6×04 The Substitute

lost_6x04_locke_ve_sawyer_magarada

Bölüm Adı:
The Substitute

Yayın Tarihi:
16 şubat 2010


Yazan:
Damon Lindelof & Carlton Cuse

Yöneten:
-

Oyuncular:
Naveen Andrews Sayid rolünde
Henry Ian Cusick Desmond rolünde
Jeremy Davies Daniel Faraday rolünde
Michael Emerson Ben rolünde
Matthew Fox Jack rolünde
Jorge Garcia Hurley rolünde
Josh Holloway Sawyer rolünde
Yunjin Kim Sun rolünde
Ken Leung Miles rolünde
Evangeline Lilly Kate rolünde
Elizabeth Mitchell Juliet rolünde
Terry O’Quinn Locke rolünde

lost_6x04_locke_sandalyeden_dustu

lost_6x04_richard_yakalandi

lost_6x04_locke_kovuldu

lost_6x04_sawyer_iciyor

lost_6x04_hurley_locke_ile

lost_6x04_jacob_un_ufakligi

lost_6x04_locke_mezara_koyuluyor

lost_6x04_sawyer_locke_ile

lost_6x04_locke_sawyer_terazi

lost_6x04_magaradaki_rakamlar

Süleyman demiş,

17 Şubat 2010 @ 16:39

6 sezondur aradağımız cevabı aldık sanırım.Neden bu adadalar diye düşünüp durduk neden kurtulamıyolar neden geri dönmek zorunda kaldılar? Sonunda öğrendik ki bunlar adaylarmış sıradaki Jacob’ı belirleyecek bir yarışmaymış aslında. Büyüksünüz senaristler heralde bu çok az kişinin aklına gelmişti.

selçuk demiş,

17 Şubat 2010 @ 16:43

Bence o Aaron. claire’yla aaron’un kaderi, Fransız kadın Russo ve Alex gıbı olabılır.

claire de aaronu arıyodur.tahmınımce

Bilgehan KALKAN demiş,

17 Şubat 2010 @ 16:43

Linkleri var mı? Altyazılar tam çıkmadı.

JacK demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:00

ama neden özellikle onlar getirilmiş, bununla ilgili birşey demiyorlar, bu da en az adaya getiriliş nedenleri kadar önemli bence, çok da güzel bir bölüm değildi..

LOST_10815 demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:11

siyahH ın james e bukadar kolay söyleyeceğini hiç sanmıyordum cevapları bir kaç bölüm sonra söyleyeceklerini sanırdım yine şaşırdığım için çok mutlu oldum : ) işte lost farkı bence bu.BANA KALIRSA BU BÖLÜM OLDUKÇA TATMİN EDİCİYDİ…

JacK demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:15

birkaç şey daha ekleyecem; gereksiz, anlamsız sahneler vardı, tıpkı diğer bölümlerde olduğu gibi, şöyleki:
-John Lock mağraya girdiğinde beyaz taşı alıp atıyor, ne gereği var şimdi bunun senaryoda
-Aksi, başına buyruk James, itiraz etmeden John Lock ın lafına güvenip evden çıkıyor
-Elania Ben in lafına güvenip Jacob ın küllerini alıp çantasına koyuyor, ne kadar da safmış..
-Richard ödlek gibi davranıp ormanda çalıların arkasına gizleniyor..
-Madem Elania ekibinin lideriydi, içerdeki kavgaya o niye gitmedi, senaristler onu sırf dizide tutabilmek için onu sonradan içeri girdirtiyor, bu da olmamış..

Bunun gibi birçok şey var işte..

Gelelim yorumlarıma, bence klei russonun kaderini yaşıyo, ama neden böyle anlam veremedim, ortalıkta dolaşan sarışın çocuk da aron.
-

fikir demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:24

Kurye getiren çocuk Walt mıydı?

Okanca demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:24

Uçak düşmeseydi ne olurdu sahneleri beni çileden çıkardı. Acayip derecede sıkılıyorum o sahnelerde. Fragmanlarda önemli sahnelerin çoğu verilmişti zaten bunlarda olayı iyice televizyon dünyasının nasıl yürüdüğüne çekti. Paraya ve reklama bakıyorlar artık tamamen…

fbybk burak demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:31

resimdeki sarışın çocuk kesinlikle jacop mu aaron da olabilir gibi geldi bana

Hüseyin demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:38

Süleyman demiş,

17 Şubat 2010 @ 16:39

6 sezondur aradağımız cevabı aldık sanırım.Neden bu adadalar diye düşünüp durduk neden kurtulamıyolar neden geri dönmek zorunda kaldılar? Sonunda öğrendik ki bunlar adaylarmış sıradaki Jacob’ı belirleyecek bir yarışmaymış aslında. Büyüksünüz senaristler heralde bu çok az kişinin
aklına gelmişti.

Ben 6 sezonu bu kadar basit bir cevap için izlemiş olamam sanmıyorum tek sebeb bu olsun.Kahrolası rakamlar yine karşımıza çıktı.İyi bir bölümde savaşta sawyer ın kimin yanında olacağını öğrendik böylece ama hala kimin iyi kimin kötü olduğu bile net değil

2323 demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:45

Öncelikle çok güzel bir bölümdü Jacob Richard a adaylar hakkında birşey söylememiş ilginç! James Locke olmadığını anladı güzel bir sahneydi.Kutu şirketinin Reyes in olduğunu tahmin ediyorduk zaten.Ve adada bir çocuk gördük ben daha öncede söylemiştim bilen bilir Aaron ın çok önemli olduğunu ve Jacob ın adada doğanların kılığına yada vucuduna girebileceğini daha Aaron ın içindemi değilmi yada o çocuk Aaronmı bilmiyoruz ama bence çocuk Aaron ve jacob o çünkü kuralı hatırlattı onu öldüremezsin dedi James ten söz etti yani jacob ın adaylarını kutsadığı kişileri öldüremiyor bunu anladık.Ve locke rose la karşılaşıyor rose kanser bunu görüyoruz.Black smoke tutsak olduğunu söylüyor ve tutsak olmadan önce onunda insan olduğunu ihanete uğradığını ve sevdiği birini kaybettiğinden bahsediyor.Black smoke un locke şeklinde kalacağını öğreniyoruz şekil değiştiremeyeceğini.Ve tabi birde Locke Helen la birlikte ve helen benim ailemi alıp seninde babanı felan diyor ilginç!.Yine Black smoke un siyah taraf olduğu vurgulanıyor.Aday olduklarını öğreniyoruz ve sayıların anlamları Jacob ın adayları olduğunu anlıyoruz 4-Locke 8-Reyes 15-Ford 16-Jarrah 23-Shephard 42-Kwon’Lar (Bence ikisi birden) Bunların adanın koruyuculuğunu almaya aday olan kişiler olduğunu öğreniyoruz.Benjamin le Locke un karşılaşması Avrupa Tarihi öğretmeni olmuş.Black smoke tarafına James i çekiyor.

fikir demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:47

Rakamların ne olduğunu da öğrendik.

orkun demiş,

17 Şubat 2010 @ 17:58

http://www.indivx.net/lost-6-sezon-4-bolum-turkce-altyazi/

altyazılar burada var arkadaşlar

cansu demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:06

o çocuk jacop un oğluydu.zaten bi oğlu olduğu soylenmiştii ama ben bizimkilerden biri olur die düşünmüştm demekki deil.iliana da manitasıydı heralde…

xDooMx demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:11

O çocuğun saçı gözleri Claire benziyor bence Aaron o çocuk.

Ouzy demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:14

Altyazı linki: http://divxplanet.com/sub/s/157055/Lost.html

Tam olarak 6 sezondur aradığımız cevap denemez, Desmond düğmeye basmayı unuttuğunda “tesadüf” sanmıştı(k)m ama Desmond’a düğmeyi bastırtmayan Jacob idi demek ki.

O çocuk kimdi bilmiyorum ama siyah dumanın Sawyer’ı öldürmesine ve onun kılığına girmesine engel oldu.

Tabii ki hâlâ bir çok soru var cevaplanacak. Güzel bir bölümdü, bundan sonra da sonuna kadar böyle gider artık. Daha Faraday’ı görmedik, 3. bölümde Claire’la karşılaşmanın sonucunu da bir sonraki bölümde göreceğiz sanırım.

2323 demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:15

Birde aklıma kate neden yok o geldi şuanda (acaba bi şekilde sawyer yada jack le evlenmiş olabilirmi sawyer olmazda jackle evlendimi bi şekilde nasıl olduğunu bende bilmiyorum kwon yadığı ve jinle sun nın evli olduğu gibi shephard da kate ve jacki kastediyor olabilirmi ?

Ouzy demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:22

Ayrıca, bölüm isimleri heyecan verici;

05. Ligthouse (Deniz Feneri)
06. Sundown (Gün Batımı)
07. Dr. Linus
08. Recon (Yeniden Dolandırma)
09. Ab Aeterno (Latince; “Uzun Süredir” belli ki Richard hakkında)
10. The Package (Paket)
11. Happily Ever After (Sonunda Mutlular)
12. Everybody Loves Hugo (Herkes Hugo’yu Seviyor)

Sonraki bölümlerin isimleri açıklanmadı henüz.

Lost--> demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:23

O Çocuk Jacob Büyük İhtimal Çünkü Kurallar Dedi ve Aaron Olup İçine Girmiş Olabilir Ama Aaron O Kadar Büyümüşmüdür?
İlananın Söylediği Önemli Birşey Blacksmoke Artık Başkasını Şekline Giremeyecek Belkide Girmemiştir Sadece Locke Olarak Kalacaktır Bu Aslında Dediğim Gibi Önemli Çünkü Ölen Herkesi Artık Blacksmoke sanıyorduk :) Jamese Herşeyi Söylemesi Tuhaf Ama Jamesin Gitmek İstemesi Blacksmokenin İşine Yarayacağı İçin Söylemiş Bence.Richardın O Kadar Uyarısına Kulak Asmadığına Göre Jamesin Balcksmokenin yani kötülerin tarafında olacak gibi.tapınaktakiler iyi herhalde. Bölümü Beğendim Güzeldi.Bundan Sonrasıda Güzel Olacak Gibi.

Ouzy demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:33

Benim aklıma gelen sorular şimdilik bu aşağıdakiler. Ama eminimki ilk 5 sezonu baştan izlesek çok fazla soru buluruz.

Locke’ı Jacob mı iyileştirdi? 108 dakikada bir neden o düğmeye basılıyordu, gerçekten kaza ile mi ilgili? Desmond ve Rousseau da aday mıydı? Richard’ın neden yaşlanmamasından falan hiç bahsetmiyorum bile.

Hatırlayan vardır. Geçen sezon Locke çarkı çeviriyor ve sonrasında bir hastahanede mi ne uyanıyordu (yanlışsam düzeltin lütfen), yanında Widmore vardı ve Widmore dedi ki “Hiç değişmemişsin, sence en son ne zaman görüştük?”; Locke “10 dakika”; Widmore seneyi söyledi mi bilmiyorum ama ne dediği pek önemli değil zira Widmore’a göre 40-50 sene olmuş belli ki. vs. vs.

Reen1903 demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:39

abi diziyi dogru düzgün izleyin ya… ouzy hala diyon ki bs sawyerın kılıgına gırcektı yahu iliana ne dedi artık yüzünü değiştiremicek demedi mi töbe ya :@

2323 demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:50

Şöyle bir ihtimal varmı sizce Jacob öldüğü için gösterdikleri uçağın düşmemiş hali ve yaşamlarında dokunamadı jacob öldürüldüğü için ve aday yapamadı.Bize Jacop olmazsa ne olurdu ? bunu gösteriyo olabilirlermi ? Ve gösterdikleri kaderleri değişmezdi yine bi şekilde karşılaşıyorlar.(Ama farklılıklar var tabiki)

melda demiş,

17 Şubat 2010 @ 18:58

ya harika bi bölümdü kesinlikle sonunda şok oldum çok az kişinin aklına gelmiştir yeni jacob olabilecekleri sonunda numaraların ne olduğunu da gördük o kadar merak etmiştik ve adaylar arasında kate yoktu:):):)

Ouzy demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:02

Ya arkadaşım tamam Ilana öyle dedi de niye öyle dedi çünkü “kurallar” var. Eğer siyah duman Sawyer’ın kılığına girmeyecekse niye Sawyer’ı öldürsün?

Düzgün izleyin demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:09

Ya arkadaşlar nasıl dizi izliyorsunuz :S Aaron adanın dışında ve tekrar geri gelmedi . Şuan ona Claire’ın annesi bakıyor ve daha 4 yaşında. Siz gidip o çocuğa nasıl Aaron dersiniz. Belli ki o çocuk Jacob veya Jacob’ın oğlu.
Ouzy seninde hafızan kötü malesef. Locke çarkı çevirdikten sonra Tunus’a ışınlandı. Widmore çarkı çevirenlerin tunustan çıktığını bildigi icin oraya kamera yerlestirdi ve Locke’ı o sekilde buldu. Sonra ona benı en son ne zaman gordun dıye sorunca 4 gün önce dedi.

Yusuf demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:20

arkadaslar bu numaralar karakterlerimizin uçaktaki koltuk numaraları da olabılir mi aynı zamanda cunku 2. sezonda havalımanında ana lucıa ve jack konusurken otruduğu yeri s0rmustu jack sanırım 23 F mı ne oyle bısı dedı yanı shephard da 23 numara bu numaralar lostilerimizin ucaktaki koltuk numaralarıdır bence :)

ABC demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:23

madem kate aday deil nie onada dokundu??
ve o ormanda dolaşan çocuk kim?

sadece bazı sorulara cevap geldi ama hala soru yaratıolar

KAŞIKLA VERİP KEPÇEYLE ALIOLAR!! :D

Süleyman demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:26

Blacksmoke’un birinin kılığına girmesi için öldürmesi gerekmiyo ki.Walt’un da kılığına girmişti ve o daha ölmemişti.

Cihan Ceyhan demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:42

Bölüm iyi sayılırdı yavaştan öğrenecez arkadaşlar merak etmeyin.Şimdi uçak düşmeseydi neler olacağını gördük ve tahminde edebiliyoruz.

1) Rose kanserdi.Adaya düştüğünde kanser tamamen yok oldu.
2) Hugo sanırım adaya düşmeseydi uğursuzluklar başını bırakmayacaktı ve parasız kalabilir,ölebilir.
3) Charlie görüldüğü gibi uyuşturucu almak istediğinde tuvalette baskı gördü paniğe kapıldı ağzına attı boğulurken Jack kurtardı sonra polisler onu götürdüler..
4) Claire’in çocuğu ölebilir veya kendisi ölebilir.Kate sonra bunu öğrenebilir.
5) Kate polisler tarafından hep kaçak yaşam sürebilir.
6) Jack babasını kaybetti cenazeye yetişemedi bu yüzden intihar bile edebilir.
7) Ve bu bölümde görüyoruz ki Locke Jack tarafından verilen kartviziti yırttı.Onu arayıp tedavi olsaydı belki iyileşebilirdi veya ameliyat olurken ölebilirdi.

Benim aklıma gelenler bunlar şimdi asıl konuya gelince bu özel bir ada Jacob ve Esau (Black Smoke) bölümden anladığımız kadarıyla yarışıyorlar ve bu yarışta önceden yazılan tarihler öncesi kehanet yüzünden bu Jacob bu kişileri seçti ve onları iyiliğe çağırdı.Ancak Esau bu adada tutsak ama tapınak onun evi (bu yüzden tapınakta defans hazırlıkları yapıldı) bu tapınakta evi olduğu icin eve ulaşırsa kötü taraf kazanacak anlaşılan.Benim teorim bu arkadaşlar :)

uzay demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:49

selam .JACOP HALA İYİ TARAF SORUN ŞU Kİ O MAĞRAYA O İSİMLERİ JACOP DEĞİL SİYAH DUMAN YANİ YENİ JOHN YAZDI VE ÖLDÜRDÜKÇE İSİMLERİ SİLİYOR AYRICA İLK SEZONLARDA CALAİRE RÜYASINDA JOHN NU Bİ GÖZLRİ SİYAH GÖRMÜŞTÜ BUDA ŞU DEMEK OLUYOR ÖNCEDEN BİLİNİYORDU JOHNUN BEDENİNE GİRİLECEĞİ HATIRLAYIN ..ADAYA GELİŞ SEBEPLERİ HALA BELLİ DEĞİL JOHN UN SOLEDİĞİ HERŞEY YALAN YAPMAYIN DAHA 4.BÖLÜM OLURMU HEMEN BELLİ GELİŞ SEBEPLERİ (AMA İLLANANIN TABUTU TAŞIRKEN BELKİ ADAY ODUR DEMESİ BUNUDA DOĞRULUYOR ASLINDA (LAPİDUSA DEMİŞTİ)…

uzay demiş,

17 Şubat 2010 @ 19:55

BENİM ANLAMDIĞIM NOKTA ŞU SİYAH DUMANI BEN NASIL KONTROL EDİYODU RİCHARD BİLMIOMUYDU SANKİ SİYAH DUMANIN NE OLDUĞUUNU NİYE BENE SOLEMİYOLARDI..

MMK demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:01

ya dikkat eden oldumu bilmem ama S06-E04 15:48 de karaduman görünüyör.işler iice karıştı

locke jack demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:17

o çocuk aaron olamaz aaron adada deil çocuk jacobun oğlu
blacksmoke sawyer ı öldürmeyecek

Özgür Karaçam demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:23

Evet arkadaslar dikkatinizi cektimi bilmiyorum ama, mağarada adlarının başında 4 8 15 16 23 42 numaralari wardi. örneğin 4- Locke 15-Ford 16-Reyes 42-Shephard(bundan emin değilim) gibi..

Bunada dikkat edin..

sadullah demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:24

Bu diziyi bu yüzden seviyorum hiçbir tahminim çıkmıyor ve şaşırtmaya devam ediyor fakat uzun süredir ilk defa büyük bir soruya cevap verdiler

2323 demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:24

Bir teori daha var Ormandaki çocuk Aaron değil Jacob ölümsüz ve yeniden doğdu illana küllerini topladı o küller Black smoke un geçemediği küller olabilir.Devamlı (devamlı derken ölecekse) yanarak ölüyor jacob, sonrada hızlıcada büyüyor şimdide bu olmuş olabilir.(Anka kuşu gibi oldu sanki :) ) Ama Aaron özel bir çocuk o olabilir diyorum ben hala daha çabuk büyüyor olabilir mesele yaşsa lost bu belli olmaz.
-Düzgün izleyin, nickli arkadaş eğer ortaya bir fikir atıyorsan çocugun Aaron değil jacob yada jacob ın oğlu olduğunu düşünüyorsan bununla ilgilide bi açıklaman ve teorinin olması lazım kardeş.Aklında bulunsun…-

Ersin demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:24

Bence “Kwon”, “Jin Kwon”. Çünkü listedeki diğer kişilerin hepsi erkek.

orrin104 demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:28

millet sizce küçük çocuk black smoke’a onu öldüremezsin derken jacoptanmı bahsedio yoksa sawyerdanmı? sawyerdan gibi gözüküyo ama yine bi kelime oyunu olabilrmi?? eğer sawyerdan bahsediosa neden öldürmedi??? bu arada bizimkilere verilen numaraların bizim şu meşhur rakamlarla ilgisi olabirmi??

2323 demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:33

Yusuf Arkadaşım bir yere kadar doğru dediğin sadece 3 kişininki tutuyor senin dediğine göre

9E - Boone Carlyle
9F - Shannon Rutherford
15D - James Ford
16A - Sayid Jarrah

20G - Hugo Reyes (also purchased a ticket for the adjacent seat)
23B - Dr. Jack Shephard
23C - Harold Wollstein
23D - Rose Henderson
23E - Bernard Nadler
24D - John Locke
27G - US Marshal Edward Mars
27H - Kate Austen
29C - Charlie Pace
34A - Michael Dawson
34B - Walt Lloyd
42F - Ana Lucia Cortez

Reen1903 demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:37

cihan ceyhan hayal gücünü tebrik ediyorum arkadaşım.

hugo adaya düşmeyeseydi uğursuzluk peşini bırakmıcaktı diyosun da adam kendi dedi dünyanın en şanslı insanıyım diye.

charlie baskı gördü ağzına attı demişsin.orda mıydın kardeş?

4) Claire’in çocuğu ölebilir veya kendisi ölebilir.Kate sonra bunu öğrenebilir.

Buna zaten yorum bile yapmıyorum süper ötesi bi hayal gücü.

Jack neden intihar ediyo onu nerden çıkarabildin helal diyorum.Locke için ameliyat esnasında ölebilirdi demişsin şuan ağzım açık kaldı ne diyeceğimi bilemiyorum.

goztepelee demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:39

17 Şubat 2010 @ 17:24

Kurye getiren çocuk Walt mıydı hayır değildi

Ugur demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:40

4 8 15 16 23 42

Sayıların ne olduğu ortaya çıktı.Mağarada Duvarda Yazan İsimlerin Numaraları Bunlar.Geriye Kalıp Savaşacak İnsanlar…

Ugur demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:43

4 Locke
8 Reyes
15 Ford(James)
16 Jarrah
23 Shephard
42 Kwon

Not : Yanlız Locke un üstünü karaladı siyah duman..

lostt da lost demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:46

arkadaşlar bana göre pek de bir cevap değildi. nedir yani saçma asıl cevap verılmesı gereken ula bu jacop kım oluyorda dokundugu ınsanın kaderını etkılıyor tanrı mı bu adam asıl bunu acıklasınlar.. bence o yazıları oraya kara duman yazdı daha önceden kurgulamıs olabılır bu planı sawyerı yanına cekmek ıcın ki başarılı oldu da.. o sarı saçlı çocuk da büyük ihtimal jacop ve ya oğludur.. yani bazen diyorum 6 sezonumu heba edecek şu senarısıtler ılgı cekelım dıye abarttlıar da abarttılar şimdi de cıkamıyorlar işin içinden ..

ben hep jack kilit adam diye düşünmüşümdür sanki herseyı onceden 1.1. bolumden bılıyordu uyandı ve uyanır uyanmaz herhangı bır ses duymadan sahıle dogru kosdu ve hemen yolu buldu.. ama bu senarıstler işi götürüp dine baglarlar beklenırr kötü bir bölümdü bir de şu ucak dusmeseydı kısımları çok sıkıcı

Fatih A. demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:48

Locke uçurumdaki mağaraya girdiğinde terazi tam dengede duruyor. Dikkat ettiyseniz bir kefede siyah taş, bir kefede beyaz taş var. Locke beyaz taşı alıp denize fırlatıyor. Doğal olarak siyah taş yukarı çıkıyor, yani şu meşhur siyah adamın büyük ihtimalle locke’ın içinde olduğu (ya da ortak oldukları) teorisi bir kez daha kanıtlanıyor.

Büyük ihtimalle bu durum savaşın habercisi.

goztepelee demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:48

peki kate neden aday değil bir fikri olan varmı yani katein isimi neden yok mağarada yoksa o olabilirmi adanın korucusu

gurthsul demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:51

benım merak ettıgım dızıde olecek kısılerın kım olacagı cunku senarıstler dızıde ıkıden fazla olum olacagını soyluyordu.ve boş bır bolumdu gereksız sadece sayıların ne oldugunu ogrendık.bence dızıın sonunda jack noktayı koyacak.bır dıger konuda dıger hayatlarında john nasıl sakat kaldı baabsıyla arası ıyı olduguna gore başka bır sekılde sakat kalmıs olmalı.ve ayrıca karaduman cocukla karsıalstıgında jhonun meshur lafını tekrar ettı.bana ne yapacagımı soyleyeemssın sanırım bazı seyler hıc degısmıyor ölse dahı:) her ne olacaksa jack dızının sonunda kaderı yenıden yazacak ve ada yanardag patllamasıyla suyun altında kalacak cunku bır yanardag patlamasından bahsedılıyordu ve cok onemlı bır yer tutacakmıs belkı heykelde oyle yok olacak.

benjamin demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:54

en iyi sahne j.locke’un gömüldüğü sahneydi.. benjamin’in -”onu öldürdüğüm için çok üzgünüm” demesine ve lapidus’un -”katıldığım en acayip cenaze töreni” şeklinde kendi kendine söylenmesine koptum.. :))

amex demiş,

17 Şubat 2010 @ 20:57

yavaş yavaş dizi aydınlanmaya başladı jarrahı göstermediler bu bölümde

Lost26 demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:02

Güzel bir bölümdü bnce hiç olmazsa bi kaç bişey öğrendik
Sonnda rakamlarıda öğrendk ama yine bi sürü soru cıktı ortaya :s
O çocuk Aaron olamaz cnkü o adada bile diil ve daha bebek ..
Jacobla Katede karsılastı ama onun ismi orada yoktu :S
ve Desmond sayıları girmedğii sırada o sayılarda olan kişiler adaya geldi .. bu bir tesadüf mü ?
Ve sonra Jack’in numarasıyla , uçaktaki koltuk numarası aynı .. Buda mı tesadüf ?
Kwon’larda bnce Sun ..

Lost26 demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:05

Helen , babanıda alıp Vegas’a gdip yıldırım nikahı kıyarız diyrdu .. :S John’un babasyla arası ne zamndan beri iyi :S :D

coycoy demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:09

magaradaki yazilip cizilen resimlerden anlasiliorki bu senaryo daha once defalarca tekrarlarnmis…hatta bs de solemisti hep ayni sey olur die gelirler yakarlarlar yikarlar falan gibisinden biseyler demisti…

Ersin demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:10

Hatam varsa düzeltin. Bu sezon 6. Bölümün ismi “Sundown”. Bence Sun merkezli bir bölüm olacak. Belki de ölecek kişilerden biri Sun. Başlığında “Sun” geçen bunun dışındaki tek bölüm olan “House of the Rising Sun” bölümünün merkez karakteri Sun idi. Bu bölümü fazla hatırlamıyorum. Acaba “Down” kelimesi “ölmek” gibi bir anlamda kullanılabilir mi?

Ayrıca tekrar ediyorum: Listedekilerin hepsi erkek. Kate’nin olmaması şaşırtıcı değil. Kwon da aynı şekilde Jin Kwon.

shefx demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:25

benim merak ettiğim konulardan birisi de; richard sawyer’a locke’ın onu öldüreceğini söylemişti…yani richard locke dan tırsıyordu… neden???ve sayid nasıl dirildi?

gurthsul demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:26

http://www.youtube.com/watch?v=hY3QHjnn4SQ&feature=related lostla ılgılı ılgınc bır vıdeo ızledım ve baygı ılgınç buldum

uqR! demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:28

Bence,
1-Kwon’lar ya evli iki kişi yada jin çünkü diğer adaylar erkek adayı bir bayan yönetemez diye bir kural vardır belki : ) yada
2-Kate’in isminin yazmaması adaylardan biriyle evlenecegini gösterir Kwonlarda oldugu gibi eğer böyle değilse jacob kate’i niye kutsadı??
3-Magaradaki terazi adadaki güç dengesini gösteriyordu jacob ölünce güç BS ye geçti.
4-BS nin evi anladıgım kadarıyla tapınak değil ada dışına çıkmak istiyor
5-BS nin amacı adayı yönetecek adayların hepsini öldürmek ve ada dışına çıkmak ama bu adayları kendi öldüremiyor çünkü belli kurallar var
6-Eli kanlı bebe bence Jacob’ın küçüklüğü(içinde jacob var) BS onu görünce tırstı ve bu bebeyi sadece kutsananlar görüyor
7-Adayı yönetecek olan kişi bence Jack çünkü kanında liderlik özelliği var zaten adının anlamı da
8-Jack hapı agzına attıgında tapınak liderinin niye tırstıgını anladık çünkü jack bir aday ve ada için çok önemli aday sayısı azaldıkça BS nin şansı artıyor

metoor demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:29

final sezonu tüm bölüm adları yayınlandı…
eksik olan bölümler bunlar:
13 - The Last Recruit - (Son Vardiya” veya “Son Üye)
14 - The Candidate - (Aday)

typwolizer demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:33

bu sezonda da herşeyin açıklanmayacağı konusuna katılıyorum. %100 açıklama yapamazlar çünkü abartılan ve gereksiz şekilde rating yapsın diye uydurulan o kada çok olay var ki bence. ama şu olabilir. bu dizinin kitabı senaryonun adam gibi özeti gibi belki iyi satış yaparlar. dizi bitince mumları sönecek çünkü. kaç senedir iyi ekmek yediler.

Realmardinli demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:46

Ya benim kafam karıştı. Bunlar tekrar nasıl buluştular. Yani Adadakiler 1977 yılında diğerleri 2007 yılında değilmiydi. Patlamadan sonra 2007 yemi geldiler (Bu arada patlama oldumu şu kadının hidrojen bombasının yanına düştüğü zaman). Bu arada o çocuk bence jacop. Aaron adada değildi belki gelmiştir bu adada her şey oluyor. Ama black smoke “bana ne yapıp ne yapmayacağıma karar veremezsin” demesinden jacop olabileceğini düşündüm. Öldü ama ölümsüz olabilir…

Realmardinli demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:53

Bu arada iliana black smoke için artık değişemez dedi. Ama sawyer’ın yanına gitmeden önce siyah duman geziyodu..

doruk28 demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:55

bence dizide en en önemli soru kim yeni jakop olucak ?

8 Reyes
15 Ford(James)
16 Jarrah
23 Shephard
42 Kwon

5 aday var gibi duruyo james ve sayid olmayacağı kesin gibi kwon bence jin jinde olmayacağını düşünüyorum hugo ve jack en büyük adaylar ama jack bir adım önde :) dizinin sonunu sadece jack biliyor sonunda da %90 jack yeni jakop olucak ve adayı korumaya başlıcak …

birde sahte lock ‘ un çoçuğu görünce korkması adada daha büyük güçler olduğunu gösteriyor cocuk bence aeron değil çocuğun kim olduğunuda açıklıyorum :) gördüğümüz cocuk uçakta kız kardeşiyle adaya düşen küçük cocuk oda sarışındı ve aradan o kadar zaman geçince büyümeside normal aeron olma ihtimalinden yüksek en azından birde öldüremezsin dediği isim’de richard albert …

öjbmkbmbm demiş,

17 Şubat 2010 @ 21:57

bakın arkdşlar aaron jacob un oğlu bence bu claire le ilşki ye giryo sonra bi çocukları oluyo sonra jacob bunları terkedyo ve sonra bunlari bilerek adya gtryo çünkü claire ve aaron nedn önemli olsun ki bu açklaa bence mantıklı geldi bana haa bu insanlar gibi ilşkye giryomu dersnz grydr NEDN OLMASN lost bu :D:D:D

Murat demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:00

Sayıların ne olduğu anlaşıldı diyen arkadaşları kınıyorum . Hiçbir şey anlaşılmadı bence.

lOSTFAN.NET demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:03

Arkadaşlar Bence Bu Locke James i Kendi Yerine Koyacak Ve Kurtulacak Bu Adadan =))
Nasıl Jacob Kendi Yerine ADayı Korumak İçin Aday Getiriyorsa Buda Öyle Yapar Dikkat Ettimde Sawyer Nasıl Kutulacağız Diyor Locke Da Birlikte Diyor Çok İstiyosa Kendi Tek Başına Gitsin Çarkı Çevirsin ;)

aaquencas demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:09

önceden uyarmış olmak adına s6 e4 ü izlemeyen okumasın!!! gerçi bütüne ait spoiler içerir…

4- Locke
8- Reyes
15- Ford
16- Jarrah
23- Shephard
42- Kwon çiftinin jin olanıdır derim ben…adayların geri kalanı gibi erkektir. ve ajira yla gelenlerden sadece sun’ın 77 ye gidememe sebebidir.jacob ın ölürken “geliyorlar” dediği adaylardır.kate de bu listede değildir.teee 3.sezonda korsan kılıklı mikail in dediği gibi kate “not even on the list” dir.

locke kılığındaki siyahlı onca şeyi anlatmıştır sawyer’a çünkü ya onu dediği gibi adadan çıkmak için kullanacaktır(belki başta ajirada olduğu gibi ekibi toplamak gerekiodur)ya da malum adayları teker teker ortadan kaldırmak niyetindedir.locke zaten öldü.üstünü de çizdi.sawyer ı kafaladı gibi.sayid de bir tür hastalık var denildi tapınaktakiler tarafından.bu da belli ki siyahlının işidir.

aynı hastalık clarie de de varmış.ya da vardı.bilemioruz su an.ama bu kızı yanına alan ilk kişi de babasıydı zaten.o zmn baba shepard da siyahlıdan mı yana?ilana klübeyi yakarken jacob ın uzun bir süredir orda olmadığını orda başka bir şeyin olduğunu söylemişti.ilana pek bilmiyor siyahlının nimetlerini heralde.linus un dediklerini ilk kez duyar gibiydi.

bir de locke kılığındaki siyahlı sawyer a 3 seçenek var dedi ya.biri de bu adadan gitmekmiş.sanırım 5.sezondaydı jack’in dedesi ray le tanışmıştık.çok gizemli ve üstü kapalı bi şekilde adadan bahseder gibi olmuştu.belki o da adadaydı bir zaman.ve belki o da adaydı.ama o adadan ayrılmayı seçti.o yüzden christian geldi onun yerine.ama o da bi şekilde jacop ın planladığı gibi olmadı ve siyahlıdan yana oldu.o yüzden jack e güveniyo şimdi.

yani bir şekilde aday olayı net açıklandı.bazı şayler yerine oturdu gibi…sayid,jack,sawyer,jin,locke ve hugo…zaten ilk olarak bir önceki bölümde de hugo nun sanıldığından daha önemli biri olabileceği miles tarafından belirtilmişti (tapınkatakiler hugo’yu liderimiz sanıyorlar demişti sayid’e).

benim asıl kafamı kurcalayan; locke o sarışın çocuğa (aaron da olabilir jacob’ın çocuk hali de,ya da her ikisi de…) “bana ne yapamayacağımı söyleme” derken bildiğimiz locke gibiydi.bunu da baya bi vurguladılar.o cümle sadece bu bölümde 2 kere siyahlı locke 2 kere de paralel evren diye tabir ettiğimiz zamandaki halen sakat olan locke tarafından kullanıldı.boş yere değildir heralde diye düşünüorum…

sargon demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:20

sonunda az da olsa merakımızı bi nebze dindiren bir bölüm izledik..çok beğendim..ama klasik olarak yeni sorularla karşı karşıyayız..
benim aklıma takılanlar..
kate’in isminin olmamasının sebebine gelince..ben de biriyle evlendiği fikrine katılıyorum..ya shephard ya da ford ismi kate-jack ya da james-kate için kullanılıyo..
ki 11. bölüm ismi ‘Happily Ever After (Sonunda Mutlular)’
tahminim bunlar da kwonlar gibi ikili yazıldı..
ormandaki çocuk bence aaron..çünkü jacob ada dışındakiler gibi gözükemez diye bir kural olduğunu hatırlamıyorum..belki de direk kendisi değildir..sadece aaron gibi gözüküyordur..
locke’un babasıyla arası iyiyse kim tarafından veya nasıl sakat bırakıldığı önemli..ve bir dikkat edici husus da babası tarafından olmasa da yine birşekilde sakat kalmasıdır..done is done..!
olacak şeyler uçak düşmese de olcaktı gibi..ama bu herkes için geçerli değil.. (örnek reyes) kafa karıştıran da bu..
artık savaş çanları yavaş yavaş çalıyor..beni en heyecanlandıran olay da bu..
ve ufak bi mizahi anektod ekliyim ekşi ağzıyla..bu jacobla esau’nun durumu bana sagonun
‘melek bir yandan,şeytan bir yandan..’ sözünü hatırlatıyor.. :D
fikirlerimle ilgili hatam varsa lütfen düzeltin,yorumlarınızı bekliyorum..

aTAHAN demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:23

BENİMDE Bİ SORUM VAR MİCHAEL VE WALT NEDEN GÖZÜKMEDİ ONLARA NE OLDU??? TAHMİN YÜRÜTEBİLECEK.. HİÇ BİŞİ GELMİYO AKLIMA

zebani. demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:38

Güzel bölümdü.. Birçok sorunun cevabını aldık. Niye adaya geldiler, 4-8-15-16-23-42 ne gibi.. Fakat her zaman olduğu gibi yine soru işaretleri oluşturdu aklımızda. Ormandaki çocuk kim, Sahte John niye beyaz taşı attı, Kate niye listede yok gibi..
**Ayrıca benim şöyle bir fikrim var; Ilana Jacob’ın küllerini aldı, tapınağa gitmek istiyordu zaten. Ordaki o şifalı suyla (:D) Jacob’ı geri getirmeyi deneyecek olabilir. Düşüncelerinizi, düzeltmelerinizi ve yorumlarını bekliyorum. :)

zebani. demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:40

Ayrıca Jocak’a kurye getiren kişi sanırım o Diğerleri’ndeki zenci adamdı. Hani vardı ya John’ın bir ara şoförlüğünü yapan..

zebani. demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:41

Aman o John olcak, hızlı yazınca böyle oluyor.. xD

dirayet demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:44

Sawyer, şimdilik evet dedi kara dumana ama bu her zaman evet diyeceği anlamına gelmez. Sawyer, şimdiye kadar kimsenin adamı olmadı, son kararı hep kendi verdi. Ayrıca Kara duman’ın doğru söylediği ne malum !

karaduman demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:52

arkadaşlar bu diziden bi halt olmaz ne lan bu rakamların anlamı neymiş 3 yıl geçtikten, rakamlatın bi anlamı kalmadıktan sonra rakamları açıklıyolar ve cevap olarakta jacobın rakamlara takıntısı vardı yanıtını alıyoruz. bide dizide ön plana çıkıp akıbeti belli olmayan insanlar var örnegin widmoore , faradayın annesi, jackın babası, ve bunlar gibi bi çogu nolu belli deil. mesala widmoore bir anda dügümm onda gibiydi bir anda adam diziden yok oldu.. çok saçma bi dizi

Süleyman demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:52

Sayılar konusunda çok önemli bişey daha var. Jack, Sayid ve Sawyer’ın uçaktaki koltuk numaraları;

Sawyer=15D
Sayid=16A
Jack=23A

Mağarada ise 23-Shepheard / 15-Ford / 16-Jarrah diye yazmış Jacob.Bu bir tesadüf diyemiyorum artık çünkü bu sayıların artık tesadüf olmadığı dizi boyunca defalarca karşımıza çıktığından belli.

ada demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:58

mağaradaki terazide siyah ve beyaz taş iyilik ve kötülüğü temsil ediyordu jacop ölünce beyaz taşı denize fırlattı….

rakamlar güzel cevaptı ama hala rakamların ne olduğu belli değil (uçaktaki koltuk numaraları bile olabilir)

çakma locke o listeyi kendisi tutuyor öldürdüklerinin üzerini çiziyor

çocuk bence jacop sayidin tekrar dirilmesi ile alakalı olabilir

DESMOND BU BÖLÜMDE VARDI DK 21:09 demiş,

17 Şubat 2010 @ 22:59

ARKADAŞLR LOCKE IN İŞ BASVURUSU GİTTĞİ BÖLÜMLERDE ARKADA DESMONDIN RESMİ VAR SANIRIM. BAKIN Bİ YORUM ALALIM EN BARİZ 21:09 DA GÖRÜLÜO

gamzéé demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:03

bi’ kac sorumuzun cevabını aldık :) en azından sayıların ne anlama geldiğini öğrendik.bölümü cook beğenim… böyle devam ederse müthiş olur.
ayrıca black smoke’un attığı beyaz tas jacop idi ve o öldüğü için beyaz taşı denize atıyor diye düşünüyorum…

aaquencas demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:07

ben kate in adının yazılı olmamasının 3.sezonda mikail in dediği gibi zaten listede olmamasıyla alakalı olduğunu düşünüyorum hala.ve sun da değil listedeki jin.adaylar hugo, sayid, jack, sawyer, locke ve jin.hepsi erkek.zaten jacob sun ve jin e mutluluklar dilerken ikisine de dokunuyor ama jin in gözünün içine bakıor resmen.bu bölümün flashbackinde de gördük.ve bence ajira düştüğünde sun ın 77 yılına düşmemesi de bundan.jacop ölürken geliyor diye adaylarında bahsetti.hepsinin gelmk için bir sebebi var.jin de jacop ın dediği gibi gelicek çünkü sun a kavuşmak istiyor.o yüzden sun hedef gibi jin için.bir sebep.bu sebebi yaratan jacop zaten.

sayid in de yeniden dirilmesi jacob ın onu beden olarak seçmesi olabilir.5.sezon finalinin başında jacob ve siyahlının konusmasını hatırlarsak; jacob değişime inanıyordu.siyahlı ise bu inançtan yoksundu.baştan beri hep duyduğumuz “man of faith” ve “man of science” kavramlarını simgeliyor bu adamlar sanki.ve bgüne kdr kendi bildiğinden başkasına karşı çıkan sayid dirildikten sonra jack e sen ne dersen yaparım dedi.çünkü o sayid değil aslında.jack e güvenen jacob.ama siyahlının bir tür müdahelesi ile(suyun renginin bulanık olması) sayid de bir hastalık var.bu yüzden sayid de artık aday olamıyacak.belki de siyahlı bütün bu adayları ortadan kaldırmak istiyor bir şekilde..bn böyle düşünüyorum

MUTLAKA OKU demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:19

ARKADAŞLAR SAYILARIN ANLAMI ÇÖZÜLDÜ İŞTE. BAKSANIZA SAWYER ATEŞLE İSİMLERE BAKARKEN HİÇMİ FARKETMEDİNİZ ORDA BASKA İSİMLER VARDI VE ONLARIN YANINDADA RAKAMLAR VARDI VE ONLAR ELENMİŞTİ. JACOB BİZİM LOSTİELERİ ELEMEDİĞİ İÇİN RAKAMLAR ÖNEMLİ OLDU BUNCA ZAMANDR O RAKAMLAR BİZİM LOSTİELERİ TEMSİL EDİOMUS YANİ. DİKKAT EDİN DERİM ATIORM 78 NUMARADAKİ BİRİNİN İSMİ KARALANMASYDI O SAYI ÖNEMLİ OLCKTI.YANİ SAYILARIN NE OLDUĞU ORTAYA CIKTI İŞTE. KATE MEVZUSUNA GELİNCE DEMEKKİ ADAY DEĞİLKİ ELENDİ

darkomer demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:29

sahtelocke sawyerı direkt olarak öldüremeyeceği için merdiven tuzağını kullandı.Ama sawyer çetinçeviz çıktı.Götürdüğü mağara gibi yer de kendisine aitti ve öldürdüğü insanların isimlerini çizmekteydi.Önümüzdeki bölümlerde sawyerı kullanarak templedakileri oradan çıkartıp sonra öldürme yoluna gidecektir muhtemelen.

otto&chucky demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:30

Biz olaya farklı yönden bakıyoruz.bizim düşüncemiz öncelikle sarışın cocugu richard görmemesine ragmen sawyer gördü cünkü o da adaylardan bir tanesi.. ayrıca cocuk ilk göründüğünde kollarının kanlı olması dikkat çekiciydi.. arkadaşlar sizde dikkat edin cocugun bakıslarıyla jacobun bakısları birbirine cok benziyor bizce o sarısın cocuk jacobun ta kendisi..!
Eger locke black smoke’sa neden cocuğu yakalamak için bu gücünü kullanmadı çünkü cocuğa dokunamıyor hatta onun varlıgından korku ve endişe duymakta birde bana ne yapacagımı söyleme diyerek jacoba olan nefretini bir kez daha tekraRlıyor.
Locke’un intikam almak istiyor çünkü locke jacob tarafından adayı koruma görevi verilmiştir bu görev yüzünden de yıllardır adaya hapsolmustur.zaten film içinde ben bu bedene hapis oldum demektedir..(locke dediğimiz black smoke ) ve bu beden ve görevden kurtulmak için sırayla adayların hepsini öldürmeyi planlamaktadır ve özgür kalmak istemektedir.

meric demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:36

karadumanın Cerberus olduğundan eminiz…hatta 6.sezonun 2. bölümünde bramı öldürürken bile 3 başlı olduğunu tkr gördük…

Cerberus
Yunan mitolojisinde, Hades’in yönettiği, ölülerin bulunduğu yeraltının kapısında bekçilik yapan üç başlı köpek…Dev zincirlerle bağlı olan bu köpeğin görevi yer altına giren ölülerin tekrar yeryüzüne çıkmalarını önlemektir.

sayid vurulduğunda onların tapınağa girmesi ve sayidin tkr canlanması için jacop un reyes verdiği kolye ise bildiğimiz gibi ankh…

Sözcük anlamı “yaşam” olan ankh işaretinin mısır mitolojisindede…Mumyaların üzerine konulan ankh sembolü, mumyalananın, ilahlara benzer duruma gelene kadar doğum-ölüm süreçlerinden (reenkarnasyon) defalarca geçeceğini simgeler….burda dikkat çekken şeyse ilahlara benzer duruma gelene kadar ölmek ve canlanmak bana bu kelime enterasan geldi :)))

heykelinde Anubis olduğunu bildiğimize göre…(Anubis bizde bilinen ismi ile mahşer günü ruhu tartan tanrıdır. Terazisinde ölünün ruhunu temsil eden kalbi ile Adaletin tanrıçası Ma’at’ ın tüyünü tartar. İyi birinin kalbi tüğe karşı hafif gelir ve ölünün ruhunu gök yüzüne bir daha doğması için gönderir. Eğer kötülük yapmış biri ise tüğ hafif gelir ki bu durumda o kişinin ruhu yer altı ülkesine yılanlara gönderilir. Bu da sonsuz azap demektir.)

sanırım jacopla kardumanın terazi şakalaşmalarıda burdan kaynaklanıyorr :))

Pena demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:37

Jacob dokunduğu kişileri aday yapıyorsa kate’inde aday olması gerekir çünkü kate’in çocukluk zamanlarını gösteren bir bölümde marketten bişey çalarken market sahibi kate’i yakalıyordu ve jacob gelip Kate’in çaldığı şeyin parasını ödüyordu ve orda Kate’e dokunuyordu.Bence bu mağarada yazılı isimlerinde altından bişey çıkacak.

karamik demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:43

Terry O’Quinn Locke rolünde: muhteşle biş oyunculuk gösteriyor. bir bakıyorsun acınası birisi bir bakıyorsun korkunç tırsılacak birisi.
o kadar saçma sapan şeyler yazılmış ki. eskiden bişiyler bilenler yazardı.şimdi herkes kafadan sallıyor.5 sezonu izlemeden mi yazıyorsunuz anlamadım. CEW e kızıyordum ama kralmış o ya:)
şu yazılanları görünce yorumlarını aradım ama bulamadım:( cew we have to go back diyorum sana :)
o şocuk aaron da değil jacop da değil. jacobun oğlu nerden cıktı onu anlamadım bile.hele birisi claire le jacop birlikte oldu aaron oldu o çocuk o demiş.yukarıda bakın yorum yapın yazıyor saçmalayın değil !!!
isimlerin arasında kate olmalı bence 108 belki odur. yani bütün isimleri göstermemiş olabilirler.
harika bir bölümdü bence.ayrıca uçak düşmeseydi ne olurdu değil ada olmasaydı ne olurdu diye soralım. çünkü adadakiler bile dışarıda olduğuna göre ada uzun zamandır kayıp:(

SİYAH BEYAZ TAŞLAR demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:43

1.sezon 6. bölümde su kaynağının orda iki tane ceset vardı. ve üzerlerinde siyah ve beyaz iki taş tane çıktı. Tıpkı bu bölümde terazide duran siyah ve beyaz taşlar gibi. Sanırım bu sezon ordaki iki cesetin kime ait olduğu da açıklanıcak. Kafamda tahminler var ama ben bile tam ikna olmadığımdan sizinle paylaşmıyorum ;)

Süleyman demiş,

17 Şubat 2010 @ 23:54

Yukarıda bi arkadaş daha bahsetmiş ya onu görmedim:D

geforce demiş,

18 Şubat 2010 @ 00:07

duvarda goodspeed de vardı üzeri çizik tabii:) İlk sezonlarda ölmesine ragmen neden sürekli goodspeed in karşımıza çıktığı anşalıldı oda adaymış

Bülent YÖNDER demiş,

18 Şubat 2010 @ 00:11

Arkadaşlar konu tamamen dini bir boyut kazanıyor,biraz inceleyin Hz.İbrahim in 2 oğlu var Jacop ve Esau !
Bu iki kardeşin hikayesini netten bulup okuyun ben ilave yapmıyayım hiç tadını kendiniz çıkarın .)
Ha tabiki madem yazdık birşeyler bende yorumumu katayım;
Siyah yani Esau Locke ise ,Beyaz yani Jacop ta Jack tir bariz :)

missmry demiş,

18 Şubat 2010 @ 00:15

aaquencas;
“…ve ajira yla gelenlerden sadece sun’ın 77 ye gidememe sebebidir.jacob ın ölürken “geliyorlar” dediği adaylardır.kate de bu listede değildir.teee 3.sezonda korsan kılıklı mikail in dediği gibi kate “not even on the list” dir.” demişsin.

eğer ajirayla gidenlerden sadece adaylar ya da listedekiler 77ye gidebiliyoduysa ve kate eğer listede yoksa (ki bize yokmş gbi gösterildi) o zmn neden kate de 77ye gitti? çelişki oldu burda brzck =/ ama kate’in adı neden yoktu onu anlamadm işte.bi arkadaş “kwon yazıyo bence ikisini de kastetmiş.kate de biriyle evlencek o yüzden adı ya da soyadı yazmyo” demiş. aslında fena fikir gibi gelmedi bana (=
bazılarına göre mağaradaki isimleri siyahlı adam yazmış onları öldürdükçe siliyomuş.ama bence o yazsaydı oraya kwon yazmazdı sun kwon ya da jin kwon derdi ayrı ayrı belirtirdi “hala hangisi olduğunu anlamadım” demezdi yani gereksiz bi yalan olmaz mıydı o kadarı da.size göre öldürdükçe isimleri siliyo ve ikisini birden öldürmez heralde ztn?
bence 4. bölüm senaristlerin lostu açıklamaya başlamaları için erken hala kafa karıştırma safhasında diye düşünüyorm :)
Ilana siyahlı adamın locke olarak kalacağını söyledi bi de tabi..Jacob’n ölümüyle bi alakası olsa gerek.
gördüğümüz o sarışn çocuğun claire’e benzediğini söylemişsinz ama ben görür görmez aklıma jacob geldi lost yapmcıları dikkat etmişlerdir heralde tiplerin birbirine benzemesine .. aynı jacobn yüz şekli saç şekli gözleri gibi geldi. aaron brz daha farklı ya… ayrıca bi arkadaşın dediği gibi aaron zaten adanın dışında ve gördüğümz çocuğn yaşına göre daha küçük bi yaşta değil mi :S ayrıca jacob neden aaronın şeklini alsın ki saçma geldi bana. küçük bi ihtmal jacobn küçüklüğü, büyük bi ihtimal jacob’ın oğludur bence…

Sergen demiş,

18 Şubat 2010 @ 00:24

Numaralar Yavaştan Açıklandı.
Sorular Açıklanıyor.
Harika Bi Bölümdü

Doğukan demiş,

18 Şubat 2010 @ 00:31

Arkadaşlar Jack olacak koruyucu falan diyenlere katılmıyorum. Bence kimse koruyucu falan olmayacak. Hepsi ölecek böylece adayı koruyacak kimse kalmayacak. Çünkü ada sualtında kaldı demek ki kimse koruyucu olmadı. Ya da biri oldu ama koruyamadı.. Ne dersiniz?

deniz demiş,

18 Şubat 2010 @ 00:39

Siyah Duman’ın Sawyer’a aday listesini gösterirken hepimizin dikkatini Kate’in adının adaylar arasında olmadığı çekti. Ancak, jacop’un Kate’e dokunduğunu ve ’seçilmiş’ler arasına aldığını biliyoruz.

Bana göre, adada Jack ve Sawyer arasında jacop ve siyah duman benzeri bir denge sağlanacak. Kate ise tıpkı Richard gibi jack ve Sawyer arasında sağlanan dengeyi sağlayan unsur olacak. Buna göre, jacop=jack, Sawyer=siyah duman, Richard=Kate benzeri bir görev dağılımı gerçekleştirilecek.

Diğer adaylar ise kendi aralarında seçim yaparak adada kendi üzerine düşen sorumlulukları yerine getirecek.

Adada savaşın çıkacağı kesinleşti. Bu savaşta ise Claire ise tıpkı Fransız kadın gibi tarafsız kalarak döngü sağlanacak.

karamik demiş,

18 Şubat 2010 @ 00:43

SİYAH BEYAZ TAŞLAR demiş,
17 Şubat 2010 @ 23:43

1.sezon 6. bölümde su kaynağının orda iki tane ceset vardı. ve üzerlerinde siyah ve beyaz iki taş tane çıktı. Tıpkı bu bölümde terazide duran siyah ve beyaz taşlar gibi. Sanırım bu sezon ordaki iki cesetin kime ait olduğu da açıklanıcak. Kafamda tahminler var ama ben bile tam ikna olmadığımdan sizinle paylaşmıyorum ;)

çok teşekkürler.kaç sezondur sorduğum bir soru.bir ben merak ediyorum sanıyordum.jack biri kadın demişti.en son fikrim bernard ve rose oldu.ama sadece tahmin :)
umarım senaristler unutmazlar

deniz3838 demiş,

18 Şubat 2010 @ 01:09

arkadaslar bence daha hic birsey aciklanmadi daha cok kafa karistirdilar,madem sadece hersey adalik icindi jakopun yerine gecmek icindi daha önceden adaya darma girisimi nasil geldi nasil okadar uzun sure ordakaldi ve bir sürü gizli yerler yaptilar ricirt onlari neden öldürttü maden jakop iyide yaeskiye dönünce bir suru soru cikiyor yanlislila dordunci sezon altinci bolume tikladim bunlari kurtarmak icin adaya gaz maskesiyle gelennler vardiya ismini hatirlamiycam kiz zaman kaymalarinda ölmüstü onlar bi gazi acmak icin biyere gidiyolardi onlarin amaci neydi gazi acinca adadaki herkesi olcekti onlardami jakopu oldurmek istiyolardi boylelikle. bence adada daha baskalarida var hic gormediklerimiz digerlerinin agzindan tek kelime sir cikmiyor ricirt cok korkmustu ama o hic bisey aciklamaz herkesi oldurcek dedi bencede hakli jemside öldürcek ama biyere kadar onlara ihtiyaci var bunuda ilerki bolumlerde gorcek ilena ne dedi kendine adam topluyor dedi demekki ona birileri lazim olacak yoksa o kara dumanken herkesi haklar zaten iyice kafam karistiya

swam demiş,

18 Şubat 2010 @ 01:12

aaron jacobun torunu olabilir ancak çünkü hatırlarsanız claire başka birinden hamile kalmıştı

mehmet niyazi demiş,

18 Şubat 2010 @ 01:22

Sadece bir şey söyleyeceğim. 6. sezon berbat gidiyor.

bir dost demiş,

18 Şubat 2010 @ 01:31

arkadaşlar öncelikle belirtmeliyimki çok dandik bölümdü önceki sezonlarda losta laf edildiğinde hiddeten köpüren biri olarak bu sezon hayal kırıklığı yaşıyorum
neyse düzeltirler inşallah bana kalırsa şu paralele evren yada uçak düşmeseydi ne olacaktı diye bişey söz konusu değil biz normal yaşamda düşmeyen uçağın yolcularının hayatlarını izlerken aslında 4. sezonda olduğu gibi flash forward izliyoruz ada da izlediklerimizde şimdiki zaman. Nasıl 5. sezonun ilk kareleri faradayın dr. marvinle zamanda yolculuk üzerine yaptığı sohbetle başladıysa 6. sezonuda denizin dibini boylamış adayla açtık fakat ada şu an deniz dibinde değil anladığım kadarıyla jacop ve kara duman kendilerine yandaş topluyorlar 2-3 sezondur söylene gelen savaş için. Bu savaş yapılacak ve sonucunda bizim elemanlar düşmeyecek olan uçağa gidecek adada denizin dibini boylayacak hiç zevk almıyorum bu sezon inşallah düzeltirler

AslıHan demiş,

18 Şubat 2010 @ 01:39

DENİZ evet bende aynı şeyi düşünüyorum.
JACK:JACKOB SAWYER:SİYAHLI ADAM
S.A yalnız kalmak sevdiğini kaybetmek derken Sawyer’i onikiden vurdu. Ve S.A. JACKOB’u Sawyer Jack’i öldürmekten hep söz etti. Bence 5. sezon finalinde nasıl Jackob ve s.a nın ölüm savaşını izlediysek 6. sezon finalindede Jack ve Sawyer’i izleyeceğiz.

2323 demiş,

18 Şubat 2010 @ 01:40

Peki Şöyle bir soru da yokmu ya kimse bahsetmiyor Jacob gibi biri neden başka birine devretsin koruyuculuğu? Bence Şöyle bir durumda olabilir ilk zamanlar black smoke için ne deniyordu adayı koruma sistemi belkide jacob black smoke un görevinin başka birisine geçmesini istiyordur ve buna adaydır bizimkiler, bununda tek yolu şu anki çakma locke un ölmesidir oda bunu bildiği için herkesi öldürüp jacobıda yenip özgürlüğüne kavuşmasıdır.Yani kendi yerine geçecek adayları bir bir bi şekilde avlıyor ve üstünü çiziyor.James i de halletti onun için bir tehdit değil artık.Ters köşeyiz şuan belki. Lütfen bunlar teoridir saçma sapan şeyler demeyin herkesin yazdığına tamam bazıları baya bilgisi olmadan sallıyor onlara bende kıl oluyorum.Ama en azından saygı gösterilmesi lazım yorumlara.

2323 demiş,

18 Şubat 2010 @ 01:58

Ve birde Bazı bilmişlere bir sorum olacak eğer Aaron adada değilse 6×05 promosunda Claire neden oğlunu nerede sakladıklarını soruyor ???!!

geronimo demiş,

18 Şubat 2010 @ 02:36

o çocuk jacob olabilir belki ama jacobun oğlu nerden çıktı allahaşkına ne zaman oğlu oldu jacobun söyleseydiniz bi hayırlı olsun derdik
numaralar gerçekten 1den başlayıp öyle gidiyo gibi yani aslında her adayın bi numarası var ama biz sadece bizimkilerin numaralarını gördük hep.ama böyle diyincede 108in önemikalmaz.diğer adaylar kim orasıda mechul acaba oceanic815in diğer yolcularıyla alakaları olabilirmi yada eskiden yelkenli gemiyle gelenlerin falan.
bu 6 adayın 3.sezonun sonundamı ne jacobun listesiyle alakası var gibi sonuçta jack beni ameliyat etsin sawyer la kate de cinsel ilişkiye girsin diye toplamadılar onları oraya.ama listede sayid ve locke yoktu
benim aklıma önce oceanic altılısı gelmişti ama daha 4den locke bozdu işi.lockeın ilk sırada olması da ilginç sırayla ölmeleri gibi di durum olabilir.ekoda ölmeden önce locke a “sıradaki sensin” demişti hatırlarsanız.
kwonun kim olduğuda muamma.ikisinde de adayı yönetecek vasıf yok bence.dedikleri gibi ikisi birden olabilir ama bi ihtimal daha var.bebek kwon.zaten 42 ve sonsırada olmasıda ilginç gelmişti
bu arada dizinin ilk gizemlerinden biri daha çözüldü gibi ama kimse değinmemiş.gerçek sawyerın jacobla doğrudan ilgisi var veya direk jacobun kendisi sawyer

geronimo demiş,

18 Şubat 2010 @ 02:44

bu arada duvardaki isimlerden dikkatinizi çeken oldumu hiç?muhakkak oraya tanıdık birilerini yazmışlardır

2323 demiş,

18 Şubat 2010 @ 02:51

tabi claire kafayı yemişte olabilir çaldıklarını düşünüyo olabilir. bazı bilmişler derkende sadece 1 kişiyi kasıt ettim anlar umarım.

fatihyazici demiş,

18 Şubat 2010 @ 02:52

Bence teorilerin en büyük hatası dizinin her bölümde üstüne basa basa belirtilen en önemli özelliğinin göz ardı edilmesiyle alakalı…

dizi her zaman karşı tarafı kendi düşüncesi şeklinde ikna ederek işine geldiği gibi düşünmeye yönlendiriyor…

beyaz ve siyah, duman, diğerleri gibi kavramlar ile iyi olan şeyler kötü olarak gösteriliyor…

ayrıca bu bölümde değildi ama geçen bölümde dirilen sayid aslında sayid değil jackob. çünkü lock ta öldükten sonra dirildi ve daha sonrasında ölülerin dirilemeyeceğinden bahsedildi…

ayrıca black smoke hapsedildim diyor ve ölümsüz, jackob ise onun rakibi… bence jackobda hapsedildi ve ölse bile başka bir bedende kalıp adada hapsolunuyor… ama güçleri düşmüş olma ihtimali yüksek ki bu sayede yeni jackob seçilmek zorunda kalınsın…

lock un şu anda canlandırdığı blacksmoke aslında iyi karakter olarak karşımıza çıkıpta finalde “bu jackob tarafından yapılan bir oyundan ibaretti ve artık kurtulduk” gibi bir cümle kurması ile karşılaşırsam hiç şaşırmam… =)

nemo demiş,

18 Şubat 2010 @ 03:03

benim asıl merak ettiğim adada sırayla ölenler paralel evrendede ölücekler mi?mesela adada bogulan charlie nin düşmeyen uçaktaki paralel evrende ölmesi gerekiyo mu?o zaman hiç bişey işe yaramadı jüliet vadesi dolunca yine olücek .

nemo demiş,

18 Şubat 2010 @ 03:08

buldummmm buldummmm bence adadki iki ceseti hatrlayın biri erkek biri kadın yani bence jakop ve karadumanın yerini alacak kişiler anlyoruz ki biri erkek biri kadın diyelim ki kate olur ama hangisinin sonucta ona dokunmadıgını gosterdi.acaba jack jakop un kate vya claire black smokeun mu?yada john black smoke un kate jacop ın?sonucta bir kadın bir erkek cesedi ve iki adet taş var.bence kesinlikle jack jakop ın kate black smoke un.

adamCliff demiş,

18 Şubat 2010 @ 03:26

Bazı soruların cevaplarını aldık diye düşünen,aslında kendilerini bolca cevap almaya odaklayan arkadaşların diziyi izlerken ne hissettiklerini ve neleri idrak ettiklerini anlamak güç.Bu dizinin öyle pat diye bütün soruların cevaplarını vermesi gerçekten çok saçma olurdu,hatta bir çoğunun cevaplanmayacağını düşünüyorum.Neden cevaplansın ki, bi esprisi kalmaz.Ya çok basit noktalara bağlanacak ya da bir çok soru(!) cevapsız sır kalarak izleyiciye bırakılacak bence..Dizi bittikten sonra bile insanlar eski bölümleri izlemeye araştırmaya devam edecek Lost gizemli bir şekilde ekranlara veda edecek diye düşünüyorum.

CYBER--JACKAL demiş,

18 Şubat 2010 @ 03:27

çok fazla detay ve soru vardı halada oluşturulmaya devam ediliyor , kalan yaklaşık 10 bölümde bence açığa kavuşmayacak ve cevaplanmayacak bir sürü soru olacak..Allah kısmet ederse son bölümü izleyip derin bir nefes aldığımızda merakımızı bi nebze gidermiş olcaz ama aklımızda kalan onlarca cevapzıs soru içinde senaristlere kızıcakmşz gbime gelio..diziden sonra daha detaylı bir anlatımın ve soruların cevaplarının olduğu bir kitap serisi matıklı olabilir ama hiçbir okuyucu sonunu bildiği bir öykü için o kadar zaman ayırmaz herhalde..önceki bölümlere nazaran iyiydi bu bölüm..adanın var olmadığı diğer zaman diliminde benjamin linus ı görmek beni şaşırttı , çünkü o uçak düşmeden öncede adadaydı ve uçak düşmediğinde onunda farklı bir yaşam yaşadığını anlıyoruz yani aslında diğer zaman diliminde olayların farklı gelişmesine sebep olan şey bence uçağın düşmemiş olması değil daha eski bir tarihteki farklı bir olay..

adamCliff demiş,

18 Şubat 2010 @ 03:30

Bazı izleyicilerde dizinin belirli bir karaktere odaklı olduğunu savunuyor ; Kilit adam Locke,kilit adam Jack yok işte Aaeron..bu çok yanlış bence.Onca oyuncu boşu boşuna mı oynadı dizide,çizilen karakterler,dinler ve tarihi kişiliklerle bağlantılı olan kurgular ?

oZq3 demiş,

18 Şubat 2010 @ 03:47

Bildiğim kadarıyla Mayıs’a kadar devam edecek Lost için gayet yeterli cevap içeren bir bölümdü,sonuçta tek bölümde açıklayamazlar herşeyi buna da şükür ayrıca :) Şu sayılarla ilgili daha detaylı birşey olmalı sırf yanında isimlerle kurtulamazlar xd Sawyer; Bs’nin dediklerine şimdilik ikna olmuş gibi Jüli’sini de kaybettikten sonra gitmek istiyo tabii ama belli olmaz sağı solu onun.John karakteri ölse de Terry O’Quinn’in dizide olması süper çok başarılı bence.Benjamin’in eski havası kalmadı o sürekli esrarengiz adam gitti şimdi onunda kafası bi milyon sorulardan dolayı xd Son olarak dizinin sonunda ne olur bilemem ama adaylardan kwon ve reyes saçma geldi bana illa birisi olacaksa koruyucu Jack olsun iyilik meleği çünkü :)

çağdaş demiş,

18 Şubat 2010 @ 04:57

arkadaşlar isimlerin duvara yazılı olduğu kısımda “4 LOCKE” yazıyor
bu bize 2 defa gösteriliyor
birincisinde locke un numarası olan dört (4) ikinci defa gösterildiğinden farklı şekilde yazılmış ve arada tire işareti yok
4 LOCKE şeklinde
ikincisinde ise 4 rakamı ilk gösterildiği halinden farklı ve arada tire işareti var
4-LOCKE şeklinde

acaba bu yine heykelin baş parmağının ters tarafta olduğu örnekteki gibi çekim hatasımı! yoksa bize bişeylermi verilmek isteniyor anlamak zor

çağdaş demiş,

18 Şubat 2010 @ 05:12

blacksmooth un mağarada üzerini çizdiği isim ise “4 LOCKE”
dikkatinizi çekiyorum arada tire işareti yok,
yani adada 2 tane locke var, birisi şu an bize ceset olarak gösterilen ama her an için geri dönebilecek olan “locke” daha doğrusu mağaradaki ismiyle arada tire olan “4-LOCKE” diğeri ise blacksmooth,
bu teorimi destekleyen en önemli olaylardan biride blacksmooth un muhtemelen jacoba “bana ne yapamayacağımı sakın söyleme” demesiylede anlayabiliriz. Yani gerçek John LOCKE (4-LOCKE) adanın geleceğiyle ilgili kilit rolunu devam ettirmekte

MR.Q demiş,

18 Şubat 2010 @ 05:26

Numaralar halen sırrını koruyor bence … Hiç birsey belli değil .Lost bu ters köşe yapmaya bayılıyor biliyorsunuz . Ben artık detaylara takılmadan son bolumu bekliyicem:D bakalım sonuc ne bu 6 senelik bekliyişin ve inanıyorum ki benim gibi lost fanları asla tatmin olmuyucak diye dusunuyorum :) Detay isterseniz de konustumuz coğu konuyu asla bilemicez bence . her sezon en az 2 3 tane detay hala gizemini koruyu cok dikkatli takip eden arkadaslar bilirler. :) Saygılar

Hepsi Bir DENEY !!! demiş,

18 Şubat 2010 @ 08:54

Öncelikle Bölüm tatmin edici değildi. Yani şu diğer evrendeki olayları çok uzun gösteriyorlar ve skmaya başladı. Bölümde hiç tapınağı göstermediler. Ayrıca Jacop aday seçti ise demek ki öleceğini biliyor. Çok saçma.!! Seçtiği adayın peki kendisi gibi kutsal?? mı ne olduğunu nasıl bilecek ya da o yerine geçecek kilşi Said olmasın. Çünkü o nu suda yıkamışlardı. Ben’i de yıkamışlardı ama o aday olamadı. dinsel öğeler var, gizem var, bilim var. Bakalım nereye bağlayacaklar. Ben gene diyorum. Birinci bölümde Jack in boynunda bir enjeksiyon izi vardı. Bunda bir iş var. İlaçla uyutulmmak istenmiş ve bunların hepsi bir deneyin parçası. Ahanda demişti dersiniz..

Reen1903 demiş,

18 Şubat 2010 @ 10:14

blacksmooth nedir çağdaş kardeş yeni mi çıktı

Reen1903 demiş,

18 Şubat 2010 @ 10:19

Ayırca 2 tane lock yazdığı falan da yok nerden çıkardın bunu ? Caps koyabilirsen iyi olur

Selim demiş,

18 Şubat 2010 @ 10:32

Arkadaşlar alternatif link eklemiyormusunuz bu bölüme? Hala indirimedim? rapid, hotfie, netload ve megaupload harici olursa ii olur. Şirketten bu portalları açamıyorum çünkü?

Teşk.

OLAY BUDUR demiş,

18 Şubat 2010 @ 11:29

ARKADAŞLR SAYILARIN ANLAMI ÇÖZÜLDÜ İŞTE. BAKSANIZA SAWYER ATEŞLE İSİMLERE BAKARKEN HİÇMİ FARKETMEDİNİZ ORDA BASKA İSİMLER VARDI VE ONLARIN YANINDADA RAKAMLAR VARDI VE ONLAR ELENMİŞTİ. JACOB BİZİM LOSTİELERİ ELEMEDİĞİ İÇİN RAKAMLAR ÖNEMLİ OLDU BUNCA ZAMANDR O RAKAMLAR BİZİM LOSTİELERİ TEMSİL EDİOMUS YANİ. DİKKAT EDİN DERİM ATIORM 78 NUMARADAKİ BİRİNİN İSMİ KARALANMASYDI O SAYI ÖNEMLİ OLCKTI.YANİ SAYILARIN NE OLDUĞU ORTAYA CIKTI İŞTE. KATE MEVZUSUNA GELİNCE DEMEKKİ ADAY DEĞİLKİ ELENDİ

DESMONDIN BU BÖLÜMDE NE İŞİ VARDI DK 21.09 demiş,

18 Şubat 2010 @ 11:30

ARKADŞLR LOCKE IN İŞ BASVURUSU GİTTĞİ BÖLÜMLERDE ARKADA DESMONDIN RESMİ VAR SANIRIM. BAKIN Bİ YORUM ALALIM EN BARİZ 21:09 DA GÖRÜLÜO

lostie hüseyin demiş,

18 Şubat 2010 @ 11:44

Arkadaşlar kendimce bi teori geliştirdim şöyle ki:
Sahte Lock Sawyer a adaya gelme sebepleri konusunda doğruyu söylüyor…Yani bizim Losti lerin adaya geliş nedeni Jacop’un yerine geçmek…Jacop bir anlamda kendine halef alıyor. çünkü jacop geleceği görüyor ve bir gün gelip siyahlının kendisini öldüreceğini biliyor…Bu nedenle de bizim lostie lerin uçağını tam adanın üzerindeyken bir şekilde adaya ışınlıyor… ama dikkat jacop uçağı belirliyor ama uçağın içinde kimlerin olacağını da biliyor ve önceden uçaktakiler hakkında bilgi topluyor, hatta onların çocukluklarına giderek onların gelecekte daha sağlam karakterlere sahip olmaları için onları yönlendiriyor…
Arkadaşlar dikkat: bence uçak adaya düşmüyor ışınlanıyor…Yani adadakiler bizim losti lerin bir nevi kopyası…Daha önceki bölümler de tavşanı kopyaladıklarını da görmüştük…Bu nedenle koskoca uçak adaya düştüğü halde çoğu kişi ölmüyor…Yani bizimkilerin adadan kaçış çabaları boşuna çünkü gerçek dünyada kendilerinden 1 tane daha var zaten(moon filmini izleyenler ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirler) Amaç Jacop’un halefini belirlemek…
Yani paralel evren diye bir şey yok, bizim paralel evren diye izlediğimiz zaten lostie lerin olağan yaşamları…Dolayısıyla sahte lock Sawyer’a bir konu da ad yalan söylüyor…Sawyer’a 3 seçenek sunuyor ama Sawyer’ın artık adadan bir an önce gitmek istediğini bildiğinden seçeneklerin bir anlamı yok…Sawyer adadan gitmeyi seçerse bir anlamda adadaki benliği son bulacak…Peki diyceksiniz ”neden sahte lock sawyer’ın yok olmasını istiyor” çünkü Sawyer çok güçlü bir karakter eğer Jacop’un yerine geçerse başına Jacop’dan daha büyük işler açabilir…
Dolayısıyla sarışın çocuk(büyük ihtimalle Jacop) gelip onu (sawyer’ı) öldüremezsin derken bunu kastediyor…

Lostfan! demiş,

18 Şubat 2010 @ 12:06

Arkadaşlar bu numaralar oturdukları koltuklarla bağlantılı dğeil miydi?? Bölümün birinde Jack ve Ana lucia konuşurken koltuk numaralarını söylüyorlardı. 23 Shephard dı ama 42 ana luciaydı.ama şimdi 42 numara Kwonlar diyoo :S e o zamn bu işte bi tuhaflık varr!

1.SEZON 1.BÖLÜM PİLOT ÖLÜMÜ AÇIKLANDI demiş,

18 Şubat 2010 @ 12:07

1. sezonun başında black smoke pilotu öldürmüştü hatırlarsak.
4. sezonda widmore’un hazırladığı düzmece uçak kazası görüntülerini izleyen pilot lapidus, bir yerlere telefon edip “o uçağın pilotu ben olacaktım” gibisinden bir şeyler gevelemişti.
5. sezonda ilana ve arkadaşları lapidus kayıkta baygın yatarken onun “aday” olabileceğinden söz etmişlerdi.
buradan şunu anlıyoruz ki black smoke ilk sezon uçağın pilotunu lapidus sandığı için öldürmüştür.

lostmania demiş,

18 Şubat 2010 @ 12:20

bence güzel bir bölümdü kafamızı kurcalayan numaraların gizemi ve adada olma sebepleri acıklıga kavuştu dikkatimi ceken sneek pack te jack hurley e tapınakta benim ismim neden duvarda yazıyorr diyor o sahne bu bölümde gösterilmedi sanırım bi sonraki bölümde cıkıcak ortaya aynı numara ve isimler tapınaktada var galiba ayrıca ormandaki cocuk yine kafa karıştırdı geme bi cok arkadaş tahminde bulunmuş büyük bi cogunluk aeron diyor ben oldugunu sanmıyorm o yaşta olucagını sanmıyoırum bide aeron ada dışındaydı en son benim tahminim jacop un oglu olabilir benzerligi dikkat çekiciydi (sadece bi tahmin) daha bircok süpriz sonuçla karşı karşıya kalmaya hazır olun bence arkadaşlar

zeyno demiş,

18 Şubat 2010 @ 12:37

Locke’u camdan düştüğünde Jacop kurtarmıştı,o dokununca nefes almıştı yada ben öyle hatırlıyorum bu bölümdede gösterdi.Paralel evrende olduklarını gözönünde bulundurursak bu konuda bir fikri olan varmı?

Esrarengizhan demiş,

18 Şubat 2010 @ 13:00

Bence hiçbirşeyin cevabını vermediler üstüne üstlük bir sürü daha soru ve nedenler eklediler!Daraldım yav bitirsinler diziyi sonra da kitapmı yayınlarla dvdmi yayınlarlar bakın birinci bölümde şu şundan oldu ikinci bölümde bu böyle oldu diye açıklayacı soruları mantıklı nağlayan bi ansiklopedi falan yayınlasınlar ben anlamam soruların cevabını versinler kendi kafamda teori üretmekten bıktım yaf para teorisi ve politikası bile daha kolay haha :))

serdar demiş,

18 Şubat 2010 @ 13:05

Bu rakam ve karsısındaki isimler ada dışında temas kurdugu kişiler ama rakamlarla ters orantılı birsey var oda KATE in dısarda kalması acaba söyle birsey olabilirmi
4-Locke
8- Reyes
15- Ford
16- Jarrah
23- Shephard
42- Kwon
108-Kate mümkün bence cünkü ada dısında 7 kisiyle temas kurdugunu gördük jacop ın ve bu kişilerin rakamsal karısılıgı varsa bence böyle olmalı

B.Güven demiş,

18 Şubat 2010 @ 14:08

bence cakma locke tıpkı Ben’i kullandığı gibi Sawyer ıda kullanıp kalanlarında isminin üzerini çizmeye çalışacak. Ama bizim Sawyer Ben gibi salak çıkmayıp çakma Locke ın planlarını bozacak…
Bakalım artık…

X_Fan_Murat demiş,

18 Şubat 2010 @ 14:15

Öncelikle Bölüm tatmin edici değildi. Yani şu diğer evrendeki olayları çok uzun gösteriyorlar ve skmaya başladı. Bölümde hiç tapınağı göstermediler. Ayrıca Jacop aday seçti ise demek ki öleceğini biliyor. Çok saçma.!! Seçtiği adayın peki kendisi gibi kutsal?? mı ne olduğunu nasıl bilecek ya da o yerine geçecek kilşi Said olmasın. Çünkü o nu suda yıkamışlardı. Ben’i de yıkamışlardı ama o aday olamadı. dinsel öğeler var, gizem var, bilim var. Bakalım nereye bağlayacaklar. Ben gene diyorum. Birinci bölümde Jack in boynunda bir enjeksiyon izi vardı. Bunda bir iş var. İlaçla uyutulmmak istenmiş ve bunların hepsi bir deneyin parçası. Ahanda demişti dersiniz..

ismail demiş,

18 Şubat 2010 @ 14:18

Bence “Kwon” jin ve sun ın çocuğu

orrin104 demiş,

18 Şubat 2010 @ 14:20

alıntıdır.

jack ve locke’un arsındaki konuşma
1×13′ten bir kuble diyalog:

- Gemi var mı?
Henüz yok. Ama…Sabırlıyımdır.

- Sana katılabilir miyim?

- Seninle konuşmayalı
uzun zaman oldu John.

- Eh, meşgul bir adamsın.
- Sen de öyle.

ve şimdi 5:17′nin ilk sahnelerinde geçen diyalog. (jacop ve bs)

- Günaydın.
- Günaydın.
- Sana katılabilir miyim?
- Elbette.
- Balık ister misin?
- Sağ ol, az önce yedim.
- Gemi için geldin sanırım.
- Evet.

paranoyakça olabilir fakat bu sahnenin çekiliş amacını düşünmenizi istiyorum sizlerden.

lostie hüseyin demiş,

18 Şubat 2010 @ 14:36

Gelelim Sawyer(15 numara) dışındaki diğer haleflere; john lock(4), hugo reyes(8), sayid jarrah(16), jack shapherd(23), kwon(42)…
Lock zaten siyahlının hakimiyetinde. Diğerleri de tapınaktalar ve Dogan’ın hakimiyetindeler…Buradan da Dogan’ın Jacop’un esaslı elemanlarından biri olduğunu anlıyoruz…Siyahlı buradan sonra Sawyer’ı bir şekilde kandırıp, Sawyer’ın yardımıyla diğer haleflere ulaşmaya ve onları yok etmeye çalışacak…Böylece adada bu güne kadar kendini kapana kısılmış, Jacop’un gölgesinde kalmış biri olarak görmek zorunda kalan siyahlı eleman bundan sonra adanın tek hakimi olacak…

nurullah demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:30

Arkadaslar Claire ölü, nerden bildin diyorsanız Miles bir bölümde Claire’s ters ters bakıyordu. Biliyorsunuz ki Miles’ın ölülerle arası iyidir. Aaron Jacob. Kate Jacob’ın manitası, o yüzden onu koruyor. Bir de dikkat ettiniz mi bu Locke’un bıçaklarını çok gösteriyorlar. 1X01 e gidin Jack’in sırtında bıçak yaraları var bu Locke ile kapıştığını gösteriyor. Bir de herkes Walt’a ne olduğunu soruyor, Walt öldü arkadaşlar. Black Rock adaya tsunami sonucunda geldi, aynı zamanda heykelin vucudu da oyle yıkıldı. Bu sonic fence’ lerin adaya nası getirildiğini hiç merak etmiyor musunuz ? Olsa olsa zamanda yolculukla yoksa 70′lerin sonunda öyle bir teknoloji nerde var.

nirvana demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:50

hangi bölümdü hatırlamıyorum locke un babası adaya nasıl getirildi.bunun cevabı hala verilmedi ve bence verilmeyecekte.

nirvana demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:51

ayrıca çok tatmin edici bir bölümdü ve bence 6. sezonun en heyecanlı bölümüydü.en azından gizemli Numbers hakkında bilgi edindik.

cyhn demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:52

arkadaşlar 4-8-15-16-23-42 bu sayıların toplamının 108 olduğu daha öncesinde farkedilmiştir muhtemelen. Ben yorum takip etmediğimden yine de paylaşmak istedim. Sayıların da isimlerle karşılık geldiğini öğrendiysek bu bölümde toplamının da 108 olmasının bir anlamı olabilir.

Hürrem demiş,

18 Şubat 2010 @ 16:56

dikkatinizi paralel evrendeki olaylar çekmiyor mu hiç arkadaşlar???
hepsinin yollarının kesişiyor olması?
JOhna herkesin bir iyilik yapma çabası?
ve ve ve Johnun babasıyla arasının iyi olması?
bu adamların uçakları düşmeden evvel bunların hiç biri bu şekilde değildi hatırlarsanız herşey tersine dönmüş .
birçok arkadaş demişki sawyer neden direk johna inandı ve peşinden gitti?
çünkü adam en sevdiği insanı kaybetti çünkü herşeyini kaybetti çünkü ölmek artık onun için bir korku değil ihtiyaç olmaya başladı. kaybedicek hiç birşeyi olmadığı için gitti peşinden.
onun john olmadığını bildiği halde gitti peşinden.
zaten dğer ekiple olmak istemiyor artık.

Birde dikkatinizi çektimi Jacop’un listesinde katein adı yoktu?
o Aday değil miydi acaba?

Ersin demiş,

18 Şubat 2010 @ 19:17

Locke’nin küçüklüğünde çizdiği resim:

http://images2.wikia.nocookie.net/lostpedia/images/d/d6/LockeDrawingSmokey.jpg

karamik demiş,

18 Şubat 2010 @ 19:26

nirvana demiş,
18 Şubat 2010 @ 15:50

hangi bölümdü hatırlamıyorum locke un babası adaya nasıl getirildi.bunun cevabı hala verilmedi ve bence verilmeyecekte

denizaltıyla getirildi.

karamik demiş,

18 Şubat 2010 @ 19:31

locke u işten atna randel eskiden tavukçuda sefti ve hugo yu da işten atmıştı.ama hugo onun patronu oldusonra kutu şirketine müdür yapmış demekki.adam hiç değişmemiş kıl bi tip olsa da izlenmesi zevkli. ayrıca locke iş basvurusuna gittiğinde rose den önce konuştugu kadın 3. sezon 10.bölümde hugoyu kandırmak için sahte falcı kılığına giren kadın.o da ilginç bi tip :)
ayrıcao sahnede arkadaki resimdeki adam hakketen desmond a cok benziyor ama yanındaki kadın penelope değil

karamik demiş,

18 Şubat 2010 @ 19:33

bence anlatılmak istenen siz adaya düşmeseniz de sizden bir halt olmayacaktı.inanmazsanız bakın.jacop size iyilik etti bir amaç verdi.vs.vs. ana fikir bu

umut demiş,

18 Şubat 2010 @ 20:19

aklıma bir şey takıldı. Yardımcı olacak arkadaşlar varsa sevinirim: Bu uçak neden 815 idi……………………

yani atmıyor isem acaba Hugo (8) ve James (15) i simgeliyor olabilir mi? çünkü son bölümlerden birinin adı “Herkes Hugoyu sever” ise, kazanan Hugo olacak anlamına gelebilir mi?
Ben de aslında bir çok kişi gibi Jack olarak düşünüyordum fakat Jack, yeni richard olabilir (mi)

termit00 demiş,

18 Şubat 2010 @ 21:28

Bana kolu kanlı olan çocukla, Jhon un peşinden takip ettiği çocuk farklı gibi geldi. İlk gördüğümüz çocuk yani kolları kanlı olan daha küçük gibiydi…

MOONSROSE demiş,

19 Şubat 2010 @ 05:19

ben numaraların koltuk numaralarıyla bağlantılı olduğuna inanmıyorum.Darhma girişim yapılırken istasyonlar kurulurken de bu numaralar vardı jacop 30 sene evveldenmi sinyal verdi saçma .bide desmound u jacop oyalamış uçak o yüzden düştü diyenlere hayret ediyorum ortağını takip etmek için dışarı çıktı ve yetişemedi pc ye numaraları giremedi.takip etmeye çıkmasaydı uçakları düşmeyecekti.ve ayrıca uçak düştüğünde benjamin kim olduklarını öğrenmek için aralarına adam sızdırdıda kim olduklarını öğrendiler.o zaman aday falan yoktu .bence sonradan jacop onları aday olarak gördü.ki mesela ilk sezon bölümlerinde bi tanesin de jack listede yok dediler .demekki sora oluşmuş bir liste bu .esau sawyerı neden öldürsünki işte ne guzel adaylar ayağına gelmiş onların yerine geçicekler ki onlarda serbest kalsın .merak ediyorum da jacop adada yaşayan ve nerdeyse ada için canını verecek dolu aday varmış vidmore ve benjamin gibi neden onlar değil neden tesadüfen uçaktan düşen insanlar.jacop zamanda zaten yolculuk yapan biri onlar adaya geldikten sora onların geçmişine gidip onları kutsamışta olabilir.
kate aday olmayabilir o bir kadın belkide jack ve sawyer herşeye kate için katlandıkları için o bi yem olabilir.başka bir konu ise kurallardan bahsediyorlar bu kuralları kim koyuyor jacop ve esaunun da bi lideri var .onlarda insanmışlar ve adaya nasıl geldiler .bir spoi okumuştum esau 6.sezonda bolca olucakmış die demekki john lock kılığından ya çıkacak yada çok eskilere adaya nasıl geldikleri gösterilecek.bence richard black rocke gemisindeydi.ya korsan gemisiydi ya da ona benzer bişey çünkü esau richarda ellerinde prangalar vardı seni gördüğümde dior .ve neden jacop bu kadar adaylar için bu kadar uğraşıyor emekklimi olmak istiyor madem adayı bu kadar düşünüyor .jacop kutsadı bunlara bişey olmuyor peki kutsadığı birini neden ada dışına yolluyor başına herşey gelebilir çünkü neden john locku korumuyor ve neden richardın başında lider oluyor widmore ve benjamin gibi bu richard yetersizmı aptalmı neden .bu esau ne yaptıda b.s olarak cezalandırıldı onu jacop mu o hale getirdi.nasıl yaptı onu .claire pekte hastaymış gibi gözükmüor jinide sanırım tanıdı.yada tanımaya çalışıyor.demekki ölmek üzere olanlara böle oluyor ilk baş iki alem arası gelip gittikleri için sapıtıorlar sora normale dönüollar.benjaminde tapınağa girdi ama hasta falan olmadı ya aslındaa birbiriyle alaksız şeyler .duman neden adadaki herkesi öldüyıordu anlaşma anlaşma kimse öldürülmeyecek denmiş adadaki birçok kişiyi öldürdü.ben anlamıyorum bu dumanken tapınağa gidemiyordu ama tapınaktan çıkıyordu hep .ya aklıma gelmeyen bir sürrü olay var nasıl bir savaş çıkacak dövüşceklermi yani bence saçma napçaklar bilgi yarışmasımı yapcaklar yada kendilerinde olan özellikleri kaldırabileceklermi onlarımı deneyecekler dünya kadar insan bi esaudanmı korkuyor ne saçma yaws ..dizi mükemmel ötesi ama su savaş bölümünü sanki abartmışlar belkide öledir .bu kadar eleştiri yapmama rağmen her sahnesinden çok keyif ve haz alıyorum.çünkü beynime gizemli olayları düşünme işkencesi yaptırmak hoşuma gidiyordur herhalde :DD bence herkes 5 sezondur akılda kalan soruları yazarsa daha ii olur.bide küçük çocukla gene .şaşırtmaca yapılmış olabilir jacopa benzer bir çocuk oynatarak .bide bu esau evine gitmek istiyorya 2007 de hangi evine gidecek evmi kalmıştır ortada adam eski çağlardan bahsedio …bilemiyorumm herkese ii seyirler diliyorum

jACK! demiş,

19 Şubat 2010 @ 12:03

1.SEZON 1.BÖLÜM PİLOT ÖLÜMÜ AÇIKLANDI demiş,
18 Şubat 2010 @ 12:07

1. sezonun başında black smoke pilotu öldürmüştü hatırlarsak.
4. sezonda widmore’un hazırladığı düzmece uçak kazası görüntülerini izleyen pilot lapidus, bir yerlere telefon edip “o uçağın pilotu ben olacaktım” gibisinden bir şeyler gevelemişti.
5. sezonda ilana ve arkadaşları lapidus kayıkta baygın yatarken onun “aday” olabileceğinden söz etmişlerdi.
buradan şunu anlıyoruz ki black smoke ilk sezon uçağın pilotunu lapidus sandığı için öldürmüştür.

Mantıklı bence!

CharLie demiş,

19 Şubat 2010 @ 12:08

ArkadasLar Cakma Lock hani Ford soruyorduya Bu adadan gıdecekmısın diye hemde nasıl dıyor gaLıba orda SawYer bır seyLer PlanLıyor gıbı geLdi bana sizce?

CharLie demiş,

19 Şubat 2010 @ 16:39

ArkadasLar Benim dıkkatımı bır sey cektı sımdı SayıD oLdu dedi Sonra bir den Geri diriLdi BLack smoke John Locke bedenine nasıL gırdıyse JacobTa sayıdın bedenıne girip bir sey Lar pLanLıyacak gıbı geLdı bana…OLabıLırmı ?

CharLie demiş,

19 Şubat 2010 @ 16:43

jACK! Senin dediginde mantıkLı ama 4Locke 8.huqo 15 Ford 16sayıd 23Jack 42kwon jacob sayılara gore aday yapmıs ama ??? + bunlar ıLk sezonLardada wardı o ıse 4sezonun sonlarına doqru qeLdı…

CharLie demiş,

19 Şubat 2010 @ 17:03

1.sezon 6. bölümde su kaynağının orda iki tane ceset vardı. ve üzerlerinde siyah ve beyaz iki taş tane çıktı. Tıpkı bu bölümde terazide duran siyah ve beyaz taşlar gibi. Sanırım bu sezon ordaki iki cesetin kime ait olduğu da açıklanıcak. Kafamda tahminler var ama ben bile tam ikna olmadığımdan sizinle paylaşmıyorum

Tamamda arkadasLar tasLarı nıye JACK aLdı ??

neo demiş,

19 Şubat 2010 @ 19:49

önemli bi noktada su: james çocuğu görebildi. hatta locke onu görebiliyormusun diye hayretler içinde sordu bunun anlamını da düsünmek lazım. adanın koruyucusu james olabilir..

neo demiş,

19 Şubat 2010 @ 20:32

jakop ölürken “geliyorlar” demişti bir geminin adaya doğru yanaştığını görmüştük.aklıma şu geliyor:bizim oceans altılısı bi uçak kazasıyla adaya düsüyor. o gördüğümüz gemi çok zaman önce bi şekilde adaya uğruyor tabiki gelenleri jakop seçmişti yine.siyahlı ise demişti orda gelirler yıkarkar giderler.yani adaya sürekli adaylar geliyor.
ayrıca su teori çok mantıklı duruyor:jakop öldüğü takdirde başka bi bedende can buluyor siyahlı da öyle. ve adadan çıkamıyorlar.jakop özgülüğünü elde etmek için adaya sürekli adaylar getrmeye çalışıo olabilir.

neo demiş,

19 Şubat 2010 @ 20:36

1.SEZON 1.BÖLÜM PİLOT ÖLÜMÜ AÇIKLANDI demiş,
18 Şubat 2010 @ 12:07

1. sezonun başında black smoke pilotu öldürmüştü hatırlarsak.
4. sezonda widmore’un hazırladığı düzmece uçak kazası görüntülerini izleyen pilot lapidus, bir yerlere telefon edip “o uçağın pilotu ben olacaktım” gibisinden bir şeyler gevelemişti.
5. sezonda ilana ve arkadaşları lapidus kayıkta baygın yatarken onun “aday” olabileceğinden söz etmişlerdi.
buradan şunu anlıyoruz ki black smoke ilk sezon uçağın pilotunu lapidus sandığı için öldürmüştür.

Mantıklı bence!

hakikaten çok mantıklı ve çok güzel tepit…….

sargon demiş,

19 Şubat 2010 @ 20:50

‘nurullah demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:30

Arkadaslar Claire ölü, nerden bildin diyorsanız Miles bir bölümde Claire’s ters ters bakıyordu. Biliyorsunuz ki Miles’ın ölülerle arası iyidir. Aaron Jacob. Kate Jacob’ın manitası, o yüzden onu koruyor. Bir de dikkat ettiniz mi bu Locke’un bıçaklarını çok gösteriyorlar. 1X01 e gidin Jack’in sırtında bıçak yaraları var bu Locke ile kapıştığını gösteriyor. Bir de herkes Walt’a ne olduğunu soruyor, Walt öldü arkadaşlar. Black Rock adaya tsunami sonucunda geldi, aynı zamanda heykelin vucudu da oyle yıkıldı. Bu sonic fence’ lerin adaya nası getirildiğini hiç merak etmiyor musunuz ? Olsa olsa zamanda yolculukla yoksa 70′lerin sonunda öyle bir teknoloji nerde var.’

nurullah arkadaşım..youtube’daki 3 parça halindeki lost spoilerini izlemişsin..anladık.. :D :D

sargon demiş,

19 Şubat 2010 @ 20:51

arkadaşların pilot bölümündeki pilotun ölmesiyle ilgili teorisine ben de katılıyorum..! başka bi açıklaması olamaz o durumun..

dieforhim demiş,

20 Şubat 2010 @ 00:23

Yeni aday kim olacak ;

8 Reyes
15 Ford(James)
16 Jarrah
23 Shephard
42 Kwon

eğer bir Türk dizisi olsaydı buradan bi oylama çıkarıp para kazanmaya calısırlardı adayını yaz yolla :)))

şaka bi yana kafa kurcalayan bu kadar çok şeyin bi anda ya da bir sezonda acıklanması pek mümkün gözükmüyor … dizi bitse bile soru işaretleri olacak .. buna da bi çözüm lazm …

brc demiş,

20 Şubat 2010 @ 01:05

öncelikle bölüm süperdi.. gittikçe birşeyler açığa çıkıyor ama yne de sorular da çkıor tabii =) ya da merak diyelim..
bazıları siyahlı adam isimleri yazmş, locke u öldürdüğü için onn da adını o çizdi demiş de ; locke u o öldürmedi ki ?!?!

neyse hala siyahlı adamdan taraftayım :D

aklıma takılanlarsa şunlar

1- hakaten o çocuk kimdi?
2- şu lanet kuralları kim koymuş ve nasıl bi kural ki onlar hiç bi şekilde bozulamıyor.
3- siyah duman neden artık başka şekle giremiyor?
4- illana nasıl bu kadar çok şey biliyor?
5- richard ve benjamin senelerdir sorgusuz sualsiz ne diye jacob ın her dediğin yapmışlar?

brc demiş,

20 Şubat 2010 @ 01:08

he bide bu numaraları öğrendik yani jacob sürekli numara veriyormuş evet ama aynı numaraları gemi sinyalinden de bi garip insan duyup da adaya gelmemiş miydi? ve yi,ne aynı sayılar bilgisayara girilmiyor muydu ? :s

TARIK_ demiş,

20 Şubat 2010 @ 15:11

Bence Jack’in dizinin kaderi değiştiricek kişi olmayacak.Çünkü Jack bence bu adaya doktor oldugu ve diğerlerine yardımcı olabileceği için getirildi.Aynı Richard gibi.Richard’ da cok nitelikli bir kişi,bir çok ozelligi war ama kessinlikle olayların akışını değiştirecek bir durumda değil.

CharLie demiş,

20 Şubat 2010 @ 18:46

ArkadasLar 6.sezon 18 bölüm mü ?

CharLie demiş,

20 Şubat 2010 @ 18:47

18 böLümse coq sacma Lostun FinaLi 1.2.3.4.5.bölümünün Tümünün Özeti sadece 18 böLüm mü :O Bnce 7.sezonda oLmas1 lazım

Velmius demiş,

20 Şubat 2010 @ 22:35

Neo demişki:

1.SEZON 1.BÖLÜM PİLOT ÖLÜMÜ AÇIKLANDI demiş,
18 Şubat 2010 @ 12:07

1. sezonun başında black smoke pilotu öldürmüştü hatırlarsak.
4. sezonda widmore’un hazırladığı düzmece uçak kazası görüntülerini izleyen pilot lapidus, bir yerlere telefon edip “o uçağın pilotu ben olacaktım” gibisinden bir şeyler gevelemişti.
5. sezonda ilana ve arkadaşları lapidus kayıkta baygın yatarken onun “aday” olabileceğinden söz etmişlerdi.
buradan şunu anlıyoruz ki black smoke ilk sezon uçağın pilotunu lapidus sandığı için öldürmüştür.

Mantıklı bence!

hakikaten çok mantıklı ve çok güzel tepit…….

…………..

Cidden acayip başarılı bir tespit.
Tuttum bunu.

apocalips demiş,

21 Şubat 2010 @ 00:57

Siyah ın sawyer ı yanına çekmek istemesinin bir sebebi var seçili olanları kendisi öldüremiyor,jacob u benjamin e öldürttüğü gibi seçilenleride birisine öldürtmek istiyor.Bunun için sawyer ı seçti çünkü sevdiği kadını kaybetti(bende sevdiğim birini kaybettim demişti) eğer seçilenleri ortadan kaldırabilirse jacob un yani beyazın işini bitirmiş olacak bu sayede amacına ulaşacak.

apocalips demiş,

21 Şubat 2010 @ 01:25

aklıma takılanlarsa şunlar

1- hakaten o çocuk kimdi?
2- şu lanet kuralları kim koymuş ve nasıl bi kural ki onlar hiç bi şekilde bozulamıyor.
3- siyah duman neden artık başka şekle giremiyor?
4- illana nasıl bu kadar çok şey biliyor?
5- richard ve benjamin senelerdir sorgusuz sualsiz ne diye jacob ın her dediğin yapmışlar

1-çocuk jacob çünkü jacob yaşamı doğumu simgeliyor bu yüzden ilk sezonlardan bu yana adada hamile olan kadınlar değerli çünkü jacob onlarda ben bularak ölümsüzlüğünü devam ettiriyor bunca zamandır yaşamasının sebebi bu
2-o lanet kurallar siyahla beyazın adada yaşıyor olmasını kontrol eden güç tarafından konulmuş ve kurallar gündelik yaşantının ihlal edilemez kurallarını simgeliyor,yani ada ve iyi kötü olgusu gerçek yaşamdaki iyi kötü dengesinin minyatürize edilmiş hali,ada gerçek dünyanın minimalize edilmiş hali.
3-siyah duman yani jacob un rakibi ada ölmüş kişilerin değilde tıpkı jack in babası ve lock gibi ada dışında ölmüş ve adaya ölü halde gelenlerin kılığına girebiliyor;o yüzden başka kılığa giribilme şansı yok,jacob ta adaya dışarda hamile kalıp adada doğan yapan kişilerin erkek bebeklerinde beden bulabiliyor.Adada hamile kalan kadınların bebekleri ölü doğuyor.
4-illiana jacob la daha önceden tanışıyor richard ve benjamin gibi ona adada hizmet etmiş birisi,adaya onun isteği üzerine tekrar dönüyor yani illiana ocenic yolcularının yaşadığı ve yeni öğrendiği bir çok şeyi daha önceden yaşamış ve öğrenmiş biri.
5-richard adadaki diğerlerinden farklı uzun süredir yaşıyor ve yaşlanmıyor çünkü tapınaktaki ölümsüzlük suyundan faydalanıyor,tapınaktaki diğerleride richard gibi yaşlanmıyor richard ın tapınaktakilerle ilişkisi çok uzun zaman öncelerine dayanıyor ama tapınaktakilerden sadece richard adaya bişekilde katılmış diğer insanlarla temasa geçiyor bir yerde dış işleri richard tan soruluyor tapınaktakiler dış dünyayla onun sayesinde iletişim kuruyor kendileri tapınak dışına çıkmıyolar çünkü tapınak dışında siyaha karşı korunmasızlar,peki o zaman siyah neden richard ı öldürmedi;çünkü tapınaktakilere mesaj vermek istedi o yüzden richard ı serbest bıraktı.Benjami e gelince o seçimini kendi insanlarını öldürerek yaptı ve richar dın tarafını seçti o yüzden richardın dolayısıylada jacob un dediklerini yapıyor.

brc demiş,

21 Şubat 2010 @ 12:33

güzel cvplar için teşekkürler =)

brc demiş,

21 Şubat 2010 @ 13:02

yannız şöle bişi var. siyh duman illa ada dışında ölenlerin şekline girmior. hatırlarsak ben nin kızı alexin de şeklne girmişti…

brc demiş,

21 Şubat 2010 @ 13:06

ayrıca Nikki Fernandez in ölümünü de zehirli bir örümcek şekline girerek sağlamıştı

moth demiş,

21 Şubat 2010 @ 16:56

23 - shephard ile ilgili olarak claire ve jack in babası aynı kişi olduğuna göre shephard clarie olabilir.

Lostier demiş,

21 Şubat 2010 @ 17:38

dikkat ettiyseniz 8.bölüm olan recon sawyerın oynayacağı bölüm.ve son dolandıracağı iş olarak biliyorum.sawyer bs ye katıldı ama onu dolandırmaya çalışacak.bence başarılı olamayacak ve sawyer ölecek.senaristleirn dediği gibi en az 2 kişi ölecek.ama hepsi recon bölümünde mi olur orasını bilemem+sawyer bs yi kötü taraf olarak biliyor ama bence kötü taraf değil bunu da ölürken anlayacağını umuyorum.bu dediklerim sadece tahmindir

alpdemirr demiş,

22 Şubat 2010 @ 00:20

apocalips bence bs richard’ı öldürecekti ama çocuk gözüne görününce korktu,bunun uyarı olduğunu anladı. yani mesaj falan vermesine gerek yok zaten mesajı aldılar havai fişekle de duyurdular.

apocalips demiş,

22 Şubat 2010 @ 11:52

brc demiş,
21 Şubat 2010 @ 12:33

güzel cvplar için teşekkürler =)

rica ederim

apocalips demiş,

22 Şubat 2010 @ 12:05

brc demiş,
21 Şubat 2010 @ 13:02

yannız şöle bişi var. siyh duman illa ada dışında ölenlerin şekline girmior. hatırlarsak ben nin kızı alexin de şeklne girmişti…

doğru alexin kılığına girmişti ama dikkat ederseniz bu tapınak gibi bir yerde oldu,ada içinde hiçbir zaman bu şekilde kılık değiştiremedi.Eğer kılık değiştirmesi için bir kural olmasaydı 1.sezondan itibaren bunu defalarca yapardı.

apocalips demiş,

22 Şubat 2010 @ 12:23

alpdemirr demiş,
22 Şubat 2010 @ 00:20

apocalips bence bs richard’ı öldürecekti ama çocuk gözüne görününce korktu,bunun uyarı olduğunu anladı. yani mesaj falan vermesine gerek yok zaten mesajı aldılar havai fişekle de duyurdular.
siyah richard ı öldürmek isteseydi bunu benjaminn jacob u öldürmesinden sonra karşılaştıklarındada yapabilirdi,ayrıca jacob u öldürmeye gittiklerinde başka insanlarda vardı yanlarında eğer amacı öldürmek olsaydı onlarında bir çoğunu öldürebilirdi.tapınaktakileri öldürmesinin sebebi ona silahla saldırmaları oldu,amacı dizidede bahsedildiği gibi şu aşamada insan öldürmek değil yandaş toplamak

lostboat demiş,

22 Şubat 2010 @ 12:36

adaylar ve sayılar
Bence karadumanın gösterdiği mağaradaki liste kendi yaptığı liste… elindeki liste ile Jacob’un listesi arasında fark olmalı.Çünkü Ben ameliyatını yaptırmak için Jack’i getirdiğinde diğerlerinden bir arkadaş o Jacob’un listesinde yok demişti (bu arada Jack ve Ben’in niçin hastalandığını da bilmiyoruz Ben’in senaryo ile direkt alakası var desek de Jack’in hastalığı senaryonun ilerlemesi için gereksiz olduğuna göre bir ipucu olabilir-adada herkes iyileşir kimse hasta olmaz) Hatta buna dayanarak jacob’un Jack olduğu ileri süren teoriler ortalığa atılmıştı.Ayrıca Jacob bazı adaylara çocukluklarında dokunurken bazı adaylara çok geç dokundu özellikle Hugo ile iletişim kurmak için niçin o kadar beklediğini anlamadım.

CharLie demiş,

22 Şubat 2010 @ 16:41

ArkadasLar Ben 1.2.3.4 3 kere izLedim :) bir seyLer kafama takıLdı DanieL Rossuo bir mesaj biraktımıstı mesajı nıye Fransızca birakti ingılızce dayet ıyı bılıyordu nerden bakarsan ıngılızce ana dıl gıbı :) +Nikki Farnandez domulurken bır den gozunu actı galıba ıLerkı bolurLemde karsımıya cıkabılır diye dusunuyorum

ty :)

CharLie demiş,

22 Şubat 2010 @ 16:44

8 Reyes
15 Ford(James)
16 Jarrah
23 Shephard
42 Kwon

4 de Kım qeLecek Bence ıLana iLe Kate yarında bırı :O :P xD

sinan demiş,

22 Şubat 2010 @ 17:33

BS HİÇBİR İŞİNİ YARIM BIRAKMAZ.ARKADASLAR DİZİ HALA HİÇBİR CEVABI VERMEDİ.
DHARMA GRUBU O ADADA NE ARIYORDU.
ADANIN GÜÇLERİ NEREDEN GELİYOR.
ADAYA İLK OLARAK KİMLER GELDİ.
ADADA JACOP VE BS KİM.
BLACKROCK NE ZAMAN NEDEN NASIL GELDİ.
RİCHARD KİM GÖREVİ MİSYONU YAŞAMI NE.
WİİLDMORE NEDEN ADADAN AYRILDI.
FARADAYIN ANNESİ NEDEN ADADAN AYRILDI
JOHN LOCKIN BABASI ADAYA NASIL GETİRİLDİ.
ALVAR HANSO KİMDİR.
MİLESIN BABASI NE OLDU.
BU KADAR KURULAN İSTASYONUN SEBEBİ VE AMACI NEDİR.
ADANIN IŞINLAMASI NASIL OLUYOR.
DHARMA GRUBU İLK OLARAK ADAYA NE ZAMAN GELDİ.
OTHERS VE DHARMA GRUBU İLK OLARAK NE ZAMAN KARŞILAŞTI.
WİLDMORE NASIL ZENGİN OLDU.SERVETİNİ NEYE BORÇLU.
ADADA NEDEN BEBEK OLMUYOR.
BS NEDİR.ENERJİSİN NEYDEN ALIR.
BENJAMİNİN ARTIK ADADA NE YAPMAK İSTİYOR.
TAPINAK NE ZAMANDAN BERİ VAR.
TAPINAK KİMİN EVİ.
HİDROJEN BOMBASI KİM TARAFINDAN NE ZAMAN ADAYA GETİRİLDİ.
BEYAZ AYININ ADADA İŞİ NE.
RCİHAR BENJAMİN ÇOCUKKEN VURULDUGUNDA HİÇ ZAMAN İYİ BİR İNSAN OLAMAYACIGINI BİLDİĞİ HALDE NEDEN İLERKİ ZAMANLARDA BENJAMİNİ OTHERS GRUBUNUN LİDERİ YAPTI.
JACOP İLE BS ARASINDA KURALLAR NE.
JACOP FORMUNU DEĞİŞTİREBİLİRMİ.
DHARMA GRUIBU KARA DUMANDAN KORUNMAYI NASIL ÖĞRENDİ.

HADİ BAKALIM VARSA ARANIZDA BUNLARA CEVAP BİLECEK BİRİSİ
BUNLAR SADECE AKLIMDAKİ SORULARIN BİR KISMI.

apocalips demiş,

23 Şubat 2010 @ 10:44

bu soruların çoğunun cevabını eminimki lost un yazarlarıda bilmiyordur

ANU demiş,

23 Şubat 2010 @ 13:15

Gerçek bir hayal kırıklığı..

Eğer Lost dediğimiz şey buysa bence büyük bir hayal kırıklığı. Çok uzatmak istemiyorum sadece yapımcıların şu lafıydı bizi 5 sezon çeken, “herşeyin bir açıklaması-akla yatkın- var”

Bakıyorum diziye, Kara duman resmen LOCK, mekanik sesler çıkaran bir duman ama insan kılığına girebiliyor. Bunun akla mantığa uyan tarafı var mı bilemiyorum.

Bir evvel ki yoruma katılmamak elde değil, bizimkiler adaya düştüklerinde Others vardı, otherstan evvel beraber adayı paylaştıkları dharma ekibi vardı. Hadi others ın jacopla bağlantısı var da dharmanın ne bağlantısı var? ayrıca çok ilginç, esrarlı sayıların hani hatch deki manyetik olayı engelleyen sistem ile ne alakası vardı?

Adayı korumak ise mantık, bunu “adaylara” anlatmak için seçilen yol sizce de dünyanın en mantıksız yolu değil mi? Ayrıca olay jacop ve kara duman arasında değilki, bir sürü yan karakter var, onları görevlendiren kim?

Unutmayalım others çok saçma biçimde dharmayı bitirdi ve yerine mi geçti? çünkü hatırlarsak richard takımlı falan gidip korumaları olan şirkette çalıştığı triplerini de izledik. others ın bu kaynağı nerden geliyor? hala uçaktan atılan erzakları anlayamadık, dharma modunda others ın adada yaptıklarını anlayamadık. Olay bilimsellikten çok hurafeye döndü. Gerçekten hayal kırıklığı,bu şekilde biterse bu dizi gerçekten geçen yıllara yazıklar olsun..

İSMET demiş,

23 Şubat 2010 @ 17:37

ARKADAŞLAR HATIRKARSANIZ BU KARA DUMAN ŞU UÇAGIN KUGRUGUNDA ADANIN DIGER TARAFINA DÜŞEN ADINI HATIRLAYAMADIM SİYAH KİŞİLİK ONLA GOZ GOZE GELMIŞTİ VE BİR ŞEY YAPAMAMIŞTI.ONUN ADA İLE BI ALAKADI VARMI WE AYRICA UCAGIN DUŞMESININ SEBEBI DESMINT DI DUGMEYE BASMADIGI ICIN PEKI O ADINI UNUTUM BAHSETITIM SIYAH KİŞİLIK ONUN KARDESI EROIN SEVKIYATI YAPAN UCAK ADAYA NE SEBEBLE DÜŞTÜ ACABA

brc demiş,

23 Şubat 2010 @ 18:35

HİDROJEN BOMBASI KİM TARAFINDAN NE ZAMAN ADAYA GETİRİLDİ.

bence amerikan ordusuyla da bi bağlantısı var adanın.. zaten 5. sezonda bunu belirten birçok şey görmüştük ama bundan ileriye gidemiyorum tabii. alvar hanso da dharmann kurucusu gbi bişi die biliorm ben…

alpdemirr demiş,

24 Şubat 2010 @ 02:24

arkadaşlar bugün 5. sezonu baştan sona tekrar izledim ve kafamda bazı taşlar yerine oturdu.

1. eloise hawking geleceği bilebiyor,faraday ölürken herşeyi biliyordun beni bilerek yolladın dedi. ayrıca eloise widmore’e bana fedakarlıktan bahsetme oğlumu sonunu bilerek senin geminle yolladım dedi. sonra desmond’u bilerek adaya yollamıştı.

2. widmore bir şekilde siyahlı adama hizmet ediyor. bunun nedeni büyük ihtimalle jakop’un onu adadan sürgün etmesi. jakop’a kızdı siyahlı adamla işbirliği yaptı. bunu nerden çıkardım: jakop’un koruması miles’e widmore’nin gemisiyle adaya gitmesinden önce yanlış takımdasın dedi. demek widmore jakop’a karşı cephe almıştı ya da siyahlı adamı destekliyordu.

3. eloise’de belki widmore ile belki ondan önce-sonra bir şekilde adadan sürgün yedi o da jakop’a cephe aldı. o da sürgün edilmesine kızmış olmalı. bunu nerden çıkardım. ilk maddede demiştim geleceği görebiliyor. bizim altılıyı adaya o gönderdi. göndermeden önce jack’e john’a babana ait birşey ver diyor. neden diye sorunca john ada da başkasının yerine geçecek diyor. o da babasının ayakkabılarını john’a giydiriyor. john adaya gidince cristian son kez dharma evlerinde görünüyor,sonra hep john’u görüyoruz. demek john kimin yerine geçti jack’ın babasının. cristianı orman evinde birkaç kez gördük orasının bs’nin evi olduğunu biliyoruz. yani cristian siyahlı adamdı. sonra john bs oldu. yani eloise john’u adaya gönderdi çünkü onun aday olduğunu lider yapıldığını ve ondan şüphe edilmeyeceğini biliyordu. onu da adaya gönderdi.bs de onun vücudunu ele geçirdi. john vekil olacak dedi vücudu bs nin vekili oldu diyebiliriz.
yani her türlü bs ye çalıştı.

4. sayid’i ilana götürüyor adaya tahminim o ki sayid jakop tarafından kutsanamadı kaza olunca. sayid’i sen getir gözkulak ol demiş olabilir jakop.

5. dharma ne bs’nin ne de jakop’un elamanı,onlar bilimsel olarak bir şekilde adayı buluyorlar adanın gücünden faydalanmak istiyorlar ama adayı kötü amaçlarına kullanma çabasına girince jakop katline ferman veriyor.

6. benjamin ilk başta belli ki jakop’un adamı sonra kulübeye dadanınca bs’nin oyuncağı oluyor. eloise’de benjamin’i kullanıp bizim altılıyı adaya götürmesini sağlıyor. buna da kanıt jakop öldürülmeden benjamin’e sen neydin ki diyor. yani artık özel olmaktan çıkmıştın,hatta bs ye yardım ettiğini de ima ediyordur ama benjamin farkına sonradan varacak.

biraz uzun oldu okumaktan sıkılabilirsiniz kusura bakmayın.

cew demiş,

24 Şubat 2010 @ 15:58

Ya dizi tamamen bilimsel olarak açıklancak diye bir şey yok işin içinde çok fazla fantezi var zaten eğer bi şeye kitlenmeyip zihninizi daha açık tutarsanız ne diziden aldığınız zevk azalır nede bi şey anlamadım dersiniz bu bir bilim kurgu hikayesi de aynı zamanda yane bilim kurgularda ne olur aslında var olmayan ama olabileceği tartışmalı hikayeler, senaryolar yazılır.karamik sende laf atma hala :D eğer matrixin ilk filminden sonra neo gerçek dünyada da olayı çözcek desem gene böle bi tepki alacağım belli ama görüldüğü gibi adamlar kurgu yapıyorlar. milletin yorumların saçma yazmayı bırakın bence eğer öle düşünüyorsanız dizininde saçma olduğunu düşünüp izlememe yoluna gidebilirsiniz burayada yazı yazmanızada gerek kalmaz.

dogukan demiş,

6 Mart 2010 @ 21:31

ArkadasLar Ben 1.2.3.4 3 kere izLedim :) bir seyLer kafama takıLdı DanieL Rossuo bir mesaj biraktımıstı mesajı nıye Fransızca birakti ingılızce dayet ıyı bılıyordu nerden bakarsan ıngılızce ana dıl gıbı :) +Nikki Farnandez domulurken bır den gozunu actı galıba ıLerkı bolurLemde karsımıya cıkabılır diye dusunuyorum
gerçekten geri gelebilir mi allahım lütfenn

sayid demiş,

29 Nisan 2010 @ 19:56

doğukan arkadaşım nikki harnandezin gelmesini niye bukadar çok istiyorsun acaba bence gelmeyecek nikki hernandez yardımcı karakterdi ve gelsede gelmesede çok şey değişmeyecek diziyle gelip gelmemesinin bir alakası yok ama o kadar çok istiyorsan yapımcılarla konuşur onu tekrar diziye alırız

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın