5×16 Heykeli Bir Bütün Halinde Gördük…

Lost hayranı olmak ve tahminlerde bulunmak demek, bazen yanılmak demektir. Heykeli ilk kez ve arkasından gördüğümüzden beri, pek çoğumuz onun, Mısır Tanrısı Anubis olduğunu iddia ettik. Bu bölümde heykelin önünü ve hiç de Anubis olmadığını dolayısıyla yanıldığımızı gördük.

Görünüşe göre heykel Taweret veya Sobek. Aşağıdaki resimlere bakıldığında, heykelin Taweret‘e çok benzediği anlaşılıyor. Vikipedi‘ye göre Taweret (aynı zamanda Taurt, Tuat, Taueret, Tuart, Ta-weret, ve Taueret), Mısır mitolojisinde hamile kadınların ve bebeklerin koruyucusu olan tanrıçadır. Yüzü timsah, vücudu hipopotam, ayakları ise ceylan şeklinde betimlenir. Aslında, heykelin Taweret olması kuvvetle muhtemel fakat Lost sitelerinde Sobek olması da ihtimaller arasında gösteriliyor. Sobek, heykele arkasından benzemiyor ama timsah yüzü heykelin yüzüne çok benziyor.

Vikipedi’ye göre Sobek, Antik Mısır uygarlığının timsah şeklindeki bir tanrısıdır. Tüm suların tanrısı olarak kabul edilen Sobek‘in kutsal hayvanı timsahtır.
Şehri Crocodilopolis (El-Fayum)’dur. Eşinin Taweret,ve oğlunun Anubis, kardeşlerinin de Seth, Osiris, İsis ve Nephthys olduğu söylenir. Sobek‘in muğlak doğası, Mısırlıların, onun içten bir iyilik gücünden ziyade, yapılmış kötülüğü onaran olduğuna inanmalarına neden olmuştur.Örneğin, ölüm şekli sebebiyle ölülerin gördüğü zararı telafi edebilir. Ayrıca, insanların korunması gereken durumlarda, gereken tanrı ve tanrıçalara ricada bulunur, etkin bir rol oynamaktansa, ucundan, mesafeli bir rol oynar. Sobek‘in bu özellikleri, Jacob‘u anımsatıyor. Sizin fikriniz ne?

(ninni)

doruk28 demiş,

16 Mayıs 2009 @ 15:54

editör arkadaşlara söylüyorum bu heykel kesilikle bizim gördüğümüz değil işte kanıtı

http://1.bp.blogspot.com/_RrObyQ3XzcY/Sg6RjGyoo2I/AAAAAAAAuvI/wYZxFaPKwfU/s400/statue.JPG

Engin demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:02

Özellikleri adadaki açıklanamayan olaylara benziyor tabiki fakat bence bu muazzam heykel adaya bi şekilde yaklaşanların adanın korunduğunu anlayıp korkarak geri çekilmesi için yapılmış bu yüzden sahile ve okyanusa bakar vaziyette inşa edilmiştir.

HER ZAMAN İLK YORUMU YAPAN demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:02

arkadaşlar 6.sezonun ilk promosunu izledinizmi
bence ölmeyecekler İLK YORUM BENDEN

beetlejuice demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:12

bir de şuna dikkat etmek lazım,richard jacob’ın sayesinde yaşlanmadığını gücünü ondan aldığını söylemişti,peki bölümün en başındaki sahnenin geçtiği yıllarda richard da var mıydı?

nemo demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:21

iyide aynı heykel degil ki bu ikisi birinde bacaklar acık digerinde bacaklar kapalı .,, bakın

lafleur demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:26

elindeki sey horrecenın 5-6 bolumdeydi sanırım karısından aldıgı kolye ile aynı kolyenın iyilikle bir baglantıs war demıştı

***JACOB*** demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:31

Bu heykel kesin sobek biraz dikkatli inceleyi ne tawaret ne anubis

murat demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:33

Bencede aynı heykel değil jacob ın heykeli ayrı hasmının heykeli ayrı bence ikiside adayı paylaşmışlar bence ve bu yüzden jacop ın hasmı adaya kimsenin gelip müdahale etmesini istemiyo.

ABC demiş,

16 Mayıs 2009 @ 17:37

Mısır mitolojisinde hamile kadınların ve bebeklerin koruyucusu olan tanrıçadır. demişsiniz bence kesinlikle Taweret çünkü adada hamile olan kişilerin öldüğünü biliyoruz kesin bunula bağlantılı ve kasinlile Taweret tir.Yüzü timsah, vücudu hipopotam, ayakları ise ceylan şeklinde betimlenir. demişsiniz evet tüzü timsaha benziyor ve evet vücudu kesinlile hipopotam çünkü heykelin tamamını gösterdiğinde ön tarafı göğüsleri falan gözüküyor ve aynı hipopotam gibi ama anlamadığım ayakları ceylan gibi olması resimde ayakları insan gibi bana öyle geldi ama bence kesinlile Taweret

rdvan44 demiş,

16 Mayıs 2009 @ 17:39

evet saçları bile uymuyo heykelin

rdvan44 demiş,

16 Mayıs 2009 @ 17:40

sobek bu

blacksmoke demiş,

16 Mayıs 2009 @ 17:46

nemo eline bir fotoğraf makinası al ve bir arkadan bir de yan taraftan olacak şekilde ayaklarını çek… tabiki arkadan görünen resimde bacakları açık olacak, yandan çekim açısı nedeniyle öyle gözüküyor…

awsalli demiş,

16 Mayıs 2009 @ 17:46

şimdi arkadaşlar dizilerde küçük hatalar olabiliyor saat vs gibi hatalar oradaki heykelde bilgisayarda yapıldığı için küçük hatalar olabilir. dizide bazı yerlerde saat ve insan hataları vardı bazıları easter egg di ama bazıları hata idi ama tabi dizide gizem olunca herkes bir yöne çekti buda bir hata olabilir

phonomania demiş,

16 Mayıs 2009 @ 17:48

paralel zaman meselasi olabilir bu. yani biz aslında her bölümde farklı bir zamanı izliyor olabiliriz. bunu da şu şekilde açıklayabilirim. mesela faraday bi bölümde aynı sahnede bir siyah bir gri kıyafetli. veya juliet son sahnede iken, yüzü bi kan içinde bi değil. aslında olaylar farklı zamanlarda meydana gelip, her seferinde gelişiyor olabilir.

burak_jacop demiş,

16 Mayıs 2009 @ 17:51

abi bnce richard black rock tan geldi kaptanıydı richard sayesinde hayatta kaldı

!stranger! demiş,

16 Mayıs 2009 @ 18:00

nemo öyle durmasının sebebi perspektif yani bakış açısı yandan baktığımız için öyle duruyor

!stranger! demiş,

16 Mayıs 2009 @ 18:01

ayrıca not: zaten adanın mısırlılara ait olma teorisi ÇOK SAÇMAYDI. bir çok arkadaşımızın dediği gibi adanın pasifikte olduğu çok belli…

serhat demiş,

16 Mayıs 2009 @ 18:13

Bu açıklamalara göre heykel tawaret olabilir.Hamile kadıları koruyan bir heykel yıklırsa (ki 30 yıl sonrasında bir yıkık heykel gorduk) hamile kadnılar korumasız kalır. :)))

dr.jack demiş,

16 Mayıs 2009 @ 18:16

doruk28 demiş,
16 Mayıs 2009 @ 15:54

editör arkadaşlara söylüyorum bu heykel kesilikle bizim gördüğümüz değil işte kanıtı

Bravo doruk28.Bu ayrıntıyı kaçırmışım.Bence adada 2 heykel olduğu bu görüntüyle onaylanmıştır.Bir tanesi jacop un heykeli diğeride siyahlı adamın.Ya da bu bir çekim hatası :)

Indieee demiş,

16 Mayıs 2009 @ 18:23

tawaret olması için vücudunun çıplak olması gerekiyor..bu heykel gayet giyinik :D bizim heykelin hipopotam a benzer bi tarafı da yok, insan bacaklı bişi işte.. yani Sobek olduğu açıktır!

ABC demiş,

16 Mayıs 2009 @ 18:41

acaba iki tane mi heykel var çünkü doruk28 arkadaşımızın paylaştığı fotoda eskiden gördüğümüz heykel çok farklı rengi ve büyüklüğü açısından bence iki tane heykel olabilir yada sadece bi hata

beetlejuice demiş,

16 Mayıs 2009 @ 19:29

bu ikisi farklı ise diğeri siyahlı adamın.

beetlejuice demiş,

16 Mayıs 2009 @ 19:37

çok önemli bir kanıt buldum.2.sezon 23.bölümde gördüğümüz yıkılmış heykelin sağ bacağı fakat son bölümdeki sol.bunlar farklı ve bence hem jacob hem de bu siyahlı adam kendi heykellerine sahip

neo demiş,

16 Mayıs 2009 @ 19:44

acaba hangi zaman dilimindeydiler jacob ile diğer adam konusurken bunu çok merak ediyorum…

beetlejuice demiş,

16 Mayıs 2009 @ 19:46

başka bir şey daha paylaşmak istiyorum.
http://images4.wikia.nocookie.net/lostpedia/images/4/4b/RaMonster.jpg
eğer ki siyahlı adam black smoke ile iş birliği içindeyse,ki öyle sanıyorum alex in ben e lock a itaat demesi,dizinin başından beri gördüğümüz tüm dirilenler de bu adam ve jackin babası da öyle.hatta biraz uçuk olucak ama eğer kulubedide bu adamsa ışıktan korkması,adaya kimsenin gelmemesi adanın doğal,teknolojiden uzak olması ile bağdaşır belki.

OrKN demiş,

16 Mayıs 2009 @ 20:10

Jacopun İçinde Yaşadığı Heykel Kesinlikle Sobektir.

OrKN demiş,

16 Mayıs 2009 @ 20:11

Ve Arkadan Gördüğümüz Heykeldede Jacobun Hasmının Yaşadığı Heykel.

OrKN demiş,

16 Mayıs 2009 @ 20:18

Jacobun Hasmının Kaldığı Heykelde Büyük İhtimalle Anubis.

LostİnLost demiş,

16 Mayıs 2009 @ 20:32

sobek işte Anubisin babası Tawaretin kocası :D:d

LOOOAAASST demiş,

16 Mayıs 2009 @ 20:44

taweret kesinlikle değil de ben anibusla sobek arasında kaldım….

charlieee demiş,

16 Mayıs 2009 @ 20:54

bence adada iki tane heykel var anibus:ölüm yani o kötü adam tasviri. sobek:iyilik yani jacop tasviri

iki farklı heykel olması çok saçma geldi aynı yerde gibi duruyolar ama bacaklarda gerçekten fark var çekim hatası olduğunu düşünmek istiyorum ama bi heykeli nası iki farklı şekilde çekerler ki biri iyilik biri kötülük ve ada için,dört parmaklı olan kötülük heykeli kaybetmiş olmalı ki yıkılmış ve 2000li yıllarda iyilik heykeli kazanmış olduğu için yerinde duruyor fikirleinizi bekliyorum..

charlieee demiş,

16 Mayıs 2009 @ 20:56

bir de eğer sayidin dört parmaklı heykeli gördüğü yer ile bu yerin aynı olup olmadığını anlayabilen ya da bilen varsa lütfen söylesin..
teşekkürler

esgi demiş,

16 Mayıs 2009 @ 21:28

ya bu iki veya daha fazla kez gösterilen şeyler neden hep birbirinden farklı?? bunun bilinçli olduğunu düşünüyorum..hatırlarmısınız bilmem ama desmond la penny nin bir fotoğrafı vardı..desmond bakıp duruyordu o fotoğrafa..ama o fotoğrafın çekildiği gün de görmüştük ve ikisi birbirinden farklıydı…buna benzer daha birçok şey var…bu bize zamanda geri gelişlerle bu döngü çok kez tekrarlandı ve her seferinde çok küçük farklar olabilir mi demek istiyor acabaa??

saado demiş,

16 Mayıs 2009 @ 22:04

elbette o ilk sahnedeki gemide richardın adaya geldiği gemiydi.hatırlasanıza gemi mürattebat listesinde ilk sırada richard vardı. o gemi bence black rock

ilker demiş,

16 Mayıs 2009 @ 22:45

beetlejuice demiş,

16 Mayıs 2009 @ 16:12

bir de şuna dikkat etmek lazım,richard jacob’ın sayesinde yaşlanmadığını gücünü ondan aldığını söylemişti,peki bölümün en başındaki sahnenin geçtiği yıllarda richard da var mıydı?

bence richard ilk sahnedeki gemiyle ( black rock) geliyor.

TimLost demiş,

16 Mayıs 2009 @ 23:11

beetlejuice demiş,
16 Mayıs 2009 @ 16:12

bir de şuna dikkat etmek lazım,richard jacob’ın sayesinde yaşlanmadığını gücünü ondan aldığını söylemişti,peki bölümün en başındaki sahnenin geçtiği yıllarda richard da var mıydı?

Vardır. Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada…

safazx demiş,

17 Mayıs 2009 @ 00:13

Çekim hatası değil… Saçlarda çok farklı bacaklarda…

Ama onunda ötesinde zaten çekim hatası olamaz çünkü bilgisayarla konulmuş bişey… O yüzden 2farklı heykel değil tek farklı bi heykel o görüntüye yapıştırılır… Yani bilgisayar çiziminde hata olamaz…

Bence 2 farklı heykel demek istiyorum ama Demon finalden önce verdiği tüyo da, Arkasını ve ayağını gördüünüz heykeli öndende gördünüz (en azından çevirisi buydu) demişti…

Onun bunu kasti mi söylediini düşünüyorum biraz kararsızım..

charli demiş,

17 Mayıs 2009 @ 00:47

Blackrock değil o gemi.. Rousssou başka bir gemi ile gelmişti.. Blackrock yüzyıllar önce köle ticareti yaparken adaya gelen ve orda karaya oturan bir gemi.. İkisi birbirinden farklı…

Heykellere gelince.. Adada 2 farklı heykel var.. İyilik ve kötülük olarak ayrılmış.. Blacksmoke kötüden yana.. Dharma ve richardın ekibi o yüzden Blacksmoke den korunmak için manyetik bir duvarla yerleşim yerlerinin etrafını çevrelemişlerdi.. Adada hayata geçen Jack’in babası ve John Locke, Ben’in kızı Alex vb. olaylar Blacksmoke, yani jacobu öldürmeye çalışan adamın marifetleri..

Bakalım neler göreceğiz yeni ve son sezonda… 8 ay sonra…

beyazad demiş,

17 Mayıs 2009 @ 00:51

What lies in the shadow of the statue? Bu soruya verilen cevabı biliyor musunuz. Latince olan sözün ne anlama geldiğini merak etmediniz mi?
Cevap: “He who will protect all us” “hepimizi koruyacak olan”

ferMANyak demiş,

17 Mayıs 2009 @ 01:01

@timlost
fransız piliç adaya black rock ile gelmedi. biraz daha dikkatli izleyin lütfen ;)
ayrıca acilen lostfan.net yönetiminden doruk28′in attığı yorumun üstüne gtmesini ve detaylı olarak post etmesini rica ediyorum. elimizde o konu post bulunsun gelecek sezonda gerekebilir. iki ayrı heykel olma ihtimali kuvvetle muhtemel. böylesine kaba taslak bir hatayı yapacak kadar acemi olamazlar. bir grafik bir dizide bir kez çizilir ve hep o çizim üzerinden gidilir. kolay değil böyle çizimler yapmak.

LostY demiş,

17 Mayıs 2009 @ 01:41

TimLost ;

Arkadasım Daniel Roussou adaya Black Rock’la gelmiyor. Black Rock eski yüzyıllarda kayaya ( Adaya ) vuran bir köle gemisi. Roussou nun geldigi gemi bir arastırma gemisi ve 20. yuzyılda geliyor . o köle gemisi ise ( tam hatırlamıorum ama ) 15 veya 16. yüzyılda geliyor .
Ayrıyetten de Benjamin de adaya başka bir şekilde denizaltıyla dharmaya bir cocuk olarak geliyor . Widmore ise adada iken yaşlanıyormuydu yaşlanmıyormuydu bilinmez ama eminim o sırada widmore de adada yoktu .
Richard konusunda haklısınız o gemide olma olasılıgı son derece yüksek. bana kalırsa o gemideki kölelerden birisiydi ve canına karşılık adaya hizmet etmek icin vb vb söz verip yaşlanmayan bir “ada üyesi” olmustur

Lost@Lost demiş,

17 Mayıs 2009 @ 01:56

Black Rock adaya 18 yy dolaylarında geldiğini düşünüyorum. Çünkü gemide köleler olduğunu daha önceki bölümlerden biliyoruz. DAniel Roussou Black Rock ile gelmedi ki. Hatta hiç alakası yok. Ancak çift heykel olayı pek inandırıcı gelmedi bana. Yani adada yaşayanlar hiç mi fark etmedi bu işi?

JoKeR demiş,

17 Mayıs 2009 @ 02:03

Heykeller bize çok şey anlatıyor.Ama merak ettiğim (tahmin ettiğim kadarıyla) kötülüğü simgeleyen heykel nasıl yıkılıyor? Black rock ın adaya gelişi başka sebeplerden mi kaynaklanıyor.Gemi mürettabatında Richard Alpert olduğuna göre kötülüğün simgesi olan heykelin yıkılışında bence black rocke gemisi de rol alıyor.Çünkü Richard ve Jacob ortak çalışıyorlar.Sonunda Jacub u simgeleyen heykelin tapınağında siyah duman(bölümün başında ki arkadaşı ya da hasmı herneyse)onu öldürerek amacına ulaşıyor.Ama en önemlisi Richard ve jacob neden yaşlanmıyorlar.Hatırlarsanız Widmore un adamı Matthew de yaşlanmıyordu.Tılsımın ne olduğunu öğrendiğimizde herşey açıklığa kavuşacak.

Bentham demiş,

17 Mayıs 2009 @ 02:38

richard adaya black rock ile gelmiş olamaz.black rock yani d.roussou’nun geldiği gemi 1980lerde geldi adaya.richard ise 1977 ve öncesinde adadaydı.

alpert demiş,

17 Mayıs 2009 @ 02:39

TimLost demiş,

16 Mayıs 2009 @ 23:11
Vardır. Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada…

Tim Lost istersen ne yazdığını tekrar oku??

Desmond demiş,

17 Mayıs 2009 @ 02:53

TimLost demiş,
16 Mayıs 2009 @ 23:11
Vardır. Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada…
________________________________________________
Daniel Russonun Black Rockta ne isi var=)Dolayisiyla Ben`le Widmor`un da o sirada orda ne isi var=)
Gemi black rock,zamanda yaklasik 200 yil oncesi.
Richard o gemiyle gelmis olsa gerek.
Heykel Sobek.Daha once gordugumuz heykelle bu heykel ayni heykel adada tek heykel var.

Mustafa demiş,

17 Mayıs 2009 @ 06:52

Tawarek’in Özelliği Hamile ve Bebekleri Korumakmış.

2007 Yılında Heykelin Sadece Bacaklarının Olduğunu Görüyoruz.
Ve Adada Doğum Yapanlar Ölüyor.

Apaçık Tawaret Bu !

chucky demiş,

17 Mayıs 2009 @ 08:21

Black rock çok yıllar önce gelmiş adaya onun içinde Daniel roussou yoktu… o farklı bir şekilde geldi ama black rockda richard var ve geliyor…A bide bence heykel siyahlı adamında dediği gibi ” onlar gelirler,yakarlar,yıkarlar,giderler ” demişti o zaman heykelin yıkılmasında black rock daki adamlar öncülük etmişolabilir. Bu arada o gemi nasıl olduda adanın ortasına karaya çıktı.Hatanız black rock ormanın içindeydi… Ayrıca black rockda birço dinamit vardı heykeli yıkabilecek kadar. Ama black rock büyük ihtimalle ( manyetik, metal falan taşıyodu sanırım.) metal taşıdığı için ada onu çekiyor ve bu sayede karaya çıkacak…

chucky demiş,

17 Mayıs 2009 @ 08:22

Hatanız değil hatırlarsanız yanlış yazmışım :D

kusursuz lost arayan lostsuz kalır demiş,

17 Mayıs 2009 @ 09:51

TimLost demiş

Vardır. Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada…

dostum yanılmışsın..daniel roussou adaya black rockla gelmiyor..black rock yanlış hatırlamıyorsam 1800 lü yıllarda geliyordu..hatta bu geminin sahibi alvar hansonun dedesiydi..

LostİnLost demiş,

17 Mayıs 2009 @ 10:22

TimLost demiş,

16 Mayıs 2009 @ 23:11

beetlejuice demiş,
16 Mayıs 2009 @ 16:12

bir de şuna dikkat etmek lazım,richard jacob’ın sayesinde yaşlanmadığını gücünü ondan aldığını söylemişti,peki bölümün en başındaki sahnenin geçtiği yıllarda richard da var mıydı?

Vardır. Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada…

Daniel Russo o gemiyle gelmiyo ki o gemiyi araştırmak i
çin 1988 yılında aday geliyo.
ama BLACK ROCK ise 1845de adaya geliyo ve BEnjamin ve Widmoreda o sırada adada değildi çünkü onlar daha doğmadılard :D

claire demiş,

17 Mayıs 2009 @ 11:31

ilker ve timlost bence yanılıyorsunuz. çünkü richart roussou gelmeden önce adadaydı. çünkü hidrojen bombasını gömdüklerinde daha roussou adaya gelmemişti. diğer ihtimal richart o gemidedir ama roussou ve arkadaşları yoktur.

Lost108 demiş,

17 Mayıs 2009 @ 11:32

Daniel roussso o gemiyle gelmedi yalandı o. o tarihte 1600 lı yılların gemisi ne arıyor onların elinde hme onlar adaya bir botla geldi bildiğiniz gibi…

lostfun demiş,

17 Mayıs 2009 @ 11:40

Neo arkadaşım,o gemi Black Rock.Bu da 1800′lü yıllar.Zaten bunu da lostpedia’daki bilgi doğruluyor.Buradan bakabilirsin.http://lostpedia.wikia.com/wiki/Jacob%27s_enemy

sedatyy demiş,

17 Mayıs 2009 @ 12:06

TimLost demiş,
16 Mayıs 2009 @ 23:11

Vardır. Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada…

İyi de daniel roussounun geldiği gemi black rock değilki arkaşım bunuda nereden çıkardın?

Cihan demiş,

17 Mayıs 2009 @ 12:40

doruk28 demiş,

16 Mayıs 2009 @ 15:54

editör arkadaşlara söylüyorum bu heykel kesilikle bizim gördüğümüz değil işte kanıtı

http://1.bp.blogspot.com/_RrObyQ3XzcY/Sg6RjGyoo2I/AAAAAAAAuvI/wYZxFaPKwfU/s400/statue.JPG

—————————————–

Kesinlikle haklısın.Senaristlerin bu kadar bariz bir hata yapacaklarını sanmıyorum.Muhtemelen adada 2 tane heykel var.Diğeri de siyahlı adama ait ve tapınağın orada bence!

beetlejuice demiş,

17 Mayıs 2009 @ 12:45

daniel black rock la mı geldi ki?

live together die alone demiş,

17 Mayıs 2009 @ 12:56

daniel roussou black rock ‘la mı geliyor?
ben o geminin daha eski olduğunu sanıyordum. çünkü charles withmor gemi kaptanının günlüğünü açık arttırmayla aldığı zaman ayağı bi eski olduğunu söylemişlerdi(şuanda tam olarak söyledikleri yüzyılı hatırlamyorum).

ferhat demiş,

17 Mayıs 2009 @ 13:19

bence de ada da iki adet heykel var… gelen gemi içindekiler ada da savaş kargaşa çıkardılar ve heykelleri havaya uçurdular sadece tek ayakları kaldı.. kulubedeki siyah gömlekli olan locke dan yardım isteyen oydu ve karaduman da bence o… tapınak var ne için var anlamadım.. ben çocukluğunda vurulunca oraya getirildi bir daha eskisi gibi olmayacak dedi richart bunu niye dedi ölen ölmüşse tapınakta yapılan ne… jacop clarein oğlu olamaz mı.. annesini korumak için olaylardan uzak tutmuş olamaz mı…

ferhat demiş,

17 Mayıs 2009 @ 13:22

o gemi russonun gemisi olamaz.. 1988 yılı değil o daha eski. kara kaya esirleri taşıyordu içinden dinamit aldıkları gemi o

Burak demiş,

17 Mayıs 2009 @ 13:24

sanırım bir yolunu bulmuşsun diyor jacob lockea son sahnede….
yani bu baştaki siyah adam olduğunun kanıtııııııı.
imza burak :D

i Find them :D
ADMİNLER BURAYA DİKKAT LÜTFEN

termit00 demiş,

17 Mayıs 2009 @ 13:58

İkisi aynı heykel bence bakış açısından dolayı bacağı kapalı gibi duruyor.

lost hastası demiş,

17 Mayıs 2009 @ 14:41

Arkadaşlar kara duman adayı koruyor heykelin gölgesinde ne var* bizi koruyup gözeten var dedikleri kara duman.Benin hesap vermek için düştüğü çukurda ördüğü resimden de anlaşılıyor.Heykel dumana hükmediyor.Duman iyi yani.Jacop da iyi çünkü heykelin içinde yaşıyo bir nevi elçisi onun ve çok özel güçleri var.Ve adad 2 heykel var.Birinin bacakları kapalı bu jacop un içinde bulunduğu heykel,diğeri ise zaman değişimi sırasında sawyer ve arkadaşlarının gördüğü bacakları açık heykel.Biri kötüyü biri iyiyi temsil ediyor bence.Dumandanda 2 tane olabilir bu durumda.Lock un içindekide 16. bölümüm başındaki jacopun düşmanı ama kesinlikle kara duman değil…

higayem demiş,

17 Mayıs 2009 @ 15:38

richard adaya black rock ile geliyo diyen arkadaşlar, black rock geldiğinde benjamin kazık kadar adamdı ve roussou alex i doğurduğunda benjamin onu fransız kadından aldı…hatırlarsanız benjamin daha çocukken darhma evlerinin orda annesini gördü ve onun peşinden ormana daldı ve orda richard la karşılaştı ve richard ın saçları uzundu..benjamin çocukken richard adada ise, benjamin kazık kadar adam olduğu dönemde richard black rock ile adaya nasıl geliyor..gemi gelirken richard zaten adada idi.

katie demiş,

17 Mayıs 2009 @ 15:53

bence sahilde otururken gördükleri gemi richard,widmore kısaca diğerlerini taşıyan gemi ,yani henüz adaya düşmediler,zaten o sahneyi sanırım herşeyin başlangıcı olduğundan o şekilde yayınladılar,jacop ve siyahlı adam işini çözecez artık.. bide jacop o sahnede herşey yıkılıp,mahvolunca değişim başlar gibi birşey söyledi o ne demek anlayamadım,siyahlı adamla farklı fikirdeler ve o jacop a onu öldürmek istediğini söyledi ve bölüm sonunda jacop öldürüldü…

ABC demiş,

17 Mayıs 2009 @ 16:06

richard gücünü jacob dan aldığını söledi ama şimdi jacob öldü o halde richard da artık jacob dan gücünü alamaz ve ölür bence yada birden yaşlanır diye düşünüyorum

silmarilli demiş,

17 Mayıs 2009 @ 16:23

TimLost demiş,

16 Mayıs 2009 @ 23:11

Vardır. Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada…

eğer gelen black rock gemisi ise tarih daha eski olabilir hatırlarsanız black rock gemisi tarih kaynaklarında var olan bir gemi 1800 lü senelerinde altın ve köle ticareti yapan bir gemiymiş ve 1881 senesinde ortadan kaybolmuş benim düşüncem richard ve other dediğimiz diğerleri bu gemide köle olabilirler adaya gelip yerleşiyorlar sanırım bunu 6. sezonda öğreneceğiz 6. sezonda black rock gemisinin adaya gelişi konu edilecekmiş diye duydum

nemo demiş,

17 Mayıs 2009 @ 16:45

yanlıs bir bilgi daniel roussou back rockla adaya gelmedi.back rock baska o kadının ekibininia adaya getiren gemi başka

MrsWh1mper demiş,

17 Mayıs 2009 @ 16:56

ama yapımcılar ayağını gördünüz arkasını gördünüz nihayet tamamını görüceksiniz demişti bence tek heykel var adada zaten maketler iki farklı heykel fln yapılmış ve kullanılmış olabilir bence çekim hatası gibi fln

Levent Gd demiş,

17 Mayıs 2009 @ 17:02

Sanırım senaristlerin tuzağına düşüyoruz gene :)
bence böyle bir heykel tarzı olaylar büyük oranda sırların çözülmesinbe yarıyor… Senaristler ise herzaman ters köşeye yatırmaya özen gösteriyorlar…

J_A_C_O_P demiş,

17 Mayıs 2009 @ 17:15

Editor arkadaslara söylüyorum asla degil. lostta her zaman olan olaylar arasinda ama bence yanlıs olmus
Kanıt : http://1.bp.blogspot.com/_RrObyQ3XzcY/Sg6RjGyoo2I/AAAAAAAAuvI/wYZxFaPKwfU/s400/statue.JPG

gurthsul demiş,

17 Mayıs 2009 @ 17:16

TimLost demiş,kesınlıkle yanlısın var gemı balck rock olabılır gelen rıchard’da olabılır ama ben otarıhte yoktu arada yuz yıllar var

Jacop_123 demiş,

17 Mayıs 2009 @ 18:19

ya bu iki veya daha fazla kez gösterilen şeyler neden hep birbirinden farklı?? bunun bilinçli olduğunu düşünüyorum..hatırlarmısınız bilmem ama desmond la penny nin bir fotoğrafı vardı..desmond bakıp duruyordu o fotoğrafa..ama o fotoğrafın çekildiği gün de görmüştük ve ikisi birbirinden farklıydı…buna benzer daha birçok şey var…bu bize zamanda geri gelişlerle bu döngü çok kez tekrarlandı ve her seferinde çok küçük farklar olabilir mi demek istiyor acabaa??

bence bu yuzden adada surekli bir dongu var ve her seferinde aynı sey yasanıyor diiceksinizki kahramanlar niye hatırlamıyor.hatırlamıyorlar cunku doğuyorlar adaya dusuyorlar ve hep aynı savaş ve cekisme yasanıyor sonundada ölüyorlar kotu olan karakterimiz dongunun gerceklesmesini istiyor cunku kendisini haklı cıkartmak istiyor bunun bir sonunun olmadıgını ispatlamaya calısıyor jacopta bu dongunun bitmesinin bir sonunu arıyor ve kendisini benjamine öldürtüyor bunun sonunda karakterlerimiz simdiki zamana gecicekler ve dongu biticek jacop haklı cıkıcak zaten son kısımda geliyorlar dedi ve dongunun bittigini isaret etti bunu duyan kotu john da haksız cıktıgını anladı ve buyuk bir hırsla jacop u atese attı diyorum ben bilmm bana katılır mısınız ???

yeşim demiş,

17 Mayıs 2009 @ 18:43

arkadaşlar heykel sobek mi anubis mi bilmem ama sağ ve sol elinde tuttuğu Mısır mitolojisinde çok büyük anlamları olan ANKH sembolüdür.
sonsuz yaşamı simgeleyen bu sembolün ölüleri dirilttiği bile resmedilerek anlatılmış.. merak eden araştırsın..

tenZen demiş,

17 Mayıs 2009 @ 19:12

2 tane heykel var bu çok açık birinin arkasında kocaman dağ var diğerinin arkası boş bölümlere tekrar tekrar baktım heykel 2 tane belki de daha fazladır adanın biri hareket ediyorsa diğeri de mi ediyor belki bir ada jacobun diğer ada siyah abinin adanın hareketide zamandan dolayı gibi gösterilmiş ama ucagın düşüş noktalarına bakarsanız görürsünüz dünya kendi ekseni etrafında dönüyor enlem boylam hiç bişey uymuyor eksene ama uzayda girince işin içine güneşin etrafına dönmesi dünyanın tam o noktayı gösteriyor(hesapladım da yazdım üşenmeyin deneyin 30 yıl gün ay hepsini hesaba katın)

Any demiş,

17 Mayıs 2009 @ 19:37

Arkadaşlar 2 heykel olayı mantıklı gelse de sanmıyorum öyle bişey olacağını.Kanıt istiyorsanız yapımcıların sözünü okuyun ;

Ayağını gördünüz,arkadasından gördünüz, 13 Mayıs’taki sezon finalinde nihayet 4 parmaklı heykelin yüzünü göreceksiniz.

Burdan da 1 tane heykel olduğunu anlamak mümkün.Şimdi 8 ay ara vericekleri için böyle şeyler yapıyorlarki milletin kafası oyalansın.Ya da gerçekten bir hatadır.

To B Lost demiş,

17 Mayıs 2009 @ 20:17

Evet. Richard Black Rock ile gelmiş olabilir dediğiniz gibi. Hatta finalin başında gördüğümüz geminin maketini yapıyordu hatırlarsanız bir bölümde tam hatırlayamıyorum hangisiydi. Baya benziyorlar çünkü yaptığı maketle o gemi. Fakat Rousseau’un geldiği gemi de Black Rock değil miydi? Rousseau geldiğinde Richard zaten adadaydı. Ve gelecekte bizimkiler Black Rock’ı ormanın içinde görüyorlardı artık ne olup da oraya geldiyse yani bir fırtına sonucu adaya geldiklerini biliyoruz ama o kadar içeriye nasıl girebilir ki?

live together die alone demiş,

17 Mayıs 2009 @ 20:40

19. yüzyılmış.eşim beni uyardı. 19. yy.dan kalma bir köle gemisi blackrock. daniel roussou olamaz orada yani.

Kıvanç1907 demiş,

17 Mayıs 2009 @ 21:40

hasmı=düşmanı
arapça kelime hayranları sizi…

xtarix demiş,

17 Mayıs 2009 @ 22:33

ABC.com’dan bir alıntı.
The Man in Black leaves and addresses the Man in White as Jacob. Yes, this is Jacob. The camera pulls back over the ocean, and we see they were sitting on the base of a giant stone foot. And next to the foot is another foot — and both feet have four toes. And as the camera pulls back, we see what we’ve been waiting to see since we first glimpsed that four-toed foot over three years ago… the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret. And we clearly know we’re a long time ago, so let’s get the finale of season five started –__________________________________________________ tam tercüme edemiyorum ama heykel taweret miş arkadaşlar . ingilizcesi iyi olan arkadaşlar tercüme ederse sevinirim…

orkide demiş,

17 Mayıs 2009 @ 22:34

son bölüm beni hayal kırıklığına uğrattı. hiç beklediğim gibi bir bölüm değildi.

justwe demiş,

17 Mayıs 2009 @ 23:56

dostum Russo black rock’la gelmedi adaya. Black rock 18 yada 19. yy’da gelen köle gemisi. Russo 1980lerde bilim ekibiyle geldi fransadan..

En_Ki demiş,

18 Mayıs 2009 @ 00:10

TimLost demiş,
Sahilde otururken gördükleri gemi Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Bu da demek oluyor ki Benjaminde Widmore da o sırada adada

buna katılmıyorum.Evet o gemi şüphesiz o gemi Blackrock.Ancak Daniel’in gemisi değil.Blackrok 1800 lerden kalma bir ticaret gemisiydi(sezon 4_5) hatta Widmor blackrok un 2. kaptanının seyir defterini,günlüğünü bir müzayede de satın alıyodu.Yani bölümün başı 1800 lerdde geçiyor olsa gerek.

Altan demiş,

18 Mayıs 2009 @ 00:48

Black Rock (Daniel Roussou nun olduğu gemi) Güldürme Beni Black Rock 18. 19. yy. kalma Daniel Normal Bir gemiyle Geldi Jinle Olan Bölümü İzlemedinmi? Black Rock ta olsa olsa richard vardır? ama bilmiyorum tabi

Murat Can demiş,

18 Mayıs 2009 @ 02:26

resimlerdeki heykellerin birbirlerinden farklı olduğu apaçık ortada… bazı arkadaşlar açıdan kaynaklandığını söylemişler ama ben doğru bulmadım… arkadan görülen karede heykelin bacakların açık olduğunu görüyoruz… bu nedenle bacakların bitiş noktası diyede tabir edebileceğimiz ayak kısmının bitişik olması imkansız… fakat büyük resimde görülen keykele baktığımızda heykelin ayaklarının bitişik olduğu görülüyor…

jacob demiş,

18 Mayıs 2009 @ 07:27

bazı arkadaşlar aradaki farklardan dolayı iki heykel olduğunu söylemişler. böyle bişey olamaz. sadece bir çekim hatası çok takılmayın bunlara.

sedef demiş,

18 Mayıs 2009 @ 08:12

arkadaşlar bence bir şeyi kaçırdınız ya da atlıyorsunuz. bence jacopun yanındaki siyahlı adamın heykeli falan yok. heykelin altında jacop yaşıyor. siyahlı adam da o küçük tahta kulübede yaşıyor. ruh olduğu için de gözükmüyor. kulübenin etrafındaki küllerde onun bence dışarı çıkmasını önlüyor. bunu jacop oraya kapatmış olabilir. hatırlarsanız locke o kulübeye girdiğinde ona bana yardım et demişti. bence kulübeden çıkmadan locke ı etkiledi yanına gittiği için ve bir şekilde biliyorsunuz christian gibileri sayesinde locke ın bedenine sahip oldu. yoksa o kulübeden hiç çıkamayacaktı. çünkü finalde ilana yakın kulübeyi diyor. eğer jacopun olsa neden yaktırsın. ilana iyi tarafta çünkü.

ferfer demiş,

18 Mayıs 2009 @ 08:47

adada 2 heykel var ya da çekimde yapılan salakça bir hata…

bence hata olamaz ilk görülen heykelin arkasında dağ var sayid jin ve sun dürbünle bakarken çok bariz belli..

jacob balığı kayanın dibinden alıyor heykelin yanındaki kaya. oda ilk gördüğümüzde yok…

önemli demiş,

18 Mayıs 2009 @ 09:23

bence heykel Taweret çünkü Taweret hamile kadınların ve bebeklerin koruyucusu olarak tanıtılıyor adada hamile kadınlar ve çocukları ölüyor ve biz heykelin yıkılmış olduğunu görüyoruz. yani heykel yıkıldıktan sonra adada normal doğum gerçekleşmiyor . bu da heykeli Taweret olma ihtimalini güçlendiriyor

yasemin demiş,

18 Mayıs 2009 @ 10:23

xtarix demiş,
17 Mayıs 2009 @ 22:33

ABC.com’dan bir alıntı.
The Man in Black leaves and addresses the Man in White as Jacob. Yes, this is Jacob. The camera pulls back over the ocean, and we see they were sitting on the base of a giant stone foot. And next to the foot is another foot — and both feet have four toes. And as the camera pulls back, we see what we’ve been waiting to see since we first glimpsed that four-toed foot over three years ago… the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret. And we clearly know we’re a long time ago, so let’s get the finale of season five started

anladığım kadarıyla şöyle diyo:
siyah ve beyaz giyen adamların yaşadığı yerdeyiz. ve oturdukları yerin hemen yanında bir ayak görüyoruz 3 yıl önce gördüğümüz 4 parmaklı ayak ve onun yanında bir ayak daha ve en son kamera geri çekildiğinde bu heykelin tawaret olduğunu görüyomuşuz ve çok açıkça çok uzun yıllar öncesinde olduğumuzu anlıyormuşuz. veee final bölümü başlıyoo

yasemin demiş,

18 Mayıs 2009 @ 11:05

arkadaşlar o geminin Roussou’nun gemisi olduğunu nasıl düşünüyorsunuz anlayabilmiş değilim. heykelin tamamını gördüğümüze göre çok eski yıllarda olduğumuz anlaşılıyo zaten kaldıki black rock’ın da çok uzun yıllar önce adaya geldiğini biliyoruz. yani o gemi black rock başka alternatif yok. Roussou’nun gemisi çok çok sonra geliyo adaya. zaten Roussou’nun gemisi bi araştırma gemisiydi, araştırma gemileri yelkenli olmaz herhalde.

yasinn demiş,

18 Mayıs 2009 @ 11:38

!ARKADAŞLAR!

5. sezon finalinin başında jacob ile hasmının konuşmasında heykelin durduğu yerin hemen sağında denizin içinde bir büyük kaya var. 2. sezon finalinde Sayidlerin gördüğü 4 parmaklıda bu kayayı göremiyoruz. Fakat yine 5. sezon finalinde Locke jacobla konuşmak için içeri girmeden önce tek ayaklı heykele bakıyor ve o bahsettiğim kaya yine orda. Yani artık şuna açıklık getirelim.Adada iki farklı heykel var. Daha önce yazanların da bahsettiği gibi zaten eteğin kıvrımları da zıt.Sağ ayak sol ayak meselesi de var. 5×8 de sawyer,juliet grubunun arkadan gördüğü heykelin bacaklarının açıklığı için de şunları söyleyebilirim; tekrar bakın o bacaklar bir hayli açık yani çekim açısıyla alakası yok. O kadar açık bacakları birleşikmiş gibi göstermek için o heykeli tamamen yandan çekmek gerekir.Yani çaprazdan böyle bir şey yakalamak olanak dışı. Heykellerin kim olduğu konusuna gelince de birinin anubis olma ihtimali çok çok kuvvetli.Zaten 5×12 de Ben’in yargılandığı sahnede duvardaki resimde anubisi rahatlıkla görebiliyoruz.Bu boş bi resim olarak diziye konmaz. Elimizde heykel olmaya aday 3 kişi var(Taweret,Anubis,Sobek) ve 2 tane de heykel var. Dizide anubisi gördüğümüze göre bir tanesi kesin anubis olmalı.
Umarım yararlı bi yorum olmuştur. Görüşmek üzere..

kasırga demiş,

18 Mayıs 2009 @ 14:18

adada birden çok heykel olması mantıklı birden çok tapınak ,istasyon vb..olabileceği gibi..6 .sezon cevaplama sezonu olacak içimden bi ses güzel bitirecekler gibi diyorrr..yani açıklamalar ,cevaplar bizi tatmin edecek

ErSeN demiş,

18 Mayıs 2009 @ 14:24

merhaba ben bir fikir atıcam uyarsa cevaplayın bir heykel jacobun bir heykel hasımının biri iyilik biri kötülükle ilgili olduğu açık john locke öldüğüne göre ve son bölümün başında jacob a seni bir gün öldürecem demesi ve kara dumanın şekil değiştirdiğini bildiğimize göre (alex olduğu gibi o sırada john locke da yokdu ) kara dumanında jacobun hasmı olduğuna inanıyorum. ve şuan jacobu öldürdüğüne göre sadece hasmı kaldı orada zaten richard da demişti dirilen görmedim ben hiç diye teorimle ilgilenenlere tşklerler

Jacop_123 demiş,

18 Mayıs 2009 @ 15:02

Kesinlikle cekim hatası degildir o kadar bariz cekim hatası yapmaz adamlar.2 tane heykel oldugu konusuna deginmis bazı arkadaslar. olabilirde ama bence oyle degil. bunun gibi olaylar daha once de oldu bize bu olaylardan sunu belirtmek istiyorlar. ” bu olaylar daha once de yasandı ve hep aynı seyler oldu ufak ve onemsiz degisiklikler dısında.basta gorunen adam hep aynı seylerin oldugunu ve olacagını savunuyor.jacopta bu olayların degisecegini ve adanın gelisecegine inanıyor. olaylar da zaten bu fikir ayrılıgıyla baslıyor ve gordugumuz ve gormedigimiz savaslar vb… olaylar cıkıyor. ”

Jacop_123 demiş,

18 Mayıs 2009 @ 15:04

Bu arada richard black rockla adaya gelmistir. ayrıca jacop öldü diye richardın yaslanıcagı ve ölecegini sanmıyorum…

To B Lost demiş,

18 Mayıs 2009 @ 17:51

Ben kesin birşey demedim ki. Eski sezonlardan birşeyler hatırlayıp yorum yaptım. Rousseau’un eski sezonlardan birinde Black Rock’tan bahsettiğini falan tam hatırlamıyorum hangi sezondu. Birinci ya da ikinciydi sanırım. Ama araştırdım. Bilim ekibiyle geldiklerini. Black Rock’ı keşfettiklerini. Hatta bizimkilerin bulduğu telsizde bahsetmiş Black Rock’tan. Neyse işte. Birşey diyicem ayrıca. Burada herkes kendi düşüncelerini belirtiyor. Herkes kendi yorumuna baksın. Başkalarının yorumunu eleştirmesin. Yapıcaksa da başkasının yorumunu düzgün bir şekilde yorumlasın. Lost bu herşeyi düşündürüyor…

olayyyyyyyy demiş,

18 Mayıs 2009 @ 18:13

heykelin farklı olması büyük ihtimalle gözden kaçan birşey.. montajda hata olmuştur.. farklı görünüşler monte edilmiştir. büyütülcek bişey yok..

isa demiş,

18 Mayıs 2009 @ 20:04

artık senaristlerin heykel konusunda yan paça döneceklerini bizleri aldatacaklarını sanmıyorum.çizildiyse bir kez çizilmiştir.ve de heykel tawerttttir.

LostCan demiş,

18 Mayıs 2009 @ 23:33

Arkadaşlar Çok Önemli Bir Bilgi ;

6.Sezon promosu yayınlandı. Ve promonun sonunda bir çift göz görüyoruz başka sitelerde gözlerin juliete ait olduğu düşünülüyor ama 1.sezon 1.bölüm 14.sn de durdurun ve bakın gözler kime aitmiş..JACK..

Buda demek oluyorki ; 6.sezon 1.sezon gibi jackin gözlerini açmasıyla başlıcak jacop olmadan olaylar nasıl gelişecek onu göstericekler bize..

anubis61 demiş,

19 Mayıs 2009 @ 16:18

ada da iyilik ve kötülük varsa ki var..

neden 2 adet heykel olmasın. kaldı ki eski bölümlere baktım heykelin ilk göründüğü yer şuan gördüğümüz yer değil..

ve benim düşüncem ve aynı zaman da iyi takip edebilen biri olarak lost ekibi böyle bir hatayı yapmayacak kadar profesyonel..

bence kötü taraf walt u locke ı jack ın babasını richart ı ve dolayısıyla benjamini jacop adıyla kullanıyor.. yani onlar jacop için değil hasmı için bilmeden ya da bilerek ölmeden ya da ölerek çalışıyorlar

ANU demiş,

19 Mayıs 2009 @ 20:01

İki resim aynı değil. Kİmine göre bu ayrıntı önemli değil ama bence çok önemli.
1- eğer gerçekten bu bir hata değilse ortada iki heykel var, belki de daha fazla. Belki aynı heykelin farklı olayları sembolize eden duruşları söz konusu.

2- yok eğer bu aynı heykelse, ya heykelde hareket edebiliyor yada yapımcılar feci cuvallamışlardır. Yadi desmond ve Penny resmini anlarız, oyuncu olayı falan ama bir heykeli biride durur birinde adım atar göstermek çok büyük hata. Ama arkadaşları da anlamıyorum, Lost=ayrıntı, masa üzerindeki oyun taşlarının dizilişine bile dikkat kesilen bir sevirci kitlesine yapılırmı bu? eğer aynı heykelse lost benim için bitmiştir, demek sallaya sallaya çekiyorlar ve biz boşuna iki göz arasındaki farkı arıyoruz, göz bebeğinde black smoke u arıyoruz. oradaki kamera bile olabilir yani..

Dilan demiş,

19 Mayıs 2009 @ 21:56

2 tane farklı heykel vardır…bi tanesi kötüdür bir tanesi iyidir…birisini kırınca kötülükler yok olacaktır bunlarda yanlışlıkla iyiyi kırmışlardır…yani jacop’un heykel’ini… garipmiş…

YUTTO demiş,

19 Mayıs 2009 @ 22:18

michael emerson(ben) finalden sonra yaptığı bir röportajda o heykelin tawaret olduğunu söylemiş ama bence sobek’e benziyor işte kanıtı bir göz atmanızda yarar var… tek farkı kafadaki tacın daha kısa olması ve bir elinde ankh yerine asa var

http://media.photobucket.com/image/sobek/psyart79/sobek-5313.jpg

birde tawaret’e bakalım

http://www.goddessgift.net/images/candleholder-goddess-taweret-TL-2219.jpg

görüldüğü gibi tawaret daha az benziyor ayaklar ceylan ayağı değil bizim heykelimizde kulaklar dik fakat taware’in kulaklar dik değil sobekinkiler dik ve heykelimizin yüzü timsaha benziyor hipopotama değil

JoKeR demiş,

19 Mayıs 2009 @ 22:28

Bazı arkadaşlar black rock gemisiyle roussou nun geldiğini düşünüyo…O gemi ile richard alpert,m.abbidon(gemi mürettebatı) ve geminin kaptanı Magnus Hanso gelmiştir…Ve bu adayı tesadüfen (Jacop un sayesinde) bulmuş ve adanın gizemini keşfetmiştir ama sonra n’oldu bilinmiyo…

Sobek ve Anubis demiş,

20 Mayıs 2009 @ 03:45

Bence de iki heykel yer alıyor lostta..ilki 5 08 de gördüğümüz bacakları ayrık olan ve arkadan gördüğümüz heykel ki onun anubis olduğunu düşünüyorum..ikincisi ise jacob’ın içinde yaşadığı bacakları birleşik heykel ki o da sobek bence..sobek su tanrısı ki jacob adayı taşımamızı istedi..gerçi jacob istememiş oluyor son haberlere göre ama christian eğer black smoke’sa ki %90 öyle, jacob’ın adayı taşıyabileceğini biliyor olmalı..anubis de zaten ölüm tanrısıymış..2 23 te gördüğümüz 4 parmaklı ayak heykelinde yanılmıyorsam sağ ayak vardı ama 5.sezon finalinde 5 16 da sol ayak vardı..bu da iki farklı heykel olduğunu kanıtlıyor sayidlerin gördüğü 4 parmaklı heykel anubisti bence.. düşüncelerinizi bekliyorum..

Sobek ve Anubis demiş,

20 Mayıs 2009 @ 04:00

bu arada heykel aynı olabilir arkadaşlar çünkü ayağı bitişikmiş gibi görülen heykele dikkatle bakıldığında ayaklarının birinin önde olduğu açıkça görünüyor ve ayrıca iki kalemi 5 08deki gibi bacak yerine koyup açın sonra da 5 16 daki gibi yan kamera açısına çevirin o zman aralık görmüyorsunuz bacaklar arasında..demin söylediklerimi geri alıyorum 2 23e baktığınızda da iki ayağında sol olduğunu görebiliyoruz ama kamera açısı dar olduğu için bize farklıymış gibi geliyor dikkatli bakın anlayacağınızdan eminim.. çekim hatası yok iki heykel de yok tek bi heykel var..bakın anlayacaksınız şu kalem şeyini de deneyin benim fikrimi 5-10dk da değiştirecek kadar etkili..:))

Sobek ve Anubis demiş,

20 Mayıs 2009 @ 04:04

bişi daha diycem hem heykel yıkıldığında bacakları bitişik olsaydı o kadar pürüzsüz bir şekilde tek ayak kalmazdı ortada bacaklar ayrı olmak zorunda ki 5 16da bu dikkatli bakarsanız gözüküyor sol bacak daha önde..heykel yakınken durdurun ve bakın..:))

ABC demiş,

20 Mayıs 2009 @ 09:44

saten Rousseau adaya black rock la gelmediği kesin çünkü o bölümde şişme bi kayıkla gelilardı hatılarsam yada onun gibi bişi ve gemileri batmasa onla gelmezlerdi black rock kesinlikle onların gemisi deildi çünkü içinde dinamitler falan vardı bence o korsan gemisiydi ama jacobu ilk gördüğümüz sahnedeki black rock öıydı orasını bilemem gerçi black rock deilsede başka bi teori gelmiyor aklımıza yani bencede black rock

rıdvan demiş,

20 Mayıs 2009 @ 18:11

adada tek heykel var, persfektiften dolayı ayakları bitişikmiş gibi görünüyor diyenler baksın lütfen.
adada iki heykel var dostlar…

http://img33.imageshack.us/img33/3778/statue2.jpg

yunus demiş,

20 Mayıs 2009 @ 18:21

arkadaşlar eğer 2 heykel yoksa bu kadar hayranı olan böylesine paralar harcanan ayrıntıya bu kadar dikkat edilen bi dizide iki farklı sahnede heykellerin birbirine benzememesi çok komik ayrıca denizaltı sahneleri de çok komikti çizgifilm gibiydi valla:)

L-O-S-T demiş,

20 Mayıs 2009 @ 19:22

bana göre burada digerleri hariç hiç kimse yokken yapılmış sonra dharma girişimi tarafından yıkılmış

Sobek ve Anubis demiş,

20 Mayıs 2009 @ 23:43

tek heykel var yok bilmem ama o resimde ayaklar bitişik değil ki bir ayak önde ve ayrık..bence önceden gördüğümüz heykelle aynı

deniz demiş,

21 Mayıs 2009 @ 11:08

arkadaşlar adada tek heykel O-LA-MAZZZ. hala perspektif ,açı .. diyorsanız rıdvan arkdaşımızın werdiği link e bakın. göz war nizam war. yapımcıların hatası da olamaz çünkü heykel bu 3 boyutlu olarak her açıdan çizilir we yeri gelince istenilen açıdan gösterimi yapılır.

nolmuşş??heykelin arkadan görüntüsü bize gösterildiğinde o heykeli çizen adam onu kaydetmeyi mi unutmuş da baştan çizmiş de sonra böyle bi hata mı yapmışş. :))) bi kere perspektif e bağlamanız kadar saçma bişe yokk. perspektifin ne oldugunu iyice araştırın bence.

birbirine zıt değerlerden bahsediyoruz. siyahla beyaz gibi iyiyle kötü gibi.. birinin heykeli dikilmişse diğerinin heykeli neden olmasın?? asıl olmaması saçma olur.

deniz demiş,

21 Mayıs 2009 @ 11:25

we bir şey daha war. mısırda benimsenen sewilen en önemli tanrılardan biri.. yani OSİRİS ,atlantiste doğmuştur. osiris dinini mısırlılar atlantisten almıştr.

osiris kardeşi seth tarafından öldürülmüştr.çünkü osiris sewilen we werdiği her emri yerine getirilen bir tanrıydı.seth osiris in ölümü için osiris in ölçülerinde bir tabut kullanmıştır. (mısır ın ileri teknolojiyi ,astronomiyi …atlantisten aldıgı hep söylenir zaten. )

hatta o çözemediğimiz rakamlarda son rakamı yani 42 yi de osiris e bağlıyorum.çünkü osiris dininde 42 yapılmaması gereken kural bulunmaktadır.sorgulanma için ölen kişiye hafızası we anımsama yetisi geri werilir.

bu 42 kuralın bir kısmı ilerleyen çağlarda Museviliğin de kuralları arasında görülmüştür. dikkatinizi çekerimm benjamin jacob a , lock için MUSA GİBİ demişti…

J.L. demiş,

21 Mayıs 2009 @ 16:46

damon lindelof yada jj abrams demiş ki bi röportajda:
önceden arkadan gördüğümüz heykelin yüzünü de görüyoruz sonunda bu bölümde..
bu ne demek peki??

ravenian demiş,

21 Mayıs 2009 @ 17:18

bacakları yandan cekmısler tam ortadan alsalardı fikirsahibi olurduk. ama bence aynı heykeller.. yani başka polemiğe gerek yok ;) zaten dizi cok karıstı..

Nephthys demiş,

21 Mayıs 2009 @ 18:35

Arkadaşlar ilk gördüğümüz heykelin saçları uzun ve dağınık , 2. sinin saçları üçgen şeklinde ve kısa bencede 2 heykel var.

ben demiş,

21 Mayıs 2009 @ 21:17

ya arkadaşlar 5. sezon 16 17. bölümlerde heykele baktığımızda
sol bacağı biraz daha önde yani 5 sezon 8. bölümde arkadan bakıldığında ayakları açık resmen bakış açısı

moth demiş,

21 Mayıs 2009 @ 22:12

Adada iki heykel olduğunu düşünenlerdenim.

Üretilen teorilerde adada iyi ve kötüyü temsil eden iki heykel olduğu görüşü hakim bu görüşe görede kötü tarafı temsil eden heykel Anubis heykeli.

Final bölümünde Ilıana nın kulubeden aldığı parşomenin üstünde Anubis in resmi vardı ve nereye gideceğimizi biliyorum dedi.Bölümün sonundada Jacob ın yaşadığı heykele geldiler.Buradan yola çıkarak Jacobun heykelinin Anubis olduğunu ve yapımcıların izleyiciyi şaşırtmak için iyi ve kötüyü farklı yansıttıklarını Jacob ın aslında kötü taraf olduğunu düşünüyorum.

kim ne demiş,

22 Mayıs 2009 @ 00:05

Heykellere ve sembollere göre karakterlerin analizini yaptırmaya çalışıyolar gibi…Jack’inde ‘İMHOTEP’i simgelediğini görürsek şaşırmayın (barış içinde gelen)…isterseniz imhotep i araştırın özelliklerinde iyi bir hekim olduğu vs… yazıo…ilginç dikkatimi çekti!!!

dharma_duman demiş,

22 Mayıs 2009 @ 01:54

ya arkadaslar su heykel yada heykeller icin konusuorum,biraz daha once yada arkada sagda solda bu kadar detay neden anlayamadim

J.L. demiş,

22 Mayıs 2009 @ 12:03

6.sezon eski dönemlerde mısırlılarla ilgili bi sahneyle başlayabilir.. o zmn hem heykelin ne olduğunu anlarız ki büyük ihtimalle ona tapıyo olcaklar… bi de jacob ın nereden geldiğini mısırlıların adayla bağlantısını filan…hatta daha da ileri gidersek o göz belki de mısırlılar döneminde açılır:D

umut demiş,

22 Mayıs 2009 @ 13:14

heykelin taweret, sobek ve anubis olma ihtimalleri üzerinde duruluyor. bana göre taweret değil, çünkü o hipopotam şeklinde be şişman olarak betimlenmiştir.(bu arada yaklaşık 3 senedir eski mısır tarihi üzerine yüzlerce kitap okuduğumdan anormal derecede mısıra firavunlara ve tnrılarına büyük ilgim var) sobek olabilir diye düşünüyorum gerçi sobek in kuyruğu vardır ama bunda kuyruk yok sadece timsah başlı gibi göründü bana. anubisin de olma ihtimali üzerinde duruyorum. buraya bakmanızı öneriyorum
http://tr.wikipedia.org/wiki/Anubis

heykelin elindeki ankh sembolüde çok düşündürüyor beni. çünkü daha önceden okuduğum kadarıyla ankh sembolü mısırda yaşam haçı olarak bilinir, ve kadın ve erkeğin birleşimini simgelediğini okumuştum daha öncede…. ve bu sembolün en çok isis in elinde rastlandığını hatırlıyorum. internetten isisi araştırdığımda losttaki heykele pek benzemediğini gördüm. belkide bu heykel yapımcıların 3 tanrıyı karma yapıp oluşturdukları bir tanrıdır. arkadaşlar ben balatayı sıyırdım yorumlarınızı bekliyorum. lostta her an herşey olabilir. belkide bu yaptığımız teoriler baştan aşağı yanlıştır.

J.L. demiş,

22 Mayıs 2009 @ 16:54

lost zaten bir çok hikayeden alınmış bir dizi ki mısırlılardan alıp kendileri başka bi tanrı yaratmış olabilirler ya da olağan bi tanrının şeklini değiştirmiş olabilirler..bana tawaret gibi gelio çünkü göbekli olması hoş durmuycağı için zayıf yapmış olabilirler

fuzuli24 demiş,

23 Mayıs 2009 @ 23:06

charli demiş,

17 Mayıs 2009 @ 00:47

Blackrock değil o gemi.. Rousssou başka bir gemi ile gelmişti.. Blackrock yüzyıllar önce köle ticareti yaparken adaya gelen ve orda karaya oturan bir gemi.. İkisi birbirinden farklı…

Arkadaşım Rousssou adaya geldiğinde 1985 li veya 90 lı yıllardaydı, o gemi ise ahşap ve yelkenli, bu yıllarda ahşap ve yelkenli gemiyi nerden bulacaksın???? o gemi bal gibide Blackrock..

cryme demiş,

24 Mayıs 2009 @ 16:57

bu heykel kesinlikle Taweret, Sobek değil…
http://tr.wikipedia.org/wiki/Taweret

Benim teorim Hidrojen patlamsı ile bu heykel yıkılmıştır, bu nedenlede adada hamile kadınların sorunları ortaya çıkmış.

2 heykel konusuna gelince 2 heykelde aynı biraz fotoğraf bilginz varsa ufak detayları kaçırmayıp ve Abartmayıp iki heykelinde aynı oldğunu anlarsınız.

ayrıca Blackrock başka Fransız kadının geldiği gemi bambaşka…
izlemeyi öğrenin…

sefa demiş,

24 Mayıs 2009 @ 23:02

heykel sobektir… linkte bir benzerini gorebilirsiniz…

http://www.biasci.com/polyorg/Sobek_idol.htm

Sobek timsah şeklindeki Antik Mısır uygarlığının bir tanrısıdır. Tüm suların tanrısı olarak kabul edilen Sobek’in kutsal hayvanı timsahtır. Şehri Crocodilopolis (El-Fayum)’dur.

Eşinin Tawaret,ve oğlunun Anubis,kardeşlerinin de Seth,Osiris,İsis ve Nephthys olduğu söylenir

BeNjAmiNnnn demiş,

26 Mayıs 2009 @ 17:56

hayır bence link de verilen sobekse bu heykel kesinlikle sobek değil. bir kere kafasında taça benzer bişey yok. ayrıca elinde de öle bi asa yok. bi elinde dişiliği temsil eden işaret diğer elinde ise erkekliği belli een bi işaret var. ayrıca bacaklarıda açk değil.

mix demiş,

28 Mayıs 2009 @ 13:37

herifler üçünü de (taweret, sobek ve anubis) karıştırıp bi heykel yapmışlar..ne tam olark taweret e benzio ne anubis’e ne de sobek’e…2 tane heykel fln da yok…bilgisayarla yapıldıkları için ve çekimler 2 farklı açıdan olduğundan, gözden kaçırdıkları küçük ayrıntılar diye düşünüyorum…

Herdogan demiş,

30 Mayıs 2009 @ 14:20

Arkadaşlar yakupun yanındaki siyah kıyafet giymiş kişi kim olduğunu öğrendim??

O yakupunun ikiz kardeşi kays ( ays ) dır. Tevrat da ve kuranda geçen konuya göre aralarında husmet varmuş. Yakup uzun bir süre kardeşi aysdan gece gündüz saklanmak için kaçmış. Hatta bu gizlilik yüzünden ona israil denmiş. ” gizli Allaha yürüyüş” anlamına gelen israil isminin de nereden geldiğinide öğrenmiş oldum.

Yalnız bir gariplik var lost dizisinde?
Anlatılan hikayelerde yakup un annesi tarafından çok seildiği ve daha eve ve annesine bağlı anlatılır. Ays ise babası tarafından çok sevilen avcı olarak yetişmiş kavgacı hırçıj yakupdan daha güçlü bir karaktermiş. Lost ta ise yakup denizde balık avlayıp besleniyordu.. Ays da lock un kılıgında yakupun karsısında çıktı. Oysa karakterler tevrat ve kuranda tam tersi analatılmıştı.

Herdogan demiş,

30 Mayıs 2009 @ 14:22

Asıl bomba Benjamın hakkında edindiğim bilgi……???

Benjamin Kuranda Bünyamin diye geçen Yakupun kendisine ihanet eden oğludur.

Herdogan demiş,

30 Mayıs 2009 @ 14:26

Son bir bilgi yi daha sizinle paylaşmak isterim..
Yakup maldığı yerde duvarda bir kilim durmaktadır.
Dizinin basında yakup onu bizzati kendisi dokumaktadır.

Oradaki resimde görünen tafsir Yakubun merdiveni diye geçer. Yakup rüyasında Allaha kadar ulaşan bir merdiven görür. Ve onu aramaya çıkar. Kardeşi ays dan kaçarak geldiği bizim doğudaki meşhur harran a gelir. Yakubun merdiveninide orada bulduğu bir hikayeye görede anlatılır.

brc demiş,

3 Haziran 2009 @ 23:18

yazılanlar da dizi de çok güzel ama bir o kadar da karışık :)

bu arada bence de tek heykel var .

TheBull demiş,

4 Haziran 2009 @ 13:39

Bu bir dizi.. Ve o heykel animasyon!! Dikkat edin.. Belli animasyon..

Ayrıca Kesinlikle Sobek! Mısır mitolojisini bilirim. Sobek elinde o anahtarımsı şeyi tutar. O şeyi adaletin iyiliğin ve yaşamın sembolüdür. Sobeğğn kafası timsahımsıdır.

Benjaminin gördüğü tabletteki ise Anubis tir. Anubis yer altından kaçan ruhları toplar ve ölen kişileri yer altına hapseder. Bir nevi azrail…

Adada iki tane heykel olduğunu asla düşüonmüyorum. Bu kadar dikkate almayın herşeyi. Animasyon sonuçta.. Kıyafetinin çizgilerine kadar incelemeniz çok abartı gibi geldi bana.

brc demiş,

4 Haziran 2009 @ 15:45

Heykelin Anubis olmadığı açık ancak Sobek mi Taweret mi onu hala bilemiyorum. Biçim olarak Sobek’e benzese de bazı sitelerde Tawaret olduğu yazılıyor. Ayrıca dergide verilen ipuçlarının çözümüyle de cevap Taweret çıkıyordu

ABC demiş,

4 Haziran 2009 @ 17:07

TheBull demiş,
4 Haziran 2009 @ 13:39

Bu bir dizi.. Ve o heykel animasyon!! Dikkat edin.. Belli animasyon..

—————————————————————–
arkadaşım saten animasyon olmıcakta ne olucak bir dizi için o heykeli dikecek değillerya animasyon olduğunu bizde biliyoruz
ama adada iki tane heykelin olmadığına bende katılıyorum

brc demiş,

4 Haziran 2009 @ 19:43

http://lostpedia.wikia.com/wiki/Unanswered_questions burayla ne kadar alakası var bilemiyorum ama 1. sezondan bu yana cevaplanmamış soruların tamamı(tamamı olmayadabilir tabii) burada var http://lostpedia.wikia.com/wiki/Unanswered_questions

Keizen demiş,

5 Haziran 2009 @ 15:24

Adada tek heykel var. ve o Tawaret.

leoners demiş,

8 Haziran 2009 @ 20:11

arkadaşlar tek ayaklı olarak gördüğümüz heykel arkadan gördüğümüz heykel. dikkat ederseniz arkadan gördüğümüz heykelin bacakları açık. yani aslında ilana mıdır nedir o kızın kulübeden aldığı heykel resmindeki gibi bu. yani yürür gibi duruyor ve ayakları ayrık. ayrıca o resimde yürüyen heykelin önünde birde yol yada platform gibi birşey var ama neyse… işte o heykelki sadece bir ayağı duruyor. ayakları ayrık durduğu için sadece bir ayağı kalmış. bu durumda bence de adada iki heykel var ve biri jakop un diğeri ise karalı amacanın….

engin mutlu demiş,

9 Haziran 2009 @ 09:00

bencede bu heykel gördüğümü< değil fark var çünkü

Gürkan demiş,

10 Haziran 2009 @ 22:20

heykeller aynı değil kafam iyice karıştı

LosTdeLisi demiş,

21 Temmuz 2009 @ 08:32

BENCE SOBEK CUNKU GÖRSEL ARAMDAN SOBEK YAZARSANIZ ELINDEKILER FLN AYNI

LosTdeLisi demiş,

21 Temmuz 2009 @ 08:34

YADA BUYUK IHTMAL 2.YOURMU YAPAN ARKADAS AYNI DEIL DEMIS .BENCE BIRINDE BAZI INSANLARIN BILDIGI SAHTE JACOB’(ÖLDÜRÜLEN) , DİERİNDEDE KMSNIN BILMEDİĞİ GERÇEK JACOB YAŞIYOR :s ÇÜNKÜ JACOB ‘N OLMESI COK IMKANSZ

kardi demiş,

4 Ağustos 2009 @ 21:17

ben hic bir goruse katilmiorum ama biseler eklemek istiyorum:

1)arkadan gorunun heykelle tamami gorulen heykel farkli olabilir etegi saci vs farkli gibi. ayrica evet iki heykelinde bacagi acik ama sizden ikisne de cok dikkatli bakmanizi istiorm arkadan gorunende sag bacak ondeyken tamami gorunende sol bacak onde

2)Heykel sobek ve anibusa benziyor fakat senaristlerin zaten olan bi heykeli kullanacaklarini nerden cikardiniz belki de kendilerine yeni bir heykel yaratmislardir bu yuzden anlamasi zor olabilir.

yazimi bi soruyla tamamlayim

ilana kulubede anibusun resmini buluyor ve nereye gidecegini bildigini soyluyor o zaman kulubede yasayan kisiyle anibusta yasayan kisi ayni olamaz dielim ki hayir dedinizi o zaman kulubeye o resmi kim koydu?

surgeon x demiş,

8 Ağustos 2009 @ 20:28

yaa nası bi heykel bu? bu arada tawaret hamile olarak da gösterilio.hem eet onun bacakları kapalı.

mix demiş,
28 Mayıs 2009 @ 13:37

herifler üçünü de (taweret, sobek ve anubis) karıştırıp bi heykel yapmışlar..ne tam olark taweret e benzio ne anubis’e ne de sobek’e…
-katılıorum bende!

Sawyer demiş,

26 Ağustos 2009 @ 12:49

!stranger! demiş,
16 Mayıs 2009 @ 18:01

ayrıca not: zaten adanın mısırlılara ait olma teorisi ÇOK SAÇMAYDI. bir çok arkadaşımızın dediği gibi adanın pasifikte olduğu çok belli …

1) ada hareket edio 2) heykelin topukları da bitişik yani bakış açısından kaynaklanan bişi diil bence o 2 heykel 2 farklı zamandaki başka heykeller adada 1 tane heykel oldunu kim söledi ?

Sawyer demiş,

26 Ağustos 2009 @ 12:51

Bentham demiş,
17 Mayıs 2009 @ 02:38

richard adaya black rock ile gelmiş olamaz.black rock yani d.roussou’nun geldiği gemi 1980lerde geldi adaya.richard ise 1977 ve öncesinde adadaydı.

—————————
yuh ya nerenle izlon sen roussou adaya gemiyle gelmedi 1. 2. clack rock adaya 1880 lerde geldi ya diziyi adam gibi izlemeden insanların kafasını karıstırcak aptal yorumlar yapmayın…

Sawyer demiş,

26 Ağustos 2009 @ 12:51

black rock yanlıs yazdım

Sawyer demiş,

26 Ağustos 2009 @ 13:04

leoners demiş,
8 Haziran 2009 @ 20:11

arkadaşlar tek ayaklı olarak gördüğümüz heykel arkadan gördüğümüz heykel. dikkat ederseniz arkadan gördüğümüz heykelin bacakları açık. yani aslında ilana mıdır nedir o kızın kulübeden aldığı heykel resmindeki gibi bu. yani yürür gibi duruyor ve ayakları ayrık. ayrıca o resimde yürüyen heykelin önünde birde yol yada platform gibi birşey var ama neyse…
—————————

kesinlikle katılıyorum ve o bez deki heykelde saçlar daha uzun bence o gorduumuz bacakları bitişik heykel tanınmayan adamın çünkü eğer locke ın içine onun girdiini war sayarsak(kki bnce öyle) locke heykelin ayaını gorduunde şaşırmıştı ya nası hala olduğuna şaşırdı ya da öyle bi heykelin olmasına… birince söylediğim daha mntıklı geliyo sonuçta bu adamlar adada yaşıo we adayı herşeyiyle biliolar… Mısırla ilgili bir heykel olduunu kesinleştiren şey se bez parçasında heykelin arkasında pramit war… Lost gibi bi dizide böyle hatalar yapılcaını sanmıyorum % 100 mantıklı bi açıklaması wardır…

lost fanı ece jack kate demiş,

27 Ağustos 2009 @ 21:14

adamızda ki heykelin tawelet olma ihtimali daha yüksek bence.çünkü tawelet hamile kadınları koruyormuş ya zaten bizim adada hamile kadınlar yaşayanıyor du belkide heykelin bir kısmı yok olduğu içindir nedersninz?

yusuf demiş,

19 Eylül 2009 @ 06:06

bu heykelde mısır tarihiyle ilgili ve elindeki yaş çemberi yani jacob o yüzden uzun süre yaşıyor olabilir..birde ada sürekli yer değiştiriyorsa mısır heykeli olabiir..sonuçta ingiliz gemisi kara kaya nasıl adaya vurduysa buda öyle…

al demiş,

19 Eylül 2009 @ 06:11

böyle büyük heykeller yapayda olsa çok hoşuma gidiyor..dünyanın 7 harikasından biri olan rodos heykeli(yıkılmış sadece bacağı kalan)böyle birşeydi

60. yorum benden :) demiş,

19 Eylül 2009 @ 22:12

pardon black smoke un içinden black rocke çıktı

60. yorum benden :) demiş,

19 Eylül 2009 @ 22:12

yanlış yazdım black locke

ozguroz demiş,

17 Ekim 2009 @ 01:35

Dizinin yayıncı kanalı ABC heykelin Tawaret olduğunu açıkladı çoktan arkadaşlar.

tansu demiş,

2 Aralık 2009 @ 11:30

zaten tawaret çok mantıklı bu sayede hamile kadınların neden öldüğü açıklanmış olur,ama anibus daha çok benziyo bizim heykele.Bir de lütfen izlemeden saçma yorumlar yapmayın rousseasu’yla black rock ın alakası yok!

CharLie demiş,

9 Şubat 2010 @ 15:10

Doruk28 paYLastıgın bıLgıLer ıcın tsk bu Resimdeki Dısımı :)

galadriellot demiş,

14 Şubat 2010 @ 19:02

Kardeşim bırakın şebeği timsahı da şu sorulara bi cevabınız varsa yazın…önemli olan sorular bunlar bence…

Bu kadar büyük bir heykelin adada ne işi var ?

Bu devasa heykel ne zaman ve kimler tarafından inşa edildi ?

Heykel buraya ne amaçla inşa edilmiş olabilir?

erkut demiş,

19 Şubat 2010 @ 15:12

Doruk28 doğru söylüyor

Lavoisier demiş,

19 Şubat 2010 @ 15:44

Arkadaşlar bence senaristlerin heykel seçimi gayet iyi olmuş.İzleyici Taweret ya da Sobek diye iki farklı yorum yapabiliyor.Eğer hikayeleri doğruysa:biri ölen insanları korumaya çalışıyor,tanrılara onlar için yalvarıyor.ötekiside hamile kadınları ve bebekleri koruyor.Ne olursa olsun seyircide şüphe uyandırmayı başarmışlar.
Taweret olma ihtimali daha yüksek bana göre.
Heykeli de richard ve adaya gelen önceki insanlar yapmış olabilir.Kral Jacop un şanına yakışır birşey olsun demişler.Dikkat ederseniz Jacop u da andırıyor :)

Bu arada gördüğümüz kadarıyla 6.sezonun ilk bölümünde sular altındaydı bu heykelin ayağı.yani bir patlama olduğu ortada.belki de söylendiği gibi dünya da,bomba patlamadığı taktirde onlar için sunulan hayatı yaşıyorlardır.Jacop ve BS bu evrenin düğüm noktası.

Lost oLduk yoLunda demiş,

12 Nisan 2010 @ 10:50

heykel kesinlklee sobek olamazz çakal başının kulakları war ama adada gördüğümüz heykelin kulakları çakal kulağı deil we başlık gibi bişi war başındaa yanılıor olabilirim ama bence anibus.. wee bence adada 2 ayrı heykel war siyahın we beyazın bölümleri olarak zaten adada sürekli bi ikilem yokmu jacop - siyah, dharma- others, lostiler- others bence ada 2ye bölünmüştü her 2 tarafın bölümüne geçilmiycekti yada dostça bi anlaşma yapmışlardı ama heykellerin tepesinin yıkılmasıyla bu anlaşma bozulmuştur.. tabiki objektif açısındandaa olabilir ama okadar ayrık duran bacaklar yandanda çekilse yinede hafif aralık kalmalıydı görüşlerinizi bekliorum arkadaşlar

Lost oLduk yoLunda demiş,

12 Nisan 2010 @ 10:53

yNLIş yazmışım kbkmayın anubis olucaktı ..yorumalrın hepsinin okumadım aynı yorum warsa kbkmayın. ama 3heykelinde fotoalrına bakıp bu yorumu yaptım ii seyrler herkese

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın