5.Sezon Finali Hakkında

Lost‘ta bir sezonu daha geride bıraktık. Birçok soru cevapladı, yerine yenileri soruldu. Ancak uzun zamandır merak ettiğimiz çoğu soruya da cevap aldık. Bunlardan en önemlisi olan Jacob‘a gelmeden önce meşhur ”heykelimize” değinmek istiyorum. Önceki bölümlerde heykel’in ”Anubis” olabileceği hakkında yorumlar yapılmıştı ancak bu sezon finaliyle beraber, heykelin Mısır Tanrıçası Tawaret olduğu kesinleşti.

Peki kimdir bu Tawaret? Yüzü timsah, vücudu hipopotam ayakları ise ceylan biçiminde betimlenen hamile kadınların ve bebeklerin koruyucusudur. İşte tam bu noktada parçalar birleşiyor. Heykel yıkılmadan önce adadaki hamile kadınların doğum yapabildiklerini biliyoruz. Horace‘ın oğlu Ethan‘ın doğumuna şahitlik ediyoruz. Aynı şekilde Miles‘da adada doğuyor. Ancak, heykel yıkıldıktan sonra muhtemelen The Incident sırasında yıkılıyor, adadaki kadınlar doğum yapamıyorlar… Heykelimizin sırrı bu olmalı.

Asıl ilgi çeken nokta ise Jacob ve ‘’siyah giyen adam” Bölümümüz 1800′lü yıllarda Jacob ile başlıyor. Jacob ile ‘’siyah giyen adam” arasında bir düşmanlık olduğunu kolayca fark edebiliyoruz. Jacob adaya bir geminin gelmesini sağlıyor, fakat ‘’siyah giyen adam” durumdan şikayetçi. Peki neden? Geminin içindekiler kim? Dharma‘nın kurucuları Alvar Hanso ve ekibinin adaya gemi veya denizaltı ile geldiği konusunda hem fikiriz. Geminin içindekiler onlar olabilir fakar the Others dediğimiz Richard ve ekibinin de adaya Jacob sayesinde geldiğini biliyoruz. Geminin içindekiler onlar da olabilir ancak büyük ihtimalle Dharma Girişim‘in kurucuları ve gemi de meşhur gemimiz Black Rock Fakat ‘’siyah giyen adam” geminin adaya gelmesini neden istemiyor? Büyük ihtimalle adayı koruduğu için.. Adayı koruyan güvenlik sistemimiz (Cerberus Security System) kara duman… Çok büyük bir ihtimalle Jacob‘u bir gün öldürmekle tehdit eden karakterimiz kara duman…

Peki amacına ulaşabiliyor mu? Evet… Kara Duman‘ı daha öncesinde insanların kılığına girerken görmüştük. Bunlardan biri Mr Eko‘nun kardeşi Yemi‘ydi. John Locke‘u tabutta gördük. Fakat aynı zamanda heykelin içindeydi. Bu nasıl olabiliyor? Kara Duman‘ın karakter değişimi sayesinde… Bundan birkaç bölüm önce, Ben Linus af dilemek için tapınağa girip siyah duman’ı çağırıyor ve siyah duman kızının görüntüsünde gelip ne olursa olsun John Locke‘u dinlemesini istiyor. Sonrasında ise John Locke‘un şekline bürünüp, Jacob‘u öldürmek için yola çıkıyor…

Peki kim bu Jacob ve siyah giyen adam Mısır mitolojisine göre Jacob ve Esau ikiz kardeşlerdir.Esau Jacob‘u öldürür ve Jacob başkalarının bedeninde yaşamaya devam eder kendisine ev olarak da bir heykelin gölgesini seçer. Özetle tarihleri böyledir.

Mit’e göre Jacob‘un dokunduğu kişileri iyi edebilme gücü vardır. Flashbackler sırasında karakterlerimize bir şekilde dokunduğunu görüyoruz. John‘un omzuna. Jack‘e çikolatayı verirken. Kate‘e kutuyu verirken ve Sun ve Jin‘i tebrik ederek…

Peki bundan sonra ne olacak? Bir savaş olacağını dizinin yapımcılarının verdikleri röportajlardan biliyoruz. İyi ve kötü arasında bir savaş… Aslında bunu ilk bölümden itibaren biliyorduk.

(Sezon 1 Bölüm 2 Dk24:)
Locke- Tavla dünyadaki en eski oyundur.
Locke- Arkeologlar oyun tahtalarını,antik Mezopotamya kalıntılarını.Kazdıklarında bulmuşlar.Beş bin yaşında.
Locke- Bu İsa’dan daha eski.
Walt- Zarları ve tablaları var mıydı?
Locke- Ama onlarınki plastikten değildi. Onların zarları kemiktendi.
Walt- Güzel.
Locke- İki oyuncu. İki taraf.
Locke- Bir taraf beyaz. Bir taraf siyah

Yazan: Başak

Berky demiş,

22 Mayıs 2009 @ 17:20

ÇOK TEŞEKKÜRLER HEPİNİZE ÖNEMLİ NOKTALARIBİLE YAKALAMISSINIZ :):)

Selahattin demiş,

22 Mayıs 2009 @ 17:35

Gerçekten cok güzel özetlemissiniz.ama gemidekiler adanın yerlileri.cunku richart jack e bombayı gomduklerini.ve dharmanın gelip ustune kulubE yaptıklarını soyluyor.yani 1950 lerde dharma yok.

lostlost demiş,

22 Mayıs 2009 @ 17:47

sezon finalinde bombanın patlayıp patlamadığını tartışıyoruz . Adada daha önce hidrojen bombası patladımı?
Evet olabilir hepimizin gözü önünde hemde :)
nasılmı biraz düşünün ?
hidrojen bombası patladığında normalde adanın yok olması gerekir.fakat burdaki amaç bombanın manyetik enerjiyle nötürlenmesidir herhalde.yoksa faradayın adayı yok etmek gibi bir amacı yoktur herhalde.sonuçta kahramanlar ölmeyecek

peki daha önce patlayan hidrojen yada benzeri bomba hangisidir .????
locke anbarı patlattığında desmontun çevirdiği emniyet sübabı benzeri şey neydi sizce?eğer faradayın yaptığı hesap doğruysa desmond 2.sezonda bir hidrojen bombası patlatmıştır diyebiliriz.çünkü çıkan enerjiyi o nötürleyebilirdi..
bunun snucu çıkan olaylarda 2 netice olabilir
1-faradayın bombası tam olarak kaynağın merkezinde olmadığı için kesin sonuç vermez ama kuğu istasyonun yapımı için bir süre tanır .bütün metaller içe çekilirken o istasyon nasıl yapılır
2-kesin çözüm olur ve kuğu istasyonu olmaz..
bunun muhtemel sonucu uçak adaya düşmez ama onların adaya düşmesi gerekmektedir bunun için jacop kolları sıvar .onları adaya düşmesini sağlamak için .
terry ‘nin (john locke )söylediği gibi bazıları onu sonları için kullanıyor belkide jakop ölmek istiyordur:)

zeus-onur demiş,

22 Mayıs 2009 @ 17:51

Bence Doğumlarla heykelin bir alakası yok, ki öyleyse bunu bilimsel olarak açıklamaları imkansız. Heykelin ne zaman yıkıldığını da bilmiyoruz, İncedent’de olduğu sadece kanıtsız bir tahmin. Ayrıca Heykelin Tawerat heykeli olduğu da kesin değil, çünkü kimse heykelin bedenini hipopotam’a benzetebilmiş değil. Aslında Heykel daha çok Sobek’e benziyor, timsah başlı insan vücutlu tanrı, denizden çıkıp karaları yaratan.

OnatEmre demiş,

22 Mayıs 2009 @ 18:21

Tebrik ederim. Çok mükemmel bir teori. Ötesi yok diyebilirim. Ben de Black Smoke’un Jacob’un hasmı olduğu kanısındayım. Çünkü kızı ona Locke’ı iyi koru demişti ve Locke’ın kötü biri (zira Locke artık öldü) olmadığını nasıl bilemez? Bildiği halde kızının o sözü söylemesi ihtimalleri yoğunlaştırıyor.

Adadaki heykele gelince zaten o harikulade bir teori. Dediklerinizde büyük ihtimal haklısınız.

Bir teori de bende var. İhtimal bizim as oyuncularımız ölmedi ancak, LA’a da varamadılar, yani uçakları düştü. O göz de büyük ihtimal yine as oyuncumuz Jack! Adada bir sarsıntı yaşanıyor. Büyük bir bomba patlıyor ve heykel de yıkılıyor ve herşey bitiyor, bizimkiler LA’a gidiyor ve eski düzenine ulaşıyor ancak, herşeyi bütün düşündüklerimizi boşa çıkaracak o fragmanda açılan göz… Fragmanı da geçtik belki adadan biri ama ya yakında Savaş çıkacak kelimesi. Savaş çıkarken bizim oyuncularımızın LA’da olduklarını düşünsenize… Ne kadar saçma! Eğer ki senaristler savaş çıkacak diyorsa, öyle olur.

Ne dersiniz???

LOSTedxD demiş,

22 Mayıs 2009 @ 18:41

çok güzel hazırlamışsınız teşekürler acaba savaşın sonucu nsıl olacak çok heyecanlı bir sezon bizi bekliyor…

yago demiş,

22 Mayıs 2009 @ 18:50

Jacop ölürken neden John’u “geliyorlar” diye uyardi onu anlamadım. Bir de Jacop, John un, gerçek John olmadığını anladı, aralarında geçen konuşmaları dikkatle izleyin. Ama anladığı halde Ben’i neden uyarmadı o da ilginç olmuş. Ayrıca Jacop ölürken de Ben’in üzerine düşüyor bilerek. Burda birşeyler anlatmak istemiş olabilirler. Çünkü Jacop un sürekli olarak karakterlerle bir teması olduğunu gördük. Juliet’e gelince, ağzındaki kanların bazı karelerde olmaması bence çekim hatası.

moth demiş,

22 Mayıs 2009 @ 19:03

Ilıananın kulubeden aldığı parşomende anubis in resmi var

Cumhur demiş,

22 Mayıs 2009 @ 19:25

Siyah giyinen adamın kara duman olması tesbiti çok heycan verici.

LostManyaqı demiş,

22 Mayıs 2009 @ 19:41

Siyah giyen adam adanın bir tür güvenliğiydi. ßlackSmoke olarak. Jacob adaya misafirler getiriyordu ve SiyahGiyen adam adayı bu misafirlere karşı koruyordu. Burda en çok iş SiyahGiyen adama düşüyor. Jacob un adaya misafir getirmesini doğal olarak istemiyor ve aralarında bunula ilgili bir husumet var gibi. Acaba aralarındaki savaş bu sebeplemi çıkıyor????

OnatEmre demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:06

@yago: “Bir de Jacop, John un, gerçek John olmadığını anladı”

Tabi ki anladı dostum bunu zaten herkes biliyor bunda anlaşılamayacak birşey yok. Zira zaten Locke ile Jacob hiç konuşmamıştı öyle değil mi? O yüzden Ben: “Siz tanışıyor musunuz?” dedi.

pınarjamin demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:17

arkadaşlar bende söyleyip duruyorum jacob ölürken geliyorlar diyerek uyardı…yani neden düşmanını uyarma gereği duysun oda hemen ateşe attı..belki demeseydi atmıcaktı…burda jacob ile çakma lockun ortak hareketi olduğunu düşünüyorum…bu bir kısır döngüyse bunu jacob değiştirmek istiyor döngü jacobun ölümü ve ateşe atılmasıyla bitiyor ya da başa sarıyor …

bu ateş olayı kafama takıldı…ilana da kulübeyi yaktı unutmayın ne alaka kulubeyi yakmak:SSSSSS

destiny demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:17

john locke nin kılığına girenin kara duman olması imkansız çünkü john ben uyandığında onun yanındaydı bu sırada sun ve frank ana adayanın iskelesindeydiler ve sun kara dumanı gördü frank birşey duydun mu diye sorduğunda hiçbirşey dedi hatta yani john un kılığına girenin kara duman olması biraz zor gibi bence

FRİNGE demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:24

sobekin ilk yarattığı yer bizim ada olabilir unutmayalım adanın daha nerede olduğu sölenmedi tabii o herkel sobek ise ama bence adada başka helkellerde olabilir adanın başka mısır bağlantılarıda çıkabilir

Gökhan demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:26

heykel sobek’e daha çok benziyor farkındaysanız.Tawerat değil çünkü bedeni hipopotama benzemiyor.

Gökhan demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:27

Not: daha çok insan vücudu gibi.bu yüzden sobek.

FRİNGE demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:27

miles bence haklı olabilir
dr.chang kolunu nasil kaybetti ortaya çıktı

bence miles %60 haklı o bomba sadece olanları olması için kullanılmış olabilir

pınarjamin demiş,

22 Mayıs 2009 @ 20:47

arkadaşlar yaw dikkatimi çeken bişi daha var 5.sezon başlamadan afişleri yayınlanmıştı…biz charlote daniel ve miles için ne zaman afişlere girecek kadar önemli role sahip oldular falan demiştik.5.sezon için bunların önemli rolleri olcak die düşündük jinin olmaması da dikkatimizi çekmişti…peki 5.sezona baktığımızda charlote sezonun başında ölmesine rağmen afişte yer alırken jin hala yaşamakta fakat afişte yer almıyor üstelik ana karakterlerimizden biriydi anlamadım yaw:S

ABC demiş,

22 Mayıs 2009 @ 21:01

Locke- Bu İsa’dan daha eski.
Locke- Ama onlarınki plastikten değildi. Onların zarları kemiktendi.

kesin bu konuşmada bişi var kesin

ABC demiş,

22 Mayıs 2009 @ 21:09

Peki kimdir bu Tawaret? Yüzü timsah, vücudu hipopotam ayakları ise ceylan biçiminde betimlenen hamile kadınların ve bebeklerin koruyucusudur. İşte tam bu noktada parçalar birleşiyor. Heykel yıkılmadan önce adadaki hamile kadınların doğum yapabildiklerini biliyoruz.

demişsiniz ama ben adada doğum yapmanın sadece o heykele bağlı olduğunu düşünmüyorum daha mantıklı bi açıklaması vardır yani heykel yıkıldı die adadakiler doğum yapamıcak mı

gmz demiş,

22 Mayıs 2009 @ 21:25

arkadaşlar birkaç gündür kafama takılan bi soru var.bildiğimiz kadarıyla adada belli bir süre yaşayan karakterler adanın dışına çıktıkları zaman ölmüyolardı.bunu michael ve charles widmore olayında resmen görmüştük.hatta michael intahara girişmişti ve diğerlerinden tom ona ölemeyeceğini göstermişti.bu mantıktan yola çıkarsak john locke un adanın dışında ölmesi çok saçma değil mi yoksa bunda black smoke un bir etkisi mi var.yorumlarınızı bekliyorum

How can i be lost demiş,

22 Mayıs 2009 @ 21:30

Biraz daha zorlasalar daha saçma bi final yapabilirlerdi.Eminim bu dizinin senaristleri çok eğleniyolardır.muhamuhhahhaaa:)))
bak şimdi mumyayı görünce ne diycekler bakalım,arayada dinazor koyarız bi iki tane oldu bitti sana lost…:))))
bu dizi artık çoğu kişi için eski heyecanını yitirdi.Sonunda uzaylılarea bağlayacaklar bence ha haaaa..

ilker demiş,

22 Mayıs 2009 @ 21:48

Lost geleneğine uygun olarak bence bu konuştuklarımızın hepsi geçerliliğini kaybedecek.
Jakop la siyahlı abimizin düşman olduğunu düşünmüyorum ben.Gelen gemi kesinlikle black rock ve black rockın içindeki tnt leri düşündüğümüzde bişeye zarar vermek için geldikleri belli siyahlı abimizde bunu söylüyo.
Jakop ın bişey için ölmesi gerekiyo olabilir belkide ada dışına çıkıp bizimkilere dokunabilmesi içindir,arkadaşıda o yüzden demiştir seni ne kadar öldürmek istiyorum diye.Yani bence o cümle keisnlikle senaristlerin 5 senedir kullandıkları bişey sürekli bizi böyle düşünmeye itiyorlar.Heykelden de ada da birden fazla olabilir.Diyorum ben ama her zamanki gibi 6. sezon bitmeden hiçbirşeyi tam olarak anlayamıycağız.
Sabırsızlık şimdiden başladı hepimize kolaylıklar:D

ericvondaniken demiş,

22 Mayıs 2009 @ 21:50

jacob ın halısının en üstünde kanatlı disk figürü var mitolojide 12.gezegen mardukun simgesi olarak bilinir.
Dünyanın Gizli Tarihi
MÖ binlerce yıl öteye uzanan tarihsel bilgi hazinesi, dünyanın gerçek tarihini merak edenlerin gözlerini kamaştırabilir. Kadim bilgiler bize, kıtaların batması nedeniyle Anavatan Mu’dan ve Atlantis’ten göçler yoluyla oluşan kolonilerden söz ediyor. Bu göçler yoluyla aktarılan bilgiler, Mezopotamya, Mısır ve Hint uygarlıklarının köklerini oluşturarak, farklı gözüken ama ortak mitolojilere sahip kültürlerin dünyanın her yanına, Sümer, Babil, Akat, Aztek ve İnka’lara kadar yayılmasını sağladı.

Mitlerin Ortak Özellikleri
Tüm gezegeni çepeçevre sarmış olan kültürlerin, mitlerin, efsanelerin kökenindeki ortak özellikler insan, evren ve astronomiyle ilgili derin ve gerçek bilgileri yansıtıyorlar. Gerçeğe gözümüzü kapamamakta çok yarar var diyoruz. Bu ortak bilgiler günümüz bilim adamlarının da çok dikkatini çekiyor. Ve aynı zamanda Dünyanın Gizli Tarihinde, yazıtlarda, kalıntılarda, mitlerde, efsanelerde ortaya çıkan veriler, bilimin tüm yeni buluşlarını teyit edebiliyor. İnsanoğlunun yazılı ve sözlü tarihinde, mitolojilerinde, destanlarında, halk masallarında, kadim uygarlıkların yaratılış efsaneleri benzer mitlerle anlatılıyor, ortak argümanlar kullanılıyor.
Yaratılış efsanelerinin hemen hemen hepsi göklerden gelenlerden, göklerin hükümdarlarından söz eder. Sembolik, çocuksu ya da halk tarafından uydurulmuş öyküler diye düşündüğümüz bu efsaneler, destanlar; günümüzde belgelere, astronomik bilgilere dayanarak sağlam bilimsel delillerle 21. YY insanının karşısına yeniden çıkıyor. Bu kez, ciddi araştırma kitaplarını incelemeyi göz ardı etmezsek, dünya tarihi araştırmalarını ciddiye alarak, kendimizle, gezegenle ve evrenle ilgili bazı temel bilgilerimizi yenileme fırsatı bulabiliriz. Önümüzdeki günler oldukça karmaşık ve kaotik değişkenleri bir arada karşımıza çıkaracak olan günler… Şimdiden bilinci yeniliklere hazırlamak, herkes için çok faydalı çünkü değişim kaçınılmaz gözüküyor. Kadim uygarlıkların güneş sistemimiz hakkındaki günümüz bilimine yakın hatta bazen günümüz bilimini aşan verileri, bu verileri nasıl, kimlerden, hangi yollarla edindikleri hepimizin zihnini oldukça meşgul edeceğe benziyor..

NİBURU-MARDUK
Sümer yazıtlarında bu gezegene ‘Geçiş Gezegeni’ anlamına gelen ‘Niburu’ Babil astronomlarıysa güçlü tanrıları ‘Marduk’ adını verdi. Mısır belgelerinde adı ‘Milyonlarca Yılın Gezegeni’. Son yörünge geçişini, İ.Ö. 1649 yılında yapan gök cismi, Thera yanardağının patlamasını da içeren bir dizi doğal afete neden olmuş, “Mısır’dan Çıkış” mitlerine esin kaynağı oluşturmuş; yakındoğu başta olmak üzere dünyanın birçok yerinde siyasi ve sosyal dengeleri altüst etmiş.
Maya kozmolojisine göre içinde bulunduğumuz çağın, yani ‘Beşinci Güneş’in bitiş tarihi olan 2012 yılının baş kahramanı yine bu gizemli gök cismi. Mayaların takvimine göre tarih kesin. Binlerce yıl önce Meksika da Mısır piramitlerine benzeyen dev anıtlar inşa edebilen Maya kavmi bu takvimi neye göre, nasıl bir bilgiyle hazırladı tam bilinemiyor. Sadece Mayalar değil, aynı tarihlerde Sümer, Akat ve Babil’liler de aynı dev gezegen ya da gök cisminden sembolik olarak söz ediyor.

Sitchin ’e göre, bu gök cismi, güneş çevresindeki turunu 3600 yılda bir tamamlıyor. Turunu tamamlayıp Mars ile Jüpiter arasından güneşe yaklaştığı zaman, parlak kırmızı rengiyle, dünyadan görülebilecek. 30 yıl boyunca Mısır ve Mezopotamya’da bulunan kil tabletleri, papirüsleri araştıran yazar; eski Mezopotamya’da sayı sisteminin 60’lı taban üzerine oturduğunu tespit etmiş. Daire de 360 derecelik bir açıya sahip bildiğiniz gibi ve Akat dilindeki “Tanrı Kral” anlamına gelen “Şar” sembolü de, “3600” yıl anlamına geliyor. Sitchin, eski uygarlıkların tümünün Nibiru’yu bildiğini ve saydığını söylüyor. Yakındoğu’da her uygarlıkta rastlanan “Kanatlı Disk” amblemi aslında bu gök cismine ya da dev gezegene duyulan saygının bir yansıması.

Marduk adlı gezegenin 2012’de yeniden dünyanın yakınından geçeceğini iddia ediyorlar. Sitchin ’den yola çıkıyorlar ama yörüngenin 3600 değil, 3661 yıl sürdüğünü belirtiyorlar. Onlara göre Maya Takvimi’ndeki beşinci ve son “dünya çağı” 2012 yılında sona eriyor. Son ziyarette dünyada doğal afetler pek çok uygarlığı yıkmış ve yenilerinin kurulmasına yol açmış. felaketi şöyle anlatıyorlar: “Ege’de Santorini adası’ndaki yanardağ patladı, patlamanın şiddetiyle oluşan tsunamiler birçok kıyı kentini sel altında bıraktı. İzleyen yıllarda Nil Deltası’nın doğusundan büyük bir göç görüldü. Babil de bu kargaşadan nasibini almış, aynı yıllarda kuzeyden gelen topluluklar tarafından işgal edilmişti. Yaşanan büyük afetin belleklerden silinmeyen izleriyle ‘Mısır’ dan çıkış destanı olan Eхodus kaleme alındı. Yani Marduk, göreceli olsa da Tevrat’ta da geçiyor.”

darkdream demiş,

22 Mayıs 2009 @ 22:00

arkadaşlar bence hidrojen bombasının patlayıp diğer enerjiyi bastırmasını madde-karşımadde olayına bağlayacaklar bence her bilimsel ve idealist olayı araştıran siz değerli beyinler bunuda bi araştırın derim ben…madde-antimadde

sheep demiş,

22 Mayıs 2009 @ 22:09

İlk bölümden itibaren savaşı mı biliyorduk?peh peh pehhh…yok ya ciddimisiniz?Biz nedense 5.sezon finalinde öğrendik.Hatta bazıları bölümleri ilk sezondan itibaren en baştan izlemeye kalktığını yazıo…çok üzülüyorım bu kişilere.Tabi ya belki bazıları lost un ‘dvd’ lerini alır da öyle izler;)…(hımmmm aklıma başka bi amaç gelmedi)Yorum yapan arkadaşlar boşuna hayal dünyanızı yormayın bu adayı sonunda saçma bi hale getirdiler.Bu sezon finali tam anlamıyla saçmalık!!!!! Acaba jacob u falan bize erken mi gösterdiler 15.sezonu falan bekleyemezlermiydi?Finali ve son sezonuyla TAM BİR ‘KAYIP’ oldu!!!!!

OnatEmre demiş,

22 Mayıs 2009 @ 22:49

Ben derim ki Miles’ın konuştukları (yani Jack’in bombayı oraya götürdükten sonra diğer karakterlere söylediği şey) tamamen kafa karıştırmak için Senaristlerin yazdığı bir şey.

——————————————————
@How can i be lost:
“bu dizi artık çoğu kişi için eski heyecanını yitirdi.Sonunda uzaylılarea bağlayacaklar bence ha haaaa..”

İzleme o halde dostum, senin yorumlarına ihtiyacı olacak kişiler Lost’un hayranları değil, senin gibi düşünenler. OK?

——————————————————
@sheep:
Senin gibi düşünenlerin çoğu 3. sezonun başından beri Lost’tan soğumaya başladılar ve 4. sezonda bıktıklarını söylediler ama hala 5. sezon finalini izliyorlar…

lost is lost demiş,

22 Mayıs 2009 @ 22:58

herkeze merhaba

arkadaslar öncelikle dizinin sonundaki su meshur geliyorlar gizemini sizinle paylasmak ıstıyorum.aslında yapımcılarında tam olarak ıstedıgı bu butun yıl boyunca orda takılı kalalım.gelenlerın kım oldugunu sezon fınalının basındaki richard ve cakma locke arasındakı konusmada cevabını verıyorlar ajira ucagının dıger yolcuları yani ilana ve ekibi yani jacopun yardim birligi.dedıgım sahneyı ızlersenız ne demek ıstedıgımı daha net anlıyacaksınız.
ayrıyeten butun dızıde once cevap sonra soru taktıgını kullanarak kafamızı ıyıce karıstırıyorlar senarıstler tıbkı bu ornekde oldugu gıbı.
dizinin detayları 4 sezonda baslayan parlamalarda gizli eger losttu cozmek ıstıyorsanız parlama sahnelerını yenıden bulun dıkkatlıce ızleyın.
lockeula richardin konustugu ve daha sonra karadumanin tekrar richardla beni oraya goturdugu sahne cok onemli bence cunku butun is orda baslıyo

kara dumanın amacı : jacopu bulmak
jacopa nasıl ulasa bilir? : richard yoluyla
ricarda nasıl ulasabılır: lock yoluyla( cunku jacopu sadece lider gorebılır)

sonuc olarak duman adada parlamalar oldugu donemlerde locke lıder ılan edıp rıchardin kafasını karıstırdı.

locke daha sonra hatırlarsanız yıne parlamalarda kampa gelıp ben sızın lıderınız olacagım demıstı.

yanı dumanın tezgahıydı.rıchar o gunden sonra lockeu zıyaretlere basladı cocuklugunu bırınde karadumanın resmını cızmısdı bırınde ıse hangısı sana aıt bunlardan dedıgınde bıcagı secmıtdı locke su meshur bıcak jacobu olduren. rıchar ıstedıgı cevapları alamamıs durumdan sureklı kıllanıyordu.

en son sayid bombayı cıkarırken. bızım jacke locku soruyodu jackde ona guwenmelısın dıyınce ıyıce tazgaha geldı. hala uzerınde suphe vardı. yenıden dırılmesı zaten tuzu buberı olmustu bu suphelerın sonuc olarak arkadaslar bu dongunun hepsı parlamalarla baslıyo ve dumanın kurdugu tezgah

parlamalar gecmıse gelecege etkı edıyor!!! ordakı olaylar onemli …

bu fikirlerım hakkındakı yorumlarını beklıyorum…

lost is lost demiş,

22 Mayıs 2009 @ 23:08

ayrıyeten bı onemlı nokda daha

sıyah ve beyaz ıyılık ve kotuluk!!

sıyah her zaman ınsanların yakıp yıktıgını onların degısmeyecegını beyaz her zaman bır secım sansları oldugunu ıclerındekı ıyılıgın ortaya cıkacagını savunuyor.

benin bıcaklama sahnesı oncesınde konusmalara bakarsak jacob son bor hamle beni ikna etmeye calısıyor secım hakkın var dıyor ya onun dedıgını yaparsın yada bızı meselemızle basbasa bırakırsın.ben napıyor jacoba ısyan edıyor sana uydum ama sen bana kendını bıle gostermedın.vsvsvs benım neyım yokdu bende olmayan neydı gıbısınden .yanı secımını yapıyor

yanı sıyah haklı cıkıyor beyaz kaybedıyor bak yıne gordun ben haklıyım gibi.jacobda benın benım neyım yokdu sorusuna

senın neyın vardıki?

evt ben kımdı bı dusunun ? annesını kaybetmıs alkolık bı adamın ogluydu.jacob naptı onu sectı lıder yaptı . beni ben yaptı en onemlısı hayatını kurtardı oysa ben butun bunları bır kenara atıp nankorluk ettı deyım yerındeyse ve jacobu hayal kırıklıgına ugrattı zaten o bakısların baska bır duyguyla ılgılı bır tanımı olamaz yanılıyormuyum??

arıza demiş,

22 Mayıs 2009 @ 23:15

how can i be lost. begenmediğin şeyi neden izliyosun arkadaşım.

ANU demiş,

22 Mayıs 2009 @ 23:39

Ben kesinlikle kara dumanın o adam olmadığını düşünüyorum. Bir örnek; Others Jacop un halkı, ama Richard bayağı Tapınağa girip Ben i iyileştirdi. Others Dharma yol olmadan evvel de ormanda yaşıyorlardı, Kara duman neden onlara birşey yapmadı?

Jacop ve Siyahlı Adam farklı, Kara duman daha farklı. Onunla ilgili teorimi başka bölümden kopyalıyorum, biraz üstünde düşünelim;

ANU demiş,

22 Mayıs 2009 @ 23:41

Yapımcıların verdiği “cevapların %70 ilk sezonda” ipucundan yola çıkarak 1. Sezonu tekrar izlemeye başladım. 5. Bölümdeyim ve sanırım bazı olayların gözümden kaçtığını fark ettim, yeterince anlamamışım, Kara Duman bağıra çağıra anlatılıyor!

Size 5.sezon son bölümle, 1.sezon 1. Bölümündeki iki benzerlikten söz etmek istiyorum. Biliyoruz ki finalde biri siyah biri beyaz iki tarafın olduğunu gördük. Kimin iyi kimin kötü olduğunu şuan kestirmenin kesinlikle doğru olduğunu düşünmüyorum. Peki, ara sezonlarda beyaz taş siyah taş konusunu da hatırlıyorsak şunu dinleyin. Siyah ve beyaz taş konusu ilk olarak, Walt ve Locke un tanıştıklarında, Locke tavlayı walta öğretirken geçiyor. Tavla veya satranç, iki taraf var, kimin iyi olup olmadığını bilmiyoruz. Sonuçta ikisi de oyuncu. Oynattıkları piyonlara göre karar vermek bence doğru değil. Şimdi o piyonların kim olduğunu açıklayacam. Önce bir iki hatırlatma; adaya düşen Lostilerden karadumanla ile karşılaşan ikinci kişi domuz avına çıkmış Locke tu. Son bölümde artık Locke un çakma locke olduğunu gördük, peki çakma Locke ne zaman ortaya çıkmıştı acaba? Sezon 1 de, karadumanla ilk kişi pilottu ve vahşice öldü. Karadumanın bir insanı vahşice parçalaması diğer bir insana dokunmaması sizce de ilginç değil mi? Ve lütfen izleyin, o andan sonra Locke a bir aydınlanma geliyor, domuzu avlıyor, biten suyu nerede bulacağını biliyor ve çok ilginç şekilde bu sırada uçurumda asılı kalan Jack’i kurtarıyor. Bu dediğim olay 1 sezon 5. Bölümde ve 27dakika 15.sn den sonra şu sahne ve konuşmaya dikkat; jack delirdiğini Locke a söylüyor ama Locke gayet emin bir şekilde böyle olmadığını savunuyor. Jack’ten lider olmasını istiyor. Jack babasının peşinde gittiğini anlattığında Locke un gözleri açılıyor, jack “orda olmayan bişey” demesine rağmen Locke “ya ordaysa” gibi jack ve bizim kafamızı karıştıran cümleler kuruyor. Jack’in BEYAZ tavşanı aradığını söylüyor ve bulmacayı çözen şu sözleri söylüyor direk kopyalıyorum ; “ Ben sıradan bir adamım, Jack. Et ve patates. Gerçek dünyada yaşıyorum. Sihre pek fazla inanan biri değilim Ama bu yer farklı O özel. Diğerleri bunun hakkında konuşmak istemiyorlar çünkü bu onları korkutuyor. Ama hepimiz bunu biliyoruz ve hepimiz hissediyoruz…” Sonra devam ediyor lütfen mimiklere dikkat edin, kesinlikle kendinden emin, bildiği şey Jack’in o anda algısının çok ötesinde olduğunu düşündüğü bir tavır içinde: “Ama bu adanın gözünün içine baktım” . Kara dumanla karşılaşmasını anlatışı sizce de ilginç değil mi? Adanın kılıcı dese daha mantıklı olurken GÖZ kelimesi kullanmış. Eğer bir gözetleme yapmak isteseniz nasıl yaparsınız, yukardan mı bakarsınız, yerden mi, binaların içine girerek mi? Hepsini adada ancak fiziki bir madde yardımı ile yapacak olsanız kullanmanız gereken sadece bir madde var, DUMAN! Ve göz! Göz teması her sezonda tekrarlanan bir öğe, onunla başladık, onunla bitirecez diziyi, ve itiraf edelim, mantıkla açıklanmasını beklediğimiz daha ne işe yaradığını bilmediğimiz en merak edilen şey Kara Duman! Biz ne kadar orada burada arasak da dizi gözümüze sokuyor, Adanın Gözü= Kara duman! Ve karşısınızdakinin gözlerine baktığınızda gördüğünüz tek şey vardır, o da kendiniz! Ben in kara duman içinde kendini görmesi açıkca bunu kanıtlıyor. Ve ada (güç) bu şekilde olandan bitenden haberdar!
Locke ve Jack bu sahneden sonra bir rekabet içine giriyorlar değil mi? Jack olayları mantık çerçevesinde çözmeye çalışırken Locke ise olayları Adanın istekleri doğrultusunda yaşıyor.Bu çekişme bana son final bölümünün açılış sahnesini hatırlattı. Yine bu efsanevi sahnede (1.sezon 5. Bölüm) şu konu geçiyor, Locke uçakla döşen insanların lideri olmaktansa Jack’in lider olmasını istiyor. Ama Locke ilerleyen bölümlerde Others’a resmi Lider oluyor. Pekala adayı besleyen,su bulan, hatta adada bir mucize ile iyileşen birinin Lider olması çok daha kolay olmaz mı? Jack antibiyotikler olmadan insanları iyi edemiyor, ama Locke kendini tedavi edebildi ve ayağa kalktı, Neden Jack’e liderleri ol diyor? Peki şu repliği kaçımız hatırlayacaz “onlar benim halkım değil”? Bu cümle John Locke a ait, ve kazazedelerden bahsediyor (ara sezonların birinde).
Demek ki, Locke (bizim Locke diye tanıdığımız diyelim), o andan beri biliyor ki Jack karşısındaki lider, ama kendi de lider olacak, ama kimin? İşte Locke u arayışa iten, orada olmasını kadere bağlayan yönelimlerin temeli bu, Jack’in karşısına çıkacağı, liderlik edeceği insanları bulmak. O yüzden arıyor, o yüzden durmuyor. Ben ortaya çıktığında affaladığını hatırlayalım, Jack’i sorguladı ve artık kendi kurallarını uygulamak istedi, neden? Çünkü arayışı boşa çıktı, Ben liderse, 3 taraflı bir oyun olamaz, jacki elemek lazımdı.Jacki pasifize etmek gerekiyordı. Aynı şekilde bu düşünce yapısındaki Ben de, kendi karşısında Locke gibi sağlam karakter yerine jack gibi bir karakter istiyordu ve o yüzden Locke u vurdu. Amaç, dizi boyunca rakip sayısını 2 ye sabitlemek. Herkesin yaptığı karşısındakini yenmek. Ve eğer 5. Sezon finalinde gördüğümüz jacop un antisi, ta 1. Sezonda Locke u ele geçirmişse, Jacop’un da aynısını yapmış olma ihtimali de doğruyor, peki kim o kurban, maalesef JACK. Nerden çıkardık bunu? Bu bir öngörü, Lost hayranıysak, komplo teorilerine bayılıyoruz demektir. Sezon1 bölüm1 daha 5.sn.:) cevap ya buradaysa? Gerçekten iddia edildiği gibi, Jack gözlerini açtığında, göz bebeği küçülürken bir duman bulutu da göğe yükseliyorsa yukarıda kara dumanla karşılaşma sırası biraz değişir. Ben öyle farzediyorum, Lock’e kara dumanla karşılaştığında nasıl ki bir aydınlama yaşadı, jack de ilk saniyede bunu yaşadı. Belki şuursuzca o da “adanın gözlerinin içine” baktı,belki o göz açış ilk açışı değildi. Deneyi kendiniz yapın,göz bebeği ancak karanlık bir ortamda büyür,güneşin dibinde gözümüzü kapatmış olmamız o denli göz bebeğimizi büyütmez, çünkü göz kapağımız ışık konusunda yarı saydamdır. Ama jack bize henüz gösterilmeyen şekilde gözlerini ilk açtığında etrafını kara bir bulut kapladıysa ve sardıysa, ışıksız ortamda göz bebekleri büyüyecektir.Korkudan gözlerini kapatır ama kara duman bişey yapmadan havaya yükselir ve efsanevi Lost Jack’in ikinci kez gözünü açmasıyla başlar! Kate jack’e ilk bölümde neden korkmadığını soruyor, cevabı sizce ne artık? Korkulacak şey ona dokunmamıştı. Peki neden bunlar oldu, tezimizi tekrarlıyoruz, her şey tavla! “herkesin hesap verdiği biri vardır” repliğini hatırlayalım son sezonda Ben in söylediği. O hesap verilen güç tarafından kazazedelerin başına bir lider atanır. Jack gerçekten gözlerini açıp kendine geldikten sonra çok rahat bir şekilde kaza yerini bulmuş ve insanları kurtarmak için çırpınmıştır. Elimizde bir lider var, peki diğeri nerede? Othersların Ben’i de ikinci lider. Ama ondan vazgeçildi, sebepleri çok açık olmasa da Locke açıkca ondan liderliği alıyor ilerde. Vazgeçilme durumu ne zaman oldu bilmiyorum ama yedeği geldiği anda işler yürümeye başladı, ilk adım Locke un aydınlanmasıydı ve oldu. Peki Jack kimin yedeğiydi? Kimsenin! Çünkü her şey tavla, uçak düşmeden adada tek bir ırk var ve liderleri Ben, bu ırk Dharma ırkını yok ederek tek başına hüküm sürüyor, ama Ada buna izin vermiyor, ikinci bir kutba ihtiyaç var, dengeleyici. Kaza gerçekleşiyor ve karşıt ırk ve liderleri adaya geliyor! “gelip yakar yıkarlar, hiç bu değişmez” diyen Jacop un antisi acaba, hiç bir arada yaşayamayan ve sürekli biri diğerini yok eden iki farklı toplumdan mı bahsediyordu?
Şöyle özetleyebiliriz, ada bir futbol sahası, karaduman bu sahaya gelecek seyircileri, ışıklandırmayı sağlayan, takımları sahaya getiren organizatörün asistanı, aynı zamanda maça gözcülük eden, bir çeşit hakem de aynı zamanda. Yenilen takım yerine yenisi getiren, hile yapanı cezalandıran bir varlık veya suni yaratık.

ahmet demiş,

23 Mayıs 2009 @ 00:06

heykel yıkıldıktan sonra kadınların hamile kalmaması ilginç geldi acıkcası.ama lostu mısıt mit. göre değerlendirmeyide dogru bulmuyorum acıkcası :l

emoş demiş,

23 Mayıs 2009 @ 00:12

Bende Jacob ve diğer şahsın düşman olmadığını düşünmüyo değilim,Ben in flashbacklarinde,çocukluğuna gittiğimizde Ben annesini görüyodu,karaduman annesinin bedenine girip Beni yönlendirdi,demekki Ben ikisinede çalışıyo,kamptan kaçtığındada Richardı görmüştü,Richardda ”zamanı var bekle” dedi,belki oda Richard değildi!..Bu meret dirilerin bedeninede giriyomu acaba:))

J.L. demiş,

23 Mayıs 2009 @ 01:47

arkadaşlar kesinlikle okuyun ve şunu açıklığa kavuşturalım:
sezon 5 bölüm 2 the lie =16:41
Ben ve kasap Jill arasında(hatırlamayan varsa Locke’u geçici olarak tutan kadın-Jack babasının ayakkabısını giydiriyordu) şöyle bi konuşma geçiyor: B=Ben J=Jill
J:Merhaba,Ben..Eğer aradığın bifteyse kalmadı.
B:Hayır,biftek değil..Aslında ben,nasıl desem,kamyonumda çok önemli bir şey var,Jill.Benim için ona göz kulak olmanı istiyorum.
J:Düşündüğüm şey mi?
B:Evet,öyle.
J:Benimle güvende olacak.
B:Gabriel ve Jeffrey giriş yaptılar mı?
J:Evet.Her şey programa uygun gidiyor.Shephard’la nasıl gitti?
B:Bizimle.
J:Sahi mi? Ne yaptın? Onu ilaçla mı ayarttın?
B:Sululuğu kes!Birçok sebebi var.Hepimizin var.
J:Haklısın,kesinlikle.Üzgünüm
B:Onu güvende tut,Jill.Çünkü eğer yapmazsan yapacağımız şeylerin hiçbir anlamı kalmayacak..

Eveeeet bu neydi peki???Yapacağımız şeyler???Herşeyi Ben mi planlıyor acaba???Programa uygun giden ne???Gabriel ve Jeffrey kim ve nereye giriş yaptılar??? Bu sorular aslında 5.sezonun önemli soruları bence..Bu Ben’den korkulur diyorum ben sadece…kesin sonunda bu adam ters köşeye yatıracak bizi…çünkü bi şeyi biliyoruz:hep yalan söylüyor…

Elisa demiş,

23 Mayıs 2009 @ 07:55

J.L. demiş,
23 Mayıs 2009 @ 01:47

Eveeeet bu neydi peki???Yapacağımız şeyler???Herşeyi Ben mi planlıyor acaba???Programa uygun giden ne???Gabriel ve Jeffrey kim ve nereye giriş yaptılar??? Bu sorular aslında 5.sezonun önemli soruları bence..Bu Ben’den korkulur diyorum ben sadece…kesin sonunda bu adam ters köşeye yatıracak bizi…çünkü bi şeyi biliyoruz:hep yalan söylüyor…

———————————-
BELKİDE BEN HALA JAKOP UN ADAMI VE ORADA GÖRDUGUMUZ SAHNE YANI BEN IN JOHN UN SÖYLEDIKLERINDEN ETKILENIPTE JAKOP U ÖLDURMESI ASLINDA AKOP RTARAFINDAN PLANLANMIŞ OLABİLİR GÖRMEDINIZMI ADAM RESMEN ÖLUME KOŞARAK GİTTİ BIZE BIR BIÇAK DOGRULTULDUGUNU DÜŞÜNSEK YA ADAMI IKNA ETMEYE ÇALIŞIR YADA ONLA MUCADELE EDERIZ AMA O HİÇ BİŞİ YAPMADI BENIM AKLIMA JAKOP OLACAKLARI BİLDİGİ İÇİN JOHN UN BEDENINI GETİRTTİGİ VE ONU ILIANAYA TASITTIGI GELDI BELKIDE BEN DE ÇAKMA JOHN A OYUN HAZIRLIYORDUR BEN YALANCILIKTA USTA JAKOPTA INSANLARIN YÖNLENDRMEDE USTA NEBİLİM OLURMU OLUR VE BIR ARKADAŞ BIR ÖNCEKI BASLIKTA ADA DA 3 GÜÇ VAR DEMİŞTİ KLUBEDEKI HERNEKADAR SIYHLI ADAMA BENZESEDE HAKLIDA OLABİLİR HEM BİLMIYORUZKI HİÇBİRİMİZ O SIYAHLI GERCEKTEN KÖTU BIRISIMI SIYAH DUMAN ÇOK FARKLI BIRI BU YATSINAMAZ BENCE YANI ADADA 3. BIR GUC BANA MANTIKLI GELDI VE O HERKIMSE İŞTE GERCEK KÖTU O YANI KARADUMAN

Elisa demiş,

23 Mayıs 2009 @ 08:14

ANU demiş,
22 Mayıs 2009 @ 23:41

BENCEDE HAKLISIN JOKH O ADAYA İLK DÜŞENKI JOHN DEGİL ÇUNKI 1.SEZON UN 1. BÖLUMUNDE N ITIBAREN ADAMA BİŞİ OLUYOR 40 YILLIK AVCI GİBİ VE ADAYA DÜŞMEDEN ÖNCEKI TAVIRLARINI GÖRUYORUZ PASF BİRİ İKEN BAZEN KENDINDEN ÇOK EMIN YAGACAK YAGMURUN SANIYESINI TAHMN EDEBİLİYOR DOMUZ AVLIYOR BICAGI HATIRLARSANIZ KIMINDI UNUUTM TAM BOGAZININ YANINA SAPLAMIŞTI MUTHIS BİR NİŞANCILIK KUTU ŞİRKETINDE SANIRIM BUNLAR ÖGRETILMIYR BUYUZDEN AYNI AKREDE GÖRDUGUM 2 JOHN DA BÖLE ISRARCIYIM ACABA ARA ARA ŞİMDİKİŞ ÇAKMA JOHN UN İÇİNE GIREN 1. SEZONLARDADAMI GİRDİ BUYUK BEYAZ AVCI ÇOK USTA VE JACK UCURUMDAN DUŞERKEN ONUN ORADA OLDUGUNU NERDEN BİLİOYRDU BU ADAMDA VAR BİŞİ
NESI VAR BİLMIYORUM AMA BIRILERI TARAFINDFAN SUREKLI KULANILDIGI ASIKAR

reyhannn demiş,

23 Mayıs 2009 @ 08:15

J.L. // çok iyi tespit arkadaşım sağolasın. evet, ben fikrimi belirtiyim bu konuyla ilgili. ben bir benjamin linus fanı olarak ben in görevinin burda bitmediğinde eminim. jacob un sonu olduğu gibi ya sahte locke un da sonu ben olacak hatta kendi kendinin sonu da ben olacak. bu adam bu kadar kolay susmaz gibime geliyo, susmamalı xD Jill ile sohbeti dillere destan özellikle J.L. nin de belirttiği gibi son cümle can alıcı görünüyor. ama lost bu, altında birşeyler arayalım diye de koyuvermişlerdir bu cümleyi bi bakmışız. peki o cümlenin altında birşeyler aramamız gerekmiyorsa ne düşünücez? bu demektir ki adada hepsinin toplanması için benjamin de kandırılmış. ama kandıran kişi kendi kimliğini hiçbir zaman göstermiyor. biz veya benjamin ya da vs hep onu jacob sanıyor böylece kendi yaptığı bütün suçlar jacob a kalıyor. peki bu kadar şeyi sadece jacob u öldürmek için mi yapıyor ? hiç sanmıyorum. daha basit bir plan yapamaz mıydı da yok adaya uçak düştü des yüzünden sonra benjamin i ayarttı da vs vs. olayların arkasında çok gizli ve bilmediğimiz şeyler var gibime geliyor. zaten bunca soru ya öyle açıklanır, ya da tatmin etmez sevgili lost severleri …

doruk28 demiş,

23 Mayıs 2009 @ 09:32

bence şu senaristler sonunda bilimsel bir açıklması olucak filan sözlerine inanmayın kesinlikle böyle bir şey olması imkansız ancak şu olabilir truman show gibi bunlar oyunsa orasını bilemem ama ben size senaristlerin sonunda söyliceklerini söylim biz bilimsel açıklaması olucak derken kendi içinde bilimsel açıklaması olucak dedik dicekler!

hakan demiş,

23 Mayıs 2009 @ 09:39

gemidekiler dharmanın kurucuları olamaz çünkü 3. sezonda daniyel in sevdiği kadın arkiyoloji uzmanı ve bi dinazor buluyor tasmasındanda dharma girişimi var dharma çok daha eski bir kuruluş gemidekilerin dharma kurucuları olması olanaksız.

lostlost demiş,

23 Mayıs 2009 @ 10:22

daha ilk bölümden itibaren bir savaş varsa işler karıştı demektir .hangi olayın kimin hamlesi olduunu tahmin etmek çok zor .işin içinden ancak senaritler çıkar .
burda katei’n siyah atı aklımageldi .kate yakalandığı bir sırada bu at bir kazaya neden olur ve kate kurtulur bölüm sonundada kate atı adada görür şimdi at siyah oda karadumanın yada siyahlı adamın işimi?
yada locke işi tamamen siyahlı adamın işiyse locke nin ayaklarını kim iyileştirdi.iyileştirme işini jacop yapıyordu .yada jacop geçmişte ona dokunup niye canlandırdı .
bu iş 6.sezonda çözülür kimse eski bölümleri seyredip kafayı yemesin…

DESMOND demiş,

23 Mayıs 2009 @ 10:28

j.l. çok haklı
bende aynı şeyi düşünüyorum .locke cesedinin benin işi olduğuna inanıyorum.zamanda yolculuk olayını çözen ben jacub ın yerine geçmek istiyor ve locke kullanılıyor.locke un bedenine bürünmüş bir duman çok saçma geliyor bence

aşk üçgeni demiş,

23 Mayıs 2009 @ 10:28

Kara dumanı gördüğümden beri onun insan şekline girdiğini biliyodum.Zaten jacob ve hasmı yazısındaki yorumumdada ’siyah tişort giyen adamın ‘ karaduman olduğunu dile getirdim.

OnatEmre demiş,

23 Mayıs 2009 @ 11:36

@ANU

Anu, o muhteşem ve doğaüstü yorumlarınla beni aydınlattığın için çok müteşekkirim. Bütün yazını okudum ve sana gerçekten hak veriyorum. Daha mantıklı açıklanır mıydı tam olarak bilemiyorum ama şu ana kadar en iyi yorum sana aitti.

ABC demiş,

23 Mayıs 2009 @ 12:03

gmz demiş,
22 Mayıs 2009 @ 21:25

arkadaşlar birkaç gündür kafama takılan bi soru var.bildiğimiz kadarıyla adada belli bir süre yaşayan karakterler adanın dışına çıktıkları zaman ölmüyolardı.bunu michael ve charles widmore olayında resmen görmüştük.hatta michael intahara girişmişti ve diğerlerinden tom ona ölemeyeceğini göstermişti.bu mantıktan yola çıkarsak john locke un adanın dışında ölmesi çok saçma değil mi yoksa bunda black smoke un bir etkisi mi var.yorumlarınızı bekliyorum

—————————————————————–

adanın micheal a ihtiyacı vardı o yüzden ölmedi ve widmore un adanın dışında micheal gibi ölmemesini görmedik yani bence o normal bi insan isteyen onu öldürebülür saten ada jhon locke ın cesetine ihtiyacı vardı o yüzden bence jhon locke ın ölümü saçma deil die düşünüyorum

desperado demiş,

23 Mayıs 2009 @ 12:11

ben black rock’dakilerin arasında richard ve tayfasının olduğunu düşünüyorum. son bölümlerin birinde de richard bir şişe içerisinde gemi maketi yapıyodu. bence burda senaristler bize bi ipucu verdiler.

merve demiş,

23 Mayıs 2009 @ 13:09

benim çok fazla dikkat etmediğim yerlere değinmişsiniz çok teşekkürler

J.L. demiş,

23 Mayıs 2009 @ 17:42

Bi gariplik daha farkettim de madem Ben Jacob’ı hiç görmemiş o kulübede nasıl oluyor da Jacob (aslında Christan ama Ben üstüne durmuyor) John’a adayı taşımasını söylediğinde Ben direk kendi üzerine alınıp adayı taşıyor ve adadan ayrılıyor..ve dikkat ettiyseniz Ben Tunus’a düştüğünde bi otele gidip oda ayırttığını filan söylüyordu…Ben Ben Ben olay bu adamda bitiyor söylemedi demeyin..adayı taşıycağını önceden biliyor yani oda ayırtmış bi insan neden durup dururken oda ayırtır tesadüf olamaz..hem sorgusuz sualsiz direk adayı taşıdı..Ben de bi şeyler var ama anlamadım…

OnatEmre demiş,

23 Mayıs 2009 @ 17:44

J.L diyorsun ki Ben bizi ters köşeye yatırabilir. Onda bazı şeyler saklı. Dostum adam şu an kötü bir durumda. Ben Jacob’u öldürdü ve Richard da dışarıda. Hiç zannetmiyorum. Ben de hiç bir şey yok. Eğer öyle olsaydı Ben sürgün edilmezdi ve adadan çekmezdi.

yiah demiş,

23 Mayıs 2009 @ 19:28

jacob her şeyi bilen her şeyi gören gözdür..Benjaminin jacobu öldürmesi ise jacob ve benjaminin kendi planıydı zaten..Benjamin büyük yalancı , usta yalancı rolünü çok iyi oynuyor :))Tapınakta benjaminin iyileştirilmesini jacob sagladı ve planlar orda yapıldı..Sayid ajira uçağına binmeden önce jacob ona dokundu etti ona ihtiyacı vardı gelsinki küçük benjamini vursun sonra tapınağa getirilsin falan fistan..Yukarda bir arkadaş bişeyi belirtmiş şöyleki..

J.L. demiş,
23 Mayıs 2009 @ 01:47

arkadaşlar kesinlikle okuyun ve şunu açıklığa kavuşturalım:
sezon 5 bölüm 2 the lie =16:41
Ben ve kasap Jill arasında(hatırlamayan varsa Locke’u geçici olarak tutan kadın-Jack babasının ayakkabısını giydiriyordu) şöyle bi konuşma geçiyor: B=Ben J=Jill
J:Merhaba,Ben..Eğer aradığın bifteyse kalmadı.
B:Hayır,biftek değil..Aslında ben,nasıl desem,kamyonumda çok önemli bir şey var,Jill.Benim için ona göz kulak olmanı istiyorum.
J:Düşündüğüm şey mi?
B:Evet,öyle.
J:Benimle güvende olacak.
B:Gabriel ve Jeffrey giriş yaptılar mı?
J:Evet.Her şey programa uygun gidiyor.Shephard’la nasıl gitti?
B:Bizimle.
J:Sahi mi? Ne yaptın? Onu ilaçla mı ayarttın?
B:Sululuğu kes!Birçok sebebi var.Hepimizin var.
J:Haklısın,kesinlikle.Üzgünüm
B:Onu güvende tut,Jill.Çünkü eğer yapmazsan yapacağımız şeylerin hiçbir anlamı kalmayacak..

—————————————————-
benjamin jacobu bıçaklar ve heykelin gölgesinde uzanan john locke umuzun bedenine girer diye düşünüyorum…
—————————————————-

B:Sululuğu kes!Birçok sebebi var.Hepimizin var.
bu sayede belki benjamin kızına kavuşabilir..

—————————————————-
J:Evet.Her şey programa uygun gidiyor.Shephard’la nasıl gitti?
B:Bizimle.

Jacki ayarttı çünkü o geçmişte bombanın patlamasını sağlamak için uğraşan kişi..
bomba patladı , çıkan manyetik enerjiyi nötürledi ve parlama yaşandı..kimseye bişe olmadı..Galiba julieti çıplak görücez :)

—————————————————-

düşüncelerim bunlar…

termit00 demiş,

23 Mayıs 2009 @ 19:40

Ya heykelin içindeki değilde ölü olarak gelen Jhon değilse.Yani ölü olduğunu düşündüğümüz cisim Jhon değise?İçerdeki kara dumansa neden heykelin yerini bilmeyip de Richarta sorsun?Zaten orda yaşamıyor mu?

Birde kemikyen zar derken acaba insanı mı kastetti diyorsunuz öyle anladım.Olabilir tabi…

Bu arada Julietin kanlı ağzı kesinlikle hata olamaz o kadar bariz belliki bir sahne var bir sahne kan yok özellikle yapılmış gibi adamlar böyle bir hata yapar mı?Gerçi Charlotun yaşında hata yapmışlardı.

ilgim demiş,

23 Mayıs 2009 @ 20:08

merhabalar peki adada ya iki heykel varsa biri siyah giyen adamın yaşadığı diğeride jacob un bo knuda tahmin yürüten varmı acaba heykeller çok farklı

q1 demiş,

23 Mayıs 2009 @ 21:17

Bu karafuman sadece ölülerin içine girebiliyor anlaşılan…

**stray** demiş,

23 Mayıs 2009 @ 21:22

Böyle tawaret heykelimi olur?Ilana nın kulübe den aldığı resimde Anubise benzeyen bir resim vardı ve nereye gideceğimizi biliyoruz artık diyolardı!Ben çekim hatası olduğunu düşünmüyorum birinde heykelin bacakları bitişik arkadan bakıldığında bitişik değil.Eğer çekim hatası ise lost a yakışmadı.Ama arkadan gördüğümüz heykelin tamamını görücez demişlerdi lost yapımcıları.Umarım iki heykel vardır çünkü gösterilen heykeller arasında çok büyük farklar var…

J.L. demiş,

23 Mayıs 2009 @ 21:28

Ben’in bence de herşeyden haberi var ama kızı hariç..kızı yüzünden yargılanacağını bilmiyordu bence..geri kalan herşeyi biliyor çünkü adayı taşırken de jacob kulübede olmamasına rağmen Locke ona “jacob adayı taşımamı söyledi” dediğinde bile bile adadan gitti…”kuralları bozdum,jıhn.o yüzden yargılancam” diyordu locke’a hatırlarsanız..kural ne bilmiyorum ama Ben’in adada kalması ve locke’ın gitmesi gerekiyordu..locke çarkı çevirdiğinde christan öyle demişti ona..yani Ben adadan sürülmedi kendisi gitti……

BAHADIR demiş,

23 Mayıs 2009 @ 22:46

bence bu heykel birbiriyle ilişki kurduğumuz bir kaç tanrının birden heykeli olabilir. mesela mite göre tawaret ve sobek eşleri birbirinin. Bu heykel arkadan sobeke, yandan tawarete benziyor. Sırtı http://www.biasci.com/polyorg/Sobek_idol.jpg adresindeki sobeke benziyor. Kafadaki tacın bir kısmı var sadece. ayaklar, etek, kulaklar… İki tanrı da timsah yüzlü ama tawaretin vücudu hipopotam, ayakları ise ceylan şeklinde betimlenirmiş.

J.L. demiş,

24 Mayıs 2009 @ 00:42

sobek bence heykel daha çok benziyo hem bi ayağı önde..

bilmezuydurur demiş,

24 Mayıs 2009 @ 02:25

BlackSmoke’ bir çok kişinin şekline girdi.. ama kimse birinden söz etmiyor.. Christian Shephard.. o da adaya ölü olarak geldi ve canlandı..
Locke, Jacop ile konuşmaya gittiğinde Christian’ı görüyor ve ona “sen Jacop musun?” die soruyor.. o da, “hayır , ama onun adına konuşabilirim diyor” .. ve adayı taşımasını söylüyor.. eğer BlackSmoke Locke’un şeklini aldıysa, Chrsitian’ın da şeklini aldıysa, nasıl her ikisi de karşılaşabiliyor?

bilmezuydurur demiş,

24 Mayıs 2009 @ 02:27

senaristlerin heykel konusunda hata yaptığını düşümüyorum.. bu bir çekim hatası değil.. neden derseniz.. kendinizi onların yerine koyun.. bilgisayar efekti ile bir heykey yapıyorsunuz ve dizinin bir yerinde kullanıyorsunuz.. daha sonra heykeli tekrar göstereceksiniz, yeni bir heykel efekti mi yaparsınız yoksa eskiyi kopyalayıp koyar mısınız?

linus27 demiş,

24 Mayıs 2009 @ 16:25

arkadaslar ben lost yormlaını okrken illa birinin bu bilimsel olmaz diye degerlendirmelerini okuyorum ve böylelerinin bu diziyi izlememesi gerektigine inanıyorum
1 siyah duman
2 hastalıkların iyilesmesi
3 zamnda yolculuk
4hiç yaslanmıyan adamlar vs.
bunlar bilimsel olarak acıklanamaz zaten bu bakıs acısıylada bu diziden zevk alınmaz ilk bölümünden beri mistik oldugu belirtilen olaylardan bilimsel acıklamalar beklenmez bunlar bilimsel olarak acıkalnırsa ne mutlu kimse yaslanmaz kimse hastalanmazz dünya nüfusu 10 yıla kadar 20 milyar falan olur:D

Oğuz demiş,

24 Mayıs 2009 @ 17:31

Arkadaşlar yeni fragmanın linkini verir misiniz?

phonomania demiş,

24 Mayıs 2009 @ 17:36

daha önceki konulara bakarsanız heykellerin aynı olmadığını göreceksiniz arkadaşlar…

OnatEmre demiş,

24 Mayıs 2009 @ 17:54

@ J.L.

Dostum eğer senaristler çakma Locke’a adadan sürüldün dedirttiler ise öyledir…

pınarjamin demiş,

24 Mayıs 2009 @ 19:56

arkadaşlar herkese bir yere bakmasını isticem sadece bakın ve gördüğünüzü söyleyin…

sezon 1 bölüm 1: jackin sahile geldikten sonra uçağın kanadına baktığı(özellikle burayı unutmayın) sonra gidip ayağı yaralı adam ve sonra claire…(claire kısmını da unutmayın)…

sezon 3 bölüm 14: niki enkaz arasında dolaşırken clairenin yardım çığlığını duyar ve o tarafa doğru bakar…jack ile clairenin hareketlerine dikkat!!!

sonra niki enkaza doğru bakar 1.bölümde jackin baktığın kanad kısmına bakar ve orda biri daha kanada bakıyordur jack!!!!

pınarjamin demiş,

24 Mayıs 2009 @ 19:57

bu kız da jacke taktı demeyin:)

To B Lost demiş,

24 Mayıs 2009 @ 22:25

Birinci sezonun ilk iki bölümünü izledim de. Şu Vincent’ta ilginç birşeyler var bence. Bir uçak düşüyor. Parçalanıyor. İnsanlar yaralanıyor iyi ya da kötü bir şekilde ama bu köpekte hiçbir şey yok. İlginç değil mi? Ve Jack gözlerini açtığında köpek yanına gelip gidiyor. Daha sonra bizimkiler telsizi kullanmak için tepeye çıkarlarken çalıların arasından onları izliyor falan filan. Ve şu siyah giyen adamın kulübesi olduğunu düşündüğümüz yerde tablosu var. Ya da ona baya benzer bir köpek. Birşey var yani. Belki de şu siyah giyen adam Vincent’ın şekline bürünmüş bizimkileri izliyordu. Ve o kulübedeki resim de bir bağlantı olduğunu gösteriyor olabilir…

yago demiş,

25 Mayıs 2009 @ 07:16

@OnatEmre
sonraki cümleme dikkat çekmek istedim.
“..Ama anladığı halde Ben’i neden uyarmadı o da ilginç olmuş.”

ferMANyak demiş,

25 Mayıs 2009 @ 10:02

cümlelerini biraz daha düzeltmeni öneriyorum. çok devrik yazmışsın. okurken yoruldum. ama güzel bilgiler ve teoriler için teşekkürler.

J.L. demiş,

25 Mayıs 2009 @ 13:48

onatemre dostum ben’e adadan sürüldün diyen adı üstünde çakma locke..ben’i kandırmaya çalışıyor bence jacob’u öldürsün diye

OnatEmre demiş,

25 Mayıs 2009 @ 14:49

@yago
Pek birşey farketmedi…

——————————————————————-

Lost’u hepimiz izledik öyle değil mi? Yani 1. sezonun başından başladık ve 5. sezon finaline kadar izledik, hatta 6. sezonu bekliyoruz. Lost’u ilk izlerken kim birşeyler olduğunu fark etti. Lost’u hiç izlememiş ama ileride olacaklardan haberi olan biri bile Lost 1. sezon bölümündeki yüzlerce şifreden birini bile çözemezdi. Doğru değil mi? Zira daha toyduk ve bu kadar akıllıca hazırlandığını bilemezdik. Ancak şimdi bu kadar bölüm izlemiş olan bizler 1. sezonu tekrar izlemeye başladılar. Peki madem bu senaristler bu kadar zeki, o kafalarını biraz da Lost hayranlarının bazı şeyleri kolay çözebileceği kadar iyi hazırlamış olsalardı olmaz mıydı? Bizler sorulara cevap bulmak için neden tekrar 1. sezonu izleyelim ki? O halde senaristler bunu haber verselerdi de bir işe yarasaydı. Şöyle bir not: 1. sezonu dikkatli izleyin… Çok mu zor?

Aragorn demiş,

25 Mayıs 2009 @ 14:55

herşeye bir yorumumuz varda,şu black rock gemisi nasıl olduda adanın ortasına kadar geldi…bunun için bir fikri olan var mı?

Traviz demiş,

25 Mayıs 2009 @ 17:39

Bence heykel kesinlikle Tawaret olamaz. Keza ayakları dizideki gibi değil. Tawaretin arkadan görunumunde muhtemelen poposu yere çok yakın olurdu. ancak dizideki heykelin baya insan gibi ayağı ile bedenin üst kısmı arasında bir orantı var. Tawaret in birde benimkinden bile büyük bir göbeği var ki dizideki heykelin göbeği falan yok:) tawaret in elinde birşey görünmüyor ancak anubisin elinde sonsuz hayat’ ı sembolize eden Ankh kolyesi var, dizideki heykelin iki elinde de bu kolye var. İnternette bulduğum anubis heykellerinin bir elinde kolye bir elinde asa benzeri birşey var. Bu kafa karıştırıyor ama benzerlik açısından dizdeki heykel tawaret e hiç benzemiyor. Son olarak tawaretin kulakları yuvarlak dizideki heykelin kulakları sivri.
TAWARET hamile kadınların bebeklerin koruyucusu olan tanrıçadır Anubisin ölüleri tekrar hayata döndürme gibi bir özelliği olduğu sanılmaktadır

GayriCiddiFaz demiş,

26 Mayıs 2009 @ 05:25

Ya arkadaşlar benim anladığım bir şey varki adada olan sorun nedir onu hala bilmiyoruz. Yani amaç jack, kate sawyer,said vs .. yani o tayfanın uçağının düşmesini engellemek değil, asıl mesele jacop ve düşmanı arasında bir şey ama anlayamadım bir türlü. Daha asıl soruyu bilmediğimiz için cevapta bulamıcaz galiba son sezona kadar.

zzeben demiş,

26 Mayıs 2009 @ 09:11

Aragorn demiş,
25 Mayıs 2009 @ 14:55

herşeye bir yorumumuz varda,şu black rock gemisi nasıl olduda adanın ortasına kadar geldi…bunun için bir fikri olan var mı?

1-hidrojen bombasının etkisi ile yer değiştirmiş olabilir
2-ada yer değiştirdiğinde adanın ortasında sürüklenmiş olabilir.
3-zaman parlamalarına yakalanıp ciddi anlamda karaya oturmuş olabilir :)

sinan demiş,

26 Mayıs 2009 @ 12:00

BENCE JAKOP’UN BİR PLANI VAR….
Arkadaşlar bir şeyi atlıyoruz. Karaduman bugüne kadar jakop un dostlarını yani richard ve others ı koruyordu. Arkadaşlar demişler ki karaduman siyahlı adam ve locke un bedeninde. ben ce mümkün değil karadumanı bugüne kadar nasıl gördüğümüzü hatırlayın. Bence jakop’un bir planı var ve bu yüzden karaduman benjamin linus a locke ne derse yap diyor. Ve yine hatırlayın benjamin karadumanın sözlerini duyunca şaşırıyor. Jacop un bir planı var ve bunun için ölmesi gerekiyor. Bunu da şurdan çıkardım İliana ve yanındakiler ormanda oyalanana kadar defalarca gelebilirlerdi heykelin yanına ve locke un cesedini gösterebilirler di. Ama yapmadılar çünkü jacop iliana dan öldükten sonra cesedi göstermesini istedi iliana çok daha önce herkesi uyarabilirdi. bakalım 6. sezon da jacop un planını göreceğiz…

sinan demiş,

26 Mayıs 2009 @ 12:03

“Ve yine hatırlayın benjamin karadumanın sözlerini duyunca şaşırıyor.”

yazarken yanlış yazmışım burada söylemek istediğim locke karadumanın benjamine söylediklerini duyduğunda şaşırdığı andı.

editör arkadaştan ricam olur teşekkürler.

ABC demiş,

26 Mayıs 2009 @ 13:10

sinan demiş,
26 Mayıs 2009 @ 12:00

BENCE JAKOP’UN BİR PLANI VAR….
Arkadaşlar bir şeyi atlıyoruz. Karaduman bugüne kadar jakop un dostlarını yani richard ve others ı koruyordu. Arkadaşlar demişler ki karaduman siyahlı adam ve locke un bedeninde. ben ce mümkün değil karadumanı bugüne kadar nasıl gördüğümüzü hatırlayın. Bence jakop’un bir planı var ve bu yüzden karaduman benjamin linus a locke ne derse yap diyor. Ve yine hatırlayın benjamin karadumanın sözlerini duyunca şaşırıyor. Jacop un bir planı var ve bunun için ölmesi gerekiyor. Bunu da şurdan çıkardım İliana ve yanındakiler ormanda oyalanana kadar defalarca gelebilirlerdi heykelin yanına ve locke un cesedini gösterebilirler di. Ama yapmadılar çünkü jacop iliana dan öldükten sonra cesedi göstermesini istedi iliana çok daha önce herkesi uyarabilirdi. bakalım 6. sezon da jacop un planını göreceğiz…

—————————————————————–
İlananın jacob un ölmesini beklediğini ondan sonra gösterdiğini söledin ama yanılıyorsun hatırlarsan jacob ölmeden önce locke ın cesedini pilot a gösterdi ve sonra jacobun evine gitti ama jacob yoktu jacob un öleceğini bilen insan nie onun nerede yaşadığını tam olarak bilmesin ve ilana locke ın cesedini herkese gösterirken lockeın içerde olduğunu jacobun öldürmeye gittiğinden haberi bile yoktu belkide

OnatEmre demiş,

26 Mayıs 2009 @ 14:29

@ sinan:

“Arkadaşlar demişler ki karaduman siyahlı adam ve locke un bedeninde.”

Jacob’un düşmanı Locke yerine geçti. Onun bedenine girmedi. Zira onun bedeni zaten dışarıda Ilana’nın yanında. OK? Filmi izlemeden yorum yapıyorsun. Locke’ın yerine geçerek Jacob’un ölmesini Ben’e sağlattı. Bu tartışılmaz zaten. Çünkü film gösterdi. Bu bir gerçek yorum değil.

—————————————————————–
Black Rack

1800′lü yıllarda Jacob ve düşmanı tarafından görüldüğü tahmin edilen bir gemi. Bu geminin adanın ortasına nasıl geldiği ve gelenlerin ne amaçla oraya geldiği henüz bilinmiyor ancak tahminler çok. Bazı arkadaşlar çok şey konuşuyorsunuz ama bunu düşünen yok demiş. Bu bir saygısızlıktır. Bizler Lost’un resmi yorum sahipleri değiliz ve istediğimiz şeyleri söyleriz. Böyle düşünen arkadaşlar düşünsün Black Rack’ın adanın ortasında oluşunu…

Black Rack’ın adanın ortasına nasıl gelebileceğine dair aklıma bir tahmin geldi. Ama olamaz. Zira benim düşüncem, patlayan bombanın etkisiyle olmuştu ama bomba 1977′de patladı, nereden gelir 200 yıl öncesindeki gemiye…? Black Rack’ın gelme nedeni şu olabilir: Belki yine bir döngü içine girecek olan as oyuncularımız, adadaki zamanda yolculuğa çıkarak bir şekilde geminin oraya sürüklenmesine neden olmuş olabilirler. Ya da bir arkadaşın dediği gibi adanın yer değiştirmesiyle…

Gel gelelim en önemli sorulardan biri de şu: Gelenler tam olarak
Kimdi?
Ne için geldiler?
Jacob ile bağlantıları var mı? Varsa ne?
Jacob neden bomba dolu bir gemiyi adaya getirtmek istesin?
Bombayı getirenler ne yaptılar?
Başlarına geldi?
Bombayı kullanabildiler mi?

Everything in Season Six

Marlene demiş,

26 Mayıs 2009 @ 15:46

Heykelin Tawaret olduğu doğru. 2 tane heykel olduğunu düşünenler var sanırım ama yapımcılar adada bir heykelin olduğunu bunun da Tawaret olduğunu söylediler zaten Comiccon röportajında. 1. sezon da gerçekten çok fazla ipucu var dikkatli izlerseniz. Benim en merak ettiğim şeylerden biri de ”Fısıltılar” onlar hakkında henüz tatmin edici bir cevap alamadık ne yazık ki.

Jacop_123 demiş,

26 Mayıs 2009 @ 17:56

Sinan arkadasımızın yaptığı teoriye katılıyorum.Bence de jacop un planı var ve bu planı gerceklestirmek icin black smoke a ben in locke u oldurmemesi gerektigini soylettirdi.Cunku planın gerceklesmesi icin jacop un olmesi gerekiyordu.Alex in gidip locke un gelmesi ve ikisininde olu kılıgına girmesi bence senaristlerin bizi sasırtma taktigidir.Ayrıca hala bombanın patlayıp geminin oraya geldigini soyleyenler var.
1-Kac metreden dusup patlamayan bomba julietin iki vurusuyla mı patlayacak.
2-Hidrojen bombası patlasa herkes olur ve canlıların hepsi zarar gorur ama simdiki zamana bakıyoruz ki hala ağaclarımız cap canlı gorunuyor.
3-Bence juliet in vurmasıyla yeni bir parlama olusacak ve biziimkiler simdiki zamana donecekler.
4-Richardın sun a herkesin olumunu izledim demesi tipik bir others yalanıdır.

burak can demiş,

26 Mayıs 2009 @ 19:53

bence sinan arkadaş kesinlikle haklı.. ilana isteseydi adaya geldiği anda cesedi jacopa götürebilirdi.herkesin aynı anda heykelin dibinde buluşması çokta mantıklı bişey değil. burada jacop’un kesinlikle bi planı vardır.jacop gerçek hayatta ilanayı ziyaret ettiğinde ondan yardım istemişti.

kafama takılan şeylerii sormak istedim.

1- ikinci sezonda sayid o heykeli gördü ama bi daha konusu bile olmadı.. onca boş için ekip kuran kahramanlarımız şu heykel ne işe yarar diye bakmayı neden akıl edemediler acaba.
2-richard alpert neden millete kılavuzluk yapmaktan başka hiç bir işe yaramıyo?
3- benjamin jacopa çalışıyo. bizler ise jacopun düşmanının kara duman olduğunu sanıyoruz ama benjamin 4. sezonda keamy ve ekibini temizlemek için dumanı kullanmıştı. ya ben ikili oynuyor ya da kara dumanın jacopun düşmanıyla alakası yok. bi arkadaş bunu açıklayabilirse çok sevinirim.
4. charlienin 3. sezonda beşiğe düşürdüğü yüzüğü neden 5. sezonda ortaya çıktı? bunun hakkında bi fikri olan var mı?
5- sizce benjamin jacop için , widmore’da diğer adam için mi çalışıyor.. yoksa tam tersi mi?

ANU demiş,

26 Mayıs 2009 @ 21:50

Ya aklıma ne geldi arkadaşlar;

Black Rock adaya vardığında yolcularını görünce çok dumur olacaz gibi geliyor. Hepimiz Richard falan bekliyoruz. Ya Lost bu; ya gemiden jack, sawyer, locke…vs inerse???

Reenkarnasyona atıflar yapıldığını biliyoruz, biz bu durumu Christiana veya Locke a yormuştuk. Ya gerçekten tam kelime anlamına vurgu yapılmış yani bir zamanda ölmüş insanların sonradan tekrar bebeklikten itibaren dünyaya geldiği savunuluyorsa?

Herşeyi başlatan bizim lostiler, asıl adayı kurcalamaya black rock ile başlmışlarsa?

Lost insanı çizgiden çıkarıyor.

Oğuz demiş,

26 Mayıs 2009 @ 21:55

5. sezonun fragmanında koskoca harflerle “Cevaplar bu sayılarda” deniyordu. Sayıların kerametini de unutmayalım :)

abdülaziz takır demiş,

26 Mayıs 2009 @ 22:18

gerçekten müthiş yorumlamışsınız. çok teşekkür ederim. bir de tarihle ispatlamış olmanız daha da netleştiriyor bazı şeyleri. lostun öteden beri mısır tarihini ele alması zaten gündemdeydi. kesin oldu diyebilirim artık.

J.L. demiş,

27 Mayıs 2009 @ 10:53

bi şey farkettim 1.sezon 6.bölüm jack ve kate mağaralarda adam ve eva olarak tanımladıkları havva ile adem’i bulduklarında bi tane de kese buluyo ve keseden biri beyaz diğeri siyah iki tane taş çıkıo.. bu adem ve havva kimler acaba?? biri erkek biri kadın ve siyah beyaz…..??

ozcannn demiş,

27 Mayıs 2009 @ 11:29

Sezon 5/16 - 1800 yıllarında geçiyor diyorsunuz?bunun tahmin ederken hangi kaynaklara dayandırıyorsunuz?

ayrıca güzel açıklamalar için teşekkürler..

ABC demiş,

27 Mayıs 2009 @ 11:56

ABC demiş,
27 Mayıs 2009 @ 11:54

ANU demiş,
26 Mayıs 2009 @ 21:50

Ya aklıma ne geldi arkadaşlar;

Black Rock adaya vardığında yolcularını görünce çok dumur olacaz gibi geliyor. Hepimiz Richard falan bekliyoruz. Ya Lost bu; ya gemiden jack, sawyer, locke…vs inerse???

Reenkarnasyona atıflar yapıldığını biliyoruz, biz bu durumu Christiana veya Locke a yormuştuk. Ya gerçekten tam kelime anlamına vurgu yapılmış yani bir zamanda ölmüş insanların sonradan tekrar bebeklikten itibaren dünyaya geldiği savunuluyorsa?

Herşeyi başlatan bizim lostiler, asıl adayı kurcalamaya black rock ile başlmışlarsa?

Lost insanı çizgiden çıkarıyor.

—————————————————————–
evet bende onu düşünmüştüm hatta bi arkadaş video paylaşmıştı youtube den orada black rock taki korsanların adayı bulduğunu gösteriyor ve onlardan biri locke a çok benziyor

BU VİDEOLARDAN BİRİ AMA SİZ YİNEDE HEPSİNİ İZLEYİN!

http://www.youtube.com/watch?v=EgEdaAEJpWA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-lSwQo8pjrM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=e2VXkz_XWoE&feature=related

pınarjamin demiş,

27 Mayıs 2009 @ 12:02

sinanın dediklerine katılıyorum bence de bir planı var ama bu planında tek değil siyahlı adam ile işbirliği içinde bu bir döngüyse plan döngüyü değiştirmek olabilir yani ilanadan yardım istiyorsa yerini de söyler dmi sonuçta heykelin içinde yaşayan o yada gölgesinde…

bunların falshword olduğunu düşünrsek eğer … yorumsuz:)

pınarjamin demiş,

27 Mayıs 2009 @ 12:04

Oğuz demiş,
26 Mayıs 2009 @ 21:55

5. sezonun fragmanında koskoca harflerle “Cevaplar bu sayılarda” deniyordu. Sayıların kerametini de unutmayalım :)

valla 5.sezonda bişi göremedik sayılarla ilgili sadece ambarın kapağına yazıldığında hurleyin son rakamı sölemesi vardı…

salih_berk demiş,

27 Mayıs 2009 @ 14:13

Ufukta Black Rock gemisinin göründüğü anda adada zaten hayat vardı yani bir halk yaşıyordu bence. Çünkü o heykeli ve görülen tapınaklrı birileri kendileri için yapmıştır muhakkak. Birde gemi içinde çok miktarda patlayıcı vardı. O patlayıcılar muhtemelen ada yerlileri ile yapılacak bir savaşta kullanılacaktı. ha bu arada hatırladığım kadarıyla bizim gemiyle ilk karşılaşmamız adanın tam ortalarında bir yerdeydi. Bu nasıl olabiliyor?

OnatEmre demiş,

27 Mayıs 2009 @ 14:25

@ burak can:

“4. charlienin 3. sezonda beşiğe düşürdüğü yüzüğü neden 5. sezonda ortaya çıktı? bunun hakkında bi fikri olan var mı?”

Böyle bir soru çok saçma. Charlie, o yüzüğü Clarie için bırakıyordu ve onda kalması için. Ancak Clarie yüzüğü görmüyor ve yüzük beşikte kalıyor. Şimdiki zamana giden Sun da o yüzüğü orada buluyor ve küçük bir anımsama yaşıyoruz. Yoksa başka hiçbir şey yok orada…

ABC demiş,

27 Mayıs 2009 @ 14:39

arkadaşlar 6. sezon fragmanına bakıyordum ve şunu farkettim

fragmandaki yazıların arka planında bi görüntü var siyah beyaz ordaki görüntü jackin 1. sezon 1. bölümünün ilk sahnesindeki
gözünü açtıktan sonra gördüğü ağaçlara çok benziyor ve sadece ağaçlar yok sanki jackin üzerinden o anda balck smoke geçiyo

bi arkadaşımız bi yorum yapmıştı “jack gözlerini açtı ve black smoke gördü sonra yeniden gözlerini açtı ve öle dizi başladı” demişti ve bence bu olabilir çünkü black smoke ağaçlar sonrada jackin birden gözünü açması bu yorumumu okuduktan sonra gidin ve 6. sezon fragmanını izleyin o yazının arkasındaki görüntü ağaçlar ve black smoke sonra jack in gözlerini açışı ve gözleri o anda güçülüyor çünkü black smoke güneşi kapatıyordu bu yüzden jack in göz bebekleri büyüktü sonra jack gözünü kapatınca black smoke gidiyorve jack gözlerini açıyor o anda güneşi gördüğü için göz bebekleri küçülüyor bence böyle

ABC demiş,

27 Mayıs 2009 @ 14:44

YUKARDAKİNE DEVAM

eğer böyle ise bu bize lost un 6. sezonunun böyle başlıyacağına bi işarettir yani jack yine uyanır ve bu sefer bize black smoke u gördüğünüde gösterirler
buda demek oluyorki 6. sezon da bizim jack kate ve sawyer zamanda yolculuk yapmış ve yine uçak kazasını olduğu zamana dönmüştür ama önceki yaşadıklarını hatırlayarak ve böylece jack kate sawyer ve diğerleri(diğerlerinden kastım sayid hurley fln) adada neler olacağını bildiği için önlemler almaya başlarlar yani 6. sezon böyle devam edebilir

SADECE TEORİ!

ABC demiş,

27 Mayıs 2009 @ 15:21

5. sezonun 1. bölümünde bir yeri matkaplayarak ulaşmaya çalışıyorlar ama matkap eriyor çünkü çok sıcak ve dr chang de bu yüzden hiçbirşey yapmamalarını söylüyor ondan sonra faraday hani sawyerın falan zamanında jack le konuştuktan sonra dr chang in yanına gittimişti o sahne yani ama şu dikkatimi çekti dr chang a matkapla delmeye çalıştıkları yerin bi resmini gösterdiler ve o resimde bir tür çark var bi duvara monte edilmiş

hatırlarsanız benjamin adanın yerini değiştirmek için o çarkı çevirmişti hani çok soğuk bir yerdi

peki şimdi burada sorulması gereken 3 soru kalıyor

1-O çarkın olduğu bölge o kadar sıcak ise oraya nasıl ulaşıp o dondurdular.Çünkü 5. sezon finalinde orası ya havaya uçtu yada başka bişi deilmi nasıl olduda orayı dondurdular?

2-Hadi orayı bi şekilde dondurdular peki oradaki mısır harfleriyle yazılan şekiller vardı onları kim yazdı?

3-Çarkı benjamin çevirmişti yani bu hidrojen bombasının sonrasındaydı buda hidrojen bombasının aslında patlamadığına işaret mi?

LÜTFEN OKUYUN CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM!

marduk demiş,

27 Mayıs 2009 @ 18:12

Adadan çıkan Ben aslında siyahlı olan Jacobun hasmıydı. çünkü siyah takım giyiyordu , bizim 6 lıyı toplamak için ve john locke nin kılığına girebilmek için onun ölü bedenini kullandı. Adada iyileri Jacob temsil ediyordu. Ancak kötüleri temsil eden siyahlı adamında kötüler takımı vardı bence.. savaş başlıyordan kasıtta buydu… saygılar..

black_smoke demiş,

27 Mayıs 2009 @ 18:50

siyah giyen adam katede görünmüştü sezon 2 bölüm 9 kötü adamın bedenlere girdiğinni biliyosak at şeklinede bürünüp katede görünmüştü

Mesut64 demiş,

27 Mayıs 2009 @ 19:10

Arkadaslar,
Internetde Blackrock un adaya gelisi ve yeni sezondan iki tane sneakback var.
Isterseniz izleyip öyle yotumlayabilirsiniz.
Jack Bir odada uyaniyor. Elleri kanli sekilde yerde yatan biri daha var ben kim oldugunu cikaramadim.
http://www.youtube.com/watch?v=EgEdaAEJpWA
Jack Jacop un kulübesini buluyor.
http://www.youtube.com/watch?v=-lSwQo8pjrM&feature=related
Blackrock adaya geliyor. Videonun sonunda Jack ameliyat masasinda ve ölümle yasam arasinda gelip gidiyor.
http://www.youtube.com/watch?v=e2VXkz_XWoE&feature=related

J.L. demiş,

27 Mayıs 2009 @ 23:50

mesut64 arkadaşım bunlar gerçek değil ki.. hepsi başka filmlerden:)

You me demiş,

27 Mayıs 2009 @ 23:53

Bence ‘ben kasaba gittiginde jill a john lock un bi kopyasını yaptırdı:p saçma olsada olabilir ‘

gizemliii demiş,

28 Mayıs 2009 @ 07:52

arkadaşlar youtube ile ilgili linkler vermişsiniz ama ben açamıyorum telekominikasyon engelledi oluyoo…yardım edin ltf

ABC demiş,

28 Mayıs 2009 @ 11:58

gizemliii demiş,
28 Mayıs 2009 @ 07:52

arkadaşlar youtube ile ilgili linkler vermişsiniz ama ben açamıyorum telekominikasyon engelledi oluyoo…yardım edin ltf

—————————————————————–

Bilmiorum denedin mi ama VTUNNEL den girebilirsin kopyala yapıştır OK!

OnatEmre demiş,

28 Mayıs 2009 @ 14:33

@ ABC:

“3-Çarkı benjamin çevirmişti yani bu hidrojen bombasının sonrasındaydı buda hidrojen bombasının aslında patlamadığına işaret mi?”

Maddelerinden önce yazdığın yazıyı okuduğumda “hidrojen bombasının aslında patlamadı” sorusunu aklıma getirdi. Çünkü o bomba patlamamış ise, John Locke ile Benjamin orada konuştular ve orayı kim yaptı? Patlamış ise John Locke ile Benjamin orada nasıl konuşabilir.

BU ÇOK ÖNEMLİ!!!
Ya da belki de Faraday’ın Variable (Değişken) teorisi doğrudur ve geleceği insanoğlu değiştirebilir değil mi? Yani ya geleceği değişken olan insanoğlu değiştirebilirse…?

yasemin demiş,

28 Mayıs 2009 @ 15:05

arkadaşlar bu benjamin heykelle ilgili bilgi sahibi diye düşünüyorum ben. sahilde sun’la beraber otururlarken sun heykelin geri kalanına ne olduğunu soruyo benjamin’de bilmediğini söylüyo ama sun buna inanabilirmiyim dediğinde benjamin çok imalı bir şekilde pek değil diyo.
başka bir ilginç diyalog da heykelin altındayken john ile ben arasında geçiyo
john benjamin’e bıçağı uzatırken zor olduğunu biliyorum ama bunu yaptığında herşey değişecek söz veriyorum diyo bana enteresan geldi.

salih_berk demiş,

28 Mayıs 2009 @ 15:41

arkadaşlar bu linklerdeki görüntüler farklı filmlerden alıntı. Lost ile ilgileri yok. Mesela son link Amerikanın keşfi ile ilgili film. Başrolde Gerard Depardeu var..

SobéK demiş,

28 Mayıs 2009 @ 17:42

Ben bu dizinin bilimsel bi açıklamayla son bulacağını zannediyordum gerçi henüz son bulmadı bişey diyemeyiz ama bence bu gidiş bilimsel bi yöne gitmiyo Mısır Tanrısı heykeli yok Hiyeroglifler yok bilmem ne vs vs.
Açıkcası ben bilimsel bi açıdan bitmesinden yanayım.Ama yinede hiç belli olmaz bu Lost, Mısır Mitolojisi havası verir diziye ama belkide hiç alakası yoktur.
Dizi 2 tarafta gidiyo bi Dharma Girişim bilimsel araştırmalar yapıyo bide ”Diğerleri” yani Jacob’ın tayfası acaba hangisine bağlı biticek dizi.Bilimsel mi , yoksa bilimden uzak olan Jacob’ın tarafında mı sonladırılıcak dizi.Dizi şuanda Siyah - beyaz , İyi - Kötü , kader … vsvs konuları içerisinde devam edecekmiş gibi gözüküyor …

Ama asıl soru şu 2004 yılından beri izlediğimiz , hakkında yüzlerce teori üretilen,izlenme rekorları kıran bu dizinin ,bu iyilik-kötülük , Mısırlılar vsvs.. tarzı konularda bitmesi bizi ne kadar tatmin edicek ? Ve görünen o ki yapımcılarında dediği gibi soruların %100′ü cevaplanmayacak.
6 sezon yetmiyeceği için herşeyin açıklanmasına, eğer illede 6 sezonda bitecekse baştan savma bir sonla son bulur.Hee yapımcılar 7. bi sezona mu düşünürler o ayrı :)

hellomost demiş,

29 Mayıs 2009 @ 00:18

taweret deıl ya sobek bkın googldn

er.çin demiş,

29 Mayıs 2009 @ 12:28

arkadaşlar bence 6.sezon da black rock ile adaya gelen korsanlar anlatılacak ve bence bizimkiler zaman değişikliğiyle black rockın adayı bulduğu zamana gelecekler ve korsanlarla olan karşılaşmalarına tanık olcaz

OnatEmre demiş,

29 Mayıs 2009 @ 15:25

SoBeK:

Eğer ki Lost yapımcıları Bilimsele dayanacak diyorlarsa öyledir. Bizi ters düşürdükleri doğru ama Yalan Söylemezler! Bu onların kişiliğini zedeler… OK?

black smoke demiş,

29 Mayıs 2009 @ 15:58

En yukarda yazan görüşlere kesinlikle katılıyorum. uçak adaya ilk düştüğünde jack in babasının ölüsü kayboldu çünkü kara duman onun görünüşüne büründü ve yıllardır kimsenin kullanmadığı kulübeyi kullanmaya başladı. düşen ikinci uçakta bulunan ve lockun ölüsüyle birlikte hareket eden grup kulübeyi ilk gördüklerinde jacobun bunu yıllardır kullanmadığını söylediler. Kullanan kara dumandı.

lostisland demiş,

29 Mayıs 2009 @ 16:44

@pınarjamin

bahsettiğin 1×1 ve 3×14 enkaz sahnelerine baktım..
ya bişey fark edemedim ben, merak da ettim hani :)
düşünceni paylaşır mısın?

gurthsul demiş,

31 Mayıs 2009 @ 08:56

zaten jacob dusmanı son sahnede soyluyor ya burda olmak ıcın neler cektıgımı bılemessın dıye adam yıllardır ugrasıyor kılıktan kılıga gırmıs ve sonundada amacına ulaşıyor gozukuyor ama jocob bır planı oldugu kesın.ıstermısınız gemıyle gelenler bızımkılerı olsun

Dogukan demiş,

31 Mayıs 2009 @ 13:33

I wonder if it’s possible the statue could be an amalgam of different gods: Tawaret, Sobek, Set, and Anubis, all blended into one.
Burdan heykelin 4 tanrıdan olusması muhtemel cıkıo sebepleri vardı da dondurma yiorm sol elle yazamam her nyse bnce de olablr hep anubs diodk blki de bi parcası ona aittir hem ada daha ii korunsn die turlu turlu guleri olan bi heykel yapmıslardr olamaz mı

ABC demiş,

1 Haziran 2009 @ 14:31

ARKADAŞLAR
Çoğu kişi 5. sezon bittikten sonra 6.. sezonun 1. sezonun başından başlayacağını söyledi bende bu yüzden 1. sezonu 5. sezonun devamı gibi izledim ve şuna dikkat ettim en son 5. sezonda kim kime kızgındı ve ya seviyodu onlara dikkat ettim
Hatırlarsanız 5. sezonun finalinde;
1-Sawyer Jack yüzünden Juliet i kaybetti (Yani jack e kızgın)

2-Sawyer Sayid e de kızgındı çünkü sayid esir iken sawyer ın dediğini dinlemedi ve jack e yardım etti (yani sawye sayid e de kızgın)

3-Jack kate i seviyodu ve kate de jack i seviodu

4-Sawyer da ne kadar juliet i sevsede yine bi gözü kate e bakıodu

5-Juliet sawyer ın hala kate i sevdiğini düşündüğünden sawyer a kızgındı

Şimdi 1. sezonu hatırlayalım

1-Sawyer nedeni bilinmez bi şekilde jack a kızgın ve ona KAHRAMAN diyip duryor

2-Saywyer sayid e de kızgın ve onu terorist olarak görüyodu

3-Jack ile kate in arasındaki sevgi (kate dikiş konusunda kötü olmasına rağmen jack ona sırtındaki yarayı diktirdi yani kate e karşı nedensiz bi güven duygusu vardı)

4-Sawyer kate i jack in elinden almaya çalıştı ve kate ona aşık olduktan ve jack i bıraktıktan sonra sawyer nedensiz bi şekilde kate i bıraktı (çünkü jack in sawyer ın elinden juliet i aldığı gibi oda kate i almak istedi ve intikamını aldıktan sonra bunun bi önemi kalmamıştı çünkü jack de juliet i seviyodu)

5-Hurley 5. sezonun finalindeki gibi hiç bişeye karışmıodu

ABC demiş,

2 Haziran 2009 @ 13:12

ya nasıl dayanılacak bunca ay nasıl bekicez aryık bi ipucu olarak video göstersinlerde bi kaç teori üretelim

gk demiş,

2 Haziran 2009 @ 16:50

her sezonun sonunda birileri ada için çekişiyorlar.
1.sezonun son bölümünde kuğunun patlaması ile locke ve jack arasında olaylar olmaya basladı.
2.sezonda kuyruk kısmının others ile olan ve sonlara dogru tüm adaya düşenler ile others olan olaylar.
3.sezonda benjamin locke arasında liderlik savası.
4.sezonda charles widmore ile benjamin arasında gecen çekişme
5. sezondada jacop ve hasmı arasındaki çekişme
6.sezonda da belki “Geliyorlar!” ile birileri savaş içinde olacaklar ???

ABC demiş,

3 Haziran 2009 @ 15:43

ARKADAŞLAR
Farkındaysanız jacob herkesin geçmiş hayatına giderek onları adaya çekti

kate e o kutuyu aldı ve kate o kutuya sevgilisiyle beraber bi uçak koydu ve 20 yıl sonra bakacaklarını söyledi ve o uçağı erkek arkadaışyla araba kazası geçirince kaybetti sonrada polisler onu ele geçirdi ve bir bankaya koydu kate o bankayı soyarak uçağı almak istiodu ve kimliğini belli etti ve sonra polisler nerede olduğunu anladı ve arayıp buldular ve bu yüzden uçağa bindirildi yani jacob o kutuyu ona alarak adaya gelmesini sağladı

Sawyer a da aynı şekilde kalemi vererek mektubu yazmasını sağladı ve yazdıda sawyer mektubu yazınca intikam duygusuyla onu aramaya çalıştı ve onun gibi dolandırıcılık yaptı yani o mektubu yazdığı için adaya düştü

Hurley e de aynı şekilde adaya gitmesi için en sevdiği arkadaşı olan charlie nin gitarını verdi (sanırsam) ve oda bi amacı olacağını düşünerek adaya tekrar gitti

Jin ile Sun ın düğününe gitti ve asla ayrılmayın falan dedi eğer ayrılsalardı uçakla düşemiyeceklerdi

Locke babası yüzünden düştüğü zaman eğer ona hayat vermeseydi o da adaya gelemiyecekti hatta locke ın düşmesinide onun sağladığını düşünüyorum çünkü locke düşüp bacağını kırmasaydı o safari ye çıkacaktı ve uçağa binemeyecekti

Sayid in sevgilisini öldürdü ve jack e de çikolata verdi o yüzden onlara adaya düşmeleri için ne yaptı bilemiyorum ama jack e o ünlü çikolatamız APOLLO yu verdi bununla bağlantılı olabilir

Yorumlarını bekliyorum :)

Dilan demiş,

3 Haziran 2009 @ 20:15

gk maşşallah iyi fikirli bir mahluksun tuttum seni…birazdan bırakırım merak etme…xD

brc demiş,

3 Haziran 2009 @ 23:32

karadumanın da o siyahlı adam olduğunu iddia edenler var(ben daha ne iddia ettiğimi bilmiyorum :)) peki öyleyse ve Jackin babası da karadumansa (?) o zaman neden Jackin babası vincent a git oğlumu bul daha yapması gereken çok şey var dedi ?

nihal demiş,

4 Haziran 2009 @ 16:07

John adadan ayrılırken Ethan onu vurdu ve yaralandı. Richard gelip kurşunu çıkardı. Sonradan anlıyoruz ki onu gönderen John’muş. Ama John adaya 3 yıl sonra dönüyor ve 3 yıl önceki haline yardım ettiriyor. Bence bu dizideki zaman hatalarından biri.

benjamin demiş,

5 Haziran 2009 @ 02:02

balckk rockk adayaaa ilkk gelişii 6 sezon sneeeak peek lerrr

benjamin demiş,

5 Haziran 2009 @ 02:03

http://www.youtube.com/watch?v=e2VXkz_XWoE

lostlost demiş,

8 Haziran 2009 @ 09:23

dün birşey farkettim lockenin birinin yerine geçeceği daha önce den söylemiş .bu sezon 6. bölümde eloise jake i birkenara çekiyo ve lockenin intihar mektubunu veriyor .ve orada locke nin birinin yerine VEKİL olarak geçeceğini söylüyo .jake-kimin yerine diye soruyor .-kim olabilirki diyor eloise ve locke babasının giysilerinden birine giydirmesini söylüyor
-yine bu bölümde jake adaya düşüyor .sanırım 1.sezon düştüğü aynı yere .cebinden locke nin intihar notunun çıkarır ve nerdeolduğunu hatırlar.1.sezon başlangıçtada cebinden içki şişesini çıkarıyor ve ne yapması gerektiğini hatırlıyordu .

basitdüşünenbiadam demiş,

10 Haziran 2009 @ 00:35

arkadaşlar hepimiz karaduman ve jacop un yanındaki adamı(hasmı demiyorum çünkü emin değilim)aynı kişi olarak yorumluyoruz.eğer öyle olsa karaduman neden ortalığı silip süpürmüyor?pilota yaptığını bizimkilere neden yapmıyor?karaduman bence daha farklı bir şey.
5. sezonun devamı olarak
abc nin son yorumuna cevap olarakta;
sawyer jack e kızgın değil sadece onu insanlara yardım eden gösteriş budalası artist bi doktor olarak görüyor ve sawyer ın karakterini düşünürsek tam olarak yapması gerekeni yapıyor saldırgan davranıyor.jack e ilerleyen bölümlerde yaşanan olaylar sebebiyle(işkence yapılması,elindeki malların alınması vb)kızıyor

sawyer sayid e kızgın değil di ta ki sayid ona işkence yapana kadar.sayid e terörist demesinin sebebi 11 eylül olayları ve sayid in müslüman bi ıraklı olması

sawyer juliet i seviyor ama kate i daha çok seviyor ve ona 5.sezonda nasıl baktığını hatırlayalım

jack kate le bi geçmişi olduğu için değil kanayan ve dikilmesi gereken bi yarası olduğu için dikişleri attırıyor.mantıklı düşünürsek o an yanında kate var çok hoş bi kız ve adadaki diğer herkes dikiş atma konusunda eşit durumda(tek doktor jack)yani dikişi kim atarsa atsın iyi yada kötü olması şansa kalmış.belki sayid ama o da o an terörist konumunda ve ortada nerden geldiği belli olmayan silah var.kim olsa o dikişi kate e attırırdı:)

hurley hiç bir şeye karışmıyor çünkü zaten kendince yeterince sorunları olan biri(deli olduğunu düşünüyor)o psikoloji ve karakterde biri için en uygun şey karışmamak sadece seyretmek.2-3 sahne dışında zaten aksiyonlarda yok hurley.

lock un aydınlanması ve kaderci olması parlamalar sırasında zamanda gidip gelmesinden kaynaklanabilir.çünkü parlamalarda herkes normal olaylarda seyrederken locke sürekli kendisi-richard alpert ve lideri olacağı halkla alakalı yerlerde oldu.konuştu uyarılar aldı ve uyarılarda bulundu yani daha gizemli şeyler yaşadığı için kadere inanışı diğerlerinden fazlaydı.

benjamin-karaduman ve locke üçgeninde benjamn in rol yapma ihtimali (sadece karadumanla karşılaştığı tapınaktaki sahne için geçerli bu fikrim)yüzde sıfırdır.neden derseniz o an yani kızıyla karşılaştığı zaman kızı ona locke ne derse yap dedi ve benjamin in aklı gitti ama eğer rol yapıo olsaydı o karşılaşmaya bile gerek yoktu zira o esnada zaten sadece duman ve benjamin vardı kime rol yapacaktı?gözlerindeki korku ve şaşkınlık olmayan birilerini kandırmak için fazlaydı,tabi eğer senaristler direkt bizi ters köşeye yatırmak için yapmışlarsa bilemem ama saçmalık olur sırf izleyiciyi kandırmak için benjamin e kendinden başka kimsenin olmadığı bi sahnede numaradan korkuyormuş gibi yaptırmak.zaten o zaman kimse çözemez sırrını.

öleni ayakkabısıyla (ya da benzeri bi eşya) geri getirmek bi ayinin gerekn şartları olabilir.ölüyü diriltme ya da ruh çağırma gibi.ve böylece cristian ın görünme sebebi de ortaya çıkmış olur ya ruhunu çağırmışlardır ya da diriltmişlerdir gibi.çünkü ölen locke gayet diriyken cristian sadece konuşup yol gösteriyor temas yok ulu orta görünmek yok.belki de locke gerçekten dirildi ve kasadan çıkan locke sahte.locke uçağın kargosuna mal gibi değil cenaze gibi konulur etik kurallar gereği yani tabutuyla falan ama resmen adam koliden çıktı:)bence jacop un istediği iyilik sahte bi ölü locke du.yoksa hasmı zaten jacop un yaşadığı yeri biliodu,oysa locke richard a sordu.

ve unuttuğumuz en önemli şey desmond bence
adam adada en az jacop kadar ilginç olan biri geleceği görmesi vs ve geri gelecektir son sezonda desmonla ilgili şeylerde öğreneceğimize eminim.

basitçe ve kasmadan saçmalamış olma ihtimalim yüksek olan yorumlarda bulundum kusuruma bakmayın:) tek güvencem arayıpta bulamadığın şeyin aslında göz önünde olması geyiği:)

ABC demiş,

10 Haziran 2009 @ 10:19

ARKADAŞLAR……

Cevapların diğer sezonlarda olduğunu söylediklerinden beri hepimiz cevapları aramaya başladık ve ben bu cevapları ararken birkaç önemli diyalog gördüm
Şimdi o diyalogları size ileteceğim;

Hatırlarsanız Jack Mixheal in peşinden gittiğinde diğerleri biz ilk defa bu kadar net görünmüştü ve sawyer ı vuran adamla konuştular ama adam orada bir şey demişti;
-Buradaki herkesten daha akıllı biri şöyle demişti”Türümüzün doğuşundan beri merak insanın bir parçası olmuştur”

Buda demek oluyorki diğerleri kötülükten yana yani HASMI nın yanındalar bu da demek oluyorki gelenler JACOB un tarafında olanlar olabilir.Ama Richard ın hangi tarafta olduğunu hala anlamış değilim yoksa Jacob diğerlerinin yanında casusluk yapsın diyemi Richard koyup ölümsüz yaptı bilinmez
Neyse şimdi size başka bir diyaloğu yazıcam;

Claire ve Mr. Eko kumsalın orada oturup konuşmaktadırlar;
(Claire in dedikleri=C Mr. Eko nun dedikleri=E OK!)

C:Demek sen Eko sun öyle mi?
E:Evet
C:Ben Claire.Bu da Aaron
E:Aaron mu?Musa nın kardeşi
C:Bunu yerine getirmek zor olmalı.Herkes “Neden kardeşin Musa ya daha fazla benzemiyorsu?” der.
E:Evet eminim öyle olurdu.Neden bu ismi seçtin?Aaron u?
C:Sadece hoşuma gitti.
E:Aaron yüce bir adamdı.Musa konuşmakta zorlanırdı bu yüzden Aaron onun yerine yerine konuşurdu.
C:Dindar birisin öylemi.

Aaron un JACOB olduğunu düşünenler,eğer Jacob Aaron ise Hasmı da Musa mı?
Tabi bu konuşmayı bir çok kişiye benzeterek yorumlayabiliriz

Şimdide Mr. Eko ile Locke ın konuşmasını veriyorum.
Bu diyalog ambarda geçiyor ve konuşmadan sonra Mr. eko adanın diğer tarafında bulduğu İncil i Locke a vericek ve içinden de ambarda izledikleri video nun silinmiş sahnesi çıkacak ama Mr. Ekon İncil i vermeden önce Locke a bir hikaye anlatıyor şimdi size o hikayeyi aktarıyorum
(Mr Eko=E Locke=L)
E:En baştan alıcam.İsadan çok önce Judah ın kralı Josiah adında birisiydi.

L:Bu kadar baştan alacağını düşünmüyordum.

E:İnsanların ibadet ettikleri tapınak harap durumdaydı.Bu yüzden insanlar putlara taptılar,yanlış tanrılara, krallık karışıklık içindeydi.Josiah iyi bir kral olduğundan katibini hazineye gönderdi ve”;Tapınağı yeniden yapmalıyızédedi.”Tamamlanması için altının tamamını işçilere verin”ama katibi döndüğünde elinde hiç altın yoktu ve Jpsiah bunun nedenini sorduğunda katibi”Bir kitap bulduk” dedi.(İncil)Katibini bulduğu tarih öncesine göre bir kitaptı,Kanun Kitabı.Buna eski ahit olarakta bilebilirsin ve altında değil bu tarih öncesi kitapla Josiah tapınağını yeniden yaptı.Adanın diğer tarafında bunun gibi bir yer bulduk ve burada bir kitap bulduk.

BU diyalogdan anlıyacağımız Mr. Eko nun konuşmalarının çok önemli olduğudur ve bu tapınağı adanın içinde bir yerlerde olduğudur

Seyho demiş,

12 Haziran 2009 @ 21:56

ya süper bi site olmuş
tebrikler
bilgilerde,tahminlerde süper!!!

drşafak demiş,

4 Temmuz 2009 @ 18:04

http://www.youtube.com/watch?v=e2VXkz_XWoE
bu bağlantıdaki görntüler bi filmden lisede tarih dersinde izliyoduk
amerikanın keşfi gibi bi şey

john locke NAMASTE demiş,

12 Temmuz 2009 @ 11:50

ABC ;

Bence de jacobun hasmı jacobun kardeşi.çünkü aaronun jacob olduğunu düşünüyorum.ve mr.eko nun dediklerine göre aaron ve musa kardeş dior.
VEEEE hatırlarsanız benjamin jacobu öldürmeye heykelin ayağına gittiğinde orda jacobla konuşurken şöyle dedi “ben yıllardır hep bekledim.oysa musaymışçasına buraya getirildi.”

LosTdeLisi demiş,

21 Temmuz 2009 @ 08:41

Ben herşeyi tamamen cozdum sayılır.

–Sıyah duman Alex’ın kılıgına girerek neden John Lock’ın emırlerıne uy dedı ???
|||ÇAKMA JOHN LOCK’IN ASIL KISILIGI SIYAH DUMAN OLDUGU ICIN , SIYAH DUMANDA JACOB’U OLDURTTURMEK ISTEDİĞİ İCİN ÖYLE DEDİ ||||||||||

sanırım lindelof’un düğümünü çözdük :))

LosTdeLisi demiş,

21 Temmuz 2009 @ 08:42

kesin olan şeyler

- Sıyah Duman Kılık değiştireblıyor (Kate’nın atı , Alex , Lock ,Kutup ayıları :S)

-2.Adam Sıyah Duman

-Yaşayan kişi John Lock değil

jakoben demiş,

23 Temmuz 2009 @ 03:09

diziyle ilgili edindiğim fiki, tamamen yahudi tarihi ve mitolojisiyle ilgili bir dizi..

meh demiş,

23 Temmuz 2009 @ 23:08

eğer o bomba bütün adadakileri öldürecek güce sahipse patlamasi söz konusu olamaz..diyelimki o sirada adada bulunan yerliler tapinaga falan girdi yada öyle bi yere kurtuldular hadi peki denizaltiyla adadan ayrilmayan benin babasi horace gibi elemanlar sonradan benjamin linus tarafindan öldürülecek eğer bomba patlasaydi benjaminin babasiyla horace inda orada ölmesi lazimdi oysaki daha önce izledigimizde ben babasini arabinin icinde gazla öldürüyodu horace da o öldürdüklerinin icinde cukurda vardi yani burdan şu sonuç çikiyo ya o bomba patlamicak yada bombanin sandigimiz kadar büyük bi patlama gücü yok bu insanlari öldürecek kadar..

lostdelisi demiş,

27 Ağustos 2009 @ 12:35

meh sana katılıyorum

SiyahDuman demiş,

4 Eylül 2009 @ 16:25

Öncelikle Herkes Yorum Yapanlar Jacop Beyaz SihahDumana Siyah(Kötü) Taraflar Demişler Niye Tam Tersi Olmasın ki ?

Biraz Şöyle Bakalım Mr.Eko Önceden Kokain le ilgili değilmiydi sonra adaya düştükten Sora uçakları Kardeşi görüntüsü ne Girmedimi ? burdaki amaç ADayı Sadece Koruman Diye Olmasın kie ?

Neden Siyah Duman Adanın Korumasını Sağlayan Yaratık-varlık-İnsan Ne derseniz Jacop İse Adayı Ele Geçirmek İsteyen olmasın İşte Buraya gelelim Kie Richard - llana Jacobın Adamı deilmi Bu durumda Others da Jacobın Yönetiminde değil mi ?? Othersın da Deniazaltıyla geldiğini Gördük Yane Neden Adanın üzerinde Jacobın Etkinliği olamsı için Jacob Tarafından Getirilmiş olmasın ki ?

yorumcu demiş,

11 Eylül 2009 @ 12:42

arkadaşlar söyle bişey düşündüm doğru olabilir. siyah duman neden kötü tarafta olsun ki kötüleri yargılıyo ör : mr.eko
siyahlı adam dharma girişimini kuracak adam olabilir ve jacob da buna karşılık richard ve diğerlerini adaya getirir savaşırlar. savaştan jacobun adamları galib gelir. charles önceden jacoba calısıyodu hatırlarsanız adadan sürülmüştü. adadan sürüldüğü için kızıp karşı tarafa geçip siyahlı adama yardım etmiş olabilir bunu 6. sezon flashbacklerinde görebiliriz. (sezon 5 bölüm 13 : flashbacklerde miles siyah bir minübüs tarafından kaçırılır minibüsteki adamlar charles widmorunla çalışmamasını, bir savaş çıkacağını ve kazanan tarafta olmasını soylerler. bunu söyleyen adamlar son bölümde gördüğümüz gibi illana ve arkadaşları yani jacobun adamları. savaşın taraflarından birisi jacob. demekki charles widmorun diğer tarafla bir alakası var.)

Emre demiş,

12 Ekim 2009 @ 21:58

Arkadaşlar çeviri hatalarına hiç takılmıyorsunuz.

Locke’ın orda söylediği “one is light, one is dark”. Light; beyaz, dark; siyah olarak çevrilemez. Karanlık ve ışık olarak çevrilebilir.

Büşra demiş,

4 Kasım 2009 @ 23:56

Ya saçmalama ne ışığı ne karanlığı. Ne çeviri hatası :) Çevirmenim ben gayet güzel çevrilmiş.

4815162342 demiş,

6 Aralık 2009 @ 22:06

bence ilk görülen heykel apep.ikincisi ise taweret.mitolojiden incelendiği üzere apep siyah(kötü ve gecenin koruyucusu) taweret ise beyaz(iyi ve gündüz ile hamilelerin koruyucusu).her yerde bahsedildiği gibi iki taraf…

4815162342 demiş,

6 Aralık 2009 @ 22:15

kuğunun kurulmasına ve incident’a bence hidrojen bombası sebep oldu.

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın