4×05 Dan’in Not Defteri

ada_dan.jpg

“The Constant” beyin patlatan bir bölümdü. Hem de birden çok yönüyle. Herkes neler olduğunu anlatması için astrofizikçi bir arkadaşına ulaşmaya çalışacak. Özellikle de Dan’in not defterine ya da karatahtasına baktıysanız… Bu noktaya kadar, LOST’un yazarları, zaman yolculuğu hikâyelerinde bariz bir paradokstan kaçındılar, ama bu sefer değil. Burada, gecenin kafa karıştırıcı sorusu ortaya çıkıyor:


dan_defter1.jpg

Faraday Desmond’la karşılaşmasını hatırlayamaz mıydı? Ayrıca daha sonra anlaşılıyor ki, geçmişteki Dan, formül hakkındaki bilgileri, Desmond gelecekteki Dan’in verdiği numaraları ona söylediğinde öğrenmiş, ki gelecekteki Dan bu numaraları not defterinden almıştı. Desmond’la karşılaştığında… ııh, boş verin, başıma ağrı girdi. Hadi fotoğraflara bir göz atalım ve neler bulabileceğimize bakalım…

dan_defter21.jpg

Dan’in not defteri, asla anlayamayacağınız şeylerle dolu… Belki hiç kimse anlayamaz, belki de bir kısmı uydurmadır. Ama içinde, en azından uğraşabileceğimiz ilginç bazı şeyler var. İkinci fotoğraf, Dan’in Desmond’a, makinenin içindeyken kullanması için verdiği numaraları gösteriyor. Onun altında, bazı notlarla birlikte bir takım çizimler… Notlarda şunlar var: “Mekân-Zaman Değişmezliği” (geniş kavis), “Gerçek Zaman”, “Zaman Örneği”, “Hareket” (yatay grafik etiketi), “Mekân-Zaman Aralığı” (verev çizgi), “Işık Hızında nesne” (verev çizgideki noktalar).

dan_defter3.jpg

Bu, ilginç bir şekilde, “Minkowski Mekan-Zaman Üçgeni” diye adlandırılmış.

dan_defter4.jpg

Dördüncü fotoğraf, bazı formüller ve yazılar içeriyor. Notlarda, “Lorentz Değişmezliği” ve “Partikülün Hesaplanmış Göreceli Kütlesi” yazıyor.

dan_defter5.jpg

Beşinci fotoğraf gerçekten ilginç. İlk bakıldığında, bir çeşit zaman haritasına benziyor. Düzenleniş biçimi, bana bir takımyıldızı anımsatıyor, ama emin değilim. Geniş çemberler neyi ifade ediyor, ondan da emin değilim (biri A Olayı, bir diğeri B Olayı ve üçüncüsü de C Olayı diye adlandırılmış), ama etiketlenmiş çizgiler, “Mekân-Zaman, Gerçek Zaman, Sanal Zaman ve Sanal Mekân”ı içeriyor.

dan_defter6.jpg

Son fotoğraf yine, Mekân, Zaman, Gerçek Zaman ve Sanal Mekân ile ilintili. Dahası, Dan’in Desmond’la ilgili kendine yazdığı
notu görebiliyoruz. Evet, gerisi sizin. Einstein’i araştırın, belki bu sayede LOST’u çözebilirsiniz.


dilora demiş,

1 Mart 2008 @ 10:03

bunu biliorm einsteinın deneyi ile ilgli teoriyi doğruluo..

dreco demiş,

1 Mart 2008 @ 10:37

Tüm resimlerde aslında Einstein-Rosen köprüleri ve paralel evrenler kuramına yakın ifadeler var, ve konu beklenen yere doğru hızlıca akmaya basladı, simdiki asamada ise olay artık bu bilinen teorilerlemi devame dilecek yoksa bu teoriler farklı birsekilde yorumlanarakmı izleyiciye sunulacak, eger farklı birsekilde sunulacaksa ozaman acaba daha ne katabilirler cok merak ediyorum :)

Freckles demiş,

1 Mart 2008 @ 10:42

off manyaktı bölümmm

daniel faraday demiş,

1 Mart 2008 @ 12:45

308 den sonra 405 yine desmondla ve bu sefer daha karşamaşık şekilde faradayla ilgili olarak bence lostun en iyi bölümlerinden biri. üzerinden en azından bir kaç bölüm geçmeden ve yeterinde düşünmeden şu şudur diye yorum yapmak bence şuan için çok erken. bu arada minkowski öldü mü ya? umudumuz ona bağlıydı (bkz:minkowski evreni)

DHARMA demiş,

1 Mart 2008 @ 13:05

BENCE ADADA PHELEDELPHİA DENEYİNİN DAHA KAPSAMLISI YAPILMIŞ ADA ELEKTROMANYETİK BİR ALANLA ÇEVRİLİ VE ZAMANIN İÇİNDE HAREKET EDİYOR.ÜSTELİK BU HAREKETİN SAYILARLA ALAKASI VAR.ZAMANDAKİ GEÇİŞLER SAYILARLA BAĞLANTILI DESMOND 8 YIL GERİYE GİTTİ MESELA WALT MUHTEMELEN SEKİZ YAŞ DAHA BÜYÜK GÖRÜNDÜ LOCKE A

necoals09 demiş,

1 Mart 2008 @ 14:31

Aslında en buyuk muamma(yorumlanamayan) “ZAMAN” kavramı.”Zaman” olgusu öyle bir yaratılmışki sonsuz kavarmını hıcbırımız anlayamıyoruz. Cunku bız Dünya zamamını yasıyoruz.Muhtemelen adada kı zaman kavramı faklı bunun baska bır anlamı olamaz. Bunu şoylede dusunebılırız ADA baska bır boyut.Onun için aklımız karısıyor “zaman” konusunda.Gecen bolumlerde kıtaplıkta Kur’an gormustuk deilmi.Kur’an da diğer yaşamdaki(ahiretteki) zaman kavramının farklı oldugunu bız biliyoruz(ayetlerde var) ve onun icin bizim ‘aciz’ aklımız bazen sonsuzu kavramını anlamıyor veya zamanın farklı oldugunu dusunemıyor.Bu dizi icin gercekten cok kafa patlatılmıs Einstein dan tutun Kur’an’a kadar her sey araştırılmıs kım bılır daha neler gorecegız ama adadan kurtulan neden 6 kişi ve eğer adadan sadece 6 kişi kurtulduysa bu gemıdekı murettebatda kurtulmadımı.

dreco demiş,

1 Mart 2008 @ 14:49

kesinlikleee farenin üzerine düsen ısıkla gögün aynı renkte olması gibi adanın bu etkiyle kaplandıgı ortaya cıktı sadece hepsi o desmond sadece bu etkiyi ortaya cıkradı adadakilerde biranlıkta olsun görebildiler bu elektromanyetik alanı, bu alandan tek cıkıs var ve bence ben on biliyor hatta dıs dünyadanda bilenlerden dande bulmus anlasılan, pilotta işini cok iyi yapıyor :) bundan sonra adadakilerin olayı anlaması icin caba sarfedicez sonrası karmasık ada ilişkilerinin asıl konuyla baglantısını ve zonunda sezon finali :) muhtesem olacak

necoals09 demiş,

1 Mart 2008 @ 14:52

Hım bide DANİEL FARADAY niye DESMONDı hatırloamadı diye bir soru var onun cevabı bundan once kı bolumde vardı.CHORLOTTE ve DANİEL in oldugu bir sahne vardı orda da kartların 3.sunu hatırlamamısıtı. Unutkanlık var yada ondada baska bır yan etkı var.

pegasusuz demiş,

1 Mart 2008 @ 15:22

bu arada desmond a olan şey neden sayid e olmadı

DHARMA demiş,

1 Mart 2008 @ 16:05

desmond a olan etkiler sayide olmadı çünkü desmond hatch teki patlamada radyasyona maruz kaldı radyoaktivite desmond da birtakım zihinsel problemler oluşturdu adanın çevresinde de elekktromanyetik bir alan oluşmuş durumda ve geçerken desmond u yine etkiledi ben bu adada olanların pheledelphia deneyi ile bağlantılı olduğuna inanıyorum.düşüncelerim de bu yönde

fbaris demiş,

1 Mart 2008 @ 16:16

cunku daniel faraday bunu acıklayacak ipcucnu verdi pegasuz jack des e ne olduunu sorduunda faraday daha once elktromanyetizmaya maruz kaldı mı ? diye bi şey sormustu ve swan patladıında da bu olmuştu tabii ki… NAMASTE

ClubbeR demiş,

1 Mart 2008 @ 17:53

Danielin söyleminden anladığımız kadarıyla bir kişinin yan etkiye yakalanması için yakın zamanda yüksek seviye radyasyon yada elektromagnatizmaya maruz kalması gerekiyor… Desmond da ambar patlamasında yüksek seviye elektromagnatizmaya maruz kalmıştı.. aynı şekilde Daniel de kullandığı makinadan yüksek seviye radyasyona maruz kaldığı için ikisi bu şekilde etkilendiler…

clones demiş,

1 Mart 2008 @ 18:46

çunku sayid desmond gibi önceden yuksek radyasyon veya elektromanyetik alana maruz kalmadı

JokeR demiş,

1 Mart 2008 @ 19:08

cünkü gecmişte olan olaylar geleceği değiştirmiyomus.değiştirse her sey alt üt olur tabi.. ee senaristler içnde kolay olmazdı dorusu :D

pearl demiş,

1 Mart 2008 @ 19:15

çünkü patlamada desmond radyasyona uğramıştı bence

SAcid demiş,

1 Mart 2008 @ 19:25

DannieL de unuTKanLık var.Önceden GösteriLmişdi dizide zaten..Radyasyon Ve manyetik aLanDan oLuyor Bu oLay.DAn Fare yLe deney yaparken Bişey giymişti..hatta Des’ e vermedi.Desmond bence bir bu yuzden bide bu şifrenin girildiği Yer PatLadıgında en fazLa etki Desmond’ a oLdu. iÇerde Kalmıştı. SAten ondan sonra iLeriyi görmeye başLadı zavaLLım. Fare ölDü çünkü baLandıgı bişeyi yokdu.HAtta dan des’ e bunu söyLemıstı. Des’ de gecmıse gıdınce Penny arayacanı hatırLadı onun baglantısı oydu yane deger verdıgı.. Des öLmucek ama minkowsk öLdu. oda o etkıye kapıLmıs. Adayı görmek ıcın acıLdık fılem dedi ya.. :) bıktım ya kafam Karısık

yunus demiş,

1 Mart 2008 @ 19:26

sayide olmadı çünkü hatırlarsanız danıel desmond a telefonda bir soru sormuştu “elektromanyetik etkiye maruz kaldımı?” diye hatırlarsanız locke sayıları girmemişti bilgisayara ve desmond halan daha cevabını bulamadığım bir şey yapıp orayı patlatmıştı yani oda tahminimce elektromanyetik alana maruz kaldı..benim anlamadığım acaba desmond un dejavu görmesinin bu olaylarla bir ilgisi varmı??

deniz demiş,

1 Mart 2008 @ 19:43

çünkü sayid desmond kadar manyetik alana maruz kalmadı. hatırlarsan desmond yıllardır bilgisayara sayıları giriyordu. orda da büyük bir manyetik alan vardı.

cemrekarasu=) demiş,

1 Mart 2008 @ 19:56

bu bölüm cok guzeldi=) (zuha)

deniz demiş,

1 Mart 2008 @ 20:05

bakınız faradayın desmondu hatırlayamamasının sebeplerinden birini açıklamak istiyorum. paralel evrenler teorisine göre ‘anlık’ evrenlerde yaşarız. bir evrende yaşanan ufak bir değişiklik bütün evrenlere yansır. eğer desmond monoton gidişatı bozan birşey yaşadıysa(kimileri bunu kader diye adlandırıyor) bundan sonraki olacaklar tamamen geçmişi ve geleceği değiştirecektir. mesela monoton gidişatta desmond’un zaman-mekan düzensizliği yoksa ve tesadüfen bir solucan deliği açmışsa(yani monoton gidişatı değiştirmişse) desmond solucan deliğini açtığı anda faradayın desmondla ilgili hatıralarının belirginleşmesi gerekir. yani desmond tam 1996ya döndüğü anda, faradayın hatıraları değişir ve desmond geçmişindeymiş gibi algılar. ama burda tehlikeli bir nokta açığa çıkıyor. desmond faraday’a gelecekten bilgiler getiriyor. adadan, sayılardan bahsediyor. bu çok tehlikelidir. hiçkimse geleceği bilmemelidir. bir kişinin gelecek hakkında ufak birşey bilmesi tüm dünyanın kaderini değiştirebilir. bu nokatyı atlamışlar. ama ‘the constant’ gibi bir kavram getirmeleri gerçekten yaratıcı olmuş. NOT: Michael Faraday’a çok güzel göndermeler var. MEsela Michael Faraday’ın sağlığı deneylerinden dolayı bozulmuştur. dizide de(radyasyon yeleği muhabbetinde) desmond faraday’a “peki başını neyle koruyorsun?” diye sormuştu. faraday da bakıp birşey diyememişti. çok takdir ettim. ayrıca faraday çok gıcık bir hocaymış, onu da vurgulamışlar:)

artemisis demiş,

1 Mart 2008 @ 20:07

evet benim de aklimi kurcaliyor aynı soru. desmond’ta yan etkileri daha once de izledik, gorduk. daha onceden patlamada yogun elektromanyetizmaya maruz kaldigi icin falan mi?

fatih demiş,

1 Mart 2008 @ 20:28

ya bu Faradayın not defterinin son sayfasında tam olarak ne yazıyor. desmond la ilgili olarak ne yazıyor en son.

alikuru demiş,

1 Mart 2008 @ 20:29

desmonda olan şey sayide olması çünkü hatırlarsanız bir sahnede faraday jack’e sormuştu desmond için daha önce yüksek bir manyetizma ya da radyoaktiviteye maruz kaldımı diye. lock ambarın havaya uçmasına sebep olduğunda desmond zaten böyle bir etkiye sebep olmuştu.

mysterious_man demiş,

1 Mart 2008 @ 20:32

pegasusuz,
Sanırsam bölümde şöyle bir açıklama yapıldı.
“Yüksek miktarda radyasyona maruz kalan veya bir magnetik alandan sürekli etkilenen kişilerde bazı yan etkiler oluyor” die.
hatırlayacağımız gibi Des 2. sezonda sayıları girdiği ambarda yüksek bir magnetik etki vardı ve Des yıllarca bundan etkilendi.
İşte bu yüzdendir ki Sayid değilde Des etkilendi
Akıllara şu soru gelebilir; iyide öyleyse Minkowski neden etkilendi??

Bunun cevabının da şu şekilde olabileceğine inanıyorm;

1.si onlar ,sıkıldıklarından tekneyle açıldılar sırf adayı yakından görebilme merakları için,buda onların hiç bir rotaya dikkat etmeden adaya yaklaştıklarını gösteriyor.Faradayın önerdiği rotaya uymadıkları için olmuş olabilir.

2.si ise diyelim ki 1. söylediğim doğru değil (ki bence o daha mantıklı) . Minkowski iletişimden sorumlu olan kişi ve biliyorz ki,cep telefonu dahil pek çok iletilim cihazı belirli bir magnetik alan oluşturuyor.Yani Minkowski de sürekli bir magnetik alanda bulundu.

Diye düşünüyorm…

bulut demiş,

1 Mart 2008 @ 20:33

kısa bi zamanda aşırı radyasyona yada elektro manyetik akıma maruz kaldımı gibi bşey sormuşdu faraday sayid e desmond hakkında haıtlarsan telefonda konuşurlarken onunla alakalı sanırsam. ambar patladığında o manyetk etkiyi alan desmond dı. sayid o sırada yelkenlide sun ve jin le birlikte uzataydı. bu yüzden ona bişey olmadı büyük hitimal. yada rastlantı birine olabiliyo birine olmuyo.

dr-aeg demiş,

1 Mart 2008 @ 22:00

faradayın hafıza sorununun da radyasyonla uğraşırken başını korumamasından kaynaklandığını anlıyoruz. O yüzden desmondun gelişini bile hatırlayamıyor

kate demiş,

1 Mart 2008 @ 22:00

arkadaşlar biri lütfen bana acil bu bölümün linkini verebilir mi mümkünse tek parça olsun lütfeeeeeeen

batery demiş,

1 Mart 2008 @ 23:10

Bariz bi durum var radyasyon veya elektro manyetizmaya maruz kaldı Des. Bu ya hacth de ya da patlama sırasında oldu. Bence asıl önemli soru Des. helikopterdeyken hafif bi rota şaşmasıyla birlikte geleceği geçmişi birbirine girdi. Peki bu ada da sadece gelecekti. Nedir adanın kuralları o zaman?

Hatırlarsanız gemiden gönderilen füze belli bi saniye gecikerek adaya düştü.Dolayısıyla ada zaman dilimi olarak faklı bi boyutta duruyor. Walt’un Locke’a görünmesi de bunla ilişkili.

Bu ipin ucu bence ada sakinlerinin gideceği tapınakta ve Black Rock’ta bulunur.

Ama senaristler Des’i çabucak çözdüler.. Aşırı bir bodozlama olmuş gibi geliyo bu kadar konunun bir bölümde yer alması. Dolayısıyla insanın aklına asıl meselenin zaman-mekan olaylarının ötesinde bişeylerin olduğu geliyo…

Barış AYDIN demiş,

1 Mart 2008 @ 23:35

Faraday ile birlikte adaya düşen kız iki bölüm önce D.Faraday 3 tane iskambil kağıdı gösteriyordu Faraday’de bunlardan ikisini hatırlamıştı.Aslında gelirken kendi aldığı kağıtlardı ve unutmuştu…

ginger demiş,

1 Mart 2008 @ 23:48

Benim dikkatimi ceken üstteki not defterinden alıntıların oldugu resimlerden birinin, locke ın bir zamanlar ambarda (ayagına kapının düştügü sahnede) buldugu yazıya (denkleme artık ne derseniz) cok benzemesi.. Acaba aralarında bir baglantı var mıdır ?
Bu bölümde aslında geriye dogru bakıldıgında birçok soruya cevap bulabiliriz gibi geliyor ama bu sezonun sonunu görmeden hiçbirşey tam kesinleşmiyecek orası belli çunku bu sezonda hiç bir bölüm bir öncekinin devamı niteliginde degil..

samy demiş,

1 Mart 2008 @ 23:56

peki bide şunu merak ediyorum mesela desmond adaya dönse ve bi daha adadan çıksa yine aynı şey başına gelebilir mi???

Aslıhan demiş,

2 Mart 2008 @ 00:04

@ fatih
O sayfada şunlar yazıyor:
Eğer herhangi birşey ters giderse, Desmond Hume benim sabitim olacak.

orkide demiş,

2 Mart 2008 @ 10:16

harika bir bölümdü bu. hele desmondun penny ile telefon konuşmasında çok duygulandım. neyse duygusallık bir tarafa harika bir bölüm izledim. bir sonraki bölümün ne olacağını asla kestiremiyorsun işte lost bu… bazı taşlar genel olarak bakıldığında yerine oturmaya başladı gibi. fakat bişeye dikkat çekmek istiyorum adaya her gelip gidenin mutlaka bir sabiti mi olması gerekiyor. bu dizi böle uzar gider. herkes bir önceki zamanla bir sonraki zamanda kendi sabitini aramaya başlar. peki ya bulamazlarsa… adadan kurtulan 6 kişi kendi sabitlerini bulduğunu için mi kurtuluyor yada başka bir deyişle kurtulamayan diğerleri sabitlerini bulamadığı için mi kurtulamıyor.

ginsberg demiş,

2 Mart 2008 @ 12:46

arkadaşlar şunu hatırlatmak istiyorum. desmond un başına gelenler aşırı radyasyona maruz kalan insanlarda görülüyo. yani adadaki herkesin bi sabit bulması gerekecek diye bişe yok.desmond un hatch yüzünden aşırı radayasyona maruz kaldığını biliyoruz zaten. bide faraday “zaman algınız farklı” dediğinde bazı yan etkilerin görülebileceğinden bahsetmişti. şimdi yanetki olayı herkeste aynı şekilde ortaya çıkacak die bişi yok. belki sayid de daha farklı bi yan etkiyle karşılaşacağız ya da hiç karşılaşmayacağız. ve son olarak bu bölümün oceanic 6lısıyla hiç bi alakası yoktu. bu bölüm birinci sezondan beri anlayamadığımız ada olayına açıklık getirdi kısmen. gerçekten bu sezon hiç bi bölüm diğerinin devamı değil dikkatinizi çekerim. belliki oceanic 6lısının başına gelenleri farklı bölümlerde farklı hikayelerle izlicez. belki adanın bu özel durumuyla ilerki bölümlerde ilişkilendirirler. her neyse umarım adayla ilgili bilgiler alacağımız başka bölümlerde olur.

abdullah demiş,

2 Mart 2008 @ 14:13

film tadında bir bölüm daha geçti…
tebrikler senaristlere…

sefid demiş,

2 Mart 2008 @ 20:58

nihayet, bunca bölümün ardından yavaş yavaşta olsa bişey açıklamaya bailadılar, işin üzücü yanı sezon finaline 2 bölüm kaldı :(

thilas demiş,

2 Mart 2008 @ 21:50

@deniz
“….mesela monoton gidişatta desmond’un zaman-mekan düzensizliği yoksa ve tesadüfen bir solucan deliği açmışsa(yani monoton gidişatı değiştirmişse) desmond solucan deliğini açtığı anda faradayın desmondla ilgili hatıralarının belirginleşmesi gerekir. yani desmond tam 1996ya döndüğü anda, faradayın hatıraları değişir ve desmond geçmişindeymiş gibi algılar. ama burda tehlikeli bir nokta açığa çıkıyor. desmond faraday’a gelecekten bilgiler getiriyor. adadan, sayılardan bahsediyor. bu çok tehlikelidir. hiçkimse geleceği bilmemelidir….”

desmond ın faraday ın geçmişine gitmesiyle doğacak olan kaosu,yani desmond ın daniel ın hatıralarına girmesiyle oluşacak olan kaosu,senaristler,faraday ın unutkanlık problemini kullanarak çözmüşler bence.hatta bu unutkanlık olayını sırf bu yüzden yapmışlar:)

metin demiş,

2 Mart 2008 @ 22:05

bu bölümden sonra kesin eminim Philadelphia deneyini anlatıyo yada ondan ilham almışlar…eğer ne olduğunu bilmiyorsanız bi göz atın…özellikle gemideki kişilerden birinin biz en son fiji de demir attık ama kendimizi burda bulduk demesiydi…daha bir sürü kanıt var deneyi biraz okuyun anlarsınız…

Orphee demiş,

2 Mart 2008 @ 22:50

Hatırlıyacak olursak Desmond Michael ve Walt haricinde adadan ayrılmaya çalışan ilk kişiydi (gemi ile çıkmayı denemiş fakat sonra tekrar adaya geri dönmüştü). Adaya tekrar geri dönmesi ve hatch i patlatması ile zamanda ileri gidişleri (geri gittimi hatırlamıyorum…) başlamıştı ve bu sayede birkaç defa Charlie nin hayatını kurtarmıştı. Bu yanetki bu bölümde anlatıldı fakat bu sefer algısı (bedeni değil) geri gittiği için algı ve beden uyuşmazlığı yaşadı. Minkowski ve arkadaşıda ada etrafındaki sözde fırtına ya girip çıktıkları için aynı sorun ile karşılaşarak öldüler. Sayid ise ilk defa doğru yönde!!! adadan çıktığı için böyle bir etkiye yakalanmadı. Doğru yönden kastım ise the others adadan dış dünyaya ulaşımı biliyordu ve tek bir çıkış noktası var (michael ve walt a da söyledikleri doğrultuda gitmelerini söylemişlerdi.)
DHARMA adlı yazara katılıyorum. Philedelphia deneyinde olduğu gibi çok büyük bir elektromanyetik alan mevcut olabilir. Bu alan adanın görünmez olmasını veya adanın aynı zamanda başka bir boyut ve konumda olmasını sağlıyor olabilir. Kesin olan bir şey varsa zaman bükülmesinin yaşanması, adadaki ve dışarıdaki zaman aynı değil.

alplost demiş,

2 Mart 2008 @ 23:24

Einstein ı,M kuramını,Michael Faraday i,Minkovski Evrenini, 4. boyutu, zaman-uzay aralığını hepsini okumak lazım…ben bunların çoğunu okudum ama tekrar okuyacağım anlamak hakkaten çok zor ama okuduğum için en azından diziden bişeyler anlıyorum..tavsiye ederim kesinlikle bu konuları okuyun arkadaşlar…hee bide FLATLAND var bunu da okuyun 2 boyutlu evrende yaşanılanlardan bahsediyo…bunların hepsi internette var…

SAcid demiş,

2 Mart 2008 @ 23:51

adanın görünüp görünmedii benımde kafamı karıstırıor..

Adrenal demiş,

3 Mart 2008 @ 01:18

Ben, Micheal ve Walt’a tekneyi verdiğinde 305 rotasını takip etmelerini söylemişti. ( adadan çıkış için ). Faraday’da Pilota ısrarla “rotadan” çıkmamasını söylemişti. Ardından 5. bölümün başında pilotun önünde rotanın yazılı olduğu bir kağıt görüyoruz. Bu rotada da 305 koordinatı yada yönü yazılı. Böylece Ben’nin sözünü tuttuğunu ve doğru bilgi verdiğini söyleyebiliriz. Michael ve Walt’un adadan çıktığını ve kurtulduğnu düşünüp tabuta olayına geliyorum. Tabutun olduğu semtte Zencilerin ağırlıklı yaşadığı bir mahalle ve onlara hizmet veren bir cenaze evi görünümü vardı.Çünkü orda çalışan adamda zenci. O halde ölen zenci ise, baba yada oğul öldü. Ölenler genelde birbirlerine yardım etme amacıyla tekrar görünüyorlar.(eko,charlie, john’un ölmesine sebep olduğu çocuk,anna, vs.) Ama walt o öldüğü için görünmedi çünkü, hatırlarsanız others’dan bi kadın micheal a walt’un görünmemesi gereken biyerde görünüp görünmediğini sormuştu. Ayrıca Kate Walt’un cenazesine niye gitmesin? Geriye Kateîn kıl olabileceği ve zenci olan ve adadan dönen tek kişi kalıyor o da MICHAEL. bu dizi bizi manyak yaptı. 50.000 dolara dizinin oynamamış tüm bölümlerini satsalar birileri mutlaka alır.

Adrenal demiş,

3 Mart 2008 @ 01:29

Hatamı düzeltiyorum. michael ve walta verilen rota 325 ti.. dan’nin verdiği rota 325. o zaman yanlış rotamı yoksa başka bir durum mu var? belki deniz ile hava rotası fark ediyordur bilmiyorum.

lost baby demiş,

3 Mart 2008 @ 01:43

bölümler satılsa ben 50.000 dolara razıyım direk alırım gider 500.000 dolara x bi tv kanalına satarım :D puhaha

xxhalilx demiş,

3 Mart 2008 @ 02:15

arkadaşlar adadan cıkabilmenin tek yolu 305 rotasını izlemek..
ben bilerek micheal a yanlış rota verdi (325 rotası) neden olduğunu bilmiyorum yalnız :D….

birde eko nun sopasında “basını kaldır kuzeye bak ve 305 yazıyordu” lock anlamamıştı o zaman bişey ama sonra önemli şeyler olacak…. ya bu lost senaristleri çook akıllı

ALBAYRAK demiş,

3 Mart 2008 @ 09:16

çok değil 1 hafta öncesine kadar kate a sarılan o sarı çocuk aaron mu değilmi die tartışıyoduk ama şimdi neler konuşuluyo :) bu adamlar harbiden işi biliyolar…
merak ediyorum bilen warsa lütfen cevaplasın.bildiğim kadarıyla diinin finali hazır yani senaristler finali çoktan hazırlamışlar ama bu diziyi yapabilmek için ne kadar uğraşmışlar.yani aslında bu dizi kaç yıl önce planlanmış ve bu şekilde hazır hale gelmiş bilen warmı?

fatma demiş,

3 Mart 2008 @ 10:34

kurtulan altı kişi olduğunu sanıyoruz. ama geri dönme istekleği jack te ve hurley de var. hurleye charlie hastanede göründüğünde dönmek zorunda olduğunu söylemişti. demekki adada olan kişiler var hala. ben saide arlkadaşlarını kullanarak şantaj yapıyor. karışık…

ALBAYRAK demiş,

3 Mart 2008 @ 11:35

harbiden karışık hatta dahada karmaşıklaşıyo…senaristler herşeyin mantıklı bi açıklaması war demişlerdi.finali cidden çok merak ediyorum…umarım basit bişi olmaz…hayal kırıklığı yaratırmı dersin?

ginsberg demiş,

3 Mart 2008 @ 12:09

valla sanmıyorum hayal kırıklığı olacağını. adamlar işlerini iyi yapıyorlar. ama şunuda itiraf etmeliyim şimdiye kadar sadece bikere dedim ben “bu ne şimdi ya!” diye. o da 3. sezonun 16 veya 17. bölümüydü. paulo ve bi kızla ilgili bi hikaye vardı hiç alaksız bişekilde. umarım bu tip hatalar tekrarlamaz zaten bu sezon taş çatlasa 12-13 bölüm olacakmış. o yüzden az zamanda çok şey anlatmak zorundalar. ama benim asıl isteğim şu adayla ilgili daha fazla şey öğrenebilmek. o yüzden 6. bölüm için fazla heyecanlanmadım diyebilirim. önce şu ada olayını bi çözsek de sora dönsek survivors a diyorum.

blacksea demiş,

3 Mart 2008 @ 15:22

Bir de şu nokta var… Faraday geleceği kimse değiştiremez dedi. Peki desmondun verdiği kodla gelecek değişmiş olmadı mı yoksa ben mi yanlış anladım…

jackOB demiş,

3 Mart 2008 @ 18:04

4.sezon 1. weya 2. bölümde Daniel Faradayı görüyoruz.Saçı sakalı birbirine karışmış sandalyede otururken tv de uçak kazasını
izleyerek ağlıyordu.Arkasında duran bayanın “Neden ağlıyorsun?” sorusuna “Bilmiyorum” şeklinde cevao wermişti.Ama artık dizideki zaman kawramı karıltığı için bu görüntüler geçmiştemiydi yoksa gelecektemiydi bilemiyoruz.Ama eğer ki geçmiş ise bu Faraday’ın zamanda yolculuk yaptığının göstergesidir.

JokeR demiş,

3 Mart 2008 @ 18:57

nikki ve paulonun oldugu bölümde seyirciler diger ada sakinlerinide merak etmişler o yüsden senaristler onlara da bi bölümde yer verip hemen öldürmüsler :D cünkü seyirciler bu seferde ana karakterLEri görmek istediklerini ve zmanlarından caldıklarını söylemişler.onun hikayeside bu işte :D

ilker demiş,

4 Mart 2008 @ 02:29

benim kafamı kurcalayan soru desmond 1996′ya geri dönüyor. peki neden 1996 örneğin 2000 yılına 2001 yılına neden dönmüyor? acaba geçtiğimiz sezonlarda örneğin jackle spor salonunda karşılaşması gibi desmond bu olayı profesyonelce yapmaya mı başlıyor? çünkü orda jack’e “başka bi hayatta görüşürüz” gibi birşey söylüyor. ya da o zamandaki sabiti jack mi? iyice kafam karıştı :)

deniz demiş,

4 Mart 2008 @ 02:45

@thilas
“desmond ın faraday ın geçmişine gitmesiyle doğacak olan kaosu,yani desmond ın daniel ın hatıralarına girmesiyle oluşacak olan kaosu,senaristler,faraday ın unutkanlık problemini kullanarak çözmüşler bence.hatta bu unutkanlık olayını sırf bu yüzden yapmışlar:)”

haklısın, çok mantıklı. benim yaptığım eleştirinin geleceğini biliyorlardı ve kaçınmak için ufak bir detayla olayı çözmüşler. Ama ben bunu ‘kaçmak’ olarak algılıyorum.

abdullah demiş,

4 Mart 2008 @ 17:27

DİZİNİN 2010 FİNALİ SİNEMA FİLMİYLE YAPILACAKMIŞ DİYE DUYDUM BAKALIM NOLCAK…

kerem demiş,

4 Mart 2008 @ 19:05

bir sürü şey çözüldü gibi ama lost bu belli olmaz:) arkadaslar bu manyetik etki ile geleceği görüp değiştirme gibi bir olay var. bu manyetik olaydan etkilenenler özellikle en cok etkilenen desmond geleceği görüp değiştirebiliyor. einstein philedelphia ve laplace seytanı hep bundan bahseder. manyetik etki ile bilinc altını kullan ve gelecekteki sonsuz olasılığı gör ve sana en uygununu yap. ama en onemlisi geleceği asla değiştiremezsin desmond un charlie yi kurtaramaması gibi. yani olaylar değişiyor ama sonuclar hayır. örneğin uçak denizde bulunuyor ve helikopterin pilotu diyor ki:uçağın pilotu ben olmalıydım. yani uçağın denizde gösterilmesi bence aldatmaca değil.. sonra devam ederiz…..

gandagana demiş,

4 Mart 2008 @ 23:24

bi arkadaş adadan 6 kişi kurtulduğunu söylüyolar mürettebatda kurtulamadımı diyor ama konuşmalarda adadan değil uçak kazasından kurtulan 6 kişiden bahsediyolar

gandagana demiş,

4 Mart 2008 @ 23:33

iki şeye bağlayabilirler olayı finalde ya madde ya da tanrı yani ya bilimle bazı şeyleri açıklayabilirler ya da ilahi kavramlarla bu ikisinden biri olmalı madem ki her şeyin mantıklı bie açıklaması var demiş senaristler. ve bu sezonda daha çok ilki üzerinde ilerliyolar ama bi şaşırtmayla ilahi güçlere de yönelebilirler.mesela jacop hala muallakta ben açıkçası anlayamadım ne mantıkla yaptıklarını

JokeR demiş,

5 Mart 2008 @ 09:40

off ya su sinema işine girmeseler daa ii olur :s

ginsberg demiş,

5 Mart 2008 @ 12:23

yav iyice karıştı. şimdi faraday desmond u oxford a gönderdiğinde 1996 yılındaki faraday doğru ayarları bilmiyordu. böylece daha sonra keşfedeceği rakamları vaktinden önce bulmuş oldu ve geçmişteki gelecek değiştirildi. adamın unutkanlık problemi olması bir kaçamak mı yoksa başka bişey için sebep mi oluşturuldu. ? yani desmondla ilgili hatıralarının belirginleşmesi gerekir doğru ama böle bişeyin olmadığını söyleyemeyiz. belkide soraki bölümlerde bunu görcez. ayrıca geçmişeki geleceğin değiştirilmesinin de bugüne etkileri olması gerekir die düşünüyorum ben.

abdullah demiş,

5 Mart 2008 @ 14:45

bilemem sinemaya gireceklermi ama girerlerse bomba da olur yani bu kadar izleyicisi olan bi dizi son bölümnde sinemaya akanları düşünemiyorum…
amerikada her bölümünü ortalama 15 milyon kişinin izlediği bizi diziden bahsediyoruz :)

sawyer demiş,

5 Mart 2008 @ 18:43

gerçektende işler iyice karıştı.ve acaba eğer desmond geçmişe döndüyse 1996′da ondan başka bi desmond daha olmassı gerekmiyomuydu?ve eğer geçmişte bu olay olduysa nasıl birbirlerini hatırlamadılar?

nedim sivri demiş,

5 Mart 2008 @ 20:27

yaa ben bu bölümü çok saçma buldum.koca bölümü desmondun hafızasıyla boşa geçirdiler bence.ayrıca sizi bilmem ama 4.sezon birazbaydı gibi geliyor bana.ayrıca gemidekiler ben i neden istiyorlar bizimkileri kurtarmayacak mı?diğerleri ne yapıyorlar olanları öğrenince ne yapacaklar sizi bilmem ama ben bu gizemlerden sıkılmaya başladım.

Sivrisinek demiş,

6 Mart 2008 @ 11:59

Nedim Sivri demişki 4. sezon baydı.. saygı duyarım, nihayetinde bir görüştür.. Ancak bu diziyi 4 sezondur izleyen biri olarak gizemlerin daha ayrıntılarına girilmesi , finale adım adım yaklaşılırken mantıklı bir temele oturtulması açısından gerekli görüyorum..

SAcid demiş,

6 Mart 2008 @ 23:14

Bence Hic baymadı Sen izLemeyi ve düsünMeyi biLmiosn..Kafanı yor azcık..Bu arada sezon gec basLadıı ıcınmı erkenden bıtıo yane kısa sürüor anLamdım…:))

Enderul demiş,

8 Mart 2008 @ 01:42

Gerçekten olaylar ilginçleşmeye başladı bu zaman kırılması geri gitmeler gelmeler falan.. Bugünde aklıma Kayıp kıta MU geldi ve lost senaryosuna bir bakınca çok fazla benzerlik gördüm. Burdaki radyasyonda zamanında çok ileri bir uygarlık olan mısırlılar mayalılar gibi yine ileri uygarlıkların da kökeni olan telepati astral yolculuk gibi manavi olaylarda gelişmiş bir toplumun teknolojidede gelişip nükleer enerjiyi ve manyetizmayı kullanması bunun sonucunda adanın batması ve -LOST- kaybolması ve bir kıtayı suyun altına kadar götürebilcek güçteki bir radyasyonun iz bırakması zmaanda kırılmalara nedne olması.. Adadaki eski bir medeniyetten kalıntı dev bir heykelin ayağı ve hepsindne önemli bütün bunların MU’nun varsayılan bölgesi pasifikte geçmesi.. Bir çok benzerlik var.. Hatta burda yeni bir hayat oluşturma burdan diğer kıtalara ayrılma zamanın tekerrürü ana teması da bütün uygarlıkların batan MU kıtasından gelmesi teorisi ile benzeşiyor.. MU ile ilgili diğer bilgilere baktığımızda pasifikteki bu adaların eskiden MU’daki dağlar olduğu ve bu adalarda piramitler ve değişik kalıntıların olması.. İnanıyorum ki bir bölümde bir piramit kalıntısı görüceğiz..

Bende MÖ 10.000 filmini serettikten sonra böyle bişey dank etti paylaşmak istedim:))

Shocktrooper demiş,

9 Mart 2008 @ 12:23

Çok Zekice bir teori bencede bu ada bahsedilen MU adası

llast demiş,

16 Mart 2008 @ 15:37

4 sezonun en güzel bölümüudü zaten diyerleri bisiye benzemiyodu

ben demiş,

23 Mart 2008 @ 16:45

arkadaşlar faraday in dasmondı hatırlamaması çok normal çünkü des le karşılaştıklarında des daha geçmişe yolculuk yapmamıştı bunu bi düşünseniiz süper olacak

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın


Basın ve Yayın