5×03 The Jughead Bombası

Daniel ve ekibi Richard ve Diğerleri‘nin bir Hidrojen bombası problemi olduğunu çabuk farkederler. Daniel bombanın olduğu yere götürüldüğünde, bölümün bombayla aynı adı paylaştığını görürüz: Jughead.


Daniel Ellie (annesi)’ye , bir an önce, başka bir zamana atlamadan, adanın yok olmaması için bombayı gömmeleri gerektiğini anlatmak zorundadır. Bu arada 1954′de Jughead kod adlı gerçek bir nükleer testin yapıldığını biliyor muydunuz? Birazda bomba ve bu test hakkında detayli bilgi edinelim..

TX-16/EC-16

Mike tasarım, lithium deuteridein kullanışlı bir silah yapmak için zaruri olmadığını kanıtlayan dağıtılabilir bir silaha dönüştürüldü. Silah haline gelen tasarım, TX-16 ,Haziran 1952′de(Ivy Mike Testi’nden 5 ay önce) teknik olarak geliştirildi.Tasarım, aşırı düşük sıcaklıklarda çalışan dondurucuyu ortadan kaldırdı, sıkıştırıcının ağırlığını azalttı, mahfazanın boyutlarını ve kütlesini büyük ölçüde düşürdü, daha hafif ve daha az güçlü primer kullandı ve diğer bölgelerde ağırlığı azalttı.Tahmin edilen verim 7 Mt’ye düşürüldü.Aracın çapı yaklaşık 60 inch, uzunluğu 25 ft ve ağırlığı 30,000 lb’ydi.Bu silah tasarımı, havalanmadan önce, aşırı düşük sıcaklıklardaki dolum istasyonlarında sıvı hidrojenle doldurulmalıydı.Silahtaki rezervuar yeterli sıvı hidrojeni uçuş sırasında kaynama kaybına karşı zaptetti.Bu bombaların beşinin parçaları 1953′ün sonlarına doğru yapıldı ve Castle testlerine kadar konuşlandı.

Jughead kod adlı TX-16′nın bir ünitesinin, Castle serilerinin bir parçası olarak, Mayıs 1954′te EC-16 bombası olarak konuşlanmasından önce, 22 Mart 1954′de patlama denemesinde test edilmesi kararlaştırıldı.Katı yakıtlı kısa aracla 1 Mart’ta Castle Bravo’da yapılan testin neticesinde, test ve sonraki EC 16 programı iptal edildi.

(ninni)


katkut demiş,

30 Ocak 2009 @ 08:38

kadının annesi olduğunu kesin olarak nasıl söyleyebildiniz? faradayın annesi de fizikçi değilmi?! eğer annesi olsaydı hidrojen bombasını kendi imha edebilirdi. ama kadının hiçbi fizik bilgisi yok

see_you_next_time_brother demiş,

30 Ocak 2009 @ 10:47

katkut, muhtemelen ellie henüz fizikçi değil. ama henüz genç bir kızken, “ben 50 yıl sonrasından geldim” diyen bir adam gözlerinin önünde kaybolunca fizikle ve zaman yolculuğuyla ilgilenmeye başlamış olabilir. ve hatta bu olayın etkisinde kalarak ilerde doğacak kendi oğluna o adamın ismini (daniel) vermiş olabilir :)

tahir demiş,

30 Ocak 2009 @ 11:22

Bence fizikçiden öte kimyacı olmak icabediyor bombayı etkisizhale getirmek için…ya da elktronikçi…

Kırmızı kabloyu kesmesi yeter mi? orası muamma…

ferMANyak demiş,

30 Ocak 2009 @ 11:45

katkut zamanda 5. sezon boyunca zamanda hareket edildiğinin farkında mısın? bu annesinin 20li yaşlardaki hali. vu çok destekli bir varsayım. ninni bir önceki günlükte bunu çok güzel bağlamış.

Ege Çağan demiş,

30 Ocak 2009 @ 11:47

20 yaşındayken fizikte bilgisi olmayabilir.Fakat sonraki 50 yılda öğrenmiş olamaz mı ?

asdasd demiş,

30 Ocak 2009 @ 11:52

@katkut
Belki Faraday ve arkadaşlarının gelecekten olduğunu öğrenince bu konulara merak salmış olabilir. Yarım asırda öğrenilmeyecek şeyler değil.

emre demiş,

30 Ocak 2009 @ 13:25

HİDROJEN BOMBALARILA BİRAZ ARAŞTIRMA YAPTIM.VE YUKARIDAKİLERİ YAZMAK İÇİN GELMİŞTİM AMA BİŞİ EKLİCEM BU TEST MARSHALL ADALARINDA YAPILDI.Marshall adaları Amerika’nın güney batısında Avustralyanın kuzey doğusundadır.Yani uçağın düştüğü bölgededir.

gizmosan demiş,

30 Ocak 2009 @ 13:33

:)
20 li yaşlardaki bir kadının fizik bilgisiyle 35 yaşındaki oğlunun fizik bilgisi aynı olurmu sence ?

cumali demiş,

30 Ocak 2009 @ 14:30

faraday kıza gerçeği söylediğinde kız biraz afalladı sonra sawyer ve julied’ lerindemi gelecekten derken sakin birşekilde telaffuz etmesi normalmi ?

LOST815 demiş,

30 Ocak 2009 @ 15:03

Kadının fizik bilgisi o yaşta tabii ki yok. Daha sonradan fizikçi olmuştur. Yirmi yaşında değil mi şimdi burada kadın? Widmore ile de arkadaş olduğunu öğreniyoruz Faraday’ ın annesinin…

arda demiş,

30 Ocak 2009 @ 16:01

Harbiden Ellie’nin Faraday’in annesi olduğunu nerden biliyoruz??

arda demiş,

30 Ocak 2009 @ 16:07

Şimdi bir önceki Topic’i okudum. Doğru olabilir ama hala kesin değil :)

PaRaFiN demiş,

30 Ocak 2009 @ 16:42

Bence çok mantıklı Ellie Daniel’in annesi olabilir :)
Çünkü Daniled Kıza Seni tanıyor gibiyim demişti
Ve Hawking’in ellie ‘nin Diğerleri gurubunda saygın yerleri olduklarını biliyorus ancak bu lost gizemlerle dolu izleyip görüces :)

kate28 demiş,

30 Ocak 2009 @ 18:24

önceki sezonlarda izlediğimiz flashbacklerin cevapları yavaş yavaş ortaya çıkıyor.aslınca geçmiş deil gelecek görüntüleri!!!richard ın hastaneye gitmesi,locke in küçüklüğünde ortaya çıkması…..ve daha birçok şey olacak.
adaya ilk defa düştüler ama bundan sonra tekrar aynı zamana (2004) e bilinçli olarak gidecekler.
birbirlerini gördüklerinde hatırlamamalrı da bu yüzden.yani tam anlatamadım ama:)))))

typhoon demiş,

30 Ocak 2009 @ 18:35

desmond bombanın nasıl gömulecegini anlattı.bir cukur kazık uzerini çimentoyla doldurun dedi..
pekii bu bombanın yeri neresi şuan?
bence bomba desmond’ın ambarının altındaydı.orada çimentoyla dolu bir bölge vardı.hatta o zamanlar jonh lockla konusurken burada ne var acaba çimentoyla doldurmuslar gibi sözlerde geçiyordu aralarında.
bence o anahtarı çevirince desmond hidrojen bombasını patlattı.

sadece şahsi teorimdir……..

bur demiş,

30 Ocak 2009 @ 21:25

hiç bir şey kaderin dışına çıkmıyor. Marvin Candle in dediği gibi kurallar var. yani kader değiştirilemez. john lider oldu çünkü richard ı gemişte ziyaret etti. john u özel biri sanmalarının sebebi geçmişte onları ziyaret etmiş olması. john widmore u vuramadı çünkü kaderlerinde widmore un adaya adamlarını göndermesi vardı. daniel, john ve diğerlerinin geçmişe gitmeleri kaderlerinde vardı.
geçmişi asla değiştiremezler. hatta geleceğide değiştiremezler, her ne kadar geleceği kendileri şekillendiro olsalarda…

ayrıca desmond un oğluna charlie ismini koyması beni derinden etkiledi. helal olsun desmond

osman demiş,

30 Ocak 2009 @ 22:50

Sezon 4′de Faraday’ın TV başında neden ağladığı artık anlaşılıyor. 2004′de uçağın düşeceğini, annesinden dolayı biliyordu. Annesi ona adaya gitmesi gerektiğini söylemişti.

AIDS demiş,

30 Ocak 2009 @ 23:09

typhoon dediğini bende düşündüm ama hidrojen bombası patlamış olsaydı bütün ada yok olurdu. Oysa sadece delik içinde bi patlama oldu

Cihan demiş,

31 Ocak 2009 @ 04:13

@typhoon

Bence çok mantıklı bir yorum.Aynen dediğin gibi bomba ambarın altında olabilir.Orada radyasyon ve manyetik etki de vardı.Dharma buyüzden deney yaptı orada.Patlama olayıda bu bombanın patlaması olabilir!

DESTINY CALLS demiş,

31 Ocak 2009 @ 08:26

Evet artık Lost cevapları yavaş yavaş vermeye başladı. Bence daha fazla soru yaratamayacaklar çünkü önlerinde sadece sayılı bölümler kaldı. Bu sebeple doğrudan verdiklerini almak daha mantıklı. Fakat insan yine de yorum yapmadan duramıyor… İlk sezondan beri insanların birbirleri ile olan bağlantılarından dolayı aklıma gelen uç yorum; Penny ve Faraday’ın kardeş olduklarıdır… Yani Wildmore ile Ellie arasında yapılacak en uç bağlantı bu olacak bence…

vsyle demiş,

31 Ocak 2009 @ 11:03

typhoon güzel bi noktaya deginmişsinde..
hidrojen bombası patlayınca o kadar az bi etki göztermez bnce..

Hamit ŞENER demiş,

31 Ocak 2009 @ 14:13

Tarihteki ilk hidrojen bombası denemsi hakkında bilgi :

ABD, 1952′de atom bombasından çok daha etkili ve yıkıcı bir silah olan hidrojen bombasını geliştirdi. İlk hidrojen bombası 1954 yılında Büyük Okyanus’taki Marshall Adaları’na atılarak ABD tarafından denenmiştir. Atılan bomba Hiroşima ve Nagazaki’ye atılan atom bombalarının tam 1000 katı gücündedir.

ilk denemenin bir ada üzerinde olması dikkat çekici…

Hamit ŞENER demiş,

31 Ocak 2009 @ 14:19

Ayrıca Locke Richard’a hangi yıldayız sorusunu sorduğunda aldığı cevap 1954 oluyor buda tarihteki ilk hidrojen bombası denemesiyle aynı yıl.

barakay demiş,

31 Ocak 2009 @ 16:13

hıımm şimdi Ellie ya da Mrs.hawking daha o zamanlar bir bilim kadını değil ise yada neyin ne olduğu konusunda bir fikri yok ise nasıl olurda dere kıyısında faraday i yada oğlunu yakaladığında UZAK DURAMADIN DEĞİL Mİ der birileri bunu da açıklarmı eyy teoristçiler:D

JacobLoves demiş,

31 Ocak 2009 @ 19:19

typhoon arkadaşım. Hidrojen bombası patlasaydı ise .. ada yaşanmaz hale gelirdi .ltfn atmayalım. diğer yazdıklarına bişe demirm . Hidrojen bombasının patlaması için atom bombası patlaması gerek yani şöle Hidrojen bombası atomdan katlarca daha güçlü. atom çekirdek parcalanması. hidrojen cekirdek erimesi. yani bomba için düğmeye bastında . ilk olarak bi atom patlaması oluo içinde yani cekirdek parcalanması. sorada hidrojen patlıo. yani erime :D adayı yerle bir ederdi. teorini çürütmüş oluorm :D . isteyenler net den araştırsın :d

frederich demiş,

1 Şubat 2009 @ 23:52

JacobLoves e katılıyorum hidrojen bombası atom bombasından 100lerce kat daha güçlü ünide hocamız bize sınavda sordu 3 saat onunla ugraştık ordan biliyorum:S

f.urun demiş,

2 Şubat 2009 @ 00:35

önceki sezonlarda hatırlarsanız jack sayid e ambarı gezdirirken sayid böyle kalın bi beton kaplamasını sadece çernobilde duydum demişti.acaba jughead ambarın içindeki manyetik güç olabilir mi ?çünkü daniel de bunu kalın bi beton la kaplayın dedi.bu patlamanın etkisini azaltacak bi engel olabilir mi ?

vsyle demiş,

2 Şubat 2009 @ 20:10

barakay demiş,

hıımm şimdi Ellie ya da Mrs.hawking daha o zamanlar bir bilim kadını değil ise yada neyin ne olduğu konusunda bir fikri yok ise nasıl olurda dere kıyısında faraday i yada oğlunu yakaladığında UZAK DURAMADIN DEĞİL Mİ der birileri bunu da açıklarmı eyy teoristçiler:D

bnce de bu cümle de bi iş war..

vsyle demiş,

2 Şubat 2009 @ 20:18

şimdi lostun bi bölümüne baktım da Ben we diğerleri geçmişi bilip bizimkilerin hayatını bile ona göre yönlerdirtmiş olabilirler..

Örneğin Ben omur iliğinde bi tümör oluşacağını bildiğinden jack’in cerrah olmasını sağlamış bile olabilir..

aynı şekilde o hidrojen bombası..
Dan onu beton bi blok içerisine saklamaları gerektigini söylemişti we bi flash oldu..

Ambardaki o beton içinde o bomba olabilir ama patlamamış olması gerekir bu durumda..

çünkü patlasa herseyin yooook olması lazımm(hidrojen bombasından bahsedioruz)

lostik demiş,

8 Şubat 2009 @ 02:17

arkadaşlar bu jungheadla ilgili şu var burası bunların kamp yeri.. değişmez herhalde. bu kamp yerinde jhonun babasının bağlandığı kocaman bir beton direk mi heykel mi neyse ondan var. bu adamlar faradayı dinleyip beton döktülerse bunun üstüne acaba o heykelin içinde bu olabilir mi? yani bu bomba..

lostik demiş,

8 Şubat 2009 @ 02:19

asdasd demiş,

30 Ocak 2009 @ 11:52

ona bakarsan ozaman bunlar geleceğe etki ediyolar o zman.. gelecek deiştirilemez ki yani… nese karıştı… yazayım derken bırt aklıma mantıklı başka bişey gelio.. kesin bişe sölemek gerçekten zor..

lostik demiş,

8 Şubat 2009 @ 02:23

kate28 demiş,

30 Ocak 2009 @ 18:24

şu anda diziye göre evet forwad ama o zaman flasbackti..
ya gelecek tekrar yaşanacak o zaman ya da yaşanırsa senin dediğin geçerli ama yaşanmayacak en son neyse o zmana dönecekler bence…

lostik demiş,

8 Şubat 2009 @ 02:29

barakay demiş,

31 Ocak 2009 @ 16:13

okuyunca tekrar izledim gerçekten bu bağlantı ne? o kadında o zman yapıyo böle yolculuklar.. o zman yataktaki kız olabilir anneden ziyade..

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın