hala bellı deqıl

alpdemirr demiş,

13 Mart 2010 @ 19:11

sinan demiş,

Soruyu yanlış anlamışsın. Adayı nasıl bulduğunu sormadım aslında buna şaşırmadım bile. O6 i lamp post istasyonuna yani Eloise yönlendiren kişi zaten oydu.
Ben şunu sordum sana göre Adaya gelmesi için Jacop un ölmesi gerekiyordu ki haklı olabilirsin onun adadan atılmasını sağlayan kuralı o koydu ve Ben de seve seve uyguladı diyelim.

Jacop un öldüğünü nasıl haber aldı sence? Düşünmeye değer diye düşünüyorum…..
__________________________________________________

sorduğun sorunun cevabını vermişsin sonra soruyu sormuşsun eloise özel biri geleceği görebiliyor o yüzden jakop’un öldüğünü biliyordur. wildmore’ye adanın yerini de o söylemiş olabilir. hatta denizaltında o da olabilir.

Mathers demiş,

13 Mart 2010 @ 19:14

Black smoke ve Mib aynı kişiler değil. Zaten şuana kadar Flocke’ın BS’a dönüştüğünü de göstermediler bize fakat artık herkes ikisinin aynı kişi olduğundan emin bir şekilde teoriler oluşturuyor. Senaristler yine herkesi ters köşeye yatırıcak çünkü bunu yapmaları çok kolay.. Benim bir teorim yok, herşeyi akışına bırakıyorum ve bu yüzden sonuç her zaman benim için tatmin edici oluyor. Sadece fikrimi söylemek istiyorum; Bence BS kullanılabilir bir araç.

melekbanu demiş,

13 Mart 2010 @ 21:31

alpdemirr demiş,
13 Mart 2010 @ 19:11

sinan demiş,

Soruyu yanlış anlamışsın. Adayı nasıl bulduğunu sormadım aslında buna şaşırmadım bile. O6 i lamp post istasyonuna yani Eloise yönlendiren kişi zaten oydu.
Ben şunu sordum sana göre Adaya gelmesi için Jacop un ölmesi gerekiyordu ki haklı olabilirsin onun adadan atılmasını sağlayan kuralı o koydu ve Ben de seve seve uyguladı diyelim.

Jacop un öldüğünü nasıl haber aldı sence? Düşünmeye değer diye düşünüyorum…..
__________________________________________________

sorduğun sorunun cevabını vermişsin sonra soruyu sormuşsun eloise özel biri geleceği görebiliyor o yüzden jakop’un öldüğünü biliyordur. wildmore’ye adanın yerini de o söylemiş olabilir. hatta denizaltında o da olabilir.

Bu aslında aklıma geldi desem yalan olur ancak okuduktan sonra aklıma şu geldi. Eloise birisine ‘Bundan sonra olacakları artık bende bilmiyorum demişti’ ……. Ondan öğrenmiş olduğunu sanmıyorum.

adamCliff demiş,

13 Mart 2010 @ 22:48

Mathers demiş,
13 Mart 2010 @ 19:14

Black smoke ve Mib aynı kişiler değil. Zaten şuana kadar Flocke’ın BS’a dönüştüğünü de göstermediler bize

—————
hayır gösterildi.Black Smoke Tapınakta Illiana’nın adamlarını öldürdükten sonra Fake John Locke bedenine bürünüp Benjamine dedi ki : Beni bu şekilde görmeni istemezdim…

akram demiş,

13 Mart 2010 @ 23:13

4. sezonda johnla ilgili flashbacklerde richard johnu çocukken ziyaret ediyor ve bazı eşyalar gösteriyordu bu eşyalardan hangisi şu anda senin diye soruyordu john bıçağı seçmişti ve richard sinirlenip çıkmıştı daha sonra aynı bölümde john fizik tedaviden ayrılırken wildmore adamı johna bir bıçak ve zekanla avusturalyaya git sen bu değilsin demişti ve birde john hurley ve Ben kulübeye gitmişlerdi ne yapacaklarını bilmedikleri için içeri john girmişti jackin babası ve claire vardı içerde işte tam orda siyah duman johnu ele geçirmiş olabilir mi richard bunu yaptığı teste zaten anlamış ondan sinirlenmiş olabilirmi claire o yüzden johna arkadaşım diyor olabilir mi akla neden johnun ölü bedeni adaya taşındı sorusu geliyor belkide siyah duman sadece adada bu bedeni kullanabiliyordur. biraz saçmalamışta olabilirim aslında :)

özlem demiş,

13 Mart 2010 @ 23:48

Mathers demiş,
13 Mart 2010 @ 19:14

Black smoke ve Mib aynı kişiler değil

bugorusune bende ktılıyorum.bence adada jacop ve mıb var bs ıse onlar tarafından kullanılan bır arac.sımdıye kadar jacobun yanında oldugunu dusunuyorum.eger oyle olmasaydı ben onun nasıl cagrıldıgını nerden bılecekkı.mıb bır yolunu bulcam dedı ve buldu bs yı sımdı o kullanıyor jacop olurken bır yolunu bulmussun derken bence bunu kasdettı.ızleyelım bakalım neler olucak :)

RaZoK demiş,

14 Mart 2010 @ 01:16

jeykip demiş,

arkadasim bu dedigine bende katiliyorum cunki Jacop (geliyorlar) dediginde BS. un tirstigini gorduk, bende bu konuda sana katiliyorum ve boyle dusunuyodum. Charles Widmore kimsenin yanında değil ne jacob ne black smoke. Üçüncü taraf kesinlikle charles widmore. savas derken bunu kasdediyolar bence. Hemfikir olanlarin yorumlarini bekliyorum.

RaZoK demiş,

14 Mart 2010 @ 01:37

Mathers demiş,

Black smoke ve Mib aynı kişiler değil demis,
bence ayni kisiler bunu zaten 6. sezonin basinda gosterdiler, BS olarak bilinen simdiki John Jacop la konusmasinda BENI OLDURMENIN BIR YOLUNU BULMUSSUN dedi. 5. sezonun sonunda gordugumuz finalde de Jacop ve su siyahli arkadasi arasinda bi konusma geciyo BIRGUN SENI OLDURMENIN YOLUNU BULACAGIM diyor.

lost-/kate/sawyer/ demiş,

14 Mart 2010 @ 11:16

Arkadaşlar birde şöyle birşey var özellikle jackseverler kate nin de ölmü olabileceğini söylediğinde richard kılını bile kıpırdtmadı siz hala jack&kate diye oyalanın

RaZoK demiş,

14 Mart 2010 @ 23:14

lost-/kate/sawyer/ demiş,
14 Mart 2010 @ 11:16

Arkadaşlar birde şöyle birşey var özellikle jackseverler kate nin de ölmü olabileceğini söylediğinde richard kılını bile kıpırdtmadı siz hala jack&kate diye oyalanın

Arkadasim soyledigini anlamadim biraz acarmisin?

Mathers demiş,

15 Mart 2010 @ 01:13

adamCliff,RaZoK isimli arkadaşlara cevap vermek istiyorum. Öncelikle Flocke, tapınakta Illana’nın adamlarını öldürmeden önce ona ateş ettiklerinde bi duvarın arkasına saklandı ve sonrasında başka bir yerden BS geldi ve Illana nın adamlarını öldürdü. Yani Flocke’ın harry potter gibi bi el hareketiyle benjaminin ayağındaki demiri çıkarttığını gördük yayınlanan son bölümde, buna dayanarak sihir gücü olduğunu söyleyebiliriz onun ve duvarın arkasına saklandıktan sonra birden kaybolup içeriye tekrar BS ile döndüğünü düşünüyorum. Aksi halde BS duvarın arkasından çıkardı başka bir yerden değil. RaZok isimli arkadaşada aslında gereken cevabı “özlem” vermiş. Jacob Flocke’a beni öldürmenin bir yolunu bulmuşsun diyor. Bunu BS’a değil, Mib’e söylüyor. John Locke olarak görünen Mib’e. Yani John Locke kılığında görünen o “varlığa” Mib diyebilirsin fakat Mib, BS diyemezsin. Ayrıca yine Dr.Linus bölümünde, Flocke benjamin’in yanına gelip onu Illana’yı öldürmek için kışkırtmadan hemen önce BS’un sesleri duyuluyor ormanda ve birden benjamin’in hemen arkasında beliriyor Flocke. Bununda bir şaşırtmaca olduğunu düşünüyorum. Bu dizinin senaristleri ve yönetmenler bizimle oynamayı çok seviyorlar.

özlem demiş,

16 Mart 2010 @ 03:01

bende mather sana katılıyorum :)
zaten lostun amacı bu degılmı sag gosterıp sol vurmak.mic senı oldurmenın bır yolunu bulucam dedı jacop olmeden once bır yolunu bulmussun deyınce ınsanlar tamamdır bu ozaman bsydı dedı.Ama bence deqıl olsaydı eger zaten bır gorunusu vardı ıstedıgınde bs olup canavara donusuodu kımler olmedekıııı nıye onca zaman beklesınkı.
bs bence tapınagın altında benı yargıladıqı yerde mıb ıse magarada yasıyordu.dıkkat edersek locke kaybolmadan bs qelmıyor.senarıstler ıstese lockenın bsye donen halını fotoshoplarla yapamazlarmı ?tıpkı dumanının hareket etmesı qıbı ..
bs arac ve jacop tarafından kullanıyordu ornegın tapınagın altında yasaması benın onun nasıl cagrıldıgını bılmesı vede yargılanmak ıcın ona gıtmesı …
jacopunda bır yolunu bulmussun demesı bsnın locke olması anlamına deqıl mıbın bs yı kendı yanına cekmesıdır.
benı tek dusunduren mıb kımdı neden bs yı kendı yanına cektıgı halde bı bedene ıhtıyacı vardı? bs ıstedıgı kısının gorunumunu alıp bene yıne jacopu oldurtebılırdı.ve neden locke okadar kısı ıcınden?

lostboat demiş,

16 Mart 2010 @ 10:12

Richard açısından J Locke
John Locke zaman yolculuğu ile 1950 lerde Richard’ın yanına gider ve liderleri olduğunu söyler eğer kendine inanmıyorsa doğum gününü söyleyerek doğumumu izle der ve ortadan kaybolur.Muhtemelen o zamana kadar Richard J Locke hakında herhangi bir şey bilmiyordur ve onun lider olacağı ile ilgili bir öngörüsü yoktur.Richard Locke’a inanmaz önce doğumunu kendi gözleriyle görür daha sonra Locke’un çocukluğunda ona bazı aletler vererek ikinci bir test yapar fakat çocuk yine başarılı olmaz son olarak Locke’a lider olman için babasını öldürmesi gerektiğini söyler fakat Locke bunu yapamaz.Sonuca bağlarsak Richard lider olmaması gereken birini lider yapmak için manipulasyonlar yapmıştır bunun sonucunda lider olan J.Locke’da Richard’ı ben liderinizim diyerek manipule etmiştir.Muhteşem bir kısır döngü.
Buradan çıkardığım sonuç aslında Richard,ben ve ya others grubu tüm açıklamalara sahip değil ellerindeki bilgi parçacıklarını kendi lehlerine yorumlayarak kehanetleri (ne kadarı gerçek kehanet o da şüpheli!!!) kendi hislerine ve seçimlerine göre yorumluyorlar

lostboat demiş,

16 Mart 2010 @ 10:22

J locke hakkında hala bilmediklerimiz (ya da bilmediklerim);
1.Annesi niçin Locke’a sen seçilmiş birisin diyordu ve Locke niçin evlatlık verildi.
2.Locke binadan düştüğünde Jacob niçin bütün bu olanlar senin başına geldiği için üzgünüm dedi ve onu aday yaptı?
3.Dharma girişimin Locke’u bilimsel bir proje için gençken adaya çağırması sadece bir tesadüf müdür? yoksa dharma Locke’un adadaki rolünü bilmekte midir?

melekbanu demiş,

16 Mart 2010 @ 22:49

lostboat demiş,
16 Mart 2010 @ 10:22

3. maddede Locke ı gençken adaya Dharma çağırdı demişsin
Ben hiç öyle bişiy hatırlamıyorum Yanlışın olmasın?

melekbanu demiş,

16 Mart 2010 @ 23:09

DHARMA demiş,
12 Mart 2010 @ 15:47

herşey dharmanın manyetik alana ulaşması ve onunla zamanda yarattıkları kaymadan ibaret ve bu zaman kaymasını düzeltmeye çalışıyorlar adada hangi zamanda ne yaşandığı ve sonucunda neler olduğu biliniyor. Zaman yolculukları yapıp bunu düzeltebilmek için hayatlara müdahale ediyorlar.Jacop un yaptığı da bu ölümsüzlük dağıtmıyor yani… bu insanlardan bazıları neden ölmüyor peki diyorsanız o zamanda yaşamamış olan biri yaşamadığı zamanda ölemez kuralına göre yorumlayınız
________________________________________

Plaj sahnesi sırasınadada mı adada dharma vardı yani enerji patlattılar da herşey ondan sonra oldu diyorsun. Enerjinin açığa çıkması MIB istediği kaçamağa yol açtı sadece…

RaZoK demiş,

17 Mart 2010 @ 22:32

Mathers demiş,
15 Mart 2010 @ 01:13
Arkadasim sen bu sezonun 8. Recon Bolumunu izle cevabini cakma John Locke veriyor zaten daha ne diyeyim ……

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın