Black Smoke

lost_smokemonster.jpg

Black Smoke adanın merkezindeki bir gizem. Çevrede dolaşıyor , istediğini öldürüyor , istediğinin resmini çekiyor. Geri planda duyduğumuz seslerde cabası. Eko ile karşılaşmalarına baktıktan sonra , black smoke’da geçmişe dair anıların kendisine kaydedildiği ( nasıl oluyorsa) sonra onları kendisini izleyenlere (Şuana kadar Locke ve Eko bakabildi) bu hatıraları izletebildiğini biliyoruz.

İsterseniz önce Black Smoke’u gördüğümüz sahneleri kısaca hatırlayalım.

Pilot (Part 1)

lost_pilot.gif

Black Monster’ın ilk kurbanı Oceanic Havayollarına ait 815 sefer sayılı uçağın pilotu oldu. Daha kazanın ilk gecesinde , tüm kazazedeleri dehşete düşüren bir görüntü ortaya çıktı. Ormanın içerisindeki ağaçları büyük bir gürültü ile teker teker yıkan ve bunu yaparken çıkardığı sesin nerede ise mekanik olduğu belli olan bir yaratık , bir canavar, onları tedirgin etti.Rose’a göre bu ses nedense tanıdık gelmişti.

1×01.gif

Ertesi gün ilk ışıkla beraber Charlie , Jack ve Kate , uçağın kara kutusunu bulmak ve bulabilirlerse uçağın vericisine ulaşabilmek ümidiyle uçağın kokpitine ulaşmak için ormanın derinliklerine doğru yürümeye karar verdiler.

pilotpart.jpg

Uçağın kokpitine ulaştıklarında o bölümdeki herkes ölüydü ama pilot canlıydı.Pilot uçağın normal rotası üzerinde ilerlemediğini anlattığı sırada Black Monster’ın sesi duyuldu. Kabin içerisinden sesin nereden geldiğini anlamaya çalışırken , pilot birden dışarı doğru çekildi. Kabinin camına pilotun kanları döküldüğünde Kate ve Jack dehşete kapıldılar. Charlie’yi de alıp oradan uzaklaştılar. Daha sonra pilotun kanlı cesedini bir ağacın tepesinde buldular.

Walkabout

lost_johnlocke.gif

Walkabout adlı bölümde Locke ile black monster karşılaşıyorlar. Hatta bu bölümde tamamen dehşete kapıldığımızı söyleyebiliriz. İkili arasındaki bakışmadan sonra , black monster Locke‘u öldürmüyor. Hatta hatırlayacaksınız 1.sezonun 5.bölümünde (White Rabbit) Jack babası ile ilgili hayaller gördüğünde Locke ile karşılaşmış , aralarındaki konuşmada Locke , adanın gözlerinin içine baktığını ve bunun çok güzel olduğunu , söylemişti.

white_rabbit.jpg

Daha sonraları aynı konu ile ilgili olarak Mr.Eko ile konuşmalarında , black smoke ile karşılaşmalarında yine aynı benzetmeleri yapmış , Eko bunun üstüne , benim gördüklerim bunlar değildi , demişti.

Hearts And Minds

bonee_shanon.jpg

Bu bölümde Black Smoke , Locke’un hazırlayıp Boone’un başına sürdüğü ilaç yüzünden Boone ‘a görünmüştü. İlacın neden olduğu halüsülasyonda Black Smoke , Boone ve kardeşi Shannon’u kovalıyordu.

shanon1.gif

İlk kovalamacadan bir şekilde kurtulan iki kardeş , kamp yerine doğru dönerken bir daha saldırıya uğruyorlar , bu saldırı neticesinde black smoke Shannon’u yakalıyor ve O’nu öldürüyor.

bonee_shanon1.jpg

Boone , Shannon’un bulduğunda , ölmüş bedeninin kanla kaplandığı görüyor. Bunlara sebep olan kişinin Locke olduğunu düşünüp , Shannon’un ölümünün verdiği hırs ile hızlıca kampa gidiyor. Orada Shannon’u sağ görünce tüm olanların Locke’un ilacından kaynaklanan halüsülasyonlardan ibaret olduğunu anlıyor.

Exodus (Part 1)

exoduspart1.gif

Exodus bölümünde Daniella , Jack , Locke , Kate , Hugo ve Arzt “, Daniella’nın “Karanlık Bölge” diye tarif ettiği yere dinamit almak için giderlerken Black smoke tarafından kovalandılar. Büyük bir ağacın ardına Danielle’in onlara güvende olduklarını söyleyene kadar saklandılar. Jack , Daniella’ya ne tarafından kovalandıklarını sorduğunda , Daniella , bunun herhangi birşeyin koruması için yapılan bir güvenlik sistemi olduğunu söyledi. Kate bu cevabın üzerine , peki neyi koruyor diye sorduğunda , Daniella’dan “adayı” cevabını alıyor.

Exodus (Part 2)

exoduspart2.gif

Dinamitleri (Kapağı patlatmak için) aldıktan sonra geri döndükleri sırada aynı grup Black Smoke tarafından yeniden kovalandı. Dizide “Canavar” ı ilk gördüğümüz sahne buydu. İlk önce Kate ve Jack’in hemen yanından geçen küçük bir parça göründü. Jack ve Kate dumanı gördüklerine dair birbirleri ile teyitleşirken , yine tanıdık sesler ile ağaçları kökünden sökerek ve yerdeki patlamalar ile beraber kendini gösteriyordu black smoke.


lost_john_locke.gif

Locke , Black Smoke daha önce ona zarar vermediği için , ondan kaçmak yerine ona yaklaşmayı tercih ediyor. Ancak bu defa Locke’un düşündüğü gibi olmuyor Locke dehşet içinde ona bakıp kaçmaya başlıyor ama artık çok geçtir. Black Smoke O’nu yakalıyor ve yerde sürüklemeye başlıyor.

exoduspart2monster.jpg

Tam bu sırada Jack , Locke’u kollarından yakalayarak onu kurtarmaya çalışıyor. Bu üçlü ( Black Smoke , Locke ve Jack) bir kuyunun üzerinde buluşuyorlar. Black Smoke , Locke’u içeriye çekmeye çalışırken , Jack’de Locke’un aşağıya düşmemesi için elinden geleni yapıyor.

john_locke.gif

Locke bu noktada Jack’e kendisini bırakmasını , herşeyin yolunda gideceğini ve kendisinin iyi olacağını söylüyor. Ancak Jack’in yapısı bu tarz tekliflere olumlu yanıt vermesini mümkün kılmamaktadır. Bu teklifi reddeder ve Kate’e çantasındaki dinamitleri getirmesini söyler. (Bu arada Kate dinamitlerin kendi çantasında oldugunu sanmaktadır ama This is Jack). Kate dinamiti kuyunun dibine atar , büyük bir patlama olur ve Locke’u bırakan Black Smoke süratle oradan uzaklaşır..

The 23rd Psalm

23psalm.gif

Bu bölümde Charlie ve Mr.Eko “Canavar” (Black Smoke) ile karşılaşıyorlar. Eko Önce Black Smoke’un küçük bir parçasını kısa bir süre görüyor. Daha sonra Charlie , Nijerya’dan gelip adaya düşen uçağın yerini bulmak için ağaca çıktığı sırada tanıdık sesler duyuluyor.

ekosiyahduman001.jpg

Eko ve Black Monster , yüzyüze , burun buruna duruyorlar ve adeta birbirlerine bakıyolar.Kanımızn donduğu bu sahnede Black Smoke’un içerisinde flashback görüntülerde Eko’nun geçmişindeki resimleri görüyoruz.Bu sırada Charlie’nin Eko’ya kaçması için verdiği uyarılar nafiledir.

siyah_duman.gif

Eko adeta taş kesilmiş , dumanın gözlerine bakmaktadır. Daha sonra Black smoke kıvrılarak oradan uzaklaşır. Sadece Eko ve Charlie değil ekran başında bizler de buz kesilmişsizdir.

The Cost Of Living

yemi.gif

Bu bölümde Black Smoke , Yemi gibi gözükmüştü ki daha önce bunu birkaç kere yapmıştı ve Eko’ya yargılanma vaktinin geldiğini söylemişti.

yemi_eko.gif

Eko’nun yaptıkları için af dilemesi gerektiğini söylemişti. Kutup ayısının verdiği yaralardan dolayı zaten zor ayakta durabilen Eko , Yemi’nin (Black Smoke) peşinden gitmeye gayret etmişti.

eko.gif

Nihayetinde Yemi’ye yaptıklarından dolayı af dilemeyeceğini , yaşadığı hayatı kendisinin seçmediğini , bu hayatın kendisine verildiğini söyleyip ,” bu şartlar altında yapabileceğim en iyisini yaptım , her ne yaptıysam senin ve benim hayatta kalabilmemiz içindi” , dedi. Yemi’nin O’na cevaben , “Benimle kardeşinmişim gibi konuşuyorsun” demesi , kanımızı dondurmuştu gerçekten.. Bölümün sonuna doğru Black Smoke kendi sülieti ile Eko’nun karşısına çıkıyor.

siyahduman1.gif

Neredeyse 20-25 metre yükseldiğini görüyoruz bu sahnede. Kiminin iddiasına göre , Eko’yu istavroz çıkartır gibi sağa sola ve yukarı aşağıya sallayarak Eko’yu yere bırakıyor. Eko , son nefesini vermeden önce Locke’un kulağına sıranın kendilerinde olduğunu fısıldıyor ve son nefesini veriyor.

siyahduman2.gif


Left Behind

left-behind.jpg

Left Behind bölümünde Kate ve Juliet birbirlerine kelepçeli bir halde iken önce görünüyor önce. Hatırlarsanız Kate’in tam Juliet’in omuzunu çıkardığı zaman Black Smoke onlara yaklaşmıştı. Black Smoke’un gelişi nedeniyle ikisi birden bir ağacın içine saklanmışlardı.Tam bu sırada Jüliet’in gözlerine patlayan 4 adet flash yakaladık.

lost_juliet.gif

Burada enteresan olan şey , Juliet’in “Canavar” hakkında hiçbir bilgisi olmamasıydı. Gerçi Juliet şu zamana kadar çizdiği karakterle , bilgi sahibi olduğu her konu hakkında aynı ifadeyi kullanıyor.

Ertesi gün karşılaştıklarında ise Black Smoke’un sanki 3 kafası varmış bir görüntü içerisinde (yazımızın sonuna doğru bunun ne manaya geldiğini açıklayacağız) gözüktü. Bu sahnede Juliet’in canavardan kaçmadan önce , cebinden kelepçelerin anahtarını çıkardığını ve Kate’in ve kendi ellerine bağlı olan kelepçeyi çözdüğü gördük.(ki zaten O’na güvenmiyorduk).

left_behind_black_smoke.jpg

Daha sonra güvenlik duvarının arkasına kaçıp sistemini tekrar aktif hale getirdiler. Black Smoke bu görünmez duvara bodoslama çarptıktan sonra geriye döndü. Belki de kaçmasının sebebi bu duvarın ona acı vermesiydi , bunun cevabını henüz veremiyoruz.

Peki Black Smoke nedir?

Şuan için Lost teorilerinin içerisinde en çok tutanı ya da Lost Fanları tarafından gerçeğe en uygun bulunanı Black Smoke , Cerberus’dan başkası değil.

Farkındayız , burada 2 soru karşımıza çıkıyor.

1.Black Smoke neden Cerberus?

2.Cerberus nedir?

Önce Cerberus’un tanımını yapalım , sonra Black smoke’un neden Cerberus olabileceğini ispatlayalım o halde.

cerberus1.jpg

Cerberus, Typhoeus ve Echidna’nın çocuklarından biridir. Üç kafalı, yılan kuyruğu olan bir köpektir. Yeraltı dünyasının kapı bekçisidir. Ölülerin girmesine izin verir ve asla dışarı çıkmalarına göz yummaz. Kapıdan geçebilen birkaç kişiden biri olan Orpheus, karısı Eurydike’i ölümden kurtarmak için, onu şarkılarından biriyle uyutmuş ve içeri girmeyi başarmıştır. Hercules’in son işi de, Cerberus’u yeraltı dünyasından kaptığı gibi Kral Eurystheus’a sergilemektir.
Peki bu Cerberus birden nerden ortaya atıldı? Aslında bu kelimeyi çok uzaklarda aramaya gerek yok. Swan İstasyonunda Locke’un ayaklarının üstüne düşen kapıda görünen nam-ı değer “Blast Door Map” de aslında bu kelime ile karşılıyoruz. Dikkatinizden kaçabileceğini düşünerek resmi sizin için biraz büyütüp “cerberus” kelimesinin nerede gözüktüğünü işaretledik.

cerberus.jpg

Bu teoriye göre black rock’ın elektromanyetik gücünün yanısıra bir takım farklı güçleri daha vardır. Daha darklı bir ifade ile , black rock bünyesine sadece metalleri değil , hatıraları , düşünceleri de çekebilmektedir. Alvar Hanso ve Dharma’nın kuruluşuna kadar ki hikayeyi teoride bulabilirsiniz, konuyu fazla uzatmamak adına “cerberus” konusuna gelelim.

Jacob yıllar önce adaya getirilen telepatik güçleri olan bi çocuk. Yani ufak nesneleri oynatabiliyor falan böyle zihniyle. İşte adada black smoke denilen bir doğal manyetik element var. Bu element insanların anılarını , yaşadıklarını vb. içinde hapsediyor.(Nasıl ki yanardağ patladığında lavlar içlerinde doğayı hapsediyorsa bu elementte aynı şekilde insanın anılarını vb. hapsediyor) Bu şekilde kaderi izleyebileceklerini düşünüyorlar(en temel amaç bu insanlığın kaderini kurtarmak) İşte madem böyle birşey var diyorlar bunun kontrolünü insana aktarabilir miyiz diye düşünüyor bilim adamları. O yüzden bi deneyle kayanın gücünün bi kısmını Jacoba aktarmak istiyorlar. Ama deney tam anlamıyla başarılı olmuyor büyük bi patlama oluyor(kaza diye bahsettikleri bu) . Ama Jacob ölmüyor , kayanın bir kısmıyla bütünleşiyor artık .

Kayanın parçaları ile farklı bir şekilde var oluyor. Yani kara bulut oluşuyor. Adada kaya sayesinde oluşan manyetik alan yüzünden de rahatça hareket edebilmeye başlıyor. Daha sonra insan şekline bürünebildiğini , insanların zihinlerini okuyabildiğini farkediyor. Bu deneyin başarısızlığı sonucu Alvar Hanso ve eşi adaya geliyor ve bir mağarada kara bulutun kendilerini öldürmesi için bekliyorlar. Bu sırada Alvar Hanso nun cebinde siyah ve beyaz birer taş var. İnanıyolar ki öldükten sonra bu taşların içine varlık olarak geçebilirlerse Jacob yani Kara bulut onları absorbe edebilir ve böylece adada black rock olduğu sürece ölümsüz yaşayabilirler. Bu gerçekleşiyor ve “Cerberus” u oluşturuyorlar.

Peki bunu nereden çıkartıyoruz? Lütfen aşağıdaki resime bir bakar mısınız?

cersmoke.jpg

Açıkçası bu resimde 3 baş ve yılan kuyruğu görülebiliyor.

Bakalım dizinin sonunda bu iddia doğru olucak mı?

Özgüröz’e yazısı için çok teşekkürler..


caglaa demiş,

23 Ocak 2008 @ 04:20

çok ilginç ama mantıksız değil..aslında karar veremedimm..tek söyleyebileceğim başarılı bir araştırma..

boncuk demiş,

23 Ocak 2008 @ 10:52

arkadaşlar çok iyi incelemiş ve yorumlamışsınız.tebrik ederim.sizin gibiler olduğu müddetçe dizinin yazı ekibinin işi çok zor.

3rdeyeturk demiş,

23 Ocak 2008 @ 14:58

Dizinin sonunda bunları açıklamalılar mı emin değilim.Çünkü ne derlerse desinler hayal kırıklığına uğrayacakmışız gibi geliyor.Black Smoke ve rakamlar bizde inanılmaz bi gizem duygusu oluşturdu.Bunların gizemli kalması hepimiz için daha iyi olur kanımca.Acaba öğrendiğimizde gerçekten tatmin olacak mıyız?

tugba demiş,

23 Ocak 2008 @ 17:32

Kesinlikle çok iyi araştırma ama ya bütün bunlar doğru değilse ve bambaşa biyere bağlarlarsa olayı çok daha ilginç olur :) bence heran herşey olabilir bu dizide :)

Ogeday demiş,

23 Ocak 2008 @ 20:38

ARKADAŞLAR LOST NE ZAMAN BAŞLIO TÜRKİYEDE VE NERDEEEE?????*

lost-lost demiş,

24 Ocak 2008 @ 10:55

siyah duman la karşılaşıp bir çizik bile almadan kurtulan tek işi jackdir(pilot bölüm 2) bence jack orda öldü ve yerine şimdi siyah duman geçti.

freeengin3000 demiş,

27 Ocak 2008 @ 02:45

e iide yapımcılar her olayı mantıklı bir sebeple açıklayacaklarını söylemiş.Cerberus tam bi efsane…Belki 3 kafa olduğu için isim verilmiştir ama..bir insanın kayala bütünleşip başka 2 insanı da aynı dumana alması korku filmlerindeki basit efeklere benziyo bence..

schafak demiş,

30 Ocak 2008 @ 10:37

jacob hakkında bu kadar bılgıyı nerden aldınız ?

schafak demiş,

30 Ocak 2008 @ 10:38

2 subatta dıgturkte abc kanalında baslıyo.

idris charlıe demiş,

6 Şubat 2008 @ 00:35

bence bu kara duman eko yu ilkte iyi bir rahip ve kardeşine inandığı için öldürmadı ama sonra tanrı benim çobanım diyip ihanet edince onu öldürdü

idris charlıe demiş,

6 Şubat 2008 @ 00:36

bu arada abc dijitürkte hangi kanalda?

mesut demiş,

6 Şubat 2008 @ 19:24

tamam bunu anladımda kutup ayıları nerden gelmişşş :?? cvp lütfen

Kağan demiş,

7 Şubat 2008 @ 00:49

Çok başarılı değerlendirmeler. Tebrikler. Kimsenin aklına gelemeyecek noktalar ele alınmış.

Kutup ayıları konusuna ben basit bir açıdan bakıyorum. Şöyleki, ada insanlara hiç beklemediği özellik katıyor. bkz. Locke.

Kutup ayıları da kutup dışında o adada yaşama şansına erişmiş olabilir.

Lostfan demiş,

9 Şubat 2008 @ 11:19

ben kutup ayısı konusunu şuna bağlıyorum;

DHARMA İNFİNİTİVE ÜYELERİNİN ÇEKTİKLERİ TANITIM VİDEOLARINDA HEP DENEYLERDEN BAHSEDİYOR FARK ETTİYSENİZ…

ADADA DENEY YAPILMASI SADECE 4-8-15-16-23-42 SAYILARININ YAZILMASINDAN İBARET OLMAYABİLİR…
HATIRLARSANIZ 2. SEZONUN SON BÖLÜMLERİNE DOĞRU MR.EKO VE LOCKE BİR AMBAR BULURLAR…

VE AMBARDA PSİKOLOJİK DENEYLER DIŞINDA BAŞKA DENEYLERİNDE YAPILDIĞINI BELİRTMEKTEDİR(HATTA LOCKE BUNA İNANMAYIP DESMOND İLE BİRLİKTE KAPILARI KAPATIP BEKLER VE AMBAR NEREDEYSE HAVAYA UÇACAK HALDEDİR.

DESMOND FLASHBACK:DESMOND ADADAKİ 2. YILINDA HEP İÇERİDE KALMAKTAN ŞİKAYETÇİYMİŞ.

VE KELVİNİN DIŞARI ÇIKTIĞI BİRGÜN ZEHİRLİ GAZ OLMADIĞINI ÖĞRENMİŞ.ONUN GEMİSİNİ TAMİR EDİYORMUŞ KELVİN.(Kİ ADADAN KURTULMAK İÇİN BU İŞ ÇOOK ZOR:D)
DESMOND KELVİNİ ÖLDÜRÜR VE SAYILARI GİRMEYİ UNUTUR.
22 EYLÜL 2004 TARİHİNDE “SYSTEM FAİLURE”ALARMI ORTAYA ÇIKINCA MIKNATISIN GÜCÜNE DAYANAMAYAN UÇAK ADAYA DÜŞER.(HATIRLARSANIZ YEMİNİN İÇİNDE OLDUĞU UÇAK TAM AMBARIN ÜSTÜNDEYDİ) HER NEYSE KONUYU FAZLA AÇTIM. KONUYU ŞUNA TEKRAR BAĞLIYORUM SEVGİLİ KAĞAN ARKADAŞIM SENİN DEDİĞİN DE KESİNLİKLE DOĞRU OLABİLİR AMA BENİM DÜŞÜNCELERİM ŞU:
DHARMA İNFİNİTİVE ÜYELERİ BU KUTUP AYILARINI YAPMIŞ OLABİLİRLER.SONUÇTA CHARLİE’Yİ ASMAYA BİLE ÇALIŞTILAR
(TANRIYA ŞÜKÜR JACK VARDI…)

jemmejem demiş,

20 Şubat 2008 @ 20:47

Alvar Hanso kimdi yaa?

brc demiş,

15 Mayıs 2008 @ 02:43

alvar hanso şu videolardaki adam

buqRra demiş,

25 Mayıs 2008 @ 20:06

o videodaki adam alvar hanso deil :D Dharma girişim üyelerinden

pippiadalı demiş,

2 Haziran 2008 @ 23:18

arkadaşlar hepiniz uyuyosunuz ama black smoke jacobun ta kendisi belki görmüşsünüzdür dikkatinizi çekmştir belki ama jacobun klübesinnin etrafında bir toz var farkettinizmi bilmiyorum o toz birleşince ne mi oluyor??karşınızda black smoke…

Sercan demiş,

1 Eylül 2008 @ 20:21

yha senin yazdıklarına kesinlikle ve kesinlikle katılıyorum aynı şeyi ben de araştırmaya başlamıştım.Hakkaten helal olsun hızlı davranmak güzeldir :p

doruk demiş,

4 Eylül 2008 @ 13:43

locke saldırdığı zamandan önce walt gözüküyodu kapağı açmamasını söylüyordu locke ciddi ye almayıp kapağı açmak için gitti için black smoke saldırıyo

ninni demiş,

4 Eylül 2008 @ 19:01

fotoğraflar özellikle , cerberusla karşılaştırmalı gösterilmesi hakikaten çok iyi olmuş.
muhtemelen black smoke dharmanın cerberusun ismini verdiği bir çeşit sistem ama bunun dışında black smoke=cerberus diyemeyiz bence.
bence şöyle olabilir;
blacksmoke insanların zihinlerini okuyan ve onların zihinlerinde yer etmiş insanların bedenlerine bürünerek onları yönlendiren bir sistemdir .zaten 4.sezonda da black smokun ne işe yaradığını az çok görüyoruz.ölülerle bağlantısı, ölenlerin zihinlerini görmüş ve onların zihinlerine ait görüntüleri, anıları depolamış ve kendine yani cerberus sisteme katmış olmasıdır.insanlar ölse de anıları cerberus sistemde varlığını sürdürmektedir.tabi bu hayatta olup da blacksmoke ile karşılaşanlar için de geçerlidir.
bu nedenle locke ile ekonun gördükleri birbirinden farklıdır. çünkü blacksmoke herkese, onlara anlamlı gelecek veya birilerini/birşeyleri hatırlatacak görüntüler göstermektedir ve bu kişiden kişiye değişmektedir.

Desmond demiş,

5 Eylül 2008 @ 07:34

bence çok başarılı bir araştırma ve inandım.Bence doğru.hemde %90

white smoke demiş,

9 Eylül 2008 @ 00:28

arkadaşlar konuyla alakasız biliyorum ama sitede 5. sezonun ne zaman yayınlanmaya başlayacağıyla ilgili herhangi bir bilgiye rastlayamadım . gerçekten ne zaman başlayacağını bilen varmı acaba ?

– editör notu –
sitenin en sagında, lost muzikleri butonunun hemen altında sayaç bulunmakta..

!!!LOST!!! demiş,

11 Eylül 2008 @ 12:45

bence süper olmuş ama jacop ta çok merak ediliyo ama burda sadece block smoke açıklanmış ah bide detaylı jacop u anlatsalar.

dEXTER demiş,

11 Eylül 2008 @ 16:40

yaw bu black smoke etrafta dolaşırken neden yazar kasa gibi bir ses çıkarıyo bi anlam veremedim

nuray demiş,

13 Eylül 2008 @ 22:30

bence bu black smoke nin arkasındanda bir şekilde ben linus çıkacak hatırlarsanız adaya ben’i canlı olarak widmore’ ye götürmek için gelenler de siyah duman tarafından yaralandılar. sanki siyah duman ben’ in ewindeki gizli bölmede birşeyler yapmasından sonra çıktı die hatırlıorum ve hurley, sawyer, lock buna şaşırmış gözüktüler.

OKuYuN CoK oNeMLi demiş,

14 Eylül 2008 @ 15:39

Bu duman her cıktığında özellikle dikkat ettim 3 çıkıntısı olmuyor.Alexin öldürülmesi üzerine benjaminin kara dumanı çağırması da ilginç bir nokta.Orada çok daha net bir şekilde görebiliyoruz

Tarık demiş,

29 Eylül 2008 @ 12:44

Abi bence herkesin yaptığı açıklamalar çok mantıklı
ya bide bişey sorcam 4.sezon 13-14. bölümde hani penny nin gemisini buluyolarya yada penny onları buluo neyse o gemiden ayrılırken hani desmond la jack konusurkan bi melodi çalıyo o melodinin adını bilen varmı ltf solesin

enes demiş,

1 Ekim 2008 @ 22:14

Şarkı sizce hangisi? =)

tabikide sayid’in caldiği haritalarda geçen kelimeler…

ilker demiş,

4 Ekim 2008 @ 14:28

siz burda black smoke Cerberus demişsiniz ama başka bir yerde okuduğumda black smoke a kate nin gördüğü siyah at demişler buna ne diyeceksiniz

late demiş,

4 Ekim 2008 @ 17:45

ilker black smoke kate nin gördüğü at diye bende bir yerde okumuştum ama bana cerberus daha mantıklı geldi

serenNn demiş,

4 Ekim 2008 @ 19:22

tbkide siyah dumannn jacob h

Merve demiş,

4 Ekim 2008 @ 23:21

Bi kere Locke ın ayağına düşen kapıda şekiller görünüyordu tamam ama onu Desmond un arkadaşı çizmemiş miydi? Hani Desmond u salgın var diyerek ambara kapatan arkadaşı. Desmondla birlikte bilgisayara kısa devre yaptırıp kapıları kapattırıyorlar sonra deterjanla kendisi çiziyor o görünmez şekilleri. Böyle değil miydi?

ilker demiş,

8 Ekim 2008 @ 15:12

belki lost’un finalinde black smoke’nin ne olduğunu söylerler bir keresindede dinamit almak için black rock a giderken de deprem gibi bir şey olmuştu bunu black smoke yapmıştı fransız kadında bunun güvenlik olduğunu söylemişti bu ne güvenliği o zaman

ilker demiş,

8 Ekim 2008 @ 15:13

adanın güvenliğiyse bunu kim yaptı

gÜlÇiN demiş,

13 Ekim 2008 @ 16:13

ilker

o black smok un kılığa girmesi yani bi at olabilio sawyr ın elinde öldürdüü kurbağa bile olabilio hatta yerde bi yaprak bi ağac gövdesi.. bunların zaten jacob oldunu herkes tahmin edebilio ama jacob ın da aslında black smoke olduuna inanmak istemeyenler war ama aslına baqarsan öle..

late demiş,

13 Ekim 2008 @ 17:10

izleyip görecez ::D

ilker demiş,

14 Ekim 2008 @ 13:17

ewet izleyip görücez

ninni demiş,

14 Ekim 2008 @ 18:14

ilker,

lostun finaline kadar blacksmoke açıklanacak.o zamana kadar,
blacksmoke hakkında pek çok teori ortaya atılacak.
bunun adanın güvenliği olduğu teorisinden bahsetmişsin.ben bu teoriye katıldığımı belirtmeliyim.
adada güvenliğinin sağlanması ve korunması gereken birşeyler olduğu kesin:)

ilker demiş,

15 Ekim 2008 @ 14:23

adada bir şeylerin korunması kesinde acaba ne

ninni demiş,

15 Ekim 2008 @ 17:15

izleyip görecez ;)

late demiş,

15 Ekim 2008 @ 21:03

ada olmasın korunması gereken charlies widmora karşı

ilker demiş,

16 Ekim 2008 @ 12:59

bişey daha sorucam bir yerde okuduğumda fısıltıların black rock ta ölen kölelerin sesi olduğu yazıyordu ama 1. sezonda sayid fransız kadını bulduğunda fransız kadın sayide fısıltıların ‘diğerleri’ ne ait olduğunu söylemişti buna ne yazıcaksınız

gÜlÇiN demiş,

16 Ekim 2008 @ 15:35

ya bu black smoke eer gercekten jacob diilse bile jacob ın resimdeki köpeği olabilir! o da öldü daha sonra kimyasal bi evrim gecirdi vs. yani jacob ın doğrultusunda hareket edyor olabilir! sizce de mantıklı diil mi??

late demiş,

16 Ekim 2008 @ 16:27

:D

late demiş,

16 Ekim 2008 @ 19:18

evet biraz mantıklı geliyor kulaklara, cerberus felen die okumuştum jacob un köğeği olabilir.

ninni demiş,

16 Ekim 2008 @ 22:01

ilker,
tam olarak açıklanmamış konulardan biri daha,
zaten daha diğerleri mevzusu bile tam aydınlatılmadı..özellikle fısıltıların nereden geldiğini bilmiyoruz hala..bir de internette yazan bilgilerin bir kısmı senaristler tarafından doğrulanmadı.
bilemiyorum gerçekten.aslında bazı tahminler yürütülebilir elbette lostun genel konusu düşünüldüğünde;)

izleyip görecez;)

ninni demiş,

16 Ekim 2008 @ 22:03

late,
kimden bilemiyorum ama adanın kendisinin çok özel olması tabi onu korunması gereken bir yer haline getiriyor bence de;)

late demiş,

17 Ekim 2008 @ 06:18

:)

gÜlÇiN demiş,

17 Ekim 2008 @ 13:03

bu smoke insanlara ESP yi işlio kessinn..

ilker demiş,

17 Ekim 2008 @ 14:46

ada belki çok özel olduğu için dharma o adayı seçmiştir???

yasemin antalyadan demiş,

17 Ekim 2008 @ 17:55

her insanın bey,n dalgası vardır ve bu parmak izi misali o kişiye hastır yani o frekansta başka bir daha yoktur ve bu frekans çözülürse kişide çözülüyor hatta bunu silah olarak kullanmaya çalışan ülkeler varki bu teoride yıllardır bilinen birşey ki öncüsü CIA Amerika ve rusya..
yani üzüntü korku panik mutluluk vs frekansını yakalarsaNIZ O KİŞİDE BU DUYGULARI AYNEN SANKİ O KİŞİ YAŞAIYO GİBİ TEKNİK OLRAK YARATABİLİR HATTA SADCE ONUN GÖRECEĞİ GÖRÜNTÜLER VEYA SADECE ONUN DUYACAĞI SESLER ÜRETİLEBİLİNİRMİŞ.yANİ FREKANSI ÇÖZDÜKTEN SONRA HERŞEYİ HİSSETTİRMEK GÖRDÜRMEK DUYURMAK MÜMKÜN.BU KESİNLİKLE TEKNİK VE BİYOLOJİK BİR GERÇEK.

yasemin antalyadan demiş,

17 Ekim 2008 @ 18:01

BİRDE dESMOND NİYE cHARİE İLE İLGİLİ ŞEYLER GÖRÜYO..NİYE HEP cHARLİE?NİYE BAŞKALARI DEĞİL DE İLLAKİ CHARLİE?

ninni demiş,

18 Ekim 2008 @ 16:35

ilker,
bence de:)

ilker demiş,

21 Ekim 2008 @ 14:15

siz adadaki kutup ayılarını neya bağlıyorsunuz bir yerde okuduğumda dharma adanın özel olduğunu anlıyor ve adada bazı canlıların yaşayıp yaşayamıycanı anlıyor birde bebek doğmadığını anlıyorlar diye yazıyordu bu yüzdende adaya kutup ayıları getiriyorlardı ve yaşadıklarını görüyorlardı bebekten bağsedilmemiş bu kutup ayıları doğru olabilir ama adada bebek oldu sizce bu kutup ayıları adada ne yapıyor?

gÜlÇiN demiş,

21 Ekim 2008 @ 20:24

yasemin antalyadan

belki de des onu gecmiş hayatında gördüü içindir (!)

ninni demiş,

22 Ekim 2008 @ 01:43

ilker bu kutup ayıları ile ilgili birden çok teori ortaya atıldı bugüne kadar
kabaca özetleyecek olursak:
1)kutup ayılarının adayı taşıması teorisi(charlotte kutup ayısının iskeletini bulması)
2)dharmanın yaptığı ve bizim henüz tam olarak ne olduğunu bilmediğimiz biyolojik deneyler(neticede kutup ayıları ancak belirli şartlar altında yaşayabilen canlılar ve bu tarz deneylerin konusu olabilirler)
3)sanırım senin bahsettiğin şununla ilgili:kutup ayılarının hamilelik süresi insana yakın olduğu için(7.5-8 ay), kutup ayıları dharma tarafından insan hamileliği ile ilgili araştırmalarında kobay olarak kullanılmış olabilir.böyle bir teori de ortaya atıldı evet.

ilker demiş,

22 Ekim 2008 @ 13:07

ninni

sana hangisi daha mantıklı geliyor

ninni demiş,

25 Ekim 2008 @ 21:48

ilker,
bence tüm bu teoriler ortak bir noktaya çıkıyor.ben kutup ayılarının dharma tarafından deneylere tabi tutulduğunu düşünüyorum.Bu deneylerin hamilelik ve doğum üzerine olması da ,adadaki hamile ölümlerini düşünürsek mantıklı.Bir de adanın kutup ayıları tarafından taşınması teorisi var.O da olabilir.Çünkü adanın taşınmasını sağlayan dümenin çevrilmesi için çok güç gerektirmesi, dümenin olduğu yerin çok soğuk olması ve son olarak çölde bulunan dharma tasmalı kutup ayısı bence bunu doğruluyor..
yani her üç teori de bana mantıklı geliyor..

ilker demiş,

26 Ekim 2008 @ 13:19

bana adayı taşımaları teorisi daha mantıklı geliyor aslında çünkü dümen çok soğuk yerde

ilker demiş,

26 Ekim 2008 @ 13:31

ama bi bakımada mantıksız geliyor çünkü sağ üstteki gözden kaçanlara tıkladığımızda ben in dümeni çevirdiğini görüyoruz

ninni demiş,

28 Ekim 2008 @ 23:31

ilker,
bir de çölde bulunan dharma kutup ayısını da başka türlü açıklamak pek mümkün görünmüyor gibi.
ben dümeni bu kez çevirdi, çok büyük ihimalle daha önce wildmore da çevirdi(bu da çoğumuzun tahmin ettiği bir şey).Belki de artık benjaminin gitmesi gerektiği için benjamin kolu çevirdi.Ama kimsenin gitmesi gerekmese bu iş kutup ayılarına düşecekti.Çünkü senin de dediğin gibi çok güç isteyen bir iş ve dümenin bulunduğu yer çok soğuk.

Locke is the Best demiş,

2 Kasım 2008 @ 16:00

Kutup ayıları konusu aslında ilk sezonda ipucunu vermişti. Hatırlarsanız ilk kutup ayısının ortaya çıktığı gün; Walt ateş başında bir çizgi roman okuyordu. Bu çizgi romanın kapağında Kutup ayıları ve ada vardı. Bir daha o kitap gözükmedi ve heryerde araştırdım kimse o kısma dikkat etmemiş. İnşallah benim gibi hatırlayanlar vardır. Walt’un hayalleri ile ilgili bir çıkarsama olabilir diye düşünüyorum.

LostManyaqı demiş,

4 Kasım 2008 @ 19:53

ya hocam yorumlar harika herşey iyi güzelde diyosunuz jacobun üsütnde black-smoke denyeleri yapıldı patlama oldu falan sonucunda jacob+balck smoke gibi bişey oldu buraya kadar herşey mantıklı. Ama bi Richard Alpert in Locke u ziyaret ettiğni hatırlayın hani hangisi senin falan orda o arkada locke un duvarda resimleri var farkındaysanız yerden bi duman gibi bişey çıkıyo ve inasanı sarıyo acaba bunun locke la ne gibi bi ilgisi olabilir ?

Lost'um Lost'du demiş,

5 Kasım 2008 @ 19:04

helal olsun ya.

murat demiş,

9 Kasım 2008 @ 17:36

Black Smokeye burada cerberus denmesinin nedeni bir benzerlik taşımalarıdır. Cerberus Ölülerin girmesine izin verir ve asla dışarı çıkmalarına göz yummaz. Kara Dumanda bunun aynısın yapmıyormu? yani ortada bir benzetme var bence.
Kutup ayıları deney için buraya getirildi diyen herkese katılıyorum

Desmond01 demiş,

15 Kasım 2008 @ 09:53

bence çok güzel bir çalışma ve gayet inandırıcı.

beyazıt demiş,

16 Kasım 2008 @ 11:51

Çalışma gerçekten harika? Doğrudur ya da yanlıştır ama çok güzel bir dikkat ve konsantre olmuş. Tebrikler !!

ckkpt demiş,

19 Kasım 2008 @ 01:58

dharma kutup ayılarını moleküler transformasyonda kullanıyordu bence ben’in adayı taşımak için indiği yer buzul gibi bir yerdi ve çölde bir kutup ayısı bulunmuştu bence daha önce adayı taşımak için o kutup ayıları kullanılmış olabilir

idris charlıe demiş,

19 Kasım 2008 @ 14:42

bu black smoke ku ben çağırırken jacobla işbirlği yapıyor ve jacobun izni ile black smoke gelii bence :d

gÜlÇiN demiş,

19 Kasım 2008 @ 20:45

ckkpt

ya da ada daha önceleri burdaydı prdan da taşıdılar bi kaç kutup ayısıda adada kaldı ve..işte sana tropikte kurup ayıları!! ??..:D

engin demiş,

29 Kasım 2008 @ 02:07

benim aklıma takılan richard albert niye hiç yaşlanmıyo??JOHN LOCK doğduğunda bu adam ordaydı LOCK küçük bi cocukken de ordaydı bence bu adamda da ilginç şeyler cıkacak haberiniz olsun

late demiş,

30 Kasım 2008 @ 23:28

engin
richard ın neden yaşlanmadığı herkes merak ediyor ilginç bişiler olduğunu da bilioruz fakat ne olduğunu tam olarak bilemediğimiz için fazla yorum yapmıoruz izleyip görmeğe bırakıoruz :)

LostManyaqı demiş,

10 Aralık 2008 @ 18:04

Bence onun yaşlanmama sırrı zamanda yolculuk ile ilgili olabilir.

late demiş,

11 Aralık 2008 @ 22:50

LostManyaqı
doğru bencede

BaRisssi demiş,

16 Aralık 2008 @ 01:28

bu duman cerberusa benziyor ama sadece bu sahnede ben’in çağırdığı bölümde dümdüz bişey yılan gibi, ayrıca ne biliyim bu cebine taş koyma teorilerini nerden çıkardınız buna dair bi bilgi görmedim benmi kaçırdım yoksa.
ayrıca bende dumanın jacobla ilgisi olduğunu düşünüyorum çünkü jacobun kulubeside hugo’ya gözükür gibi oluyo yer değiştiriyo vs vs dumanda bu tür işler yapabiliyo.
ama jacobla bi ilgisi olsa dahi duman bence mekanik bişey yani tamamen jacob diyemicem çünkü jacobdanmı patlıyor o flashlar filan. eğer öyleyse zaten arkadaşında dediği gibi saçma filmlere benzer.

zeyno laçin demiş,

16 Aralık 2008 @ 09:49

bence lock un bekledikleri kişi olup olmadığını anlamak için sürmeli arkadaş richard geçmişe gidiyor.ama umduğunu bulamıyor çünkü aslında o kişi lock da değil

k0lera demiş,

20 Aralık 2008 @ 15:35

LOST tnt’de yayınlanıyo. pazartesi pazar. ocakta 3. sezon başlıyo

efe demiş,

27 Aralık 2008 @ 03:49

başarılı. ayrıca desmonla konuşan yaşlı kadının da boynunda 3 başlı yılan kolyesi vardı

___108___ demiş,

31 Aralık 2008 @ 14:39

Vay be bunun olması gerçekten mümkün çok güzel bir fikir tşk.

meLankoLiq demiş,

4 Ocak 2009 @ 17:26

Arkadaşlar Bir arkadaş yazmış yorumlarında Black Smoke Jacob’un evinin etrafındaki tozlar diye.
Şurdan bir bağdaştırma yapabiliriz diye düşündüm:
Charles Widmore’un adamları Alex’i öldürdüğünde Benjamin evinde gizli bir bölmeye girip üstü başı is içinde çıkmıştı.
Arkdaşta demiş bu dumanlar = Black Smoke Lostfan ekibinin teorisi çok açıklayıcı olduğu için direk atlıyoruz ama benjamin o bölmeden sadece uzun zamandır girmediği için isli çıkmadı bence :P

_maydanoz demiş,

5 Ocak 2009 @ 06:04

black smoke ile ilgili senaristler röportajlarında benjaminin onu kontrol edemediğini sadece tasmasını çıkarabildiğini söylüyorlar
küçük bir ayrıntı ama paylaşmak istedim

ilker demiş,

15 Ocak 2009 @ 16:18

onu kontrol edemiyorsa tasmasını nasıl çıkarır acaba?

LostManyaqı demiş,

3 Şubat 2009 @ 01:13

Ya arkadaşlar Cerberus System deniyo farkındaysanız ortada bi SYSTEM kelimesi var acaba insanlar tarafından üretilmiş bi vahşet olabilirmi:D hadi onu geçtim ya o haritayı kim çizmiş ????

Volkan demiş,

7 Şubat 2009 @ 14:03

beyler birşey gördüm lost un eski bölümlerini izlerken . black smoke ile mr. eko karsılasınca kamera black smoke un içinden geçiyor 5 dk baktım hep durdura durdura ve en sonunda görüntüyü yakaladım black smoke un içinde mr.eko nun geçmişine ait fotograflar bi anda görünüyor ve lemi ile kendisinin kücüklügü olan bi foto yu yakaladım print screen le paint e kaydettim isteyen msn mi ekleyeblir atabilirim

bu arada 5. sezon da okudum black smoke dizi bitene kadar acıklanmayacak diyor

SawYeR-FAN demiş,

9 Şubat 2009 @ 17:56

araştırma bana mantıklı geldi çünkü sonik kalkanı kurduklarında kara duman 3 yerden küçük bir duman olup birleşti ve benjamin onu kontrol edemiyor peki bu duman benjamin tarafından mı yapıldı zaten adada kazazedelerden daha adada mahsur kalan o inşallah 5.sezonda açıklanır…

SawYeR-FAN demiş,

9 Şubat 2009 @ 18:07

flood için üzgünüm şuna bir göz atmanızı isterim siyah duman eko ya saldırmadan önce dikkatli izleyin http://www.ktunnel.com/index.php/1010110A/be3c2fa20d18404c571987e386e4b80274425c4497213e53bd412424ba493f176c18893062ed0046190b1c81a42daa84d3e8d78a582c637815429

danielfareday demiş,

10 Şubat 2009 @ 13:12

arkadaşlar bi yerde bi yazı okumuştum locke black somoke ile karşılaştığı ilk an aslında çldü tam o sıarada jack te babasını kovalıyordu ya locke birden ortaya çıkıyor ve onu yukarı çekiyor hatırladınızmı bence mantıklı ondan sonrada black smoke locke yakaladığı zaman jack e beni brak diyordu bişi olmaz bence mantııklı yanee

xscortelx demiş,

10 Şubat 2009 @ 14:50

konu ile ilgisiz ama lost kaç sezon olcak bilen varmı lütfen cevap

trancetor demiş,

13 Şubat 2009 @ 11:44

lost 6 sezon olacak.

jkluj demiş,

16 Şubat 2009 @ 15:44

lock daha küçükken richard onu ziyaret ettiğinde duvarda lockun çizdiği siyah duman resmi vardı ya,o da çözülmedi daha?bir teori var ya,lost un son sahnesi ilk sahnesi olacak diye.aslında adaya daha önce düşmüşlerdi vs.bu kara duman resmi lockun hafızasında kalmış ve çocukken resmini çizmiş olabilir mi?richard lockun özel bi çocuk olduğunu düşündüğü için onu ziyarete gitti.ama hangi çocuk çok özel de olsa böyle bir resim çizer,bu kadar tesadüf olur mu?bu resmen black smoke resmi.

tedy demiş,

17 Şubat 2009 @ 12:55

kara duman kontrol edildiğini biliyoruz yada yönlendirildiğini (4.sezon Ben tarafından).Herkesi öldürmüyor,yazar kasadan z raporu alırken çıkardığı sesle dolaşıyor,boyutu belirsiz,lost”ta ki en gizemli şey bence. bunun altından Benjamin”nin çıkacağını düşünüyorum zaten o her taşın altından çıkıyor

black smoke demiş,

20 Şubat 2009 @ 21:13

farkındamısınız bilmiyorum ama adadan ayrılan herkes bi şekilde oraya dönmüş veya dönmek zorunda kalmış. benjamin öyle ortamlar hazırlıyoki jack v.b adaya dönmek için uğraşıyo. adaya gelipte ayrılan bi tek charles w. var o da adayı bulcam diye uğraşıyo

gÜlÇiN demiş,

21 Şubat 2009 @ 00:23

>>>>black smoke<<<<

cünkü kaderleri ;) kaderleri..

Rıdvan demiş,

9 Mart 2009 @ 00:14

arkadaşlar bişey sorcam ikikere uçak kazası oldu jack neden hep kaza yerinde değilde ormanın ortasında uyanıyo?bence bütün sır jackde.

by_matrix demiş,

9 Mart 2009 @ 21:51

1- black smoke bence jacob tarafından yönlendiriliyor çünkü alex öldürüldüğünde ben getirtti dumanı
2-kutup ayıları adadan kimse gitmesin diye dümeni çevirmekte kullanılıyordu çünkü kafestde aldıkları eğitim de buna benzer bişeydi yiyecek almaları için. Çölde bulunmasının nedeni de buydu bulan kızda widmoreun ekibinden ve widmore oranın çıkış kapısı olduğunu öğrendi.dümenin olduğu yer çok soğuk olduğu içinde kutup ayısı kullanılıyordu.

soru:siyah dumanın içinde ufak yıldırımlar gibi bişeyler var.black smoke dharmanın ürünü olabilir.kazayla da kontrolden çıktı ve şimdi jacobun kontrolünde.

dikkat ederseniz dumanın tek öldürme yöntemi kaldırıp yere çarpması yani ısırıp koparamıyor veya başka bişey yok kaldırıp çarpabiliyor sadece

atakan demiş,

17 Mart 2009 @ 01:26

ilk okudugumda mantıksız gelmıstı ama 5.sezon 8. bolumde mısır tanrısı heykelını gorunce hıc de mantıksız degıl

aşkım jackkk demiş,

1 Nisan 2009 @ 17:30

bence hepsi vincentın rüyası… :D :D :D

enes demiş,

5 Nisan 2009 @ 00:52

Arkadaşlar öyle bir ayrıntıya takıldı ki gözüm aklınız hayaliniz durur. Bu black smoke ve Jacob ile ilgili.. John Locke ilerde Jacop oluyor ve siyah duman da kesinlikle Jacop ile bağlantılı. Telekinezi mi yapıyor dumana bilmiyorum. Lakin siyah dumanın çıkardığı birçok ses var malum.
Şimdi elinizde 1. sezon 4. bölüm varsa hemen açın ve 09:30 dk.dan itibaren 10 saniyelik kısmı seyredin Sese odaklanmanızı istiyorum. Locke’un şehir yaşantısı ile ilgili bir flashback’te tam ofisinde otururken flashback bitiyor ve orda bir ses geliyor.. Ben tekrar tekrar başa alıp dinledim, halen şoktayım :):) Fikirlerinizi paylaşın lütfen.. Yorumlarınızı bekliyorum..

***lostman*** demiş,

13 Nisan 2009 @ 21:49

müthiş ama çelişkili bi olay duman dost mu yoqsa düşman mı??

!!KoMaNd0!! demiş,

15 Nisan 2009 @ 21:00

Arkadaşım gerçekten çok zekice bi fikir.Çok dikkatlice bi araştırma yapmışsın.
tebrik ederim

lost delisi demiş,

16 Nisan 2009 @ 22:13

çok detaylı ve dayanaklı bir araştırma. Bana pek mantıklı gelmedi ama yinede sizi böyle bir şeyin peşine düştüğünüz için tebrik ediyorum. umarım hipoteziniz doğru çıkar

jacker demiş,

17 Nisan 2009 @ 17:49

arkadaşlar şu kutup ayıları olayında kendimce bir teorim var 5. sezonu izleyenler bilir eloise hawking adanın sürekli yer değiştirdiğini daha başka bir sürü şeyi jac ke anlatıyor. onun anlattıklarına göre madem ada sürekli yer değiştiriyor yer değiştirdiği bir zamanda kutuplara geldiyse ve kutup ayıları da kutuplarda yaşıyorsa….. sizce?

horace poo cocuu demiş,

23 Nisan 2009 @ 14:33

akadaşlar hatırlarmısınız bilmem.hani horace gece gece içmiş oraya buraya dinamit atıyodu.bi ağacın dibine attı dinamiti.o ağacın havaya uçması aynı, kara dumanın ortaya çıktığında ağaçları havaya fırlatmasına benziyo
bence kara duman incident (olay) sonucu ortaya çıkmış olabilir

M.OĞUZ demiş,

29 Nisan 2009 @ 20:10

black smoke jacop olamaz.çünkü jacopu benjamin linus tan başkası göremiyor…

jacker demiş,

7 Mayıs 2009 @ 18:23

ya arkadaşlar bakın söylemedi demeyin;
black smoke=john locke
şöyle anlatayım benin yargılanmasında ben aşağıya düşüyo john ben yardım getircem bekle diyo ve gidiyo ardından oraya black smoke geliyo.black smoke beni yargılıyo gidiyo hemen sonra john locke çıkıp geliyo.yani john ben anlamasın diyo gidiyo black smoke dönüşüp beni yargılıyo sonra tekrar john haline dönüyo.ayrıca birde madem john black smoke değil o zaman black smokeu nerde bulucağını nerden biliyo

jacker demiş,

7 Mayıs 2009 @ 18:42

ama haklı değil miyim madem john black smoke değil black smokeun yeraltına nerden girdiğini nasıl bilcekki?demek daha öncede gitmiş o yüzden biliyo

diva_lost demiş,

14 Mayıs 2009 @ 21:33

:) black smoke : john locke evetttttttt

Engin demiş,

15 Mayıs 2009 @ 18:15

john locke john locke’luktan çıkmış zaten adam ölmüş vücudunu jacobu öldürmek isteyen adam kullanıyor :) tamam o zaman balck smoke bu adam diyelim benjamin lock’a kızının gelip kendisini tehdit ettiğini johna uymassa öldüreceğini söylediğinde john locke neden şaşırıyor ve karar değiştirip beni jacobu öldürmekle görevlendiriyor??

NevaRRes demiş,

15 Mayıs 2009 @ 22:03

Black Smoke kesinlikle son bölümün başında Jacob’ın yanındaki , şuanda J.Locke’ın içinde bulundu kişdir ..

ANU demiş,

23 Mayıs 2009 @ 01:05

Bu site ne çılgın bir site:) yazılar ve yorumlar altın değerinde, başka sayfalarda Kara DUman hakkında fikrimi yazdım özetle aktarmak isterim;

Locke Kara dumanla karşılaştıktan sonra (sezon 1), Jack ile konuşurken olayı simgeleştirip “adanın gözlerinin içine baktım” diyor. Bence bu sadece bir sembolizm, bence Kara Duman-Adanın (yöneticinin) olan bitenden haberdar olmasını sağlayan bir aracı, bir yaratık veya bir mekanik icat.

Gözetlemek için kesinlikle dumansı bir madde kullanmak bence mantıklı. Bir duvarın arkasını görmek için duvarı tırmanmak gerekir, duman bunu yapar, metrelerce havalara çıkabilir,yer altına inebilir. bir odanın içine sızabilir. Tabi bu düzeniğin nasıl işlediğine dair hiçbir fikrim yok:)

Çok dramatik bir sahneydi, Locke’un Boone un kafasına sürdüğü şey ile hayaller görmesi, içimden inanmak istemediğim bir ses, bunların hepsinin birer hayal olduğunu söylüyor. Valla ABC ye intihar saldırısı bile düzenlenir bu böyleyse.

Osman demiş,

1 Haziran 2009 @ 12:51

Back Smoke açıklandığı gibi tapınağı koruyan bi güvenlik sistemidir.Oluşumu heykelin yapıldığı tarihe yada öncesine dayanır.Zamanla adanın elektromanyetik alanı yüzünden mutasyon geçirmiş ve mekanik tıkırtılar çıkarmaya başlamıştır ama bana göre içinde metalik bir aksam yoktur.
Ayrıca insanları yargılama gücüne sahiptir ve Dharma kurulmadan önce insanları Black Soke yargılıyordu.Örneğin;Alex öldüğünde Ben tapınağa gidip Black Smoke ile karşılaşmıştı ve Black Smoke onu bağışlamıştı.

Engin demiş,

4 Haziran 2009 @ 16:46

Jacob’un hasmı (yani siyah duman) ölülerin kılığına girebiliyor, şöyleki en son bölümde gördük 2 john var biri ölü ayrıca mikail bakunin ölmüştü ve ormanda bizimkilerin karşısına çıkıp zaten bu hafta 1 defa öldüm demişti, charlie su altındaki ambarda iken de el bombası patlatmıştı, ayrıca eko kardeşiyle konuşurken kardeşi eko’ya “kardeşin olduğumu mu düşünüyorsun” demişti bence o da siyah dumandı. jack babasını görüyordu bence o da siyah duman, kate atı görüyor,siyah duman, john kuyudan aşağı inince zaman değişmiş ve kuyu kapanmıştı ve aşağıda john jack in babası ile konuşmuştu o da siyah duman, adaya dönmesi için ölmesi gerekeceğini söylemişti çünkü john ölüp adaya ölü olarak dönerse, onun kılığına girip jacob’u öldürebilecekti (kendisi öldüremediği için önce tapınakta ben’e kızının kılığında görünüp john ne derse yapmasını söyledi ve bizim john o sırada ortalıkta yoktu, sonra kızı kayboldu siyah duman geldi siyah duman gitti john olarak ortaya çıktı ve ben’i ordan kurtardı) ve bunu yaptı. Yapmadan önce de jacob john gibi görünen siyah dumana yani john’a bakıp sanırım bir yolunu bulmuşsun dedi. john’da evet bunu yapabilmek için neler çektiğim hakkında hiçbir fikrin yok dedi, yani birsürü insanın ölmesini bekleyip onların kılığına girip olayları buraya kadar getirmişti. yorumlarınızı bekliyorum

ercan demiş,

17 Haziran 2009 @ 23:16

kesinlikle katılıyorum engin black smoke jacopun hasmıdır ….. ve istediği şekle girebiliyo

ahmet demiş,

18 Haziran 2009 @ 14:06

siyah gşyen adam kesinlikle black smoke değil
çünkü benjamin tapınaktaki olayları locke anlattığında sahte locke un yuzunde belirgin bi şekilde şaşkınlık ifadesi gözlemleniyor bu yuzden black smoke kesinlikle sahte locke değil

thelost_dharma demiş,

16 Temmuz 2009 @ 19:27

yaw bu cerberus silkroad da war

BlackRock demiş,

17 Temmuz 2009 @ 08:28

Biraz uzun bir teori olacak ama 3. sezonda yanlış yatırlamıyorsam daha önce flashbacklerde gördüğümüz rahip benzeri bir kadın kuyumcu dükkanında desmond a yü,zük vermemişti dışarıda duran adamın ölmesi gerektiği ile ilgili bir anlatımın sonunda “evren (veya dünya) kendini düzeltir” demişti. Black Smoke ın birçok görevinin arasında (anıları yakalamak vs.) ölmesi gerekenleri öldürdüğünü düşünüyorum. İnternetteki birkaç teoride charlie nin uçağın düşüşünde ölmesi gerektiği yazıyordu. Belki dumanın eko ile burun buruna gelmesinin sebebi ağaçtaki charlie ye ulaşmaktı ve ekoya da görüntüler göstermesi de gerekiyordu bunu halledince gitti. Pek belli olmamasına rağmen boone da kapağın bulunmasını sağladıktan sonra ölmesi gerekenlerden di. Bu yüzden eko nun uçağındaki telsizi kullanması işe yaramadı. (bernard ile konuşmuştu) Ve en sonunda öldü. Eğer 4. sezonu da izlediyseniz miachel ölmeye çalıştığında ölememişti çünkü gemideki birkaç olaya da dahil olması gerekiyordu eğer daha erken ölseydi belki bomba daha erken patlayacak ve helikopter de havaya uçacaktı.

BLaCkHeArT demiş,

8 Ağustos 2009 @ 10:12

arkadaşlar hatırlayın,john locke çarkı çevirdikten sonra herkesi geri getirmek için sefere çıktığında walt ile görüşüyor.walt ona diyor ki :seni rüyamda gördüm john,etrafındaki insanlar sana saldırıyor diyordu..bence jacop öldükten sonra etrafındaki insanlar john locke’a saldırıcak.sizin görüşleriniz?

DoDo demiş,

23 Ağustos 2009 @ 01:58

siyah duman aslında jacob

Lazz_Boyy demiş,

3 Eylül 2009 @ 02:17

duman güvenlik çitlerinin niye üstünden geçmiyo kate sayid locke üstünden geçmişti çitlerin bu domanda geçebilirdi bence amacı onları korkutmaktı

orhan demiş,

16 Eylül 2009 @ 11:21

bence lock en basından berı jacob’un yanında oturan adam..Cunku 8.kattan itilmiş bir adamın yurumesı mumkun degıl
birde adam yuremeye basladıktan sonra walt ıle tavla oynarkene sırrını walt’a soyledıkten sonra walt ozel bır cocuk oldu cunku butun sırları bılıyor.duman’ın patlak gozu yargılamasından sonra lock’un gelmesıde jacob ıle yanındakı adamın sıstematık bır oyun oynadıkları aşikar

emre demiş,

16 Eylül 2009 @ 17:53

size helal olsun sizin gibiler varken biz endişelenmeyiz

lost!! demiş,

17 Eylül 2009 @ 17:46

bu adadaki zaman diliminin yaşanmasıyla normal yaşamdaki zaman dilimi farklı bnce…bu zaten dizide belirtiliyor

lostcu demiş,

3 Ekim 2009 @ 20:17

buna bayıldm gerçekten güzel bi teori

sayid demiş,

9 Ekim 2009 @ 22:32

black smoke bence dharma üyelerinin deney sonucu oluşturdukları bişey gibi geliyor bana bence black smoke dharma yada others üyelerinin yaptığı bişey

ethan demiş,

18 Kasım 2009 @ 16:36

black-smoke siyah giyen adam kesinlikle,sadece ölülerin içine giriyor,alex,locke,christian

brc demiş,

7 Şubat 2010 @ 20:33

sadece ölülerin içine giriyosa nasıl iki tane locke bedeni var şuan?

brc demiş,

8 Şubat 2010 @ 17:44

wikipedia ya bakan mutlaka olmuştur ama ordan bi alıntı yapıcam :

It’s clear that the Smoke Monster/MIB takes form in the body of dead people, specifically, whose bodies are on the island.

* The writers have confirmed that Smokey has taking various forms and locations on the island since the first season. Specifically, it has manifested as Yemi, Alex, Christian Shephard, Kate’s horse & the Medusa spider. When it took Alex’s form, it told Ben to do exactly as “Locke” said, suggesting a connection between the two. Nemesis then appeared to Ben as “Locke” and told Ben to kill Jacob, exactly as Jacob’s enemy stated he wished to do on the beach.

* Jacob’s enemy is the smoke monster, and when it scans people, eg. Mr Eko, Juliet, John etc. he is scanning them to see if he can find the “loophole”. In season 1, after it scanned Locke, it tries dragging him into a hole but is stopped by Jack and Kate, when they throw dynamite down the hole. The monster can take the form of dead bodies if they are not buried, Yemi, Christian etc. Also, Amy insisted they buried the bodies of the hostiles in 1974. In 2004, at Colleen Pickett’s Funeral, her body is burned by the others and sent out to sea, because the others didn’t want the monster to take her form. The Fake Locke/ Monster tells Richard to tell the real Locke when he is injured, after being shot by Ethan, that he has to die. After Locke’s body is brought back to the island on Ajira 316, the smoke monster becomes Locke, so he has found his loophole to kill Jacob. Rebuttle: Amy insisted this because of the truce between the others and the DI, not necessarily because of the monster.

* The Monster hates sin. People brought to the Island because of Jacob bring sin. To stop the sin committed on the Island,the Monster has to stop Jacob from bringing more people by killing him. However the Monster can only kill those who have “committed sin”. As Jacob doesn’t commit sin, only uses the Others to do his will, the Monster has no power to kill Jacob. The Monster found his “loophole”, and used Ben to kill Jacob.

* The monster does orchestrate the entire chain of events that lead to the moment where eventually he has Richard Alpert (Jacobs own advisor), tell Locke that he has to die. This leads to the leader appointed by Jacob, Ben, who was actually indeed chosen even though we are made to question the fact, to commit murder and also break a rule of the island, which is to come back. Therefore, the monster/enemy has created the loophole which allows Jacob’s own follower to kill him. Of course, in season 6 we should see that Jacob was smart and planned ahead…

* If the Smoke Monster functions as the “protector” of the Island, it may have wanted to kill Jacob because he keeps bringing people to the Island. In |The Incident, Part 1 Jacob and his nemesis share words on whether or not the ship off in the distance is here to cause damage or not. The Nemesis knows that Jacob is bringing people to the Island, or at least believes, as evidenced by him saying “I don’t have to ask. You brought them here. Still trying to prove me wrong, aren’t you?”

* The smoke monster is the judgment of god (also the nemesis of Jacob). Jacob is the mercy of god. Nemesis was confined to the cabin by the circle of ash which was intact when Locke and Ben went there the first time.

*
o He is obviously the Smoke Monster but his real purpose is to protect Jacob and by extension the Island but is not doing so of his own free will, much like a wolf kept on a leash to guard a house. He has long since turned on the one he is intended to protect. He is a malevolent force and that is his nature. Jacob is the one he is most familiar with and his restrictions have built up an incredible frustration against him.

brc demiş,

21 Şubat 2010 @ 12:38

arkadaşlar garip gelicek belki ama , ben de (sezon6 ) 4. bölümü izlerken sesteki benzerliği farketmiştim. hakaten çıkan sesler bs in sesleri gbii :D http://www.youtube.com/watch?v=_ZFA0tMyKk8

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın