5×14 Kader ve Değişkenler

Lost, Dr.Chang, Daniel Faraday

Daha önceki bölümlerde geçmişin değiştirilemeyeceğini söyleyen Faraday, bu bölümde, denklemdeki değişkenleri gözden kaçırdığını itiraf etti. Bu değişkenler insanlardı. İnsanlar düşünceleri, iradeleri ve seçimleriyle kaderi değiştirebilirlerdi.

Ona göre, kazara büyük bir enerjinin açığa çıkmasıyla başlayan ve 815′in düşmesine neden olan olaylar zincirine engel olunabilirdi. Yapması gereken, açığa çıkan büyük enerjiyi yok etmekti.

(ninni)

jack demiş,

30 Nisan 2009 @ 23:53

Faraday ölürse ölsün izlemem diziyi

kasırga demiş,

1 Mayıs 2009 @ 00:24

sanırım faraday ın söylediklerini jack uygulamaya çalışacak….zaten olaya etki edeceği açıklanmıştı…

Benjamin Linus demiş,

1 Mayıs 2009 @ 00:29

jack bi “dünyayı kurtaran adam” rolüne bürünmese rahat edemez zaten

munir demiş,

1 Mayıs 2009 @ 00:36

Hawking oğlunu vuracağını biliyormuydu acaba?.
Faraday kız arkadasına yaptığı deney galiba kız arkadasına zaman boyutunda yer değiştirmöektii

Bentham demiş,

1 Mayıs 2009 @ 01:28

Hawking oğlunu vuracağını biliyormuydu acaba?.
———-

Bence biliyordu. Eloise Widmore ile konusurken, Widmore ona bazı şeyler gibi kızını da feda ettiğini söylemişti. Eloise de kendi oğlunu adaya geri gönderdiğini söylemişti. Sanırım burada olacakları bildiği için kendisinin de oğlunu feda ettiğini anlatmak istedi.

cihN demiş,

1 Mayıs 2009 @ 01:40

iyi de degişkenleri istedigin kadar değiştir zaman bi şekilde olayları düzenliyo ve tekrar o olaylar vukuu buluyo..
charlienin ölümünde gördük bunu ve de eloise des ile sokakta otururken konuşmasında diyodu naparsan yap ölecekti o kırmızı papuçlu diye..
ne demiş büyükler olduyla öldüye çare olmaz:P

cihN demiş,

1 Mayıs 2009 @ 01:52

bide cok merak ettigim bişiy daha var bu eloise nasıl ve ne şekilde herşeyi biliyo yaa olacaklardan haberdar bi şekilde..
ogluna da yemekte diyodu benim işim bilmek fln..nerden geliyo bu bilgelik bu hayatı 2.defa mı yaşıyosun sen kardeşim kimsin nesin vidmore neden bilmiyo herşeyi de sen biliyosun sokakta yürüyen adamın ölecegini bile ilginç

zarzu demiş,

1 Mayıs 2009 @ 03:14

faraday gecmisi degistiremeyiz derken, gecmis sandiginin kendi gelecegi oldugunu, olaylarin onlar icin tersten ilerledigini daha anlayamamisti bence. simdi ‘77 yılındalar fakat onlar icin o hatirlanan bir gecmis degil, tam tersine, yeni o ortamda bulunacaklar, yeni yasayacaklar. dolayisiyla, felakete yol acmis ve senelerce; tipki chernobyl’deki gibi, beton duvarlar sayesnde disari cikmasi engellenmis olan enerjiyi kapatıp (*dharmacilarin zamaninda, yani 77 yılında bir delikten sizmaya baslayan, daha sonra baska bir istasyonda 30bin kat fazla sizacagini ve felakete yol acacagini ogrendigimiz enerji acigi*) 2000li yillarda, yani “normal” gelecekteki sonuclari duzeltebilirler. bu yuzden bu kadar israrla “gitmelisin, gitmelisin, adaya gitmelisiniz” dendi bunlara demek ki. cunku Ben, Eloise, Widmore o su bu.. onlar zaten felaket yasandiginda oradalardi. kendileri gitse yasadiklari gecmisi degistiremezler. tek sanslari (ve ayni zamanda denklemdeki “degiskenler” ) bizim lostieler. dogru muyum? ne dersiniz?

ANA LUCİA demiş,

1 Mayıs 2009 @ 03:19

KADIN KENDİ OĞLUNU ÖLDÜRDÜĞÜ GERÇEĞİYLE BİR ÖMÜR GEÇİRDİ.. O YÜZDEN ÖNEMSEMEDİ MEZUNİYET TÖRENİNDE DANİEL IN KIZ ARKADAŞINI… ÇÜNKÜ İKİSİNİN(DANİEL VE KIZ ARKADAŞI) BİR GELECEĞİ YOKTU..TEK GERÇEK ARTIK OĞLUYLA SAYILI ZAMANININ KALDIĞINI BİLMESİYDİ ELOİSE NİN..
BİR ŞEY VAR ARKADAŞLAR OLACAKTAN KAÇAMAZSIN
ELOİSE DANİELI ADAYA GÖNDERMESEYDİ HASTALIKTAN ÖLECEKTİ
ELOİSE BİR UMUT DEDİ GÖNDERDİ ACABA BU GÖNDERME KAÇ KEZ DENENDİ ELOİSE KİLİT KADIN LOSTTA

zarzu demiş,

1 Mayıs 2009 @ 03:21

eh, jack’in dunyayi kurtaran adam rolu de bundan sonra basliyor demek ki :))
Faraday olur, o oldukten sonra da cino Jack herseyi anlar.. ve Eloise’in yanilmadigi, adada bulunmanin onun destiny si oldugu ortaya cikar. ise koyulur..
belki de Dr. Chang ‘in o videosunda arkada konusan Jack’tir, olabilir..

Nephthys demiş,

1 Mayıs 2009 @ 08:32

Nasıl oluyorda miles kendi küçüklüğüyle aynı anda yaşayabiliyor ? çok saçma değilmi bu zaman kargaşasını çözücek yegane insanda gitti :( Daniel ölemez ya.. ama bence Richard işe el koyacak ve yaşasaması için herşeyi yapacak

ronnie demiş,

1 Mayıs 2009 @ 09:08

şuanda adadaki herşey olması gerektiği gibi gidiyor.birşeyler değişmiş değil bence ama değiştirebilecekler mi onu görücez.

surat.sız demiş,

1 Mayıs 2009 @ 09:49

e zaten faradey de annesine ölmeden (yani eğer öldüyse) sen zaten herşeyi biliyordun dedi..
ama umarım öldürmemişlerdir faradeyi..
ya bu arada sayit ve diğerlerine ne oldu acaba..

safazx demiş,

1 Mayıs 2009 @ 09:59

Aslında Eloise Faraday’i hiç bu işe katmayıp severek büyütebilirdi… Onu adaya hiç yollamazdı olurdu biterdii…

Bu opsiyonu da düşünürsek sanırım Eloise aracaılığyla vurgulanmak istenen kaderi değiştiremessin…

Cengiz demiş,

1 Mayıs 2009 @ 10:25

Bentham demiş,

Hawking oğlunu vuracağını biliyormuydu acaba?.
_____

Bence biliyordu. Eloise Widmore ile konusurken, Widmore ona bazı şeyler gibi kızını da feda ettiğini söylemişti. Eloise de kendi oğlunu adaya geri gönderdiğini söylemişti. Sanırım burada olacakları bildiği için kendisinin de oğlunu feda ettiğini anlatmak istedi.

Bence de biliyordu.Peki ama neden? Hawking “Uzun zamandan beri ilk defa bundan sonra ne olacağını bilmiyorum.” dedi. Acaba yalan mı söyledi? Yoksa Faraday’ın vurulmasından sonra gelişecek olayları artık kimse öngöremiyor mu? Yaklaşan savaşın sebeplerinden biride bu olabilir mi?

marginale demiş,

1 Mayıs 2009 @ 10:40

dikkatimi çeken bi şey var.annesi faraday için geri gönderdim dedi.yani faraday 3 yıl önce denizaltıyla adayı terkettiğinde günümüz zamanınamı geldi de annesi onu geri gönderdi bi şekilde.Yada faraday 70 li yıllara gitti anakarada annesi zamanda yolculukmu yapıyor gidip 77 yılında adaya geri gitmen lazım diyor.Yada annesi de faraday gibi beynini zamanda serbest mi bırakıyor tüm olanarı bilebiliyor.Faraday elindeki defterdeki denklemlerden kim ne yapıyor hangi zamanda (dr.chang le olan sahnesi) dakikası dakikasına görüyor da annesinin onu vuracağını nasıl göremiyor.Ama annesi biliyor geri döndüğünde vurulacağını öleceğini belki.Annesinin,oğlunu feda edecek kadar gözünü döndüren ulvi amacı ne…

ChuckY demiş,

1 Mayıs 2009 @ 10:48

Ya ne güzel Miles’ın oğlu olduğunu anlayacak DAniele inanacakdı Dr.Chang ama Miles yalan söyledi tüh… Düşünsenize Dr.Chang’in oğlu Aynı çocuk ama 2 boyut halinde:D

Baba bu abi kim?
- O abi sensin :D

yago demiş,

1 Mayıs 2009 @ 10:57

Çok keskin bir dönüş yaptı Daniel teorisinde, olmadı, daha güzel bir neden bulabilirlerdi. Öyle bir blim adamı böyle büyük bir yanlışı “gözden kaçırmışım” diye anlatmaz. Senarstler burada çuvallamışlar biraz.

βоЪ MấŔĿ3ý demiş,

1 Mayıs 2009 @ 11:31

Bencede Faradayın vurulacağını 2 side biliyordu. Bu haftaki bölüm çok güzeldi zaten. Sawyer,Juliet ve Miles e ne oldu acaba?
Faradayın vurulmasından sonra Jack ve Kate suskun kalmayacaklardır. Ya olaya müdahale edecekler yada Danieli Richardın iyileştirmesini bekleyecekler.

omer demiş,

1 Mayıs 2009 @ 11:46

umarım lostun finalinde bizimkiler geçmişi değiştirip uçağı los angelesa indirmezler umarım final bu değildir….

doruk28 demiş,

1 Mayıs 2009 @ 11:57

faradayın ölme sebebi tamamen jack dir :) çünki yapımcılar ilk bölümden beri dedikleri şu ana karakter jack bu değişmeyecek faraday biraz rol çalmaya başlamıştı :) şimdi jack olayları hakimiyet altına almaya çalışıcak

LostİnLost demiş,

1 Mayıs 2009 @ 12:28

Cengiz demiş,
1 Mayıs 2009 @ 10:25

Bentham demiş,

Hawking oğlunu vuracağını biliyormuydu acaba?.
_____

Bence biliyordu. Eloise Widmore ile konusurken, Widmore ona bazı şeyler gibi kızını da feda ettiğini söylemişti. Eloise de kendi oğlunu adaya geri gönderdiğini söylemişti. Sanırım burada olacakları bildiği için kendisinin de oğlunu feda ettiğini anlatmak istedi.

Bence de biliyordu.Peki ama neden? Hawking “Uzun zamandan beri ilk defa bundan sonra ne olacağını bilmiyorum.” dedi. Acaba yalan mı söyledi? Yoksa Faraday’ın vurulmasından sonra gelişecek olayları artık kimse öngöremiyor mu? Yaklaşan savaşın sebeplerinden biride bu olabilir mi?

demişsin
Eloise geleceği gördüğü açıkladı bu bölümde Desmond’ın iyileştiğini bildi ve peki neden ondan sonrasını göremiyorum dedi.
Faradayın ölme sebebi ile bu gelleceği görme bağlantısı arasında bir şey mi var. Eloise sadece needn DEsmond’ın geleceğin görebiliyo gibi de sorabiliriz. bende merak ettim bu soruyu

erdemre demiş,

1 Mayıs 2009 @ 13:26

Cengiz demiş,
1 Mayıs 2009 @ 10:25

Bentham demiş,

Hawking oğlunu vuracağını biliyormuydu acaba?.
_____

Bence biliyordu. Eloise Widmore ile konusurken, Widmore ona bazı şeyler gibi kızını da feda ettiğini söylemişti. Eloise de kendi oğlunu adaya geri gönderdiğini söylemişti. Sanırım burada olacakları bildiği için kendisinin de oğlunu feda ettiğini anlatmak istedi.

Bence de biliyordu.Peki ama neden? Hawking “Uzun zamandan beri ilk defa bundan sonra ne olacağını bilmiyorum.” dedi. Acaba yalan mı söyledi? Yoksa Faraday’ın vurulmasından sonra gelişecek olayları artık kimse öngöremiyor mu? Yaklaşan savaşın sebeplerinden biride bu olabilir mi?

demişsin
Eloise geleceği gördüğü açıkladı bu bölümde Desmond’ın iyileştiğini bildi ve peki neden ondan sonrasını göremiyorum dedi.
Faradayın ölme sebebi ile bu gelleceği görme bağlantısı arasında bir şey mi var. Eloise sadece needn DEsmond’ın geleceğin görebiliyo gibi de sorabiliriz. bende merak ettim bu soruyu

demişsiniz ne lan bu

4 8 15 16 23 42 demiş,

1 Mayıs 2009 @ 14:49

arkadaşlar bence eloise faradayı ölceğini bildiği halde bir sepepten dolayı gönderdi. yani herhangi bişey için faradayın ölmesi gerekiyodu. annesinin bunun için onu feda etmesi lazımdı. benim merak ettiğimde faradayın ölmesi ne işe yaradı. annesi bişeyin olması için onu feda etti. acaba ne için

Nephthys demiş,

1 Mayıs 2009 @ 15:01

Danielin Oceanic 6′lısına siz buraya ait değilsiniz derken anlatmak istediği neydi :S sadece bi tesadüfmü yani adaya düşmeleri Desmond tuşlara basmadı uçak düştü :S

tedy demiş,

1 Mayıs 2009 @ 17:56

öğünmek gibi olmasın ama

BEN SÖYLEMİŞTİM HA HA HA

şaka şaka

ama söylemiştim

TEDY

Cihan demiş,

1 Mayıs 2009 @ 18:03

Daniel Jack’e buraya ait değilsiniz dedi ama hatırlarsanız Juliet Jack,Kate ve Hurley için yeni liste hazırlamasına rağmen Jack’in ismi eski listede de vardı.Eski listede Jack’in ismi okundu,daha sonra Juliet yeni listeyi getirdi.Bence çok önemli bir ayrıntı.Yani Jack zaten bişekilde o adaya galecekti,veya gelmişti.Diğerlerini bilmiyorum ama Jack oradaydı!

Cihan demiş,

1 Mayıs 2009 @ 18:09

Arkadaşlar sitede Widmore nickli arkadaşın yazıları vardı.Orada adada doğanların çeşitli güçleri,farklı özellikleri oluyor demişti ve örnekler vermişti.Miles ölülerle konuşuyo,Jacop insanlarn düşüncelerini okuyo,Richard yıllarca yaşlanmıyo….gibi Eloise’nin bazı şeyleri bilmesi gibi bir özelliği var.Muhtemelen o da adada doğdu ve yukarıda saydıklarım gibi onun da özelliği bu!

tedy demiş,

1 Mayıs 2009 @ 18:24

HER YORUMDA SÖYLEMİŞTİM

1977 yılına geldikleri an da kelebek etkisi misali herşey değişti olmaması gereken kişiler ordalardı çoğu yapılmaması gereken şeyleri yaptı (belki sayit ben”i vurmaması gerekiyordu) gibi ama oldu dizide her zaman kafamıza zorla KADER YADA ŞANS imgesini soktular her firsatta her şaşırdığımızda mantiken kader yada şansa bak dedik kendim dahil birçok lost severin izlediğimiz halde yada görmediğimiz veya umursamadığımız bir olay bizi sezon finali yada dizi finalinde öyle bir şok edecek ki belkide bende dahil hepimiz 1. sezonun 1. bölümü tekrar tekrar izleyeceğiz

benim düşüncelerim TEDY :) SAYGILAR

cumali demiş,

1 Mayıs 2009 @ 20:02

bencede faraday’i richard yada jack kurtarıcak adam çok duygusal öldübe kardeşim utanmasam ağlayacaktı yahu :(:(:(

Losttt on lost demiş,

1 Mayıs 2009 @ 20:20

eğer daniel uçağın düşmesini engellerse,jack’mm nasıl gelcek adaya,offf herşey karıştı:))

LostİnLost demiş,

1 Mayıs 2009 @ 21:34

tedy demiş,

1 Mayıs 2009 @ 18:24

HER YORUMDA SÖYLEMİŞTİM

1977 yılına geldikleri an da kelebek etkisi misali herşey değişti olmaması gereken kişiler ordalardı çoğu yapılmaması gereken şeyleri yaptı (belki sayit ben”i vurmaması gerekiyordu) gibi ama oldu dizide her zaman kafamıza zorla KADER YADA ŞANS imgesini soktular her firsatta her şaşırdığımızda mantiken kader yada şansa bak dedik kendim dahil birçok lost severin izlediğimiz halde yada görmediğimiz veya umursamadığımız bir olay bizi sezon finali yada dizi finalinde öyle bir şok edecek ki belkide bende dahil hepimiz 1. sezonun 1. bölümü tekrar tekrar izleyeceğiz

benim düşüncelerim TEDY :) SAYGILAR

demişsin
tedy Kelebek Etkisi olasaydı gelecekte değişmeliydi ki ama gelecekte hiçbir değişiklik yok. yani kelebek etkisi değil Lost tamamen geçmişin değişmeyeceği fikrini ortaya koyuyor.
1977yede gelikleri an dan itibaren herşey başladı bu Jack bu hatchin betonla kaplanmasına neden olacak ve desmondın adaya gelmesine düğmeye basmamasına uçağın düşmesine adanın taşınmasına neden olacak. Eğer geçmişi değiştirdi diyelim

hatchhın 108 daikada bir basma olayı yapılmassa desmond adaya gelip düğmeye basamaz ve 815 adaya düşemez ve Widmore adayı bulamaz ve ardından Benjamin adayı taşıyamaz(zaten bir hata idi bu)
Sonra Lockede gelip taşıyamaz ve bu durumda geçmişe gitme olayı gerçekleşmez o zamanda bizimkiler geçmişe gidemezler ve bu olayların olmasını engelleyemezler
desem zaten geçmiş değişmesin kanıtı hatta geçmişşin değişmeyeceğinin en büyük kanıtı küçük Benjaminin vurulması idi

BU ARADA
Faradayin ve Jacklerin yaşadıkları zaman kendi gerçek zamanları, ada taşındıktan sonraki yaşamları diğerleri küçük Benjjo,Horace Richard ve Charlettonun yaşamları geçmişte yaşanıyor yani onların geçmişleri, zaten onlar GEÇMİŞE AİTLER bu durumda JACK,KATE,HURLEY,SAYİD geçmişe ait değil Faraday Jack’ “sen bu zamana ait değilsin”derken bunu kastetti. ama kendisinin neden bu zamana ait olduğunu düşündüğünü bilmiyorum.
Bence Jin,Sawyer,Juliet,Miles,Faradayde bu zamana ait değil Faraday neden öyle dedi anlamadım

Enes demiş,

1 Mayıs 2009 @ 22:21

ya bunların anlatmaya çalıştıgı tek şey şu arkadaşlar acaba bi insan aynı fiziğiyle yapısıyla farklı zamanlarda yer alabilirmi adadaki dharma elemanlarının da yaptıgı şey bu arkadaşlar(senaristler) belkide ölümden sonraki hayata inanmadıkları için inanmak zor geldigi için böyle şeylere yönelerek insanlarız zihinlerini bulandırıyolar başka bişey degil yani sonunu uzay zamana bagladılar ya helal olsun başka bişey demiyorum !!

frank lapidus fan demiş,

2 Mayıs 2009 @ 00:30

bir şekilde döngü oluştuysa !, bunun başlangıç noktasını tespit ederlerse , bu olayı ancak başlamadan bitirirler. yoksa sonradan müdahele bir şeyi değiştirmez , çünkü bu döngüyü başından beri kontrol eden biri veya birileri olabilme ihtimali var ..

valla komplo teorileri ve uçuk fikirler üzerinde yoğunlaşmaya başladım iyice :) daniel faraday gidince iyice syırdım .. çünkü hala kabul edemiyorum , eloise kaderi değiştiremese bile çabalamalıydı , yoksa bilmiyormuydu? .. bi oyun var bence ..

efren salonga demiş,

2 Mayıs 2009 @ 02:12

Hawking oğlunu vuracağını biliyormuydu acaba?.

sorusuna ben de bir cevap yazayım :)

1977 yılında “ben senin oğlunum” diyen birini öldürmüş olsanız ve ilerleyen yıllarda 1977 yılında öldürdüğünüz adamın aynısı olan bir oğlunuz olsa onu adaya gönderdiğiniz taktirde 1977 yılındaki haliniz tarafından öldürüleceğini bilir miydiniz?

buyur burdan yak :)

lost demiş,

2 Mayıs 2009 @ 03:11

arkadaşlar ben de şöyle bi düşünce geliştirdim wildmoreun adaya dönmesi için ben in yaptığı gibi kızını öldürmesi gerekiodu ama o onu yapamadı ama geride oğlu vardı onu kadından feda etmesini istemiş olabilir mi?

zzeben demiş,

2 Mayıs 2009 @ 10:12

enerji açığa çıkacak patlama olacak sonra çimentolar dökülecek ambar yapılacak böle bir kurgu işleyecek
şöle bi durum var olaylar en başında engellenmezse kurgunun bozulamayacagını dile getiriyor.bence patlamadan sonrada bi şeyler yapılarak gelecek değiştirilebilir.
değişkenler kurulan kurguyu bozabilir.

zzeben demiş,

2 Mayıs 2009 @ 10:36

bir de şu var faraday uçağın içinde herkesin öldüğü haberini izlerken neden bu kadar üzülüyor muhtamelen beynin aşırı yüklenilmesi sonucu unutkanlık var kaç tane paralel zamanda yaşıyor (bknz Kelebek etkisi)
bir de kurtarma gemisinin adı christian-1 bu da güsel :))

desperado demiş,

2 Mayıs 2009 @ 11:08

Bence faraday jack’e “annem yanıldı, sizin burada olmamanız gerekiyo” derken kendisi yanıldı, ada da gerçekleşen olayları değiştirmek için variables (değişkenler) olması gerekiyordu ve faraday bu değişkenin kendisi olduğunu düşündü ancak bu zaman döngüsü içersinde faraday daha öncede adaya gelmiş ve aynı şekilde vurulmuştu, yani asıl değişkenler bizim tayfa. Faraday da ölürkende olayın bu şekilde olduğunu anladı ve annesine “bu olayın olacağını biliyordun” dedi. Faraday’ın yapmak istediklerini bi şekilde bizimkiler gerçekleştirecek. Dr. Chang’in videosunda da kamera arkasında ki Miles. Doktor çekimde “elimde doğruluğu kesin olan şeyler var” gibisinden lafalar söylüyodu bu da faradayın not defteri. Diye düşünüyorum..

Ceday demiş,

2 Mayıs 2009 @ 12:41

tedy demiş,
1 Mayıs 2009 @ 17:56

öğünmek gibi olmasın ama

BEN SÖYLEMİŞTİM HA HA HA

şaka şaka

ama söylemiştim

TEDY

eVET Tedy ben okumuştum o yazılarını dediğin gibi çıktı helal sana başka duyumların varsa paylaş bizimle :p

Ceday demiş,

2 Mayıs 2009 @ 12:48

Hawking oğlunu vuracağını biliyormuydu acaba?.

sorusuna ben de bir cevap yazayım :)

1977 yılında “ben senin oğlunum” diyen birini öldürmüş olsanız ve ilerleyen yıllarda 1977 yılında öldürdüğünüz adamın aynısı olan bir oğlunuz olsa onu adaya gönderdiğiniz taktirde 1977 yılındaki haliniz tarafından öldürüleceğini bilir miydiniz?

buyur burdan yak :)

değişik espirili bi yaklaşım çok funny :-]

yalnız yaw şunu niye anlyamadınız Eloise Daniel i öldürdüğünü biliyordu tabiki .. zaman olayını herkez için ayrı ayrı düşünün herkez için bir bütün değil .. Eloise nin doğumundan çocukluğuna gençliğine yaşlılığına … 35 yaş civarında gözüküyor du Eloise Danieli vurduğunda .. yani Eloise35yaşındayken Danieli vurdu ve elbetteki bunu 50 yaşındada 70 yaşındada hatırlıyor …

orkun demiş,

2 Mayıs 2009 @ 13:02

Bence filmin sonunda şöyle olacak : Daniel dedi ya kuğu istasyonunun 108 dk de bir basmasına gerek kalmıyabilirmiş bence onu yapacaklar ve uçak düşmeyecek ve hayatlarına devam edecekler

ahmet demiş,

2 Mayıs 2009 @ 13:34

bence sezon fınal bolumunun adı the ıncıdent olduguna gore olay tıpkı ılk yasandıgı gıbı olacak ve swan ıstasyonunun kurulusunu engelleyemeyecekler.
benım asıl merak ettıgım su. bunlar 1977 de bır guzel yasadılar. muhtemelen meshur olay ıle aıt oldukları zaman da geldıler ama dıs dunyaya ada hakkında en ufak sey hatırlamadan cıkıp nasıl yenıden hayata karıstıkları. yanı onları dıs dunyaya cıkartıp adada yasadıkları gecmısı ve tekerruru unutturan sey ne oldu. hadı dıyelım tamam bır sekılde bu oldu ama o zaman bunların olay ıle gunumuz zamanına degıl kaza yılı olan 2004e gıtmelerı gerekmezmı. hadı gıttıler de dıyelım pekı o zaman sun jhon tayfası nasıl adadan kurtulup yenıden 815e bınıp adaya dusme tekerrurune dahıl olacaklar.
su an cok uzak gorunuyor uclar bırbırınden bakalım nasıl halledecekler. ama nedense soyle bırsey gecıyor ıcımden. bunlar normal zaman donduklerınde dadada hala var olan ve gelısen bır dharma ıle karsılacacaklar. dr chang uyarıyı dıkkkate alacak ve purge yasanmayacak olabılır.

Cihan demiş,

2 Mayıs 2009 @ 14:05

@Orkun

İnşallah öyle bitmez ve bence bitmeyecektir.Çünkü bizimkilerin hepsinin normal hayatta yaşamı iyi değil,mutlu değiller.Adada daha mutlular.Oceanic 6′in de adaya tekrar dönme sebebi bu zaten!Muhtemelen geçmişi değiştiremeyecekler,ve döngü devam edecek.Senaristler Lost bitince 1. bölümü bir kez daha izleyin,ayrıntılar orda gizli demişlerdi.Büyük bi ihtimal o kısır döngüye işaret bu söyledikleri.Son bölümde hepsi tekrar uçağa binecek ve 1. bölümde uçak tekrar düşecek.Ama Lost bu belli de olmaz tabi,her an süprize açık!

Koraykarad demiş,

2 Mayıs 2009 @ 14:36

Faraday denizaltıdan indiğinde elinde hatıra resmini tutuyordu. Acaba Faraday ana karaya döndüğünde de zamanda yolculuk yapıp, adaya sun, ben ve locke’ın olduğu zamana gidip, yardım etmek için mi geri döndü? Resim sanki gelecekte gördüğümüz resim, en azından o hatıra resmini ana karada kim ne yapsın?

BUTUN COZUMLER BENDE demiş,

2 Mayıs 2009 @ 17:20

Aslinda eliose in yasli hali “bu durumlar bi kisir dongu bunlari degistiremezsiniz ama su an dan itibaren adada aldiginiz kararlarin tam tersini alin” dese vede ogluna onu vurcagini soylese hersey duzelecek cunku herseyin bi kisir dongu oldugunu bilior eliose in yasli hali ama nedense islere burnunu sokmuor bizde saclarimizi yoluorz simdi bi hareket cekerdim ama yaslilara saygimdan , cocuklara sevgimden vede yasitlarima olan utancimdan dolayi insanliga ornek olup cekmiorm AMA HAYAT KISIR DONGU OLDUGUNDAN VE BEN BU YAZIYI MILYONLARCA DEFA YAZICAGIMDAN OZGUR IRADEMI KULLANARAK ILERKI HAYATLARIMDA HAREKET CEKERMIIIIM BILMIORM :D

BUTUN COZUMLER BENDE demiş,

2 Mayıs 2009 @ 17:23

Bide artik o oglunu vuracagini bu sunu yapacagini BILIORMUYDU demeyin sıkıldım icime bay geldi.

BEN SOYLUORM BILIORDU off :D aslinda o benim :D
kimsin seeeeennnn????

BUTUN COZUMLER BENDE demiş,

2 Mayıs 2009 @ 17:35

Son atdigim msjin sonundaki scama espri icin kusura bakmayin benide anlayin faradayin vefati henuz taze iken sacmalamam gayet normal daha kendime gelemedim :D bide yorumlarim cogu hep ayni oku oku canim sikilmisti

lostcu demiş,

2 Mayıs 2009 @ 19:48

5.sezon başlarken yani promoları izlerken “kaderleri onları çağırıyor” tarzında lafları duymuştuk. bu sezonun tamamen karakterlerin kaderlerini yaşamalarına tanıklık etmemiz üstüne kurulu olduğunu düşünüyorum.önce tüm ekip 1977 ye geldi,sonraki bölümlerde önce sayidin kaderinde olanlara tanıklık ettik; genç ben’i vurmak! sonra kate için kader yolculuğu başladı; genç ben’i kurtarmak.son bölümde faraday’ın kaderindekileri de görebildik; hayatını uzay-zaman teorilerini araştırarak geçirmek,bununlada kalmayıp kendi üzerinde deneyler yaparak sağlığını yitirmek,bundan kurtulma şansı bulmak için adayı bulup ulaşmak ve dünyayı kurtarmak için 1977′den 815 nolu uçağın düştüğü güne kadar olan zamanda yaşananlara mani olmak için geçmişi(veya geleceği) değiştirmek için çabalamak ve bu uğurda annesi tarafından vurulmak. son sahne faraday’ın piyano çalarken annesinin neden ağlamaklı bi şekilde gelip ona artık piyanoya zaman ayıramayacağını söylemesini açıklıyor.çünkü o anlarda annesine göre faraday’ın kaderinde buna yer yok!o bir fizikçi olmak zorunda,araştırmalar yapıp günün birinde geçmişe gidebilecek bir yol bulmalı ve bazı şeylere engel olmaya çalışırken annesi tarafından vurulmalı! widmore ile hastane çıkışında bu yüzden kavga ettiklerini düşünüyorum, annesi ve babası oğullarını adaya gidip (oradan da geçmişe) annesi tarafından vurulması için gönderdiler resmen.ölüp ölmediği muamma,gerçi promoda görünmüyor ama bu dizi lost! herşey olabilir. sırada jack’in kaderi var sanırım bir sonraki bölümde. bekleyip göreceğiz. bu arada başka başlıklar altında yorumda bulunmuştum ama burada da değineyim; faraday’ın elindeki günlükte bi çok şeyin yazılı olduğunu düşündüğümü yazmıştım.sahte uçağı gördüğünde ağlamasına sebep bu kazanın olduğunun ve parlamalar sırasında ambarın kapısını çalarak desmondla konuşması gibi bi çok ayrıntının hatta son bölümde gördüğümüz orkide istasyonunun önünde minibüste beklerken günlüğüne bakıp dr.chang’in geleceğini bilerek tam zamanında demesi gibi bir çok şey o günlükte yazılı.o günlük annesinin hediye ettiği olabilir mi? eğer öyle ise hediye ettiğinde günlük boşmu yoksa dolumuydu? eğer doluysa günlüğü faraday kendi doldurup gelecekte kendisine verilmesi için annesine mi bırakmıştı?bu sorular da cevabını bekliyor bence…….

panço demiş,

2 Mayıs 2009 @ 22:45

Evet LOSTCU arkadaşım o günlük annesinin hediye ettiği günlük.sabah başka bir lost sitesinde de yazdım gene yazıyım.
Şimdi daniel faraday öldükten sonra annesi EOİSE ve diğerleri(buna charles wildmore da dahil) faraday’ın defterini buldular ve okudular.Faraday’ında söylediği gibi o defterde 20 yıl sonra bulunacak bir sürü denklem teori vs.vardı.boylece bu bilgiler annesi Eloise tarafından okundu.kadının fizikle bu kadar ilgili olasının tek sebebi gelecekten gelen ve oğluna ait olan defterdir.
oğluna fizik ve matematikle ilgilenmesinin artık vaktinin geldiğini soyluyor çünkü o defterden de anlaşılacağı gibi oğlu bir fizikçi.
Gelelim değişkenlere:Faraday değişkenlerin insanlar olduğunu söyledi ve bizlerin özgür iradesi var özgür irademızle karar verip olayları değiştirebiliriz diyor.Fakat yanılıyor.çünkü belki bundan once 100 kere aynı şeyi düşündü ve aynı kararları ozgür iradesiyle verdi.Elinde silahla othersların kampına gitmekte ozgür iradesiyle almış oldugu bir karardı zaten.
Bu zaman olayına bir açıklık getirmek lazım artık.Arkadaşlar olayları şu şartlarda değiştirmek imkansız.
Desmond’ı onemli yapan tek şey faraday’ın defterinde desmond hume benim sabitim yazısıdır. bu yazıyı okuyan eloise ve charle wildmore desmond hume’u araştırır ve türlü yollarla onu adaya göndermeye çalışır.eloise yüzüğü satmaz ve onemli bir görev için ada da bulunması gerektiğini soyler.charles wildmore da gene aynı şekilde penny’le evlenmesine ozellikle izin vermez ki desmond hırs yapsın.charles’ın hazırladığı ödüllü tekne yarışına katılsın ve adaya düşsün.Tüm bunları desmond’a yaptılar çünkü faraday’ın defterinde desmond hume benım sabitim yazıyordu.
şimdi sanırım bazı şeyler açığa çıktı mesala eloise’in penny’den desmond’un vurulması oğlumun suçudur özür dilerim demesi gibi.desmond’un adaya gitmesi ve başına gelenler malesef hep o defterde isminin geçmesindendir.

orkunonur demiş,

3 Mayıs 2009 @ 11:30

arkadaşlar bende şöle bir yorum ekliyim
bence bu son bölümde faraday herkonuda haklıydı onların o zamanda olmaması gerekiyordu hatta bence onların o zamana gideceğini eloise de bilmiyordu
nedeni ise onlar için şu an geçmiş olmadığından geleceği değiştirebiliyor olmalarıydı hatta örnek verecek olursak zamanda atlamalardan sonra faraday desmondı uyarmasaydı desmond oxforda gitmeyecekti ve vurulmayacaktı yani faraday geleceği değiştirmişti bi bakıma bu yüzden de eloise desmonda ne olacağını bilmiyordu

orkunonur demiş,

3 Mayıs 2009 @ 11:32

yani bu fikirden devam edersek o uçak hiçbir zaman düşmeyebilir
hatta son bölümde herkezin o uçağa binip los angeles ta sağ salim indiğini görebiliriz

Siyabend demiş,

3 Mayıs 2009 @ 13:49

Panço tamamen sen olayı çözmüssün. Bu sözler üzerine başka denilebilecek bir şey yok.

sehile demiş,

3 Mayıs 2009 @ 18:56

panço
charles wildmore da gene aynı şekilde penny’le evlenmesine ozellikle izin vermez ki desmond hırs yapsın.charles’ın hazırladığı ödüllü tekne yarışına katılsın ve adaya düşsün.Tüm bunları desmond’a yaptılar çünkü faraday’ın defterinde desmond hume benım sabitim yazıyordu.
demişsin ama hatırladığım kadarıyla yanlış hatırlamıyorsam eğer o zamanlar charles widmore adanın yerini daha bilmiyordu. nasıl gönderecekti ki adaya ?
ve bence jack, faradayin yapacaklarını kendisi yapmaya çalışacak ve başarılı olamayacak. çünkü eğer başarılı olursa uçak hiç düşmemiş olacak ve eğer uçak düşmezse john locke adaya ulaşamamış olacak. ve hepimizin bildiği gibi john locke özel biri ve adayla ilişkileri var. bu yüzden adanın buna izin vereceğini düşünmüyorum. ve eğer uçağın düşmesini engellerlerse herşey değişecek. bence faraday de birşeyi gözden kaçırdı o ada özel bir ada ve onunda ve orada bulunan insanlar da özel. hepsinin ada için yaptığı şeyler var ve yapacağı şeyler var. ve şuan yaptıkları şeyler yine ada için. evet belki zamanda değişkenler insanlar. ama o adadaki insanlar olamaz bu. olsa bile ada için yaptıkları şeyler değişemez.

erdemre demiş,

3 Mayıs 2009 @ 21:41

panço demiş,
2 Mayıs 2009 @ 22:45

Bu zaman olayına bir açıklık getirmek lazım artık.Arkadaşlar olayları şu şartlarda değiştirmek imkansız.
Desmond’ı onemli yapan tek şey faraday’ın defterinde desmond hume benim sabitim yazısıdır. bu yazıyı okuyan eloise ve charle wildmore desmond hume’u araştırır ve türlü yollarla onu adaya göndermeye çalışır.eloise yüzüğü satmaz ve onemli bir görev için ada da bulunması gerektiğini soyler.charles wildmore da gene aynı şekilde penny’le evlenmesine ozellikle izin vermez ki desmond hırs yapsın.charles’ın hazırladığı ödüllü tekne yarışına katılsın ve adaya düşsün.Tüm bunları desmond’a yaptılar çünkü faraday’ın defterinde desmond hume benım sabitim yazıyordu.
şimdi sanırım bazı şeyler açığa çıktı mesala eloise’in penny’den desmond’un vurulması oğlumun suçudur özür dilerim demesi gibi.desmond’un adaya gitmesi ve başına gelenler malesef hep o defterde isminin geçmesindendir.

İşte bunu sevdim bu çok ii

panço demiş,

4 Mayıs 2009 @ 08:40

sehile demiş,

bu defteri okuyacak olan eloise ve charles,richard ve jacob’ın bulundugu guruba dahil insanlar.sonuçta desmond hume’un kim oldugunu ileride ki bölümlerde jack veya kate’den öğrenme şansları yüksek.Onlarda Charles Wildmore’a “desmond adaya sizin düzenlediğiniz tekne yarışı sonuçu geldi”diyebilirler.Evet charles adanın yerini bilmiyordu ama gene desmond sayesinde adanın yerini tespit etti.Hatırlarsanız desmond ambarda anahtarı o deliğe soktuktan sonra elektromanyetik enerjiyi serbest bıraktı ve ruslar gemide adanın yerini tespit etti.Phledelphia deneyinde ki gibi elektromanyetik alanla korunamayan adanın yeri açığa çıktı ve charles wildmore da gene desmond sayesinde adanın yerini tepit edip gemisini yolladı.

panço demiş,

4 Mayıs 2009 @ 08:43

haaaa başta yazmışım ama sonunu getirmedim pardon:) richard veya jacob charles’a “sen tekne yarışını düzenle nasıl olsa ada(veya jacob)onun buraya gelmesini sağlayacaktır demiş olabilir.

ANU demiş,

4 Mayıs 2009 @ 11:53

Hepimizin ortak fikri sanırım; Eloise Faraday’ı bir sebepten ötürü bile bile ölüme gönderdi. Ve hepimiz de aynı soruyu soruyoruz, sebep ne?

Wildmore bildiğimiz gibi Ben yüzünden adadan sürüldü, çünkü ada dışından birinden çocuğu vardı, ya Eloise? Onun çocuğu o sırada Others dan olan Wildmore dan. Eloise neden adada değil?

Eğer onunda bir falsosu yoksa demek ki Others ın bilgisi dahilinde dış dünyada. büyük bir ihtimalle bir görev için. Hatırlarsak Rİchard Julliet i adaya götürürken bir şirket yöneticisi gibi dış dünyada idi. Bir amaç vardı. Eloise’in görevi de bilmek ve geçmişi değiştirmek.
Others ve Dharma nın bu bölümde görüldüğü üzere ortak bir çıkarları var, adayı kurtarmak. Daha doğrusu adaya zarar verecek bişey yapmamak. Faleketi biiyordu ve bunu önlemek için çocuğunu gönderdi, ama felaketi önleyecek olan oğlu değildi. İşte geçmişteki sabit Faraday, ölüyor. Ama yeni geçmişte ise arkadasından gelen Kate ve Jack var. Burda 2 değişken var, hatta Jack Faraday others kampına girerken peşinden gitmek istiyor ama Kate izin vermiyor (değişken).
Eloise in “bildiği “gerçeklik Faraday ın ölümü ile bitiyor. Dolayısıyla o sahne Eloise için “geçmişe yolculuk” teorilerini kanıtlıyor ve üzerinde çalışmasına sebep oluyor.
Ama o gerçeklikte gelecekten gelen 2 yabancı ile karşılaşmıyor, işte “bundan sonrasını bilmiyorum” dediği durum da bu iki yabancının geçmişi değiştirmek için yapacağı hamlelerin tutup tutmayacağı. Trainer da jackler tapınağa giriyolarlar. Bu bize büyük bir ipucu verebilir bu olay hakkında.

Parça parça teori yazıyorum, son bölümde son teorimi yazacam:):)

drşafak demiş,

4 Mayıs 2009 @ 12:59

panço
yazdıklarına katılıyorum
aslında herşey yakında olacak olan savaş için birer hazırlık gibi

ANU demiş,

4 Mayıs 2009 @ 13:24

Eklemek istediğim bişey var, son bölümdeki flashbackte Faraday çocukken piyano çalıyor ve annesi dehşet içinde içeri giriyor. Ve kaderle ilgili bişeyler söylüyor. O an, büyük ihtimalle az evvel büyük Faraday ı vurduğu an.

Ama burada bir ayrıntı var; büyük Faraday bir kapma geliyor. Dolayısıyla others o dönemde hala kamplarda yaşıyor. Ama küçük faraday normal bir evde piyano çalıyor.

Eğer tezim doğruysa others da Ben in dharmayı bitirmeden evvel normal yerleşim halinde yaşıyorlar.

yada ve bence daha ilginç; bize sunulan gibi others ve dharma birbirinden çok da ayrı kavim değiller, yani iç içeler aslında, Ethan ın neden otherla birlikte hareket ettiğini belki açıklayabilir.

orion demiş,

4 Mayıs 2009 @ 15:55

eloise faradayın ölümüne izin verdi. çünkü geçmişe gidip ölmeseydi geleceği değiştirecekti.

bu kadar basit bence…

gÜlÇiN demiş,

4 Mayıs 2009 @ 20:48

nası olacaq ki! :SD yani nası her şeyi düzeltebilecek! ayrıca bu lost un sloganı ya da hernyse işte diil miydi! :S :”destiny calls u!” annamadım! bun göre kadewr deiştirilemez! bence! ama burda bi gariplik war! :S annamadım! :S:S:S:S

Any demiş,

4 Mayıs 2009 @ 22:41

@yago
Çok keskin bir dönüş yaptı Daniel teorisinde, olmadı, daha güzel bir neden bulabilirlerdi. Öyle bir blim adamı böyle büyük bir yanlışı “gözden kaçırmışım” diye anlatmaz. Senarstler burada çuvallamışlar biraz.

arkadaşım neresi keskin dönüş faraday 3 sene ann arborda araştırmalar yaptığını söyledi dolayısıyla 3 senede farkına varması gayet normal…

oğuz aktaş demiş,

5 Mayıs 2009 @ 20:28

faraday 1977′de adaya geri dönüyo…işte asıl mesele bu. acaba 1977′de annesi faraday’i adaya nasıl geri gönderiyor…

en eski yenilik demiş,

5 Mayıs 2009 @ 21:50

Charlotte ölürken Faraday’ı geçmişten hatırladığını söylemişti. Bu durumda Benjamin’in de jack, kate, hurley ve sawyer’ı hatırlıyor olması gerektiğini ameliyat olması gerektiğinde bu dörtlüyü seçmesinin tesadüf olmadığını düşündüğümü ve başka bir sürü şey yazmıştımBu bölümde de eloise’in Widmore’a fedakarlıktan ve oğlunu adaya geri göndermiş olmasından bahsederken ki yüz ifadesi geçmişte oğlunu öldürmüş veya en azından ölmemişse bile vurmuş olduğunu hatırladığını gösteriyor.Lost’u bir döngü olarak düşünmek lazım sanırım. Belki tekrar tekrar yaşanan bir zaman dilimi. Ölen insanların zırt pırt karşımıza yeniden çıkmasını da açıklar bu en azından. Zamanda kesintiye sebep olan bir hata ( belki kuğu’da yaşanan kaza ya da başka bir şey ) sonrasında oluşan bir döngü. Ne bileyim bunu düzeltmek içinde bir şekilde adayla ilgili herkesin adada toplanması gerekiyordur belki. Belki de bunların hiç biri değildir Ayrıca bana ne ki öyle veya böyle olması adamlar gayet güzel kafa buluyor bizimle biz de kaç sezondur seyrediyoruz işte. E zamanda güzel geçiyor seyrederken daha belamızımı istiyoruz Tek korkum bu kadar seyrettikten sonra mantıklı bir sona bağlanmaması. Umarım tatmin edici bir sonla biter

lostcu demiş,

5 Mayıs 2009 @ 23:01

panço,sehile,orkunonur dediklerinize kısmen katılıyorum.
neden kısmen derseniz sırayla başlayayım.önce pançonun benim günlükle ilgili yanıtlanması gereken diyerek sorduğum sorulara cevaben yazdıklarına değineyim.
şöyleki; bu adadaki kısır döngü belki de 5000 defa yaşanmış olabilir ve biz 3214 üncü seferini izliyor olabiliriz!! bu da demek oluyor ki 815 nolu uçak düşüyor falan filan faraday adaya geliyor geçmişe gidiyor elinde bi günlük,annesi tarafından vuruluyor,annesi günlüğünü alıp okuyup küçük faraday’i geçmişe dönüp geleceği değiştirmeye çabalaması için bir fizikçi olarak yetiştiriyor!!bu konuda sanırım hepimiz hemfikiriz. benim asıl sorduğum daha doğrusu eksik sormuşum yazdıktan sonra farkettim eğer annesinin hediye ettiği günlük dolu bir günlük ise muhtemelen faraday tarafından doldurulmuş olması gerekir..pekiiiiiiii bu döngünün ilk başlangıcında yani olaylar ilk defa yaşanacakken o günlük nasıl yazıldı? bu konuda ben farklı bir bakış açısı getirmek istiyorum; faraday’in zamanda yolculukla ilgili bazı çalışmaları olduğunu biliyoruz, hatta fareler üzerinde yaptığı bir çalışmada farenin daha önce hiç girmediği bir labirenti deneyler sonucu sanki daha önce girmiş gibi çabucak çözdüğünü görmüştük. bu bana şunu çağrıştırdı, bu izlediğimiz döngülerin en başında yani 5000 kez yaşanmış olabilecek döngünün 1. seferi yaşanmadan önce yine faraday bir fizikçiydi uzay zaman üzerinde çalışıyordu ve kendi üzerinde deneyler yaparak zaman yolculuğu deniyordu,bunu zihinsel olarak başarabildiğinde ise aynen desmond’ın gördüğü kısa görüntüler gibi bazı çağrışımları oluyor ve bunları bir günlüğe kaydediyordu.ne olduysa oldu ve izlediğimiz döngü başladı;kaza oldu kurtulundu faraday adaya döndü geçmişe gidildi falan filan ve son izlediğimiz sahne yaşandı.işte artık bir kısır döngümüz var.annesi faradayın günlüğünü alır oğlunu o günlüğe göre yetiştirip geçmişe gitmesini sağlar,oğul geçmişte vurulur tekrar günlük alınır tekrar büyüme ve geçmiş tekrar vurulma……tabi bunlar eğer annenin hediye ettiği günlük doluysa!! eğer boş ise durum biraz farklı olacak sanırım. ama buna değinmek için günlüğün annesi tarafından alınıp alınmadığını beklemeliyiz bence…

lostcu demiş,

5 Mayıs 2009 @ 23:20

şimdi geleyim diğer hususlara;
size bir soru yorumcu arkadaşlar; bir sabah evden çıkarken biri gelip size “akşam yatarken ocağı açık unutacaksın ve mutfağın yanacak ben bunu sokağınızdan geçerken gördüm” dese ocağı açık bırakırmısınız? muhtemelen cevabınız “hayır bırakmam” olur sanırım.şimdi biraz dikkat;

-eğer siz yatarken ocağınızı açık bırakmazsanız mutfağınız yanar mı?
-muhtemelen hayır.
-peki mutfağınız yanmazsa sokaktan geçen birisi mutfağınızın yandığını görebilirmi?
-muhtemelen hayır.
-peki mutfağınızın yanmadığı bir durumda yine mutfağınızın yanmadığını gören bir adam geçmişe dönmenin bir yolunu bulup sizi mutfağınızın yanacağı konusunda uyarır mı?
-muhtemelen hayır.
-peki siz gelecekten gelen birisi sizi ocağı açık bırakmamanız konusunda uyarmadan ucağı açık bırakıp bırakmadığınız konusunda endişe edermisiniz?
-muhtemelen hayır.
-peki endişe etmeden ve ocağı kontrol etmeden uyursanır ve ocağınız açık kalıp mutfağınız yanar ve bunu gören bir adam geçmişe gitmenin bir yolunu bulup sizi uyarırsa siz ocağı açık bırakırmısınız?
-muhtemelen hayır.
ne kadar karışık bir durum değilmi?
işi bu kadar karıştıran şey gelecekten gelip “ocağı açık bırakma” diyen kişiyi dinleyerek mutfağın yanmasını önlemek. yani söylemek istediğim şeyi lost’a uyarlarsam şöyle olacak iyi okuyun;

faraday geçmişi( geleceği de denebilir) değiştirmek için sürekli uğraştı bunu hepimiz gördük.diyelim ki ambarın yapılmasına engel oldu ve adayı boşalttırdı.2004 e gelindi 815 numaralı uçak düşmedi yoluna devam etti.buraya kadar tamam. asıl bomba burada; uçak düşmezse widmore adaya uçağı ve kurtulanları bulmak için gemi gönderme gereği duyarmı?faraday adaya gelebilirmi?geçmişe gidebilirmi?
bu soruların cevabı takdir edersiniz ki HAYIR olacak.peki adaya geçmişe gidemeyen faraday ambarın yapılmasına engel olabilir mi? bunun da cevabı HAYIR olacak.peki ambarın yapımına engel olamazsa ne olacak?2004 e gelinecek uçak düşecek ve SÜPRİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİZ al kaseti başa daha doğrusu faradayın deyimi ile al plağı başa….

lostcu demiş,

5 Mayıs 2009 @ 23:36

şimdi bu yazdıklarıma karşı cıkanlar olacaktık ve bana bayan hawking’in desmondla yaptığı konuşmada (hani desmond anahtarı çevirdiğinde zihinsel olarak geçmişe gitmişti de penny’e yüzük almak isterken bayan hawking karşı çıkmıştı sonra sokağa çıkıp kestane yerken desmond’a kırmızı ayakkabılı adamı göstemişti ve o adam öldüğünde ve desmond neden uyarmadın diye sorduğunda) “evrenin herşeyi bir düzeltme yöntemi vardır” deyişini hatırlatanlar olacaktır. bende aranızdan bana bunu hatırlatacak birisi çıkarsa ona şunu soruyorum;

madem ki evrenin herşeyi bir düzeltme yöntemi var ozaman faraday ve bizim kazazedeler neden bir şeyleri değiştirmeye çalışıyorlar? faraday tutturmuş “insanlar değişken” diye tamam amenna ama diğer taraftan sen ne yaparsan yap olan oluyor.faraday ambarın yapılmasına engelde olsa o uçak mutlaka ve mutlaka o adaya düşmek zorunda.( tıpkı o kırmızı ayakkabılı adam ve charlie gibi, hatırlayın desmond defalarca kurtarmaya çalıştı fakat sonuç ortada).şimdi bana diyeceksiniz ki ya bi ton şey yazmışın kafamızı çorba ettin hepten ama netice ne? daha önceki yorumlarımda da yazdım bu sezon kader sezonu bence ve şimdiye kadar sayid, kate ve kısmen miles ve faraday’ın ada da ki kaderlerini izledik.muhtemelen bu bölümde jack’in kaderini izlicez ve devam edecek(5. sezonun ilk promolarında kaderleri onları çağırıyor şeklinde bazı söylemler vardı).bence asıl önemli olan jacop ve john arsındaki ilişki ve bağlantı çünkü jacop süreklü john üzerine oynadı.kulübe de ondan yardım istedi,ben onu vurup çukura düşürünce walt şeklinde ona yardım etti,daha sonra kulübede christian sephard şeklinde iken adayı taşıması gerektiğini söyledi, parıldamalar sırasında tekrar adayı onun taşıması gerektiğini söylediğini hatırlattı..diyeceğim o ki bu düğüm muhtemelen john tarafından çözülecek ve desmond da yardım edecek.çünkü kurallar desmond’a işlemiyor………

lostcu demiş,

5 Mayıs 2009 @ 23:47

çok laf kalabalığı ettim bitiriyorum.eğer geçmişte veya gelecekte bir şeyler değiştirilebilirse ve evren de buna izin verirse karakterlerimiz uçağın düşmesine elgel olacaklar ve döngüyü kıracaklar fakat bu seferde başka bir döngünün başlamasına neden olacaklar. yukarda yazdığım gibi uçak düşmeyince geçmişe gitmek yok, geçmişe gitmeyince uçağın düşmesine engel olmak yok, engel olmayınca uçak düşecek,uçak düşünce olaylar yaşanıp geçmişe gidilecek ve tekrar al başa.ben şimdiye kadar izlediklerimden pay çıkararak değiştirilebilecek bir şey olmadığı kanısındayım.senaristler ve yapımcılar eminimki bi çok bilim adamından da görüş alıyordur ve mantıklı bir şekilde tatminkar bir son hazırlanmıştır……….

panço demiş,

6 Mayıs 2009 @ 09:44

lostcu arkadaşım çok karışık yazmışsın ve çok uzun.Ama anladığım kadarıyla sen bu döngünün değişmeyeceğini savunuyosun.Bende kesinlikle değiştirilemeyeceğini düşünüyorum(abi bu sabitler özellikle desmond değiştirirse onu bilemem).Diyelim faraday birşeyleri değiştirdi yada o öldükten sonra jack ve kate durumu otherslara anlattı ve bir şekilde o hidrojen bombasını patlattılar.bizim ambar hiç yapılmadı uçak duşmedi L.A.’ye indi.peki sonra ne olucak bu döngünün gene devam etmesi gerekmez mi?uçak düşmicek tamam da bu uçak artık bizimkilerin uçagı olmıcak.2004 yılına geldiğinde zaman bizimkiler yaşlanmış ve o uçaktakiler farklı bir jenerasyon olucak.yanı 2004 yılında aynı genlere sahip insanların hem genç hem yaşlı halleri olucak.PEKİİİİİİİİ faraday ve diğerlerinin eğer bir döngü varsa sürekli o hidrojen bombasını patlatması gerekmicek mi????? işte burda da benim kafam karıştı:))))))

orion demiş,

6 Mayıs 2009 @ 12:51

bakalım benim soruma ne cevap vereceksiniz?

acaba bizimkiler 2004 de adayadüştüğünde, kendi yaşlı halleri
de diğerleri ile birlikte adada olabilir mi? belki görmüşüzdür bile ama hiçbirimiz farketmemişizdir. belki başından beri zaten adadalardı. olamaz mı? belki de 5. sezon finali budur.

panço demiş,

6 Mayıs 2009 @ 15:36

@orion

Valla gördüklerimizden bi jack’e dövmelerinin anlamını söyleyen yaşlı kadını hatırlıyorum onun da kate veya juliet’in yaşlanmış hali oldugunu düşünmüyorum.belki de Dharmadakilerin cesetlerinin olduğu çukurdalardır.

yago demiş,

6 Mayıs 2009 @ 15:51

@ Any
araştırma için harcadığı zamanı kasdetmedim ki, fikir değişikliğinden bahsettim, “a” derken birden “b” der oldu.

lostcu demiş,

6 Mayıs 2009 @ 18:10

panço demiş,
6 Mayıs 2009 @ 09:44

lostcu arkadaşım çok karışık yazmışsın ve çok uzun.Ama anladığım kadarıyla sen bu döngünün değişmeyeceğini savunuyosun.Bende kesinlikle değiştirilemeyeceğini düşünüyorum(abi bu sabitler özellikle desmond değiştirirse onu bilemem).Diyelim faraday birşeyleri değiştirdi yada o öldükten sonra jack ve kate durumu otherslara anlattı ve bir şekilde o hidrojen bombasını patlattılar.bizim ambar hiç yapılmadı uçak duşmedi L.A.’ye indi.peki sonra ne olucak bu döngünün gene devam etmesi gerekmez mi?uçak düşmicek tamam da bu uçak artık bizimkilerin uçagı olmıcak.2004 yılına geldiğinde zaman bizimkiler yaşlanmış ve o uçaktakiler farklı bir jenerasyon olucak.yanı 2004 yılında aynı genlere sahip insanların hem genç hem yaşlı halleri olucak.PEKİİİİİİİİ faraday ve diğerlerinin eğer bir döngü varsa sürekli o hidrojen bombasını patlatması gerekmicek mi????? işte burda da benim kafam karıştı:))))))

ben şunu söylüyorum;
eğer bu döngü bir şekilde kırılırsa bu durum başka bir döngünün başlamasına sebep olacak,tıpkı yukarıda yazdığım mutfak yangını gibi!! bi de şu olaya değineyim bizim kazazedeler 1977 de adadalar fakat mutlaka 1977den önce doğmuş olanlar varsa aralarında -ki mutlaka vardır hepsinin yaşı 30 u geçkin gibi duruyorlar- ada dışında bir yerlerde yaşıyorlar ve ortalama 5-10 yaşlarındalar.bunlar büyüyecek ve onlar için 2004 yılı kendilerinin şimdiki zamanı olduğunda uçak kazası tekrar gerçekleşecek ve onlar 1977 ye döndüklerinde yine ada dışında genç halleri yaşıyor olacaklar.tıpkı miles örneğinde gördüğümüz gibi.

lostcu demiş,

6 Mayıs 2009 @ 18:15

bi de çok alakasız olacak ama şunu söyleleyim.john’ın flashbacklerinde sakat olduğunu gördüğümüzde bazı yorumcular adanın geçmiş zamanda olduğu-yani john’ın sakatlanmasından önceki bi zamanda var olduğu- için iyileştiğini ve yürüyebildiğini yazmıştı.benzer yorumlar rose içinde yapılmıştı, bende karşı çıkmış ve adanın iyileştirme gücü olduğunu savunmuştum.The Life and Death of Jeremy Bentham bölümünde john adadan kurtulduktan sonra çölün ortasında görünüyor sonra alınıp götürülüyor ve kırık bacağı sarılıyor falan.fakat o bölümde görülüyor ki john artık sakat değil yürüyebiliyor.yani adanın geçmişte olduğu için john’ın ve rose’un iyileştiği yorumları direk çöpe gitmiş oluyor sanırım.aklıma gelmişken yazayım dedim…

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın