4×09 Lost’ ta Türkçe Süprizi


dogacan demiş,

28 Nisan 2008 @ 18:44

LOST ta bu bolumle beraber TR nin iyi bir reklamı yapıldıgına dair yazılar okudum. bu yorumlara katılmıyorum. sahra colunun ortasında gordugu bedevileri turk sanan ben,sizce de TR adına olumlu bir imaj mı yarattı arkadaslar :S bu yazı milliyetcilik yapma amacıyla yazılmamıstır ama dogruya dogru, pek hos bir durum degildi.. LOSTta bizi bekleyen surpriz buymus demek:) ha tabi ben in bildigi dillerin içinde turkcenin de olması hos bir enstantane..

eFE demiş,

28 Nisan 2008 @ 18:47

ÇOK GÜSEL OLMUŞ:d

aegüven demiş,

28 Nisan 2008 @ 19:20

Yahuu ne alaka türk sanmasıyla? bu dünyada türkçeyi sadece türkler mi biliyor? Adam kendi bildiği dilleri soruyor onlara? heralde o kılıktaki adama da portekizce biliyor musun diye sorulmaz… Arapça,farsça,türkçe gibi diller ortadoğuda önemli dillerdir.Çünkü bu bölgelerin yıllarca osmanlı egemenliğinde yaşanıldığı düşünülürse ve osmanlıca denen dilin de arapça-farsça-türkçe ile ilgili olduğu gerçeği sonucunda son derece normal bir reaksiyon olarak türkçe biliyor musun diye sorulmus.Ancak ilginç olan Ben’in türkçe bilmesi…Ve dizide bu cümlenin geçmesi de oldukça keyifli birşeydi bir türk açısından bence

betul demiş,

28 Nisan 2008 @ 19:56

bence ileriki bölümlerde nicin türkiye dedigini anliyacagiz… cünkü üzerinde dharma montu filan vardi aslinda olmamasi gereken bir yerde imis gibi gözüküyordu acaba ben bi sekilde adanin gücünü kullanarak bir yere gitmeye calisiyordu ancak istedigi olmadi gibi… türkiye sanmasina gelince belki ileri bölümleri tr de cekilecektir… josch bizim ülkemiz icin bisi demisti hatirlayin…. eski ve yeni sentezini cok iyi yapiyorsunuz… bence hemen ücüncü dünya ülkesi alinganligina girmeyelim… ben olumlu dusunuyorum… lost bu tip mistik bölgelerde cekim yapmayi seviyor. tr de belki benin gezdigi ülkeler arasinda degisik bir ayrinti olacaktir… bu kadar olumsuz olmayalim…ama simdilik…

kate fan-idil demiş,

28 Nisan 2008 @ 20:03

neresi güzel adamlar Türkleri terorist zannedioooo!!!

NaiclyCrochac demiş,

28 Nisan 2008 @ 20:48

“dogacan”a katılmıyorum.Burada karşılaşılan iki teröristle türkçe bir diyalog girişimi bu iki kişinin Türk olduğunu göstermez.ben de zaten acaba bunlar Türk müdürler diye demiyor.Bilindiği üzere olay Tunus’ta geçiyor.Ayrıca Tunus geçmişte Osmanlı hakimiyetinde uzun süre yaşamış ve gayet tabii Türkçe’nin de konuşulduğu bir yöre.Hepsinin yanında dünyanın en çok konuşulan dillerinden biridir Türkçe.Adam herhalde Tunus çölünde Fransızcaya başvuramaz.Doğal olarak genel dil ingilizce,arapça ya da en makul Türkçe kullanılmış.Tabi burada bir marjinal bir hedef var.Diziye yoğun bir Türk ilgisi olduğunu görmüş olmalılar ki bunu Türkçe kullanarak pekiştirmişler.bence bu durum çok güzel ve Türkçe’nin reklamı içinde güzel bir ayrıntı!

SoNGoKou demiş,

28 Nisan 2008 @ 20:54

Bence Hoş bişey. Çünkü Tunus,Cezayir,Fas,Mısır gibi ülkeler zamanında Osmanlı sömürgesi altında yaşamışlar. Lost senaristleride belki Türklerin tarihini okuduysalar ki! (boştan yere Benjamini Türkçe konuşturduklarını sanmıyorum) Türkçe kouşturmakta haklılar. Ayrıca bir film izlemiştim Gustave diye bir timsahla ilgili ve Afrika nın en aç ve yoksul kabilelerinden biride Fransızca konuşuyordu. Ama hiç bir Fransız çıkıpta bizi aşağılıyorsunuz bunlar nasıl bizim dilimizi konuşurlar demedi. Çünkü zamanında oralarda fransız sömürgesindelerdi..Umarım anlatabilmişimdir.

Efcy Alippa demiş,

28 Nisan 2008 @ 21:05

Valla bence şık olmuş. Sonuçta Ben karakterinin Türkçe biliyor olması Türkçe’ninde önemli bir olduğunun göstergesidir. Bedevileri Türk sandı teorisi ise hayli saçma. Onların Türkçe bilip bilmediğini soruyor sadece. Her İngilizce konuşan İngiliz değildir sanırım…

linuss demiş,

28 Nisan 2008 @ 21:26

çöldeki bedevilerin türkçe bilmiyor oluşu karizmayı bir nevi de olsa kurtarmamızı sağlamıştır.. yurtdışında izleyenler “aa demek her terörist görünüşlü puşili adam türk olmuyormuş” görüşünü destekliyor bence..

linuss demiş,

28 Nisan 2008 @ 21:28

onun dışında “türkçi biliyur musunuz” sorusuyla kalbimi bir kez daha fethetmişve saygımı bir kez daha kazanmıştır bu yüce insan :)

benjamincim, türkçe biliyorsan ve bunu okuyorsan lütfen beni ara :D

Hasan demiş,

28 Nisan 2008 @ 21:37

Ben bence bildiği dilleri sıralamış:)
Burdan yola çıkarak neden Türkçe biliyor diye bir soru sorarız. Burdan da acaba ada Türkiye de mi!!! ya da Lost’un ileriki bölümlerinde Ben’in geçmişindeki Türkiye maceralarını mı izleyeceğiz…

RevengeR demiş,

28 Nisan 2008 @ 21:42

türkçe bilmesi ayrıntısı hoş evet ama
ben de çölün ortasında öyle türkçe sormasını garipsedim
ayrıca Türkiye’nin reklamı yapılacak türden bi konuşma değildi.
Şahsen ben bile hemen anlamadım da iki üç gere aynı yeri syredip anladım ne dediğini. Yani pek Türkçe konuşmak da denilmezdi.

aslihan demiş,

28 Nisan 2008 @ 22:03

ya inanamıyorum bizim insanlarımıza ne kadar alıngan ne kadar kaprisliyiz.Allah aşkına adamlar bizi neden terörist yerine koysun onlar nacizane bir jest yapmak istediler bizim insanımızın düşüncelerini bilseler bin pişman olurlardı. bu kadar derin düşünmeyin bence türkçemizinde dünyanın en ünlü dizisinde geçtigi için birazcık mutlu olun.AYRICA BENJAMİN’İN ZEKASINA TEKRAR TEKRAR ŞAPKA ÇIKARIYORUMM ŞEYTAN GİBİ ADAM YAA

aslihan demiş,

28 Nisan 2008 @ 22:15

Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim aklıma geldikçe gözlerim doluyor cünkü belki yeri degil ama bize bizim insanımızıda savunmayın bencee ne kadar unutkan insanlar olduk.daha 1 ay bile olmadı ne kadar çabuk unuttuk bizim insanımız degilmiydi hoşgörü sevgi yürüyüşüne cıkan masum temiz bir kıza tecavüz edip öldürüp bir köşeye atan unutmayın unutturmayın

kate&sawyer demiş,

28 Nisan 2008 @ 22:30

ya inanılmaz hoşuma gitti süperdi keşke daha çok konuşsaydı,gerçekten tam bir jest. ayrıca ben daha öncede belirtmiştim adada keşke bir türk dekurtulsaydı aktif bi şekilde. kate bacım diyor,sawyerle atışıyor,jacka abi doktorsun anlarsın bi baksana benim kulunçlar taş gibi oldu falan diyor,diğerleri gelince taş arayıp saldırıyor falan ay çok samimi we sempatik olurdu

ATALAY demiş,

28 Nisan 2008 @ 23:17

aeguven cok guzel yorumlamıs

dılımızı yabana atmayın ve ortadoguda bır araba almanca bılıyormusun deseler dızıde, o anda losta olan ınancım kalmazdı
sımdı adamlar bellıkı ya ıcınde yakında turkıye ıle ılgılı bır olay gecırecekler yada gecırmeseler bıle ılk defa hayatımda akıllıca sorulan bır soruyla karsılasıyorum.Benjamın dunyayı yutmus
Gordugu araplara gore kafa yurutemeyecekmı arapca-farsca-turkce bılebılme yuzdelerını.

Ama BEN bıraz daha calış dıksıyonu duzelt brother:))

lostkolik demiş,

28 Nisan 2008 @ 23:58

Bence bunun artniyetle uzaktan yakından ilgisi yok.sunu unutmamamız gerekırkı Ben , her ülkenin pasaportuna ve diline hakim bi insan ve onlarla anlaşabılmesı ıcın bıldıgı tum dıllerı one sürüyor.ayrıca tutupda onlara fransızca deselerdi ayrıca gulunc komık ve sacma olurdu ..bence gusel tamamlayıcı ayrıca sayıd-ben ılıskısını sonuclayan bı bolumdu..

kıvanç demiş,

29 Nisan 2008 @ 02:35

bizi çölde deveye binen elinde kalaşnikof olan adamlar mı sanıyolar neden yunanca demiyorda Türkçe diyor arapçanın ardından diyor birde demekki çölde eli silahlı adam görseler ya araptır yada türktür diyecekler

Lostidris demiş,

29 Nisan 2008 @ 08:10

ben eleştirilere katılmıyorum. Oldukça güzel oldu bence..Kapris yopıyoruz gibime geldi. Kendi içimizde kendimizi yermesini çok iyi beceriyoruz. Mesela ” Burası Türkiye, burada normal…” gibi devam eden mutlaka cumlelerimiz olmuştur. Durum böyleyken kalkıp şimdi de vay benjamin ne dedi? Vay teroristmiyiz ? Arkadaşlar hiç birimiz terorist değiliz hiç birimiz de masum değiliz. Takmayın bu kadar ya..Sonuçta Türkçe dünyanın en fazla konuşulan dillerinden biri. 1 milyara yakın insan ve dünyanın 4 te birlik karasal alanına hakim bir dildir.

sev demiş,

29 Nisan 2008 @ 08:45

hayret birşey !
adamlar gitmişler Tunus için çektikleri bölümde Tunus’un tarihini araştırıp ona göre kurgu yapmışlar..Arap böglesinde bilinebilecek en mantıklı dilleri saydırmışlar..ama siz “adamlar bize terörist diyor!” diye kıyameti koparıyorsunuz..gerçekten hayret ! yoksa siz kendi tarihinizi bilmiyor musunuz ??? Tunus’un vaktinde bizim olduğunu veya onu da geçtim siz terörist olan Arapların, Kürtlerin çoğunun Türkçe bildiğini de mi bilmiyorsunuz ! yok artık !
ve onların terörist olduğunu biz nereden çıkarıyoruz onu da biri bana açıklayabilir mi??? hala duygu pıtırcıklarınız yerine mantık mekanızmanızı çalıştıramadıysanız size son bir söz..BEN 2. adamı öldürmeden önce adam İngilizce konuştu..hadi bakalım? Tunustaki kaç tane terörist İngilizce biliyor..yani siz bana oradan tesadüf eseri geçen iki tane teröristin BEN i yine tesadüf eseri bulup hem de bu adamların İngilizce de bildiklerini mi söylüyorsunuz??? LOSTa hiçbirşey boşu boşuna olmaz..

No War demiş,

29 Nisan 2008 @ 09:39

Ya dostlar bir düşünün, bir yerde gezerken elinde fotoğraf makinesi olan pembe suratlı turistler gördüğümüzde onlara ingilizce bilip bilmediklerini sorarız mesela değil mi. Neden o insanlara arapça bilip bilmediklerini sormak aklımızdan geçmez tipleri benzemiyordur çünkü. Ben in de elinde silah hırpani bir şekilde teröriste benzeyen kişileri görünce ya arapça (ki ilk sorduğu arapça biliyormusun) ya da türkçe bildiklerini düşünüyor olması bizim dünyaya nasıl bir reklam olduğumuzu göstermez mi. ayıptır yahu

sevce demiş,

29 Nisan 2008 @ 12:17

türkce bir dünya dilidir zaten ..:)

SAWYERRR demiş,

29 Nisan 2008 @ 12:47

yunanca demiyor çünkü yunanlar dünyada sadece yunanistanda yaşar ama türkler dünyanın her ülkesindedir ve o ülkelerde güçlüdürler ben o yüzden o bölgedeki hakim gücü gerillaları türk sanıyo

Umutalya demiş,

29 Nisan 2008 @ 13:27

Sinir oldum demin magazin programlarından birinde bu haber çıktı, Afedersiniz ama Bu türk medyası osuruktan nem kapıyor, neymiş efendim gelen 2 tane teroriste türkçe biliyormusun diye sormuş ben. Bu değişi akıllarda soru işareti bırakmış amerika bizi terorist olarak görüyormuş falan filan dedi haberde gerçekten sinir oldum.
1. adam önce Do you speak english? diye sordu demekki ingilizce bilenlerde terorist sınıfına koyuyor
2. arapça biliyormusunuz die sordu
3.türkçe biliyormusunuz diye sordu neymiş bunu demiş türklere terorist iması yapmış yok böyle bişey halkıda yanlış anlamaya zorluyorlar.

Umutalya demiş,

29 Nisan 2008 @ 13:29

Kıvanç ilkönece ingilizce biliyormusunuz diye soruyo sende başka yerinle anlamışsın heralde. o zaman çölde dolaşan eli silahlı adamlar görünce ilkönce ingilizce bilen uluslar, sonra arapça bilenler sonra türkçe bilenler diye eleştiri yapman gerekir.

ezooze demiş,

29 Nisan 2008 @ 13:48

olaya iyi niyetle bakmaya calıssak da arkadaslar su bı gercek kı adamlar tunus da yasayan insanlara turkce bılıp bılmedıklerını soruyor.size soyle dıyeyım ozamn esımle tunusda bulunduk ve tek bır Allahın kulu fransızca (somurgesı altında oldukları ıcın) ve arapca dısında tek bır dıl(bırakın turkceyı ıngılızce dahı) bılmıyorlar,yanı bana pek samımı gelmedı

dogacan demiş,

29 Nisan 2008 @ 14:56

arkadaslar cok tesekkurler yorumlarınız için.. yalnız deginmek istedigim bir kac nokta var. amacım polemik yaratmak diil bunu belirtiyim yalnızca bir kac yanlısı duzeltmek istiorum bir uluslararası ilişkiler ogrencisi olarak:
1- arkadslar tunus bir ortadogu ulkesi degildir.Kesin ve tartısmasız olarak bir kuzey afrika ulkesidir.yani bir ortadogu ulkesi olarak burada turkce konusulyor olması mumkun degildir. bu arada bolgenin tarihi ve cografi olarak farscayla da ilgisi yoktur…tunuslular araptırlar ve arapca konusurlar.kaynak için: http://www.atlasharita.com/haritalar/00098/ bakabilirsiniz
2-tarihi olarak dusuncesini belirten arkadslara; arkadslar ilk olarak bolgenin yuzyıllarca osmanlı hakimiyetinde kaldıgı dogru,ancak birincisi bolgede osmanlının dil hakimiyeti ve etkilesimi kurdugu dogru diildir(osmanlıca konusulmamıstır),cezayir ve tunus osmanlının en bagımsız somurgeleridir.yani bu noktada yanlıs algılama bnmki olmuor, bunu soyleyen arkadslar olayı turkculuk kabına sokmaktalar:) benm boyle bir amacım yoktu. ikincisi gunumuzde bolgeyi osmanlıdan diil de fransadan bagımsızlık kazandı acısıyla degerlendirmemiz gerekior. tunus 1956 da fransadan bagımsızlıgını kazanarak kuruldu. ve cezayir ve tunusun ikinci dili fransızcadır arkadaslar. bu yuzden sanırım bilmeyerek fransızca ornegini veren arkadslar ayrıca bir ilginc geldi bana..:) yani benim basıma boyle bir durum gelse ki gittigim yerin de neresi oldugunu biliorsam-ki benjamin biliordur heralde- ben bu sansımı turkceyle denemezdim. burada benjaminin bedevileri turk sandıgı gorusunde ısrarlıyım.yani songokou arkadsımın dedigi gibi afrikanın bir cok yerinde fransızca konusulur.naicly arkadsıma da cevap veriorum ki ,haliyle,tunus colunde,fransızcaya, basvurulmalıdır.
ayrıca aslıhan arkadsıma diorum ki bunun alınganlık ve kaprisle bir alakası yok.ben ilk yorumumda da belirttigim gibi,sadece iyi bir reklam olduguna dair yazıları okuduktan sonra bu yorumu getirdim.ama yine uzerine basa basa soyluorum ki bu iyi bir reklam diil,bikac arkadsımın da dedigi gibi lostun turk fanlarına yapılna bir jesttir ve hostur:)
peki ben bu yazıyı neden yazdım?? evet acıkcası boyle bir cevap verme istegini neden duydum ben de bilemiorum ama umuorum ki bazı yanlısların duzeltilmesi acısından yararlı olabilir.
Ben bu yazıyı,ne katıksız millliyetciler gibi ırkımı ustun gordugum,savundugum ve bu sahneyi kendime yediremedigimden,ne de aslıhan arkadasım gibi bir ya da birkac kendini bilmezin yaptıklarından dolayı kendimi asagıladıgım ve kucuk gordugum için yazdım… ikiside diil!
maksat lost iste..

Murat ALTAS demiş,

29 Nisan 2008 @ 15:21

Arkadaslar. BEN Irak’a gitmek istiyor ama kendini yanlis bir yerde buluyor. Irak’a en yakın ulkelerden biri de Türkiye. Onun için o adamları Türk sanmış olabilir ve Türkçe soru sormuş olabilir. Fas ta olduğunu sonradan çakozluyor. Sayid ile konuşmasını hatırlayın. buraya nasıl geldin diye sormuştu Ben’e

Aragorn demiş,

29 Nisan 2008 @ 15:43

SoNGoKou demogoji yapma lütfen! Ne demek “Çünkü Tunus,Cezayir,Fas,Mısır gibi ülkeler zamanında Osmanlı sömürgesi altında yaşamışlar”? Benden sana dostâne bir tavsiye, önce bir lûgatten “sömürgecilik” mevhûmunu oku ondan sonra fikir beyân et. Yoksa herdâim böyle küçük durumlara düşersin. O saydığın ülkeler Osmanlı Devleti’nin sömürgesi değil, tamamen kendisiydi. Hepsi Osmanlı Devleti sâyesinde şan şeref buldular. Sen kalkmış ne diyorsun. Zehrini burda değil başka yerlerde kus. Şuanki vaziyetleri çok güzel değil mi bu ülkelerin? Asıl şuan hepsi sömürü altındalar ve hâlâ Osmanlıya hasretler…

theguardian demiş,

29 Nisan 2008 @ 16:04

Türkçe biliyor musunuz, diye sormasi Ben’in sular seller gibi Türkçe bildiğini yani göstermez. Derdini anlatabilecek kadar biliyordur. Ben ilerki bölümlerde bazı sahnelerin Türkiye’de çekileceğini zannetmiyorum. Dikkat ederseniz “Do you speak English” dedikten sonra, Türkçe biliyor musunuz demesinden önce Farsça olarak da soruyor. Yani sadece hoş bir enstantane işte..

tahminnette demiş,

29 Nisan 2008 @ 16:08

ya arkadaşlar adam ingilizce biliyor musunuz? diyiyor. Sonrada başka bir dili bilip bilmediğini soruyor. en son da Türkçe biliyor musunz? diyiyor. yani adam orada can havliyle bildiği dilleri sıralıyor. burda yok bizi terörist zanndiyormuş yok bizi araplara benzetiyorlarmış boşverin bunları… hepsi safsata

fx demiş,

29 Nisan 2008 @ 17:39

Neden arap bedevilerini terörist gördüğünüzü anlamıyorum.Batı zihniyeti bilinçaltımızda fena yer etmiş anlaşılan.Onları terörist olarak algılayıp Türkçe biliyor msunuz diye de sorulunca vayy efendim bizi terörist mi göstermeye çalışıyorlar oluyor.Söylendiği gibi en mantıklı sorulardan biri türkçe nin sorulması.

TheBull demiş,

29 Nisan 2008 @ 18:37

ya inanmıorm size yhaa..neresinden anlıosunuzz…ilk önce ingilizc soruo..sonra daha oralara yakın bir dili soruo en sonda o coğrafyaya yakın türkçeyi soruyor bence gayet hoş bişiy ayrıca onun öğrenme çabalarını merak ediyorum ..ama şöle bişi varr.. korka korka türki biliyurmusnüz? dedi..biz dü you sipek inlüş? diye mi konuşuoruz? ben koptum duyunca :D:D:D

(alınganlık etmeyinn)

elif linus demiş,

29 Nisan 2008 @ 20:05

bence çok hoş bi ayrıntı olmuş,,hiçde aşağılamak amaçlı fln deil,gayet hoş bi şekilde olmuş şimdi burda yok bizi aşağıladılar yok hakaret ettiler terörist dediler demenin anlamı yok,,hatırlarsanız benjaminin kitaplığında Kur’an da görülmüştü demekki ortadoğu hakkında bilgi edinmiş ve dilimizide öğrenmiş en azından bunu bile söyleyebilmek için emek sarfetmiş biraz saygı göstermek gerekio bence…ayrıca banjamin babamı da çooookkk seviorumm çok üzülmesin kıyamam ben ona…ve umarım ilerleyen bölümlerde tekrar türkçe konuşurr canmm babammm –”Defend the ısland or die!!!”

phsicomanyax demiş,

29 Nisan 2008 @ 20:43

adamlar bizi hala arap zannedio bunun başka bi açıklaması yok zaten Türkçe önemli bir dil bunun göstergesinin olmasına gerek yok! ama cahil adamlar olduklarından mı yoksa işlerine gelmediğinden mi bilinmez bizi alakamız olmayan araplarla karıştırıyorlar HALA !!! Bunun neresi güzel anlamadım!

Free Bird demiş,

29 Nisan 2008 @ 23:21

Bence senorya yazarlarına bi sormak lazım bu durumu… Ne demeye varıyorlar yoksa hos bir jest mi? görüldüğü üzere lost fanları bir ikilem içinde …

kate&sawyer demiş,

30 Nisan 2008 @ 00:09

bencede bu bariz bir jestttt. sonuçta neredeyse tümdiller konuşuluyor lostta. ki eleştiren arkadaşlarda unutmasın ki lostun her anını her saniyesini deli gibi yorumlaıp meraktan ölüyoruz bu diziyi sewiyoruz we tırt bir dizi olmadığı kesin dünyayı salladı bu lost olayı. fenomenide aştı artık. ama şimdi sırf muhalefet olsun art niyet olsun diye böyle şeytanın aklına gelmeyecek yorumlar yapılması çok kotü umarım lost yapımcı we oyuncuların kulağına gitmezde rezil olmayız. Bacca’nın türkiyede başına gelenleri unutmayalım we şükredelim ki bunu bize hatırlatacak kötü we maalesef haklı bir gönderme yapmadılarrr.
adamlar dünya bizi izliyor tüm milletlere ülkelere jest yapalım türklerde bizi sewiyor,sawyer türkiyeye gittiğinde ne güzel karşılandı jestler yapıldı hediyelerle gönderildi diye düşünüp temiz bir niyetle bize bu şekilde jest yapıp teşekkür ediyorlar bizim halimize bak. bu büyük jesti bile iki ayrı görüşle bölüyoruz yazık. sonuç: bu çok çok iyi bir dizi,we bize güzel bir jest yapmışlar.

fsoon demiş,

30 Nisan 2008 @ 00:38

ya biz niye herşeyi abrtıyoruz böyle adamlar duysa nerden yaptık böyle bişey der valla bi arkadaşta yazmış zaten adam ırağa gidiorum zannediyo nereye düştüğünü bile bilmiyo yakın coğrafya diye türkçeyide söylüyo belki,o zman ingilizler araplar ve türkler isyan çıkaralım bize terörist dediler diye neyse ne ya bu kadar büyütmeye ne gerek var

mmmmelek demiş,

30 Nisan 2008 @ 01:55

aslında orda ben inin türkçe konuşması çok abartılcak gibi bişey degil türkiyeyide dizisinin içinde hatırlatması çok güzel. birincisi oo adamlar bize gıcık olsa dizilerinde çok daha farklı amaçla yola çıkarak türkiyeyi bi şekilde kötü şekilde ifade edebilirlerdi bana göre sanmaıyorum böyle kötü yorumlar da yazarak onlara adamların bizim aklımızdaki kötü düşünceleri acıga çıkarmış oluyoruz biz ne olursa olsun türk milleti olarak o türkçe konuşma msjını asla negatif olarak degilde saolun ya türkleride aranıza kattınız bizleride dünyaya duyurdugunuz için teşekkür ederk sözlerde bulunmamız lazım bizler iyimser olarak bakalım olaylara olayın aslını bilmeden ön yargılı olmayalım arkadaşlar nekadar akıllı olduklarınıda düşünsede lost yapımcıları kendilerini asla türk milletinin aklını böyle şeylerle karıştıramazlar bunu bilin türk millet onlardan daha zekiidir

sepya demiş,

30 Nisan 2008 @ 02:45

eğer Ben avrupa ülkelerinden birine düşüp de Türkçe konuşmuş olsaydı sorun yoktu,ama 3.dünya ülkerlerinden birinde Türkçe konuşulduğu için tüm milliyetçilik duyguları ayaklandı nedense…Türkiye’nin jeopolitik konumunun ne kadar önemli olduğu aşikar ve Türkçe dünya da konuşulan diller arasında oldukça önemli bir yerde.o yüzden aşağılık kompleksi olan kişilerin orda Türkçe konuşulmasına katlanamadıkları ortadadır.ki eli silahlı insanların da neden o şekilde olduğu,hangi avrupa ülkelerinin sömürgesinden sonra o hale geldikleri de unutulmamalıdır.Türkiye de geçmiş olsaydı ve Türkiye de ki eli silahlı 2 kişiye sormuş olsaydı o adamlar terörist olacaktı gerçekten ve haklıda olurlardı.o yüzden ülkemiz güllük gülistanlık,hiç yasadışı olayımız yok,terörist nedir onu bile bilmeyiz havasına girip,megolamanlık yapmadan önce düşünmek gerek.

ben yine de artniyet olduğunu düşünmüyorum.bizim artniyetimizden kaynaklı bu kadar büyütülmesi.

7418880 demiş,

30 Nisan 2008 @ 14:15

Arkadaşlar ne kadar büyütmüşsünüz bu durumu gerçekten bazılarınıza şaşmamak elde değil.Bejaminin teröristleri türkçe biliyormusunuz diye sormasını Türkleri terörist yaptılar mı diyenler bunu türkleri küçültmek aşalamak gibi görüp kendi içlerinde gaflete mi düşenler gerçekten şaştım sizlere.
”doğacan” rumuzlu arkadaşın görüşlerine saygılıyım ama Tunusunda Osmanlının en bağımsız sömürgesi olması kendi dillerini kullanmaları ikinci dilinin fransızca olması orada Benjaminin teröristlere Türkçe bi soru soramiyacağı mı anlamına geliyor yani?Bence herşeyde en ince ayrıntısına kadar ben olsam türkçe sormazdım fransızca sorardım diye bir mantık aramak çok saçma geliyor.Ki bilindiği üzere Osmanlıda yıllarca tunusda egemenlik sürdü.Tunuslular türkçeden ne anlar anlayışıda çok gereksiz Osmanlıların bağımsız sömürgesi olması Tunusluların hiç bir türkçe kelime bilmediği mi anlamına mı gelicek yani?bence bu kadar ayrıntılara kafa yormak gereksiz konu basit ve anlaşılır.sadece bir soru sorulmuş ben bunu türkiye adına iyi bi jest olduğunu görüyorum.

arda demiş,

30 Nisan 2008 @ 15:17

yerım senın o TÜRKÇE BİLİYORMUSUNUZ diyen ağzını. guzel olmuş güzel…

dudé demiş,

30 Nisan 2008 @ 15:55

ohh ne iyi yapmışta konuşmuşlar.arkadaşlara malzeme lazımmış :)) hay ağzını öpiim.bu bölüme kadar benjamine art niyetli olarak bakan ben,birden sempati duydum.kanım kaynadı afacana..bu basit bir jestten fazlası değildi.yok haritalar yok,dünya dilleri,yok sömürgeler bilmemnerelere kadar araştırıp,öküz altında buzağı aramayın arkadaşlar.biliyorsunuz ki lost un öküzünün altından buzağı çıkmaz :) relax mode…

sefid demiş,

30 Nisan 2008 @ 20:48

bilinç altında çok olumlu bir izlenim bırkatığı söylenemez, kabul edelim arkadaşlar… elbette daha ferah ortamlarda turkce konusmasını tercih ederdim…
ikincisi “somuru” kelimesinin anlamını ogrenmemız gerekıyor gıbı gelıyor, Osmanlı ıle ne derece ortusur tartısılır

empirex demiş,

30 Nisan 2008 @ 22:58

Çölün ortasında ata binmiş yöresel kıyafetli adamlar…..
Hele bi de ellerinde silah varsa tamam….
Bunlar kesin TERÖRİSTTİR…

Buradan lostun yönetmenine sesleniyorum…
Arkadaş bir dahaki sefere lütfen çölün ortasında limuzine binmiş takım elbiseli kıravatlı adamlarla çekin böyle sahneleri.. ha bide ellerinde karanfil olsun kendilerini korumak için…

AAAH minel aşk
yıllarca türk filmlerinde kömürle suratını boyayıp arap bacı lakabıyla bize arapları zencidir bunlar siyah tenlidir diye yutturdular (ki hala çoğumuz öyle zannederiz) tavşanın havuç sevdiğini zannettiğimiz gibi (misal: bugs bunny) (halbu ki en çok arpayı ve taze sebzeyi sever)

Biz insanlar galiba çok önyargılıyız. Eee Aynşıtayn boşuna dememiş ”bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur’ diye…

Abbas demiş,

1 Mayıs 2008 @ 14:02

Garip gelebilir ama benin türkçe biliyor msunuz diye sorması, o günkü zamanı bilmemesinden olabilir. Belki de baya bi eskiye gitmişimdir diye düşünüp (100 yıl öncesine falan) osmanlı hakimiyetindeki bir toprağa geldiğini sanıp türkçe soru sormuştur.

Bir de,,,,,

Biz farkında mıyız bilmiyorum ama bu diznin en büyük global fanlarından biri biz türkleriz aslında ve dizinin yapımcıları da bunun farkında tabiii. Yani türkçe konuşması, biraz da reklam kokuyo sanki…

Bu da olmadı öyleyse,,,

Konuşabilir çünkü güzel dilimiz aslında dünya nüfusuyla oranlarsak çok yaygın bir dil.

Uzun zaman ilk kez lostfandayım merhabalar bu arada.

jenny demiş,

1 Mayıs 2008 @ 17:35

arkadaşlar yapmayın yaa..bence çok güzel bir şeydi..Buffy dizisini izlemiş olanlar varsa hatırlarlar son sezon istanbulla başladı ve o sezon içinde türkçe laflarda geçti ama kimse bizi aşalıyolar yok öyle böyle demedi..Daha bir kaç dizide de türkçe kelimeler kullanıldı..
İlla iki tüfekli adam’a öyle dedi diye bizi terörist diye suçluyolar demeyin..ha öle düşünüyo olsalar bile josh holloway kalkıpta buralara da gelmezdi kardeşim!
bence bunları tartışmak yerine,böyle şeylerde toplumca yer aldığımız için kendimizle gurur duymalıyız!

JokeR demiş,

1 Mayıs 2008 @ 19:20

ilk duydugumda cok sasırdm ben türkce mi konustu ne anlamdm bi ara..ama hostu türk hayranları cok fazla lostun bende bi jest oldugunu düsünüorum..

Master of Jedi demiş,

2 Mayıs 2008 @ 10:13

Beyler nereden uydurdunuz “Türkçe” yi? nerede Türkçe biliyor musun? Bilen varsa açıklasın!

89
00:06:26,750 –> 00:06:30,200
Sahara desert

90
00:07:12,420 –> 00:07:13,640
No, no, no, no. Wait.

91
00:07:19,640 –> 00:07:20,920
Wait. I can explain.

92
00:07:21,020 –> 00:07:22,410
D-do you speak English?

93
00:07:34,610 –> 00:07:36,140
Sure. Sure.

94
00:07:48,030 –> 00:07:53,380
Okay.

95
00:07:53,480 –> 00:07:55,170
This…

96
00:08:01,910 –> 00:08:03,465
Surrender!

97
00:08:03,565 –> 00:08:05,550
Oh, so you do speak English.

98
00:08:32,120 –> 00:08:33,070
Let me guess.

jennyy demiş,

2 Mayıs 2008 @ 17:08

sen ses kapalı izliyosun heralde diziyi! alt yazısına mı bakıyosun sadece..yabancı dilleir yazmıyolar aşağıda genellikle

Lostçu demiş,

2 Mayıs 2008 @ 19:56

93
00:07:34,610 –> 00:07:36,140
Sure. Sure.

BUNUN YERİNE TURK-KCE BILİY-OR MUS-UNUZ DİYOR MASTER OF JEDİ ARKDAŞIM

Lostçu demiş,

2 Mayıs 2008 @ 19:58

SANİYE 7 MASTER OF JEDİ İYİ DİNLE

lethe demiş,

2 Mayıs 2008 @ 22:19

bencede bi jest olmus bizlere..herseye ragmen guseldi be turkce biliyormusunuz demesi:)
tam olarak hatırlayamasamda ingilizce biliyormusunuzdan sonra soruyordu..

dharma demiş,

2 Mayıs 2008 @ 22:24

arkadaşlar adamların terörist olduğunu nereden çıkardınız üstelik türkçe konuşulmasından gurur duymamız lazım tunusa gelince çok köklü bir bağımız olan bir ülkedir.bugün türkiyeden vize uygulanmadan gidilebildiği tek ülkedir.istanbuldan izmire gider gibi gidilebilecek bir ülke eski osmanlı toprağı benin türkçe konuşulma ihtimalini gözönüne alamayacağı bir uzaklıkta değil tunus PARANOYAYA KAPILMAYALIM….çok güzel bir reklam oldu bence

necoals09 demiş,

2 Mayıs 2008 @ 22:32

Benim yorumlarımı okuyanınız varsa türklere ve özellikle müslümanlara hakaret edileceğini söylemiştim…

Medy demiş,

3 Mayıs 2008 @ 00:31

ya ole bi asagılık kompleksi olusmuski direk olumsuza yordunuz
bi kere ulkemizde terorist oldugunu bizde biliyoruz onlarda biliyo bunu nie bu kadar sorun yaptınız
bi diger mevzu turk teroristinin colde ne isi war adamlar nie turk yerine koysun
ki dilimiz o cografyada az cok bilinen bi dildir adam ing de soruyo teroristler ingiliz mi oldu simdi
bence guzl bi jest !!!

crazyboy demiş,

3 Mayıs 2008 @ 00:32

gule gule mantıklı arkadslarım

sefid demiş,

3 Mayıs 2008 @ 23:23

aman Ya Rabbi, bir cumle turkçe kelime duyduk hoooleyyy,
Acaba Koreli karakterler gibi turk karakterler olsaydı nasıl olurdu(k)…

psykhe demiş,

4 Mayıs 2008 @ 04:45

Ya küçükcük bir bölüm Türkiyede çekilirseee :P

Emre Y demiş,

5 Mayıs 2008 @ 02:21

Sahra çölünün ortasında gördüğü adamlara ingilizce biliyormusunuz diye sorabilmesinden çok daha etkileyici ve normal olanı türkçe biliyormusunuz diye soruyor olmasıdır. Zira burdan çıkacak anlam Ben’ in,adamları türk zannetmesinden daha çok zaten türk olmadıklarını bildiği için türkçeyi biliyormusunuz diye soruyor olmasından başka bir şey değildir.
Arkadaşlar şunu söyleyebilirimki ABD’ye gitmiş birisi olarak; siüliyetimiz ve dünyadaki varlığımız ABD vatandaşlarınca zaten çok fazla bilinmiyor inanın. ABD de kimse bu diziyi izlerken zannettiğiniz anlamları çıkartmaz ve ayrıca batı kültür ve geleneklerinde insanlar dijital duyumlara pek kulak asmazlar kısacası Türkiye yi bilen zaten şu anda olduğu gibi bilmektedir. Fakat senaryo yazarlarının bir jesti olarak düşünmek mümkündür. Ayrıca dünyadaki önemli varlığımızı unutmamamız gerekiyor. Bilginize sunmam gerekirse dünyada 200 ü aşkın ülke var ve tam 17 ülke türkçeyi birinci yabancı dil olarak eğitim kurumlarında okutmakta SAHRA ÇÖLÜDE buna dahil olsa gerek.. Saygılarımla

fermanyak demiş,

8 Mayıs 2008 @ 16:37

adam çölde olduğunu görüyor. dikkat edin kütüphanesinde kuran bile olan birisi ve o kitapları defalarca okuduğunu söyleyen bilgili birisi. gelenlerin giyim kuşamından arap veya türk oldukları ortada. ya tr bilirler, ya arapça, ya farsça, ya da ingilizce… bu kadar basit.

deniz demiş,

9 Mayıs 2008 @ 14:57

adam gercektede turkısh bılıyor

__ALARA__ demiş,

11 Mayıs 2008 @ 14:57

bence lost gibi dünya çapında ünlü bi dizide
de az da olsa trkçe konuşulması güzel bişey.

Marlenè demiş,

11 Mayıs 2008 @ 17:48

Lost şimdiye kadar birçok ülkeden bahsetti. Amerika, Kanada, Avustralya, Kore, Irak, İngiltere, Tunus vs.. Ve içerisinde bir çok dil konuşuldu. Sadece 3 saniyeliğine bir tane Türkçe cümle geçti diye bu kadar büyük bir tartışma başlatmak gereksiz.
Adamların çölde silahla gezmeleri terörist oldukları anlamına gelmez. Hem yağmacılara karşı hem de yırtıcı hayvanlara karşı kendilerini korumak için silahla gezeler. Kaldı ki aynı sahnede (çöl) adamların İngilizce konuşabildiklerini de görüyoruz. Bu Türkçe’ye hakaretse, İngilizce’ye de hakarettir öyleyse. Adamın çölde karşılaştığı adama Japonca soracak hali yok. İngilizce, Arapça, Fransızca veya Türkçe sormaması anormal olurdu bana kalırsa.
Ve son olarak şu var, benim babam Amerikan ve ben de Amerikan vatandaşıyım. Orada çok uzun süre yaşadım, çoğu Amerikalı bizi tanımıyor bile. Emin olun orada Türkçe konuşulduğunu çok azı anlamıştır…

ismail demiş,

15 Mayıs 2008 @ 00:34

Hafızam beni yanıltmıyorsa eğer,
İngilizce dışında kullanılan diller şimdiye kadar
Korece ve Fransızda olmuştu. Araplar ve taylandlılar dahil
bütün milletleri ingilizce konuşturuyorlardı
bu açıdan Türkçe dizideki dördüncü dil oldu
fena birşey değil..

Paranoyak misiniz demiş,

15 Mayıs 2008 @ 22:54

Adam müslüman biryerlerde, çölde 2 kisi gorüyor. Normal olarak ingilizce biliyor musun diyor. Sonra da baska bir dili ve Turkceyi soruyor. Ne yapsin?
Rusca biliyor musun dese hadi tartisalim. Ya “Ben kafayi yedi deriz” ya da “Ben zamanda mekanda atlamis, az once rusyadaymis birdenbire çöle gelmis o yüzden sordu” deriz :)Simdi ne diyoruz. Vay adamlar terorist mi, vay Türkiye’yi iyi mi tanitti kotü mu tanitti?
Bu da ayni maket ucagin altinda Dharma logosu var mi gibi bir tartisma bence. Biraz daha paranoyak sadece…

CHA0S demiş,

20 Mayıs 2008 @ 21:51

türkçe sadece türkiye’de kullanılmıyor…eğer bizi kötülemek isteselerdi:
BEN:Siz türk’müsünüz.
derdi.eğer burda artniyet varsa Sadece bizim için deil türkçe konuşan 17 ülke için artniyet vardır..

ugur korkmaz demiş,

2 Haziran 2008 @ 23:51

arkadaşlar bence abartılacak bişe yok sonuçta Lost un yapımcıları senaristleri dizinin dünyanın her yerinde ilgi çektiğinin bilincinde sonuçta diziye koreli ıraklı karakterleri koyarak dizinin pazar payını arttırmayı amaçlamışlar ve bundadad başarılı omuşlardır buda türklerin dikketini daha fazla çekmek için küçük bir ayrtını olabilir hem konuylada mantıklı

aydın demiş,

9 Haziran 2008 @ 09:58

Ama enteresan geldi banada Türkçe biliyor musunuz deyince :D, Dikkat edin adam Türk müsün demiyor , Türkçe biliyor musun diyordu…

veve demiş,

20 Temmuz 2008 @ 01:03

ya yorum yazan arkadaşların bazıları diyorki nerede Türkçe konusuyor?
biz bile zar zor anlamısız Türkçe kouştuğunu elin Amerikalısı nasıl anlasın Amerika da yaşayan bi arkadaşta demiş zaten bizi fazla tanımıyorlar diye
herneyse bence kötü niyetleri yoktu senaristlerin benim çok hoşuma gitti valla kim ne derse desin
(bazılarıda iyice abartmış yazık onlara :) )

hume demiş,

20 Temmuz 2008 @ 16:28

”BAĞIMSIZ SÖMÜRGE” nedir ya hayatımda gördüğüm en mükemmel çelişki buydu inanın! önce bi bağımsızlık ve sömürgenin tanımına bakıp daha sonra osmanlı tarihini okusun bunu söyleyen arkadaş! osmanlı çok uluslu yapıya sahiptir ve imparatorluğun yıkılmaması için de gerektiğinde o sömürge dediğiniz bölgelerdeki insanlara kendi vatandaşlarından daha fazla hak tanımıştır. osmanlı imaparatorluğu sömürgeciliğe karşıdır ki sömürge olan ülkeler de bağımsızlığını kaybetmiş demektir.
asıl konuya dönecek olursak, benjamin terörist dediğiniz adamlarla iletişim kurmaya çalışıyo, ingilizce biliyor musunuz diye soruyo. cevap gelmeyince de şansını başka dillerle deniyo. adamlar bizi terörist yerine koycak olsalardı hiç utanmadan benjamin e ‘’siz Türk müsünüz?” diye soru sordurturlardı. bunda komplo teorisi üretilcek kadar bi ayrıntı göremiyorum…

aycan demiş,

21 Temmuz 2008 @ 05:42

şok ötesi şok yaşattınız saoln.ülkemizde mezhep,din,ırk kawgası nerden çıkıyor belli oldu hemen.ne kadar meraklısınız herşeyi yanlış anlamaya.bi laf wardır yarası olan gocunur die.nie böle durumlarda alıngan oluyorsunuz anlamıyorum.bunu yayınlayıp milleti curcunaya düşüren magazin programını da kınıyorum.lost oyuncularının Türkler için söylediği bi ton güzel şeyler war onları neden yayınlamıyorlar.mesela sawyer ülkemize övgüler yağdırdı.said dünya kupalarında çok keyifli maçlar izledik sayenizde.özellikle çek maçı harikaydı dedi.nie bunlar yayınlanmıyor ki.hele bi arkadaş ben size milletimize we dinimize laf söyenicek demiştim yazmış.arkadaşım dizi de musewilikte war islamda hristiyanlıkta.ben hiç öyle bi detaya rastlamadım.adamlar 2sn.de olsa böle bi güzellik yapmışlar.oooo ona bakarsan ıraklıların ayaklanması lazım.onları bariz terörist yapmışlar.saidin arkadaşını hatırlıyorsunuzdur.onu geçtim ırakta işkence olduğuna dair neler gösterdiler.onlar alınmıyor da biz şuna alınıyoruz ya walla çok gülüyorum.anlamaynlara şunu söliim,arkadaşlar siz o kadar ince düşünmeyin yüzeysel birşey olarak bakın,detay aramayın.iyi bir şey olduğunu bilin sewinin.izlerken yüzünüzde tebessüm olsn yeter.way be türkçe duyduk lostta die:)

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın


Basın ve Yayın