6×04: Aday? Neye aday?

lost_6x04_sawyer_iciyor1

Bu bölümde, aday kelimesi sık sık duyuldu. Öncelikle, sahte Locke’la konuşan Richard ona neden John Locke gibi göründüğünü sorduğunda aldığı cevap; Locke’un onu Jacob’a götürebileceğiydi çünkü Locke adaylardan biriydi. Richard da tıpkı biz izleyiciler gibi Locke’un neye aday olduğunu bilmiyordu ve sahte Locke buna çok şaşırdı.



Jacob, Richard’a bunları anlatmamış ama buna rağmen Richard Jacob’un tüm isteklerini sorgusuzca yerine getirmişti. Ona her şeyi anlatacağını, bunun için onunla gelmesini istediğini söyleyen sahte Locke’a Richard’ın yanıtı olumsuz oldu.

Bu kelimeyi ikinci duyuşumuz ise sahte Locke ve Sawyer’ın mağaradaki konuşması sırasındaydı. Kendi ismiyle birlikte diğer isimleri de mağaranın duvarlarında yazılmış olarak gören Sawyer’ın kafası karıştı. Her şeyi ona açıklayacağını söyleyen sahte Locke sözünde durdu ve anlatmaya başladı:

Tüm bu isimleri Jacob yazmıştı. Sawyer’ın da ismi yazılıydı çünkü Sawyer da adaydı Jacob kendini adanın koruyucusu sanıyordu ve yerini alacak isimleri aday olarak seçmişti. Adayların yalnızca üç seçeneği vardı:

1) Hiçbir şey yapmamak (bu durumda Locke gibi elenir)
2) Jacob olmayı kabul edip adayı korumak
3) Adadan gitmek.

Sawyer üçüncü seçeneği kabul etmiş görünüyor şimdilik.

Peki, ada gerçekten korunmaya muhtaç mı? Ada neden veya kimden korunmalı? Jacob neden kendi yerine gelecek bir aday arayışında? Kendisi koruyuculuğa başka bir formda devam edemez mi?

ninni

coju demiş,

18 Şubat 2010 @ 08:31

manyak ettiniz ulan bizi, yeterrr!! ;-)

ece demiş,

18 Şubat 2010 @ 08:36

Valla artık canımı sıkmaya başladı, bi konuda sahte locke katılıyorum artık. SADECE KAHROLASI Bİ ADA. O adayı korumak uğruna yüzlerce kişi canından olmuş. Sadece kendi amaçları çıkarları doğrultusunda insanların hayatları yok sayılmış. Değermi bi ada uğruna

JacK demiş,

18 Şubat 2010 @ 09:13

Senaristler bazen karakterlerin özelliklerine ters hareket ediyorlar, şimdi sinirli, aksi, başına buyruk James neden hiç itiraz etmeden John Lock ın lafına güvenip evden çıkıyor..

Lost--> demiş,

18 Şubat 2010 @ 10:42

Orası Tam Bir Muamma Yada Bir Açıklaması var siyahlı kasti olarak söylemedi jamese.ilerki bölümlerde adanın neyden korunacağıda çıkar ortaya.şimdilik neyden korumak istediklerine dair aklıma birşey gelmiyor.

AvaLioN demiş,

18 Şubat 2010 @ 11:06

Sawyer bana kalırsa blöf yapıyor, çünkü sarhoş halinde bile gerçek Locke olmadığını anladı, Richard onun kötü olduğunu da söyleyince Sawyer uyandı ve sırf merak ettiği şeyleri öğrenmek için Tamam deyip peşinden gidmeye başladı. Hatırlayın Sawyer ın elinde birçok kez fırsat geçmişti (helikopterle gemiye giderken, denizaltıyla adadan ayrılacakken,bot yapıp Michael’la kaçarken) adadan kurtulmak çok denemişti ama başaramadı,bu saatten sonrada gideceğini sanmam ki hala Juliet in yasını tutuyorken…

tropik demiş,

18 Şubat 2010 @ 11:16

iyide lock hiçbirşey yapmadı değil tam tersine ada için öldürdü kendini(daha doğrusu teşebbus etti Ben yardımcı oldu!) Hem gayet de koruyuculuğu üstlenmiş gibiydi. BS çocuğu kovalarken neden insan kılığındaydı, onun düşmesi bile çok komik geldi. Katein duvarda isminin yazmaması ilginç ama bence oradaki yazan isimlerin hepsi erkek. bayanlar bu koruyuculuğu belkide üstlenemiyor!! Lostun bölümleri bana çok kısa geliyor, sürükleyiciliğinden olsa gerek. Eski tadı bulumayanlarda şunu düşünlemi artık daha az soru işareti daha çok cevap bulunuyor. Losta tadı verende o ??leriydi..

BS HAKLI demiş,

18 Şubat 2010 @ 11:37

BS DEDİĞİNE GÖRE ADANIN KORUNMAYA İHTİYACI YOK BENCEDE. İŞİN KOMİK TARAFI BU DEMESİ BENCE GAYT CİDDİYDİ. YALAN OLDĞNU DÜŞÜNMUORM

lOSTFAN.NET demiş,

18 Şubat 2010 @ 12:15

bu ada korunmayacakta hangi ada korunacak ? bu adaya gelipte apartmanmı diksinler :D :P

jester demiş,

18 Şubat 2010 @ 12:27

4- locke’du ilk ona fırsat verildi ve elendi dediğin gibi.
8- hugo olduğuna göre sıradaki o mu acaba?!

Manicay demiş,

18 Şubat 2010 @ 13:25

Mağaradaki yazıları Jacobun yazdığını bize söyleyen siyah duman. Bence yazıları yazan ve onların üzerini çizen ve o mağarada yaşayan siyahlının ta kendisi. Öldürdükçe çizmiş üzerlerini :)

lostdelisi demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:17

bana en ilginç gelen locke gibi hiçbirşey yapmazsın adının üzeri çizilir demesi. locke kadar ada için kendini paralayan kimse olmadı oysaki. adam ölümü bile göze aldı. diğerleri ise sadece adadan gitmek istediler herzaman ve inanmadılar bile adanın özel olduğuna..

CharLie demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:33

arkadasLar yalnıs gormedıysem 4.John LocKe war di o oLdugune Gore sımdı sıra 8.JackTe adayı o koruyacak gaLıba

CharLie demiş,

18 Şubat 2010 @ 15:35

Pardon arkıLer 8.Huqo adayı Koruyack

doruk28 demiş,

18 Şubat 2010 @ 16:17

6. sezonun ilk bölümünde jakop’un verdiği gitar kutusundan bir kağıt çıkmışdı ve japonlu adam onlara isimlerini sormuştu demek ki o listede adayların isimleri vardı hatta jack zehiri yutmuştu ve japon onu kurtarmıştı bende düşünmüştüm bu kadar niye uğraştı diye demek ki aday olduğu için ölmemesi gerekiyor ayrıca sawyer giderken gitme filan da demişti taşlar yerine oturuyor

alpdemirr demiş,

18 Şubat 2010 @ 19:32

mağaradaki yazılar bence de siyahlı adamın işi,sonra adayı neden koruyacaklar diyorsunuz görmediniz mi ada neler yapıyo zaman yolculuğundan tutun her türlü hastalığı iyileştirmeye ölüleri diriltmeye kadar. öyle bir ada kötü insanların eline geçerse sonu ne olur. belki darmayıda bu yüzden ortadan kaldırdılar adanın sırlarını öğrenmeye başladıkları için adayı kötü emelleri için kullacaklarını düşündüler.

SeericLee demiş,

18 Şubat 2010 @ 23:39

@AvaLioN

Katılıyorum.. Şöyle ki hem sarhoşken sen locke değilsin diyor -ki dizideki en zeki adamlardan birisidir kendisi- , richard’ın o kötü birisi, seni öldürecek demesi ve sahte locke’ın çocuğu görmedim tripleri kafasında iz ediyor.. öyle ki silahı çekip vurmayı bile düşünüyor fakat ihtirası ve merakı yüzünden takip ediyor.. mağarada gösterilen bazı isimlerin üzeri çizik ve jacob’ın çizdiği söyleniyor ama james’in üzerini bizim kel çiziyor.. dediğim gibi zeki sawyer’ın bunu gözden kaçıracağını zannetmiyorum.. ve bir şey daha.. bu locke kılıklı yeni adamımız siyah dumanın ta kendisi görüldüğü kadarıyla ama o mağaraya inen merdiven ne iş oda ayrı bir soru işareti.. can sıkıntısına arada sırada insani bir şeyler yapayım dercesine merdivenleri oraya koyduğunu düşünmüyorum..

SeericLee demiş,

18 Şubat 2010 @ 23:47

bu arada james’in değil locke’ın üzerini çiziyor :)

hişyar demiş,

18 Şubat 2010 @ 23:51

bu dharma girişimindeki elemanlar birden yok oldu.ne bir komplo ne bir adaya saldırı ne başka bir numara bu işler bu kadar ucuzmu dharmalı arkadşlardan ses seda yok ne iş…

nurullah demiş,

19 Şubat 2010 @ 11:52

http://scifiwire.com/uploads/LastSupper_Lost-2.jpg
Su fotografa iyi ve kotu taraflar hakkinda bir fikir veriyor sanki ?

jACK! demiş,

19 Şubat 2010 @ 11:53

jester demiş,
18 Şubat 2010 @ 12:27

4- locke’du ilk ona fırsat verildi ve elendi dediğin gibi.
8- hugo olduğuna göre sıradaki o mu acaba?!

bence de böyle, zaten Jacob öldüğünde Hugo’ya görünmemişmiydi, sayidi iyileştirmesi için??

jo demiş,

19 Şubat 2010 @ 11:59

Senaristler bazen karakterlerin özelliklerine ters hareket ediyorlar, şimdi sinirli, aksi, başına buyruk James neden hiç itiraz etmeden John Lock ın lafına güvenip evden çıkıyor..

CEVAP:
Çünki Sawyer o anda alkolun etkisinde

Dilara demiş,

19 Şubat 2010 @ 13:04

adayi korumaya adaylar.

1LostFan demiş,

19 Şubat 2010 @ 14:03

sadece lanet olası bi ada baska bi bok yok.korunacak bişe yok jacob oyun oynamayı seven bi adam bence.sizin şu kötü adam dediğiniz kişiyi ben sevmeye basladım :).adam akıllı

neo demiş,

19 Şubat 2010 @ 19:10

ada’nın tabiki korunmaya ihtiyacı vardı bu işi ise jakop görüyordu.yani beyaz taraf iyi. siyah taraf yani sahte locke ise kendi mağarasına o isimleri yazmıs ve öldürdükçe isimlerin üzerini kendisi çizmişti.zaten beyaz tası denize atması da bunu doğruluyor. sahte locke sawyer e blöf yapıyor olabilir amacı onuda öldürmektir bence.

neo demiş,

19 Şubat 2010 @ 19:13

uçak adaya düşer düşmez black smoke lockenin bedenini sarmıstı belkide mucize iyileşme diye bildiğimiz şey belkide yoktur.lockenin iyileşmesi ayağa kalkması black smokenin sayesindedir belkide.hem sonrasında lockenin bu ada mucizelerle dolu burda kalmalıyız dediğini hatırlayın adadan gitmelerini önlemeye çalıştığını hatırlayın neden bunu yapsınki.

Ender demiş,

19 Şubat 2010 @ 20:05

Sanirim Ada’yi girisimci Turizmci ve mütahitlerden koruyorlar:)

alpdemirr demiş,

19 Şubat 2010 @ 22:19

arkadaşlar birşeyi merak ettim mağaranın arka tarafında yukarı çıkan bi merdiven gördüm hatta ordan doğru birde yol vardı gibi. bs yer altında yaşadığına göre o yoldan adanın altında geziyor olabilir.

brc demiş,

20 Şubat 2010 @ 00:41

seçeneklerin arasında adadan gitmek de var ama adadan gayet gitmişti bizimkiler. noldu bu jacob yine bi yolunu buldu adaya geri getirtti zavallıları… Çok oyun bozan bu jacob deli o deli :P hakaten de koruncak bi tarafı da yok.. gerçi eski bölümlerde U.s army gelmiş adaya dharma filan var bi de ama ne zararları olmuş ki adaya ya da ne var yani ? :D

brc demiş,

20 Şubat 2010 @ 00:42

neo demiş,

19 Şubat 2010 @ 19:13

uçak adaya düşer düşmez black smoke lockenin bedenini sarmıstı belkide mucize iyileşme diye bildiğimiz şey belkide yoktur.lockenin iyileşmesi ayağa kalkması black smokenin sayesindedir belkide.hem sonrasında lockenin bu ada mucizelerle dolu burda kalmalıyız dediğini hatırlayın adadan gitmelerini önlemeye çalıştığını hatırlayın neden bunu yapsınki.
————————

ya da jacob da iyileştirmiş olabilir. hani ada korunmaya değer bi yer sansın diye… çnkü juliet in kardeşini kanserden de o kurtarmıştı =) yani adanın bi özelliği filan yok. o zaman o kadar kişi öldü yaralandı , onlar da olmazdı

brc demiş,

20 Şubat 2010 @ 00:44

nurullah demiş,

19 Şubat 2010 @ 11:52

http://scifiwire.com/uploads/LastSupper_Lost-2.jpg
Su fotografa iyi ve kotu taraflar hakkinda bir fikir veriyor sanki ?
————————-

o fotoğraf iyi kötü hakkında bilgi vermiyor bence.. O the last supper isimli tabloya gönderme.. locke un konumunda o tabloya göre İsa oturuyor =)

brc demiş,

20 Şubat 2010 @ 00:45

alpdemirr demiş,

18 Şubat 2010 @ 19:32

mağaradaki yazılar bence de siyahlı adamın işi,sonra adayı neden koruyacaklar diyorsunuz görmediniz mi ada neler yapıyo zaman yolculuğundan tutun her türlü hastalığı iyileştirmeye ölüleri diriltmeye kadar. öyle bir ada kötü insanların eline geçerse sonu ne olur. belki darmayıda bu yüzden ortadan kaldırdılar adanın sırlarını öğrenmeye başladıkları için adayı kötü emelleri için kullacaklarını düşündüler.
—————-

iyi de adanın gerçketn de böle özellikleri varsa , iyilere de bi faydası yok ki.. orda jacob adam toplayıp duruo bişi yaptığı yok insanlığa bi faydası yok.. doğum olmuodu başlarda.. garip garip şeyler ..

brc demiş,

20 Şubat 2010 @ 00:50

tropik demiş,

18 Şubat 2010 @ 11:16

iyide lock hiçbirşey yapmadı değil tam tersine ada için öldürdü kendini(daha doğrusu teşebbus etti Ben yardımcı oldu!) Hem gayet de koruyuculuğu üstlenmiş gibiydi. BS çocuğu kovalarken neden insan kılığındaydı, onun düşmesi bile çok komik geldi. Katein duvarda isminin yazmaması ilginç ama bence oradaki yazan isimlerin hepsi erkek. bayanlar bu koruyuculuğu belkide üstlenemiyor!! Lostun bölümleri bana çok kısa geliyor, sürükleyiciliğinden olsa gerek. Eski tadı bulumayanlarda şunu düşünlemi artık daha az soru işareti daha çok cevap bulunuyor. Losta tadı verende o ??leriydi..
—————————-

bayanlarla ne alakası var ki? kwon dedi hangi kwon olduğunu bilmiorum dedi yani sun da olblir jin de…
ama yne de kate in adı yok sanırım çnkü 4 8 15 16 23 42 , 6 kişiy temsil ediyo. yani locke, hurley, jack, sayid, sun/jin kwon(?), sawyer. ama yine de kate de bi amaç için adaya getirilmiş olması gerk çnkü jacob ona da dokunmuştu … ya da 108 numardır o :p ztn sayıların bi anlamı yokmuş, jacob sayı vermeyi seviomş :D

uykusuzfil demiş,

20 Şubat 2010 @ 11:58

-neo’ya cevaben,
kardeş bence bs sawyer’ı öldürmek istiyo olamaz,hatırlarsan sawyer merdivenlerden aşağıya düşmek üzereyken onu kurtaran bs’ydi(kendi öldüremiyo olsa bile düşmesini seyredebilirdi ama yapmadı).

-ender arkadaş turizmci ya da mütahhütmisin yoksam :P

-yukardaki yorumları yazan arkadaşlar (”ninni” gibi) inmisiniz cinmisiniz sizde yorumlarda bulunurmusunuz? artık tanışma vakti gelmedi mi sizce :) hem site yönetimi hem de biz yorumcular toplanıp şu adayı birlikte korusak? :)

1LostFan demiş,

20 Şubat 2010 @ 13:34

ilk rakam yani 4 locke undu ada için canını feda etti.şimdi sırada hugo olmalı zaten jacobla iletişimi falan var sayidi tapınaga götürmesini falan istedi.umarım hurley ölmez seviyorum o şişkoyu :)

gülçin demiş,

20 Şubat 2010 @ 14:16

KöTü amacLı insanLardan KoruoLar Bnce! :D Başka da Bişi DeĞiL! ;)

İ.I.G demiş,

20 Şubat 2010 @ 23:41

Şu meşhur sayılar yine karşımızda

4:Lock
8:Hugo
15:Ford
16:Jarrah
23:Shephard
42:Kwon

Arada farklı numaralı isimlerde var ancak üzerleri çizili.Bence bu özel sayılarla adayların ilgisi var.

CharLie demiş,

21 Şubat 2010 @ 15:42

ewet arkadasLar sirada 8.Huqo galıba 6.1ve2 bölümde bu kanıtLanmıstır Jacob ormanda Huqonun Karsına cıktırmıs sayıdı tapınaga gotur demişti Bence Huqo sırada …!!!

BELKİDE SOYADLARI OLDUĞU İÇİN ONLAR BİZİM LOSTİELERİN BABASIDIR demiş,

21 Şubat 2010 @ 16:07

olamaz mı olur?

esra demiş,

22 Şubat 2010 @ 18:00

Ortada bir aday durumu var ama kim neden aday, neye aday, aday olmak için ne gibi özellikler lazım bunlar hala muamma.Ama şu bir gerçek ki eğer 2 bölüm daha böyle giderse artık iyice saçmalamış olacaklar dizinin izlettirme politikası bu olabilir başarılı da olabilirler koca 5 sezon geçti kimse olayın ne olduğunu kavrayamadı hala da kavrayamıyoruz ama artık bazı şeyleri netleştirseler iyi olacak çünkü tad alamıyorum diziden beynim şişti düşünmekten bende düşünmeyi bıraktım.

b_4 demiş,

23 Şubat 2010 @ 01:45

anlamadığım şey black smoke’un ini tapınağın oralarda değil miydi?evi de diyebiliriz belki.peki böyleyse tapınaktaki adamlar bundan bunca zaman nasıl korunmuş?

ece demiş,

23 Şubat 2010 @ 08:08

Sayıların bu adaylık mevzusuyla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bir aday muhabbetidir gidiyor. Sahte locke gerçeği için o bir adaydı diyor, sonra sawyer’a sen adaysın diyor. 5. sezonun son bölümünde hatırlarsanız ilana ve ekibi lapidusun kafasına vurarak bayıltmışlardı, onu neden yanımızda götürüyoruz diye sorulduğundada o bi aday olabilir demişti. Lapidusta neye aday olduğunu öğrenmek istemişti. Lapidusun o duvarda ismi ve bi sayısı yok ama ilanın gözünde oda bi aday

alpdemirr demiş,

23 Şubat 2010 @ 13:07

b_4 demiş,
23 Şubat 2010 @ 01:45

anlamadığım şey black smoke’un ini tapınağın oralarda değil miydi?evi de diyebiliriz belki.peki böyleyse tapınaktaki adamlar bundan bunca zaman nasıl korunmuş?

jakop ölmeden önce bir şekilde bs yi kontrol edebiliyordu. ama her ne olduysa bs jakopun kontrolünden kurtuldu. sanırım kurtulması claire külleri dağıttı ve orman evinden kaçtı. sonra john’un bedenini ele geçirdi ve benjamin’e jakop’u öldürttü,jakop da ölünce onu kontrol edecek bir tek yol o küller kaldı

TOGİBOY demiş,

23 Şubat 2010 @ 13:54

Arkadaşlar adayların sadece soyadı var lütfen dikkat edin bence herkes ters köşe olcak nerden biliyosunuz shepard ın jack olduğunu yada reyes in hugo olduğunu veya ford un james olduğunu…Bunla bizim lostilerin babaları olmazmı bakın dizi başından beri neredeyse bize sürekli gösterilen ve gözümüze sokulan oğul baba ilşkisi var lütfen herkes buna yorum yapabilirmi???

mymeric demiş,

24 Şubat 2010 @ 10:39

Korunmaya ihtiyacı olan ada değil arkadaşlar diğer dünya !!!!
yani Jacob’ın amacı insanların adaya gelmesinden ziyade kara dumanın gitmemesini sağlamak. Dengeler bozulmaması içinde bir kötüye karşı bir iyi olmak zorunda. Jacob öldüğüne göre bir iyi bulunmalı. Ancak anlamadığım bişey var
4 -8-15-16-23-42 tamam kate kaç ?

nemo demiş,

24 Şubat 2010 @ 15:35

nurullah demiş,

19 Şubat 2010 @ 11:52

http://scifiwire.com/uploads/LastSupper_Lost-2.jpg
Su fotografa iyi ve kotu taraflar hakkinda bir fikir veriyor sanki ?
——————
hersey ortada madem john locke isa nın yerinde dmekki o iyi tabi
bu resim bir mesa içeriyorsa

lostturca demiş,

24 Şubat 2010 @ 17:59

ya spoiler gördüm aroen in öz babası hurleymiş

cewcew demiş,

25 Şubat 2010 @ 12:09

bence siyah:şeytan beyaz:melek aslında uçak hiç düşmedi. ada sadece dünyanın bir çeşit metafizik boyutu.şeytan dünyada tutsak ve kurtulmak istiyor.ve bu arada da insanlığı kandırmak için elinden geleni yapıyor sadece zihinlerine girerek bunu yapabilir. melek ise bunu engellemek için uğraşıyor.son bölümde gördüklerimiz yani uçagın düşmemesi (2004) gerçek olan .bundan sonra 5 sezondur adada yaşananların aynısı gerçek hayatta yaşanacak.tanışmış olanlar bi şekilde aynı duygular ile tekrar tanışacaklar ve birbirlerine adada ne yaptılarsa aynısını yapacaklar.şeytan ve melek gene görevlerini yapacaklar ama bu sefer görünme yok sadece zihinler de olucak.

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın