5×15 Jacob’u öldürecek…

Lost, Beach, John Locke, Others

Follow the Leader (Lideri İzle)”, Locke‘un Ben‘e, Jacob‘u görmeye, insanlarını biraraya getirmek için gitmediğini açıklamasının yarattığı dramatik şok etkisiyle sona erdi. Locke, Jacob‘u öldürmek için görmeye gidiyordu. Peki neden?

Lost, Beach, John Locke, Others, Benjamin Linus

Cevaba yönelik pekçok tahmin yürütülebilir ama bu noktada en basmakalıp cevap; ‘Çünkü ada Locke‘a öyle yapmasını söyledi.’ gibi görünüyor. İşin daha ilginç tarafı, Richard‘ın Locke‘u ve Diğerleri‘ni Jacob‘a götürürkenki huzursuzluğuydu. Bu da benim, Jacob‘u kilit altında tutanın Ben olmadığını düşünmeme neden oldu. (Hatırlarsanız, Locke, Jacob‘u ilk gördüğünde, Jacob ona ‘Beni Kurtar!’demişti.) Ya Jacob‘un kilit altında olmasında Richard‘ın da payı varsa? Ya Richard yalnızca Jacob‘u değil adayı da etkileyen işler çevirmişse? Sizin bu konudaki görüşleriniz neler?

(ninni)

Cihan demiş,

9 Mayıs 2009 @ 03:04

Bence Locke’ın Jacob’ı öldüreceğim demesi mecazi anlamda.Onu ortaya çıkaracağım anlamı taşıyo,çünkü diğerleri bile Jacob’ı tanımıyorlar!

ceylin demiş,

9 Mayıs 2009 @ 07:44

her şey Richard da bitiyor bence.bi şeyler çeviriyor.bu insanları kullanıyor.acaba kötü ruh gibi bi şeymi.insanları etkisi altına alabilen.jakob u bile hapsetmişse.dizinin sonunu çok merak ediyorum.sanırın en kafa karıştırıcı bölüm buydu benim için

Legend demiş,

9 Mayıs 2009 @ 07:47

bence locke darbe yapiyorr :D:D
ada ile konusup kendini bulduysa var bunda bir cevher :D

lostlost demiş,

9 Mayıs 2009 @ 08:33

Bazıları Locke‘u sonları için kullanıyor.’
bir kaç sutun altta lost oyuncularından tiyolar başlığında Terry O’Quinn (John Locke) un sözleri

aGeneL demiş,

9 Mayıs 2009 @ 08:40

Locke Çözücücek bu işi :)

coby demiş,

9 Mayıs 2009 @ 08:44

Jacob ın kilit altında tutulduğunu nerden biliorizki sadece kulübenin etrafınnı çeviren toz gibi birşey gördük bu belkide Jacob ı kilitlemek için deil onu adadan (siyah duman vs.) korumak için yapılmış bir şeydir çünkü öle olmasaydı ada john a Jacob ı öldürmesini sölemezdi fakat şurası kesinki John artık bazı şeyleri aşmış eğer ölüp dirilmeseydi onunh kafayı yediğini falan düşünürdüm ama geri geldiğine göre adanın ondan istediği bir şey var belkide kendisini öldürmesini Jacob kendi istemiştir böylece johnın yaptığı gibi öbür tarafa ufak bi ziyaret gerçekleştirmek için

LostİnLost demiş,

9 Mayıs 2009 @ 09:24

Richard ve Ben bir şeyler çeviriyor olabilirler.ama Richardın bu kadar süre olaylara karışmadığını ve sessiz kaldığını gördük bence bu bizi onun hakkında iyi düşünmemeize neden oldu belkide bazı olayların altından hep o çıktı

LostİnLost demiş,

9 Mayıs 2009 @ 09:26

Richardın artık gerçek yüzü görülüyor!!!

panço demiş,

9 Mayıs 2009 @ 09:36

bazı arkadaşlar jacob diye birisinin olmadığını soyluyorlar ama bu kesınlıkle yanlış.çünkü hepimiz 4.sezonla 1 saniye de olsa jacob’ı gördük.zaten 16.sezon finalinde de jacob var.
fakat dikkatinizi çektiyse benjamin jacob’ı duyamıyor.john locke duymuştu.belki bu özel bir yetenektir ve bu yeteneğe richard da sahiptir.fakat kimse onu duyamadığı göremediği için jacob’ın verdiği emirleri kafasına göre halkına aktarıyor olabilir.işine geleni insanlarla paylaşıyor işine gelmeyeni değiştiriyor olabilir.

Göksel ARICI demiş,

9 Mayıs 2009 @ 09:46

Adada süpriz olaylar devam ediyor.

John locke jacop’ı oldurerek onun yerinemi gececek?

şimdi bunları teorilerimle anlatmaya başlıyorum.

John oldukten sonra adaya nasıl geldiğini hatırlayalım.Benjamin tarafından ip ile bogularak ölmüştü.Ölmesinin sebebi diğerleriye beraber tekrar adaya dönmekti.Ve digerleriyle beraber uçağa bindikten sonra uçak aniden adaya düşüyor ve john locke ve digerleri adaya ulaşıyorlardı.Ve john locke öldüğü halde adada dirilip tekrar yaşamaya devam ediyor.Bu olay size birşeyi hatırlatıyormu?1.sezonda bizimkilerin uçağı adaya düşmeden once jackin babası ölmüştü ve uçakla LA’a götürülecekti aynı john locke gibi.John locke ta öldüğünde uçakla LA’a götürülecekti bu adaya gitmenin yolu.Daha sonra uçak LA’a giderken bir adaya düştü ve jackin babası cristian(jacop)dirildi ve yaşamaya devam etti hatta jack 1.sezonda babasını denizde ormanda kumsalda görmüştü tabutunu bulduğunda içinde babasının cesedi yoktu.Ve sonra jackin babası cristian “Jacop” olarak bizlere gözüktü oda öldrülmesi gerken kişiyi öldürmüş ve jacop olmuş.Bu demek oluyorki jackin babası daha önceden bu adada yaşamış ve aynı john locke’ın yaşadığı olayları jackin babasıda yaşamış.jackin babasınında adaya dönmesinin tek yolu ölmekti.şimdi ise john locke jacop’ı öldürmek için gidiyor bu demek oluyorki john locke bundan sonra bizlere jacop olarak gözükecek.

Lütfen Lost’u çok dikkatli izleyin bölümler arasındaki bağıntıları yakalayın

iyi seyirler

jack demiş,

9 Mayıs 2009 @ 09:53

bence doğru bu richard bi şeyler çeviriyo

HoimLearL demiş,

9 Mayıs 2009 @ 10:46

Ben i denemedk için de öle demiş olablr.
bazı şeylerden emin olmak istiosa =/

alpeyyy demiş,

9 Mayıs 2009 @ 10:49

bence richard john’u öldürmek isteyecek, tam hedefine ulaştığı zamanda john’un ölümsüz olduğunu anlayacak.çünkü john bizim bildiğimiz john değil…

muro demiş,

9 Mayıs 2009 @ 10:49

jacob u bı gorelım yorum yaparız locke ne yapıyosa dogru yapıyodur

erdemre demiş,

9 Mayıs 2009 @ 10:52

locke jacop a hiç bişey yapamaz noldu lan bu locka havalandı iice neymiş ada sölemiş

c-note demiş,

9 Mayıs 2009 @ 10:54

zaten filmin en güçlü en sırlı en kilit adamı her ne olursa olsun her bölüm kim öne çıkar gibi görünürse görünsün kral bile ilan edilse richard alpert ten başkası olamaz gibi adam yaşlanmıyor adeta zamanın sureti gibi birşey anakaraya gelebiliyo kafasına göre ikna edici yöntemleri var ölmiceğinden o kadar eminki hatırlarsanız dan onu vurmaya çalıştığında bunu yapmak istemezsin deyişinin altında bile bir gülümseme vardı jacob u da kilit altında tutuluyo varsayarsak bunu yapabilecek tek kişi bencede richard ama 1 neden kilit altında tutuyor 2 john neden kurtarmaya değilde öldürmeye gidiyor yada acaba kimseye çaktırmadan öldürcem diyerek kurtarmayam gidiyor bide john 30 sene önceye giden jack den önce davranırsa zamanda ne gibi değişiklikler olcak çok merak ediyorum dorusu

c-note demiş,

9 Mayıs 2009 @ 11:02

he bide söylemek lazım ben 5sezon son bölümüne kadar hepsini bi tekrar izliyorum ve çok yerden lost yorumları okuyorum şöylebir teori var duydum aynı zamanda ilk bölümde ve bazı bölümlerde jack in bu adaya 1. değil 3. gelişi gibi bir teori atılmış ortaya jackilk seferinde adaya gelir bütün bu izlediğimiz olaylar olur ikinci kez işte son bölümlerdeki 30 yıl öncesine giderek çözüm üretmeye çalışır ama bulamaz bütün arkadaşları ölür bu sefer tek olarak gelir ve her şeyin kökenine inmeye çalışır dikkat ederseniz bana söylenende budur izledim dikkat ettim hakkaten farklılık var jackin ilk sezonun başından beri olaylara yaklaşımı verdiği tepki aşırı değil sadece daha önce bunları yaşadım deeğiştiremedim üzüntüsü gbidir ama asla yılmaz her şekilde adaya geri gitmeyi kabul eder çünkü kate e aşıktır ve son bölümde dikkat ettiyseniz kate aşık olmasına rrağmen onu sırt çevirir çünkü kate in ölmemesinin kurtulmasının tek yolu budur böyle bir teori cevapları bekliyorum…

nedim sivri demiş,

9 Mayıs 2009 @ 11:06

acaba richardın huzursuzluğu jacob denen biri olmaması gibi bir ihtimal olabilir mi?

berro demiş,

9 Mayıs 2009 @ 11:27

Jacob meselesinin Richard’ın başının altından kalktığını sanıyorum. Çünkü 1954 te işin içinde Ben yokken de Jacob vardı. Tabi henüz izlemediğimiz bir zaman yolcuşuğu hikayesiyle yine Locke’un veya bizimkilerden birinin de sebep olması olası.
Jacob nedir kimdir? Kafamda netleşmediği için tahminde yürütmek istemiyorum.

ferMANyak demiş,

9 Mayıs 2009 @ 11:28

yazık ben linusuma

Mr Gambit demiş,

9 Mayıs 2009 @ 11:36

Bu bölümde bazı sorular:

1-Neden Locke, Jacob’u öldürmek istiyor?
2-Neden bazı Diğerleri Tapınak’ta bulunan?
3-Neden Richard Locke’i Jacob’a götürmek için tereddüt etti?
4-Nasıl Düşmanlar bomba’yı hareket ettirdi tünelin içine?

elessar demiş,

9 Mayıs 2009 @ 11:45

sadece richard değil adada sözü geçenlerde(ben) jacop dendiğinde bi tuhaflık oluo..saygı korku değil..sanki bişiylerin ortaya çıkmasından korkuolar..bu işin sonu şoke edici olcak bence.john locke kendisini öldürmeye gidio olmasın sakın..:?
HELP ME demişti jacop locke’a bu arada

orkun demiş,

9 Mayıs 2009 @ 11:59

bence jacobu öldürmeyecek benjamine öyle dedi

lostinlost demiş,

9 Mayıs 2009 @ 12:24

dostum bu lost yazarlar şaşırdı iyice bende lost içinde kayboldum kim iyi kim kötü bu richard ne iş bian önce açıklasalaryaa bölüm süperdi ama geçen bölüme nazaran hiç cvp yoktu aksine sorularla dolu aklımızı karıştıran bir bölüm oldu jack yine başa geçiyor gibi bi izlenim var o hidrojen bombasını patlatmakla enerji arasındaki bağlantıyı anlamadım zaten bombayı patlatmak adadki insanların ölüm fermanını imzalamak değilmi? sawyer juliet ve kate üçlüsü gerçek dünyaya geçip kendi doğdukları yada çocuk oldukalrı zamanı mı izlicekler? ama düşünüyorumki bunlar olmıcak yeni sezonda yine herkes adada kendine bir yer bulcak gidenler geri dönecek o bombada patlamıcak yoksa benjamin büyüdüğü zaman dharma yı nasıl temizlicek bu tamamen eskiyi değiştirmek olacak galiba biz izleyelim yine yanılalım lost bu saçmalıkları bile bize yutturuyolarya neyse:D

beyazad demiş,

9 Mayıs 2009 @ 12:29

Zaten Richard ona “Something different about you” demişti. Yani sen de değişik bişiler var. Lock da: “I Have a Purpose now” Artık bir amacım var diyor.

Sun ile Ben arasındaki konuşmada ise Sun Ben’e Richard’ın kim olduğunu sorduğunda Ben: “He is kind a advisor” O bir çeşit danışman diyor. Ayrıca bu işi çok çok uzun zamandır yapıyor diyor. Burası çok ilginç.

Sun Richard’a :”You were here ninghteen seventy seven?” 1977′de buradamıydın dediğinde burada olduğunu rsimdekiler tanıdığını çünki hepsinin öldüğünü gördüğünü söyledi. Hatta aynen şöyle diyor:” Yes I remember this people very clearly because I watched them all die” Acaba Lock bunu bildiğinden kaderi değiştirmeye mi çalışıyor. Yani onları geri getirmeye mi çalışıyor?

John Richard ve Ben’i uçağa götürürken aralarında geçen muhabbetler de dikkat çekici. Richard ona “burada olmadığı 3 yıl içinde nerde olduğunu söyleyip söylemeyeceğini” sordu. Jonh da “gerçekten bilmiyor musun?” dedi..

Bu arada editör arkadaşım Bu bölümde çok önemli bişiy oldu. Bunu da başlık olarak açarsan çok iyi olur. İlk kez aynı kişiyi zaman yolculuğunda aynı karede gördük. Yani hep birbirimize sorup duruyorduk. Mesela Sawyer, Kate’in Claire’i doğurttuğu anı gördü. Eğer orada yanlarına gitseydi onları görebilirmiydi, ya da onlarla konuşabilir miydi, sawyer kendisini gördüğünde ne olurdu gibi sorular sorduk birbirimize. Burada bunun cevabını aldık. Eğer John orada kendisini görseydi, muhtemelen kafası karışacak bunun bir hayal olduğunu düşünecekti. Ama oraya bilerek Richad’ı gönderdi. Çünki john, Richad’a güveniyor. Ben’in John’a söylediği söz çok ilginç:” this must be quickly how the body experience” dedi. Bunu bir çeşit astral seyehat gibi bişi olmalı diye çevirmmişler. Bana kalırsa tam iyi bir çeviri olmamış burası. Açıkcası ben de tam anlayamadım ama tam ifadeyi veremiyor. Lock da Ben’e: “something like that” Biraz öyle oluyor diyor. Neyse buralar benim keşfettiğim ilginç noktalar. Dikkate alınırsa sevinirim.

Saygılar

——-
editör notu:
http://www.lostfan.net/lost-5×15-follow-the-leader-john-locke-paradoksu.html

mali demiş,

9 Mayıs 2009 @ 12:38

Zaten jacop diye biri fiziken yok ve Lock adadakilerin kafasından jacop’u silmek istiyor.

tedy demiş,

9 Mayıs 2009 @ 12:38

bir çok lost fanı /(bende dahil) jacop”un kulubesinin etrafindaki küle benzer bir daire şeklide oluşunun tozun jacop”u tutsak ettiğinden hep fikir.Ama john kendisinden yardım isteyen ve hiç tanımadığı birini yada bir şeyi öldürmek için ada”da bir çok konuyu yada olayı bilen ve jacop”u john”dan daha iyi tanıyan Richard”dan yardım istiyor.MANTIKSIZ

BEN DİZİDE BİR ŞEYMİ KAÇIRDIM

YOKSA JOHN KEÇİLERİMİ KAÇIRDI

TEDY:)

OnatEmre demiş,

9 Mayıs 2009 @ 12:44

İlginç ve harikulade bir bilgi. Öncelikle teşekkür ederim. Bu bölüm farklı ve hoştu.

Bence Richard basit bir oyuncak. Ada tarafından yönlendiren biri. Ada bu, bir karakteri hiç ölmeyecek bir biçimde gösterebilir.

Ben derim ki; Lock’un bunu isteme sebebi, sizin de dediğiniz gibi Adanın yapmasını istemesidir. Bu büyük ve kâle alınması gereken bir teoridir.

Soruya cevap vereyim. Benim tahminimce Richard basit bir kukladır ve büyük işler çevirebilecek kapasitede değildir…

tedy demiş,

9 Mayıs 2009 @ 12:48

KONU DIŞI

1. sezon 6. bölümde john,kate,jack ve CHARLIE kazazedelere ormanın içinde buldukları tatlı su kaynağında su getirmek için yola çıktıkları zaman charlıe arı kovanına basmış ve kate ve jack birlikte bir mağaraya girdikleri zaman iki ceset bulmuşlardı bu cesetlerin kim olduklarının bilen varmı ben hatırlamıyorum .

jack “birisi onları dinlenmeleri için yatırmış”diyor

kim onlar ???

TEDY

awsalli demiş,

9 Mayıs 2009 @ 12:51

benim görüşüm jacob diye biri yok öldürmekten kastıda olmadığını halka inandırmak çünkü inanmıyor benim görüşüm tabi adadaki asıl gizem bence duman ve adadan çıkış diye birşey yok yani olaylar adada yaşanıyor bunların adadan kurtulabilmeleri için bence şuan adadan ayrılmaları lazım adadan ayrıldıklarında zaman eski haline dönecek çünkü zaman atlayan adaydı ve adadan ayrılınca herşey düzene girecek gibi geliyor bana ama yine zamanla ilgili bir karmaşa var eğerzaman tahmin ettiğim gibiyse az önce yaptğım yorumların hepsi saçma olacak

lostfun demiş,

9 Mayıs 2009 @ 13:05

bencede sezon finalinde richard bir yere vuruyordu demkki jacob ı orada tutuyordu o yeri kırıyordu çünkü fragmanı koyarsanız arkadaşlarda görürler.Bende sitenizde yönetici olabilir miyim acaba?Çünkü lost hastasıyım.

charlieee demiş,

9 Mayıs 2009 @ 13:08

LÜTFEN OKUYUN

arkadaşlar k.bakmayın konuyla alakası yok ama 5. sezonun ilk bölümlerinde kate ve aaron kahvaltı ediyorlardı.Aaron bi çizgi film izliyodu ve trene tünelin olduğunu söylemeye çalışarak’çuf çuf,tünel’ gibi bişi söylüyodu.Kate de orda merak etme çuf çuf, tünele girenlerin asla dönmeyeceğini senden daha iyi biliyodur gibi bişey söyledi.daha sonra bu bölümde de gölün etrafından dolanmaya razıyken ellie nin suyun altından TÜNELLERE gideceklerini söylediğinde şaşırmış gibi oldu ve vazgeçtiğini söyledi.

Birincisi ufak bi çocuğa neden tünellere giden geri gelemez fln diye kafasını karıştırır ki biri?
İkincisi kate gerçekten tünellere girenlerin dönemeyeceğini biliyodu da bu yüzden mi vazgeçti?Bu doğru olabilir mi?

O bölümü izlediğimde bile bu konuşma gereksiz gelmişti,şimdi anlamlaştı biraz kafamda SİZİN DE YORUMLARINIZI BEKLİYORUM

umarım paranoyak olmamışımdır lost yüzünden:D

Sphinx demiş,

9 Mayıs 2009 @ 13:15

Bence jack i vuracak jacop diye..

ömer özer demiş,

9 Mayıs 2009 @ 13:31

Bu Locke, Jakop olmsın. Bu kadar rahat davranması, ormanın içinde kendisini bulması… Bu kadar şeyi nereden biliyor. Yoksa Ben ve Richard’la dalga mı geçiyor!!

tedy demiş,

9 Mayıs 2009 @ 14:05

Göksel ARICI demiş

jackin babası cristian(jacop)

tedy diyor

bu kadar emin olma !!!

SXS demiş,

9 Mayıs 2009 @ 14:06

Göksel ARICI demiş,

9 Mayıs 2009 @ 09:46

Adada süpriz olaylar devam ediyor.

John locke jacop’ı oldurerek onun yerinemi gececek?

şimdi bunları teorilerimle anlatmaya başlıyorum.

John oldukten sonra adaya nasıl geldiğini hatırlayalım.Benjamin tarafından ip ile bogularak ölmüştü.Ölmesinin sebebi diğerleriye beraber tekrar adaya dönmekti.Ve digerleriyle beraber uçağa bindikten sonra uçak aniden adaya düşüyor ve john locke ve digerleri adaya ulaşıyorlardı.Ve john locke öldüğü halde adada dirilip tekrar yaşamaya devam ediyor.Bu olay size birşeyi hatırlatıyormu?1.sezonda bizimkilerin uçağı adaya düşmeden once jackin babası ölmüştü ve uçakla LA’a götürülecekti aynı john locke gibi.John locke ta öldüğünde uçakla LA’a götürülecekti bu adaya gitmenin yolu.Daha sonra uçak LA’a giderken bir adaya düştü ve jackin babası cristian(jacop)dirildi ve yaşamaya devam etti hatta jack 1.sezonda babasını denizde ormanda kumsalda görmüştü tabutunu bulduğunda içinde babasının cesedi yoktu.Ve sonra jackin babası cristian “Jacop” olarak bizlere gözüktü oda öldrülmesi gerken kişiyi öldürmüş ve jacop olmuş.Bu demek oluyorki jackin babası daha önceden bu adada yaşamış ve aynı john locke’ın yaşadığı olayları jackin babasıda yaşamış.jackin babasınında adaya dönmesinin tek yolu ölmekti.şimdi ise john locke jacop’ı öldürmek için gidiyor bu demek oluyorki john locke bundan sonra bizlere jacop olarak gözükecek.

Bu yoruma katılmamak mümkün değil…kesinlikle haklısın diğer arkadaşlara önerim bu yorumu göz önüne alsınlar sonra yorum yapsınlar…Benim buna eklemek istediğim şey şudur :Sadece Jack in babasının değil diğer kahramanlarında babalarının bu işlerde eli çıkacaktır…Çünkü şu ana kadar bize gösterilen çocukların yaşadıklarıdır.Ancak hala bu dharma girişiminin arkasında kim var ve asıl amacları nedir gösterilmedi.Şu apaçık ortadaki kahramanların akrabaları da bu işn içinde ve 6.sezonda bize bunu açıklayıp olayın başlangıcı üzerinde duracaklardır.

SXS demiş,

9 Mayıs 2009 @ 14:15

Size bir de ek olarak söylemek istediğim nokta şudur ki: miles a yeni bir teklifte bulunan yanılmıyorsam adı bram olan herif ve adada bir araya geldiği (sayidi yakalayıp uçağa bindiren) kız ile oluşturdukları grup benim kanaatimce eloise adına çalışmaktadırlar.Bunu unutmayın bakın ortaya çıktığında şaşıracaksınız.Bana da bir teşekkür edersiniz artık…

termit00 demiş,

9 Mayıs 2009 @ 14:20

Charlieee nin buluşu ilginç geldi.Ancak Kate in tünellerle ilgili bilgisi nerden geliyor?Şu için pek mantıklı değil belki ilerde anlarız.

Mr Gambit demiş,

9 Mayıs 2009 @ 14:30

Bu bölümde bazı sorular:

1-Neden Locke, Jacob’u öldürmek istiyor?
2-Neden bazı Diğerleri Tapınak’ta bulunan?
3-Neden Richard Locke’i Jacob’a götürmek için tereddüt etti?
4-Nasıl Düşmanlar bomba’yı hareket ettirdi tünelin içine?

ahmet demirel demiş,

9 Mayıs 2009 @ 15:39

GÖKSEL ARICI’ya küçük bir cevap, locke öldükten sonra bindirildiği uçak LA’ ya değil GUAM’a gidiyordu. LA’dan GUAM’a! Ayrıca şu da var ki, christian “sen jacob musun?” sorusuna: “hayır, ama onun yerine konuşabilirim” diyor, ki hatırlarsanız jacob’un kulübesinin ilk göründüğü zaman içerideki uzun saçlı adam silüeti kesnlikle christian’a ait değil! Eğer Jacob bir şahıs ismi değil bir sıfat veya rütbe ise eski Jacob’u öldürdüğünde artık Jacob olurdu ve soruya evet diye cevap verirdi.
Benim teorim ise; John Locke ya da Christian (Jack’in babası) aslıda hiç ölmedikleri. Anlaşılıyor ki bunlar Ada için önemli ve kilit insanlar, bunlar aslında ölmediler sadece Ada’nın korumasında bir trans halindeydiler. Böylece adaya döndüklerinde kendilerine gelebildiler.

ahmet demirel demiş,

9 Mayıs 2009 @ 15:41

Charlieee’ye cevap: Kate orda “çuf çuf tünelin yaklaştığını (tünele gireceğini) senden daha iyi bilir diyor.

john locke demiş,

9 Mayıs 2009 @ 16:20

john locke kesinlikle jacob
ve benjamin onu hiç görmediği için onun john locke olduğunu da bilmior.ama john locke gelecekte jacob olacak.zaten JOHN LOCKE jacob ama daha jacob olduğunu bile bilmior.çünkü daha o da jacobın yüzünü görmedi ve daha jacob olmadı.sadece sesini duydu.çünkü gelecekte richarda kurşunu çıkarmasını söyledi yani aynı zamanda iki john locke olabiliyor.bence john jacobun kendisi olduğunu anlayınca ortalık karışacak.
NAMASTE

lostuce demiş,

9 Mayıs 2009 @ 16:50

kesinlikle richardın çok gizli işler cevrdiğini düşünyrm..onun bu adaya dair çok çok önmli oldugu kanaatindym..walla arkasını ve parmaklarını grdğmz heykelde onun suratı warsa şasrmm..

zeusonur demiş,

9 Mayıs 2009 @ 16:59

Yalnız bu jacob hakkında bilinenlerin hepsi bir araya getirilmeli bir teori üretmeden önce, mesela Jacob’un kabinini yapan Horace’di ve o da karısı oğlu için yapmıştı orasını. Belki de dharmanın yaptıklarından ürktüğü için kaçmak istedi, ama tüm dharmacılar ölünce boş kalan kabin’e Jacob yerleşti. Şimdi de orda CS var, aslında John hep CS ile konuşmuştu değil mi? Sun ile kaptan da konuştu aslında Cs ile ama pek fazla şaşırmadılar orda olmasına, neyse; John’un ne yapmak istediğini kestirmek çok zor asıl merak ettiğim, şimdi jacob’u görmek için kabine gidiyorlarsa içeride Claire’i de görecek miyiz?

There Is No Faradays Island demiş,

9 Mayıs 2009 @ 18:11

adamlar what happened happened dedi dead is dead dedi bu iki bölümden bizim dilimizde de kullanılan bi deyiş çıktı “olan oldu ölen öldü” fakat gidişat pek bu yönde olmadığı için kafalar ambale oldu doğal olarak her ne kadar beklenti değişiklik olması yönünde olsa da şimdiye kadar değiştirme amaçlı yaptıkları herşey aslında olmuş olan şeylerdi aslında bu konu birçok Amerikan filminde işlendi mesela Denzel Washıngton’un De ja vu adlı filmini izleyeniniz varsa bi baglantı kuracaktır adamımız Denzel ajandır ve patlatılmış olan amerikan donanmasının geçmişini değiştirerek patlatılmasını önlemeye çalışmıştır zaman dallanması deneyinden yola çıkan adamımız geçmişe sürekli bi gidiş yapıp her defasında kendini ayıktırmak için ipuçları bırakır ve en sonunda olayı çözer geçmişi değiştirir ve bomba patlamaz fakat nolur esas oğlan olan ajan Denzel ölür ve biz bu sonu çok saçma bulduğumuz için günlerce arkadaşlar arasında senaristler hakkında ilerı geri konuşuruz olay bu umarım bu olay lostta da de ja vu olarak vuku bulmaz biz de lost finalinde ya biz bu olayı yaşamıştık deyip hatta yine senaristlere abanıp anaaa dejavu demeyiz

lamo demiş,

9 Mayıs 2009 @ 18:26

Bence adada black smoke ile jacob arasında bi çekişme var savaş bunun üzerine olacak..black smoke adada ölen insanların yada herhangi birinin yerine geçebiliyor cs ve john locke aslında black smoke bu yüzden john locke böle kendinden emin tavırlar içinde..Ve black smoke jacobu öldürmek istiyor..Fakat jacob sadece john locke a görünüyor ve zamanında ondan yardım istemişti bunu bilen black smoke bunu koz olarak kullanacak yani black smoke jacobu öldürmek için john locke a bunun içinde john locken ölü vücuduna ihtiyacı var ve bu yüzden bi bölümde black smoke cs gibi john locke a göründü ve bunun için ölmen gerekecek gibi bir cümle sarfetti..yani black smoke un jacobu öldürmesi için tek şart john locke ın bedeni lazımdı onu da elde etti..Ve şimdi black smoke jacobu öldürmek için john locke un vücudunda kulübeye dogru gidiyor ki jacob ortaya çıksın…
Ayrıca cs yi jacobun kulübesinde görmüştük ve jacob orda yoktu yani jacob kendisini sadece john locke a gösteriyo gibi bişey diyebiliriz galiba :))

lost=? demiş,

9 Mayıs 2009 @ 18:29

bu bölüm richard hakkında tüm iyi düşüncelerimi yıktı….

ODHARMA demiş,

9 Mayıs 2009 @ 18:43

Bence..john Jacop u tanıyor…onun kim olduğunu biliyor gibi geliyor bana…ve ondaki bu kendinden emin tavrın nedenini finalde göreceğiz zannediyorum.. ve Richard….neden siyah duman olmasın….çok mu abarttım acaba…?? :)

ve eğer jack in adaya 3 üncü gelişiyse bu ki önemsiz sayılamayacak bir durum bu..kate in öldüğünü görmüş olabilir mi..? bu yüzden mi zamanı yani geçmişi düzeltme çabasında bu kadar hevesli ve istekli..babası ile tekrar karşılaşıp karşılaşmayacağını çok merak ediyorum…

lostfan demiş,

9 Mayıs 2009 @ 20:12

charlieeee: çok mantıklı söyledklerin bncede nerden biliyor ve bu kafar biligi nerden nasıl var

captain zotec demiş,

9 Mayıs 2009 @ 20:47

lamo yaklaşımın iyiymiş. Jacob ve Karaduman( cs/lock) birbirinden ayrı düşünülen iki varlık olarak değerlendirilebilir. Birbirlerini yok etmeye yönelik savaşlarını adada sürdürmeleri, dizinin tüm konusunu oluşturmuyordur ama.

Dharma Girişiminin, H2 bombası üzerine inşa edilmiş olması, The Others ve Dharmacıs gerginliğini açıklıyor. Ama Others’ın ” kardeş altınıza bömba gömdük kadim zamanlarda” açıklamasını neden Dharma köyüne açıklamadıkları soru. Dharma’nın adadaki varlık amacı ise başka ( tam olarak ne olduğu topiclerde yorumlarda yazıyordu sanırım). H2 Bombasının aktive edilmesi, adayı büsbütün ortadan kaldıracaktır. Böylece Oceanic uçağı Los Angles’a sağ salim inecek ( veya teröristler tarafından kaçırılır artık o bizim hesaplayamayacağmz bir olasaılık) Ancak hangi olasılık gerçekleşirse gerçekleşsin, içinde bizim tayfa olmayacaktır. Çünkü olan olacak, adadaki herkes Hiroşima’da olanlara tanık olacaktır.

Özü: H2 bombası aktive edilirse, bizimkileri bekleyen bir gelecek olmayacak. Ne Faraday, Ne Eloise ne Aaron… vs.

ancak bombanın patlaması engellenirse, bizimkilerin bir zaman sıçraması daha yaparak fantastik bir şekilde konunun nihayetlendirilmesi de mümkün olabilir tabi…

Claire… Christian’ı görüp, evladını ardında bırakan, Jacob’ın kulübesinde Lock’un şaşkın bakışlarına “Abi ben Onunlayım” diyerek Christian’ı işaret eden Claire tam olarak ne olmuştur. Lamo’nun yaklaşımı; ölülerin kılığına girebilecen Kara Duman ( cs/Lock) dizinin başka bölümlerinde Hugo’ya Charlie, Ana Lucia şeklinde görünmesi, Kara Duman ve ölü bedenler ilişkisini de açıklıyor.

Ama 4üncü sezon(da idi sanırım) Claire, Kate’e görünüp “Aaornu adaya getirirsen saçını başını yolarım” gibi bir laf etmek üzere görünüyor. Claire ölmüş müdür?

Son olarak: Kate’in tünel obsesyonunun dizinin ana konusuna çok bir teması olacağını sanmıyorum, ama iyi fark edilmiş. HErkes diziyi baştan itibaren şey yapsın diyen Göksel kardeş, rahat ol..:)

gurthsul demiş,

9 Mayıs 2009 @ 21:23

richard bır ıkı kelam ettı dıye artık kotu olur vur abalıya

LostİnLost demiş,

9 Mayıs 2009 @ 21:36

SXS demiş,

9 Mayıs 2009 @ 14:15

Size bir de ek olarak söylemek istediğim nokta şudur ki: miles a yeni bir teklifte bulunan yanılmıyorsam adı bram olan herif ve adada bir araya geldiği (sayidi yakalayıp uçağa bindiren) kız ile oluşturdukları grup benim kanaatimce eloise adına çalışmaktadırlar.Bunu unutmayın bakın ortaya çıktığında şaşıracaksınız.Bana da bir teşekkür edersiniz artık…

evet Eloise bence Dharma için çalışıyor Alvar Hanso için çalışıyor. Sezon Finalide Alvar Hansoyuda görecez zaten bazı boşluklar dolacakmış.
bu arada hiç görmediğimiz ve hiç tanımadığımız Alvar Hanso ve Jacob beraber adaya gelmiştir. Jacob bir olay ardından özel güçlere bürünmüştür ama Alvar Hanso ise bu güçe bürünememiş ve Dharmayı kurup bu güçleri bulmak için çabalamıştır.
şimdi bu olayın bize göre olanında Benjamin (Alvar Hanso)
Jonhda (Jacob) gibidir.
yani Johnun özel bir gücü vardır ama Benjaminin hiç bir güçü yoktur ama ada hakkında çok şey öğrenmek istiyordur. Benjamin ada hakkında hiç bir şey bilmez Jacobı görmemiştir ve bütün bunları öğrenmek istemektedir. Öğrenmek için bütün servetini ve canını bermeye hazırdır(Tıpkı Alvar Hanso gibi)
Johnda adada dirilmiştir ve bazı şeyler yaparak bizleri şaşırtmıştır

Ayrıca Jacob Jonh hayatta olamaz Jacob başka biri tanımadığımz biri sesini duymadığımız
ama Jonh onu öldürüp onun yerine geçerse o olabilir.

Ayrıca Jonh bize aynı yerde 2 Johun aynı mekanı paylaşabildiğini aynı havayı soluduğu ve Jonhun bu yüzden Jacob olduğunu söylemiş ben ce yanılıyorlar o zaman Miles da Jacobdır hhem özel gücü var hemde bebekliğiyle aynı havayı soluyabilir

yago demiş,

9 Mayıs 2009 @ 22:32

şimdi bu Richart yaşlanmayan biri, bu durumu dikkate aldığımızda, adada söz sahibi olanlar arasında, Jacop’tan daha mı çok yetkili yoksa değil mi? sıralama nasıl acaba..

En Eski Yenilik demiş,

10 Mayıs 2009 @ 00:22

John Sawyerlerin yanındayken kuyudan aşşağıya inerken parlama olduğundaki sahneyi hatırlıyorsunuzdur,işte o anda aşşağıya düştüğünde John jack in babası yani Cristian shaperd ı görüyor ve de jack e çarkı çevirmesini vede oğluna selam söylemesini söylüyor şimdi bu kısımda Cristian chaperd ı filmin hangi bölümüne koymak gerekiyor yani Jack in görerek şahit olduğu Cristian Chaperd Jacop değildirde nedir ve neden adada var olduğu halde şu zamana kadar gözükmemiştir bilen varsa bir açıklama yapsın ?

Any demiş,

10 Mayıs 2009 @ 01:34

ya bırakın artık Jacob’a kimlik arayışlarını.O tamamen farklı bir karakter niye kabul edemiyorsunuz.
Ayrıca şimdi yabancı bi lost fanında okudum. Locke, Jacob’u uzay-zamanda (skipping-plak örneği) serbest bırakmak için öldürecek. Böylece Jacob, 1977′deki kazayı önleyecek yada önlemeye çalışacak. Çıkacak savaşta da Jacob ve bizimkiler aynı grupta yer alıcak.

f demiş,

10 Mayıs 2009 @ 01:38

lamo demiş,

9 Mayıs 2009 @ 18:26

Bence adada black smoke ile jacob arasında bi çekişme var savaş bunun üzerine olacak..black smoke adada ölen insanların yada herhangi birinin yerine geçebiliyor cs ve john locke aslında black smoke bu yüzden john locke böle kendinden emin tavırlar içinde..Ve black smoke jacobu öldürmek istiyor..Fakat jacob sadece john locke a görünüyor ve zamanında ondan yardım istemişti bunu bilen black smoke bunu koz olarak kullanacak yani black smoke jacobu öldürmek için john locke a bunun içinde john locken ölü vücuduna ihtiyacı var ve bu yüzden bi bölümde black smoke cs gibi john locke a göründü ve bunun için ölmen gerekecek gibi bir cümle sarfetti..yani black smoke un jacobu öldürmesi için tek şart john locke ın bedeni lazımdı onu da elde etti..Ve şimdi black smoke jacobu öldürmek için john locke un vücudunda kulübeye dogru gidiyor ki jacob ortaya çıksın…
Ayrıca cs yi jacobun kulübesinde görmüştük ve jacob orda yoktu yani jacob kendisini sadece john locke a gösteriyo gibi bişey diyebiliriz galiba :))

bana cok mantıklı geldı yorumun

olabılır

doğukan demiş,

10 Mayıs 2009 @ 02:27

arkadaşlar bence jakob öldürülülerek kurtulucak görürsünüz bence o ölmek isteyen ancak ada tarafından ruhu huzura kavuşturulmamış biri ve jhon locke onu öldürerek aynı zamanda onu kurtaröış olacak olay bu kadar sığ

LostMania demiş,

10 Mayıs 2009 @ 04:06

goksel arı arkadasımı kutluyorum öncelikle harika bir tespit.fakat bir soru sormak istiyorum.şimdi locke ölü bir şekilde adaya geliyorken birileride adaya geliyor veya birilerini adaya getiriyordu.o ucaktada mutlaka daha önce adada yasamıs birileri olması gerekmiyormu?bunu daha da acarsak kim olabilir eskiden adada yasayıp cristianın ölümüyle adaya tekrar dönen ? jackmi kate mi sawyer mı hurleymi? hadi biri cristianın kızı olsun.gördügünde cristianı hic sasırmadı ve onunla gitti.fakat o kızıda kac kez kacırmaya calısmıslardı hepsinde karsı cıktı ve flasbacklerindede adada diil ulkesinde oldugunu görüyoruz?

bir yorumda jacopu hapsetme fikrine.bence böyle birşey yok abi.help me diyebilir fakat bunu beni kurtar olarak yorumlamak dogru degil bana göre.nitekim jacopu orda bu kadar uzun süre 1954den beri tutmalarının sebebi ne olabilirki?cesitli gücleri var diyelim.o gücleri varsa neden orda hapis dursunki?yada richard onu tutuyo diyelim.richard onu tutuyosa ben liderim de diyebilirdi en basından.tekrar söylüyorum bu richard ve ekibinin adaya nasıl geldigini ögrenmeden bu jacop olayı cözüme kavusmaz.ama sundan eminimki kahramanlarımızdan hiçbiri diil.

ada söyledi yorumlarınızada bişeyler söylemek istiyorum.adayı kişiselleştirip jacop söyledi diyosanız eyvallah ama ada bişi söyleyemez yaw (: sayet söylüyor olabileydi bunca yıllık güvenceleri richard a söylerdi.yada siyah dumanı bile harekete gecirmeyi bilen ben e.yada ada bisiler söyleyebilseydi dharmacıları cıkarabilirdi adadan dimi.ne bilim örnekleri cogaltabiliriz.ama adanın bisiler söylemesi konusuna karsıyım.anti bi tezi olan söylesin ikna olursam bende aydınlarım.

cok konudan saptım konuyla ilgilide bişeyler söyleyim bu arada editor arkadastanda özür dilerim.
lockenin jacobu öldürcem demesi bence tamamiyle beni test etmesidir.benin tavrı richardla oldugunu sözleri locke la oldugunu gösteriyor.richard götürmekten vazgecerse bilki benden dolayıdır.bunuda su sekilde acıklayım.ben kızıyla yüzlesirken (tapınakta yanlıs hatırlamıosam) locke gene kayıplardaydı ne hikmetse!! tam konusmaları bitti locke halatı getirdi..tıpkı ben siyah dumanı cagırdıgında locke nın ormana gitmesi gibi..yani lockeda ada söyledi yada suraya gitmeliyim diye yaptıgı seylerden haberdar oldugunu farkediyoruz.buda bi çeşit beni denemesi bence.cunku adadan ayrılan bidaha dönemez ada seni içine almaz diyen bir pennynin babası ve ben kendiside söledi bunu carkı cevirmeden.baglantılı diye düşündüm.

doruk28 demiş,

10 Mayıs 2009 @ 09:36

bu bölüme kadar richard ın iyi olduğunu düşünüyodum ama oda bi işler çeviriyo

doruk28 demiş,

10 Mayıs 2009 @ 09:39

bence bırakın locke=jakop jack=jakop jakop ayrı bir birey kimse değil .

MBG demiş,

10 Mayıs 2009 @ 10:14

fragmanda locke sanırım ben e biçağı verip öldür demesini istiyordu acaba locke eskiden be hep onun sözünde durduğu için sende intikamını şimdi al mı demek istiyordu çünkü ben liderken locke a babasını verip intikam almasını istiyordu böyle bir bağlantı var bence adadaki herkesi toplamasının nedenni ise locke babasını öldürürken diğerlerininde orda toplanmasıydı yani locke ben i sınıyopr olabilir bence böyle

önemli bi noktayı kaçırmışsınız jin in karısı richard a gelip jin yaşıyormu dediğinde richard hepsinin ölümünü izledim demişti bence bunun hakkındada yorum yapılmalı gerçekten öldülermi yoksa richard yalanmı söylüyor duyduğuma göre jacop jack diyenler bile var

Emre demiş,

10 Mayıs 2009 @ 11:52

Jacop ile Black Smoke aynı kurgusu üzerine gidiyorsunuz. Black Smoke Jacop aynı değil bence. Buda bir çok yerden anlaşılıyor. Black Smoke insanların kılıklarına girebiliyor. Şu an kesin olduğuna inandığım tek şey john lockun black smoke olduğu. Black smoke unda adada oluşan manyetik alanın sebep verdiği şuur olması ihtimali büyük.

tamer demiş,

10 Mayıs 2009 @ 12:13

yaw arkadaş ben buldum bu richard alpert neden yaşlanmaz!! öğrenmek istemeyen okumasın birader!! richard alpert hipofiz hormonu kullanıyor böylelikle yaşlanmayı durdurmuş..evet! richard alpert in yaşlanmama olayını hipofiz hormonuna bağlıcaklar!! ben buldum! ben buldum! :))

awsalli demiş,

10 Mayıs 2009 @ 12:41

sxs güzel yorum yapmışsın evet miles daha sonra parasız teklif yapan bencede eloise di ama göksel arıcının dediği mantıklı olabilir ama bence başkalarının kılığına girip adada yol gösteren kara duman bence eko nun abisinin kılığını girip daha sonra onu öldürmüştü adada istediğinde ada yaşayanlara belli birilerinin kılığına girip yol gösteriyor olabilir waltun kılığına felan belki jacob diye biri yoktur herşey duman yapıyordur önümüzdeki bölüm inş herşeyi göreceğiz bütün bölümlerde birbirile bağlantılı bölümleri birbirleriyile doğru birleştirebilirsek şuan bile bir sürü şey açıcağa çıkıyor ama yapımcılar şuanki elimizdeki verilerle olayı çözümleyemeyeceğimizi söylediler ileriki zamanlar bize herşeyi göstericek kanımca

tari demiş,

10 Mayıs 2009 @ 12:55

arkadaslar daha önce jacop u bir saniyeligine görmüştük bazı sitelerde bu resimle oynamışlar bu resimdeki sanki look bence look artık jacop un kendisi oldugunu biliyor nasıl daha önce yaralı haline yardım ettirip kursunu cıkardıysa jacop olmuş halini de öldürecek

eidora demiş,

10 Mayıs 2009 @ 13:18

arkadaşlar öncelikli olarak aklıma takılan yada bence dediğim bir kaç şeyi paylaşmak istiyorum sizinle bizim geçmişte kalan ekibimizin tamamı ölecek bence çünkü zaten onlardan bir tane daha var hayatta hepsinden 2 şer tane olma olasılığı olamadığına göre geçmişi değiştirip hepsi ölecekler ki bu durumda küçük halleri bu duurmların hiçbirini yaşamayarak hayatlarına devam edecek faraday öldüğünde eloise hamile olduğu kanısına hepimiz vardık bu durumda aslında oda ölmedi ve büyük olasılıkla eloise herşeyi bildiği için onu bu şekilde yetiştirdi yani bilimsel açıdan dahi olup bişeyleri değiştirmesi için ek olarak adaya gelen kurtarma gemisindekilerin miles chorlatte faradayın adada doğması tesadüfmü yani gemiyle adaya gelenler zaten adada doğmuş kişiler bir diğer düşüncemse nedense Ben,Locke ve Sun geçmişe gitmediler ve bu 3 kişi Charles Widmorela birebir iletişime giren kişiler sadece bu 3yle konuştu charles bu 3yle birebir iletişime geçti ve bunlarda geçmişe dönmedi buda bir tesadüfmü sizce arakadaşlar.yani hepsinin öldüğünü düşündüğümüz anda ki ölecekler bir şekilde aslında ölmediklerini ve o yaşta çocuk olarak hayatlarına devam ettiklerini göreceğiz bence…

jack my love demiş,

10 Mayıs 2009 @ 13:39

ben bu adada ölenler hakkında şöyle düşünüyorum;ada da bi kısır döngü var ve bu kısır döngüyü bi oyun gibi düşünün ölen oyundan çıkıyo ama bidaha oyunda yine oynamaları lazım yani onlar oyun yeniden başlayana kadar oralardalar ve aradada sevdiklerine yardım sevmediklerine pislik yapmak için ortaya çıkıyolar…

Jacop_123 demiş,

10 Mayıs 2009 @ 13:41

Bence john, benjaminle kafa bulmak icin oyle dedi bu aralar bildigimiz gibi cok dalga gecior benjaminle :)

Cihan demiş,

10 Mayıs 2009 @ 14:29

@SXS

Kesinlikle haklısın.Normal yaşamda bizimkilerin tek ortak noktası var.Hepsinin babaları ile aralarının bi şekilde kötü olması.Bu bölümün sonunda da gördük ki Dr. Chang karısını ve çocuğunu adadan bilerek gönderiyor ve orada onlara sert davranıyor.Hurley niye kötü davrandı diye sorduğunda Miles çünkü adadan göndermenin başka yolu yok diyor.Bence bizimkilerin babalarının muhakkak ada ile bağlantıları var.Yavaş yavaş açığa da çıkmaya da başladı zaten.Dr.Chang,Locke’un babasının bişekilde adada olması,Faraday’ın babasının Widmore olması……..muhtemelen diğer kalanlarında babalarının ada ile bağlantıları ortaya çıkacaktır.Belki Miles örneğinde dediğim gibi bizimkilerin babaları çocuklarına bilerek kötü davranıp aralarının açılmasına neden olmuşlardır!

Cihan demiş,

10 Mayıs 2009 @ 14:32

Şimdi düşündüm bence Lock tekrar canladığı için aynı Ben’de olduğu gibi merhametsiz birisi oldu.Ve sürekli yalan söylüyor bence.Eskiden öldürmekten kesinlikle bahsetmeyen ve hatta sahte babasını bile Sawyer’e öldürten Locke şimdi çok rahat konuşuyor ve Sun’a bile Jin’i getireceğim diye yalan söylüyor.Artık John Lock eski John Lock değil.Ada liderliği içinde bu gerekiyor belkide bilemiyoruz!

OrKN demiş,

10 Mayıs 2009 @ 14:51

Bence John Locke’ın Jacopu Görmek İstemesinin Nedeni Onuda Yanına Alarak Aynı Richardada Yaptırdığı Gibi Geçmişteki Bir Anına Götürüp O Sahneyi Gerçekleştirecek Yani ‘Help Me’ Dedirtecek.Böylece John Geçmişteki O Sahnede Kendine Bir İşaret Verdirmiş Olacak…

drşafak demiş,

10 Mayıs 2009 @ 15:52

arkadaşlar bu yazdıklarımda çok iddialıyım tamamen kendi tahminim…
adada herhangi bir patlama olmayacak hidrojen bombası patlamayacak
herhangi bir enerji de açığa çıkmayacak
hidrojen bombası patlasaydı bunun etkilerini ada da görürdük
dr chang çalışmalrı zaten durdurmuştu
peki incident nedir
hatırlarsanız dördüncü sezonda tavşanların birbirlerini görmemeleri gerekiyordu
bu kişiler için de geçerli
kaye sawyer juliet hugo miles hepsi başka bi yerde
ama jack hala bişeler yapmak derdinde
ve bu bişeleri yaparken bizim jack adada kendi çocukluğunu bulacak ondan uzak durması gerekirken inadına yaklaşacak derken
THE INCIDENT………………

HoimLearL demiş,

10 Mayıs 2009 @ 16:04

bence jacob belli bi bedende olmayabilir..

düşüncem şu ki;

adaya ölü gelen ve ya adada ölen ve gömülmeyen kişilerin bedenlerine girebilio..

buna bi çok örnek sayabilirz.

jack in babası,
jhon,
alex,
mr. eko nun kardesi (?) yemi,
jhon un bi flash backinde horace

ve daha suan aklıma gelmeyen birsürü isim daha =//

MBG demiş,

10 Mayıs 2009 @ 17:19

emre nin dediği doğruysa yani black smoke un jhon locke olduğu ozmn black smoke jacob u öldürmek istio ve jacob un evinin etrafındaki o madde black smoke u locke halinde iken etkilemiyecek veya başkasına söyliyip o maddeyi ordan temizlemesini sölicek naslısa lider istediğini yapar böylelikle jacob u öldürecek ama neden öldürmek istio hala anlamış değilm

xclk1258 demiş,

10 Mayıs 2009 @ 18:49

OrKN demiş,

10 Mayıs 2009 @ 14:51

Bence John Locke’ın Jacopu Görmek İstemesinin Nedeni Onuda Yanına Alarak Aynı Richardada Yaptırdığı Gibi Geçmişteki Bir Anına Götürüp O Sahneyi Gerçekleştirecek Yani ‘Help Me’ Dedirtecek.Böylece John Geçmişteki O Sahnede Kendine Bir İşaret Verdirmiş Olacak…

Arkadaşım bence dediğin doğru zaten sürekli söylenen birşey var John Locke 3. sezonda 8 kat aşağı düşerken herkes birşeyler yapma derdindeyken Jacop orda sankince kitap okuyor ve sonra John’nun yanına geliyor.Ve bencede John kendi kaderini kendi çiziyor!

olds90 demiş,

10 Mayıs 2009 @ 18:52

jack*=jacob=jack ;)

faraday demiş,

10 Mayıs 2009 @ 19:16

hidrojen bombasını patlatacaklar ve enerji boşalması o anda yaşanacak. ada tarih öncesi çağlara kadar gidecek ve adanın bu hale gelmesini sağlayan dünya dışı varlıkların (hiyeroglifleri de yazanlar bunlar) adayı nasıl değiştirdiğine şahit olacaklar. burada söz konusu varlıklar beyin gücü yardımıyla john locke ile iletişim kuracaklar ve yapması gerekenleri söyleyecekler.

lostcu demiş,

10 Mayıs 2009 @ 20:32

richard ve ben’in john’ı jacop’ın yanına götürmelerindeki tereddüt ve john’ın jacop’ı öldürmek istemesinden de önemli bir nokta var aslında ortada.bilemiyorum konu açıldı mı (editör bi açıklama getirir mutlaka) ama eğer açılmadıysa sizin de biraz düşünmenizi isterim.

parlamalar sırasında orkideye gittikten sonra john kuyuya iniyor ve christian ona yol göstererek çarkı çevirmesini söylüyor. john çarkı çeviriyor ve kendini çölün ortasında buluyor.kurtarılıyor bacağı sarılıyor falan,ve widmore’dan öğreniyorki yaşadığı tarih 2007!!!!!.fakaaaaaaat parlamaların başladığı tarihte yani ilk parlama olduğunda -ki bunun nedeni de ben’in çarkı çevirmesi- tarih 2004.parlamalar başlarken kazazedeler yani 6′lı helikopterle gemiye gidiyorlardı.ben çarkı yerinden oynattı ve ada zamanda bocalamaya başladı. sonra john çarkı düzeltti ve uyandığında 2007 de buldu kendini. öğrendi ki adadan ayrılan arkadaşları 3 yıl geçirmişti adanın dışında.adada kalanlar da kendilerin 1974 buldular ve onlar da 3 yıl geçirdiler.fakat john -ve daha önce de ben de gördük aynı şeyi- sadece bir kaç gün yaşamış oldu.daha doğrusu arkadaşlarının adadan ayrılışını göreli 4 gün olmuştu ki widmore ona aradan 3 yıl geçtiğini söyledi.ben de çöldeki otele gittiğinde tarihi sorduğunu ve tahminimizce 7-8 ay ilerideki bir tarihe gittiğini görmüştük.şimdi neden bu kadar uzun şey yazdığıma gelirsem; bu aradaki kayıp zaman zarfında acaba neler oluyor? hem ben in kayıp 7-8 ayı,hem de john’ın kayıp 3 yılı zarfında neler oluyor?düşünsenize john ile onunla aynı yıl doğan biri örneğin bernard diyelim ki ( eğer ölmediyse),john çarkı çevirince bir çölde uyanıp aradan 3 yıl geçtiğini öğreniyor,bu zaman zarfında adada kalan bernard ( hala adada yaşadığını düşünerek bernard diyorum) 3 yılı dolu dolu yaşıyor ve yaşlanıyor.fakat john o üç yıllık zamanı yaşamamış oluyor dolayısıyla da yaşlanmaması lazım!!!veya bunun başka bir açıklaması olmalı. o kayıp zaman bizim izlemediğimiz bir şekilde telafi edildi!! bu ister astral seyahat olur ister john 3 yıl boyunca baygın olur veya ıvır zıvır olur….ama john’ın o 3 yılı bir şekilde telafi olmalı.bu telafinin cevabı şu anda izlediğimiz rahatlığın da sebebi olabilir belkide!!!!!!!!!!!!!!!!

charlieee demiş,

10 Mayıs 2009 @ 21:33

lostfan;
ben de nerden bilebileceğini anlamadım.ama bişeyler sezdiğine inanıyorum.ne de olsa lost bu herkes bi şey bilir hiç kimse konuşmaz:Dbelli mi olur belki ona da ada söylemiştir:D
yorumumu okuduğunuz ve değerlendirdiğiniz için teşekkürler. Saçmalamaya başladığıma inanacaktım az kalsın:D

charlieee demiş,

10 Mayıs 2009 @ 21:39

arkadaşlar yeni bişey yakaladım.
az önce tnt de lostu izliyodum ve charlie yi bombayla öldüren adamı gördüm.hurley lockun onu öldürdüğünü sandığını söyledi.desmond silahı ona doğrultmuş konuşmazsa öldüreceğini söylüyodu.adam da bu hafta zaten bi kere öldüm diyodu gülümseyerek.Bence bunun altında bişey var adam tıpkı ricardın faraday silah doğrulttuğundaki hali gibi sakindi ve bildiğimiz gibi adam lock ile ölmedi,desmond okla vurdu yine ölmedi.zaten öldüm cümlesi de çok tuhaf geldi bana.yorumlarınızı bekliyorum sizce bu insanların(locke da dahil) bu kadar kendinden emin olması zaten öldükleri ve bi daha ölemeyecekleri için mi??
yorumlarınızı bekliyorum.

zeusonur demiş,

10 Mayıs 2009 @ 22:25

Zamanda yolculuk etmesi için yolculuk mesafesi kadar zaman geçirmesi gerkirdi diyorsun ama o zaman bu zaman yolculuğu olmaz ki, bildiğimiz seyahat olur. John 3 yıl ileri gitti evet ama bu onun için üç dört günlük bir zamandı, ışınlanmak gibi. 15 numaralı tavşan makinaya konduktan sonra, beş on dakika geçince zamanda geri gitmiyor ki, daha hayvan makinaya girmeden rafta bitiveriyor. Yani John’un 3 yılı kaybolmadı, Şekil 1-A da gösterdiğim gibi Bernard dan örnek vereyim o halde bende, diyelim ki onlar aynı yıl doğdular (1950 olsun) ve 80 yıl yaşayacaklar. Bernard 2030 da ölecek ama john 2033 de ölecek çünkü o toplam hayatının bir bölümünde ileri atladı, tek bir doğru şekilnde yaşamadı.

1950————————————–2030 (Bernard)
1950————(2004)/ /(2007)———2033 (john)
Şekil 1-A

Ana Lucia demiş,

11 Mayıs 2009 @ 00:32

zeusonur demiş,
10 Mayıs 2009 @ 22:25

Zamanda yolculuk etmesi için yolculuk mesafesi kadar zaman geçirmesi gerkirdi diyorsun ama o zaman bu zaman yolculuğu olmaz ki, bildiğimiz seyahat olur. John 3 yıl ileri gitti evet ama bu onun için üç dört günlük bir zamandı, ışınlanmak gibi. 15 numaralı tavşan makinaya konduktan sonra, beş on dakika geçince zamanda geri gitmiyor ki, daha hayvan makinaya girmeden rafta bitiveriyor. Yani John’un 3 yılı kaybolmadı, Şekil 1-A da gösterdiğim gibi Bernard dan örnek vereyim o halde bende, diyelim ki onlar aynı yıl doğdular (1950 olsun) ve 80 yıl yaşayacaklar. Bernard 2030 da ölecek ama john 2033 de ölecek çünkü o toplam hayatının bir bölümünde ileri atladı, tek bir doğru şekilnde yaşamadı.

1950————————————–2030 (Bernard)
1950————(2004)/ /(2007)———2033

Vadesi neyse o zaman ölür Allahın işine karışılmaz

LostMania demiş,

11 Mayıs 2009 @ 01:09

aklıma ne geldi locke richarda bütün herkes burdamı dediginde bazıları tapınakta demişti.acep bunlar rose bernard falan olabilirmi? sonucta 5.sezon bitti hala piyasada yok bunlar.

genghis diyor ki demiş,

11 Mayıs 2009 @ 01:43

Arkadaşlar, hala anlayamadınız mı :-)
Jacob ; Aaron’un ta kendisi. Hıristiyan inancına göre; seçilmiş kişi. Gelecekte doğdu, geçmişte yaşıyor ve 2007′de adada değil. O zaten kurtarıldı. Kate onu adaya getirmedi. Çünkü Claire anakaraya gelerek Kate’i onu asla adaya getirmemesi konusunda uyarmıştı. Bunu da bir şekilde Locke sağladı. Yani Locke; Claire’i adada alıkoyup Christian’a teslim eden ve Aaron’u Sawyer’a bırakarak adadan kurtaran kişi. Aaron’un olağanüstü yetenekleri (mucizeleri) ve adayla irtibatı var. Kundakta iken annesi Meryem’i savunan Hz.İsa gibi. Adada diğer anneler ölürken onun annesi nedense ölmedi. Daha önceleri ana karada hafiyelik yaptı, Lock’un bilerek arabasına bindi, ailesini ve çevresini öğrendi. Locke’a bir hayat borcu var. Aaron da John’u liderlikle ödüllendirdi. Aaron (Jacob) ve Locke henüz izlemediğimiz bir zamanda anlaştılar, plan yaptılar; adayı ve düşecek uçakları kurtaracaklar. Karadumanın ise Richard’la kesinlikle bağlantısı var, ya bizzat kendisi ya da onun kullanımında çok fazla bilgiye sahip olan bir sistemi (belki de Şeytan’ı) temsil ediyor. Bizimkiler (815 yolcuları) ise Aaron’un havarileri.

elessar demiş,

11 Mayıs 2009 @ 03:56

finalin sonnda dupsfff diye LOST yazmadan önce
”and the war begin” diicekler sanki sonra herkes 6ay kendini tırmaliicak:)

eidora demiş,

11 Mayıs 2009 @ 08:04

peki sizce geçmişe dönmeyen o 3 kişinin sun,ben ve locke charles widmorela birebir iletişime geçmiş 3 kişi olması tesadüfmü biri mantıklı bir şey sölesin .

LostİnLost demiş,

11 Mayıs 2009 @ 08:32

bu arada Richard orada öldü derken THE PURGEYİ kastediyor.
bütün Dharmacıların öldüğünü izledi onu kastetdi bence bizimkileri kastetmedi.

Ayrıca Jacob ne John nede Jack o tamamen başka biri sezon finalinde görünce o Jacob Jonh Jack diyenleri görecem.

koraykarad demiş,

11 Mayıs 2009 @ 10:17

Kesinlikle inanıyorum ki Jack Jacob’un ta kendisi,

30 yıl bombayı patlatmış olmanın verdiği pişmanlıkla bekledi.

Şimdi herşeyi değiştireceğine inanan John JAcob’u öldürmeye gittiğinde Jack’in bitkin bedenini görecek ve biz JAck’in yüzünü gördüğümüzde sezon sona erecek. Sonrasını ben de kestiremiyorum.

orion demiş,

11 Mayıs 2009 @ 10:21

bence john kesinlikle jacop. hatırlarsanız kulübede karşılaştıklarında bir anlık da olsa jacob u görmüştük ve yapılan yorumlarda hemen herkes görlen silüetin john un silüeti olduğunu söylemişi. o zaman buna bir anlam verememiştik ama şimdi anlıyoruz, bence yine kulübeye gidecekler ve john benjaminle kulübeye gelecek. yani yeni kendiyle karşılaşacak. ayrıca john da richard gibi hiç yaşlanmayacak.

panço demiş,

11 Mayıs 2009 @ 10:27

@göksel arıcı

güzel yazmışsın fakat şunu soylemeden geçemeyeceğim.eger locke,jacob’un yerine geçmek veya görevi devralmak için christian’ı öldürmesi gerekiyosa,christian da görevi bir başkasından devralmıştır tabi senin düşüncene göre öldürerek.

simdi şunu hatırlıyalım.locke adaya dönmek için sana göre jacob yanı christian’a ait olan bir eşyayı yanında taşıması gerekmiyormuydu?o yüzden ayakkabılarını giydirdiler.peki christian kendinden once bu görevi ustlenen insandan yanına ne aldı adada dirilmek için???

onur jack demiş,

11 Mayıs 2009 @ 10:35

benim anlamadığım birşey var,herşeyi bilen john,jackop un yerini nasıl bilemiyo???????

onur jack demiş,

11 Mayıs 2009 @ 10:42

ha birde şu varki bence çok ilginç ve kimse bu konuya değinmemiş,demekki kimsenin dikkatini çekmemiş.john’un kendini gördüğü sahneye dikkat çekmek istiyorum..eğer yanılmıyorsam, john,ben ve richard’ın olduğu zaman şimdiki zaman.uçağın yanında gördükleri john’un olduğu zaman ise geçmiş zaman.herhangi bir parlama falanda olmadı.demek istediğim şu,iki zaman nasıl çakıştı????

SXS demiş,

11 Mayıs 2009 @ 12:13

Arkadşalr size bir önerim şu kısmı tekrar izlemeniz :Miles ın adaya ilk geldiği bölümlerde Kate den benjaminle görüşmek istediğini söylemiş ve kate bunu yaparak Miles ile benjamini bir araya getirmiş ve Miles o sahnede Benjamine 3.2 milyon dolar karşılığında onu kurtaracağını söylemişti.Benjaminde ona neden 3.2 niye 3.3 ,3.4 değil diye bir soru yöneltiyor.Aslında benjamin Milesın ne yaptığını anlıyorda bu Lost u izleyenlerden kimsenin bunun üzerinde durmadığını sanıyorum.Burda Miles ın yapmak istediği benjaminin hangi grubun tarafında olduğunu çıkarmaya çalısıyor ,yani kimin adına çalıstığını anlamaya çalısıyor.Unutmayın ki aynı soruyu Bram adlı herife de sormuştu.

Bir de sürekli Jacob ve kara dumanın kim olduğu araştırılıp duruluyor.Bunlarla uğraşmak yerine işin özüne inseniz daha iyi yorumlar çıkacak bence.Yani olayın amacını araştırn mantığı üzerinde durun.Neden yapıyorlar gibi sorular sormanızı isterim.

Daniel demiş,

11 Mayıs 2009 @ 12:31

Bir de bakmışız Daniel jacop ada dışında geçirdiği 3 yılda bizimkileri ziyaret etmiş olabilir.Sezon finali spoilerlerinde bahsedildiği gibi.

Dilan demiş,

11 Mayıs 2009 @ 12:43

Bir şey daha var..Sun, Richard’a kocasını görüp görmediğini sorduğunda ve bizimkilerin resimleri gösterdiğinde..Richard’ın Onların gözünün önünde öldüklerini anlattığını duyduk…

Kesin yalan söylüyor diye içimden geçirmedim değil..Ama gerçekse, Yahu Emmi Gözünün gözbebeğinin bilmemnesinin içinde ölüyorlarsa kurtar işin neki yahu..! Çok ta doğal söylüyor..Öldü yani bişi olmadıki sadece öldüler…Ada istedi “is Destıny” Yoqğğ yaaa sana kaldı sanki..Richard’mış en kötüsü o bence Hepsini kesin o öldürmüştürde ondan öle diodur…Ben o adada yaşayacim gözümün önünde birileri ölecek bi kere ben ölümsüzssem onların yerine ben ölürüm ben ben! xD İşte Düşüncesiz Richard :) Bence Blöf Yapıo Richard :D:D

coby demiş,

11 Mayıs 2009 @ 13:24

1-)mikhail kimdir ve neden ölümsüzdür
2-)jacob’ın litesinde neden sadece sawyer ve kate vardı
3-)walt ın özel yetenekleri nelerdir (üvey babasının bahsettiği)
4-)michael ada dışındayken intihar etmeye kalktığında ada ona nasıl engel olmuştur
5-)locke ın babası adaya nasıl gelmiştir ve onu kendisi öldürmesi gerekirken richardın onu sawyer a yöneltmesi tesadüfmüdür
6-)ajira nın indiği yerdeki hava alanını kahramanlarımızın yapması tesadüfmüdür
7-)dharma girişim neden hala adaya yiyicek yollamaktadır
8-)desmond ı özel kılan nedir onun özel yetenekleri nelerdir
9-)richard neden yaşlanmaz
10-)widmore adaya dönemiyeceğini bildiği halde neden adayı hala ister
11-)widmore un müzayede de satın aldığı blac rock seyir defterinde ne yazmaktadır
12-)sihirli kutu nedir
13-)henry gale kimdir
14 sayıların sırrı nedir

bunlar ilk anda aklıma gelen cevaplanmamış sorular ve bunlar gibi yüzlerce daha var bu kadar çok cevaplanmamış soru arasında son 18 bölüme girerken hala yeni sorular çıkartan senaristler durumu nasıl toparlayacaklar çok merak ediorum

ama artık emin olduğum bişi var ne olursa olsun dizinin finali kimseyi tatmin etmiycek çünkü burada bilimsellik ile açıklanması imkansız olan şeyler söz konusu

oguz demiş,

11 Mayıs 2009 @ 14:26

arkadaşlar cristian shaperd e jacop diyorsunuz ama cristian shepard 4.sezon da john locke a kulubede ben jacop değilim diyordu…

SXS demiş,

11 Mayıs 2009 @ 15:25

coby sana söyleyeceğim bu dizide hala bilimsellikmi arıyorsun…Adamlar gemi dümenine benzer bir şeyle adayı zamanda döndürüyorlar…Ayrıca Faradayın desmond a fare deneyini gösterdiği bölümü tekrar izlemeni tavsiye ederim (Gülmekten kırılmıştım).Adamlar öyle bir düzenek kurmuşlarki akıllara ziyan…Herneyse sana söyleyeceğim bilimsellikten çok dizinin kurgusunu takip etmen çünkü heriflerin şuana kadar yaptıkları en iyi şey bu….

musa demiş,

11 Mayıs 2009 @ 17:24

tedy demiş,
9 Mayıs 2009 @ 12:48

KONU DIŞI

——————————
kardeş yapımcı (aynı zamanda senarist) amcalar onların (mağaradaki iskeletlerin )bizim kilerle bir bağlantısı var demişlerdi
bence onlar bizim dişçi ve karısı roos olabilirler ÇÜNKÜ finalde onları göreceğimöiz söylendi….

musa demiş,

11 Mayıs 2009 @ 17:26

birde arkadaşlar sezon başında mr EKO yu kanlı canlı göreceğimiz söylenmişti acaba finalde mi olacak o sahneler EDİTÖR arkadaş ve LOSTFAN arkadaşlar yardım benmi yanlış hatırlıyorum yoksa bu yazı burada varmıydıı

merttt demiş,

11 Mayıs 2009 @ 17:36

mikhail ölümsüz değil elektrik ölüm seviyesinde olmadığı için ölmedi

merttt demiş,

11 Mayıs 2009 @ 17:38

bende richard nasıl yaşlanmadığını merak ediyorum

lostcu demiş,

11 Mayıs 2009 @ 18:25

zeusonur demiş,
10 Mayıs 2009 @ 22:25

Zamanda yolculuk etmesi için yolculuk mesafesi kadar zaman geçirmesi gerkirdi diyorsun ama o zaman bu zaman yolculuğu olmaz ki, bildiğimiz seyahat olur. John 3 yıl ileri gitti evet ama bu onun için üç dört günlük bir zamandı, ışınlanmak gibi. 15 numaralı tavşan makinaya konduktan sonra, beş on dakika geçince zamanda geri gitmiyor ki, daha hayvan makinaya girmeden rafta bitiveriyor. Yani John’un 3 yılı kaybolmadı, Şekil 1-A da gösterdiğim gibi Bernard dan örnek vereyim o halde bende, diyelim ki onlar aynı yıl doğdular (1950 olsun) ve 80 yıl yaşayacaklar. Bernard 2030 da ölecek ama john 2033 de ölecek çünkü o toplam hayatının bir bölümünde ileri atladı, tek bir doğru şekilnde yaşamadı.

1950————————————–2030 (Bernard)
1950————(2004)/ /(2007)———2033 (john)
Şekil 1-A

demişsin!!!

o zaman john’ın kazazedeleri ziyaretinden sonra ben tarafından boğularak öldürülmesine de bir açıklaman vardır sanırım!!!

oğuz aktaş demiş,

11 Mayıs 2009 @ 20:43

‘jacopun 1.sezonda göründüğü fakat konuşmadığı’ bilgisi doğruysa jacop=aaron olabilir…
bi de bnm anlamadığım şey john lockenin ve richard alpertin ndn garip davrandığı?

brc demiş,

11 Mayıs 2009 @ 22:11

Jacob ya da richard kötü taraf..

berro demiş,

11 Mayıs 2009 @ 22:33

panço,
bu adada dirilmek konusuna cevabım yok ama christan kimin nesini aldı biliyorum.
Jack babasının ayakkabılarını (bak orasını hatırlayamadım dönüp izlemem lazım tekrar, bulamadımı yoksa başka sebepten mi) giydirmedi. Kendi ayakkabılarını giydirdi.????????

brc demiş,

11 Mayıs 2009 @ 22:35

Yoksa richard la benjamine dharmayı zehirli gazlarla öldürmesini söyleyen de Locke mu?

en eski yenilik demiş,

11 Mayıs 2009 @ 22:52

Bu dizide cevabı olmayan o kadar çok soru olduki senaristlerin müthiş akıl oyunlarıyla cevap vermektense yeni tartışılacak konular eklemsi diziyi ilginçleştirdi böylece her izleyici bu akıl oyunlarından kendine uygun olanı seçerek hem diziyi izlerken hemde diziyi izledikten sonra harika teorilerle mutlak bilgiye ulaştığını ve çok büyük bir iş başardığını sandı çoğumuzda buralarda paylaşarak bu işi yaptık vede hala şunu anlamıyoruzki 1. sezondan şu zamana kadar coby arkadaşımında saydığı ve dahada fazlası olan sorulara hiçbir zaman net bir cevap verilmeyecek çünki böylece dizinin gerimizde kalan bir kaç senenin en iyi dizisi olma özelliği yitirilmiş olur ki en önemli özelliklerinden biride bu diziyi izlerken an ve an merak duygusu içerisinde olmamızdır. Şimdi bize bu soruların yani;jacop kim karaduman ne yapar o niye yaşlanmaz bu neden böyle v.s gibi sorular sormak yerine dizimizi yaşadığımız heyecanlarımızı anlatarak yorum bırakmak olsun çünki;biz burada ne dersek diyelim biliyoruzki hep bir şekilde hayal kırıklığına uğruyoruz. Son olarak herkese 5 szeonun son bölümünde iyi seyirler dilerim.
Unutmayın LostFan yazısının altında yazan gibi bu dizide ”her şey değişir”

LostİnLost demiş,

12 Mayıs 2009 @ 08:57

brc demiş,

11 Mayıs 2009 @ 22:11

Jacob ya da richard kötü taraf..

demişsin

senaristlerin verdiği biilgiye göre JACOB iyi biri
RİCHARDı bilemem hala esrarengizliğini koruyo neyin nesi kimin fesi anlamadım.

coby demiş,

12 Mayıs 2009 @ 08:58

SXS

ben zaten bilmsellik aramıyorum hatta mitolojini daha çok olmasını istiorum çünkü bu bana daha doğru gelior fakat senaristler sonunu bilmsellik le bağlıycaklar diye okumuştum pek çok yerde ve bazı sorulara bilimsellikle cevaplamak için çok kasmaları gerekicek bu da bizi hayal kırıklığına uğratıcak demek istediğim buydu

LostİnLost demiş,

12 Mayıs 2009 @ 09:05

yukardaki resim promolardan çekilmiş ve orada kanlar içinde olan
JONH LOCKE var babasının 8.kattan aşağıya attığı bölümüde vermişler kısacık ve yanına gelen kenarda görünmen
ise JACOBın genç hali

LostİnLost demiş,

12 Mayıs 2009 @ 09:06

http://spoilerslost.blogspot.com/2009/05/season-finale-new-sneak-peeks-and.html
bunlarda sneak peekler İNGler ama altyazısı çıkar nessimada yakında

yasemin demiş,

12 Mayıs 2009 @ 09:08

berro;
jack john’a babasının ayakkabılarını giydirdi. şöyle ki, jack bi ara büyükbabasını huzurevinde ziyarete gitti. büyükbabasının bavulunda babasının ayakkabılarını gördü, aldı ve onları giydirdi.

LostİnLost demiş,

12 Mayıs 2009 @ 09:10

ve Sneak Peeklerde JONH JACOBı öldüremeyeceğim diyor ama Benjamine sen öldüreceksin diyor herhalde biri izleinde çevirsin hey editörler PLS PLS tr ye çevirin senak peekleri

esgi demiş,

12 Mayıs 2009 @ 13:05

onur jack demiş,
11 Mayıs 2009 @ 10:42

ha birde şu varki bence çok ilginç ve kimse bu konuya değinmemiş,demekki kimsenin dikkatini çekmemiş.john’un kendini gördüğü sahneye dikkat çekmek istiyorum..eğer yanılmıyorsam, john,ben ve richard’ın olduğu zaman şimdiki zaman.uçağın yanında gördükleri john’un olduğu zaman ise geçmiş zaman.herhangi bir parlama falanda olmadı.demek istediğim şu,iki zaman nasıl çakıştı????
—————————————————————–

parlama oldu…o bölümü tekrar izle bence…ethan geldi locke ı vurdu sonra bi parlama oldu ethan yok oldu..daha doğrusu locke geleceğe gitti…parlamalar sadece geçmişe götürmüyor ki
john o parlamada geleceğe gitti..ben in adayı oynatmasından 3 yıl sonraya gitti..hatta hatırlarsan john vurulmuş bi şekilde ormanın içindeyken bizim sawyer lar sahilde ajira uçağının su şişelerini bulmuşlardı..yani o andaki parlamayla john geleceğe gitti…gelecekte richard yanına geldi..ve sonrada yok oldu..parlamalar sadece o anda onu yaşayanlar için geçerli zamanda yolculuk edenler onlar ordaki richard değil…buradaki asıl ve önemli soru locke o anda orda olacağını nerden bildi…ada söyledi dedi ama ne kadar inandırıcı düşünmek lasım :)

yeşim demiş,

12 Mayıs 2009 @ 17:28

Adaya Miles, Faraday ve Charlotte ile gelen zenci hatunun adını hatırlayamadım (hatta Locke tarafından sırtından bıçaklanıp ölmüştü) ama, Miles’a adaya gelmesi karşılığında 1.6 milyon dolar teklif etmişti..
Miles, Benjamin’i kurtarmanın karşılığında ondan 3.2 milyon dolar isterken, adaya gelmek için aldığı paranın tam iki katını istemiş oldu..

Dilan demiş,

12 Mayıs 2009 @ 18:51

Yahu bizim Vikipedia’da bişi buldum oraya Dharma Budizm yazdım..alttaki yazı çıktı;

Dünyayı oluşturan etmenler, olgular (dharmalar)

Yazdım çünkü bizim Din kitabında Sanatana Dharma gibi birşey yazıyordu(hatırlayamadım şimdi)Hocaya sorduğumdada İşte O’nun Budizm’in diğer bir ismi olduğunu söyledi..Ordada yazıyordu ama maksat emin olmak…bide orada Budizm’in Reenkarnasyon’un azıcık bi değişiğine inandığı filan yazyordu..

Bilmeyenler için söyliyeyim Reenkarnasyon,Ruh göçü gibi birşeydir hani diyoruzya Black Smoke ölülerin bedenine filan giriyor diye..Tahminimce bu ona benziyor…

Vikipedia budizm için diyor…
Budizmde her canlı sonsuz bir ölüm ve yeniden doğum döngüsü içinde, Altı alem denilen farklı yaşam formları arasında tekrar tekrar varolur. Ancak yeniden doğum kavramı diğer dinlerdeki, sabit ve her şeyden apayrı bir varlığı olan “ruhun göçü”, yani reenkarnasyon inancından farklıdır. Bunun nedeni Budizm’e has iki temel kavramdır: anatta, çevresinden bağımsız bir ben olgusunun yokluğu; ve anicca, her şeyin değişime tabi olması.

Karma (Sanskritçe) ya da Pali dilinde kamma kelimeleri, eylem anlamına gelmektedir. Budizm’de ise erdemli (kusala) veya zararlı (akusala) istemlerin ve bunların yol açtığı zihinsel etmenlerin, canlıların yeniden doğum süreçlerini ve kaderlerini şekillendirmesini ifade eder.Olumlu ya da olumsuz her eylemin karması, bizzat o yaşam süresinde veya daha sonrakilerde meyve verecek bir tohum yaratır….Uzun bi araştırma Sayılabilir..Okuduğunuz için Teşekkürler…:)

Dilan demiş,

12 Mayıs 2009 @ 18:52

ha bir şeyler daha vardı;

Budist görüşe göre, tüm olgular değişken, kararsız ve geçicidir. Deneyimlediğimiz her şey parçalardan oluşur, ve varoluşları dışsal koşullara bağımlıdır. Her şey devamlı bir devinim içindedir, dolayısıyla koşullar ve bu arada nesnenin kendisi de değişmektedir. Nesneler durmaksızın varolup ardından yok olmaktadır. Hiçbir şey sonsuza dek süremez…

Benjamin LİNUS demiş,

12 Mayıs 2009 @ 20:20

bence jacop zaten john locke kendını oldurmeyecek benjamını denıyor bence

berro demiş,

12 Mayıs 2009 @ 22:49

yasemin ,
doğru ifade edememişim. locke öldüğünde adaya gelirken 316 ile Jack ona babasının ayakabılarını giydirdi.bu doğru tamam…

jack 815 ile ölü babasını taşırken babasının ayağına giydirdiği ayakkabıyı kastediyorum beyaz olanlar hani. Onlar jack’in değil miydi? Yoksa ben artık kafamdan uyduruyorum gerçek mi sanıyorum:) 1. sezonda sanırsam böyle bişey izledik.

Elisa demiş,

13 Mayıs 2009 @ 07:51

john ben e jakop u öldurtmektekı amacı kacıncı sezondu unutuum kendı babasını getirmişti ben hatırlarsanız yanı john un babasını ve ondan babasını öldurmesını ıstemıştı oda sen yap dedıgınde bunu sen yapacaksın demıştı acaba onun ıntıkamınımı alıyor böle yaparak bende ona bıcagı vermıştı anladıgım kadarı ıle john da şımdı bene bıcakgı verıyor ıntıkammı bu acep sızne düşünüyorsunuz

Elisa demiş,

13 Mayıs 2009 @ 07:57

arkadaşlar bır yerde okukmuştum lost un sırını çözdum dıyen bıri nın teorılerı aklımda kaldıgı kadarı ıle bır zman makınası var ve bu zman makınası patlayan anbarın altında onu 2 duvar arasına sıkıştırmışlar ve bunu rıchart ve ben bılıyor bana sacma gelmıştı okudugumda ama şimdi rıchart ın bır duvarı kırdıgını görunce aklıma o zman makınesı geldı gercı ambar da patladı ama lost bu olurmu olur

abc demiş,

13 Mayıs 2009 @ 20:22

arkadaşlar hatırlayalım DANİEL FARADAY Charles Widmore geldiğinde neden bilmiyorum ama bu uçak kazasına çok üzülüyorum demişti ve ağlamıştı(çünkü adaya geldi ve olayları biliyor).En azından lost ile ilgili şu kesinleşti.Final 1.sezon ile birleşecek.Çünkü jack e dikkat ederseniz olayları tamamen hatırlamıyor.Yani böyle yaptım şöyle oldu diye değil.Ama hep içinde bir üzüntü bir his var.Yani lostla ilgili sadece bir tek kesin şey var o da 1.SEZON ile birleşecek.

crazy_cihan demiş,

14 Mayıs 2009 @ 17:48

Jacobu locke degil benjamin öldürüyor.Herşey eski haline dönecek ve uçak hiç düşmeyecek.Çünkü daha yeni izledim

LOSTu Fazla bilmeyen Bİri demiş,

14 Mayıs 2009 @ 19:58

selam arkadaşlar. BEn lostu cok kapsamlı anlamasamda. Size bir tavsiyem. son bölümden başa doğru izlemeniz. izlerseniz olayları kavrarsınız yoksa daha COK KAFAMIZ KARIŞACAK. görüşmek üzere.

kipyolu demiş,

14 Mayıs 2009 @ 23:22

cok özür dileyerek bunları yazıyorum sayın editörüm,bu yorumu yayınlamasanızda olur, ben siteyi düzenli olarak(hergün) ziyaret ediyorum, yapılan yorumların nerdeyse yarısı -bazen benim yazdıklarımda dahil-gereksiz ,bazıları mantıksız,sadece birkac arkadasın yazdıklarını takip ediyorum…diziyi 3 kez 1×1den başlayarak seyrettim,ama hala bazı karakterleri tanımayan arkadaşlar var maalesef !!! Herneyse esas yazmak istediğim şu idi: Lost seyrediyorsunuz başka dizilerle karsıştırmayın,ve poponuzdan yorum uydurmayın senaristler bizi yine ters köşeye yatırdı ,hangimiz bunu tahmin edebilirdiki
Tekrar özür diliyorum yazdığım bazı kelimelerden dolayı
İyi çalışmalar…

GayriCiddiFaz demiş,

14 Mayıs 2009 @ 23:24

Arkadaşlar Locke Paradoksu konusuna nacizane bir teorimi yazdım bu konuyla epey alakalı ilgilenen arkadaşlar bakarlarsa faydalı olabilir.

lamo demiş,

15 Mayıs 2009 @ 04:08

lamo demiş,
9 Mayıs 2009 @ 18:26

Bence adada black smoke ile jacob arasında bi çekişme var savaş bunun üzerine olacak..black smoke adada ölen insanların yada herhangi birinin yerine geçebiliyor cs ve john locke aslında black smoke bu yüzden john locke böle kendinden emin tavırlar içinde..Ve black smoke jacobu öldürmek istiyor..Fakat jacob sadece john locke a görünüyor ve zamanında ondan yardım istemişti bunu bilen black smoke bunu koz olarak kullanacak yani black smoke jacobu öldürmek için john locke a bunun içinde john locken ölü vücuduna ihtiyacı var ve bu yüzden bi bölümde black smoke cs gibi john locke a göründü ve bunun için ölmen gerekecek gibi bir cümle sarfetti..yani black smoke un jacobu öldürmesi için tek şart john locke ın bedeni lazımdı onu da elde etti..Ve şimdi black smoke jacobu öldürmek için john locke un vücudunda kulübeye dogru gidiyor ki jacob ortaya çıksın…
Ayrıca cs yi jacobun kulübesinde görmüştük ve jacob orda yoktu yani jacob kendisini sadece john locke a gösteriyo gibi bişey diyebiliriz galiba :))

Evet birazcık hatalarla birşeyler tutturduk.. :))Anladık ki bu iki tanrı modundaki arkadaşlar (jacob ve black smoke) birbirlerini öldüremiyorlar..Galiba black smoke un dumana dönüşmesi black rocke la gelecek bunu 6.sezonda görücez büyük ihtimalle..
Bu bölümde jacobun insanlar uzun yaşam veya ölümsüzlük gibi bir kutsanmışlık dağıttığını gördük..Bunu dokunarak yapıyor :))
john lokce a , sawyera , sayide , kate e , hugo ya , jack e , sun ve jin e dokunduğunu gördük jacobun…
Jacobun planı ne acaba bütün bu olacakları biliyordu yani black smoke un john locke kılığında geleceğini biliyordu ki john locke un cesedini getirtip diğerlerini harekete geçirdi..Ayrıyetten anladık ki miles a adaya gelmemesi için para öneren jacob mış:))Jacob seni seviyomuş be benjamin ayıp ettin şimdi :))Büyük sorular ve koca bir zaman var önümüzde inşallah bu işin altında çıkarız..

lamo demiş,

15 Mayıs 2009 @ 04:11

Jacob un pis planları var bence black smoke u tuzaga düşürmüş gibi içimden geçen budur :))
kara duman ve beyaz duman savaşı mı olacak ne acaba…

dewondaphne demiş,

15 Mayıs 2009 @ 11:13

musa demiş,
11 Mayıs 2009 @ 17:24

tedy demiş,
9 Mayıs 2009 @ 12:48

KONU DIŞI

——————————
kardeş yapımcı (aynı zamanda senarist) amcalar onların (mağaradaki iskeletlerin )bizim kilerle bir bağlantısı var demişlerdi
bence onlar bizim dişçi ve karısı roos olabilirler ÇÜNKÜ finalde onları göreceğimöiz söylendi….

——————————–
Sezon finalini az önce izledim mağaradaki Adem(Adam) ile Havva(Eve) bizim Rose ile Bernard .
Bunların yanında birde köpek cesedi varmıydı?
Vincent de yanlarındaydı

tuncay demiş,

15 Mayıs 2009 @ 12:05

bence jacop zaten john locke kendını oldurmeyecek benjamını denıyor bence bu yorumu yapan arkadaşla katılıyorum finali izledim jakop ilian dan yardım istiyor ilan var arkadaşlarının taşıdıgı kargoda locke nin cesedi var richard ben ile locke sahildeki heykele götürüyor ve içeride jacop la buluşuyorlar ve ben jacop`u ben öldürüyor osırada jacop ölürken geliyorlar diye ve patlamayla sezon finali oluyor yani locke ölü yani bu olayları jacop planladı bencede ben i deniyor içerideki konuşmada ben in kendisini öldürmesi için tahrik ediyor ve bende bunu yapıyor asıl soru jacop un ölürken söylediği geliyorlar demesi?

barış g. demiş,

15 Mayıs 2009 @ 21:18

arkadaşlar bence jacop gerçekten ölüyor… hatırlarsanız bir sahnede jakop sahilde balık tutuyor ve yanında da bir arkadaşı var.(bence o karaduman ve istediği insanın kılığına girebiliyor)arkadaşı jackop’a gelen yelkenli gemiyi göstererek onları sen çağırdın diyor ve er ya da geç seni öldüreceğim diyor. sonra şunu hatırlayalım john locke ormandaki kulubede yardım et diye bir ses duymuştu! burayı unutmayalım. bence yardım et diyen ses ormanda o kulubeye hapsedilmiş birisi. kulube etrafıda küllerle çevrili. sonra john locke cesedini getiren tayfa orada kulubeyi çevreleyen küllerin bir yerden ayrıldığını fark ediyor ve kulubeyi kontrol ediyor. sonrada korktuğu bir varlığın(meçhul) orda olmadığını fark ediyor ve acele edelim diyip kulubeyi yakıp yola koyuluyorlar. bencede benjamin’i tapınakta kızı kılığına girip korkutan ve lock’un dediklerini aynen yap diyen adada lock kılığında gezen kişi(bence karaduman ve jackop’ın eski arkadaşı).

barış g. demiş,

15 Mayıs 2009 @ 21:44

son bir ek. hatırlarsanız jackop ve arkadaşı sahilde konuşurken seni öldürmeyi o kadar çok istiyorumki demişti. eee adam orda vur taşı kafasına öldür. bence jackop ve arkadaşı birbirlerini öldüremiyorlar. adanın böyle bir dengesi var galiba. jackop’ın arkadaşı(bence karaduman) ben’i kandırıp öldürüyor. ve dikkat ederseniz adada hep ölü olanların kılığına girebiliyor. doktorun babası, eko’nun kardeşi, john locke, ben’in kızı ve bence yine bu cesetlerin adada olması gerekiyor. onların kılığına girebilmesi için.

lostizle demiş,

15 Mayıs 2009 @ 23:15

Zaten öldürdü ben. Ama nasıl öldü onu anlamadım…

bahti07 demiş,

16 Mayıs 2009 @ 14:40

sezon finalini izlediyseniz ilk sahnede jakobun yanına siyah tisörtlü bi eleman geliyo. jakoba seni öldürmek icin bir fırsat bulursam bunu kullanıcam diyor. ve bölümün sonuna doğru adaya yeni gelenler richarda john lockenin cesedini getiriyor. ayrıca richardda adada benin sölediğine göre cok uzun süredir yasamasına rağmen hic ölümden dönen görmediğini sölüyor. bence o siyah tisörtlü eleman john locke nin sekline bürünüp jakobu bene öldürttü. neden kendi yapmadı? derseniz nedenini bilmiyorum. ama belkide kendisinin ole bi yetkisi veya hakkı yoktur belki.cünkü o da son bölüme göre jakob kadar uzun suredir adada var.yani oda ada icin onemli biri. jakobu kendi öldürebilseydi bunu ilk sahnedeki zamanda yapardı

bahti07 demiş,

16 Mayıs 2009 @ 14:44

ayrıca john locke benle jakobun yanına ilk girdiklerinde john ve jakob uzun suredir tanısıyormus gibi konustular

esgi demiş,

16 Mayıs 2009 @ 22:45

ve jakop ölür :D

gÜlÇiN demiş,

18 Mayıs 2009 @ 21:29

kesin olay richasrd la sonlanacak cünkü aslında o bilinernden de gizemli! wayyyyy be demeq öle ha! seni richard seni..

gÜlÇiN demiş,

18 Mayıs 2009 @ 21:54

j.locke eer gercekten o sırada o diilse yani dier kişliyse..! bence richard bundan şüphelenio olabilir.. yani o yüsden tedirgindi..! :D xD kesin bi boktan haberi yok! ve adam tedirgin oluo ama bi o kadar bazı bilgileri bilio.. ve richard eer jacob ölürse.. kendi de ölebilir.. o yüsden istemio da olabilir! :S xD nys karmaşık bu işkler en iisi izlemek sabretmeq ne demilşler bilirsiniz sabreden derviş muradına…eremeden gebermış! haha..xD xD xD xD

laleler demiş,

19 Mayıs 2009 @ 18:03

bence jacop u öldürmek istemesinin nedeni, kısır döngüye son vermek. Yani her şeyi planlayan veya yapan Jacop. onu öldürüp bunlara bir son vermek istiyor

lostlostlost demiş,

20 Mayıs 2009 @ 18:48

arkadaşlar ben konunun dışına çıkacağım ama aklıma bir şey geldi. adadaki herkez adayı korumaya çalışıyor ve saklı kalmasını istiyor.ama bir yanlış yaptılar. eğer izlediyseniz 17. bölümde ir hidrojen bombası patlattılar(elektromanyetizm enerjiyi yok etmek için).bu sayede herkez sağ sağlim los angelas a inecekti. ama hatırlasanız kuğu istasyonunda enerjiyi açığa çıkarmamak için bir düğmeye basıyorlardı.enerji 1-2 kez açığa çıktığında dışardan görülür hale gelmişti.bu demek oluyorki enerji adayı görülmez hal getiriyor(koruyor).ama enerji olmayınca ada korunamıyor. eğer o enerji o bomba sayesinde yok olursa adayı koruycak hiç bir şey olmıycak ve ada herkezin geleceği bir yer olucak. yani adayı artık koruyamıycaklar(bir özelliği kalmıycak).

KoLpHa&LosT demiş,

15 Haziran 2009 @ 15:39

Bence jacob yanındaki adam john lock’ın kılığına girdi.çünkü son bölümde herkesin gördüğü gibi 2 tane john lock var.canlı olan jacobun yanındaki,farkettiyseniz bakışlarıda benziyor.bu kanaata jacob un yanın daki adamın ‘’seni nekadar çk öldürmek istediğimi biliyorsun dimi’’sözünden vardım:)

Burak demiş,

1 Şubat 2010 @ 13:42

bence jacob bu adamın bedeninde hapis olmuş olabilir…

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın