5×12 Genç Ethan

Bu bölümde, genç Ethan‘ı, Ben Danielle‘yi öldürmek niyetiyle gidip, sadece Alex‘i ondan çalarak geri döndüğünde, yanında gördük. Ethan‘ın yaşı, bu işin tasfiyeden önce mi sonra mı yapıldığına dair kafa karışıklığı yaratıyor.

Ben‘in Charles ile doğrudan ilişkisinin olması tasfiyeden sonra olduğunu düşündürtüyor. Fakat Ethan‘ın 1992′de bu kadar küçük olması çok zor… Siz ne düşünüyorsunuz?

(ninni)

ismrliyimm demiş,

10 Nisan 2009 @ 01:13

size bi mantık hatası daha söyliyim seneyle ilgili. widmore, bene 20yılı aşkın zamandır adaya dönmeye çalışıyorum dedi ancak, adadan ayrıldığı tarihe bakarsak takribi 16 yıl falan oluyor. bunu nası düşünememiş senaristler anlamadım:D

orbithal demiş,

10 Nisan 2009 @ 01:15

evet burada bir zaman karmaşası var.ayrıca ethan dharmanın başındaki elemanın doğan çocuğu deilmiydi hani juliet doğumu yaptırmıştı falan??ne ara dierlerine geçti bu eleman..

hardnemesis demiş,

10 Nisan 2009 @ 01:23

orbithal demiş,

10 Nisan 2009 @ 01:15

evet burada bir zaman karmaşası var.ayrıca ethan dharmanın başındaki elemanın doğan çocuğu deilmiydi hani juliet doğumu yaptırmıştı falan??ne ara dierlerine geçti bu eleman..

Flashforwar veya flashbacklerle gösterilir Hangisi tercih edilcek bilmiyorum bölüme göre :D
ama büyük ihtimal Others ların Dharma girişimine Yaptığı Saldırı Sonucu alınmış olabilir.

cihN demiş,

10 Nisan 2009 @ 04:06

ya bence incident 92 yılında olmadı çünkü 15 dk dır düşünüyorum başka acıklaması yok yani:)

çiçek demiş,

10 Nisan 2009 @ 08:31

ninni yanlışın var alex 1992 doğumlu değilki.1988 doğumlu.bizimkiler adaya düştüğünde 16 yaşındaydı yıl 2004 değilmiydi.ethan 1977 yılında doğdu. izlediğimiz sahnede ethan 11 yaşında alex yeni doğmuş.pardon ama ben bi mantık hatası göremiyorum.widmore ne zaman gönderildi onu çözemedim sadece.20 yıldır dönmeye çalışıyorsa 1988 falan olmalı alexin kaçılırışından sonra yani ama ben alexi salıncakta salladıktan sonra gönderildi herhalde .daha dün izledim ama karıştırıyorum hangisi önce hangisi sonra

berro demiş,

10 Nisan 2009 @ 08:38

Ethan 88′de 11 yaşında. Bu gayet açık. Nasıl otherslarla birlikte olduğu ise bir kaç değişik sebeple açıklanabilir.

-Ben açıkca herşeyi anlatıp onu da othersa dahil etmiş olabilir ki Ethan doğduğunda Horace ne haldeydi hatırlıyorsunuz. Oğluyla ilişkisi Ben’in babasıyla olan ilişkisi gibi olabilir.
-Amy yani Ethan’ın annesi hakkında şüphelerim var Other zannedilen Sayid yakalandığında onun öldürülmesini çok istemişti. Bu kendisinin de Other olduğunun açığa çıkabileceği ya da çocuğunun babasının Othersdan biri olabileceği anlamına da gelebilir. Paul’ün cesedini Richard istemişti hatırlarsınız. Onun durumunu bilmiyoruz. Ethan babası o olabilir belki.
-Kaçırılmış olabilir

Aklıma gelenler bunlar.

Charles neden öyle dediğini pek anlamadım. Zaman yanlışlığı yoktur bir açıklaması vardır diyorum. Biz bile artık kim kaç yaşında ne zaman ne oldu hepsini ortaya koyuyoruz ki böyle bi hata olacağını sanmıyorum.

Arkadaşlar Charles’ın dışarda çocuk sahip olabilmesi gerçeği Othersın sadace adada çocuk sahibi olamamsı anlamına mı geliyor sizce. Charles bu nedenle mi dışarda çocuk sahibi olmak için mi sık sık adadan ayrılıyormuş.

Bir de eğer o çocuk Penelope ise o zaman bu yaklaşık 77-82 yılları arasına falan denk geliyor. Dharma’nın denizaltısı o tarihlerde Others tarafından ele geçirilmemişti. Charles adadan nasıl ayrılıyordu. Dümeni çevirerek olamaz sanırım çünkü çıkış noktasını Charlotte sayesinde öğrenmişti.

Bi de tabi Others çocuk sahibi olamıyorsa Karl kimin çocuğu.

yasemin demiş,

10 Nisan 2009 @ 08:46

evet tasfiye sırasında ethan bebek diye alınmış olabilir. ayrıca ben benjamin’in dharma girişimini yok ettikten sonra lider olduğunu ardından da charles’ı sürdüğünü düşünmeye başladım.

elif demiş,

10 Nisan 2009 @ 09:03

Ama Alexin doğum yılı 1992 değilki… Bizimkiler, Daniel ile karşılaştıklarında onlara 1988den beri adada oldugunu söylemişti. Yani Alex 1988 ya da 89 doğumlu. Eathan da 1974 doğumlu ve 1988de 14 yaşında. E izlediğimiz Eathan da 14 yaş civarında görünüyor.

nabukadnezar demiş,

10 Nisan 2009 @ 09:06

ismrliyimm, bir mantık hatası daha buldun demek:) adadan ayrıldığı tarihe bakarsak 16 yıl falan oldu diyorsun da bunu nereden çıkarıyorsun? öyle birşey dendi mi filmde? dharmacıların öldürülmesi olayı 1992′de oldu, açık ki charles bu tarihten önce adadan sürgün edildi. 20 yıldır adaya dönmeye çalışıyorum dediğinde tarih 2008, buna dikkatini çekerim. rousso’nun 1988de adaya düştüğü, çocuğunu doğurduğu ve o tarihte charles’in adada olduğu biliniyor. demek ki charles 88 veya 89 yılında sürgün edildi ki 20 yıldır adaya dönmeye çalışıyorum demesi de mantıklı…

nabukadnezar demiş,

10 Nisan 2009 @ 09:30

ismrlymm, bu arada düşündüm de haklısın aslında, ben yanlış hatırlamışım… şöyle ki, charles giderken alex 5-6 yaşında falandı ki bu da olayın 93-94te olduğunu gösteriyor. ayrıca dharmacıların denizaltısını kullanıyorlar, bu da katliamın yapıldığını ve dharmaville’e sahip olduklarını kanıtlıyor. dediğin gibi 20 yıldan az bir zaman olmuş. ben yanılmışım…

alisntrk demiş,

10 Nisan 2009 @ 10:03

Bence bu zaman karışıklığını ( 16 yıl 20 yıl farklılığı ) ada Zamanı ile dış dünya zamanının farklı ilerlemesiyle çözecekler.

Beni asıl düşündüren, daniella ‘ nın durumu. Geçmişte Jin ‘ i görmesine rağmen hatırlamamıştı. Bukezde çocuğunu kaçıranı görmesine ( karanlık olmasını göz önüne alırsak en azından sesini duymasına ) rağmen benjamini ilk yakaladığında alex ‘ i kaçıranın o olduğunu hatırlamaması.

a.a.s demiş,

10 Nisan 2009 @ 10:34

Rousseau 1988′de Jin ile karşılaştığında hamileydi. Bebek 1988′de doğdu diye kabul ediyorum. Ben ise bebeği aldığında bebek 1 yaşında bile değildi, hatta bir kaç haftalıktı. Hadi fazladan verelim, Ben bebeği 1989′da aldı diyelim. Ethan 1977′de doğduğuna göre… Bu sahnede Ethan 12 yaşında olmalı… Kısacası bebeği alma sahnesi 1992′de değil, 1989′da oldu.

marginale demiş,

10 Nisan 2009 @ 11:00

bence zaman karmaşası yok.ethan 1977 doğumlu.danielin kızı alex 1988 doğumlu.yani alexi kaçırırken ethan 11 yaşında bir çocuk.purge 1992 de oldu.burdan anlaşılan şu ben iyileştikten sonra dharma köyüne geri döndü ama bi şekilde purge ye kadar gizlice diğerlerine çalıştı.tahminimce ethanında başına bi çorap örülüp çok küçük yaşta (bebekken)kaçırıldı ben tarafından.ilerleyen bölümlerde göreceğiz zaten..

namaste demiş,

10 Nisan 2009 @ 13:17

yaa aralarında 12 yaş fln var ve bence de hiç böyle durmuyor yaa benim merak ettiğim şey anladığım kadarıyla beni iyileştirdikten sonra tekrar dharmaya gönderiyorlar şimdi bizim elemanlara richart söylemişti o artık bizden biri olacak die benin dönmesine nasıl izin veriyolar yaa çok saçma bile bile düşmanı içlerine alıyolar

60659 demiş,

10 Nisan 2009 @ 13:23

annesi ethan’a hamile iken ben 15 yaşlarında idi.bu sahnede ethan 15 yaşlarında gözüküyor.o halde ben bu sahnede 30 yaşlarında filan.15 yaşlarında 1977 yılında ise ben’in doğum tarihi yaklaşık 1962 filan.1992′de tasfiye olduğuna göre, tasfiye sırasında ben 30 yaşlarında idi.yani ethan’nın tasfiyeden önce diğerlerine katılamayacağını varsayarsak, bu sahnenin tasfiyeden hemen sonra olduğunu anlarız.belki bir kaç ay yada bir kaç hafta.bilemiyorum.küçük bir ihtimalde var.o da ethan’nın tasfiyeden önce diğerlerine katılması.
SONUÇ:
sahne tasfiyeden öncemi sonramı tam kestirmek mümkün değil ama tasfiyeye yakın zamanlarda olduğu kesin.

dcn demiş,

10 Nisan 2009 @ 14:51

eğer hiiyerogliflerde yazan bölüm adları ise bayağı saçma olur.arklar kimse bize ethan ın etha olduğunu söyllemedi.yani ism benzerliği olabilirbu lost.hem bu ezon lost bizi flashbac ve flasforwardalrla kafamızı karıştıracaktı.belki ben başka zaman yargılandı.yani aslında benin flashbackidi.

enesyas demiş,

10 Nisan 2009 @ 15:00

arkadaşlar önemli bir noktayı unutuyorsunuz. 3 yıl da ada dışında zamanı geçti benjamin in 16+3=19 yıl ediyor. charles da bunu yuvarlak hesaptan 20 yıl olarak söylüyor.

enesyas demiş,

10 Nisan 2009 @ 15:03

bişe daha var rousseau tasfiyeden sonra gelmiş olmalı yoksa ölürdü. yani ethanı gördüğümüz zaman tasfiyeden sonradır söyliyim.

MOONROSE demiş,

10 Nisan 2009 @ 15:21

arkadaşlar bizim lost ekibi dharmacıların birliğine katıldığında sawyer juliet falan sene 1974 tü .aradan 3 sene gecince jack sayid kate ve diğerleri de katıldı.yani 74 le 77 arası ethan dünyaya geldi.ayrıca ben’in alexi salldığı bölüm dharmacıların köyünde geçio demekkii tasfiyeden sora charles gönderildi.ayrıca o flashbackler ben in kendi flashbackleri.yani biizmkilerin orda olmadan evvelki flashbackkleri.dikkatiniz çektimi bilmiorum ben john sun tapınağa yaklaştıklarından ben dediki benim iileştiim yer burası dedi.o geçmişi hatırladığındanmı yoksa gene benjaminin başına talihsiz bi olaymı geldide richard onu oraya götürdü.bide başka yerde şunu da okudum.fransızın daniellanın arkadaşlarını siyah duuman tapınağın altına yani delik olan yere götürdü.halbuki richard ben i tapınağın kapısından soktu .yani ben in daha önce karadumanın yerini bilmemesi doğal.ayrıca uçak adaya ilk düştüğü zamanlarda daniellaya rastladıklarında jin i tanımaması normal çünkü geçmişte yaşananlar daha olmamıştı.bide aklıma bişey takıldı .ben john sun diğer arkadaşlarının geçmişte olduklarını öğrendiler neden diye sormadılar1 ,2.side neden ana adada kimse yok her yağmalanmış en azından otherlers olmalı onlardan da iz yok.terkedilmiş gibi ada .hiç mi merak etmior bu 3 lü .ne olduda geçmişte ada bu kadar viran bi halde .tabiki bunun da cevabı önümüzdeki bölümlerde veril,r ama atlamış olabilirmiim diye düşündüm bilen varsa teori değil gerççekten bilen varsa aydınlatırsa sevinirim .tşkler

lale demiş,

10 Nisan 2009 @ 17:04

bence zaman kunusundaki tek problem widmore’un 20 yıl demesi. bunun dışındaki hiçbir şeyde mantık hatası olduğunu düşünmüyorum
widmore adadan sürüldüğünde alex 4 yaşlarında olduğuna göre bu olayın 92de olmuş olma ihtimali yüksek. widmore ben ile telefonda konuştuğunda ise 2007. o zaman 15 yıl olmuş oluyor. bence bu özellikle ada ile dış dünya arasındaki zaman farkını göstermek amaçlı yapılmış. böyle basit bir hata yapılabileceğini düşünmüyorum. zaten bölümün başından sonuna kadar bize bolca yıl hesaplaması yaptırdılar. sürekli şimdi kaç yılı diye onu hesapladım.
bir de görünüşe göre eathen 11 yaşinda ve bir others ve othersin medeniyet dışı bir yaşantısı olduğunu görebiliyoruz peki tüm bunlara rağmen eathen aynı zamanda nasıl cerrah olabiliyor ben bunu anlamadım. denizaltıya bu olaydan 4yıl sonra sahip olabildiklerine göre dış dünyada okudu cerrah oldu desek 15 yaşında okumaya başlayan biri 27 yaşında iken nasıl iyi bir cerrah olabiliyor?

1q demiş,

10 Nisan 2009 @ 17:08

widmore adaya geri dönmeyi ” neredeyse” 20 yıldır denediğini söylüyor 20 yılı aşkındır değil yani. bi zaman hatası yok.

enesyas demiş,

10 Nisan 2009 @ 17:37

evet danielle ve arkadaşlarını o delikten içeri sürükledi kara duman. ada konusunda ise bence otherslar şuan adanın öbür tarafındaki herhangi bir istasyonda yaşıyorlar gitmeyeceklerinden eminim. eğer öyle değilse jacob özel güçleri ile onları saklıyor olabilir. jacobun telekinezi yeteneğinin olduğunu biliyoruz ki telekinezi yapabilirse telepati yani akl oyunu yapma olasılığı da var.

hardnemesis demiş,

10 Nisan 2009 @ 18:07

elif demiş,

10 Nisan 2009 @ 09:03

Ama Alexin doğum yılı 1992 değilki… Bizimkiler, Daniel ile karşılaştıklarında onlara 1988den beri adada oldugunu söylemişti. Yani Alex 1988 ya da 89 doğumlu. Eathan da 1974 doğumlu ve 1988de 14 yaşında. E izlediğimiz Eathan da 14 yaş civarında görünüyor.

Arkdasım Tipe Şele bakıp Yası tahmin edemezsin Sonucta farklı beslenıyorlar 14 yasındaki Kız veya erkekler 20 Yasında gibi duruyor Orada Onlar onun gercek Yaşını sölemeden Bir sey tahmin edemezsin …. Su da var yası kucuktur ethanın ama daha gelişmiştir vücut yapısı Dikkat edersen buyuk halida oldukca uzun boylu ve gelmişmiş bir yapıda …

zeusonur demiş,

10 Nisan 2009 @ 18:20

Daniel ile ilk defa karşılaştığımızda kara dumandan bahsetmişti, bu canavar değil, sadece uzakta yükselen bir kara duman vardı geldiklerini haber veren, daniel alex’i almaya geldiklerinde de bu kara duman vardı dememişmiydi?

barakays demiş,

10 Nisan 2009 @ 18:49

enesyas demiş,

10 Nisan 2009 @ 15:00

arkadaşlar önemli bir noktayı unutuyorsunuz. 3 yıl da ada dışında zamanı geçti benjamin in 16+3=19 yıl ediyor. charles da bunu yuvarlak hesaptan 20 yıl olarak söylüyor.

sana katılıyorum ben yazayım diyecektim ki sen yazmışsın zaten. ada ile dünya zamanı arasındaki 3 yılı herkes unutmuş hayret :&

yasinn demiş,

10 Nisan 2009 @ 21:24

arkadaşlar Ethan tam olarak 1977 doğumlu. Paul öldüğünde yıl 1974 idi. 3 sene geçti o süre içinde horace ile amy evlendi ve amy hamile kaldı.Burada sene 1977 idi. Bu durumda Ethan 1977 doğumlu.

xalpalp demiş,

10 Nisan 2009 @ 22:39

bence bu izledıgımız degısen gecmişşş .. bızımkıler 77 ye donunce tarıh kırıldı bu yenı gecmış..

ismrliyimm demiş,

10 Nisan 2009 @ 23:37

barakays demiş,

10 Nisan 2009 @ 18:49

enesyas demiş,

bak, widmore 1992 yılında ayrıldı. benjamin adaya 2007de döndü. ve bu konuşma 2007de geçti.
şimdi widmore’un 1992 yılında ayrıldığını alex’in 4 yaşında olduğunu hesaba katarak söylüyoruz. hadi 5 yaşında olsun.
1988+4=1992
1988+5=1993

gelelim adaya dönüş zamanına;
2007-1992=15
2007-1993=14
aynı işlemi alex 1989 yılında doğmuş olarak varsayarsak da aynı sonuca uulaşıyoruz. neticede 15 ve 20 arasında fark var. her halükarda 20′ye ulaşamıyoruz.

Boci demiş,

11 Nisan 2009 @ 00:36

Ethanı’ın Charlie’yi tek başına nasıl ağaca astığının halen bilinmediğini unutmayalım, unutturmayalım…

ismail demiş,

11 Nisan 2009 @ 01:46

arkadaşlar daha önce tartışıldı belki ama kaçırmış olabilirim,richard alpertin nden hiç yaşlanamdığı hakkında fikri olan var mı?

En_Ki demiş,

11 Nisan 2009 @ 02:37

ethan 74 doğumlu.5. bölümde Rousso Jin’e 15 kasım 1988 de Tahiti’den yola çıktık diyor.Yani Alex muhtemelen 89 doğumlu.Ben Widmor’u,Dharma’yı tasfiye ettikten sonra sürgün ediyor.Ö sıralarda Alex 5-6 yaşlarında yani Widmor’un sürgünü 94-95 civarı olsa gerek.Ethanda bu sıralarda yaklaşık 20 yaşında olur.Gençliğini gördüğümüz Ethan ise 16 yaşında falan olur.Çünkü Alex çalınırken 1 yaşında olsa 1990 yılındayız demektir Ethan da 74 doğumlu olduğu için 16 yaşında olur.

En_Ki demiş,

11 Nisan 2009 @ 02:42

burda sorun yok.Tek sorun Widmor’un 20 yıldır dönmeye çalışıyorum demesi.Çünkü 95′te sürgün edilse bile yaklaşık13-14 yılını dışarda geçirmiş demektir.Acaba bunu yuvarlak bir hesap olarak mı söyledi,yoksa bu ada ile dışarıdaki zamanın akış hızından mı kaynaklanıyor?

emoş demiş,

11 Nisan 2009 @ 12:16

Birde Alex in erkek arkadaşı Karl vardı,o neyin nesiydi acaba?

enesyas demiş,

11 Nisan 2009 @ 13:36

bakın bizim sokakta 3 yaşında bi çocuk var o 6 yaşında dediğiniz alexin iki katı. alex 3 yaşında desek, tasfiye de 1987 nin en son günlerinde yapıldı desek, (16 yılı yuvarlak hesap olarak söylemişlerdir.) 1987+3=1990 :=) 2007-1990=17 ben de widmore un yerinde olsaydım 17 diyceğimi yuvarlak hesaptan 20 derdim. zaman değişimiyle alaksı olduğunu sanmıyorum bunun. ama yinede ada 3 yıl geride olabilir. Bu arada karl sonradan adaya gelmiştir diye düşünüyorum.

Mrt1990 demiş,

11 Nisan 2009 @ 13:36

1992 değil 1987 Tarihi Hatta rousseu uçak düştüğü zaman 2004de geldi dedi kızımı 17 yıl öce benden aldılar 2004-17=1987

enesyas demiş,

11 Nisan 2009 @ 14:12

1992 demelrinin nedeni ben alexi salladığında alexin 5 yaşında olduğunu düşünmeleri. ben 3 yaşında olduğunu düşünüyorum ve 1987 dedim bende :)

pınarjamin demiş,

11 Nisan 2009 @ 15:17

yorumların hepsini okumadığımı belirterek hatırlatmak istediğim brşey var..

rousso alexi doğurduktan 3gün sonra almaya geldiklerini sölemişlerdi alex 88de doğdu ozaman ben 88de çocuğu aldı..eathen 77doğumlu demekki eathen yukarıdaki fotoda 11 yaşında…olabilir:S
11 yaşındaki bir çocuktan biraz büyük duruyor gibi geldi ama ben bir sınıf öğretmeni olarak her çocukta bireysel gelişim farklıdır diyoru:DDDhele de bu lost adasıysa:P

pınarjamin demiş,

11 Nisan 2009 @ 15:26

arkadaşlar ya bzim flashbacklerde islediğimiz başka bir geçmişti şimdi geçmişteki kişiler değiştiği için olaylarda değişiklik gösterdiği için gelecek de buna göre şekilleniyor(o fotoğrafı düşünün)…
hep sölediğim bişi yine sölüyorum geçmişteki olanlar olan oldu mantığı ile aynı kalacak sadece oluş şekilleri değişecek önceden tasfiye gaz ile olduysa şimdi savaş ile olur bu kadar basit

pınarjamin demiş,

11 Nisan 2009 @ 15:35

bakın arkadaşlar gelişimde bireysel farklılıklar vardır.yani bazı çocuklar çabuk gelişirken bazılarının gelişim seviyesi yavaştır.bu sebeple yukardaki arkadaşımızın sokağındaki 3 yaşında olan çocuk filmde 6 yaşında dediğimiz alexin 3 katı olabilir…burda benim 5.sınıfa giden öğrencilerim alex kadar var ya da yok..:D

Ali demiş,

11 Nisan 2009 @ 17:34

1. sizonu hatırlayın.
Sayid, Danielle’e “diğerlerini gördün mü” dediği zaman, Danielle’in cevabı şu olmuştu: Hayır görmedim ama seslerini duyuyorum demişti. Bu bölümde Danielle’nin Ben’i gördüğüne şahit olduk. Ayrıca 2. sezonda Ben, Danielle’nin tuzağına düştüğünde Danielle Ben’i neden tanımadı?

oguz demiş,

11 Nisan 2009 @ 18:37

bir şey hatırlatmak isterim ilk sezonda kate in gördüğü ata widmore bindi

enesyas demiş,

11 Nisan 2009 @ 21:28

pınarjamin dediğin çok doğru ama bu yazarların hata yapacağını pek sanmıyorum alex o fotoda 2 yaşında bile olabilir. eğer gerçekten 3 yaşındaysa ben onu aldığında 1 yaşında olması lazımdı ama adaya geldikten 3 gün sonra doğurduğu için tasfiyeden önce gelmiş oluyo o zaman ki öyle bişe olması imkansız. hadi biraz ilkokul hesaplaması yapalım :)

ethan;

1988-1977=11 (baya şaşırtıcı cidden)

widmore;

1988+2=1990
aradaki ay farklarını da sayarsak 1 yıl daha olur herhalde
2007-1990=17
17+1=18
18 neredeyse 20 :)

biraz kolay işlemler oldu şöle denklemli xli yli şeyler çıksada çerez yerine yesek :)

ruso fısıltılardan bahsediyor olmasın :)

@oguz işte bu yorumu görünce baya şaşırdım. çok iyi dikkat etmişsin olabilir diye düşünüyorum.

sancar demiş,

11 Nisan 2009 @ 21:45

birde Ethan cerrahtı,sanırım ben Ethan’ı gurbete okumayada yollamış.

doruk28 demiş,

11 Nisan 2009 @ 23:23

bence yaş meselesine bu kadar takılmaya gerek yok sonuçta bu oyuncu seçimiyle alakalı yaş meselesinden hiç bir sonuç çıkmaz bi de şu at meselesi var adada kate at görmüştü atında nerden geldiği belli oldu eskiden adada at varmış .

ismrliyimm demiş,

12 Nisan 2009 @ 01:43

pınarjamin demiş,

11 Nisan 2009 @ 15:26

SPOİLER olacak ama güzel tahminde bulunmuşsun;) aynen öyle 14. bölüm set görüntülerini gördüm bi yerde:D

cumali demiş,

12 Nisan 2009 @ 08:14

ayrıca ben’in danielle’ye fısıltılar duyduğunda kaç demeside önemli demekki tehlike geliyor kaçdemek herhalde

svl_dr demiş,

12 Nisan 2009 @ 09:50

arkadaşlar hatrlarsanız 2.sezon da mıchela otherslar bir liste vermişti,listede kate,sawyer,jack ve hurley’nin isimleri vardı.. demekki onların geçmişte darma elemanı olduklarını yada olacaklarını biliyorlardı.yani jin in bulduğu fotoğrafın anlamı bu olsa gerek

others demiş,

12 Nisan 2009 @ 12:31

gayet ethan normal .kaldıki zaten bu ejnebiler kucuk yasta normal görunmelerine karşılık 20 li yaslara geldiklerinde yaş olarak biraz büyük gösteriyolar yani

enesyas demiş,

12 Nisan 2009 @ 18:50

ben kaç demedi sadece diğer tarafa doğru yönel dedi. çükü fısıltıları duyduğu zaman bu otherslara yaklaştığı anlamına geliyor. herhalde kullandığın altyazı biraz hatalı.

ggdestek demiş,

13 Nisan 2009 @ 03:14

Benden size sağlam bir teori..

Şuan dikkat ederseniz kimse kimseyi geçmişte karşılaşmış olmasına rağmen tanımıyo. 1970li yıllarda çekilen fotoğraflarda ise 2004 yılında adaya düşen insanların fotoğrafları yer alıyor fakat bu kazazedeler bu adaya daha önce gelmediklerine eminler..

Teorim şu:

Tüm bu olanların hepsi birer varsayım. Yapımcılar tarafından Bize anlatılmak istenen şu.. Geçmişte ne yaşanmışsa yaşansın, gelecekte olaması gereken herşey aynı kalır ve değişmez, sadece isimler değişir. (örnek: Atatürk TC kuran kişi olmasaydı ve o doğarken ölmüş olsaydı, Mehmet TC’ni kuracaktı, belkide cumhruiyet değilde daha ufak bir devlet olacaktık ama sonuçta Türkiye diye bir yer olacaktı) Yapımcılar şöyle bir hayal kurdu: Eğer bizim kurduğumuz gibi bir güç olsa ve geçmişe gidip birşeyleri değiştirmek elinizde olsaydı inanın bu gelecekteki olayları değiştirecek bir kelebek etkisi yaratmazdı. Sadece roller değişirdi fakat insan yine doğar ve ölürdü..

Hatırlayın; Jin’in elinde çiçeklerle bir kadının doğumuna gidişini ve yan oda da karısı sun’ın da doğum yaptığını fakat onu tanımadığını.. (geçmiş değişti jin ile sun hiç tanışmadı ama sun’ın çocuğu yine doğdu, sun yine evliydi ve jin de evliydi, birbirleriyle olmasalarda..)

Hatırlayın; Charlie bir sokak çalgıcısıydı.. Ünlü bir rock yıldızı değildi.. Geçmişte şansı yaver gitmeseydi sokak çalgıcısıda olabilirdi, yaver gitseydi rockstarda olabilirdii. Ama işin özü değişmedi.. o yine bir müzisyen..

Yapımcılar şuan bizi detaylarla yoruyor.. Hiç birinizin aklı alıyor mu bu kadar soru işaretini ve detayını 6.cı sezonda komple açıklayabileceklerini? Bana inanın son 2 bölüme kadar hiçbir soruyu cevaplamayacaklar.. Öyle bir şey yapacaklarki, tüm bunların bir varsayım olduğunu, eğer böyle bir olay olsa ve geçmişe dönseniz değiştireceğiniz olaylar sadece gelecekteki rolünüzü etkiler fakat sonucu değiştirmez diye genel bir açıklama yapıp diziyi bitirecekler..

Yok uzaylıymış yok kayıp mu adasıymış yok karaduman locke’a girmiş :) bunlar tamamen fantastik kurgular.. Tamamıyla bir varsayım.. Anlatılmak istenen tek basit ana konu var..

Ve şunu unutmayın.. Yapımcılar şunu söyledi.. Öyle birşey yaptıkki herşey mantıklı bir sonuca bağlanacak

zzeben demiş,

14 Nisan 2009 @ 09:59

bakın şimdi ben alexi çalıp döndüğünde wildmore neden annesini öldürmedin diye sorduğunda fransız için deli diyor halbuki daniell deli falan değil o sahnede gördüğümüz kadarıyla çocuğunu korumaya çalışıyor bu da insanın aklına ben’in gelecekteki deli daniella’yı tanıyor olabileceği izlenimini veriyor.ayrıca wildmore ile konuşmaları köylerinde geçiyor 88 yılında dharma villede değiller.
-ilk sezonda telsiz mesajını bulduklarında 16 yıldır olan bir döngüydü ve mesajta alex ile ilgili sözler geçiyordu büyük ihtimal mesaj alexin kaçırılmasından sonra bırakıldı
her halikarda alex 88 doğumludur.
sawyerlar 74 te adaya geldiler 3 sene sonra saidlerin gelmesine yakın ethan doğdu ethan da 77 doğumludur.
ethan kaçırılma olayında 11 yaşındadır.
wildmore denizaltı ile giderken dharma villeden gönderiliyor.93-94 senesi olabilir
benim anlamadığım wildmore adadan ceza verildi falan deniyor dünyadan bu işle ilgilenen kim madem ben richard vs..denizaltıyı kim göndertiyor herkes adada bu kararları kim uygulatıyor, acaba otherslar dharma girişimimi kandirıyorlar yoksa hepsi bu projenin sonuçlanması ,adanın güçlerini öğrenmek için dharma yı yokedip,ele geçirdikten sonra istasyonları,laboratuarları,teknolojiyi kullanıp başka güçleremi hizmet ediyorlar.

-bir not daha yeni aklıma geldi sawyerin amy’i bulduğu ana bakalım amy’nin kafasında çuval paul öldürülmüş o da infaz edilmek üzereydi.kurtarıldı.
Sayid yakalandığında hemen öldürülmesi için horace baskı yapmıştı
bence amy otherslardan biriydi ve orda büyümüştü ama bi sebeple (aslında 2 sebep olabilir aşk veya görev) kaçmıştı.
ethan intikam için kaçırılmış veya amy ile birlikte tasfiye zamanı geri dönmüş olabilir.
-bide görünen tasfiye 88-94 arasını işaret ediyor ama 77 yılındalar ve savaş yaklaşıyor.

Kara Duman demiş,

14 Nisan 2009 @ 17:27

Bence zor deil Cünkü Alex daha bebek bügüdünde Widmore
Alexe birşeyler yapmıs ve adadan atılmıs

fox demiş,

14 Nisan 2009 @ 17:38

ben geçmişin değişik olduğunu söyleyen arkadaşlara katılıyorum. bu bölümde izlediğimiz gerçekten yaşanan yani kahramanlarımızın geçmişe gidip değiştirmediği geçmiş. ee böyle olunca da sawyer olaya müdehale etmediği için ethanın annesi otherslar tarafından kaçırılıyor ve doğan çocuğuna ethan ismini veriyor. yani alexin kaçırıldğı zamanda 1988 de daha tasfiye olmamıştı ve ethan othersların yanındaydı. başka bir olasılık ethan bir şekilde küçükken otherslar tarafından kaçırıldı.

TheBull demiş,

14 Nisan 2009 @ 17:57

zamanı koyarsan diziye böyle olur.. ey senaristler!

aşıcaksınız kendinizi.. bu zaman konusu boru değil :)

muhiddinarabi demiş,

15 Nisan 2009 @ 22:26

kaderi tartışıyorsanız, her ne kadar sonucu değiştiremezsek de geçmişe gidip ufak tefek oynamalar yapabilirmiyiz gibi tartışmalar sürerken size tavsiyem islam düşüncesindeki cüzi irade külli irade tartışmasına da bir bakın derim…malum odur ki Lost sayesinde genel kültürümüz cok ama cok arttı..kader konusunda biraz katkım olsun;

Kader meselesi Kur’ân-ı Kerim’de şu âyetlere dayanmaktadır:

“Göklerin ve yerin mülkü kendisinin olan, evlât edinmemiş olan, hükümranlıkta ortağı bulunmayan, her şeyi bir ölçüye göre yaratıp kaderini tayin eden…” (Furkan Sûresi: 2) “Ne yeryüzünde vaki olan, ne de sizin başınıza gelen hiçbir musibet yoktur ki, Biz onu yaratmadan önce bir kitapta yazmış olmayalım. Bu, Allah için pek kolaydır.” (Hadîd Sûresi: 22) “Allah dilemedikçe, siz hiçbir şey dileyemezsiniz!” (İnsân Sûresi: 30) “O’nun katında her şey bir takdir (kader) iledir.” (Ra’d Sûresi: 8) “De ki; Allah’ın bizim için yazdığından başkası bize erişmez!” (Tevbe Sûresi: 51)

Kader, Cenab-ı Hakkın kâinatta olmuş ve olacak her şeyi bilip, Levh-i Mahfuz’unda (her şeyin yazılı, kayıtlı olduğu kader levhası) takdiri ve yazmasıdır. Takdir-i İlâhîdir…

Kader, varlıkların ve hadiselerin bütün halleri ve vasıflarıyla, sebepleri ve şartlarıyla, hâiz olacakları kuvvet ve kabiliyetleriyle, varlık âlemine gelecekleri zaman ve mekânlarıyla Allah (cc) tarafından ezelde tayin buyurulması ve bir tertip ile kaydedilmesi demektir.

Kaza ise ezelde takdir olunan her şeyin Allah’ın halk ve icadıyla vücut sahasına çıkması demektir.

Kader kazadan önce ve daha kapsamlıdır.. Her kaza olunan şey kaderde vardır, fakat kaderde olan her şey kaza olmuş denilemez. Yaratılmayan şeyler kaderdedir, yani Allah’ın ilmindedir, onlar için ancak kaza edilmemiş diyebiliriz. Mesela;

Bir kişi Allah’ın (cc) yasakladığı fiilleri işlerse isyankâr olmuş olur. Aynı insan, Allah’ın (cc) emirlerini yerine getirirse iyi bir insan ve makbul bir kul olur. İşte birbirine zıt olan bu iki netice de kaderdir. Allah, asi ve salih olmanın yollarını ezelde böylece tayin ve takdir buyurmuştur. İnsanlar bu iki yoldan hangisine giderse, onun neticesine varır. Burada kader zorlayıcı değildir. Seçen biziz ve sonucuna katlanmak da bize ait olmalı. Bizler ister, meyleder ve seçeriz, Allah da seçtiğimiz filleri kudreti ile yaratır. İşte bu neticenin yaratılması kazadır ve aynı zamanda İlâhî takdirin gereği olduğu için de kaderdir.

Ayrıca “Atâ, kaza ve kader” Allah’ın (cc) üç kanunudur. Bir şey hakkında verilen karar kader, o kararın infazı (yerine gelmesi) kaza, kararın iptaliyle hükmü kazadan affetmek atâ demektir. Atâ; bağışlama ve lütûftur. “Atâ, kaza kanununu, kaza da kaderi bozar… Evet, yumuşak bir otun damarları, katı taşı deldiği gibi, atâ da kaza kanununun katiyetini deler. Kaza da ok gibi kader kararlarını deler. Demek atânın kazaya nispeti, kazanın kadere nispeti gibidir. Atâ, kaza kanununun şümûlünden ihraçtır; kaza da kader kanununun külliyetinden ihracıdır…

Tin Sûresi’nde de atâ, kaza ve kadere örnek vardır.

“And olsun ki, Biz, insanı en güzel bir şekilde yarattık. Sonra da onu en aşağı seviyeye indirdik—ancak iman eden ve güzel işler yapanlar müstesna.” (Tîn Sûresi: 4-6) Bu âyette insanın en güzel sûrette yaratılması kader, sonra da onun kendi iradesi ile en aşağıya inmesi kaza ve iman edip güzel işler yapanların bundan müstesnâ kalması ise atâ kanununun şümulüne dahil olmalıdır.

Cüzi irade, insana Allah’ın verdiği az bir arzu serbestliği, dilediği gibi hareket edebilme özelliğidir. Yani kulların hür ve serbest olarak hareket etme arzusudur

Kaidedendir ki, bir şey vücudu vacib (gerekli) olmadıkça vücuda gelmez. Cüz-i irade (kulların iradesi, dilemesi) ile küllî irade (Allah’ın iradesi, dilemesi) bir şeyde birleştikleri zaman, o şeyin vücudu vacib (gerekli) olur ve derhal vücuda gelir. Yani Allah’ın küllî iradesi kulun itibarî bir emir olan cüz-i iradesine tâbîdir.

Allah, cüz-i iradeyi küllî iradesinin taallukuna âdî bir şart kılmıştır. Yani cüz-i irade herhangi bir şeyi tercih ettiğinde, küllî irade taalluk eder ve o fiil derhal vücuda gelir. Demek ki biz irademizle isteriz, dileriz ve seçeriz; Allah da küllî iradesi ve kudretiyle bizim o fiillerimizi yaratır.

Meselâ; Allah (c.c.) mânen “Ey kulum, ihtiyarınla hangi yolu istersen, seni o yolda götürürüm. Öyle ise mesuliyet sana aittir” demektedir. Bediüzzaman bunu şöyle örnekler: “Teşbihte hatâ olmasın, sen bir iktidarsız çocuğu omuzuna alsan, onu muhayyer bırakıp, ‘Nereyi istersen seni oraya götüreceğim’ desen; o çocuk yüksek bir dağı istedi, götürdün. Çocuk üşüdü yahut düştü. Elbette, ‘Sen istedin’ diyerek itâb edip, üstünde bir tokat vuracaksın. İşte, Cenâb-ı Hak, Ahkemü’l-Hâkimîn, nihayet zaafta olan abdin irâdesini bir şart-ı âdi yapıp, irâde-i külliyesi ona nazar eder.”

biz cüz-i irademizle hayır ve şer tercihini yaptıktan sonra Allah’ın küllî iradesi tecellî eder ve o fiil meydana gelir. Ancak biz şer ve günah olanı tercih edersek, mesul olur ve cezaya müstehak oluruz. Çünkü Allah bizi zorlamamıştır, daima hayrı tercih etmemizi istemiş, şerri seçmememizi emretmiştir. O zaman şerri isteyen bizim nefsimizdir ve sorumluluk da bize aittir. Allah bizim istediğimizi yaratmıştır. Çünkü bizler imtihan olmaktayız. ‘Hangimiz daha güzel işler yapacağız?’ diye yaratılmışız. O zaman şöyle diyebiliriz: Bir mü’min, her şeyi, hatta fiilini, nefsini Allah’a vere vere sonunda teklif (imtihan) ve mesuliyetten kurtulmaması için karşısına “cüz-i ihtiyar” (seçme, dileme, meyletme iradesi) çıkmakta, ona “Mesul ve mükellefsin” demekte; yine kendisinden çıkan iyilikler ile gururlanmaması için de “kader” karşısına çıkıp “Haddini bil, yapan sen değilsin” demektedir. mesela, Bir asansöre binen kişi, beşinci katın düğmesine basmak yerine, zemin kat düğmesine basarsa elbette ki kimseye kızmaya ve ‘Kaderim böyleymiş!’ demeye hakkı yoktur. Çünkü zemin kata kendi seçimi ile gitmiştir. Onu oraya gitmeye kimse zorlamamıştır. Şuna da dikkat etmek gerek: Asansörün hazırlanmasında ve çalışmasında, o insanın hiçbir dahli yoktur

Bu sebeple ‘ihtiyarî kader’ dediğimiz kaderimizi, biz kendi irademizle yazdırmışızdır. Bizim tüm fiillerimizi ve seçimimizi, Allah ezelî ilmi ile bildiği için kadere yazmıştır. Fakat Allah’ın yazmış olması, bizim irademizi ortadan kaldırmaz. Bu hususu da şöyle anlayabiliriz: Malûmunuz, bilim adamları, Ay ve Güneş tutulmasını aylar ve yıllar öncesinden bilmekte, bunu bir yere kaydetmekte ve yazmaktadır. Şimdi can alıcı soru gelmektedir: “Acaba Ay ve Güneş, bilim adamları yazdığı için mi tutulmuştur? Yoksa Ay ve Güneşin tutulacağını, ilim ve hesaplarıyla önceden bilmişler de, öyle mi yazmışlardır?” Elbette ki bilim adamları yazdığı için tutulmamıştır. Onlar sadece cüz’î ilimleriyle ileride olacak tutulmaları bilmişler ve bir ilim olarak bir yere yazmışlardır.

Aynen öyle de Allah, ilm-i ezelîsiyle, bizim meyillerimizi ve yapacağımız tercihleri bildiği için kadere yazmıştır. “Kaderimizi biz yazdırıyoruz” cümlesinin izahı bu olmalıdır. Demek ki kader, ilim nevinden olduğu için zorlayıcı değildir. Seçen biziz, küllî ve sınırsız ilmiyle bunu bilen, yazan ve de yaratan Allah’tır.

jale demiş,

15 Nisan 2009 @ 22:28

muhiddinarabi;

mükemmel bilgiler bunlar nerden buldun?…

dilaraa demiş,

16 Nisan 2009 @ 14:11

LÜTFEN OKUYUN mantık hatasını anlayamadım şimdi bizimkiler adaya düştüğünde sene 2004 dü ve alex 16 yaşındaydı yani on altı yıl öncesi 1988 olur ethan 1974 gibi doğduguna göre burada yani 88 de 14 yasında oluyor buradaki çocukta ancak o yaşlarda görünüyor burada hata nedir söylermisiniz yalnışım varsa düzeltin ………?

oğuz demiş,

17 Nisan 2009 @ 18:25

Bakıyorum da kimse bahsetmemiş. 12. bölüm zaman 30:30′da Locke, Ben ve Sun tapınağa (The Temple) giderken Ben diyor ki “Nereye gittiğimizi biliyorum. BENİ İYİLEŞTİRDİKLERİ YERE”

İyileştirdikleri? Sanırım Sayid’in onu vurmasını ve sonrasında Kate ve Sawyer’ın onu diğerlerine vermesini kastediyor.

Sizce?

Böyle bir haber başlığı açılsa iyi olurdu.

Clairee demiş,

4 Aralık 2009 @ 14:23

ilginç !

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın