5×12 Risk, Alternatif Zaman Çizgisi Teorisini çökertti.

 

İki hafta önce Sun ve Frank Othersville‘e gittiğinde, barakaların durumunu ve orada hala Dharma fotoğraflarının asılı olduğunu gördüğümüzden beri, insanlar alternatif zaman çizgisi hakkında konuşmaya başladı. Ama bu bölümde, Ben eski evine girdi ve masa üzerindeki Risk oyun tahtasına baktı. Bu,hiçbir şeyin değişmediğine dair bir ipucu…

Lost, Othersville, Game, Risk, Hurley, Sawyer

Geçen sezon, Keamy, Alex‘i vurmadan hemen önce, Hurley, Sawyer ve daha birkaç kişi Ben‘in evine saklanmıştı. Oradayken, Hurley ve Sawyer bir yandan bir şeyler atıştırmış, bir yandan risk oynamışlardı. Resimlerde de görebileceğiniz gibi, Risk tahtası hala orada, 3 yıldan daha uzun bir süre önce bıraktıkları gibi…

(ninni)

hardnemesis demiş,

10 Nisan 2009 @ 01:21

REsim arasında farklılıklar var eğer Amaç Yukarıda anlattığın gibi bir sey anlatmaksa Lost’un yapımcılarının buyuk bi gafı ortaya cıkar . Eğer ANlattıpğın gibi savywer ve hurley’in bıraktığı gibi hala orada duruyor diosan hyr denir. yanlış Diğer eyşalar aynı değil en azından diğer masa ile arasıdna bi sürü fark var görunur sekilde …

bu başlıktaki teori henüz cürütülmüş değil :)

cihN demiş,

10 Nisan 2009 @ 03:57

evet yaa riskin rengi bile farklı ayrıca birinde 2 tabak 1 bardak dierinde 1 bardak 2 tabak var:)
bu da şey gibi görünüyo senaristler sag gösterip sol vurcak,evet orada o olaylar yaşanmış ama o olayları sawyer hurley yaşamamıştır belki de benjmn dahil:)
benjaminin sun a verdigi cvptanda anlaşılıyo bu onları görmedim daha önce bilmedim etmedim fotoya şaşkın bakışlar fln oldukça gerçekçiydi ve o aralar hep dogru söylüyodu sanmiyorum numara yapcagını orda.

höst demiş,

10 Nisan 2009 @ 05:35

hardnemesis çok paranoyaksın. :)
fotoğraftaki gibi kalması gerekmez illa masanın.sonuçta birazda olsa eşyaları yerlerinde oynatmışlardır di mi? :)

Quaresm demiş,

10 Nisan 2009 @ 09:04

Ya arkadaslar bişi merak ettim..bunlar aynı ucakla adaya düşmedimi ..yani ben ,sun ,pilot felan ..bide diger tarafta jack,kate ama iki grup farklı zamanlara gitti ..bu nasil oldu anlamadim :(

tırstım demiş,

10 Nisan 2009 @ 09:59

ben kaçıncı bölüm olduğunu hatırlayıp bakamadım da bişi merak ettim bu oyunda 3. eleman kimdi masada 3. kişinin kartlarıda duruyorda..ayrıca masa ile arasında fark yok gibi tozlanmış sadece biraz :)

60659 demiş,

10 Nisan 2009 @ 13:12

hardnemesis arkadaşım.canavar gelirken yer yerinden oynadı.herhalde eşyalar yerinde durmaz.o sahneyi izlerken neden o oyunu özellikle gösterdiklerini anlamamıştım.hatta durdurup baktım acaba birşeymi gizli diye.meğer nedeni buymuş.

hurley demiş,

10 Nisan 2009 @ 13:45

madem ki alternatif zaman oluşmadı. o toplu çekilen resim de yıllardır asılı duruyor, hurley veya sawyer 2004 de others kampına gelince nasıl bu resmi görmediler. en azında othersla yaşayan juliet veya ben bu resmi görmeleri gerekti.

doruk demiş,

10 Nisan 2009 @ 15:04

yani 10 cm yana savrulamazmı kağıt saçmalıyosunuz o eve bomba filan atıllar bu da dayet normal kesinlikle teori çöktü

MBG demiş,

10 Nisan 2009 @ 15:56

hurley haklı eğer öyleyse demek ki geçmişte yaşanan yaşanmış teorisi çürüyebilir ben evinde olan bi resim asla gizli klamaz

bu arada benin evi ne kadar gizemli gizli odanın içinde bi gizli odada daha o gizli odanın içinde de bi gizli tıpa belki da daha gizli nelar varda bilmiyoruz

bide o evleri dharma kurduğuna göre ve gizli odaları da onlar yapmış tır eğer bu dediğim doğruysa yani gizli odayı sonradan diğerleri yapmamışsa o zmn dharma elemanlarından hangisi o evde kalıyordu çünkü o evden black smoke yönetilibiliyor ve bu yüzden o evde kalan önemli biridir

şu ihtimalde varki benjamin belkide eskiden jack hurley kate v.s. geçmişte dharma da olduklarını biliodu ve fotorafı sakladı ama neden fotğrafı görünce şaşırdı ya çok iyi rol yapıo yada gerçekten geçmişte ne olmussa öle kalır teorisi gerçek deil yada jack in babası saklamıştı ve sun geldiği amn göstermek için sakladı

jackin babasını bu bölümde neden hiç görmedik ve önceki bölümlerde jack in babası sun ile konuşurken arkasında kadın var demiştiniz ya bu bi çekim hatası eğer öyle deilse neden sun a bişi yapmadılar dizi ii ce karıştı ama bu bölümü öle bi yerde bitirdiler ki diğer film i ipler çekiyorum

yorumumu okuduğunuz için tşk ederim

leyla demiş,

10 Nisan 2009 @ 17:17

illa masanın aynı mı kalması gerekiyor sadece bir fotoğraf koymyşlar bu fotofrağ son anı göstermeyebilir

hardnemesis demiş,

10 Nisan 2009 @ 18:10

höst demiş,

10 Nisan 2009 @ 05:35

hardnemesis çok paranoyaksın. :)
fotoğraftaki gibi kalması gerekmez illa masanın.sonuçta birazda olsa eşyaları yerlerinde oynatmışlardır di mi? :)
Dostujm oaranyaklıkla ne alakası var kelime seçmin oldukça yanlış :)
demek istedğim neden sawyer ve hurleyden orada daha baska yiyen olmadı mı o kadar sene hiç mi tozlanmadı o kirlenmedi baksana bal dök yala tabaklar hala :)

Am0$ demiş,

10 Nisan 2009 @ 18:33

Yaw Bir Şey AnLamadım :D Bu Kadar Sezonu Boşa İzLemişim Tekrar İzLeyecem xS

özge demiş,

10 Nisan 2009 @ 18:43

3 senedir kimse oraya gitmemişse others grubu nerde yoksa onlardamı zaman da yolculuk yaptılar uçaktaki diğer kişiler falan

xalpalp demiş,

10 Nisan 2009 @ 20:11

arkadaslar cok buyuk bı şeyı kacırdınız … alexin öldüğü bölümde benjamın jhon sawyer hurley ve clearie bu evde ıdı ve dısardakılerden korunmak ıcın evın butun masalarını dolaplarının kapının onune yığmışlardı…. bu arada oyunun masası dagılmıştı bu 1 ….. 2 bu adamlar 2225 de bıle olabılırler cunku adada kımse yok ki…. yanı hersey bıraktıkları gıbı kalabılır… buda hangı tıme da olduklarını gostermezz… dıp not: bence bu oyuunun oynandıgı oda ile benjamının evı farklı evdeydı bence senaristler hata yaptı…. son not: duvardakı resmı gormedıgını soleyen benjamın yalan attı … ztn hep atıoo yeter su adamın soledıklerıne ınanıp yorum yapmayın bu kadar bolumde tanımadınızmı adamı… dogru soledıgı ne var :D

reyhannn demiş,

10 Nisan 2009 @ 22:06

MBG demiş,
10 Nisan 2009 @ 15:56

hurley haklı eğer öyleyse demek ki geçmişte yaşanan yaşanmış teorisi çürüyebilir ben evinde olan bi resim asla gizli klamaz

bu arada benin evi ne kadar gizemli gizli odanın içinde bi gizli odada daha o gizli odanın içinde de bi gizli tıpa belki da daha gizli nelar varda bilmiyoruz

bide o evleri dharma kurduğuna göre ve gizli odaları da onlar yapmış tır eğer bu dediğim doğruysa yani gizli odayı sonradan diğerleri yapmamışsa o zmn dharma elemanlarından hangisi o evde kalıyordu çünkü o evden black smoke yönetilibiliyor ve bu yüzden o evde kalan önemli biridir

dharma nın evleri kurduğunu biliyoruz ama oraya benjamin ve kolonisi yani the others lar yerleştikten sonra tapınağa giden gizli bir oda ve duvar yapmş olaiblirler yani demiyorum ki illa öyledir ama dharma evleri yaptı diye o odayı yaptı diyemeyiz belki sonradan yapılmştr :S

rav3nian demiş,

10 Nisan 2009 @ 22:09

adada yıl 1977 gecen sezon o fotoraf karesi adadan kacmadan önceyi anlatıyo…yani günümüzdeki zamanla aralarında 3 yıl var. Ama adada yıl 1977 ise ne işi var o oyunun o masanın :P 1977 adasında sawyer falan yaşamadı ki ! şimdi yaşamya başladılar. Ha eğer gerçek geçmişle şimdiki biizmkilerin içinde bulundupu 1977 geçmişi birbirine paralel gitcekse olaylar hep aynı mı işliyor BU TAMAMEN SAÇMA !!!!

lostfinal demiş,

10 Nisan 2009 @ 23:21

Yaşanan yaşanmıştır teorisi henüz açıklığa kavuşmadığına göre. 1977 de daha önce yaşanmış olayaları şimdi bizimkiler farklı olarak yaşıyorlar ve bu da doğal olarak gelecekte bazı şeylerin değişmesine neden okuyor…

selim demiş,

11 Nisan 2009 @ 00:26

masadaki oyunu gözümüze sokar gibi gösterdiler.
xalpalp in de dediği gibi adada bulundukları yıl ayrıldıktan 3 yıl sonrası değil farklı bi zaman dilimidir.
muhtemelen dharma çalışanlarının ortadan kaldırıldığı zamandan birkaç yıl sonrasıdır. ÖNEMLİ NOKTASI ise paralel bir zaman dilimi oluştuğu için juliet veya başka biri 2004 te kate lerin dharmadaki fotoğraflarını görememişlerdir
özetle adaya düştükleri zaman çizgisi değil paralel bir zamandalar

Quaresm demiş,

11 Nisan 2009 @ 09:16

yaw arkadaslar ayni uçakla adaya düşen 2 grup var .1.si jack kete hurley vs. 2.si john locke,ben,sun vs. bunlar nasil farkli zman dilimlerine düştüler :s

Ceday demiş,

11 Nisan 2009 @ 11:59

bazı arkadaşlar duvardaki resimleri 2004 te niye görmediler deniyor, peki John Locke , Sun ve ötekilerin buludukları zamanı biliyormuyuz ? yoksa ben mi kaçırdım hangi yılada oldukalrını söyleyen sahneyi? aslında demek istediğm şu niye 2004 te duvardaki o resmi görmediler ? niye Juliet o resmi görmedi yada gördüysede niye tanımadı gibi sorulara cevap belkide Locke ve diğerlerinin şu an bulundukları zaman 2004 ten daha önce

Ceday demiş,

11 Nisan 2009 @ 12:09

ayrıca bide şuvar Jack in babasının karıştığı olaylarda hiç bir mantık aramaya gerek yok .. Sun ‘a gösterdiği resimler bulundukları o ev onların hepsi bam başka bi zaman ve bambaşka bi boyutta bile olabilir .. mantığı yok .. şimdi hiç kimse Locke dümeni çevirmek için kuyuya indiğinde Jack in babasının orada ne işi vardı ? veya oraya nasıl geldi ? Locke çarkı çevirdikten sonra nereye kayboldu ? Lock ın o vakitte orada olacağını nerden biliyodu ? kimse bunlara mantıklı bi cevap bulamaz .. bundan dolayı eğerki bi sahnede Jack in babası var hiç boşuna fikir-teori üretmeye gerek yok o niye böyle buniye böyle diye ..

zeusonur demiş,

11 Nisan 2009 @ 12:42

Paralel zaman çizgii ne, zaman dilimi ne? Niye inatla faraday’a inanmıyorsunuz anlamıyorum, tek bir zaman sokağı var, ya geri gidersin ya da ileri yeni bir sokak (paralel sokak) yaratamazsın. Şu anda Lock sun ben falan ada zamanda kaymaya başladıktan üç yıl sonrasındalar, oyun orada üç yıldır tozlanıyor yani.

pınarjamin demiş,

11 Nisan 2009 @ 15:07

arkadaşlar ya o toplu çekilen resmin 2004 yılında görünmesi alternatif zamanın olduğunu göstermiyor tam aksine alternatif zamanın olmadığını gösteriyor eğer olsaydı o resim orda değil başka bir zamanın 2004ünde olurdu anlatabildim mi…

hurley demiş,

11 Nisan 2009 @ 17:52

haklı olabilirsin ceday, ama yorum yaparken havaalanının yapılmış olduğunu hesaba hatarak 316 uçağı gerçek zamanda düştüğünü varsaydım.

hurley demiş,

11 Nisan 2009 @ 18:00

alternatif zaman oluşmayacağı zaten what ever hapened happened bölümünün adından bile belli. demek isdediğim bazı kişiler bunu biliyor. diyelim ben sakladı 815cileri evelden bildiğini. ama juliet nasıl farketmedi. hele kendisi geçmişte adada yaşamışken, kendisinden hiç mi iz bulmadı geçmişten kalan. bence bu kadında bişeyler var.

frank lapidus demiş,

11 Nisan 2009 @ 18:34

alternatif zaman yoksa , fotoğraf için iyi bir açıklama olması lazım . eskiden de o fotoyu görmemiz lazımdı , acaba benjamin sakladımıydı?

fotoğrafın oceanic 815 düştükten sonra ortaya çıkmaması teoriyi çürütmekten ziyade destekler nitelikte .

ama galiba mantıklı bi açıklama buldum .. zaten 2007 de iken 1977 ye düştüler , haliyle 2004 te zaten fotoğraf oluşmamıştı :)

e ama yinede alternatif zamanı destekliyor fotoğrafın oluşması ..

xtarix demiş,

11 Nisan 2009 @ 19:08

xalpalp senin yorumuna karsılık yazıyorum alex in vuruldugu bölümde oyun oynadıkları masayı kapının arkasına cekmiyorlar sezon 4 bölüm 9 masa duruyor 26:48 dakikada görebilirsin ve sonunda karaduman gelirken masa sarsılıyo miles masada oturuyor hata felan yok senaristler bu kadar basit hata yapamazlar….

lostcu demiş,

11 Nisan 2009 @ 20:18

arkadaşlar ilk önce zaman kavramı ile ilgili açıklayıcı olması için bir filmden bahsedeceğim eminim hepiniz izlemişsinizdir.TERMİNATÖR 1, bu filmde 80 li yıllarda yani gelecekten gelen Arnold yani terminatör ve koruyucuyu görüyoruz. Birinin görevi Sarah Connor’ı öldürmek diğeriniki ise onu korumak. Korumakla görevli kişiyi gelecekten yollayan John Connor. Film ilerlerken koruyucu ile Sarah yakınlaşıyor falan.Buraya kadar herşey normal.Fakat filmin sonunda görünüyor ki sarah hamile.Lafı fazla uzatmayacağım Johnun gönderdiği adam kendi babası. İlkbaşlarda anlamsız ve kafa karıştırıcı gibi geliyor ama hiç birşeyin değiştirilemeyeceğinin bir örneğidir bu film.Zamanın bir sokak olduğu ileri geri gidilebileceği işleniyor bu tip film veya hikayelerde. 100 metrelik bi yolun 50.metresinde geriye doğru bi daire çizip tekrar adımlarınızın üstünden gittiğinizi düşünün. 100 metreden sonra geri dönüp baktığnızda kaç farklı ayak izi görünür.devam edicem…..

lostcu demiş,

11 Nisan 2009 @ 20:42

kaldığım yerden devam etmem gerekirse, bir örnekde harry potterın azkaban tutsağı filminden gelebilir.Filmdeki normal seyri izliyoruz fakat sonlarına doğru harmoni karakterinin zamanda geriye gitmesini sağlayan bir alete sahip olduğunu görüyoruz.Bunu kullanarak harry ile birlikte geçmişe gidiyor(saatler öncesi ama yinede geçmiş) ve bazı ufak tefek kurcalamalar yapıyorlar kendi çaplarında.Fakat onlar bu işleri yaparken biz farkediyoruz ki filmin normal seyrinde izleyip de dikkatimizden kaçan o ufak tefek kurcalamaları zaten izledik.Yani onlar hiçbir şeyi değiştirmiyorlar normal zamanda yapmaları gerekenleri yapıyorlar(Filmi bulup izlerseniz yada izlemişseniz anlatmak istediklerim daha açık olur).Şimdi bu örneklerle Losta geri dönersek, bize bir dizi aracılığı ile bir hikaye anlatılıyor.Şunu düşünmenizi istiyorum; lostun final bölümünü izliyoruz altta bir yazı “yıl 2013″ ekranda bir adam bir çocuğa bizim bu 5 sezonda ve izleyeceğimiz 6.sezonda yaşanacaklarda dahil olmak üzere bir dizi olay anlatsın.Uçağın düştüğünü adada yaşadıklarını kurtulduklarını tekrar adaya dönerken geçmişe gittiklerini ve izleyeceklerimizi anlatsın.Anlatan adam Jack dinleyen çocukta Aaron olsun………Fena olmaz mı.Herşey yaşanıp bitip gitmiş olacak.Tek zaman çizgisi,yani önceki yorumumda yazdığım o 100 metreden sonra ki kısımdan geriye bakmak gibi…devamı geliyor

lostcu demiş,

11 Nisan 2009 @ 20:57

Zaman konusunda epeyce kafa şişirdim sanırım,birazda son bölümle ilgili bi kaç bişi söliim.Herkes duvardaki resim ve masadaki oyun hakkında bazı şeyler söylemiş çoğu da mantıklı.Ama senaristler ve yapımcılar bu 5 sezon boyunca bize yığınla fake yaptı,saymakla bitmez.Aklıma takılanların en başında şimdi 1977 yılındaki kısımları izlerken gördüğümüz dharma istasyonlarının inşaası olayları.Biçok istasyon ya yapılmış ya yapılıyor yada yapımı için çalışmalar ve planlar var.Charlinin suyun altındaki istasyonda kodu girerken oradaki kızın ona kodu notalarla söylemesi ve burayı yapan adam bir müzisyendi demesi,charlininde rahatlıkla kodu girmesi o bölümü izlerken kıllandırmıştı beni zaman konusunda.Ama dedim ya dizi bizi fake manyağı yaptı,bunun da fake olabileceğini düşünüyorum yada charliyi de istasyonların inşaasında görmemiz yakındır(yada onunla bağlantılı birini).Oyun tahtasına gelince,ben’i öldürmeye geldiklerinde kapının arkasına destek olarak konan masalardan falan bahsedilmiş o bölümleri tekrar izlicem gerçekten merak uyandırdı bende,ama o oyun tahtasının orada olması bile zamanın normal akışında ilerleyeceğinin bir kanıtı.Daha doğrusu adadaki evlerin orada olması bile tek zaman çizgisi olmasının kanıtı.Eğer 1977 deki ekip bazı şeylerin değişmesine sebep olsaydı o evlerin olup olmayacağı bile meçhul.Ve tabiki birde duvardaki resim olayı var.Herkes ben ve juliet in resmi farketmediğini yada ben’in tepkisini falan konuşuyor.Ben’in her ne sebeple olursa olsun doğruları söylemediğini hepimiz çok ii biliyoruz sanırım,belki de onun yapması gereken de bu.Herşeyi biliyor ve olayların işleyişine müdahele etmekten çekiniyor.Örneğin herkesi adaya dönmek için ikna ederken onlara 1977 ye gideceksiniz deseydi içlerinden hangisi buna bir anlamverebilirdi? O yüzden ben mutlaka resmi görmüştür,juliet de öyle.Ama 2 side olacakları önceden bildikleri için bunların olmasına göz yumuyorlar diye düşünüyorum

others demiş,

12 Nisan 2009 @ 12:34

iilginç dogrusu güzel yakalamıssınız tebrik ederim

lostcu demiş,

12 Nisan 2009 @ 18:02

xalpalp demiş,
10 Nisan 2009 @ 20:11

arkadaslar cok buyuk bı şeyı kacırdınız … alexin öldüğü bölümde benjamın jhon sawyer hurley ve clearie bu evde ıdı ve dısardakılerden korunmak ıcın evın butun masalarını dolaplarının kapının onune yığmışlardı…. bu arada oyunun masası dagılmıştı bu 1 ….. 2 bu adamlar 2225 de bıle olabılırler cunku adada kımse yok ki…. yanı hersey bıraktıkları gıbı kalabılır… buda hangı tıme da olduklarını gostermezz… dıp not: bence bu oyuunun oynandıgı oda ile benjamının evı farklı evdeydı bence senaristler hata yaptı…. son not: duvardakı resmı gormedıgını soleyen benjamın yalan attı … ztn hep atıoo yeter su adamın soledıklerıne ınanıp yorum yapmayın bu kadar bolumde tanımadınızmı adamı… dogru soledıgı ne var :D

demiş ancak kendisinin de gözden kaçırdığı bir nokta var 4 sezon bölüm 9 da ben piyano çalarken john kod 14-j ne diye soruyor ben de onları alarm durumuna geçirip diğer eve geçmeliyiz ağaçların altında daha güvende oluruz diyor.yani masaları ve kitaplıkları kapının arkasına yığdıkları ev oyun tahtasının olduğu ev değil…

xalpalp demiş,

12 Nisan 2009 @ 22:37

lostçu demiş kapının arkasına kıtaplıkları yıgdıgı ev oyun evı deıl demişsin ama karadamunın ben tarafından ıkı kez cagırıldıgı ev de aynı ev olması gerekır heralde anlamışsındır:D…. 4 sezonun sonunda bu evden cagarmışdı 5. sezonda burdan cagardı oyunlarda burda olduguna gore…..

xtarix demiş,

13 Nisan 2009 @ 10:03

lostcudemiş 4 sezon bölüm 9 da ben piyano çalarken john kod 14-j ne diye soruyor ben de onları alarm durumuna geçirip diğer eve geçmeliyiz ağaçların altında daha güvende oluruz diyor.yani masaları ve kitaplıkları kapının arkasına yığdıkları ev oyun tahtasının olduğu ev değil arkadasım oyun oynadıkları masanın oldugu evle kapının arkasına masa ve kitaplıkları koydukları ev aynı ev ama oyun masasını kapının arkasına cekmiyolar sezon 4 bölüm 9 26:48 de miles masada oturuyor ve daha sonra karaduman gelirken masayı gsteriyor masa sarsılıyor ev aynı …

erdinc demiş,

13 Nisan 2009 @ 10:08

Tek zaman sokağı olduğunua dair çok önemli deliller getirmişin.Evet yapımcılar buna çok fake yaptı ancak; Neden kimse HATIRLAMIYOOOR (çıldıracağım bunun için yok muamelesi yapılıyor bu sahneye yaww) ki; geçen sezonun sonunda Jin’in bir hasteneye doğum hediyesi getirirken herkesin Kendi doğacak çocuğuna yetişmeye çalıştığını sanmışken, patronu için bir konsolos çocuğuna hediye vermişti.

Aynı bölümde Sun kendi çocuğunu doğurmuş ve hurley ile jinin sanal mezarını ziyaret etmişti. Yani Jin gemi patlamasında kaybolmuşken, senaristler onu paralel bir zaman boyutunda başka bir hayata devam ettiğini ve Sunla hiç tanışmamış olarak yaşadığını göstermişti.

Bunu da hatırlayıp bir yorum yapabilirsen sevinirim. Aslında haklısın yapımcılar şimdi ise sanki tek bir zaman sokağı varmış gibi senaryo fakeleri yapmadalar. Bizi manyak yapmak için uğraşıyorlar. Haklarını yemeyelim başarılılarda. Ancak bu iki durumu sonradan nasıl eşzamanlı mantıklı bir hale dönüştürürler bilemem.

Hakan demiş,

13 Nisan 2009 @ 16:08

Şu ev madem o evi dharma girişimi yaptı akılda şu soru uyanıyor;
kim yaşıyordu o evde ayrıca dharma canavarı yönetebilseydi neden çit yaptılarki geleni öldürtürdüler.
bide önceki bölümlerde (hangi bölüm bilmiyorum) bi tane kız vardı turuncu faraday ın sevdiği kızz o arkiolog ve adaya gemiyle gelmeden önce kazı çalışması gösterilmişti bi dinazor ve dinazarda dharma girişiminin simgesi olan bir tasma vardı yani ilk gelenler dharma girişimi olabilir yani çook önceden kurulşmuş bir grup olabilir adadaki tüm tapınaklar falan hepsini dharmacılar yapmış olabilir.

LOST815 demiş,

13 Nisan 2009 @ 16:34

@xtarix

4. sezon 9. bölüm 26.48′ de Ben Widmore’ un adamını takip ediyor ve adam onu yakalıyor sonra Sayid adamı vuruyor. Dediğin dakikada hata var…

Hakan demiş,

13 Nisan 2009 @ 18:47

http://i0904.hizliresim.com/2009/4/13/2685.jpg

dedğine göre dinazorlardan sonra yaşamış ayı gibi bi türmüş
kemiklerin bulunduğu yer bir çöl yani bizimkilerin adadan ışınlanıp düştükleri yer gibi çok ilginç

Koraykarad demiş,

14 Nisan 2009 @ 11:42

Konu ile bir ilgisi olmayabilir ama, benim merak ettiğim birşey var. Önceki sezonlarda adaya havadan dharma baskılı yiyecek atılmıştı, bu yiyeceklerin son kullanma tarihlerinden bahsedildimi?

Ceday demiş,

14 Nisan 2009 @ 12:39

lostçu arkadaş güzel fikirler paylaşmışsın sağolasın
yalnız juliet için oda olacakları önceden biliyor demişsin buna kesinlikle katılmıyorum ..

Kara Duman demiş,

14 Nisan 2009 @ 17:35

Aynı zamandalar cünkü Sayid ucaktan düştü ve onlarla yasıor dolayısıyla aynı zamandalar Ben ve Locke ta aynı ucaktalardı ama benim anlamadıgım Ben Ve Locke Ben in eski evini gördüler ama orada dierleri yasıorduu ama dierleri yoktuuu???
Yorumunuzu bekliorum…

TheBull demiş,

14 Nisan 2009 @ 17:54

zaman hakkında bir dizi yapma ne kadar zor anlamışlardır herhalde senaristler :)

Her şeyi karıştırdılar.. birbirine ters düşen çok şey var…

lostcu demiş,

15 Nisan 2009 @ 18:47

xalpalp demiş,
12 Nisan 2009 @ 22:37

lostçu demiş kapının arkasına kıtaplıkları yıgdıgı ev oyun evı deıl demişsin ama karadamunın ben tarafından ıkı kez cagırıldıgı ev de aynı ev olması gerekır heralde anlamışsındır:D…. 4 sezonun sonunda bu evden cagarmışdı 5. sezonda burdan cagardı oyunlarda burda olduguna gore…..

xtarix demiş,
13 Nisan 2009 @ 10:03

lostcudemiş 4 sezon bölüm 9 da ben piyano çalarken john kod 14-j ne diye soruyor ben de onları alarm durumuna geçirip diğer eve geçmeliyiz ağaçların altında daha güvende oluruz diyor.yani masaları ve kitaplıkları kapının arkasına yığdıkları ev oyun tahtasının olduğu ev değil arkadasım oyun oynadıkları masanın oldugu evle kapının arkasına masa ve kitaplıkları koydukları ev aynı ev ama oyun masasını kapının arkasına cekmiyolar sezon 4 bölüm 9 26:48 de miles masada oturuyor ve daha sonra karaduman gelirken masayı gsteriyor masa sarsılıyor ev aynı …

bu noktada benim de gözden kaçırdığım bi nokta olmuş sayenizde farkettim sağolun. muhtemelen john ve sawyer ben’i çağırmak için ben’in piyano çaldığı eve kadar gittiler!!! bu nedenle ben diğer eve geçmeliyiz demişti diye düşünüyorum.yorumu yaparken ve bölümü izlerken herkesin aynı evde fakat farklı odalarda olduğunu düşünmüştüm. şimdi xtarix’in dediği gibi muhtemelen oyun masasını çekmediler kapının arkasına sadece telefonun olduğunu ve kitaplığı çektiler.bu durumda dumanın hangi evden çağırıldığı konusunda da bi şüphe kalmıyor. ev de ben’in evi çünkü john ile birlikte geldiklerinde ışık yanan odaya baktığında bu alex’in odası diyor.fakat ben o odayı sahiplenmeden önce kimindi? orası konusunda kesin yargılarım olmasa da sanki bana Dr. Marvin Candle’ın olma olasılığı yüksekmiş gibi geliyor…

lostcu demiş,

15 Nisan 2009 @ 19:05

erdinc demiş,
13 Nisan 2009 @ 10:08

Tek zaman sokağı olduğunua dair çok önemli deliller getirmişin.Evet yapımcılar buna çok fake yaptı ancak; Neden kimse HATIRLAMIYOOOR (çıldıracağım bunun için yok muamelesi yapılıyor bu sahneye yaww) ki; geçen sezonun sonunda Jin’in bir hasteneye doğum hediyesi getirirken herkesin Kendi doğacak çocuğuna yetişmeye çalıştığını sanmışken, patronu için bir konsolos çocuğuna hediye vermişti.

Aynı bölümde Sun kendi çocuğunu doğurmuş ve hurley ile jinin sanal mezarını ziyaret etmişti. Yani Jin gemi patlamasında kaybolmuşken, senaristler onu paralel bir zaman boyutunda başka bir hayata devam ettiğini ve Sunla hiç tanışmamış olarak yaşadığını göstermişti.

Bunu da hatırlayıp bir yorum yapabilirsen sevinirim. Aslında haklısın yapımcılar şimdi ise sanki tek bir zaman sokağı varmış gibi senaryo fakeleri yapmadalar. Bizi manyak yapmak için uğraşıyorlar. Haklarını yemeyelim başarılılarda. Ancak bu iki durumu sonradan nasıl eşzamanlı mantıklı bir hale dönüştürürler bilemem.

yapımcılar dizinin ilerleyen bölümlerinde flashback ve flashforwardlar yakınlaşacak ve dizi seyrinde devam edecek tarzında bi açıklama yapmışlardı (şu an tam zamanını hatırlayamıyorum ama sanırım 4.sezon öncesiydi), burada dediğin gibi jin sanki yaşıyor ve sun’ın doğumuna yetişiyor gibi bir izlenime kapılmıştık,fakat bunun böyle olmadığını gördük. bu konuda benim düşündüklerime gelirsek (bu tamamen kendi fikrimdir,böyledir diye ısrar etmem) bu bölümün parelel zamanla uzaktan yakından alakası yok kossssssssssssssssskoca bir lost fake i daha diyorum.önceki sezonlardan birinde yine jin sun üstüne kurulu bi bölüm vardı.sun bir çöpçatan vasıtasıyla biriyle tanışmak için hazırlanıyordu, jin de takım elbiseli şık bi şekilde bi yerlere yetişmek için evde arkadaşıyla sohbet edip hazırlanıyordu.fakat sonra jin’in iş görüşmesine gittiği, sun’ın sa o keltoş çinli ile tanışmaya gittiği görülmüştü.bu bölümün başı da fake di işte.gerçi en sonunda jin le sun tanışmıştı sanırım ama bu diziyi yapanlar sağ kulağı sol elle tutmayı çok seviyor.sonuçta böyle sayfalar dolusu yorumu yazmak bizlere düşüyor:P

şimdide en önemli kısma gelelim “bu olanları neden kimse hatırlamıyor?”
buna yine en güzel cevap daha önceki yorumlarımda yazdığım terminatör örneği. JOHN CONNER’ın geçmişe gönderdiği adamının babası olduğu durumu düşünmenizi istiyorum.sizce o adam kendini geçmişe gönderen adamın kendi çocuğu olduğunu biliyormuydu? cevap basit HAYIR bilmiyordu.çünkü o daha geçmişe gidip sarah ile tanışmamıştı. eğer o adam ölmeyip de john conner’ın kendini geçmişe gönderdiği zamana kadar yaşayabilmiş olsaydı (ki muhtemelen epeyce yaşlanmış olacaktı) o zaman herşeyi hatırlıyor olacaktı.(geçmişe gidişini sarah’ı kurtarışını ve arada geçen onca zamanı). uzun lafın kısası yarın yaşayacağınız bir şeyi bu günden hatırlayabilirmisiniz? biraz garip bir soru oldu ama hugo ve miles’ın kafamızı iice karıştıran konuşmalarında buna değinmeleri gerekir.tmm onlar geçmişe gittiler fakat zaman hala onlar için ileri ilerliyor,fakat fark 30 yıl öncesinde.yani adadan kurtulurlarsa herşeyi hatırlayabilir duruma gelecekler.

lostcu demiş,

15 Nisan 2009 @ 19:17

Ceday demiş,
14 Nisan 2009 @ 12:39

lostçu arkadaş güzel fikirler paylaşmışsın sağolasın
yalnız juliet için oda olacakları önceden biliyor demişsin buna kesinlikle katılmıyorum ..

demişsin, juliet olacakları önceden biliyordu derken fotoğraf konusunda fikir beyan etmiştim.olaya şöyle bakmayı denerseniz birazdaha anlaşılabilinir olur sanırım anlatmak istediklerim “evinizin duvarında 1977 yılına ait bi fotoğraf olsun, 10-15 kişilik bi grubun fotoğrafı diyelim ki. ve muhtemelen de çekildiği günden beri evinizin duvarında olsun. bi kaç kere gördüğünüz bu resimdeki insanların aynen o fotoğraftaki hallerine yakın yaşlarda ( hiç yaşlanmamış bir şekilde) size misafirliğe geldiğini düşünün!!!!” bi hayli garip bir durum değilmi? işte önceden biliyordu dememle kastetdiğim buydu, adanın olağan üstü güçlere sahip olduğu konusunda hem fikiriz ve dizideki karakterlerde bunu biliyor ve ona göre hareket ediyor,yani juliet’in resmi görmüş olması durumunda (ki yapılan yorumlarda nasıl olurda o resimi görmezler şeklinde yazılar vardı)o resmin elbet çekileceğini biliyor olduğunu kastetmiştim,,,

lostcu demiş,

15 Nisan 2009 @ 19:31

Koraykarad demiş,
14 Nisan 2009 @ 11:42

Konu ile bir ilgisi olmayabilir ama, benim merak ettiğim birşey var. Önceki sezonlarda adaya havadan dharma baskılı yiyecek atılmıştı, bu yiyeceklerin son kullanma tarihlerinden bahsedildimi?

yiyeceklerin son kullanma tarihi konusunda ilk konuşma bizimkilerin desmond’ın içinde bulunduğu ambara girip ben’i esir ettiklerinde ben tarafından yapılmıştı. sanırım karşısında da john ve jack vardı. ben’e yemesi için bir şeyler getiriyorlardı sanırım korflakes tarzı birşeydi ve ben onlara dönüp bu yiyecekler nerden geliyor hiç düşündünüz mü,son kullanma zamanları epey uzun olmalı gibilerinden bir şeyler söylemişti. işte ip burada kopuyor zaten adaya o yiyecekler nasıl ulaşıyor? bu konuda da şöyle naçizane bikaç düşüncem var. adanın tamamı kısıtlı bir zaman dilimi içerisinde hapsolup kalmıştı (108 dakikalık bir dilimi kastetmiyorum) ada üzerinde yaşayanlar tarafından değil ancak adaya dışarıdan bakanlar ve müdahele etmeye çalışacaklar tarafından farkedilebilecek bi kayması vardı adanın.hatta daniel faraday’ın adaya geldiğinde yaptığı deney ve “ışık burada tam yayılmıyor” şeklindeki repliği de böyle bi kaymanın olduğunu anlatmak istiyordu belkide.söylemek istediğim şey ada (desmond anahtarı çevipip ambarı patlatmadan önce) sürekli 2 aylık bir zaman dilimini yaşıyor olsun ve bu dilimde bir helikopterden yardım kolileri geliyor.2 aylık süre bitiyor(3-4-5-6-7-8 ay da olabilir) ve tekrar başa sarıyor tekrar yardım geliyor gibi. aklımda böyle bişey var bilemiyorum ne derece katılırsınız…….

Allinpieces demiş,

16 Nisan 2009 @ 00:04

bence bu dizi bittiği anda bile herkes herşeyi tam anlamıyla anlayamayacak :D:D öncelikle bende başka bir boyut olduğunu düşünüyorum çünkü christian sun’a jin’in yanına gidebileceğini söylüyor uzun bir yolunun olduğundan bahsediyor.
düşünsenize jack,sawyer,kate,hurley,miles,sayid,faraday ve juliet dharmanın yok olduğunu biliyor ve bunu engelliceklerini de sanmıyorum engelleseler bile birşey değişmeyecektir çünkü başka boyuttalar, eğer başka boyut olmamaış olsaydı ada aynı ama bi grup 2005′te bir grupta 1977′de. HATTA daha yapılmamış istasyonlar var…

oğuz demiş,

17 Nisan 2009 @ 18:26

Bakıyorum da kimse bahsetmemiş. 12. bölüm zaman 30:30′da Locke, Ben ve Sun tapınağa (The Temple) giderken Ben diyor ki “Nereye gittiğimizi biliyorum. BENİ İYİLEŞTİRDİKLERİ YERE”

İyileştirdikleri? Sanırım Sayid’in onu vurmasını ve sonrasında Kate ve Sawyer’ın onu diğerlerine vermesini kastediyor.

Sizce?

Böyle bir haber başlığı açılsa iyi olurdu.

en eski yenilik demiş,

19 Nisan 2009 @ 00:18

Arkadaşlar öncelikle buradaki yorumlarınızı uzun süredir takip etmekte olan biri olarak harika teoriler ürettiğinizi ve bunu yaptığınız için dizi heyecanı içerisinde yazılarınızı heyecanla okuduğumu belirtmek isterim,yorumlarınız hep bir mantıklı açıklama çerçevesinde olan yorumlar ama şunuda belirtmek isterimki bu dizide mantıklı açıklamsını yapacağınız tek bölüm dizinin final bölümü olmalı pekala neden; hep aklımızı senarist ve yönetmenlerin mantıklı bir açıklamayı bu kadar saçmalığın içierisinde nereye bağlayacağıdır buradada gerçek olan şuki
”uzaylı”lara bağlamaları saçmalık çünki böyle birşey çizgi filmler haricinde yok eğerki olursa sakın şaşırmayın yada -neden olmasın,heyecan verici olsun yeter. diyenlerdenseniz mantıklı açıklama diye birşey aramayıp heyecanla dizinin diğer bölümlerini takip edin ve final bölümünde mutlu sona ulaşın
”mısır”a bağlamaları mantıklı bir açıklama olmamakla beraber kayıp kıta atlantis e ve bu kıtanın yokolmasından sonra kurtulmayı başaran diğer insanların atlantisin sırlarıyla beraber mısırda yeni oluşumlar içerisine girmeleri gibi gelişmelerle sonuçlandırılması henüz böyle bir gerçeği (yani kayıp kıta atlantis gerçeğini) hayal gücümüze sığdırmaktan öte bir yere gidemediğimzden dolayı(yani insanlık tarihi bakımından) sadece somut bir saçmalık olarak kalmaya devam edecek ve gene mantıklı bir açıklama olmayacak.
Fazla uzatmadan ben size bu işin bilimsel olarak kanıtlamış ve zaman kavramı bakımından tarihideğiştirmiş olan Einstain ın İzafiyet teorisi Yani görecelilik veyahult zamanın göreceliliğini dahada basit bir anlatımla sunulacak olursa zamnın evren içerisinde genişleyen uzayan kısalan ve olduğu yerde kalabilen bir göreceliliği olduğunu ve bunu kanıtlamadan öldükten sonra vasiyet olarak Faradayın annesine veyada onunda annesine ki(oda einstain ikinci karısı olabilir) kafasındaki büyük bir projeyi dünyaya zararlı şahıslardan koruyarak gerçekleştirilmesini istemiş bu sırda Daniel Faraday a kadar yani Einstain torununa kadar gelen bir bilimsel çalışma olduğuna ve bu çalışmanın gerçek olduğundan dolayı Faraday ın ağlamasına kadar olan bir süreç olduğunu düşünüyorum, dahada açıklama yapılması gerekiyorsa bilimsel olarak kanıtlanmış bir kuram ı yürürlüğe sokma açıklaması vede (olayın kopma noktası) Uçak kazsı ile komaya giren hayranı olduğumuz oyuncuların üzerlerinde yapılan deneylerden dolayı Jacop,karaduman gibi hayali karakterler türetilmesinin (komadaki hastaların rüya gördüklerinizi bilirsiniz tabi)olaya atraksiyon kattığıdır.
Faraday dedesinin vasiyetini gerçekleştirme çabası ile widmor ilede anlaşmış olabilir veya Ben ile,buradada muamma olan kısımlar var tabii. Dahada geniş bir açıklama yapardım ama uykum geldi kusura bakmayın zaten bu ilk ve son yorumum olacak.Saygılarımla…. Sağlıcakla kalın… :)

sadde demiş,

19 Nisan 2009 @ 14:13

:) bazı arkadaşlar gerçekten pek anlamadan izliyorlar anlaşılan, bir de dil faktörü var, gerçekten ingilizce izlemek çok daha anlaşılır, bölümlerde yapılan aralar da konsantrasyonu bozdu…ama başından beri olan kurgu mükemmel, karakterlerin ne zaman yalan söyleyip söylemediğini bilemeyiz, 2. uçakla zamanda atlama yaşayanlar ve yaşamayanlar var, bu yüzden farklı zamanlardalar, ben ve sunın bilmediğimiz başka bir durumları yüzünden atlamadılar zamanda, ama ilk uçak düştüğünde de hangi yıla gittiklerini bilmiyoruz…geçmişe gittiler ki hastalıklar iyileşti…izleyelim görelim.

panço demiş,

21 Nisan 2009 @ 10:55

Arkadaşlar bu arada Rose ve Bernard da sawyer juliet miles ve faraday ile zamanda yolculuk yapıyorlardı.onların akıbeti konusunda bir yorumunuz var mı?geçen bu 3 sene içinde niçin onları aramadılar 1977 de?

ANU demiş,

23 Nisan 2009 @ 17:08

Alternatif zaman teorisi şekil değiştirse de aynen devam ediyor. Ada bir senaryo dahilnde yaşıyor. Sadece kişiler değişiyor. Adadan sürülenler, gelenler, yaşananlar hep aynı ama kişiler değişiyor. Dolayısıyla o risk oyununu oynayanlar artık Sawyer ve Hurley değil, yeni zamanda onların yerine gelecek olan kişilerdir.
Zamaı gelince ada o masada aynı ekilde iki kişiye risk oynatacaktır.

lost demiş,

27 Nisan 2009 @ 11:43

bu lost senaristleri yine bişey düşünmüşlerdir izleyenlerin akıllarını karıştırmaya çalışıyolar iştexd

Gorkem demiş,

25 Haziran 2009 @ 15:47

Bazı arkadaşlar john - sun - ben vs.. lerin oldugu grubun hangi zaman diliminde oldugunu bilmiyoruz hangi zamanda oldukları söylenmedi diyorlar. Ancak yanılıyorlar maalesef. Şöyle ki: Her 1977 zaman diliminideki çekimden sonra john ların oldugu zmanı gösterdiginde “30 years later” deniyor.. Yani johnlrın bulundugu yıl şimdiki zaman ve bu zaan belllidir

sedef demiş,

4 Şubat 2010 @ 23:54

arkadaşlar yorumları okudum ve fark ettmki ben pek dikkatli seyretmemişim diziyi o yüzden kafm şimdi iiyice karıştı.Birde sormk istdğim bişey var sizler diziyi hangi sitedn izliyorsunuz ricam etsem birileri yazabilir mi? şimdiden teşekkürler. .

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın