4×03: Kitaplıktaki Kuran-ı Kerim

sayid_kuran.jpg

Lost’un 3. Bölümünde ilginç bir ayrıntı gözümüze çarptı, Sayid Ben’in evindeki kitaplığa bakarken kitaplıkta bir Kuran-ı Kerim görünüyor. Acaba adada Sayid’den başka müslümanlar da mı var? bunun başka bir anlamı olabilir mi?

Ayrıntıyı bizimle paylaşan Özgür Çelik’ e teşekkürler


ozz demiş,

17 Şubat 2008 @ 00:26

bunun tabiki başka bir nedeni olabilir.adam kitap okumayı seviyodur bir kitaplık bulundurmasından belli bu zaten.Kuran-ı Kerim i merak edip okmuştur.zaten benin tayfası kitap okuma etkinliği filanda yapıyodu ve okudukları şeyleri tartışıyolardı.buda adada Sayid’den başka müslüman olduğu anlamına gelmez.yani adada başka müslümanlarda var gibi bir anlamı vurgulamak için koyulmamıştır bence.

xxhalilx demiş,

17 Şubat 2008 @ 00:51

bence bu sayid musluman oldugu için kitaplıkta dikkatini cektiğini dusunuyorum.

sefid demiş,

17 Şubat 2008 @ 01:11

hımm, hakkatten ilginç bir detay…
Diziden -LOST- aldığımız her bilgi, izlediğimiz her bolum, soruları cevaplamak yerine, yeni yeni sorular acıyor, tebrikler senaryonun sahiplerine…

mysterious_man demiş,

17 Şubat 2008 @ 03:02

Daha önceki bölümlerde gözüme çarpan ve bu konuyla görünce hatırladığım bir şeyi paylaşmak istiyorm;
Hatırlarsınız 2 sezonda Des in botuyla Sayid,Jin ve Sun “diğer”lerinin olduğu bölgeye gidiyorlardı.

Sayid daha önce adada hiç kılmadığı halde botda namaz kılmıştı.Yani kendi kamplarında o kadar vakti olduğu halde hiç namaz kılmayan Sayid,böylesine daha az müsaid bir anda imana gelmişti durup dururken.

Açıkçası tutarsız bulmuştum bu ayrıntıyı sizlerle paylaşmak istedim.

Doğukan demiş,

17 Şubat 2008 @ 05:59

sayid daha önce bu adada yaşamış paralel bir evrende!

Doğukan demiş,

17 Şubat 2008 @ 05:59

frank lapidus da bu adada daha önceden yaşamış !bunlar çıkcak!

legolas53 demiş,

17 Şubat 2008 @ 14:00

sadece dinin hükümlerini bildiren kitap gibi bakarsak KURAN -I KERİM-E biraz açıklanamaz bu durum.KURAN-IN bir ilim kitabı olduğuna göre …aslında bu açıdan şaşırtmadı beni…TABİ BÖYLE amerikan sermayeli dizilerde böyle ayrıntı görünce şaşırtıyor..YANİ , İLİM KİTABIDIR VE OLMASI PEK DE ANORMAL DEĞİLDİR…(KURAN-I KERİM ÜZERİNE YORUM YAPMAK ÜSTÜME DÜŞMEZ TABİKİ YANLIŞ ANLAMAYIN SADECE İLİM KİTABI OLDUĞUNU BELİRTMEK İSTEDİM…)))

lostfanist.. demiş,

17 Şubat 2008 @ 18:10

Kur’an-ı Kerim’in NASA da araştırma yapılırken de kullanıldığı gözönünde bulundurulduğunda Kur’an ın orda bulunması o kadar da şaşırtıcı bir olay değil…yani Kur’an okumak için illa müslüman olmakı gerekmez..NOT:4 yukardaki yazıda Sayid’in namaz kılmasına dikkat çekilmiş…bence Sayid’in orda namaz kılması kadar saçma bişey yok..adam 30 bölüm boyunca hiç böyle bişekilde gözükmüyor..zaten o 4 parmaklı heykeli görünce namazı yarıda bırakıp kalkıyor…LOST da böyle saçmalıklar var maalesef..

clones demiş,

17 Şubat 2008 @ 18:17

aslında Kur’an görmek beni şaşırtmadı. Çunku filmde yapılan bir çok gönderme dini kökenli…

Aslıhan demiş,

17 Şubat 2008 @ 22:41

Dizide Tevrat’a da göndermeler olduğunu düşünürsek Kur’an-ı Kerim olması çok da şaşırtıcı değildir belki de. Yine de enteresan tabii ki. Senaristler İslam’a yönelik doneleri ne amaçla kullanıyorlar bilinmez. Belki de İslam’ı kabul edenlerin ilgisini çekmek içindir. Yoruma açık…
Namaz, her ne kadar genel olarak sadece ibadet yöntemi olarak bilinse de, bununla birlikte bir çeşit meditasyon yöntemidir. Nasıl ki John, ne yapması gerektiğine karar vermek için kendini bir çadıra kapatıp transa geçmeyi tercih ettiyse Sayid de bir sonraki hamlesini düşünmek ya da bir işaret almak için namaz kılmayı uygun bulmuş olabilir…

lost baby demiş,

18 Şubat 2008 @ 00:42

bence gayet normal zaten anormal birşey olarak gösterilmek istenseydi sayid kuran-ı kerimi eline alırdı şaşkınlıgı belirtilirdi ama bu noktanın üstünde durulmadı bu sadece izleyicilerin dikkat edince görebilicegi bir ayrıntı namaz konusunda da meditasyon fikrine katılıyorum

aysun demiş,

18 Şubat 2008 @ 14:40

o kadar kısa bi an gösteriyorlar ki ancak dondurup baktıktan sonra birinin Kur’an-ı Kerim oldugunu anlayabiliryorsunuz. O yüzden dizide açıklayıcı bi kısım oldugunu düşünmüyorum.. Sadece kare kare izleyip, aha da yakaladım meraklıları için konmuş olabilir.

silentman demiş,

18 Şubat 2008 @ 15:15

lost filmi aslında İslam Dinimizi aşağılıyor.Sayidi müslüman gibi gösteriyorlar ama her türlü fışkıyı adada da adanın dışında da işliyor, filmin biraz da bu yönlerine bakalım.

xxhalilx demiş,

18 Şubat 2008 @ 19:57

bence hiç alakası yok

adadaki coğu kişinin kirli bir geşmişi var

l.o.s.t. demiş,

18 Şubat 2008 @ 20:31

xxhalilx sana aynen katılıyorum ve ayrıca lütfen dini lostada karıştırmayalım arkadaşlar sadece seyredip tanını çıkaralım..

efrah demiş,

18 Şubat 2008 @ 20:47

Açıkcası ben de Said’i namaz kılarken gördüğümde gerçekten de islamla alakası olmayan bir karakterin o anda namaz kılmasını çok saçma bulmuştum.Ayrıca evet Kur’an aynı zamanda bir ilim kitabı-hatta uğraşılsa bir lost daha çıkar- fakat bu dizinin yapımcılarının İslam dinini objektif olarak dizide kullanmalarını bekleyemeyiz.Bencede dizinin keyfini çıkaralım…

sefid demiş,

18 Şubat 2008 @ 22:14

terorist, bomba, intihat eylemcisi… vb karakterlerin bu dizide bile muslumanlar eşleştirilmesi biraz düşündürücü, kişisel olarak musluman kimliğin sanatla yada başka bir branşla özdeşleştirildiği, eşleştirildiği sahneler görmek isterdim

dog rednuht demiş,

18 Şubat 2008 @ 23:50

Sayid teknede namaz kılarken 4 parmaklı heykeli görünce namazı yarıda bıraktı. Benimde dikkatimi çekti evet, ancak bütün yapımcılar, senaristler, cast, vb. çoğunlukla hristiyan oldukları için bizim dinimizi çok detaylı olarak bilmelerini bekleyemeyiz. Bu yüzden LOST İslam dinini aşağılıyor gibi bir düşünce mantıksız geldi. Ayrıca Sayid adada namaz kılmış olabilir, göstermemiş olmaları kılmadığı manasına gelmiyor. Birde şu dikkatimi çekti, Sayid helikopterin yanında gözlerini açtığında namaza oturmuş gibi bir hali var, kendine gelince kalkıp anlaşma yapmaya gidiyor hani…

xxhalilx demiş,

19 Şubat 2008 @ 12:46

ewet o sahne benim de dikkatimi cekti. sizde namaz kılarken 4 parmaklı heykel gorseniz sizde bırakırsınız sonra tekrar kılarsınız. islamı aşağılamak gibi bişey yok bence dizide.

l.o.s.t. demiş,

19 Şubat 2008 @ 12:48

bencede islamı aşağılama gibi bir şey yok… ztn adada karanlık bi geçmişe sahip olan tek kişi sayid diil..

n.l.e.o.v.s.r.t.a demiş,

19 Şubat 2008 @ 14:01

sayidin namaz kılması ya da ben’in kütüphanesinde KURAN’I KERİM’İN bulunması diziye hristiyanlıktan başka bir farklılık yaratmaya çalışılmış.sayidin ıraklı olması onun dininin de kullanılması gerekli görülmüş gibi geldi bana.sonuçta sırlarla dolu bir ada ve çözümlenmesşi gereken bir çok şey var.farklı açılardan farklı dinlerle bunu çözmeye çalışacaklarına inanmıyorum ama şunu söylemek de isterim şu SAYİD de bişiler var gibime geliyo.en sevdiğim karakter de o:)

sawyer demiş,

20 Şubat 2008 @ 18:13

bence adada başka müslmanlarda olabilir belkide jacob falan müslümandır.

Ozan Yasin Dogan demiş,

20 Şubat 2008 @ 22:13

Bence Jacob bir cin, zivanadan cikinca da Kuran okuyup zaptediyorlar. Zaten koca adada bunlarin disinda in cin top oynuyor, kara bulutlar (karabasanlar), Jacob, ortalikta beliren insanlarin yakinlari, yok babasi anasi kardesi (ki cinler baskalarinin kiligina girebilirler), babanemin anlattigi cinli hikayelere benziyor, yazarken bile urperdim ya.. :) Medyum Memis’e danismak lazim..

ozgurcelik demiş,

21 Şubat 2008 @ 12:26

Güzel yorum ozan özellikle “zivanadan cikinca da Kuran okuyup zaptediyorlar” kısmı :):) güzel düşünmüşsün

Seradinho demiş,

21 Şubat 2008 @ 12:35

Öncelikle değerli arkadaşım Özgür e bu ince ayrıntıyı yakalıdığı için çok teşekkür ederim.İlk dedğinde bende oldukça şaşırdım fakat Lostta herşeyin mümkün olduğunu düşününce aslında şaşırmamamız gerektiğinide anlamış oldum .Lostun senaristleri öylesine zeki ki bizi hep sorular sormaya yöneltiyorlar.Bu dizinin dünyanın 1 numarası olmasınında nedeni bu değilmi?

orkide demiş,

21 Şubat 2008 @ 13:50

merhaba arkadaşlar. cin olayını bende tuttum. 4. sezonun 3. bölümünde adadan kurtulan sayyid Ben için kiralık katillik yapıyor. sayyidin müslüman olduğunu ve Benin de kütüphanesinde kuranı kerim bulundurduğunu düşünürsek ikisininde ortak olması gayet mantıklı gibi geliyor. o zaman şöyle bir yargıda çıkar. Benin ne kadar kötü bir karekter olduğunu biliyoruz ben’de müslüman diyebilirmiyiz. (gerçi hiç namaz kılarken görmedik) oofff yine aklım karıştı :p

LOST_55 demiş,

21 Şubat 2008 @ 14:16

ben daha 2. ve 3. bölümleri izleyemedim.1.bölüm pek umduğum gibi değildi.belkide o yüzden.seyidin durup dururken teknede namaz kılmasının da mutlaka bir anlamı vardır.belki öleceğini düşünmüştür.bence bu laylar jaycob ve hurley le ilgili herşeyi onlar başlattı dıye düşünüyorum.bence geçmişi göstererek dejavu yapmaları daha ilginçti.geleceği göstermeleri pek olmamış. çok kişi öldü ama ben charli ye çok üzüldüm.öleceğini bile bile ölüme gitmesi muhteşemdi.bence kahraman jack değil,charlie

ozgurcelik demiş,

21 Şubat 2008 @ 18:30

Akıllara şöyle birşey de gelebilir diğerlerinini evini aramaya gittikleri zaman Sayid direkt olarak Ben’in odasına giriyor. Kitaplığa bakıp Kuran’ı görüyor. Sonra kitaplığın altına bakıp gizli bölmeyi buluyor. Belki Ben Sayid için bir işaret bırakmıştır. Belki kasıtlı olarak o odayı bulmasını istemiştir. Adadan kurtulanlar arasında flashforwardlardan anladığımız kadarıyla ben sayid jack kate hurley var. bildiğimiz üzre ben ada dışında kurtulan arkadaşları kullanıyor. belki sayid ada dışında onun işine yarayacaktı kurtulmasını istiyordu ve üzeri kapalı olarak sayide bir işaret verdi.

xxhalilx demiş,

21 Şubat 2008 @ 21:52

belki olabilir iyi yakalamışsın :D

Conciliator demiş,

22 Şubat 2008 @ 00:44

Selam; Bugüne kadar Kate’in o adadan kurtulan 6′lının içinde olmadığını düşünüyordum, sebebide kate’in daha önce mahkum olması ve bu adadan kendi kimliğiyle çıkamayacağıydı. Nitekim bugün izlediğim fıragmanlarda katen adadan kurtulan altılıya dahil olacağını anladım. Ancak ufak bir kaç ayrıntıyla, bence Kate adadan başka bir kimlikle kurtuluyor, ayrıca kanımca buna büyük bir ihtimal veriyorum kurtulduktan sonra benin dostu oluyor yahut evliler vs. Ayrıca üçüncü sezonda jack’in cenazesine gittiği kişinin sawyer olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte şu sıralar en çok şunu merak ediyorum, yine üçüncü sezonun sonunda benin göç ederken bıraktığı yoldaşları şuan nerede??? nerede olduklarını bilmemekle beraber benin ileride esaretten kurtarılmasında bu yoldaşlarının yardımcı olacağını düşünüyorum. Birde 3. bölümde küçükte olsa ilgi çekici bir olay daha vardı, desmontın pilot olan franke pennyinin fotosunu gösterip onu tanıyormusun dediğinde frankin fiziçi olana dönüp bakması ve fizikçinin ilginç mimikleri sanki bu işin içinde penny’ininde olduğunu düşündürüyor. Son olarak Adanın bulunamaması gibi bir durum lanse edilmesine (özellikle geminin adanın yerini tespit etmede bu kadar zorlanması) rağmen naominin adayı eliyle koymuş gibi bulması soru işaretleri içeriyor. Gemideki ajan michal olabilir mi???

streethoop demiş,

22 Şubat 2008 @ 01:43

çok güvenilir bir kaynaktan alınan müthiş bir bilgi!!!

3.sezonun son bölümünde tabutu görülen kişinin benjamin linus olduğu bilgisi geldi. adadan ayrıldığına ve ben i dinlemediğine pişman olan jack in tabutun başında bulunmasıda böylece açıklanmış oluyor.

dudé demiş,

22 Şubat 2008 @ 02:40

güvenilir kaynağına nekadar güveniyorsun bilmiyorum ama jack ben in ölmüş olmasından dolayı neden ağlasın ki :s bana garip geldi..

İsmail demiş,

22 Şubat 2008 @ 03:52

Sayid’in adada ve ada dışında müslümanlık adına olumlu bir profil çizdiğini asla düşünemeyiz, afedersiniz ama rezil ediyor bile denebilir:
1- “Ben gördüğümden başkasına inanmam” cümlesi
2- Teknede (afedersiniz) uyduruktan namaz kılması (duayı yanlış yerde okuyor ve namazı direk yarıda kesiyor)
3- Onun dışında hiçbir ibadet veya duasını görmedik henüz
4- Domuz avlandığı dönemlerde yediği direk gözükmese de itirazını ya da uzak durduğunu da görmedik
5- İntihar komandosu arkadaşını kafalamaya gittiğinde de namaz kıldı ama aslında kılar gözüküyordu bariz şekilde belliydi çünkü, dua okumuyordu ve başka tarafa bakıyordu
6- İşkence ve vatana ihanet etti

bütün bunları sayid’le ilgili olarak yazdım. Ama kitaplıktaki Kur’an’a gelince çok küçük bir ayrıntı olabilir. Sadece onun değil datılı insanların bazılarının kitaplıklarında Kuran barındırklarını biliyoruz. Bi ara danimarka’da en fazla satılan eserler arasına bile girmişti. Ben o açıdan bakıyorum. İlerleyen bölümlerde yer verilecek bir nokta olduğunu sanmıyorum.

faruk demiş,

22 Şubat 2008 @ 04:31

adayi ilk once muslumanlar kesfetmis! amerikayi kesfettikleri kizilderililerin musluman olduklari gibi sonra benjaminin büyük büyük atalari yahudi lobisindenmiş bu durumu lehlerine çevirmek için olağanüstü bir misyonerliğe soyunmuşlar sonuç olarak sadece kuran orada kalmış.

ozgurcelik demiş,

22 Şubat 2008 @ 14:00

Conciliator zaten Kate’in adadan kurtulanlardan olduğunu 3. sezonun son bölümünde anlamıştık. Gemideki ajanın michael olması konusunda da sana katılıyorum olabilir bence de

YASEMİN demiş,

26 Şubat 2008 @ 11:21

GEÇMİŞE YOLCULUK
Zaman yolculuğuyla ilgili birçok senaryo var. Bunların en kapsamlısı “solucan deliği” adı verilen, ve iki zaman-mekan koordinatını birleştiren kuramsal tüneller. Varsayıma göre bu tüneller iki ayrı evreni ya da bir evrenin iki ayrı köşesini birleştirebilir.

“Hyperspace” ve “Parallel Worlds” adlı kitabın yazarı Michio Kaku bu deliklerin “hem geçmiş, hem gelecek” olduğunu söylüyor, ve ekliyor: “Fakat çok dikkatli olunmalı. Bir zaman makinesini çalıştırabilmek bugünün teknolojisiyle mümkün değil.” Zaman-mekan dokusunda bir delik açmak için Kaku’ya göre bir yıldızın enerjisi, ya da negatif enerji gerekiyor. Negatif enerji de “hiçbir şey”in enerjisinden daha az bir enerji olarak tanımlanıyor.

Maddeyi en az 10 boyutta değerlendiren ve parça fiziğiyle doğanın temel güçlerini birlikte yorumlayan Süpersicim (iplikçik) teorisi uzmanı Greene bu teoriyi sorguluyor. Greene bu fikrin doğru olma ihtimalinden şüphe duysa da, solucan deliği modeli gerçekse bir zamanla diğer zaman arası bağlantı kurulabileceğini söylüyor.

KOZMİK SİCİMLER
Zaman yolculuğuyla ilgili bir başka teori de Süpersicim Teorisi. Sürekli genişleyen bir evrene boylu boyunca yayılmış ince enerji tüplerine süpersicim adı veriliyor. Evrenin oluşumundaki ilk evrelerinden kalan bu enerji alanlarının fazlasıyla kütle barındırdığı ve zaman-mekan boyutuna ağırlık yaparak eğrileştirdiği tahmin ediliyor.

“Time Traveller in Einstein’s Universe” adlı kitabın yazarı Princeton Üniversitesi astrofizik profesörü Richard Gott’a göre sicimler ya spiral şeklinde, ya da sonsuz uzunlukta. Gott sicimlerin bu yüzden “spagetti gibi” olduklarını söylüyor.

Bu teoriye göre iki sicimin birbirine yaklaşması sayesinde zaman-mekan boyutu eğilebilir ve zamanda yolculuk gerçekleşebilir.

Fakat Gott bunun ancak “ileri medeniyetlerin projesi” olabileceğini söylüyor. Çünkü ona göre biz henüz “kendi gezegenimizin enerji kaynaklarını bile doğru kullanmayı beceremiyoruz.”

YASEMİN demiş,

26 Şubat 2008 @ 11:21

2 FARKLI ŞEKİLDE DÜŞÜNÜYORUM.
1.MİSTİK ÖĞELERE DAYALI GİZEMLİ BİR BULMACA
2 HERGÜN OLAGELEN KAZALARDAN BİRİ SONUCU OLUŞAN BİR HİKAYE

SİYAH DUMAN,GİZEMLİ CÜMLELER,İNSANLARIN HEPSİNİN ASLINDA BİRBİRİ İLE BİR ŞEKİLDE BAĞLI OLMASI,GÖRÜLEN İMAJLAR,FLAŞLAR,KİMSENİN ONLARI ARAMAYA GELMEMESİ VB GİZEMLİ BİR BULMACA PARÇASI GİBİ.

AMA ÖTE YANDAN HİÇDE GİZEMLİ OLMAYABİLİR.EN BASİTİNDEN İNSANLARIN BİRBİRİ İLE İLGİLİ OLMASI İLK BAŞTA ŞAŞIRTICI GELSEDE EASEN HİÇDE İLGİNÇ DEĞİL.
KİMBİLİR FARKINDA OLMADAN ZATEN KİMLERLE İLGİLİYİZ YANİ MESALA BENİM ORTAOKULDAN BİR ARKADAŞIMIN(OKULUMUZ YAKLAŞIK 2500 KİŞİLİKTİ)HERHANGİ BİRİ NEDEN SENİN LİSEDEN TANIDIĞIN BİRİ(Kİ DİYELİMKİ ORTALAMA O DA 2000 ÖĞRENCİLİK OLSUN) OLMASIN.EĞER OLSA BU ÇOK MU ŞAŞIRTICI OLURDU.YADA AYNI MERKETTEN ALIŞVERİŞ YAPARKEN YARDIM ETTİĞİM BİRİ SENİN ANNEN OLSA İLGİNÇ Mİ OLURDU?

HERGÜN HERAN BAŞKALARI İLE BERABERİZ BİRŞEKİLDE TANISAKDA TANIMASAK DA VE BİR AĞ GİBİ DÜŞÜNÜRSEK HERKES HERKESLE BAĞLI AZ YADA ÇOK.

HİÇBİR KURTARMA EKİBİNİN GELMEMESİ DE GİZEMLİ OLMAYABİLİR.EĞER ADA DA GERÇEKTEN MANYETİK BİR ÖZELLİK VB VARSA BU YÜZDEN ADA BİR DUVAR ARKASINDA KALIYO OLABİLİR .
VE ROTADAN ÇIKTIKLARINA GÖRE ZATEN OLDUKLARI YERE BAKAN YOK DEMEKTİR.

ÜRKÜTÜCÜ SESLERE KARADUMAN KUTUP AYILARI(Kİ EGZOTİK BİR YERDE) VE HATTA JAKOP DA GİZEMLİ DEĞİL.
BUNLAR ADADA ÖNCEDEN VAR OLAN DENEY YAPAN İNSANLARIN YAPTIĞI KORKUTMACA OLABİLİR VE KUTUP AYISIDA BİR DENEYDEN.AYRICA BEN VE İNSANLARINDAN KİMSE DE HİÇ JAKOPU GÖRMEMİŞ YADA KONUŞMAMIŞ Kİ JAKOP DA BİR NEVİ KORKU UNSARU OLARAK BEYİNLERE EMPOZE EDİLMİŞ OLABİLİR.
ÇOĞUMUZ CİN YADA MELEK HİÇ GÖRMEDİ AMA İNANIR VE KORKARIZ GİBİ..
BİR NEVİ OTORİTE..(LOOKİNG GLASS DAKİ KADINLAR NE JAKOP U NE DE EMİRLERİ SORGULAYAMAYA HAKLARI OLMADIĞI GİBİ ŞEYLER SÖYLEMİŞLERDİ Kİ SANKİ İNANMAK İMAN ETMEK GİBİ GELMİŞTİ BANA)

JOHN UN İYİLEŞMESİNİ İSE ŞÖYLE DÜŞÜNÜYORUM ADAM ZATEN DOĞUŞTAN ÖZÜRLÜ DEĞİLDİ Kİ BU ÇOK ÖNEMLİ DAİMA DÜZELME İHTİMALİ VARDIR.
BAZEN NASIL Kİ BAZI ŞOKLAR VE TRAVMALAR SONUCU OLUMSUZ ŞEYLER OLUYORSA OLUMLU ŞEYLER DE OLABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
VE NE ZAMAN JOHN AYAKLARINDAN ŞÜPHELENSE O AN YÜRÜYEMEZ HALA GELİYOR VE KENDİNE GÜVENİ VE İSTEĞİ GELİNCE GENE TEKRAR YÜRÜME GÜCÜ GELİYOR.
Bİ DE BABASININ ONA YAPTIĞI ŞEYLER ONDA ÇOK BÜYÜK PSİKOLOJİK KAYIPLAR YARATTI Kİ BİLİNÇALTINDA İÇİNDE İSTEK KALMADIĞI İÇİN BİLE KENDİ KENDİNİ YÜRÜME ENGELLİ YAPMIŞ OLABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
YADA ADADAKİ MANYETİK VB GÜÇLER SİNİR DİSTEMİNE İYİ GELMİŞ DE OLABİLİR Mİ?

AYNI ŞEY ROSE UN İYİLEŞMESİ İÇİNDE GEÇERLİ TABİKİ.JİN İÇİNDE TABİKİ.
VE ADADA KAYINBABASINDAN UZAKTA STRESİ AZALAN VE KARISINA YAKINLAŞAN JİN İN NEDEN SPERM SAYISIDA ARTMASIN Kİ.

RÜYALAR GELİNCE BAZEN GELECEK ŞEYLERİ RÜYALARIMIZDA GÖREBİLİRİZ Kİ BUNUN DA MİSTİK OLDUĞUNDAN ÇOK BİLİMSELLİĞİNE DAİR YAZILAR OKUDUM.HALÜSİNASYONLARA GELİNCE ADADAKİ YOĞUN MANYETİK VE ELEKTROSTATİK TEN KAYNAKLANMASI DA BİLİMSEL BİR GERÇEK.
ZATEN HERKES KENDİNİ DERİNDEN ETKİLEYEN ŞEYİ GÖRÜYOR
AMA BENİMDE ANLAMADIĞIM KATE İN BİLİNÇALTINDAKİ GÖRMESİ GAYET BİLİMSEL AMA NASIL OLURDA BİR BAŞKASI SAWYER DA GÖRÜR?!

AYRICA ESALA SUN VE JİN İN SORUNLARINI HALLETMESİ VB ŞEYLERDE MİSTİK GELMİYO PEK.BİR ADADASINIZ İŞ YOK GÜÇ YOK TV YOK NAPARSINIZ HAYATINIZI YANİ HATALARINIZIDA DOLAYLI OLARAK DÜŞÜNMEK VE İYİKİ ÖLMEDİM DÜZELTEBİLİRİM DEME ZAMANINA BOL BOL SAHİP OLURSUNUZ.

BEN İN TV DEN MAÇI VE HABERLERİ JACK E GÖSTERMESİ VE MİKAİLİN EKRANLARDA UÇAK KAZASINI İZLEMESİ GÖSTERİYOR Kİ ADA VE DIŞ DÜNYA AYNI ZAMANDA.

YANİ BEN PARALELEVREN TEORİSİNE VE TÜM MİSTİKLERE İNANAMIYORUM.
ONLAR GERÇEKTEN BİR TEKNOLOJİ HATASI SONUCU ADAYA DÜŞEN VE KURTULAN SIRADAN İNSANLAR.YANİ MESALA DİYELİMKİ KATE KAZADA ÖLMÜŞ YANİ KURTULANLARLA BERABER OLMAMIŞ OLSA AMA DİYELİMKİ ÖTEKİ KOLTUKLARDAN BİR AMY KURTULMUŞ OLSA EMİN OLUN O KİŞİNİNDE BİR HAYAT HİKAYESİ O UÇAĞA BİR BİNİŞ SEBEBİ BAZILARIYLA BİR ŞEKİLDE BİR BAĞI OLACAKTI.

BİR DE HURLEY,JOHNJACK O UÇAĞA BİNMEK İÇİN KENDİLERİNCE BAYAĞI ÇABA SARFEDERKEN DİĞER YANDA CLAİRE,KATE,JİN(Kİ SON ANDA SUN JİNE KATILDI)MİCHAİL SAWYER DA BAŞKALARININ YÖNLENDİRMESİ HATTA BİLETLERİ ELLERİNE TUTUŞTURMASI İLE BİNİYORLAR. BUNU HALA DÜŞÜNÜYORUM.
BİDE ADADAN KURTULSA BİLE KİMLİĞİ AÇIĞA ÇIKMIŞ KATE NEDEN KURULMAK İÇİN CANINI BU KADAR ORTAYA KOYUYO? YANİ O ŞARTLAR ALTINDA DAHA RAHAT VE İLGİSİZ KALABİLİRDİ.

BU DİZİDE BENCE DÜŞÜNCE GÜCÜ VB ŞEYLER ETKİN Kİ BU DA MİSTİKLİKTEN ÇOK BİLİMSEL.

TEK MİSTİKLİK BU ADADA VE İNSANLARDA DESMONDA AİT.DİZİNİN ORTALARINDA GİRSEDE DESMOND ÇOK ÖNEMLİ BELKİ DE EN ÖNEMLİ KARAKTER VE DİZİYİ MİSTİK YAPAN ŞEYLERDE SADECE DESMOND A AİT.
JOHN UN MİSTİKLİKTEN ÇOK İNANMAK İSTEYEN DÜŞÜNCELERİ GÜÇLÜ VE OLUMLU BİRİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.BİDE KÖPEK ÇOK TAKILIYO AKLIMA BİR ANLAMI VE AMACI VAR GİBİ. CLAİRENİB BEBEĞİ NİN ÖNEMİ VE BABASININ ÖNCE BUNA SEVİNİP SONRA BİGÜN PATDİYE TERSTAVIR ALMASI VE AMCASINDAN BAHSETMESİ(ACABA AMCASI KİM?) DE DÜŞÜNDÜRÜCÜ.BAŞKA KAFAMA TAKILAN ŞEY İSE JOHNUN BABASININ ADAYA NASIL OLUP DA GELMESİ.BU DA MİSTİK BİRŞEY Mİ?YADA BU ELİ KOLU UZUN ADAMLARCA KYAPTIĞI KAZADAN SONRA MI HATTA KAZA! YAPTIRILIP UYUTULUP(JULİET GİBİ) GETİRİLDİ?!NASILSA HERKESİN DOSYALARINI HAZIRLATAN BEN BUNU DA BİLİYOR OLMALI.

YALNIZ WALTUNDA BÖYLE OLDUĞUNU VE JOHN LA BU NOKTADA UYUŞTUKLARINI DÜŞÜNÜYORUM.HALA HURLEYLE OYNADIKLARI OYUNDA DAİMA İSTEDEĞİ NUMARALARIN GELMESİ VE HURLEY İN ‘HİÇ KİMSE BU KADAR ŞANSLI OLMAZ ‘DEMESİ KULAKLARIMDA .

BİRDE DİZİNİN JACK LE AÇILDIĞINI VE GENE JACK LE KAPANACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM.
ADADAN KUTULACAKLARSADA DANIELLA(Kİ GİTMİYECEĞİNİ JACK E ZATEN SÖYLEDİ) VE ADADYA İNANAN VE SAKATLIKTAN NEFRET EDEN JOHNUN GİTMEYECEĞİNİ DE DÜŞÜNÜYORUM(Kİ DENİZALTIYI DA UÇURAN JOHN DU ZATEN)

ADADA GERÇEK BİR HAYAT VAR TIPKI DIŞ DÜNYADAKİ GİBİ. HEP Bİ İYLER KÖTÜLER VARKİ GİDİYO Kİ KİM İYİ KİM KÖTÜKARIŞMIŞ.HER İKİ TARAFTA ÖLÜYO VE ÖLDÜRÜYO VE KAZALAR DA OLUYO.AYNEN NORMAL HAYAT GİBİ.HERKES YAŞAM KAVGASI VERİYOR.KİMİN PENCERESİNDEN BAKTIĞINIZA GÖRE DEĞİŞİR.

YANİ BUNLAR 2.ŞEKİLDE ELE ALINCA DÜŞÜNDÜKLERİM Kİ 1. ŞEKİLDE ELE ALINCA DÜŞÜNDÜKLERİMDEN ÇOK FARKLI Kİ BU DA İLGİNÇ!

AMA BEN DİZİNİN ESKİ SEZONLARINA VE KARAKTERLERE UYAN MANTIKLI BİR ŞEKİLDE SON ALMASINI İSTERİM UMARIM BUNCA YIL TEKRAR TEKRAR İZLEYİP DE SONUCU TOPARLANMAMIŞ AYAĞI SAKAT MASA GİBİ OYNAR KALMIŞ GÖRMEYİZ .

YASEMİN demiş,

26 Şubat 2008 @ 11:29

ayrıca NEDEN SAİT KÖTÜ BİR MÜSLÜMAN ÖRNEĞİ Kİ?
ORDA BİR KADINI SEVİYOR VE GERÇEKTEN ROMANTİK VE SEVECEN DAVRANIYOR Kİ BU BİR MĞSLÜMAN ERKEĞE GÜNÜMÜZDE ZOR YAKIŞTIRILIR.
AYRICA BAŞKALARI İÇİN DE ÇABALIYOR VE AKILLI BİR İNSAN.

BENDE O GARİP ADADA KOCA BİR AYAK GÖRSEM NAMAZI İSTER İSTEMEZ BIRAKIRDIM BUNUN NESİ TUHAF?!!
ayrıca NEDEN SAİT KÖTÜ BİR MÜSLÜMAN ÖRNEĞİ Kİ?
ORDA BİR KADINI SEVİYOR VE GERÇEKTEN ROMANTİK VE SEVECEN DAVRANIYOR Kİ BU BİR MĞSLÜMAN ERKEĞE GÜNÜMÜZDE ZOR YAKIŞTIRILIR.
AYRICA BAŞKALARI İÇİN DE ÇABALIYOR VE AKILLI BİR İNSAN.

BENDE O GARİP ADADA KOCA BİR AYAK GÖRSEM NAMAZI İSTER İSTEMEZ BIRAKIRDIM BUNUN NESİ TUHAF?!!

KÖTÜ BİR GEÇMİŞE SAHİP İYİ BİR İNSAN SAYİD
KÖTÜ BİR GEÇMİŞE SAHİP İYİ BİR İNSAN SAYİD.

Yusuf Akay demiş,

5 Mart 2008 @ 14:39

Namaz bir gereklilik olmasına karşın,kişinin tercihi gereği kılınmayabilir…

Botta kıldığı namaz bence şükür namazıydı…Kaçımız 5 vakit namaz kılıyoruz ki ıssız bir adada yaşayan birinden kılmasını bekliyoruz…

Unuttunuz mu Irak’ta yaşıyordu ve Sunni anlayışla namaz kılmamış başka bir yerde dua etmiş olabilir…

Kuran-ı Kerim ise çok doğal ne de olsa ilahi bir kitap ve dizi alttan alta Yahudilikle ilgili olduğundan ve Kuranda da Yahudilerle ilgili bilgiker mevcut olduğundan bir ipucu olabilir…

empirex demiş,

1 Mayıs 2008 @ 00:14

sayidin namaz kılmasını ve daha da çok namazın ortasında bırakıp gitmesini garip karşılamıştım ilk başta ama neticede buradaki sayid karakteri aslında ööle çokta dindar bir ıraklı değil. türkiye de de yda yılda bir namazını kılan kılarkende adabı muaşerete pek dikkat etmeyenler var.
ama bu kılarken sesli okuma ve dışaryla direkt bağlantıya geçme zannedersem maliki mezhebine mensup müslümanlarda oluyor… bir keresinde görmüştüm sanırsam…

crazy demiş,

26 Mayıs 2008 @ 19:19

çok normal birşey zaten sayid müslüman

hakan demiş,

4 Temmuz 2008 @ 18:33

ya arkadaşlar lost iyi güzelde bazı yerleri cidden saçma olmuş şöyleki sayid 3.sezonda arkadaşlarını kurtarmaya giderken sun jin ile birlikte yelkenlide namaz kılıyor hatırlarsınız ve jin ileride bişey olduğunu söylüyor said ise daha selam bile vermeden namazı bırakıyor senaristler hala namazın müslümanlar için kutsal olduğunu tam anlamamışlar yahu malkoçoğlu filimlerinde kadınlar sırtlarından bıçak yiyor ama namazı bırakmıyor değilmi :D bide o tombalak çocuk adada kendine zula yapmış ve sevgilisi zayıflamasını söylediğinde güzelim yicekleri adaya saçıyor ne akla hizmetse ulan git başkasına ver nimettir yahu adada aç insan dolu yaaaaaaa safmısın şişko:D

FEYZA demiş,

10 Temmuz 2008 @ 14:37

Ozan Yasin Dogan demiş,

20 Şubat 2008 @ 22:13

Bence Jacob bir cin, zivanadan cikinca da Kuran okuyup zaptediyorlar. Zaten koca adada bunlarin disinda in cin top oynuyor, kara bulutlar (karabasanlar), Jacob, ortalikta beliren insanlarin yakinlari, yok babasi anasi kardesi (ki cinler baskalarinin kiligina girebilirler), babanemin anlattigi cinli hikayelere benziyor, yazarken bile urperdim ya.. :) Medyum Memis’e danismak lazim..

inanamıyorum yaa hiç bu kadar qülmemiştim süper bi yorum :D:D:D:D:D:D:D inanılmazsın böyle yormların vrsa içinde tutma:)
bide ben türkçe konuşmuş bi bölümde türkçe bilitormusunuz qibilerinden kesn ben okuyodur onu

yasemin ne kdr uzun yzmışsın öle

Real_LiFe demiş,

13 Temmuz 2008 @ 14:18

Arkadaşlar ben bunun tamamen izleyici kitlesini artırmak ve memnun etmek adına yapılmış ticari bir senaryo olduğunu düşünüyorum,saidin namaz kılmasının son bölümlerde gösterimlesi buna bir örnek bence.Düşünsenize ilk başlarda sadece kendi ülkesinde izlenme rekorlerı kıran bir dizi iken sonralarda dünya çapında izlenen bir dizi haline geliyorsunuz .İzleyenler bilir Ben çöl sahnesinde türkçe konuşuyor bunun nedeni sizce ne olabilir? Bence bunun tek sebebi lost dizisinin türkiyede azımsanmayac bir izleyici kitlesine sahip olmasından başka bir şey değil.

LostFan demiş,

18 Temmuz 2008 @ 22:07

bence de o kadar bölüm sayid hiçbir şekilde namaz kılmamışken tam da hiç münasip olmayan bi zamanda imanı tuttu || bi de o dört parmaklı heykeli görünce namazı bıraktı madem namaz kılıyosun yarıda kesme çok saçma !!

laedri demiş,

19 Temmuz 2008 @ 18:55

sayidin botta namaz kılması ıle ılgılı yazılanları okudum.sayidin botta namaz kılması daha once hıç namaz kılarken gorulmemış bır ınsanın bu ıbadetı yaparken gosterılmesı herkesı şaşırttı elbet.ayrıca saıt dını butun bır musluman hatta musluman bıle gıbı değil adam her fiili işliyor .ayrıca namaz kılarken ona seslenıyorlar namazı anında bozuyor bu normal bır musluman davranışı değil.ayrıca secdede Subahne RABBIYEL azim dıyor.bu secdede soylenmez rükuda soylenır.secdedeyken Subhane RABBIYEL ala demesı gerekıyordu.

laedri demiş,

19 Temmuz 2008 @ 19:04

benım anlamadığım boyle vahşi bır adada neden doğru durust hayvanlar yok.kuşları bır kere gosterdıler onlar da göçmen kuşlar oraya aıt değil.adanın kendıne aıt normal hayvanları yok mu.ben hıç yılan gormedım mesela bu adada .neden yok.doğru duzgun kuş bıle yok.

sayidsever demiş,

19 Temmuz 2008 @ 21:35

Sayidin islama uygun davranışlar göstermemesi lostun islam dinini aşağılaması anlamına gelmez, bilakis sayidin bomba eylemi planlayan arkadaşı camideki imamın insan hayatının ne kadar kutsal olduğundan bahsettiğini söylüyordu, bu da senaristlerin islama terör dini olarak bakmadıklarını net olarak gösteriyor.
hem sayid heykeli görünce bırakmadı ki namazı neden böyle akılda kalmış çok saçma, jin sesleniyordu ona delikli taşa vardıklarında, o da selam vermeden kesti namazı.

Super Sweet 666 demiş,

23 Temmuz 2008 @ 12:34

Senaristler ister islamı aşaaalasın ister yüceltsn ister sıradn bi olaymış gbi yapsn.. size n yaaaa?? Lost u seivosanz otrn izlein yok kuran yok namaz.. o adamlar namazn n kadr lkılndıını enrd n söölendiini yada n bliim yarıda kesilp kesişliiceni nerdn bilebilrlerki?? sadece bi dizi icns enryo yazıolar ve bunn icnd otrp din arştrcak halleri yoktr yaa!! Madem LOST ‘da islam aşalanıo diosn ükçmsüosn bu sited işn n senn yaa..

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi · Geri İzleme URI

Yorum Yapın


Basın ve Yayın