5×10 He’s Our You

Lost, Sayid Jarrah, He's Our You

Bölüm Adı:
He’s Our You (Sayid merkezli)

Yayın Tarihi:
25 Mart 2009

Konu:
Kazazedelerden biri umulanın aksine meseleleri kendince halletmeye kalkınca adadaki herkesin hayatı tehlikeye girer ve bazı şeyler açığa çıkmaya başlar.


Yazan:
Edward Kitsis & Adam Horowitz

Yöneten:
Greg Yaitanes

Oyuncular:
Naveen Andrews Sayid rolünde
Henry Ian Cusick Desmond rolünde
Jeremy Davies Daniel Faraday rolünde
Michael Emerson Ben rolünde
Matthew Fox Jack rolünde
Jorge Garcia Hurley rolünde
Josh Holloway Sawyer rolünde
Yunjin Kim Sun rolünde
Ken Leung Miles rolünde
Evangeline Lilly Kate rolünde
Elizabeth Mitchell Juliet rolünde
Terry O’Quinn Locke rolünde

Konuk Oyuncular:
Doug Hutchison Horace Goodspeed rolünde
Zuleikha Robinson Ilana rolünde
Reiko Aylesworth Amy rolünde
Sterling Beaumon genç Ben rolünde
Patrick Fischler Phil rolünde
Eric Lange Radzinsky rolünde
Jon Gries Roger Linus rolünde
William Sanderson Oldham rolünde
Sayed Bedreya Iraklı baba rolünde
Xavier Raabe-Manupule 12 yaşındaki Iraklı çocuk rolünde
Dmitri Boudrine Ivan rolünde
Michael Hardy Floyd rolünde
Joe Toro miço rolünde
Achilles Gacis arabadaki adam rolünde
Anthony Keyvan genç Sayid rolünde

Kaynak: abc
Paylaşan: Ginsberg

mstfzdn5 demiş,

24 Mart 2009 @ 11:28

arkadaşlar bu basın bildirilerini nerden bulabiliriz,ingilizcesini yani leriki bölümlerinkine de bakmak istiorum da

MrsWh1mper demiş,

24 Mart 2009 @ 11:32

oh des var sonunda :)

lostisland demiş,

24 Mart 2009 @ 11:39

teşekkürler..
sneak peek beklerken, 11 geldi hayret!
neden şimdi verildi acaba, iki bölüm birden olamaz, fragmanda belirtilmemiş..

bu arada he’s our you: (bir erkek için denmiş, sayid merkezli olduğuna göre o herhalde) O bizim “sen”imiz,
ya da “siz”imiz ?!?!

bölüm başlığı ne demek istiyor acaba?
başka nasıl çevrilebilir?

mermaid_08 demiş,

24 Mart 2009 @ 11:45

ben’in babası da mı var ne?

trancetor demiş,

24 Mart 2009 @ 12:02

ohh Faraday ile Desmond ı da göreceğiz sonunda. bu arada konuk karakterler de Roger Linus diyer biri var. Benjamin Linus un akrabası mı kim acaba. babasının adı neydi onun hatırlayamıom valla

blacksmoke demiş,

24 Mart 2009 @ 12:05

Bütünlük koptu dizide, yeni bir aksiyon getirmeye çalışıyorlar. Bernard, Rose ve diğerleri nerede? Benjamin ağzı yüzü yamulmuş bir yerde yatıyorken, Locke ne oldu da ortadan kaybolup gitmesine izin verdi?

renovatio demiş,

24 Mart 2009 @ 12:52

Achilles Gacis arabadaki adam rolünde

süperr arabadaki adamda varr harika bi bölüm olcakk

eloise demiş,

24 Mart 2009 @ 13:41

acaba dr. marvinin dediği adada beklenmeyen seyler oldu bu yuzden bazı şeyler değişti diye belirttiği bu durum olabilir mi o6 lısının yaptıgı ………

zel4ever demiş,

24 Mart 2009 @ 14:39

abovv :D bu bölümü heycanla bekliyoum

ravenian demiş,

24 Mart 2009 @ 15:11

sayid kendi kendine birşeyler yapmaya kalkacaksa yandık. herşeyi alıştıra alıştıra yapmak var ama 8.bölümü hala unutamıyorum o kadar karışık duygusal bir bölümdü kii…

lostfan demiş,

24 Mart 2009 @ 15:24

arkadaslr roger linus benin babası bnu 4. sezonda görmüştük
bu arada sneak peak lere nrden ulasabilirm yaa

yasemin demiş,

24 Mart 2009 @ 15:54

trancetor;
roger linus benjamin’in babası. minibüste zehirlemişti hani

tırstım demiş,

24 Mart 2009 @ 16:11

bu önemli birine başka bir erkekten bahsedilirken söylenmiş büyük ihtimalle “he is our you” yeni bir lider den bahsediliyor gibi …benim gözümde ben ‘e sayid hakkında söylenmiş gibi..sanki sayid kampı yakıp yıkıyor da benjaminin ufaklığına birisi bu olayı öyle açıklıyor gibi…bilemedim..tahmin yürüttüm sadece.

xaxaxa demiş,

24 Mart 2009 @ 16:25

arkadaşlar as oyuncular oynasada oynamasada mutlaka isimleri geçer. örnek geçen bölümde faraday,locke,desmond yoktu

You me demiş,

24 Mart 2009 @ 16:52

bence daha önceden ben in yaptıgı görevi sayid üstlenicek yani dharmayı yok etme görevi

sawyer ve ben demiş,

24 Mart 2009 @ 16:54

ee jini gören varmı yok oyuncu listesinde unutulmuş herhal adam kabak gibi duruyor işte promoda ama kargaşada jine kesin bişiler olcak

minyy demiş,

24 Mart 2009 @ 17:02

dizinin sonu için sadece bir tahmin..

bizimkiler geçmişi değiştirip, dharmadakilerin Benjamin tarafından zehirlenmesini engelliycekler.. Alpert ve ekibini etkisiz hale getircekler..oceanic uçağı ilgili yıl geldiğinde gene düşecek.. adadaki dharma ekibi onlara yardım edicek..birçoğu belki de hiçbiri ölmiycek..

**ipek** demiş,

24 Mart 2009 @ 17:09

yaa ölümler gitikçe kafa karıştırıyo ve bide adada görülen heykel gibi bişi vardı tahtadan onu bn araştırdım o heykel çok eski mısır uygarlıklarında bi fravunun heykeli bnde bnzer resmi var ve buda gösteriyoki çok eskiden taa o fravunların zmanında fravunlar hem kötü hemde iyi güçlerini bir adadan alırmış bnce bu adayı o ada olarak gösterebilirler büyük ihtimal öyle:) araştırdınızmı sizde görürsünüz:D

ginsberg demiş,

24 Mart 2009 @ 17:22

“He is our you”, çevirmek için oldukça muğlak bir başlık. Bölümdeki belirli bir sahnede, belirli bir karaktere söylendiği belli. İzlemeden kim olduğunu bilemeyeceğimiz için olduğu gibi bıraktım, çevirisini yapmadım. “O, bizim ’sen’imiz” ya da “O bizim için ’sen’” gibi bir anlamı var. Sayid’in kastedildiğini düşünüyorum ya da Benjamin’in. Malum her ikisininde genç ve yetişkin halleri mevcut bu bölümde. Kastedilen bir lider mi? İşte onu hep bereber izleyip gçöreceğiz.

mete demiş,

24 Mart 2009 @ 17:24

renovatio demiş,
24 Mart 2009 @ 12:52

Achilles Gacis arabadaki adam rolünde

süperr arabadaki adamda varr harika bi bölüm olcakk

kardeşim içimden geçenleri söledin valla çok sağol güldürdün beni

defnedenizm demiş,

24 Mart 2009 @ 17:42

oyuncu listeleri arasında sanki sayid in babası da var. Sayid de önceden ada ile ilgili birinin çocuğu oılabilir mi? Daha önce Sayid in ailesi hakkında net bir ifade kullanılmamıştı.

Halliwax demiş,

24 Mart 2009 @ 18:49

Roger’ı 4. sezonda değil, 3.sezonda görmüştük.

Ayrıca ana oyuncu kadrosuna bakarak birinin o bölümde olacağını söyleyemeyiz çünkü bunlar tam kadro eleman oldukları için hem gözüktükleri hem de gözükmedikleri bölümlerde listeleniyorlar. Örneğin Daniel, Desmond ve Locke geçen bölümde yoklardı ama basın bildirisinde adları geçiyordu…

Bunun yanısıra konuk oyuncu listesinde adı geçenler o bölümde kesin gözüküyorlar.

aGeneL demiş,

24 Mart 2009 @ 20:44

owww :) Bizim müslüm sayid yine basroL

captain_of_Black_Rock demiş,

24 Mart 2009 @ 22:50

ya arkadaslar. bişey dikkatimi çekti. sun,frank,lock tayfasının düştüğü zaman 2007 deniyor ama ucak düşerken radyo sinyalinde bizim meshur sayılar(4,8,15,16,23,42) söyleniyo.oysa ki o sayıların oldugu kayıt 16 yıl önce rousseau tarafından değiştirildi ve kendi imdat cagrısı kondu.bu mesaj oceanic ucagının düştüğü 2004 yılına kadar sürdü.4. sezonun son bölümünde jack herkesi radyo kulesine tasırken, rousseau o mesajı cıkarmıstı.ancak söyle bir durumda söz konusu.hatırlarsanız sawyer ve kate diğer adada(hidra’da) esir tutulurken tas kırıyorlardı. sawyer bunları neden yaptıklarını sordugunda,-gülerek- pist yapıyoruz demişlerdi.diyelim ki yıl 2007 ve pistin yapımıyla ajira 316 nın düşüşü birbirine uyuyor.ancak o radyo sinyali nasıl sayıları söylüyor?bu senaristlerin yaptığı mantık hatası mı yoksa baska bişey mi?buna cevap bulabilen biri varsa eger, bu diğerleri denilen grubun bu uçağın oraya düşeceğini nasıl bildiklerini de açıklasın.

ben linus demiş,

24 Mart 2009 @ 23:03

arkadaşlar yeni bir video var videoda sayidi bir dharma çalışanının yanına götürüyorlar sayid kim bu adam diyo sawyer he is our you diyo. bölümün adı bir dharma çalışanına hitap ediyo

lostisland demiş,

24 Mart 2009 @ 23:08

sawyer, adada yeni bir düzen kurarak herkesin güvenini kazanmış, lider durumuna gelmiş, Sayid ile anlaşmaya çalışıyor ama Sayid Dharma’ya katılmayı reddederek ona karşı çıkıyor.. Yardımcısı da küçük benjamin :)

60659 demiş,

24 Mart 2009 @ 23:17

basın bildirisinde yazan herkes oynamıyor maalesef.bilgilerinize.inanmıyorsanız geçmiş basın bildirilerine bakın.

lostisland demiş,

24 Mart 2009 @ 23:18

@ben linus

dediğini ben de gördüm, acaba Sayid’in iletişim uzmanı veya işkence uzmanı olmasını kastederek, eskiye atıf mı yaptı? Gerçi yanında horace da var, tanıdığını belli etmemesi lazım ama… o adam da biraz hırpalayacak gibi tavır aldı, ilaçlı şeker mi verdi ne?tahminim bu.

@captain_of_Black_Rock demiş,

soruna iki tahminim var arkadaşım ama üzerinde düşünmek lazım, iyi bir noktaya değinmişsin:
1) Rousso’nun radyo sinyalinin değiştirmesine gerek kalmıyor çünkü bizimkiler Dharma yılına gidince, gelecek değişiyor.. yani naomi gelmeyecek, radyo kulesine gidilmeyecek.. ama o sinyal var çünkü Rousso daha önceden yapmıştı onu..
2)bu sayılar sanki bir hata kodu, ne bileyim bir felaket olacağı zaman duyuyoruz ya :) işte uçak düşerken bu sayıları duyuyoruz, bu seferki bir erkek sesindendi ama, otomatik pilot olması muhtemel :) yani sistem hatası anlamında kullanılmış olabilir.

Aziz demiş,

24 Mart 2009 @ 23:19

Arkadaşlar He’s Our You diye Sayid’den bahsetmiyorlar.Daha çnce hiç görmediğimiz birisinden bahsediyorlar.Sıkı durun.

mensur demiş,

24 Mart 2009 @ 23:39

2 bolum birden verilecek diyorlardi..bilgisi olan varmi???

yasmin demiş,

25 Mart 2009 @ 00:34

arkadaslar benim aklima takilan bisey var bu sayidin ismi dizi basladigindan beri en basta yaziyor acaba asil kahramanimiz o mu diye dusunmeden edemiyor insan

renovatio demiş,

25 Mart 2009 @ 01:33

mete demiş,

24 Mart 2009 @ 17:24

renovatio demiş,
24 Mart 2009 @ 12:52

Achilles Gacis arabadaki adam rolünde

süperr arabadaki adamda varr harika bi bölüm olcakk

kardeşim içimden geçenleri söledin valla çok sağol güldürdün beni

eyvalha hocam :)
o deilde bu arabadaki adam olmasa lost izlenmez bi hal alacak jacob mu acaba bu herif :) şimdiden meraklandım arabada nasıl duruyor acaba az kaldı ama 2 gün daha…..

LostMania demiş,

25 Mart 2009 @ 01:57

iki bölüm birden mi anlamadım :S

hebeş demiş,

25 Mart 2009 @ 02:08

belki şu aşamada değil ama önemli olan faradaya ne olduğu çünkü hatırlarsak 5χ1 de orkide istasyonun kuruluşunda görev yapıyor asıl sorun o gün ok istasyonun cekimleri daha yeni yapılıyor yani orasida yapim aşamasında bizimkiler 74 e gittiklerinde ise ok istasyonun aktif olduğunu görüyoruz buda faraday in 74 ten daha gecmise gittiğini gösterir

thengel demiş,

25 Mart 2009 @ 08:10

o bizim senimiz derken işkence özelliğinden bahsediyor olabilir yani o şahısta sayid gibi onların işkencecisi…

TOGİBOY demiş,

25 Mart 2009 @ 09:18

ARKADAŞLAR ŞU BEN’İN DHARMA YI ZEHİRLEDİĞİ FALAN OLAN BÖLÜM HANGİ SEZONUN KAÇINCI BÖLÜMÜYDÜ BİLEN VARMI BEN TEKRAR O BÖLÜMÜ İZLEMEK İSTİYORUM

gercek teori baska demiş,

25 Mart 2009 @ 10:31

he’s our you demek bu bizdeki sen demek

yani bizim ekibin said’i de bu arkadaş demektir.

TOGİBOY demiş,

25 Mart 2009 @ 10:35

ARKADAŞLAR ,
BU ARADA ŞU ARABADAKİ ADAM DEDİĞİNİZ NEDİR BEN ANLAMADIM AÇIKLARSANIZ SEVİNİRİM…

lives demiş,

25 Mart 2009 @ 11:10

Ben Sayid’e sana yardım ederim diyor… Sayid Richardın tarafına geçecek anlaşılan… geçmişte daharmacıların yok edilmesinde Sayidin herhangi bir rolü yoktu.. ancak geçmişin şimdi tekrar yaşanmasında olaylar farklı biçimlerde değişebiliyor hani geçmiş değiştirilemez deniyor ya sonuç belki değişmiyor ama bir çok şey değişebiliyor… örnek bazı filmlerde bu yapıldı. Geleceğe Dönüş filmlerini izleyenler bilir.. birde geçen hafta Sandra Block Bir filmi vardı geçmiş ve gelecek arasında gidip geliyor.. kocası öldükten sonra gün gün kazanın olduğu geçmiş günlere gidiyor onu kurtarmak için ama kurtaramıyor fakat kazadan önceki akşam kocası ile birlikte oluyor ve sonra görüyoruz ki hamile kalmış geçmişe gitmeseydi ve kocası ile birlikte olmasaydı hamile kalmayacaktı… kocası gene öldü ama geçmiş değiştirildi.. umarım anlatabildim..
losttada dharmacılar zehirlenecek ancak dharmacıların içinde sawyer jack kate hurley ve jin var bunların mutlaka bir etkisi olacaktır şimdi geçmiş farklı yaşanıyor ve olaylar farklılaşacak..
Richardın adamlarının yanındada john sun ben ve sayid olacak onlar içinde aynı şey zaten sayid adaya niçin geldiğimi şimdi anladım diyor…

legolas demiş,

25 Mart 2009 @ 11:12

yasmin demiş,
25 Mart 2009 @ 00:34

arkadaslar benim aklima takilan bisey var bu sayidin ismi dizi basladigindan beri en basta yaziyor acaba asil kahramanimiz o mu diye dusunmeden edemiyor insan

Hayır başrolde olduğu için değil isimler alfabetik olarak yayınlanıyor. Sayidin gerçek ismi Naveen Andrews. Soyadlarına göre sıralanıyorlar.

zeyno laçin demiş,

25 Mart 2009 @ 11:22

bazı arkadaşların fikirlerinin çalıntı olduğu o kadar belliki…

nabukadnezar demiş,

25 Mart 2009 @ 12:54

arkadaşlar;

bir filmin, bir romanın içine zaman yolculuğu girdiği zaman yapılan genel bir hata vardır. bu geleceğe dönüş serisinde de vardı. eskiden okuduğum, fransızcadan çeviri bir roman vardı zaman yolculuğuyla ilgili. adamın biri 1980′li yıllarda zamanda yolculuk yapıp napolyon’u öldürmeye niyetleniyor. nitekim o yıllara gidiyor ve napolyonu öldürecek fırsatı yakalıyor. silahını doğrultup ateş ediyor, ancak napolyonun subaylarından birisi napolyonun önüne geçip kendini feda ediyor. bu kendini feda eden adam da, zamanda yolculuk yapıp napolyonu öldürmeye kalkan roman kahramanının büyük büyük dedesi değil miymiş??! bu büyük büyük dede ölünce doğal olarak torun da tarihten siliniyor yavaş yavaş… yok olup gidiyor. yani hiç doğmamış oluyor.

şimdi, buradaki mantık hatasını herkes anlamıştır sanırım. bu adam, yani roman kahramanı hiç doğmadıysa, zaman yolculuğu yapıp geçmişe giden kimdir? geçmişe gidip kendi dedesini öldüren kimdir? roman kahramanı hiç doğmadıysa zamanda yolculuk yapamaz ve bir adamı öldüremez. ama romanın yazarı finalde adamı öldürtüyor. arkadaşlar, bu mümkün olamaz… gelecek değiştirilemez. gelecekteki olaylara ancak sebep olunabilir. Benjamin dharmacıları zehirledi, belki de ona bu fikri sayid vermiştir. bizimkilerin adaya ilk düştüklerinde kullandıkları yolu belki de yine kendileri hazırladılar.

prince diye bir bilgisayar oyunu vardı, oynayanlar hatırlayacaklardır. bu oyunun ikinci versiyonunun adı “warriors within” idi. oyunda kahramanımız prince düşmanlarını öldürerek ilerliyor, ancak bu ilerleme esnasında birisi ona yardım ediyordu. bazen bir kapıyı açıyordu bazen başka birşey yapıyordu. sanki bazı kolaylıklar prince için önceden hazırlanmış gibiydi. oyunun ilerleyen safhalarında prince zaman yolculuğu yapıp geçmişe gitti. ve daha sonraki zamanlarda tekrar o yerlerden geçeceğini bildiğinden, kendisi için hazırlıklar yaptı. yani bütün bu kolaylıklara sebep olan bizzat princenin kendisiydi. ben diyorum ki, faraday’ın söylemek istediği budur. olan oldu zaten. gelecek değiştirilemeyecek, yaptıkları eylemler gelecekte olanların sadece nedenidir…

lavla demiş,

25 Mart 2009 @ 13:51

he is our you dan kasıt şu o adam sayit e işkence ederek konuşturacak sait de eskiden işkenceciydi ya. dikkat ederseniz alinde asit gibi bişey vardı ve küp şeker gibi bişeyin üstüne döküyordu said işi anlayınca saldırıya geçti bu kadar basit

lost_microp demiş,

25 Mart 2009 @ 14:02

jin niye yok????

Dilan demiş,

25 Mart 2009 @ 14:05

Beklediğim bir bölümdü inş heyecanlı geçer…

Dilan demiş,

25 Mart 2009 @ 14:09

12 yaşındaki Iraklı çocuk rolünde… Way sayid olabilir..küçüklüğünü hep merak etmişimdir..!

hasatan demiş,

25 Mart 2009 @ 14:10

he’s our you

SAVYER SAYİDE SÖYLÜYOR BU CÜMLEYİ.ANLAMIDA O BİZİM SENİMİZ.YANİ DHARMA GİRİŞİMDE İŞKENCE YAPAN KİŞİ.SAYİDDE ESKİ BİR İŞKENCE CİYDİ.BUNU DEMEK İSTİYOR SAVYER.SAYİDİ KONUSTURMAK İÇİN İŞKENCE YAPACAKLAR YANİ.

munir demiş,

25 Mart 2009 @ 15:47

bölümün tam adı “bizden ve sizden olan Sayid” demek.

OnatEmre demiş,

25 Mart 2009 @ 16:50

Daniel Faraday’a ne olduğu hakkında fikir sahibi var mı?

Ayrıca bir yorum yapmak istiyorum. “Everything Change” müthiş bir söz. Jack’in ağrına gitmiştir, yeni liderin Sawyer olması. Artık “Herşey Değişir” sözü Lost’a gerçekten yakışmıştır. Daha önce hep değişik şeyler görürdük ama değiştiğini görmezdik. İşte bu mükemmel bir senaryo ile dahi iki senaristin şahaseridir.

Sawyer ve Jack’in mevkii olarak yer değiştirmesi hakkında düşünceleriniz nelerdir?

ceday demiş,

25 Mart 2009 @ 16:51

nabukadnezar ( Matrix te geminin adıydı dimi ? :)
yarumun çok iyi kesinlikle katılıyorum verdiğin 2 örnek te çok güzel . 1. örnek çok açıklayıcı beynimizdeki bulanıklıkları görnür kılan , 2. bilgisayar oyunu örneğide harika aslında kendine yardım eden yine kendisiymiş. ( Harry Potter da da var bu , hani ruh emiciler göl kıyısında geliyor da birisi onu kurtarıyor Harry de babasının gelip kendini kurtardığını sanıyor ama sonra görüyoruzki Harry i kurtaran yine kendisiymiş.. )
Haklısın senorya ya zaman da yolculuk girince tutarlı olamıyorlar her taş yerine oturmuyor ama Lost un senaristleri bu işi çözer diye umuyorum, adamlar gerçekten çok iyi senaryo ya baksana dizi 2004 te başladı 2009 dayız ve 2004 te 2009 daki bölümlerin senoryalarına göre dizi hazırlamışlar yani sanki bu tamamlanmış bir kitap sonunda ne olacağı yazılmış ona göre izleyicileri bağlayıcı şekilde ilk bölümleri hazırlanıyor…

bülent demiş,

25 Mart 2009 @ 18:12

sayid işkence yapan insanları konuşturan biriydi.burada sayid who is that man diye saorduğu zaman sawyer he is our you diye cevaplıyor.
yani şu anki zamanda sorgulamaları yapan işkence yaparak konuşturan kişi(yani o zamanki sayid) :)

malon demiş,

25 Mart 2009 @ 21:27

küçük benjamin sayide kitap veriyor. yazarı carlos castaneda, kitap ismi ” separate reality” (ayrı gerçek, farklı gerçek). kitabı okuyanınız varsa bişeler anlamış olabilir.

malon demiş,

25 Mart 2009 @ 21:31

http://www.ideefixe.com/Kitap/yazi.asp?id=431&sid=KSL5Z76TFB2GQI4H1499

o kitap bu kitap.

Desmond demiş,

26 Mart 2009 @ 07:56

Bolum vasatti ama final guzeldi=)
Bakalim bundan sonra neler olacak:p

cumali demiş,

26 Mart 2009 @ 10:05

nabukadnezar tebrikler brava harikasın

drşafak demiş,

26 Mart 2009 @ 10:07

nabukadnezar fikirlerine aynen katılıyorum ve seni takdir ediyorum
durum aynen bu 5. sezon bölümlerinde izlediklerimiz geçmişte olup bitenlerdir, gerçekte ne yaşandıysa odur, yoksa bizimkilerin geçmişi değiştirmek gibi bir durumları yok
örnek vermek gerekirse eğer sawyer ve juliet amy’i kurtarmasalardı amy’nin horace ile evlenmesi ve ethan’ın doğması düşünülemezdi

Lost in Translation demiş,

26 Mart 2009 @ 11:06

Evet finali çok güzel olmuş…

Tugo demiş,

26 Mart 2009 @ 11:49

Bence Horace, sayidin siz öleceksiniz demesinden sonra hostilelarla olan ilişkileri gerginleştirecek ve sonrasına ateşkesin bozulması ve purge gelecek. bunda radzinsky ve amynin payı da çok büyük olacak.
ayrıca sanırım bizim kazazedelerin adaya gelmesi zaten zamanda yazılı olan bişeydi, yani bizimkiler 1977ye sıkışıp kaldıklarında normal dışı bi durum yoktu. aslında adada gördükleri sonuçların hepsinin sebebi kendileri olacaklar. evet biraz mantıksız ama lostun farkı da burda olsa gerek, önce sonuç sonra sebep, önce 2004 sonra 1977nin yaşanması gibi:)

Tugo demiş,

26 Mart 2009 @ 12:00

bir de, senaristler, 10-11. bölümlerde bir ana karakterin diğer ana karakteri ağır yaralayacağı tarzı bişey açıklanmıştı ama öleceği söylenmedi. bu yüzden ben yaşayacak, tabi sanırım.
ayrıca nebukadnezar arkadaşımızın dediklerine katılmakla beraber onlara da ters düşer ölürse, bu durumda ben 815te diğerleriyle tanışamaz, adayı taşıyamaz, bizimkileri tekrar toplayıp adaya döndüremez ve sayid de onu vuramaz, vs. vs..

tabi senaristler bizi yine ters köşeye yatırmazlarsa.

harunakm demiş,

26 Mart 2009 @ 13:13

“He’s our you: Bizim senimiz” daha açık olarak bizim işkencecimiz

türk demiş,

26 Mart 2009 @ 13:26

süper bi final olmuş ama faraday ın dediği gibi geçmişi değiştiremezler sadee yaşanmış bir olayı izledik…

sedatyy demiş,

26 Mart 2009 @ 14:28

Yaaa allah aşkına nasıl bir yaşanmış olay bu yaşanmış bir olayı izledik diyor arkadaşlar ya bizim kahramanların nasıl oluyorda bu kadar şeyi yaşayıp hatırlamıyorlar ayrıca bunlar geçmişte yaşadılarsa benın çocukluk halı onlarında küçük hallerine dönmeleri lazım geçmişte kocamanlar gelecekte yine büyükler o zaman richardın nasıl genç kaldığına şaşırmamak lazım gençlik iksirinden bizimkilerde içte heralde:)):)):)):))

sedatyy demiş,

26 Mart 2009 @ 14:56

Ya bir kere şöyle bir mantıksızlık var eğer kahramanlarımız geçmişte adada yaşamış olsalardı tıpkı charlotte gibi ben gibi küçüklük hallerine dönmeleri lazım değilmi???

ecrin demiş,

26 Mart 2009 @ 15:21

türk sana katılıyorum tek kelime ile müthişti

Penelope demiş,

26 Mart 2009 @ 16:24

Süper bi finaldi!ama geçmiş değişmiyor biz sadece yaşanılanları gördük.
Peki Benjamin küçüklüğünden beri Sayid’i tanıyor o halde ve sahnenin sonunda ne olduğunu gördük.Benjamin ağır yaralanıcak o adam ölmez! yada çok düşük bi ihtimal 9.bölümde Sun Ben’in kafasına geçirio o arada ölmüş olması lazım ki geçmiştede ölsün.Türk filmi mantığında düşünmekte basit kaçıoo tabi!

Acaba Othersları zehirleyen Sayid mi olucak?Şu bölümü yayınlasınlar artık!

Penelope demiş,

26 Mart 2009 @ 16:27

sedatyy demiş,
26 Mart 2009 @ 14:56

Ya bir kere şöyle bir mantıksızlık var eğer kahramanlarımız geçmişte adada yaşamış olsalardı tıpkı charlotte gibi ben gibi küçüklük hallerine dönmeleri lazım değilmi???

Onlar gelecekten geldiler :) yani daha önce bunları hiç yaşamadılar.Bütün Dharma ekibide ölüceği için geriye Benjaminden başkası kalmıo bunları küçüklüğünden beri sadece o bilio.Başından beri onu ordan çıkarıcak olan kişinin Sayid olduğunu bilio!

bilmezuydurur demiş,

26 Mart 2009 @ 18:59

arkadaşlar hangi bölüm hatırlamıyorum ama, bu kate, sawyer, hurley ve jack’in the other’s tarafından yakalandığı bölüm vardı, hatta michael others’a yardım etmişti.. ve onların elinde bu kişilerin listesi vardı, bu 4 kişiyi seçmişlerdi.. onları nerden tanıyorlardı? isimleri nerden biliuorlardı? acaba other’s gerçekten geleceği biliyor muydu?

ilkergfb demiş,

26 Mart 2009 @ 19:08

Herkesin yorumlarını mantıklı bulmakla beraber dizinin tamamen beklenin dışında ilerlediğini düşünüyorum.Bambaşka şeyler olacak,benin cocuklugu öldü bence değişik şeyler var,ama 5.sezonun en iyi bölümüydü süpperr seni seviyorum LOST

namaste demiş,

26 Mart 2009 @ 19:19

ben adaya dönmelisiniz diye hepsini topladı getirdi yani bunun için miydi inanılmaz bişi yaa bence kesinlikle yaralandı ölmeyecek sonuçta adanın iyileştirici gücü de var ne kadar ağır yaralı da olsalar çabuk iyileşebiliyolar ama ölse hiç de fena olmazdı
;))

and3 demiş,

26 Mart 2009 @ 19:20

20 Mart 2009 @ 10:32.5×10 ve 5×11 muhtemelen sayid’in üstüne kurulu bence 5×10 da sayidin çocukluğuna dönecekler.bölümün ismide ‘he is our you’ sayidle ilgili sürprizler bekliyorum.5×11 de ise bir ana karakterin başka ana karakteri vuracağı söyleniyor tahminim şöle sayid genç Ben’i vuracak değiştirmeden yazıyorum ben demiştim aynen böyle oldu

safazx demiş,

26 Mart 2009 @ 20:24

nabukadnezar, yorumların güzel ancak hata var =)

Şimdi burda ileri-fizik konusmak istemiyorum ama Lost bu işlere girdiyse şöyle söyliyim.

Sen zamanın bir başı veya sonu varmış gibi bir yorumda bulunmuşsun.

Düşünürsek, Locke geçmişte Richard’la konusuyor. Richard’a bişeyler anlatmaya kasıyor daha sonra Richard onu gördüğünden ve doğum tarihini öğrendiinden, Locke doğunca onu ziyarete gidip o olup olmadığını anlamaya çalışıyor.

Ama bir düşünürsek, ilerde Locke’u örenmesi için geçmişte , büyük Locke’u görmesi lazım. Eğer bunu biraz irdelersek, Locke’un büyüyüp geri dönmesi ve Richard’ı görmesi lazımki Küçükken Richard ona gitsin.

Eğer sonuçta zaman’ın bir başı (Veya sonu) olsaydı ve zamanın ilk kez yaşandığı tarihte olsaydık küçük locke u Ziyaret edemezdi Richard çünkü ondan önce bi zaman yaşanmadığı için Büyük Locke onu henüz ziyaret etmiş olmazdı, bu da herşeyi değiştirirdi vs vs vs …

Sonuç olarak anlatmaya kastığım (Modern fizik biraz zor bir hadise) zamanın bir başı yoktur. Bu düşünceyi kafandan silersen zaten dizide bir mantık hatası olmadığı ve herşeyin gayet mantıklı gittiği, tek garipliğin (eğer herkesin bu teorisi doğruysa) kahramanlarımızın ilerki tarihte nasıl bu olanları hatırlamadığı. Ki eminim ona da güzel bir kılıf bulucaklardır =) Lost bu buralara kolay gelmedi, kolayda etkisinden bırakmaz…

Umarım görüp cevap verirsin ;)

gurthsul demiş,

26 Mart 2009 @ 21:41

ben kesınlıkle olmeyecek jın ayılacak ve benı hastaneye goturecek(abc nın sıtesınde benın resmı var) zaten adada buna ızın vermeyeceketır ıkıcısıde ne yaparlarsa yapsınlar zaman degısmeyecektır olmus olan yıne olacaktır kaldıkı bazılarına bızımkılerı sahıt oluyorlar olanlara.tekrar soyluyorum dızı sankı sondan basa dogru gıdıyor olanları bıze anlatıyor.ve artık sıkmaya başladı eskı heyecan ve gızem kalmadı cok fazla yoruyor ınsanı zaten ızlenme oranlarıda hızla dusuyor bazı seylerı artık acıklamazlarsa ıslerı zor gıbı

asya demiş,

26 Mart 2009 @ 21:47

Ben uyuzu ölmicek o kesin…

gurthsul demiş,

26 Mart 2009 @ 21:59

ve bır sey daha bence kucuk benı jack amelıyat edıcek

marginale demiş,

26 Mart 2009 @ 22:23

şöyle düşünen oldumu acaba aranızda; bizimkiler şu an (1977)gelecekteler.. sawyer veya jack e göre 2004, 2007 geçmiş zaman olurken (çünkü yaşayıp geçmişler) sun a göre veya büyük ben e göre günümüz zamanı hatta gelecek zamandalar..bu zaman kavramı gerçekten göreceli abicim gelde çık işin içinden ;)

marginale demiş,

26 Mart 2009 @ 22:32

safazx;
yumurta mı tavuktan çıkar yoksa tavukmu yumurtadan geyiğine döndü bu muhabbet ;) saygılar…

ne olur ölme ben:( demiş,

26 Mart 2009 @ 23:21

arkadaşlar cünyır ben olmicek valla bizim doktor jack onu bir güzel kurtarır başımızın tatlı belası olmaya devam eder benjaminin ölmesi demek bu dizinin içinin boşalması demek ya:)))))))))))))))))))))))

Bentham demiş,

26 Mart 2009 @ 23:36

Çok acayip bi bölümdü 10,eğer küçük ben ölmediyse çok sacma olcak,nasıl bağlıcaklar çok merak ediyorum.nasıl olcak da silahla o kadar mesafeden vurulup ölmicek.eğer ölücekse gelecek değişmiş olcak.bunun,olayların yine de aynı sekilde gelişip gelişmemesiyle alakası yok.Ben yaşamıstı o yaşa kadar,ama küçüklüğünde ölürse yaşayamamıs olcak,dolayısıyla bu açıdan gelecek değişmiş olcak.bu da daha önce söylenenle çelişiyo.(geleceği asla değüiştiremezsiniz,olan oldu)bence geleceğin değişmesi göreceli olarak veriliyo bize,göz yanılması gibi bişey yapıyolar,beyin yanılması:)
benim dizinin bu bölümüne kadar olan tahminim,815 sayılı uçak düştüğünde, evet olan olmustu.yani 70lerde yaşananlar yaşanmıstı.o yüzden c.widmore john’u hatırladı,”safazxo”nun dediği gibi,o yüzden richard john’un doğumunda hastanedeydi ve o yüzden onu küçüklüğünde test etti,ama bi nedenden ötürü o olduğuna inanmadı.o yüzden Ben o listeyi michael’a verdi,o yüzden des olacakları görüyodu,charlie’yi birkaç kez kurtardı.ama geleceği değştiremedi,olan oldu charlie öldü.
ama bunları neden sadece Des’in hatırladığına gelince,o yüzden”Des” özel:D

barakay demiş,

26 Mart 2009 @ 23:43

ben sayide katilsin demesinin sebebi sayidin onu çocukken vurmasından dolayı olsa gerek:D evet ben öyleyim!!! bunu duydu küççük ben sonra dışın*hahaha…. bu dizi biter gider ama ben asla ve asla ölmez bunu bilir bunu söylerim muhahaha

*silah efekti:D

munir demiş,

27 Mart 2009 @ 00:02

finalde gördüğümüz sahnede Ben tam göğsünden vuruldu ölmüş olması lazım..Peki 3.sezondan biliyoz Ben babasını ve diğer Dharma çalışanlarını öldürmedi mi?.bu durumda ne olcak..yaşanmış gerçeklik acaba geçmişe gidilerek değiştirilmek mi isteniyor..Bir de Ben, Sun, Locke neden 1977 zamanına gitmediler de diğerleri gitti.. Bunların açıklaması ne olcak?..

munir demiş,

27 Mart 2009 @ 00:06

eğer Ben ölmemişse göğsündeki kurşunu çıkaracak kim olabilir?..tabiiki Jack..Acaba Ben geçmişte vurulacağını biliyordu da o yuzden mi Jacki adaya getirtti..Tıpkı 3.sezonda da sırtındaki tümör için jacki getirmiş olması gibi..Bu arada Ethan 1.sezonda hatırlayın doktordu…Galiba hekimliği Jack amcasından öğrenmeye başlıcak.

orrin demiş,

27 Mart 2009 @ 01:53

kesinlikle olan oldu mantığına katılıyorum. “nabukadnezar”ın bilgisayar oyunu örneği cuk oturmus. bende bi örnek wereyım. benjamının sayide “sen bi katilsin” demesinin sebebide benjamının kendısının gecmıste sayıd tarafından wuruldugunu bılmesındendir sanıorum. ayrıca “drşafak” werdıgı amy ornegıde cok dogru:
“eğer sawyer ve juliet amy’i kurtarmasalardı amy’nin horace ile evlenmesi ve ethan’ın doğması düşünülemezdi”

nabukadnezar demiş,

27 Mart 2009 @ 08:32

safazx, fiziğin dibine vurabiliriz, benim açımdan problem yok:) ancak bir yanlış anlamayı düzeltmekle başlayalım işe, ben dizide değil, okuduğum kitapta bir mantık hatası var diyorum. genelde burada yorum yapan arkadaşlarda şöyle bir kanı var: “bizim adamlar geçmişe gitti ve geçmişi değiştirdi”… ben bunu eleştiriyorum. kahramanlarımızın 1. sezonda uçağa binip adaya düşmelerini sağlayan şartlar değişemez diyorum. bu açıdan lost, zaman yolculuğunu konu alıp da şu ana kadar sapıtmayan gördüğüm yegane yapımdır. şunu rahatlıkla söyleyebilirim, sayid küçük Ben’i vurdu, ama Ben ölmeyecek. tabii ki Locke geçmişe gidip Richard’ı görüyor ve ona doğum tarihini söylüyor, böylece biz de 4. sezonda Richard’ın neden Locke’un doğumuna gittiğini öğreniyoruz. kahramanlarımızın geçmişte yaptıkları, dizinin önceki sezonlarında gördüklerimizin nedenleridir. diziyle bir alıp veremediğim yok, şu ana kadar da kurgusunda mantıksal bir hata görmedim. hata gibi görülen şeylerin, örneğin bizimkilerin 1. sezonda niye birşey hatırlamadığının, ya da ne bileyim ocean six’in niye adaya geri dönmek zorunda olduklarının kesinlikle bir açıklaması olacaktır. lostu lost yapan da bu sırları zaten, bunları bugünden bilemeyişimiz de çok normal. dizide hata var, ya bu niye böyle oldu diyen arkadaşlara dizinin finaline kadar beklemesini öneririm. o zaman bazı konular açıkta kalırsa, isteyen istediği kadar eleştirir…

nabukadnezar demiş,

27 Mart 2009 @ 08:48

ayrıca eleştiri konusu yaptığın ilk yorumuma dönüp baktım şimdi, orada da benzer şeyleri yazmışım. demişim ki “Benjamin dharmacıları zehirledi, belki de ona bu fikri sayid vermiştir. bizimkilerin adaya ilk düştüklerinde kullandıkları yolu belki de yine kendileri hazırladılar.” ayrıca başka bir arkadaş da, sanırım drşafak, sawyer amy’i kurtarmasaydı ethan doğmayacaktı demiş ve de çok doğru demiş. o bölüm yayınlandığında bazı arkadaşlar demişti ki “sawyer geçmişe müdahale etti ve geleceği değiştirdi”. hayır, tam tersi, eğer müdahale etmeseydi herşeyi değiştirmiş olacaktı, tam da faraday’ın dediği gibi… olan zaten oldu… ethan hiç doğmayacaktı, clair (böyle mi yazılıyordu) kaçırılmayacaktı, charlie onu öldürmeyecekti vs vs…

drşafak demiş,

27 Mart 2009 @ 10:04

ya safazx herşeyi kendin de anlatmışsın işte
4. sezonda gördük ki richard doğduğu gün johnu görmeye gidiyor neden?
çünki iki yıl önce adamın biri bunun olacağını haber veriyor
olay bundan ibaret
ve tüm cevapları the incident bölümünde göreceğimizi düşünüyorum bence bu olayla bizimkiler gerçek zamana geri dönecek ve widmore’un olacağını söylediği savaş bundan sonra gelecek

daniel topatan demiş,

27 Mart 2009 @ 12:10

faraday nerde arkadaşlar?

daniel topatan demiş,

27 Mart 2009 @ 12:12

artık şu richard’ a da bi açıklama getirsinler…
onun bölümünü 4 gözle bekliyoruz.

sedatyy demiş,

27 Mart 2009 @ 18:39

Zaamanda olan oldu diyerek bence sadece basit düşünüyoruz bu lost arkadaşlar hepimizi ters köşe yapar valla:D:D:DD

safazx demiş,

27 Mart 2009 @ 18:54

nabukadnezar O zaman biz anlaşmışız zaten, sorun yok ;)

Biz şuan zaten olan şeyleri görüyoruz. Zaman değişmiyor aynen dediğin gibi. Bu olaylar zinciri farklı boyutlarda (zamanlardada) sürekli tekrar ediyo..

P.S : Fen-matematik okumak , bu diziyi anlamayı çok kolaylaştırıyor sanırım =)

Diğer arkadaslar içinde sanırım önümüzdeki bölüm aydınlatıcı olcak ( Hala ileriyi değiştirebildiklerini düşünenen varsa) isminden belli ediyo herşeyi zaten ;)

Dilan demiş,

27 Mart 2009 @ 19:19

küçük ben öldü bu nedenle büyük ben 70li yıllara gider herhalde… ama çocuğa üzüldüm genç yaşta o kadar acı…:) Ve evet daha Daniel Faraday’ı açıklamadılar…Herhalde final’e saklıyorlar…

Tugo demiş,

27 Mart 2009 @ 20:12

nebukadnezar, sanırım o geleceği çoktan değiştirdi yorumu bana da ait ve evet haklısın ama bir bölüm arasında ne kadar bakış açısı değiştirilir bu konuda senaristler hakkaten üstün yeteneğe sahipler. farklı bi açıdan bakınca olayın çok daha farklı olduğunu ben de farkettim.
ben de yeni bir fizikçi olarak şunları söyleyebilirim ki bizimkilerin hayatındaki ve tabi ki senaristlerin kafasındaki zaman kavramı daha çok -e göre ler üstüne kurulu. yani bizimkilerin hayatı, bize göre önce 2004 sonra 1977 ama, onlara göre düz bir çizgi üzerine ve onların zamanındaki ’sonra’ bize göre ‘önce’. büyük ihtimalle, bizimkilerin bu olayları hatırlamamasının sebebi de bu. zaman normal dünyaya göre geri gitti, ama normal dünyaya yani sadece bize göre. onlara göre çizgi normal seyrinde devam ediyor.
aslına bakılırsa einstein’in ikizler paradoksunda da durum bunu gösteriyordu. ikizlerden biri uzayda ışık hızıyla seyahat edip geri dönüyor ve aynı zaman geçmesine göre diğerine göre daha yaşlı gözüküyordu.

LosT demiş,

27 Mart 2009 @ 21:19

aslında jack in uzmanlık alanı kalp değil ama başka bi doktor yoksa ameliyatı o yapmak zorunda kalacaktır.bu arada adam işçi olarak tanınıyo ameliyatı o yaparsa bunun gizlenmesi lazım bi şekilde

lostrj demiş,

28 Mart 2009 @ 03:53

John Locke olaya dahil olduğunda muhtemelen Jackte eski aktifliğine kavuşur… Onlar kavga ederler hikaye yürür yine.. (:

Ceday demiş,

28 Mart 2009 @ 10:17

nabukadnezar 27 Mart 2009 @ 08:48 tarihli yazısı

”eğer müdahale etmeseydi herşeyi değiştirmiş olacaktı ”

işte söz bu.
Deja vu ‘yu izlemişsinizdir çok akıllıca çok süper ekrana kitleyen bir film olmasına rağmen ondada tutarsızlıklar vardı yalnız filmdeki şu anlatım en güzel kısmıydı ” yaşanmış olan felaketi cinayeti engellemek maksadıyla geçmişe müdahale ettikçe görüyorlarki aslında yaşanacak olaylara sebebiyet veriyorlar , Ajan Doug Carlin,( Denzel Washington ) ın geçmişte kendisine not göndermeye çalışırken notu iş ortağının bulması ve ölümüne sebep olması gibi.
“sawyer geçmişe müdahale etti ve geleceği değiştirdi”. hayır, tam tersi, eğer müdahale etmeseydi herşeyi değiştirmiş olacaktı, ”

Ceday demiş,

28 Mart 2009 @ 11:02

Ben birde şunu söylemek istiyorum
bazı arkadaşlar diyorki elemanlar geçmişe gitti peki niye bu geçmişte yaşadıklarını hatırlamıyorlar ? Veya şöyle bişey de okudum geçmişteki çocukluklarına dönmeleri gerekmiyormuydu gibi… ( buna zaten kesinlikle katılmıyorum )
bence şöyle; hatırlamamaları doğru normal çünkü onlar geçmişe döndüler ama kendi yaşlarındalar . yani şöyle, adaya ilk düştüklerinde Sawyer diyelimki 30 yaşındaydı 3 ay adada kaldılar ve sonra yaşananlar.. ve geçmişe gittiler, geçmişe gittiklerinde 30 yaşında 3 ay.. ve 3 sene dir geçmişte yaşıyorlar 33 yaşında . 1977 de adada yaşadıklarını hatırlamaması doğru çünkü bunu 33 yaşında ve ilk defa yaşıyor , hatırlanacak bir olay olması için daha önceden yaşanmış olması lazım oysa daha önce değil şimdi ( kedisine göre 33 yaşındayken ) yaşadı.

marginale demiş,

28 Mart 2009 @ 13:36

Tugo demiş,
27 Mart 2009 @ 20:12

…..ben de yeni bir fizikçi olarak şunları söyleyebilirim ki bizimkilerin hayatındaki ve tabi ki senaristlerin kafasındaki zaman kavramı daha çok -e göre ler üstüne kurulu. yani bizimkilerin hayatı, bize göre önce 2004 sonra 1977 ama, onlara göre düz bir çizgi üzerine ve onların zamanındaki ’sonra’ bize göre ‘önce’. büyük ihtimalle, bizimkilerin bu olayları hatırlamamasının sebebi de bu. zaman normal dünyaya göre geri gitti, ama normal dünyaya yani sadece bize göre. onlara göre çizgi normal seyrinde devam ediyor…

Benimde anlatmaya çalıştığım tam olarak buydu.ama fizikçi tekniğiyle daha anlaşılır bir anlatım olmuş teşekkürler..

orrin demiş,

28 Mart 2009 @ 15:15

arkadaslar daha once benjamının sayıde sen bı katılsın demesının sebebı benjamının cocukken kendısının sayıd tarafından oldurmeye calısmasını bıldıgındendır demıstım. ama sonradan dusundumde eger benjamın sayıdı tetıkcı yapmasaydı gecmıse donen sayıd benjamını wurmıcaktı yanı benjamının sayıde sen bı katılsın demsının ozamn bı anlamı kalmıyo. burda bi paradox war we naparsan yap işin içinden çıkamıyosun. eger olan olduysa kucuk ben sayıd tarafından oldurulmeye calısıldı bunu benjamın bılıo ama sayıdın benjamını oldurme sebebı benjamının sayıdı tetıkcı yapmasıydı… üfff amba karısık oldu:):):) bu işin içinden çıkabilen warmı????

orrin demiş,

28 Mart 2009 @ 15:35

ben hala olan oldu mantığına kaltılyorum ama değiştirilebecinede inanıyorum hatırlarsanız daniel faradey desmond’a sen çok özel birisin demişti ve ona geçmişi değistirebilcegini düsünerek annesini bulmasını istemişti ve bunu geçmişi değistiremeyiz derken demişti. bence geçmiş desmondın parmağıyla değisebilir. ayrıca faradayın annesı desmonda adanın senınle ısı bıtmedı demişti yani desmond gelecek bölümlerde bizi biraz şaşırtabilir!!!

brc demiş,

29 Mart 2009 @ 01:07

zamanda yolculuk konusunda bazı kafa karışıklıkları olmuş ki bende de olmadı değil tabii ki .. sürekli fikirlerim değişiyo.şimdi ise çoğunluk gibi geçmişi değiştirsek de bunların sonucunda oluşacak geleceği değiştiremeyiz fikrindeyim. yani eğer böyleyse dharma yine de yok edilcek ama belki de richard benjamin’e söylemicek de sayid ‘e söylicek ya da ne biliyim .. gelecek de sonuçta hiçbir şekilde değişmeyeceği için günümüzde olan Sun, John ,büyük benjamin ve diğerleri bu durumdan etkilenmicekler.
bir de sonuçta bu insanlar şuan oldukları yaştalar yani “sabitler”. bu sabitler adadaki zamanda yolculuk yapıyorlar DA richard ın ne şekilde bir zamanda yolculuk yapıo da genç kalıo? hayır bazıları onun genç kalmasını sürekli zamanda yolculuk yapmasına bağlamıştı da ona bi açıklama bulamadım ben henüz

katesawyersever demiş,

29 Mart 2009 @ 09:15

yhaa bıktım şu jackten yhaa ölsün gitsin umrumda bile olmazz

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın