6×06: Dogen Sayid’i öldürmedi

lost_6x06_doghen

Bu bölümde, Sayid’i zorlu bir mücadeleden sonra deviren Dogen, onu öldürebilecekken, o esnada masadan düşen topu görüp de vazgeçmişcesine durdu. Sonra Sayid’i, Sayid’in deyimiyle sürgüne gönderdi.



Fakat bu sırada Claire’in Tapınak’a Siyah’tan haber getirmesi, Dogen’ı bu kararından vazgeçirdi. Sayid’i yanına çağırdı ve ondan Siyah’ı öldürmesini istedi.

Sayid’in Siyah’ı öldüremeyeceğini o da biliyordu. İstediği, Siyah’ın onu öldürmesiydi. Daha önce Jack’e verdiği zehirle yapmak istediği şeyi; Sayid’i öldürtmeyi istiyordu. Fakat Siyah’ın insanları kendi tarafına çekerek kendisi için bir ordu oluşturduğunu ve bu yüzden Sayid’i öldürmek yerine ordusuna katacağını hesaba katmamıştı.

Nitekim Siyah, Sayid’i ikna etmek için onu en zayıf noktasından yani Nadia’dan vurdu. Artık Sayid Nadia için Siyah’ın ordusunun bir parçası olmuştu.

Bölümün sonunda Sayid’i öldürmeyen Dogen, Sayid tarafından öldürüldü.

Peki ama Dogen neden Sayid’i kendisi öldürmedi? Öldürmedi mi yoksa öldüremedi mi? Acaba adanın kuralları gereği Dogen’ın cinayet işlemesi mümkün değil mi? Acaba Tapınak koruyucularının iyiliklerini kaybetmemeleri ve Tapınak’ın kötülüğün eline geçmemesi için böyle bir kural konmuş olabilir mi?

ninni

LOSTER X demiş,

4 Mart 2010 @ 10:53

Büyük ihtimal ile dogen ve yardımcısı sayid tarafından öldürüldü fakat, canlanabilirler, çünkü pınar içinde ikiside pınarın iyileştirme etkisi olduğunu biliyoruz. ki dogen geçenelrde yaptığı bir röportajda daha uzun süre oynıyacağını söyledi ki zaten dogen madem o kadar önemli kişiyse bu kadar basit bir şekilde ölmez..

CharLie demiş,

4 Mart 2010 @ 11:38

ztn o beyzboL Topunda bır sey war oqLunun anLattıgı hıkeye bır yalan olabılır ztn topta beyaz

alpdemirr demiş,

4 Mart 2010 @ 11:41

sayid’i öldürmedi çünkü taraflar birbirlerinin adamlarını öldüremez. çocuk bs ye onu öldüremezsin demişti (sawyer ya da richard)

lostlost demiş,

4 Mart 2010 @ 11:43

Dogen yere düşen oyuncak topu görünce saydi öldürmekten vazgeçti . öldürseydi :sanki oğlu tehlikeye girecekti.

bir soru sormak istiyorum 4. sezonunun finalinde paralı askerlerin liderini kim öldürdü hatırlayn varmı ? bu bölümde sayidin öldürdüğü mafya lideri 4.sezonda adaya gelen paralı askerleride yönetiyordu. eğer ordada sayid onu öldürdüyse buda kaderin bir şekilde tekrarlandığını gösterir beni 4.sezonun finalini seyretme zahmetinden kurtaracak varmı ?

mehmet demiş,

4 Mart 2010 @ 12:34

dogen pınarda öldü ama pınar sayid i iyileştirmediki su kirliydi zaten dikkat ettiysen dogen elini kesti sonra elini suya soktu ve iyilişmedi iyileşeklerini sanmıyorum ama sayid gibi kötü biri olarak gelebilirler belki..

ece demiş,

4 Mart 2010 @ 13:16

4. sezonunun finalinde paralı askerlerin liderini kim öldürdü hatırlayn varmı ?

Cvp : Ben, Benjamin lunis öldürdü diye hatırlıyorum. Kızının intikamını almak için. Hatta üzerinin gemiyi patlatmasını sağlıycak donanımın olduğunu umursamadan

Seko demiş,

4 Mart 2010 @ 13:38

4. sezonda parali askerlerin liderini Ben Linus oldurdu. Kizini oldurdugu icin cok kizgindi, oda adami bicaklamisti. Hatta john’da yanindaydi, - nabtin sen gemideki herkesi oldurdun demisti. Oda - ee nolmus yani demisti. Ondan sonrada zamanda yolculuk yapip adadan cikmisti. Hatirlamana yardimci olur bu bilgiler umarim.

ufuk demiş,

4 Mart 2010 @ 13:43

Anlamadığım şey tapınak neyin nesi?? neyin tapınağı ve kimi kimden korumak amaçlı yapıldı?

Siyahın (john) tapınağın etrafına dökülen küllerden dolayı içeri giremediğini biliyorduk yada öye zannediyorduk ama öle değilmiş? Dogen koruyormuş tapınağı.. peki kül neyin nesi?

Dogen ölünce siyah bi çırpıda içerideydi o zaman kül işi saçmalık mı oluyor…

Tapınak siyahtan korunmak amaçlı yapılmış olsun ( ki insanlar ondan kaçmak için oraya sığınıyorlardı ) o zaman neden dogen tarafından korunsun ki daha mistik bi şey gerekmez mi bunun için??

Anlatmak istedikleri siyahtan yani kötülükten korunmanın tek yolu insanın içindeki iyiliktir… insanlar kötülükten sadece iyi insanların fazlalığı sayesinde mi korunur felsefesi mi…ne kadar kalkan olusa olsun hepsini yıkar ama kalbinin temizliğini yıkamaz anlayışı mı….

Tapınağın aydınlanması lazım çünkü çok kullanıldı ve boş çıkması hiç hoş olmz….

metin demiş,

4 Mart 2010 @ 14:08

dogenin elindeki beysbol topu oğlunun…lock u getirirken ayakkabı muhabbeti vardı bi eşya olmak zorundaydı geri adaya gelirken…top o yüzden var…

muhammed demiş,

4 Mart 2010 @ 14:08

dogenın, sayidin siyahı öldüremeyeceğini zaten bildiği ve bilerek gönderdiği yazılıyor bence öldürememesinin nedeni ona konuşma dırsatı vermesidir sahneyi tekrar izleyin göreceksiniz “merhaba sayid” demesine izin veriyor zaten dogen sayidi gönderirken konuşmasına izin verirse çok geç olacağını en başta söylüyor…

lost2626262 demiş,

4 Mart 2010 @ 14:38

pınarın iyileştirme özelliği jacob öldükten sonra yok oldu Sayid nasıl canlandı derseniz bence onu flocke canlandırdı.Dogen ve yardımcısının geri geleceğini sanmam

ozan demiş,

4 Mart 2010 @ 14:49

bence dogen sayidin ölmesini istediği için yapmadı bunu çünkü hatırlayın dogen ilk bölümlerde jacke ancak onun isteğiyle olur demişti yani ilacı kendisi içmesi gerekiyorudu.. artı okadar iyi kung fu yapabilen bi adam sayide enden akrşı koymadı suda bence iki hareketle kolayca kurtulabilirdi..:s

ismrliyimm demiş,

4 Mart 2010 @ 18:26

haberdeki teoride hata var. dogen, flocke’un sayidi öldüremeyeceğini biliyodu. çünkü o bir aday. zaten claire ile konuşmasında; onun öldüremeyeceği birini yolla dedi ve dogen de sayidi göndermeye karar verdi. öldürse öldürse o öldürürdü ama olmadı maalesef.

CharLie demiş,

4 Mart 2010 @ 18:47

ewet ozan hakLı o adam suda bıLe oLsa Sayıdı yerdı bıLerek oLdu gıbı qeLdı bana +o topta bır sey war

aTAHAN demiş,

4 Mart 2010 @ 21:35

“”"…….Nitekim Siyah, Sayid’i ikna etmek için onu en zayıf noktasından yani Nadia’dan vurdu. Artık Sayid Nadia için Siyah’ın ordusunun bir parçası olmuştu…..”"”

burda dikkatimi çeken bişey var bu bahsedilen kişi Nadia değilde Shannon un olma ihtimali uokmu?? sonuçta oda sayid in kollarında öldü????

isim (gerekli) demiş,

4 Mart 2010 @ 23:15

Ben hala bu adadaki iyi taraf kim kötü taraf kim tam bulabilmiş değilim ..

Dogeninin oğlu ölüm döşeğinde iken ancak adaya gelmesi durumunda oğluna yardım edeceğini söyleyen s..s.. adaya getiren Jacobmu ?

Bizim lostilerin tapınağa ilk geldiği anı düşünün Dogen hepsini SORGUSUZ SUALSİZ SAYİDİ SOKTUĞU ALETE SOKMADAN öldürmelerini emretmişti bumu iyilik ?

Dogenin Sayidi kötülük bulaştı düşüncesiyle öldür(t)meye çalışmasımı iyilik ?

Bir zamanların Benjaminini düşünün… :) Hani o yıllarda Ben e hiçde iyi gözle bakmıyorduk .. Ne kötü biri diyorduk hep.. E ben Jakopgillerden değilmi ?

Bana göre bu adada iyi-kötü diye birşey yok..

Adadaki her bireyin içinde olması ve olduğu kadar iyilik ve kötülük var ..

Bana göre burda iyi-kötü (beyaz-siyah) mücadelesinden çok İKTİDAR mücadelesi var… Ve sadece Jacop-BS arasındada değil c.widmore u düşünün onun gibi adayı iyi bilenlerde jacop-bs haricinde bu adadaki iktidar mücadelesine ortak..

yaskalost demiş,

5 Mart 2010 @ 00:04

bence dogen olaylarin boyle gelisecegini biliyordu ama hangi zaman diliminde olacagini bilmiyordu bu yuzden sayid i oldurmedi ya da olduremedi

serena35 demiş,

5 Mart 2010 @ 03:11

Claire Dogen’e seni görmek istiyor dediğinde Dogen dışarı çıkacak kadar aptal değilim beni hemen öldürür dedi.Claire de ÖLDÜREMEYECEĞİ birini gönder ozaman dedi.BS Jacob’un adaylarını öldüremiyor Dogen bunun üzerine Jack ve Hugo’yu sordu hiçbirini bulamayınca elindeki tek aday(candidate)Sayid’i kullandı.Onu öldürtmek için değil BS Sayid’i öldüreyemeceği için gönderdi.

yasemin demiş,

5 Mart 2010 @ 10:03

muhammed demiş,
4 Mart 2010 @ 14:08

dogenın, sayidin siyahı öldüremeyeceğini zaten bildiği ve bilerek gönderdiği yazılıyor bence öldürememesinin nedeni ona konuşma dırsatı vermesidir sahneyi tekrar izleyin göreceksiniz “merhaba sayid” demesine izin veriyor zaten dogen sayidi gönderirken konuşmasına izin verirse çok geç olacağını en başta söylüyor…

bence burda yanlış düşünüyorsun dogen, siyah sayid le konuşursa onu ikna edeceğini biliyordu onun için konuşmasına izin verme hemen öldür dedi çünkü siyahın sinirlenip sayidi öldüreceğini umuyordu ama siyah ölmedi ve sonuçta yine sayidi ikna etti gördük

kayacan demiş,

5 Mart 2010 @ 18:48

paralı askerlerin liderini benjamin bıçak sokarak öldürdü

uqR! demiş,

6 Mart 2010 @ 00:17

Dogen sayidi öldürmedi çünkü sayid aday.

Tam öldüreceği sırada top düşüyor ve vazgeçiyor öldürmekten çünkü jacob dan msj geliyor.(Eğer öldürürsen oğlun da ölür gibi)

utku demiş,

6 Mart 2010 @ 20:58

aTAHAN demiş,

4 Mart 2010 @ 21:35

“””…….Nitekim Siyah, Sayid’i ikna etmek için onu en zayıf noktasından yani Nadia’dan vurdu. Artık Sayid Nadia için Siyah’ın ordusunun bir parçası olmuştu…..”””

burda dikkatimi çeken bişey var bu bahsedilen kişi Nadia değilde Shannon un olma ihtimali yokmu?? sonuçta oda sayid in kollarında öldü????

——————————————–
Doğru söylüyosun bahsettiği shannında olabilir.

brc demiş,

6 Mart 2010 @ 21:21

bence topun jacobla alakası yok. o sadece çocuğunu hatırladı. çocuğu da kendi yüzünden öldüğü için kötü biri olmamak adına sayidi öldürmedi.. illa fantastik şeyler olmak zorunda değil dizide ..

RaZoK demiş,

7 Mart 2010 @ 01:42

uqR!
guzel bir teori o topta bisi oldugunu biliyodum evet jakop bu sekilde uyarmis olabilir. Bu yorumuna katiliyorum.

fikri cutter demiş,

7 Mart 2010 @ 12:36

Benjamin’in kızını da öldüren onbaşı denilen ve 4 sezonda adaya giren askerlerin ekip başı adam, said’in abisini hırpalayıp yine said tarafindan vurulan yumurtayı da çok gıcık şekilde yiyen polat alemdar kılıklı adamın da ta kendisi.. ne iş?

ademmen demiş,

9 Mart 2010 @ 17:12

zaten adadaki olaylar ile paralel evren aynı konularda gidiyor gibi. bir şekilde insanların bağlantıları aynı kapıya çıkıyor. ve istediklerini şeylerin gerçekleştiğini görüyoruz. dogen ile jack in çocuklarının piano çaldığı salonda karşılaşması ve mutlulukları. nadia ile said in mutluluğu. ölen kişilerin aynı olması. gerçi adada ölenlerden eser yok. jack in hastanesinde clairin çocuk doğurması. clair in kate ile karşılaşması ki son bölümde oda gerçekleşti; bence paralel ile aynı seyirde hayatta kalanlar gidiyor. fakat hugo ve sawyer ortada yok paralel likte başlarına neler gelecek acaba…

ademmen demiş,

9 Mart 2010 @ 17:13

pardon hugo yu hatırladım. john a iş bulması için bir yere göndermişti. paralel de hayatı devam ediyor. sawyer yok galiba şimdilik bir tek…

Farziyettin demiş,

18 Mart 2010 @ 16:52

Hayır, Sayid Doganı öldüremeyeceğini bildiği için Locka çok güvendi ama Lock başarısız oldu malesef. Çünkü Sayid Lockun ne olduğunu Doganın topuyla görmüştü böylece Dogan suda yüzerken boğuldu ama bunu kimse bilemezdi.

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın