4×05 Black Rock Açık Arttırmada

lost_black_rock_muzayede.jpg

Dördüncü sezonun beşinci bölümünde, Black Rock’un konu alındığı bir tablonun, gemiden bir günlükle birlikte açık arttırmaya sunulduğunu görüyoruz. Müzayedeciye göre, gemi denizde kaybolmuş. Kayıp?

lost_black_rock_tablo.jpg

Bizim için değil, biz Black Rock’ın kaderinin bir şekilde adada son bulduğunu biliyoruz. Açık arttırma tabii ki Charles Widmore tarafından kazanıldı.

lost_charles_widmore755.jpg

Hala, LOST’un hikâyesinin detaylarıyla nasıl bir bağlantısı olduğunu anlayamadık ama yüzünü tekrar görmek güzeldi. Gelecek bölümlerde Black Rock hakkında daha fazla şey öğrenecek miyiz? Siz ne düşünüyorsunuz?


N-aim demiş,

1 Mart 2008 @ 10:48

Charles Widmoreun kesinlikle dharma ile bi bağı var!!

necoals09 demiş,

1 Mart 2008 @ 14:08

Eğer desmond bı daha yan etkıye maruz kalırsa ılk yapması gereken o gunluğu almali ve bılgılerı adaya ulastırmalı

mert demiş,

1 Mart 2008 @ 15:37

ya penny ile desmond konuşması ona ne dieceniz?

815 demiş,

1 Mart 2008 @ 17:44

arkadaşlar penny telefonda desmondla konuşurken adayı bildiğini söledi nerden bilebilirki?Tabii ki bay widmore un aldıı gnlükten bnce…

xxhalilx demiş,

1 Mart 2008 @ 18:34

bu gemi bence ambarın kapagını acmak için kullandıkları dinamitleri aldıkları gemi… vede bence bu gemiyle others yıllar belkide asırlar once adaya geldiler ama adanın etkisiyle hiç yaslanmadılar…. Charles Widmore kesinlikle dharma uyesi ve bu insanlar hakkında daha fazla bilgi alabilmek için bu gunluge ihtiyac duyuyor

mysterious_man demiş,

1 Mart 2008 @ 19:07

Harika bir bölümdü…

Charles Widmore başka hiç kimsenin okumadığı bu günlüğü açık arttırma sonunda satın aldı. Bunun sayesinde de başka kimsenin sahip olmadığı bilgilere sahip oldu.

Black Rock’ın tıpkı des ve fareyede olduğu gibi zamanda ve mekanda bir yolculuk yaptığını öğrendi (ancak bu sefer Black Rock bir özne olmadığı için zihinsel değil,direk fiziksel bir yolculuk oldu bu)

Bu fikirlerimden yola çıkarak adaya gelen-kurtarma ekibi sanılan-grubun,Charles Widmore’un adamları olduğunu düşünüyorm.

Charles Widmore’un penny’nin babası olduğundan,kurtarma ekibinde Penny’nin Des ile çekilmiş fotoğrafının olması da bu şekilde azda olsa açıklanabilir.

SAcid demiş,

1 Mart 2008 @ 19:12

Adam Söz Vermiş Yerine Getirdi vaLLa Tam Zamanında … yani söz verdi gidip geLirken.Penny açmasaydı dier adam Gibi oda öLücekti..İyice Karıştı durumLar ya işin içinden Çıkamıcaz Bu gidişLe.

SAcid demiş,

1 Mart 2008 @ 19:29

O günLük GEmının 2. kaptanın günLüğü. CharLes widmore ‘ nin Bi bağLantısı oLabiLir..iLerde görücez.

ArthaS demiş,

1 Mart 2008 @ 20:45

Burada yine daha oncekı sasırtmacalar devam ettı.Dikkat ettınızmı arkadaslar bılmıyorum ama..Black rock ın açık arttırmadaki kodu:2342 yani Dan’ın Desmond’a cihazla ilgili söylediği kodla aynı yani; 2342 Başka sayımı yok yani illede bu sayı :D

Dan’ın geliştirdiği makinanın frekansı ıle Black rockın açık arttırmadaki kodunun nasıl bır baglantısı olur bilemeyeceğim ama.

equilibrium demiş,

1 Mart 2008 @ 21:59

sadece şartlanma kurgusal bağı var yani bir şekilde bize sayıların geri döndüğü mesajı veriliyor…

Barış AYDIN demiş,

1 Mart 2008 @ 23:40

Evet o koda bende dikkat ettim 2.432 ile aynı koddu.Muhtemel olarak kaptannın günlüğünün içinden de bu rakamlar çıkacak.Madem bu adaya gelirken bir rota takip edilmesi gerekiyor Black Rock’taki kaptan ve kaptan yardımcısı bana göre bunu biliyordu ve o günlükte daha fazla şey çıkacak.Aynı zamanda gemide bağlı adamlar vardı köle ticareti yaptığı söylenmişti,Yine muhtemel olarakta kafayı yemiş çıldıran insanları bağlayabilirler….

conrad demiş,

2 Mart 2008 @ 00:38

yhaww arkadasın biri demiş dinamitlerin alındığı gemi diye…. aynen öle hatırlarsanız geminin üzerinde black rose yazıodu çok bariz yani… bu gunlukte o adayı bulmaya yönelik ullanılacak bence

conrad demiş,

2 Mart 2008 @ 00:39

yhaww arkadasın biri demiş dinamitlerin alındığı gemi diye…. aynen öle hatırlarsanız geminin üzerinde black rose yazıodu çok bariz yani… bu gunlukte o adayı bulmaya yönelik ullanılacak bence
…. düzeltme gemide rose değil rock yazıodu so sorry

cansu demiş,

2 Mart 2008 @ 00:53

geminin 19.yüzyıl sonlarında yola çıktığı mı söyleniyordu sanki müzayedede?:S yani 16 yıl değil de 1 asır mı geçmiş???

cansu demiş,

2 Mart 2008 @ 01:00

evet,tekrar izledim ve danielle’in gemisi kara kaya 22 mart 1845′te yola çıkmış ve kaybolmuş….

quarantina demiş,

2 Mart 2008 @ 04:20

C.Widmore kesinlikle ve kesinlikle dharma’nın en önemli şahsiyetlerinden…
Ayrıca şu açık artırmada HANSO kelimesi geçiyor(Alvar Hanso-Hanso Foundation)

orkide demiş,

2 Mart 2008 @ 10:44

hiç kimsenin okumadığı ve bilmediği içinde zamanla ilgili veriler bulunan bir günlük geçiriyorsunuz elinize ve üstelik paranın satın alamayacağı kadarda zenginsiniz. neler yapardınız. yada neler yapmazdınız. helede böle bir sırrı çözmüş olsanız. elinizde zaten yeteri kadar maddi imkan var. geçmişe yada geleceğe gidip dahada zengin olmak istemezmiydiniz. yaptığınız hataları telefi etmeyi. yada bu adam nasıl bu kadar zengin oldu?
bir arkadaş yorum yapmış arada 1 asır var diye. şimdi kalkıpta adadakilerin 1 asır önce adaya “kara kaya “ile gelen mürettebat olduğunu ve bu olayların son bulması için onlarında sırlarının çözülmesi gerektiğini söylemeyin. yada hepsinin zaman yolculuğu yaptığını adaya düşen uçağımızla da ilişkisinin olduğunu birbirlerinin sabiti olduklarını ws… arkadaşlar sanırım aklınızı karıştırmaya yardımcı oldum. hiç önemli değil. elimden
geldikçe bunu yapmaya çalışıyorum :)))

Dagos demiş,

2 Mart 2008 @ 17:48

arkadaşlar yanlış hatırladığım bişe warsa düzeltin ama bu gemi Daniella nın gemisi değilmiydi?

Burada 1 asırdan bahsedilio fakat daniella 16 yıldır burada…

Bunuda geçtik zaman bu kadar yavaş işliosa Richard Alpert in yaşlanmamasına şaşırmamak gerek…

Khellem demiş,

2 Mart 2008 @ 19:48

cansu… yanlış hatırlamıyorsam danielle’in adaya geldiği gemi blakrock değil … yok yanlış hatırlıyorsam o zaman dediğiniz gibi dünyada 1 asır = adada 16 yıl

thilas demiş,

2 Mart 2008 @ 22:15

eğer 1996 da gerçekleşmiş bu müzayede ben in yaptığı “temizlik”ten sonra ise widmore dharmalıların akibetini öğrenmek adına dharma için bu adanın yerini bulmak için bu kitabı satın almış olabilir.

yok eğer önceyse dharma ve others dışında bi üçüncü güç devreye giriyor olabilir.tabi önceki durumda da bu sözkonusu olabilir.her şey olabilir.hatta jacob ben bile olabilirim.:S:Serror verecem şimdi:D

nikomedya demiş,

2 Mart 2008 @ 22:31

kesinlikle gemiye görevi veren Charles Widmore

alplost demiş,

2 Mart 2008 @ 23:19

bu black rock olayı çok enteresan bi durum olucak bence…1 asır önce yola çıkmış bi gemi…o zaman danielle dharma dan genç kalmayı başarmış o orientation daki japon gibi giderek gençleşiyo…ayrıca richard da hiç yaşlanmıyo..bunlar insanların yaşlanmamasını ve adaya daha çabuk uyum sağlamasını araştıran kişiler olsa gerek…16 yıl önce olan kaset kaydı acaba gerçekten 16 yıl önce mi kaydedilmişş ??

sitare demiş,

2 Mart 2008 @ 23:19

gemiye gorevi veren bence de widmore çünki naomi nin bileziği ile (saidin aldığı) gecen bolumde izlediğimiz gelecekte said’ in yakalamak istediği “önemli kişi” nin çalışanı olan bayanın bileziği de aynı idi.

Khellem demiş,

3 Mart 2008 @ 00:46

valla yapımcılar bir ropörtajda o bileziklere fazla takılmayın. oda sadece bir raslantı gösterdik diyor.

xxhalilx demiş,

3 Mart 2008 @ 02:37

adada zaman kavramını asla kendimiz cozemeyiz. hersey senaristlerin eiinde…dediğim gibi o gemi geleli 1 asır olmus olabilir yada daha fazla…

aklıma takılan bir nokta. acaba adada zaman işliyor mu??**
yada adada saat ve tarih sabit mi kalıyor?? (ambarın patlamasından sonra)

duyduğum bir teoriye gore;
ambar batlamasından sonra adada saat duruyor. dharma yada baska bir grup adayı patlatıyorlar ama gelecekteki adayı bu yuzden ucak enkazı adanın derinliklerinde bulunuyor. yani ambarın patlamasıyla zaman 2 ye bolunuyor ve 2 tane gelecek olusuyor hatta 1 tane gelecek olusuyor diğeri ise hep yerinde sayıyor…

blacksea demiş,

3 Mart 2008 @ 15:11

Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım benim de merak ettiğim konu neden desmond 1996 yılına geri döndü bir anlamı var mı bu yılın? Bana biri açıklayabilir mi?

fatma demiş,

3 Mart 2008 @ 16:27

arkadaşım 815 penny telefonda desmondla konuşurken adayı bildiğini söyledi çünkü 3 yıldır onu arıyor ve en son iki kişi cihazlarla dolu bi teknede güçlü bi sinyal aldı ve penny i aradılar. o sinyal desin anahtarı çevirmesiyle meydana çıktı. yoksa adanın adamların olduğu teknenin yakınında bi yerde olduğu malum ama bulunamıyor. çünkü bi zaman kayması var. ancak elektromanyetik bi akım bu kaymayı indirgiyor sanırım. ve o an adaya daha da yaklaştı penny nin adamları olduğunu düşündüğüm iki kişi…

Aceren34 demiş,

3 Mart 2008 @ 20:17

Arkadaşlar yorum yapan arkadaşlardan birisi Adadakilerin yaşlanmadıgından(others) bahsetmiş.Benjamin daha küçükken ada geldikten sonra annesini görür ve ormanın içerisi dogru tek başına koşar tam da bu sırada karşısına Dogum uzmanı kadını adaya getirmeye ikna eden kişi karşımıza çıkıyor.Ve benjamin ile dost oluyorlar.Benjamin büyüyor yaşlanıyor ama bu adam aynı yaş ve şekil ile benjaminnin yanında KİMSE FARKETMEDİ Mİ YA BUNU ALLAH AŞKINA ?

xxhalilx demiş,

3 Mart 2008 @ 22:12

farkettik tabiki. bence otherstakiler (gemiyle geldi bunu tekrar vurgulayayım) yaslanmıyor. ben adaya bir deniz altı ile dharma uyeleri tarafından getirildi. belkide hiç dharma orda yokken others adaya geldiğinde olağan ustu bir olayla karsı karsıya gelmiş olabilirler

xxx demiş,

4 Mart 2008 @ 13:37

yalnız bu c.widmore kesinlikle çok şeyi açıklayack
elsanın ,neominin ,abadonun ,dolayısıyla teknedeki herkesin patronu olduğunu düşünüyorum beni gıcık eden tamam muhtemelen c.widmore olanları falan tahmin edebiliyordu belkide kendi bi çıkarı için (desmon kurtulmak olabilir ,dharmann başı olduğunu düşünürsek varsayım belkide adasını tekrardan ele geçirmrk için herkesi kulnıyor)ama asıl sorun şu bizim sevgili
BENJAMİN LİNUS’muz her ne oluyorsa olanları falan herşeyi bilio adeta lostestlarla falan dalga geçio bnm merak ettiğm BEN güçü ne kadar ve WİDMORE vs BENJAMİN savaşınn nedenlri …tabii hepsi varsayım üzerndn gdersek :::))

Dagos demiş,

4 Mart 2008 @ 17:20

Aceren34 arkadaşımız yeni anlaşılan….

Bu arada bahsettiğin adam Richard Alpert ve bu adamın yaşlanmamasının nedeni adada zaman çok yavaş işlio

Burada şöle bi soru ortaya çıkıo Ben nası yaşlandı o zaman diye

Oda benjaminin sürekli normal dünyayla iletişime geçmesinden kaynaklanıo olabilr

Joaq!!! demiş,

4 Mart 2008 @ 17:22

ewet dagos a katılıorm çünkü başka türlü açıklanamaz

yani özel bi ilaç kullanmıosa:D
hayır warsa öle bi ilaç bizde kullanalım..

sepia demiş,

5 Mart 2008 @ 00:13

hangi bölüm olduğunu hatırlayamayacağım ama danielle bir bölümde nasıl geldiklerini anltamıştı adaya..bir bilim gezisindeler ve gemileri adanın manyetik gücüne takıldığından dolayı mecburen buraya geliyorlar yani 16 yıl önce..zaten eğer danielle black rock ile gelmiş olsaydı taa 1 asır öncesinde alex neden 16 yaşında..
danielle’in gemisi ve black rock farklı gemiler arkadaşlar..
eminim hafızası daha iyi olan bir arkadaş bölümü de hatırlayacaktır.

songokou demiş,

5 Mart 2008 @ 12:25

adada yaşlanılmıyo diyosunuz. ve benjaminde dışarı dünya ile sürekli gidip geldiğinden dolayı yaşlanmış olabilir de diyosunuz. peki aeron nasıl büyüdü. yaşlanma durmuş olsaydı aeronda hala bi bebek olarak kalırdı. belli bi yaşa gelince sabitleniyo deseniz herkesin yaşı farklı farklı :d

CnDnz demiş,

5 Mart 2008 @ 16:43

Arkadaşlar Black Rock 1845′te yola çıkmış deniyor dizide ama o geminin içinde kilogramlarca dinamit vardı. Dinamitin icadı 1864 değil mi? Alfred Nobel :)

sawyer demiş,

5 Mart 2008 @ 18:57

kesinlikle o adamın dharma ile ilgisi var.ve ewt CnDnz’ye katılıom.

schafak demiş,

5 Mart 2008 @ 19:18

black rock //un 2342 numaralı emtianın açık artırmasını/// 23 ve 42

ozge demiş,

5 Mart 2008 @ 19:20

ya arkadaşlar ben biraz geride kaldım ama bişey sorcam. şu minkowski denen adam önceden hiç bi bölümde oynamışmıydı ve alvar hanso kim????

Khellem demiş,

5 Mart 2008 @ 23:48

hmmmmm….evet 22 Mart 1845′te yelken bastı diyor. süpersin CnDnz…

ginsberg demiş,

6 Mart 2008 @ 13:56

black rock ve danielle in gemisi kesinlikle iki ayrı gemi arkadaşlar. bunları karıştırmayalım. black rock çok eski zamanlardan kalma bir köle ticaret gemisi. danielle in gemisi ise gerçek bir araştırma gemisi ve danielle in adada yaşadığı zamana görede adaya 16 yıl önce gelmişler. ayrıca adanın manyatik alan ve kaşmir kuvveti gibi onu sıradışı ve özel kılan bazı özellikleri var. bunlar yüzünden adada iyileşmeler hızlanabiliyo, yaşlanma gecikebiliyo ( ya da durdurulabiliyo), algıda değişikler (iyi ve kötü yönde) gerçekleşebiliyo. ama diğer taraftan adanın iyileştirici gücüne rağmen omuriliğinde kritik bir aşamaya kadar ilerleyebilmiş bir ur olan benjamin örneğide var unutmayalım. eğer ada iyileştiriyosa ben nasıl hastalandı? ayrıca adada losties den, bejamin ve klanından, hatta dharmadan öncede yaşayan adanın gerçek yerlileri vardı. eğer yaşlanma tamamen duruyosa onlar neden yaşlandılar? hiç kimsenin yaşlanmaması hatta aaron un büyümemesi gerekirdi. şimdi şu noktada benim bunlara açıklamam şöyle. 1- elimizde zaman kavramı var adadaki zamanla gerçek zaman arasında farklılıklar var 2- adadanın yukarda bahsettiğim bu özellikleri herkesin üstünde farklı etkiler gösteriyo olabilir. işte bu iki konu bu olaylarla bağlantılı ama adanın gerçekte ne olduğunu anlayamadan bu konulara da tam bi açıklama getrmek imkansız ..

Dagos demiş,

6 Mart 2008 @ 15:30

bazı arkadaşlar ne demek istediğimi ya anlamadı yada ben anlatamadm die düşünüorm…

songokou arkadaşımızın aeron nasıl büyüdü şeklindeki açıklamasına şöle cewap werim…

adada zaman ın farklı işlediğini tekrar sölim we aeron un hala 3-4 aylık bi bebek olduğunu hatırlatym…yani bu 3-4 ay dışarda 2-3 yıla eşit olabilir die düşünüorm.Adadaki zaman diliminin dış dünyadaki zamanla kıyaslandığında farklı olduğunu zaten hepimiz biliorz…
bir başşka arkadaşımızda alex nası 16 yaşında demiş:D
Burada aynı şeyleri tekrarlamıcam fakat alex in daniella nın çocuğu olduğunu kesin olarak ispatlayan bi delil yok(hatırlatma)

xxx demiş,

6 Mart 2008 @ 19:35

dagos kardi

zamanla ilgili ddediklernn hepsine katılıyorum ordaki kritik nokta ada kendi zamannda normal işlio zatn yani 3 aysa 3 ay ama dışarıda bu atıyorm 4 yıl olu yani iki zamanda kendi çevresinde normal işlio bde yapımcılra waltu oynayan eleman çk büyüdü nasıl oynatcaksnz sorusuna da cwp şöyle belki adada woltla maykıl gdli 40 -50 gün oldu ama dışarda walt 3yıl falan geçirdiği için büyümüş karşımıza çıkacak

burak demiş,

6 Mart 2008 @ 22:39

drahamanın patronu bence bu :D

SoNGoKou demiş,

6 Mart 2008 @ 23:42

Dagos arkadaşım tezinde haklı olabilrisin ama ben 2-3 yıl bi zaman farkı olduğuna inanmıyorum ama belki daha az bi zaman farkı olabilir. roket testinde zaman farkı 45 dakika olarak gözümüzün içine resmen sokuldu. Eğer dediğin gibi 3-4 ay dışarda -2-3 yıla eşit olsaydı, adadakiler tam hesaplayamıyorum ama 6 aydan fazla adada kaldılar. ve buda senin hesabına göre 5 yıl yapar. ama daha gecen bölümde uçağın enkazlarını haberlerde gösterdiler.

Dagos demiş,

7 Mart 2008 @ 13:14

arkadaşım zaten benmkii bi varsaymdı we o enkaz olayı flashback di…

benm kafama takılan tek nokta gemideki zamanın ne olduğu öğrenmek…

ayrıca 3-4 ay 2-3 yıla eşit olabilir die bi warsayım söledm yani kesin olarak hiçbirşey bilmiorz…bu sadece bi tahmindi daha farklı olabilir tabii yalnız walt olayına değinen arkadaşında dediği gibi walt un büyüdüğünü başka türlü nası açıklayabilirler…
(john locke ın gördüğü walttan bahsediorz…)

Rakkie demiş,

7 Mart 2008 @ 17:09

koreli hatunun onceki sezonlarda dogum testi yaparken kullandigi malzemenin markasi ve ben ambarda tutulurken uydurdugu ben bu adaya balon ile indim hikayesinden sonra ormanda bulduklari balonun uzerinde yazan isim wildmore’du!!!!

drşafak demiş,

10 Mart 2008 @ 23:52

bence dharma hanso ailesi tarafından kurulmuş bir araştırma ekibi ancak bu aile zaman içinde gücünü kaybetti yoksa ne diye ellerindeki eşyaları satsınlar. bir de bilmem ne hanso deniliyordu bu adam alvar hansonun oğlu olabilir belki o şirketi idare edememiş bu hale sebep olmuştur.
daha sonra charles widmore bu günlüğü satın alıp okudu. bu arada madem gemi kayboldu ikinci kaptanın günlüğü adanın dışına nasıl çıktı.
günlüğü okuyan widmore adanın sıradışı özelliklerinden etkilendi ki bence günlük o zamanın şartlaarından dolayı adayı tam olarak anlatamaz ve sadece bazı gözlemleri aktarır. neyse bunlar bile widmore u heyecanlandırdı. zira zenginler hep daha fazla mümkünse ebediyen yaşamak isterler. daha sonra adayı ele geçirmek için harekete geçti

kerem demiş,

22 Nisan 2008 @ 17:16

Arkadaşlar bir ayrıntıyı kaçırıyoruz.Benjamin adaya babasıyla geitirilen biri gem,denizaltı vs. ama küçükken ormanda kaçarken karşılaştığı kişi yani Richard Alpert adanın yerlisiydi dharma grişimiiçin getirilen biri değildi.Yani eğer yaşlanma olmuyorsa adanın aslen olan yerlilerinde gerçekleşiyor…Tabi bu benim teorim

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın