4×11 … ama akıllıca seç.

lost, orhers, Richard Alpert

Ölümsüz Richard Alpert, çocuk yaştaki John Locke’dan, zaten sahip olduğu bir grup eşyadan birini seçmesini istiyor. Bu tür bir sınav, bir önceki ölünce -yeni bir Dali Lama seçmek için kullanılır.

lost, young john locke

Peki John Locke, Jacob’ın ya da adananın vücut bulmuş hali mi? Muhtemelen bu Jacob’ı bulma görevi, Leroy Green’in “The Last Dragon”daki Efendi bulma görevinin başka bir türü. John, bıçağı seçtiğinde sınavı geçemedi. Diğer eşyalar, bir çizgi roman, bir kanun kitabı, bir pusula, bezbol eldivenleri ve içinde kum benzeri bir toz bulunan küçük bir şişeydi.

lost, john locke, black smoke

Ayrıca duvarda asılı olan John ‘ın çizdigi resimde bizi şaşkınlığa uğratmadı değil.


Haberi Paylaş
[Ask] [Bloglines] [BlogMarks] [del.icio.us] [Digg] [Facebook] [Google] [Mixx] [MySpace] [Reddit] [StumbleUpon] [Technorati] [Windows Live] [Yahoo!]

Galadriel demiş,

11 Mayıs 2008 @ 09:09

Richard’ın Portland’daki şirketi özel çocuklarla ilgileniyor ve Benjamin’de özel bir çocuktu.Benjamin küçükken Richard’ı görmüştü ve Richard Benjamin’e her ne yaptıysa sonradan Locke’a da aynı şekilde birşeyler söyleyip onu da etkiledi.Benjamin en sonunda Locke’a “benim dönemim sona erdi şimdi sıra sende” dedi.Yani özel çocukları seçme işini Richard’ın yapması ,Locke’a hastahanede ilginç şeyler söyleyen zenci Mathew Abaddon’un da kader ile ilgili sözleri kafa karıştırıyor.Bu zenci adam Naomi’nin ekibini adaya yollatan adam ve Dharma’nın adamı ise o da zamanda geriye gidebilor mu? Yoksa bu zenci Mathew Abaddon ile Richard Albert dünyadaki özel insanları kapma mücadelesi mi veriyorlar?

yunus demiş,

11 Mayıs 2008 @ 09:22

bence o kardumanın john yere çektiğini gösteren bi resim (
lostun 2. sezonunda black smokenın locke yı bi cukra çektiğini hatırlayın)

exodus demiş,

11 Mayıs 2008 @ 09:44

Duvardaki john’un çizdiği resim black smoke değil mi ?

TheBull demiş,

11 Mayıs 2008 @ 09:51

Richard kesin ölümsüz..Annesinn karnındanda böyle doğdu bence :D…Locke ta acayip bişi var..

kral_lost demiş,

11 Mayıs 2008 @ 10:05

o resim bence black smoke u gösteriyo… ayrıca bence kitabı seçseydi ben in yerinde locke olabilirdi çünkkü diğer bölümde ben in kitap hobisinin oldugunu görmüştük

barış demiş,

11 Mayıs 2008 @ 14:17

locke burda galiba kasti yaptı onu

ATA demiş,

11 Mayıs 2008 @ 14:36

bu adamın geçmişi çok acıklı ve duvardaki kafamda en az100 soru daha oluşturdu:D xD

ben_jamin demiş,

11 Mayıs 2008 @ 15:35

küçük john bıçağı seçtiğinde richard’ın yüz ifadesi nasıl da değişti. tamam hayal kırıklığı yaşandın ama küçücük çocuğa da öle davranılmaz ki. allah bilir john’un ezikliği bu görüşmeden kalan bir travmadan kaynaklanıyordur:))

Aslıhan demiş,

11 Mayıs 2008 @ 18:16

Peki sizce John bu eşyalardan hangisini seçmeliydi?
“Hayır John, bunlardan hangisi senin?” sorusuna dikkat!!!

pegasusuz demiş,

11 Mayıs 2008 @ 18:52

arkadaşlar bu bölümde keamy dotorun başını kesiyo aynı gün sayid adaya doğru yola çıkıyo ama doktorun cesedi 2 gün önce kıyıya vurdu o zaman sayidinde adaya gelmiş olması lazımdı?burda bi çelişki war

shaq demiş,

11 Mayıs 2008 @ 19:34

ya bu richard ölumsüz değildir herhalde hani dizide bilim kurgu olan bisürü şey var ama bu kadarda abartacaklarını sanmam. adada zamanda yolculuk yapmaya yarayan veya zamanı yavaşlatan bişey var diye düşünüyorum .bide mathew la richard rakip olsa mathew neden locke a yolculuk yap filan diyerek bi bakıma locke un aklına girerek adaya düşmesine sebep olsun ki elinde tutmaya çalışırdı. çok karışık gerçekten

shaq demiş,

11 Mayıs 2008 @ 19:39

bu arada daha once bikaç kez adadakilerin ada dışında ölmediğini ve öldürülemediğini(micheal gibi) görmüştük. bu bolumdede locke daha dogmadan annesine araba çarptı ölmedi, 5-6 aylık dogdu (şu anki teknolojide bile çogu prematüre bebekte bi sürü sorun çıkıyo) hayatta kaldı. 8. kattan düştü ölmedi bu iştede bi gariplik var john un geçmişte adayla kesinlikle bi bağlantısı var diye düşünüyorum !

kate28 demiş,

11 Mayıs 2008 @ 22:19

john un bıçağı seçmesi doğru olandı bence.o yüzden richard ın yüz ifadesi değişti.kaderle alakalı bişiler var ama tam anlayamadım.yani değiştirmeye çalışıyorlar ama john aynı john.
john adanın kaderini değiştirecek onu engellemeye çalıştılar.fakat gecmişe gittiklerinde john da bi değişiklik olmadı.

RevengeR demiş,

12 Mayıs 2008 @ 00:59

Bence Richard ve diğerleri Ben daha yokken adadaydılar. Sonra Ben geldi. Rchard onu aldı. Liderlik yapabileceğini düşündü. Son zamanlarda farkettiyseniz herkes Lock’un iyi bir lider olabileceğini düşünmeye başlamıştı. Sonra Richard da zamanda geri giderek John’un nasıl birisi olduğunu keşfetmek istedi. orada doğru parçaları seçseydi John’un adayı yönetebilecek insan olduğuna karar verecekti. Ama Ricard’ın istediği parçaları seçmeyince Richard da aradıkları yeni liderin aslında adayı yönetecek kişi olmadığını gördü ve hayal kırıklığına uğradı. Aslında Richard normal bir insan fakat zamanda oraya buraya gidebildiği için bize garip geliyor tabi. Zaten adada şimdiye kadar seyrettiğim normal bişey yok orası ayrı konu.

Dagos demiş,

12 Mayıs 2008 @ 12:55

Burada john un seçiminde yaptığı yanlışlık bıçağı seçmesiydi.
peki john un seçmesi gereken neydi…
benm fikrim tabiiki içinde toz bulunun şişeyi seçmesi gerekiodu
çünkü bu tozla jakop un kulubesini çevreleyen toz birebir uyuşmaktadr..yani john bu şişeyi seçseydi ada için çalışıcaktı fakat tercihinde yanıldı we isteği dışındada olsa artık bi dharma çalışanı oldu..john u ilerde adaya karşı savaş açanlar arasında görme olasılığımz war..(Abbadon a teşekkür etmesi gerekio:)

dikkatimi çeken başka bi olay ise ada da zamanın yavaş işlediğini daha önce görmüştük..(daniel in rokey deneyide bunu kanıtladı)
fakat bu bölümde ada zamanının normal zamandan daha ileride olduğunu gördük..açıkçası garipsedim:))
eğer ada zamanı bu kadar ileride ise Keamy ve askerlerinin adaya ilk gidişlerinin bu sefer olması gerekio…

AllahınAdamı demiş,

12 Mayıs 2008 @ 13:09

Seyid’in yapacağı yolculuğu görmeden gemi doktorunun ölümü ile onun yolculuğa çıkma zamanının aynı olması yüzünden adaya çıkma zamanlarının aynı olması gerektiğini düşünemeyiz. Henüz bir çelişki yok. Ama eğer Seyid de sıradan bir yolculukla ve aynı yere gelirse çelişki o zaman olmuş olacak.

Bunun bile savunması var: Bu dizi geniş oranda Bermuda Şeytan Üçgeni efsanesinden etkilenmiş. Her durumda zaman sapması aynı boyutta olmayabilir. Hatta birlikte seyahat eden iki kişinin etkilenmesi bile aynı türde olmayabilir. (Diye işin içinden çıkmak mümkün en azından)

levent2008 demiş,

12 Mayıs 2008 @ 13:23

arkadaşlar,ben esasen benjamin in kızını nereye gönderdiğini merak ediyorum takıldım kaldım acaba bişeymi atladım.hatta gönderirken diğerleride orada demişti bilgisi olan beni aydınlatırsa sevinirim.

levent2008 demiş,

12 Mayıs 2008 @ 13:25

birde ben 11ci bölümde anladım ki adada zaman daha ileri çünkü doktor gemide nasıl yaşıyor olabilir ya sizce?

betul demiş,

12 Mayıs 2008 @ 15:22

arkadaslar benim anlamaya calsitigim su ki doktor bogazi kesilmis suya atilmis buluyorlar ama aslinda öteki zamanda doktor daha ölmemis…
yani bir newi kopyalanmis
bu kazazedeler icinde war olabilirmi. yani öteki zamanda ölmüs bunda yasiyorlar…
cünkü hurley kafayi yemis bir sekildi…
jack biz öldük diyordu…
belki kendi cesedini görünce siyirdi garibim:)

Oguz demiş,

12 Mayıs 2008 @ 16:28

John Locke rüyasına giren adam Horace; Benjamin doğduğunda yoldan gecen kırmızı üstü açık arabayı kullanan kişi benjaminin annesine ve babasına yardım eden kişi.Bu matematikçi adam ben ve babasını adaya getiren kişi.Bunun da bilinmesi gerekir.

tahsincelik demiş,

12 Mayıs 2008 @ 19:33

ada tamamen ilerde diyemeyiz çünkü fridayın deneyinde fişek sonra gelmişti ileri yada geri olayı yok belii bir iskamette gidilmediğinde zamanda kırılmalar ve değişiklikler oluyor bence

DHARMA demiş,

12 Mayıs 2008 @ 19:59

ARKADAŞLAR DOKTORUN CESEDİ 3 0 5 KOORDİNATLARINI TAKİP EDEREK GELMİYOR ADAYA AMA SAYİD KOORDİNATTAN GELİYOR VARIŞ ZAMANLARI BURADA DEĞİŞECEK BENCE

InSomNia demiş,

13 Mayıs 2008 @ 14:24

@ DHARMA

tespitine %100 katiliyorum.. rota ile ilgili bir sapma durumu soz konusu ki cesetle Sayid’in adaya varis zamanlarinda degisiklik oldugu asikar..

new lost fan demiş,

13 Mayıs 2008 @ 17:18

benim bir sorum var

normalde flaschbackler bitmis sadece geleceklerini gosteriyor olmaları gerekmez mi.
richardla matthew ( locku hastanede ziyaret eden) gelecekten gelip lockun gecmisini mi ziyaret ediyor?
kullandıgı esyaları hatırlayaıp hatırlamadıgını ogrenmek isityordur richard da.
jack de gidici gibi bu arada jack le sawyerin pek bi fonksiyonu kalmadi. ozellikle jackin

koyukahvee demiş,

13 Mayıs 2008 @ 19:59

çok değişik şeyler gemiyle ada arasında çok büyük bir zaman sapması olduğu kesin,john adanın yeni kralı gibi bir şey oldu va arkadaşlara katılıyorum bu sezonda jack ve sawyer iyice geriye atıldılar ama bence kötü olmadı

Hey Dude ! demiş,

14 Mayıs 2008 @ 00:37

—–Daha Önce Yazılmışsa Özür—–
Richard ölümsüz değil ancak zamanda,geçmişte ve geleceğe, yolculuk yapabilmektedir diye düşünüyorum zira hem Benjaminin çocukluğuna hem de John un bebekliğine geri dönmüştür.

John un annesine araba çarpıyor ölmüyor, erken doğuyor ölmüyor, bebek olmasına rağmen çeşitli hastalıkları atlatabiliyor..Acaba john un annesinin adayla bir alakası mı vardı?

Richard kaderle ilgili bir şeyle yapma peşinde, kaderi değiştirmeye çalışıyor olablir: John un çocukluğuna gidip çeşitli şeyler gösteriyor ve hangisi hali hazırda senin diye soruyor. John bıçağı değil de başka şeyi seçseydi kaderi değiştirebileklerdi.Ama john yine bıçağı seçtiği için kaderi değiştiremeyeceğini bir kez daha anlayan Richard ın yüz ifadesi Ah Shit! dercesine değişiyor.

Bu arada Christian John a adayı taşımaları gerektiğini söylüyor, sizce nasıl taşıyacaklar o koca adayı?
Siyah duman gelip koca adayı havalandıracak değil heralde:
Tabi ki zamanda taşımaktan bahsediyorlar, zaman içinde yer değiştirmek..
Yıllar önce 1979 baskılı George E. Simpson ın yazdığı bir kitap okumuştum Türkçe adı “YOK OLDU” (yani “LOST”)
Kitapta bir savaş gemisini çok kuvvetli motorlarla titretiyorlardı ve gemi titrerken yeşil bir ışık hüzmesi içinde yok oluyordu.Gemi zamanda yolculuk yapıp başka bir yerde ortaya çıkıyordu..
Hatırlarsanız Desmond 1.Hatch patlamadan önce bir anahtar çevirdi vee ada adeta bir deprem oluyormuş gibi titremeye başladı, sonrada yeşil bir ışık görüldü gök yüzünde.. Ada havaya uçmadan Desmond adayı zamanda başka bir yere taşımıştı.
Christian ın da John dan istediği böyle bir şey olsa gerek..
Bakalım izleyip göreceğiz… herkese iyi seyirler bol teoriler…
..::The Teacher::..

muni demiş,

14 Mayıs 2008 @ 10:05

4×5 Desmondun bölümünde Desmond nasıl geçmişine yani Faradayın Oxforddaki yerine gidiyorsa (yani 2005 ten 1994 e); Richart denen şahsı muhterem de Locke’nın geçmişine gidiyor..Bunu nasıl mı yapıyorlar?..zaten dizi boyunca sorulan sorular bu?..ama oryantasyonlardan anlamadığım kadarıyla adada ileri düzeyde teknoloji var..Bunu da elektromanyetik dalgalarla vs ile yapıyorlar..Geçmişte yazdığım yazılarda bunu ispat etmiştim.Yaşanmış geçmişe dönmek mümkün..yani Richart şimdki zamandan kalkarak Locke’nın geçmişine gitti ve onu tanımaya çalıştı..Ama şunu sakın unutmayın geçmişe dönmek mümkün olsa da henüz yaşamadığımız geleceğe bilebilmemiz mümkün değil..Bunu Benjamin de söylemişti Alex’e..Geleceği değiştiremezsin demişti..

munir demiş,

14 Mayıs 2008 @ 10:11

Şunu da eklemeleyim..Aslında adaya 2 rotadan gidiliyor.Biz hep Faradayın rotasını biliyorduk o da 3 0 5..ti sanırım..Diğer rota Benjaminin 2.sezon finalinde adadan ayrılan Micheil’e verdiği 3 2 5 rotası..Sanırım doktorun cesedi 3 2 5 rotasından adaya geldi ama Mors alfabesi ile Faradayın roket deneyinde gemiyle kullanılan rota 3 0 5 ti. Dolayısıyla doktorun geldiği rota benjaminin Micheile verdiği rota; ki o adaya en kıza ve cabuk zamanda gelinebilecek rotadır..Ama Faradayın rotası kıyasla daha uzak bir zamanı gösteren rotadır..

scorpion demiş,

14 Mayıs 2008 @ 11:41

John Lock dizinin özel adamı. Dizi çekilirken bazı noktolar bize vurgulanıyor. Örneğin; Lock’un annesine araba çarpması, Lock’un seçim yaparken ona hangisi senin diye sorulması….Bunun gibi birçok dikkat edilmesi gereken nokta var.Dizinin vurguladığı çocuklar.Lock’dan sonra seçilecek kişi Micheal’ın oğlu.
Sonuç olarak bana sorarsanız senaristler de bu dizinin sonunu bilmiyorlar.Dizi çok tutunca senaryolar doğaçlama olmaya başladı.Yapılan yorumlara göre senaryo yazılıp dizi uzatılmaya çalışılıyor fikrindeyim.Lost 1-2-3 de herkes bu insanlar nereye düştü ve çıkabilecekler mi diye düşünüyorlardı. Şimdi ise sırlar çözüldü ve yeni sırlar yaratılmaya çalışılıyor.

munir demiş,

14 Mayıs 2008 @ 11:50

4×05 Desmondun bölümünde Desmondun Faradayı Oxfordda geçmişe giderek ziyaret etmesi gibi Richart da Locke’un geçmişine giderek onu ziyaret etti..Ve Jakopu simgeleyen toprak şişesinin yerine bıçağı aldığını görünce Locke’un ada için değil kendi özgür iradesyle kendi başına mücadele edeceğini anladı..Adı üstünde John Locke..Siyaset teorisinde bu düşünür Bireyin özgür iradesiyle kendi kararlarını kendisinin vermesi gerektiğini ve doğal düzeni savunuyordu.Filmde de öyle..Locke hiçkimsenin adamı ama adadaki doğallığı çok sevdiği için sırf bunun için savaşıyor..O yuzden ne Abandona ne de Richarta eyvallah etmedi..

Miles Claire’de bir tuhaflık olduğunu sezmişti..Bence de Claire o saldırıda öldü; ama hemen ruhuna Jakop girdi; Miles ruh uzmanı..Anladı Claire de bişeyler olduğunu, ama Sawyer yaklaştırmadı Ona..O sahneyi iyi izlemek lazım..

Jakop bence bize bugüne kadar gösterilen karakterlerden hiçbiri değil..Aksine o karaktersiz..Eko’nun kardeşi, Kate’in atı, Walt, CS olabiliyor..Ruhlar aleminde yaşayıp maddesel dünyayla da iletişim kurabilen birisi..Zaten o yuzden Widmore, ruh uzmanı Miles’i adaya gönderdi..Miles, hatırlayın Karl ve Rousseaunun gömülü olduğu yeri buldu.Naomi öldüğünde cesedinin yanına gitti bişeyler yaptı sonra onu Kate’in öldürmediğini ama Locke’nin öldürdüğünü anladı..

adaya 2 rotadan geliniyor..3 0 5 faraday rotası ve Benjaminin Micheile adadan 2.sezonda ayrılıken verdiği 3 2 5 rotasıydı hatırlayın..benjamin rotası adaya en hızlı zamanda gelinebilen rota. doktorun cesedi adaya bu rotadan geldi .ama adadakiler gemiyle iletişimi faraday rotasıyla yaptılar..o yuzden zaman-mekan farklılığı oldu..

Ozan Yasin Dogan demiş,

14 Mayıs 2008 @ 19:12

Yanlis hatirlamiyorsam Desmond John Locke’la ilk karsilastiginda, 2. sezonun baslarinda yani, ona onun secilmis kisi oldugunu soyledi ve onu denemek icin bir soru sordu, John cevap verememisti o soruya.. Bu ne demek simdi peki?

MouSTaPHa demiş,

15 Mayıs 2008 @ 15:37

Aslında olayın çok da karmaşık olduğunu düşünmüyorum… Birçok yerde de yazılıp çizildiği gibi olaylar bize 2 yönden sunuluyor… Akıl ve Kader… Akıl adamı Jack , Kader adamı John…

Richard John’u ozellikle uyararak kader adamlığından akıl adamlığına geçirmeye çalıştı. John ise ısrarla “kaderimi yaşarım kardeşim” diyerek bıçağını seçti…

Richard’ın ada dışına çıkmasını sağlayan şey ise bence kutup ayısını tunus’a gönderen şey ile aynı… Adanın cisimlerin yerlerini değiştirebildiğini hatırladığım kadarıyla zaten Lost yazarları da kabul etmişti…

hipogrif demiş,

16 Mayıs 2008 @ 00:23

133
00:15:42,393 –> 00:15:45,254
Bıçağın da sana ait
olduğundan emin misin John?

134
00:15:51,494 –> 00:15:53,286
Ama senin değil o.

yani bıçağıda seçiyor arkadaşlar
sadece bıçağı değil ayırdı şeyleri seçti yani hepsi benim yaptı eldiven ve çizgi roman hariç
clare galiba öldü katılıyorum ama bunu kabullenmek çok üzücü oldu neden hurley de 6 lının içinde anlayamadım galiba parasıyla alaksı olucakbu arada gemiye döndüklerine göre altılı kurtulanlar arasında desmond ta varmicheal da tabuttaki büyük bi ihtimal

lostoloji demiş,

16 Mayıs 2008 @ 08:37

Kafam karıstıda karıstı..Allah o adaya kimseyi dusurmesiin:))

zuhman demiş,

16 Mayıs 2008 @ 11:36

bence richard locke un ada için hazır olup olmadığını görmeye geldi. ve hazır olmadığını görüp gitti

Mert D. demiş,

16 Mayıs 2008 @ 13:33

Yaw arkadaşlar bazen sizlere gerçekten inanamıyorum aranızda hala mantıklı açıklamalar bekleyenler insanlar var diziden…uyanın artık dizinin olayı belli oldu işte…ZAMANDA YOLCULUK!!! Ki dizi zaten bunu gözümüzün içine kadar soktu; Ben çölün ortasında aniden uyanınca, ayrıca o bölümde hatırlayın resepsiyoniste kaç yılındayız diye de sordu…Çok kısa ve kabaca anlatıcam…Görmediğimiz son istasyonda zaman makinası var ve Ben bu makineyi kullanıo tabii Richard da.O yüzden Richard hiç yaşlanmamış gözüküo,John Locke’un babası bu sayede adaya gelebilio vs…heee şimdi asıl kritik nokta şu: Ben adayı hatch’deki manyetik güçle beraber zaman makinasıyla 1994 senesine sabitlemişti ama hatch patlayınca zaman makinesi devre dışı kaldı ve adada artık 1994 senesinden ileriye doğru zaman akışı başladı…bu ne demek? adayla gerçek dünya arasında 10 sene fark var demek…işte o yüzdendir ki jack,michael ve hurley gerçek dünyaya ayak uyduramıyolar çünkü insan daha önce yaşadığı 10 seneyi bilerek aynı zaman dilimini bi daha yaşayabilir mi? Alışması zor olsa gerek :) Adanın iyileştirici gücü falan yok aslında Locke ve Rose yanılıyolar çünkü kazayla beraber adaya düştüklerinde ada 1994 döngüsü içindeydi ve o senede rose kanser değil, Locke da kötürüm değildi…Kısacası adadaki herkes işlk düştüklerinde 1994 senesindeki görüntüleriyle değil ama o seneki halleriyle yaşıyolar ama dediğim gibi zaman akışı başladı ve zamanı gelince yine bi şekilde Locke kötürüm kalıcak Rose da kanser olucak…Kader değişmez çünkü…Her gördüğümde iğrendiğim Michael da kendini çok kastı ölmek için ama hiç merak etmesin gebericek zaten zira meşhur cenazesinde kimsesi olmayan tabuttaki adam Michael bence hatta ben eminim de :) Her neyse final yapıyım fazla baymadan adayı taşımak da başka bi zaman dilimine adayı tekrar hapsetmek demek aslında…Sebep te Widmore bulmasın diye…Ama bence zor çünkü bunu yapmak için gereken manyetik güç hatch patlayınca yok oldu, işleri zor yani…Bence asıl konu bu dizi bitince hepimizin napıcağı??? Ne izlicez??? Hiç bişey kesmez Losttan sonra son nokta çünkü bu dizi :)

Alp demiş,

16 Mayıs 2008 @ 21:03

arkadaşım gerçekten ii açıklamışsın bu zaman makinesi teorisiyle senin verdiğin bir kaç örnek gibi binlerce soru işareti cevaplanabilir. Zaten anca böle biterse insanlar rahatlardı. Ama ben hala merak ediyorum kara duman ne? sayılar ne alaka?? hurley’nin loto sayıları ve bilgisayara girilen numaralar aynı niye??

memo demiş,

17 Mayıs 2008 @ 19:25

bence diziyi resmen bilimle acıklmasini bejklemek cok ama cok sacma o yuzden kesinlikle acıklanamaz.bence mantıklı bırseye dayansında olaylar bana din felsefe bilim farketmez yeterki cvpsiz soru kalmasin

Lostçu demiş,

17 Mayıs 2008 @ 23:11

munir demiş,

14 Mayıs 2008 @ 11:50

4×05 Desmondun bölümünde Desmondun Faradayı Oxfordda geçmişe giderek ziyaret etmesi gibi Richart da Locke’un geçmişine giderek onu ziyaret etti..Ve Jakopu simgeleyen toprak şişesinin yerine bıçağı aldığını görünce Locke’un ada için değil kendi özgür iradesyle kendi başına mücadele edeceğini anladı..Adı üstünde John Locke..Siyaset teorisinde bu düşünür Bireyin özgür iradesiyle kendi kararlarını kendisinin vermesi gerektiğini ve doğal düzeni savunuyordu.Filmde de öyle..Locke hiçkimsenin adamı ama adadaki doğallığı çok sevdiği için sırf bunun için savaşıyor..O yuzden ne Abandona ne de Richarta eyvallah etmedi..

LOCKE ZATEN KUMU ALDI Kİ BUDA JACOBUN KABİNİNİN ÖNÜNDEKİ KÜKÜRTÜ GÖSTERİYOR OLABİLİR

Xerion demiş,

18 Mayıs 2008 @ 13:56

Ölümsüz denilmesi yanlış.Çünkü ölümsüz olsa bile yaşlanırdı.Richard yaşlanmıyor.Bunun için de zamanda yolculuktan daha mantıklı bir cevap gelmiyor şahsen aklıma.

Locke aslında ada’nın beklediği bir lider.Richard onu devamlı test ediyor fakat işin kafa karıştırıcı kısmı bu ki John her seferinde bunun tersini ispatlama niyetinde gibi.

John babasını eğer Others Halkı önünde öldürseydi Ben’e göre lider olacaktı.Fakat bu bence Ben’in zekice bir planından başka birşey değil.Ben John’un babasını öldürmeyeceğini zaten biliyordu.Kendi otoritesini korumak için halkını kandırdı.

Richard-John aynı bölümünde yaşadıkları dialogda Richard’ın aslında Ben’in amacının rencide etmek olduğunu anlattığını görüyoruz.Richard belli ki John’a inanmaya başlamıştı.

John babasını sırtında taşıyıp Ben’in ve halkının kampına getirdiğinde aslında Ben’i halkının önünde rencide etmiş oldu ve bu sayede Ben, Halkı karşısında büyük bir Otorite kaybı yaşamış oldu.

Ben’in John’u Jacop’a götürmesi de zorunluluktan ötürü.Ben Jacop’tan ve gücünden korkuyor.Tabi halkı karşısında otoritesinin azalmasından da.Bazı teorilerde Jacop’un Ben tarafından kontrol edildiği yazılmış.Tamamen yalan demiyorum ama eğer bu doğru olsaydı Ben, Locke’u ceset hendeğinde öldürebilirdi.Orda Walt ve kurtulma vakası tamamen Jacop’un sayesinde gerçekleşti.John kuyu’dan kurtuldu çünkü adanın geleceği için Naomiyi öldürmesi gerekliydi.Ve işte asıl nokta.

Ben babasını öldürerek lider oldu.Çünkü babasından nefret ediyordu.Babasını soğukkanlılıkla öldürdü ve koltuğu haketti.John da bu testten geçti ama babasını öldüremedi.Bence John’un asıl testi Naomi idi.John, Naomiyi öldürerek bence ADANIN GELECEĞİ için neler yapabileceğini kanıtladı.Yani babasını öldürmesi adanın geleceği için aslında pek bir şey kanıtlamayacaktı..

ahmet efendi demiş,

18 Mayıs 2008 @ 23:04

arkadaşlar…john küvezden çıkacağı gün annesi ağlayarak ona bakamayacağını söyleyerek orayı terketmişti ve odanın dışında richard vardi.bebeğin babası olup olmadığı sorulduğunda ise büyükannesine.kadının gözleri yuvalarında fırlayacakmış gibi oldu.bence richard ölümsüz olduğu için o zamanlarda yaşamış olabilir ve john un babası olabilir…çocukluğundan beri ben ile ilgilendiği için de bence onunda babası olabilir..ikisi de özel…belki de anneleri ayrı ama babaları biridr..yani kardeştirler..

lostmania demiş,

19 Mayıs 2008 @ 08:51

benden sekiz gün önce kate28 in yaptığı yoruma kesinlikle katılıyorum.

ismet demiş,

21 Mayıs 2008 @ 17:19

adanın eski sahibi withmore olduğunu söyledi ve ben onu almış. sanırım darma girişimciliğin sahibi mr withmore oluyor bu durumda. yanılıyor muyum aceba?

geronimo demiş,

22 Mayıs 2008 @ 20:08

öncelikle locke ve ben’in ikiside erken doğuyo buna bir dikkat edin
ikincisi abbadon denilen herif benjaminlerin düşmanı ise neden adanın selametinden sorumlu olan locke’ı adaya gönderiyo

Sezen demiş,

27 Mayıs 2008 @ 13:44

arkadaşlar, bence Richard, JACOB ın ta kendisi

Sezen demiş,

27 Mayıs 2008 @ 14:00

zamanda yolculuktan başka birşey yok arkadaşlar evet, bunu söyleyenlere şiddetle katılıyorum :)

özellikle de ;
Mert D. demiş,
16 Mayıs 2008 @ 13:33
yorumu yazmak istediklerimin hepsiydi, teşekkürler :)

sercanodin demiş,

27 Mayıs 2008 @ 16:21

bu cennet ve cehennem gibi..bence herkez adada bellı bir yaşta kalıyor..ada yaşlandırmıyor..Richard.. da bunlardan biri..

Barbaros TUNA demiş,

28 Mayıs 2008 @ 08:57

Ne lur biri bana Claer’e ne olduğunu anlatsın, onu barakada gördük en son bu onun ölmüş olduğunu mu gösteriyor.

Barbaros TUNA demiş,

28 Mayıs 2008 @ 09:02

Ne olur biri bana Claer’e ne olduğunu anlatsın onu en son barakada görmüştük.Bu onun ölmüş olduğunu mu gösteriyor.Eğer öldüyse neden ( yani o adamın babası olduğunu öldüğünü ve aynı zam anda jack’in de babası olduğunu Jack’in o nu götürmek için uçağa bindiğini ve uçak adaya düçtüğünde babasının cesedininde ortadan kaybolduğunu ve Jack’in hepimiz ayvayı yedik tarzında bir şeyler söylediğini biliyorum.)Ama neden kızını Clear’i kaçırdı onun bebeği var neden ve Claer öldü mü_?

sercanodin demiş,

28 Mayıs 2008 @ 10:42

clear in daha dizi de işi var çün ki oğlunu ondan baska kımse buyutemez..

sudelk demiş,

30 Mayıs 2008 @ 10:54

bence jhon’a ait olan parca pusulaydı.zaten o pusulayı 1. sezonun yarısı boyunca yakasında tasıdı ve yanılmıyorsam 1×13 veya 1×14 bölümlerinden birinde sayide veriyordu.artık bana lazım degil demisti birde.
kitap ve beyzbol eldiveni dısında herseyi aldı diyen arkadasa katılamıyorum.benim izledigim ceviride “bıcagında senin oldugundan eminmisin?” diye bir soru yok.özellikle bıcak oldugundan eminmisin o oldugundan eminmisin diye soruyor.ama o degil diye kızıyor birde.1 adet objeden bahsediliyor yani..
hangisini secmesi gerekirdi emin degilim ama o pusula jhonun esyasıydı. eger istenilen kendi esyasını secmesiyse onu secmeliydi.BENCE.

brc demiş,

1 Haziran 2008 @ 16:04

ya üff zaman makinası falan filan … uymadı diziye bence

kayıp demiş,

3 Haziran 2008 @ 17:06

Jacop un bir hilkat garibesi olduğu kesin aynı zamanda arada kalmış zavallı. Locke aslında jacopun akrabasıdır arkadaşlar onun soyundan seneryoda çalışan tanıdıklarım var söylemeselerde anladım:p

Yorumlarıma güvenin..

brc demiş,

6 Haziran 2008 @ 12:34

bi de o küçük şişedeki şey barut sanırım . jacop ın kulübesinin etrafındaki kül gibi şey de barut. hatta charlie ilk sezonda (yda 2 nin başlarında) fransız kadın claire in bebeğini çalınca ondan geri almak için sayidle siyah dumanın olduğu yere gidiyorlar . orda charlienin başı kanıyor ve sayid de yarasına barut sürüyordu.

venüs demiş,

8 Haziran 2008 @ 01:58

Mathew Abaddon jacob’ın ta kendisi bence…

beachlove demiş,

25 Haziran 2008 @ 01:54

ya bazı arkadaşlar adada yaşlanma diye bişi yok diyor çok saçma çünkü alex 16 yaşında ve koca kız olmuş oysaki orda doğmuştu eee nası büyümüş ve aaron da son zamanlarda iyice büyümüş demek ki yaşlanma var

beachlove demiş,

25 Haziran 2008 @ 13:13

ARKADAŞLAR SİZE ÇOK İLGİNÇ BİR BENZERLİKTEN BAHSEDECEĞİM BUNU BENDE ŞANS ESERİ OLARAK BULDUM

http://tr.wikipedia.org/wiki/Amerikan_Ba%C4%9F%C4%B1ms%C4%B1zl%C4%B1k_Bildirgesi

Bu linktede görebilirsiniz ki JOHN LOCK adlı ingiliz bir bilim adamı var ve Jean-Jacques Rousseau adlı fransız bir yazar amerikan bağımsızlık bildirgesinin ilham kaynaklarındandır.yani bu iki şahısın eserlerinden yararlanarak amerikan bağımsızlık bildirgesi hazırlanmıştır.peki isim benzerliği ilginç değil mi Rousseau nın fransız olması?john lock isminin aynı olması?

hande demiş,

12 Temmuz 2008 @ 12:37

venuse kesinlikle katılıyorum çünkü johna zamanı gelince sesimi duyacaksın gibilerinden birşeyler söylemişti kesinlikle haklısın venus :D

lot fanı nilosh demiş,

29 Temmuz 2008 @ 20:24

demek ki bu jeremy benthım işi küçüklüünden beridir warmış içinde vaksana neler çizmiş:D

GuNNeS demiş,

31 Temmuz 2008 @ 18:43

“Bunlardan hangisi senin?” diye sorduğuna göre bıçak doğru olmalıydı.Bu işte bi iş var ama

BLACKROCK4815162342 demiş,

5 Ağustos 2008 @ 22:40

doğrucevap kesinlikle kitaptı lock eşyalara sırayla bakıyodu gozleri kitaba gelince Richard ın yuzune dikkatlice bakın gulumsemeye başlıyo

Ozan demiş,

8 Ağustos 2008 @ 12:40

Yaa bu Richard bence hepsinin başı bigboss :) john gibi bi adam doğduğunda da aynıydı şimdi de aynı ve john la en sonunda yeniden karşılaştı…Benjamin-john-richard bu 3 ü diğerlerinin en önemlileri yaww :)

booneeeeeee demiş,

24 Ağustos 2008 @ 17:53

bence locke da walt gibi ne çizdiyse o oluyor mesela walt ta bi kuş çizmişti kuş ölmüştü:S

west ıce demiş,

5 Eylül 2008 @ 00:29

flashbecklerle geriye gitiğimizde hastanede john doğdu ama ben hala johnun babasının kim olduğundan şüpeliyim cok süpriz biri cıkabilir mesela richard ve richardıda hastanede gördük hatırlayın sağneyi jhonun ananesi göz göze geldi richardla ahahhaha

mr.eko charlie demiş,

5 Eylül 2008 @ 12:54

valla en iyisi bekleyip 5. sezonu izlemek insan bildiklerinide unutuyo
5.sezonda su sorular cozulse ne ii olur bekleyip görücez

lostoğuzhan demiş,

5 Eylül 2008 @ 12:57

John bıçağı sectiğinde richard gitmişti ve Matthew ise bıçağını ve zekanı alıp bi gezintiye çık demişti ve john da öyle yaptı yani johnun o adaya düşeceğini biliyordu ve bence ada johnu istemiyordu buda john charles widmoreun işine yarıyor gibi bence

Serkan CAN demiş,

9 Eylül 2008 @ 00:33

aslında belki ozamn sınavı geçtiği için adada liderlik görevi ona verilmiştir ? ? ?

waspsich demiş,

28 Eylül 2008 @ 00:36

bence richard zamnda yolculuk yapmıyo,öyle olsa benjaminin zamanına gidince gelecek tamamen değişmesi lazım,yani bundan önce bi kaç deneme yapmış ve sonuca ulaşamamış olması lazım ki benjaminle görüşsün… öyle olsa bile geçmiş hakkında bu kadar bilgili olarak gitmesi bi garip olur…
john’un bıçakı seçmmesi de bence richard ın tam istediği şeydi ve orda rol yaptı,çünkü öle bi okul yoktu,yani lock için yapılan plan adanın kurtuluşuyla ilgiliydi….
bide richard ın 4 tane ayak parmağı var :D o da yaşlanmamasını açıklar gibi:D

Lostoğuzhan demiş,

29 Eylül 2008 @ 17:22

bence jacop=richard çünkü adaya gelmelerini istediği kişleri adaya getiriyordu benjamini istedi getirdi john u istedi getirdi ve bunu sırf adada kötü bir durum olunca bi tane kurban kullanmak için bnce yani richard adadan ayrılmak istemiyor.Bnce richard ölümsüz ve milattan önceye kadar yaşadı. yani 4 parmaklı.

hoobia demiş,

30 Eylül 2008 @ 00:01

bıçak detayı benim gözüme şu açıdan takıldı ki adada 1.sezonun ilk bölümlerinde domuz avlamak için karar verdiklerinde lockedan bi sürü bıçak çıktı, ve hatırlarsanız kullanmayı çok iyi biliyor.

bence hepsinin kaderi önceden yazılmış, zaten bir kader lafıdır gidiyordu.

seçtiği kum,pusula ve bıçak bunların göstergesiydi ki duvardaki resim de bence bunu açıklıyor.

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın



Basın ve Yayın




Zirve100

arkadaş



Directory of Television Blogs