6×06: İkna Ustaları-Jacob ve Siyah

lost_6x06_jacob_ve_siyah

Bu bölümde, Sayid Siyah’ı öldürmeye gittiği halde, Siyah onu kendi yanına çekmekte hiç zorlanmadı. Çünkü onun en zayıf noktasını biliyordu: Nadia. Sayid’ten Tapınak’a gitmesini istedi, bunun karşılığında Sayid, öldüğü halde, Nadia’yı görebilecekti. Sayid anlaşmayı kabul etti.



Siyah’ın daha evvel Claire’e Aaron hakkında yalan söylediğini öğrenmiştik. Siyah, yalan söyleyerek de olsa insanları en zayıf noktasından vurmayı ve ikna etmeyi biliyordu.

Gelelim Dogen’a. Bu bölümün sonunda Dogen, bir yandan elindeki beyzbol topuna bakarak adaya nasıl geldiğini Sayid’e anlattı. Adadan önceki yaşamında Osaka’da yaşayan bir iş adamıydı. O gün terfi etmişti ve arkadaşlarıyla bunu kutlamak için dışarı çıkmışlardı. İçkiyi fazla kaçırmıştı. Beyzbol kursundan aldığı oğluyla feci bir kaza geçirmişlerdi. Hastanedeyken hiç tanımadığı bir adam onun yanına gelmiş ve ona oğlunu kurtaracağını ama bunun karşılığında Dogen’ın adaya gelmesi gerektiğini söylemişti. Bu adamın adı Jacob’tu.

Jacob, çok değil geçen haftaki bölümde Jack’i de en derin yarasını kullanarak ikna etmişti hatırlarsanız(Gerekli olan sende var).

Aslına bakılırsa, Jacob ve Siyah’ın insanlara kendi istediklerini yaptırma yöntemi pek de farklı görünmüyor. İkisinin de ikna ustası olduğu ortada. Jacob’un avantajı, adadan çıkabilmesi ve insanların hayatlarına da müdahale edebilmesi gibi görünüyor. Siyah ise Claire örneğinde olduğu gibi yalan söylemekte tereddüt etmiyor. Jacob’un yalan söyleyip söylemediğini ise henüz bilmiyoruz.

ninni

ece demiş,

4 Mart 2010 @ 09:54

Benim için en büyük kötülük insanların hayatlarına sorgusuz sualsiz müdahale etmek ve onları istekleri dışında o adaya gelmek durumunda bırakılmalarıdır. Sayitdin o adaya tekrardan dönmek gibi bi niyeti asla yoktu taki jakop hayatına müdahale edip nadia’nın ölümüne sebep olana kadar, ondan sonra sayit için durumlşar değişmeye başladı ben hayatına girdi, nadianın intikamını alması için onu kandırdı kendine alet etti.

Dogen’ıda aynı yolla zorla adaya gelmek durumunda bırakmış. Çocuğuyla pazarlık yapmış. Aklım almıyor bu nasıl bir iyilik anlayışıdır.

alpdemirr demiş,

4 Mart 2010 @ 11:38

hayır sayid’i gönderdi çünkü bi umut acaba bs onu öldürür de kurtulurmuyuz dedi. ama olmadı,sayid de geldi dogen’i öldürdü.

mehmet demiş,

4 Mart 2010 @ 12:32

bence dogen ın oğlunuda jacob öldürdü adaya gelmesi için

ece demiş,

4 Mart 2010 @ 13:10

( bence dogen ın oğlunuda jacob öldürdü adaya gelmesi için )

Çok mantıklı arkadaşım, Jakobun yapabilceklerini insanların kararlarına nasıl etkili olduğunu biliyoruz. Dogen’ın o gece o kadar çok içmesini ve kaza yapmasını Jacob sağlamış olabilir. Böylelikle oğlunu koz kullanarak onu adaya getiricekti. Çok iyi bir davranış değilmi, kendi çıkarları uğruna kim ölürse ölsün kimin hayatı mahvolursa olsun umrunda değil adamın. Varsa yoksa adası. Dogenı bile bi çırpıda ve onunla birlikte kendisine senelerce sorgusuz sualsiz hizmet vermiş diğer adamlarınıda göz göre göre öldürttü

soner demiş,

4 Mart 2010 @ 13:21

JAcop ın yanında görünen ve şu an siyah duman olduğunu sandığımız kişi bence siyah duman değil.

Benjamin linus , jacop ın etkisindeyken kızı öldürüldüğünde dumanı çağırmıştı yani duman benjamin e yani jacop a yardım ediyordu.

Mesela hiç yaşlanmayan richard alpert te bence siyah duman gibi bir etken.

Aslında piyonlar , filler , atlar , vezirler var oyunda.

Ve geriye en güçlüler kaldı gibi görünüyor.

ozan demiş,

4 Mart 2010 @ 14:57

bide dogen dışardaki adam dedi … black smoke demedi die hatırlıorm..

nekroz demiş,

4 Mart 2010 @ 15:29

ikna yeteneği deyince benjamin linus’u da unutmamak gerekir…

ismrliyimm demiş,

4 Mart 2010 @ 18:22

onu bunu bırakın da japonyada beyzbol oynanıyomuş onu öğrendik:))) bunun olma ihtimali var mı araştırmak lazım. ya da yapımcılar tüm ülkelerin geleneksel sporunun beyzbol olduğu gibi bi yanılgıya düşmüşler. böyle bi mantık hatası losta yakışmıyor:))))ama japonyada beyzbol oynanıyosa çok pis g.t olurum o ayrı mesele:)))))

faraday demiş,

4 Mart 2010 @ 18:39

ece,yorumların çok tatmin edici gerçekten.İznin olursa sana katılmadığım yönleri söylemek istiyorum
Jacopa göre ada mutlaka korunmalı.ada okadar önemli ki diğer insanların hayatlarındaki olayların ve kişilerin hiçbir önemi yok.Zaten başından beri bu noktada ayrılmıyolar mı insanlar?
john lock buranın mucizelerle dolu olduğunu söylerken jack ona buranın sadece bir ada olduğunda ve mucize diye birşey olmadığından bahsetmekte ısrar ediyordu.

jacop adadan daha önemli kimsenin (hatta kendinin bile) olmadığını düşünüyor ve bu düşünceyle nadiianın olmesi adadaki diğer arkadaşlarının olmesine izin vermesi anlaşılabilir…Ana temayı gözden kaçırıyoruz gibi geliyo ana tema jacop yada bs yada jack kate vs.. değil ana tema ADA!!

Sonuç olarak:
jacopun ne kadar iyi yada kötü olduğunu henüz bilemiyoruz bildiğimiz tek şey adanın onun için herşeyden önemli olduğu.adayı korumak adına yapılan kötülükler aslında jacop için iyilik demek

Gaia demiş,

4 Mart 2010 @ 18:40

Dogen Saidi beyzbol topunu görünce öldürmedi, Dogen da Ben gibi sezgileriyle iletişim kuruyor Jacobla sanırım. Ve topun düşmesini de Jacob dan bir işaret olarak gördü. BS un tapınağa geleceğini biliyordu zaten Jacob, Claire i de kullanacağını biliyordur büyük ihtimalle. O durumda Saidi de BS la pazarlık ettirerek kullandı ve tapınak ahalisinin büyük kısmını tapınaktan çıkararak korumuş oldu. Dogen, çevirmeni ve diğer ölenler feda edilmiş oldu. Satranç gibi bakılırsa birkaç piyon ve vezire mal oldu o hareket ama Soner arkadaşın da dediği gibi daha piyonlar, filler, atlar var oyunda..

gestep demiş,

4 Mart 2010 @ 19:43

dogen said’i öldürmedi çünkü anlaşma aklına geldi, beyzbol topu onu kendine getirdi. malum çocuğunu yine beyzbol yüzünden kaybetmek istemedi. galiba onun için alternatif zamanda müzisyen yaptı onu.

saado demiş,

4 Mart 2010 @ 21:26

Jacop un iyiliği konusunda benimde şüphelerim var. Kendi amaçları için insanların hayatlarına müdahale ediyor, sevdiği insanları öldürebiliyor. Hatırlarsanız Benjamine bile babasını öldürttü. Dharma çalışanlarını öldürdüler. Bence Jacop hiç te iyi biri değil.

forzabjk demiş,

4 Mart 2010 @ 21:53

walla lostcularda jacob ve siyah taraftarları diye ayrılmaya baslıycak bu gidişle :D:D:D

SeqhiL demiş,

4 Mart 2010 @ 22:14

Bazı arkadaşlar Jacob icin kişilerin hayatlarına müdahale edip ada ugruna insanların ölümlerine neden olup ve bu ölümleri lehine kullanarak insanlara şantaj ve baskı yaptığını savunuyorlar.

Ama birşeyi es geçiyor gibisiniz; “kader ve irade”.
Mesela Nadia nın trafik kazası sahnesini değerlendirelim: Sayid ve Nadia karşıdan karşıya geçecekleri esnada bir adam (jacob) sayidi durdurarak bir adres soruyor ve aynı anda Nadia karsıya gecmek için yola devam ederken durup arkasına baktığı anda bir araba kendisine çarpıyor. Şimdi olayı kader ve irade çerçevesinde yorumlarsak: Dizide hep kader kavramı işlendi; kadere körü körüne inanlar (Locke) olduğu gibi inanmayanlarda (Jack) vardı. Ve ana tema kadere (buna zamanda diyebiliriz) mudahale edilemiyor olması. Kısaca o trafik kazasının yaşanması gerekiyordu ve yaşandı. Jacob un yerinde herhangi biri olabilirdi Sayid e adres sorarak onu duruduran (Olaya farklı bir açıdan bakarsak, düşük bir ihtimal ama belkide o esnada amaç Nadia nın ölmesi değil o kazada Sayid in hayatının kurtarılmasıda olabilir..! Belki Nadia ile karsıya gecekelri sırada o araba ikisine birden çarpacaktı!!!). ve trafik kazasında Jacob un direk etkisinin olduğunu söylemek bence biraz abartı olur gibi.. Çünkü, Nadia orada daha dikkatli olabilirdi karsıdan karşıya geçiyor sonuçta. Şöyle bir karşı görüşte bulunabilirsiniz; Nadia nın dikkati dağılıyor arkasına bakmak için döndüğü anda kaza meydana geliyor…işte burda da devreye irade meselesi giriyor..! Daha fazla uzatmadan özetleyecek olursam: Evt Jacob ve BS kişileri ikna etmek için çabalayıp onları etkilemeye uğraşıyorlar, fakat asla kararları kendileri vermiyorlar. Dikkat edin kararı ve seçimi tamamen kişinin kendi hür iradesine bırakıyorlar. Evt belki şantajla zorlamayla kişileri etkiliyorlar ama sonuçta kişi hür iradesi ile bir seçimde bulunuyor; iyi ya da kötü. Normal hayatta da bizler her olay karşısında o andaki psikolojimizin etkisi ile bazı tercihler yapmıyormuyuz? ve Tercihlerimizi bazen arkadaslarımızın bazen de ailelerimizin etkisi altında iken belirliyoruz..!

Biraz uzun oldu ama umarım ne anlatmak istediğim anlaşılmıştır.

fırat demiş,

4 Mart 2010 @ 22:48

Siyahda jacob da özel yetenekleri olan varlıklar. artık varlıkmıdır şeytanmıdır. melekmidir orasını bilemem her ne altsa.
ama siyah birşeyi amaçlıyor. bu amaçladığı şey içinde insanları kullanıyor. neden insanları kullanıyor? onu adada hapseden başka birşey var. ve bu başka bişey filmin sonunda açıklanacak. şunuda inanıyorumki süpriz birisi olucak bu kişi!!!

RaZoK demiş,

4 Mart 2010 @ 23:40

Bence her ikiside kendi istekleri icin insanlarla oynuyorlar. Asil savas bu ikisinin arasinda insanlar sadece onlarin kuklalari. iyilik kotuluk hangi taraf hala belli degil.

nemo demiş,

5 Mart 2010 @ 00:05

bu yazıyı yazan düzeltsin claire oglunu geri verdi yani tapınağa gidince claire oglunun nerede oldugunu ogrendi ve simdide onları adadan götüecek.Fakat ben anlaamdıgım sacma nokta ben digerlerinin lideri olarak dogenı tanımıyo tapınagı bilmiyo bu olay cok sacma

yorumcu demiş,

5 Mart 2010 @ 02:29

Dev Mersin Balığı demiş,
4 Mart 2010 @ 09:21

Dogen Sayidin black smoke tarafından ikna edileceğini biliyordu, buna rağmen neden yollamış olabilirki.. bence senaristlerin bir açığı bu.

———————-

Tam tersi Dogen Sayid’in öldürüleceğini düşünüyordu. Bıçaklama olayı işe yaramayınca Siyah adam Sayid’i öldürür sandı ama olmadı. Sonra da plan geri tepti. Tabii Dogen ölmeseydi tapınak sağlam bi şekilde dururdu. Bunlar da Lost’u Lost yapan şeyler. Hep başka seçeneklerin olması.

———————–

ece demiş,
4 Mart 2010 @ 09:54

Benim için en büyük kötülük insanların hayatlarına sorgusuz sualsiz müdahale etmek ve onları istekleri dışında o adaya gelmek durumunda bırakılmalarıdır. Sayitdin o adaya tekrardan dönmek gibi bi niyeti asla yoktu taki jakop hayatına müdahale edip nadia’nın ölümüne sebep olana kadar, ondan sonra sayit için durumlşar değişmeye başladı ben hayatına girdi, nadianın intikamını alması için onu kandırdı kendine alet etti.

Dogen’ıda aynı yolla zorla adaya gelmek durumunda bırakmış. Çocuğuyla pazarlık yapmış. Aklım almıyor bu nasıl bir iyilik anlayışıdır

—————-

Evet doğru tespit. Ancak görünen o ki iyilik ve kötülük kavramları bizim ne anladığımıza bağlı olacak. Yani eğer adayı kurtarmaksa hedef, Nadia feda edilen bir kurbandı. Ya da Jacob aslında iyi biri değil. Bu da mümkün.

————-

soner demiş,
4 Mart 2010 @ 13:21

JAcop ın yanında görünen ve şu an siyah duman olduğunu sandığımız kişi bence siyah duman değil.

Benjamin linus , jacop ın etkisindeyken kızı öldürüldüğünde dumanı çağırmıştı yani duman benjamin e yani jacop a yardım ediyordu.

Mesela hiç yaşlanmayan richard alpert te bence siyah duman gibi bir etken.

Aslında piyonlar , filler , atlar , vezirler var oyunda.

Ve geriye en güçlüler kaldı gibi görünüyor

———-

Benjamin dumanı çağırmıştı ama gelmemişti. Çünkü zaten yanındaydı. Sonra tapınağa girdiler ve Benjamin bir anda yere düştü. Sonra bir de baktık ki siyah duman geldi. Locke nereye gitti belli değil. Duman gidince de Locke geldi. Buradaki olay şu. Siyah duman özellikle Alex görünümünde Benjamin’i tehdit etti. Böylece Locke görünümüne girince istediği her şeyi yaptıracaktı. Benjamin kızından korkunca Locke ne isterse yaptı. Sonuçta Jacob öldü.
Şöyle bir durum da var. Belki de biz yanlış şeylere odaklanıyoruz. Belki de Siyah dumanla Jacob değil de bizim adaylarımız önemlidir. Ve eğer bu savaşı satranca benzetirsek, piyon bile oyunu bitirebilir.
Charles Widmore’un adada savaş çıkacak sözünü unutmamalıyız arkadaşlar. Bu adam nereden bildi savaş çıkacağını. Savaşın çıkması için Jacob’ın ölmesi gerekiyordu. Yani bu adam nasıl bildi bunları. Bence ilerideki bölümlerde Charles Widmore’a da zaman ayırlamaları gerek.

Telekinesis demiş,

5 Mart 2010 @ 10:55

Dogen, Sayyid’in öleceğini falan tahmin edemez. Çünkü Sayyid’in aday olduğunu biliyordu. Black Smoke da adaylari öldüremiyor. Dogen bunu zaten biliyor. (Hugo’ya kendi yapamadığı gibi)

Adayların dokunulmazlığı var. Lütfen, hanımlar beyler böyle yorumlar yapmayın.

You know the rules. You can’t kill him.

Kural bu.

Lost son sezonuna geldi. Önceden kafasına göre takılabiliyordu senaristler. Bu kadar şikayetin nedeni son sezon olmasıdır. İsteklere cevap verecek zamanları kalmadı, bizde bu duruma sinirleniyoruz. Yani şikayet eden herkes haklı.

Bu kadar popüleritesi olmuş ve beklentisi yüksek bir dizinin yok son dakka golü, yok ters köşeye yatırırız gibi bir tutum sergilemeye hakları yok.

Ama elden ne gelir ?

Gaia demiş,

5 Mart 2010 @ 14:04

İlk adaya geldikleri zaman Jack e babası görünüp duruyordu onu takip edeyim derken az kalsın uçurumdan düşecekti ve onu kim kurtardı Locke!!! O hareketle güven oluşturmaya çalışan BS di bence o. Hatta bence baştan beri BS onlarla beraberdi ara sıra Locke olarak görünüyordu ve ara sıra da kendini takip ettirerek bizimkilerin ölmelerine sebep oldu, örn. Shannon a Walt olarak görünüp vurulmasına sebep oldu..
Ve Jacob da aralarındaydı diye düşünüyorum, belki Walt un köpeği şeklinde olabilir.. Sahilde ilk birkaç gün dışında fazla bir tehdit oluşturmadı BS onlar için, sadece aday olmayanlara saldırdı. Ve gene Locke onu yere doğru çeken BS dan çekinmedi, hatta kurtardılar diye kızdı, bana birşey yapmayacaktı dedi hatırlarsanız.

CabbaR bAbA demiş,

5 Mart 2010 @ 18:35

ismrliyimm demiş,

4 Mart 2010 @ 18:22

onu bunu bırakın da japonyada beyzbol oynanıyomuş onu öğrendik:)) sporunun beyzbol olduğu gibi bi yanılgıya düşmüşler. böyle bi mantık hatası losta yakışmıyor:)))

__________________________

Japonya’ da beyzbol ligi mevcuttur..

brc demiş,

5 Mart 2010 @ 23:55

hugoyu oynayan jorge garcia ile lost hakkında röportaj yapmışlar. Spoiler uyarısı varr az !!! isteyenler okusun baya faydalı bilgiler var :) http://spoilerslost.blogspot.com/2010/02/latest-spoilers-from-e-online-about.html#axzz0hLEtfRQp bi de ada nın 4 harfli bir şey olduğunu söylemiş .. tahminler gelsn =)

brc demiş,

5 Mart 2010 @ 23:56

yannız hatırlatmam gereken birşey var eğer ki jorge yapımcılar tarafından yönlendirilip şaşırtmalı cevaplar vermediyse söylediği bi sözden bs in yalan söylediğini anlıyoruz.. biraz hayal kırıklığına uğradım =p

lostboat demiş,

6 Mart 2010 @ 11:50

ada=lost

HaSSaN demiş,

6 Mart 2010 @ 12:47

Seqhil haklısın, nasıl anlamıyorsunuz şaşıyorum… Jacop Nadis yı öldürmedi; SAYID i kurtardı o kazada… İlk günden beri (hala devam ediyor) demiyorlar mı kader vardır-kader bulundu-kaderini yaşayacaksın! O kazanın olması kader sayid de ölecekti nitekim adaya geldi 3-5 gün için de de öldü tıpkı desmond un charlie yi bir kaç kez kurtarması gibi ama sonunçta öleceksin demişti… Sayid de aynı durumda ve bu olacakları Jacop kesinlikle biliyordu ve herşey istediği gibi ilerliyor….

RaZoK demiş,

7 Mart 2010 @ 02:16

HaSSaN demiş,
Aynen yazdiklarina katiliyorum ama bisi daha eklemek istiyorum John`uda dokunarak kurtarmisti ve uzgun oldugunu soylemisdi… gene bir selikde john da öldü….

cicek demiş,

7 Mart 2010 @ 15:57

arkadaslar bi ricam var asagida yapicagim yorumlari dikkatli okuyun gercekten yorumlariniza deger veriyorum bu site benim icin onemli zamanim sinirli o yuzden birbirimize yardimci olalim istedigim yardim yorumlariniz

cicek demiş,

7 Mart 2010 @ 16:01

ece ve faradaya,,,,,acikcasi son dakikaya kadar sizin bu yaptiginiz turden yorumlari yapmaya cekiniyorum..dahha neyin ne oldugunu bilmiyoruzzz. bii hhatirlatmmmaaa benzerii julliieeettee yapilmisti eski esinin olumu ve kiz kardesinin tekrar kanser olup jacop tarafindan iyilestirilmesi hhafizalarimizi yoklayalim ne dersiniz cok benziyor degilmi…

cicek demiş,

7 Mart 2010 @ 16:02

seqhhill harikasin cok guzel bii yorumdu.

brc demiş,

7 Mart 2010 @ 19:35

sayidle dogen arasında geçen konuşmada şunu farkettim. altyazıda farklı çevrilmiş sanırım. dogen orda bana bi adam adaya gelmek koşuluyla oğlumu görebilceğimi söledi ama göremedim dedi. sayid de ona kim olduğunu sorunca jacob dedi.. yani bir kez daha jacob ın vaaatelerini yerine getirmediğini görüyoruz. sadece hatırlatmak istedim =)

ferfecir demiş,

8 Mart 2010 @ 00:43

Siyah duman veya Black Smoke veya BS dediğimiz karakterin adı : ESAU…

comrade demiş,

8 Mart 2010 @ 01:38

brc 4 harfli aklıma gelen ilk şey, hele ki şu son bölümden sonra hell (cehennem) benim.

comrade demiş,

8 Mart 2010 @ 02:09

4 harfli bir başka tahmin MYTH de olabilir. yani yalnızca bir efsane. gerçekleşmedi yada öyle sanılıyor. olanları jack kafasında kurguladı ve biz bunları izliyoruz. aslında gerçekte yaşadıkları hayat dışarıda yaşadıkları hayat. bunları sadece MYTH tahminimi desteklemek için yazdım o kadar. böyle olmamasını bende çok isterim tabiki :)

lostgirl demiş,

8 Mart 2010 @ 14:42

bencede adanın adı lost olmalı..

brc demiş,

9 Mart 2010 @ 16:33

hell güzel bi tahmin aslında ama e ve a harfi yok demiş hurley =p

karayel demiş,

14 Mart 2010 @ 13:39

ismrliyimm demiş,

4 Mart 2010 @ 18:22
dostum dogen ve oğlu amerikada yaşıyorlar jack oğlunun piyano çaldığı sahnede gördük bunu

Murat KayaoğLu demiş,

15 Mart 2010 @ 12:42

acaba dogen sayidi nie öLdüremedi.. ? bunu yapabiLecek durumdaydı..

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın